• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"תור הגיבורים" - המערכה החדשה שלי

S.D.Gat

פונדקאי ותיק
שלום לכם.
לא הייתי בפורום כבר הרבה זמן, אבל עכשיו אני כאן על מנת לפרסם את קורות המערכה החדשה שאני מריץ - כבר התייעצתי איתכם בנושא והעיקרון של המערכה מבוסס על סוף ימי הביניים ועל אלמנטים מסוימים מהסדרה Heroes.
גם בקמפיין זה השתתפו ישמעאל מאטרים קוטון (חבר פורום לשעבר) וחבר נוסף שלנו.

רקע על העולם
זהו אינו העולם שלנו, אך הוא מאוד מקביל. מזכיר את סוף ימי הביניים - עולם עתיק ונטול כוחות כישוף. כשהכנסייה הקתולית שולטת בתושבים, גם כאן הכנסייה שולטת, ומתיימרת לעזור לנתיניה. בדיוק במצב הנוח הזה יחל מעמד הכנסייה להתערער, בעקבות העידן החדש - "תור הגיבורים". בני אדם המגלים כי הם בעלי כוח מיוחד.

פרק 1
ג'ון פרוקסטר (ישמעאל) עבר חיים לא קלים, כשהיה ילד הוא הצטרף ללימודים בכנסייה אך בעקבות התעללות מינית שעבר שם ע"י הכומר הראשי הוא החל לשנוא את הכנסייה ואף הוא ומספר חברים שלו הקימו מעין "כת" שסגדה לשטן לא כאל דמות, אלא כדרך להתנגד לכנסייה. הוא עזב זאת ועזב את הנפחייה בה עבד ויצא למסע.
סיפורו כיום נפתח כאשר הוא מתעורר מחלום בלהה שמכיל אלמנטים מעברו. הוא מגיע למחוז חדש על גב סוסו ומשתכן בפונדק קטן כשלפתע משהו מוזר קורה ומבזיקה בעיניו תמונה של יד המנסה לכייס את ארנקו, הוא מסתובב וקולט שאכן מישהו עומד לבצע זאת ותופס אותו בטרם המעשה. המצב הופך חשוד והוא עולה לחדרו לישון, ובקומו בבוקר הוא מגלה כי דלתו נפרצה, אך דבר לא נגנב. בחדר האוכל של הפונדק הוא פוגש באדם כלשהו אשר מדבר איתו על העובדה שיש לו 'כוח' מסוים. ג'ון מסרב להאמין לכך ולא מבין כיצד האיש יודע על המקרה, שגם אז לא נראה לו כמו 'כוח' מיוחד. לכן הוא יוצא מהפונדק וממשיך בדרכו עד שהוא מבחין בהתקהלות גדולה של אנשים, כשהוא מברר את פשר הדבר הוא מגלה כי עמוד עץ כבד נפל על אישה מסכנה, ללא יותר מדי מחשבה הוא מתקדם ומנסה להרים את העמוד (השוקל כ100 ק"ג) ומצליח להרימו ולחלץ את האישה.

סר (מאטרים) היה סוהר בבית סוהר גדול, אך לבסוף התחבר עם האסירים ואף התדרדר לשימוש בחומרים אסורים ופוטר מעבודתו. כיום הוא קבצן מסכן בלב עיר. הוא שוכב לו שם וכולם עוברים שם ואף אחד לא רואה אותו. באותו בוקר הוא מתעורר מחלום אשר מכיל אלמנטים מעברו. הוא מבחין בנגן רחוב נודד וחביב אשר מנגן לו, הוא מדבר איתו קצת והם מפתחים ידידות מסוימת. האיש נותן לו קצת כסף ושוכר לסר דר בפונדק וקונה לו משהו לאכול. סר אסיר תודה אוכל ועולה לחדרו, משם הוא מבחין בקטטה המונית המתרחשת בחוץ, אליה, למרבה צערו, נקלע אותו נגן נודד ונהרג. סר מדבר עם הפונדקאי ומבין שקטטות בעיר הזו הן עניין שבשגרה, במיוחד אותו בריון אשר יזם את הקטטה, והמשמר לא מצליח לרסן אותו. סר יוצא החוצה ומתיישב לצידו של הבריון, שלמרבה ההפתעה לא מגיב לכך, אך בעת שסר מנסה לדבר אליו הבריון נבהל ובורח על נפשו. כשהוא שב לפונדק הוא מבקש מהפונדקאי שיביא לו דבר מה מהמחסן וזבמן שזה עושה זאת הוא עובר לצד השני של הדלפק ולוקח בקבוק משקה, כשהפונדקאי חוזר הוא לא מגיב לזה שסר נמצא שם, אך כשזה מדבר אליו הפונדקאי נבהל ורץ אל המחסן.

כריסטיאן ג'וזף (החבר הנוסף) הוא כומר, מאז ומתמיד היה אדם מאמין, ומגיל צעיר הלך לכנסייה ולמד וכיום הוא הכומר הראשי של כנסייה קטנה בעיר מסוימת. באותו בוקר הוא מתעורר מחלום מוזר אשר הזכיר לו את עברו. נורה, ילדה קטנה וחביבה אשר מתפקדת כנערת השליחויות שלו מעניקה לו מכתב מאחיו הגנרל המשר בחזית וכריס כותב לו מכתב תשובה. לאחר מכן הוא ממהר לכנסייה על מנת לערוך את הטקס של יום ראשון. הוא עורך את הטקס כמתוכנן כשלפתע הוא מזמין את אחד מהנוכחים, איש מבוגר, לעלות לבמה ולספר לקהל סיפור מחייו. הקהל מופתע משינוי הטקס אך האיש עושה זאת והקהל מאזין בשקיקה ונראה כי הוא אוהב את הרעיון. בתום הטקס נראה שלא הכל ורוד, רג'ינלד, אח בכנסייה וידיד טוב של כריס אומר לו שרעיון כזה עלול להיות מסוכן מדי, בכך שהורא חורג מכללי הטקס הנהוגים והמקובלים. כריס ורג'ינלד מתווכחים בעניין. במהלך הויכוח רג'ינלד אומר דבר מה ("זה יהרוג אותך בסופו לש דבר", או משהו כזה), כריס מגיב לדברים ("לא רג'ינלד, זה לא יהרוג אותי", או משהו כזה), ורג'ינלד מופתע וטוען שלא אמר דבר. בהמשך היום, לאחר שכריס שב לביתו, לקראת הערב הוא שומע דפיקה בדלת וזהו רג'ינלד, הוא טוען שפגישה בין ראשי הכנסייה אשר הייתה אמורה להתקיים למחרת הוקדמה, ולא רק זאת, מתבקשים לקיימה בכנסייה של כריס. כריס מסכים בלית ברירה ועולה עם רג'ינלד לכרכרה אשר לוקחת אותם לכנסייה. במהלך הדרך קורה שב אותו מקרה של הבוקר, כריס ורג'ינלד משוחחים בשיחה מתוחה וכריס שומע את רג'ינלד אומר דבר מה, אך כשהוא מגיב לדברים רג'ינלד מסתייג וטוען שלא אמר דבר. בהגיעם לכנסייה הם פוגשים בכמה מראשי הכמורה וראשי הכנסייה, וביניהם ג'רמייה מארקס - יושב ראש הכנסייה (מקביל לאפיפיור שלנו). הם מתיישבים בחדר צדדי קטן ומארקס טוען ששמע כי כריס שינה את מהלך הטקס הסדיר והוסיף לו רעיון משלו. מארקס טוען שמעשה שכזה הוא איננו מקובל בכלל ושאם יעשה זאת שוב... בזה הרגע כריס שומע את מארקס אומר "אני אהרוג אותך" אך רואה כי מארקס איננו מזיז את שפתיו בעודו אומר זאת. ורק לאחר מכן אומר: "אתה תצטרך לשאת בתוצאות". מארקס קם ומזהיר את כריס שנית מלעשות כן, ועוזב. כריס נותר מבולבל ממה ששמע.

זהו הפרק הראשון, שימו לב שיש קשר רב בין הסיפורים.
המערכה מנוהלת כך בכל תחילת פרק השחקן נותן מונולוג של הדמות שלו לגבי מה שקרה לה בפעם הקודמת. הפעם כל שחקן סיפר על ההיסטוריה של הדמות שלו מנקודת מבטה של הדמות, ובפרקים הבאאים הם מספרים את מה שקרה להם בפרק הקודם.
מקווה שנהניתם!
S.D
 
פרק 2
ג'ון פרוקסטר עוזב את המקום, מופתע ממה שכוחו איפשר לו, הוא ממהר לשוב לחדרו שבפונדק אלא ששם הוא זוכה להפתעה כשאותו אדם אשר דיבר איתו אתמול יושב על מיטתו. ג'ון מוכן לתקוף אך האיש רק מבקש כי ג'ון יקשיב לדבריו. הוא טוען שהוא יודע את הסיפור של ג'ון ומזכיר דברים שאין סיכוי שהוא יכול לדעת, בעוד ג'ון הנרגז מתקדם על מנת לתקוף אותו שולח האיש את ידו קדימה וג'ון עף לאחור. האיש טוען שגם הוא זכה לגורל דומה לשל ג'ון - הכנסייה הרסה את חייו, ולכן הוא רוצה לנקום בכנסייה, והוא מאמין שג'ון יכול לעזור לו. ג'ון טוען שהוא פעם רצה, אך עזב את הרעיון מזמן, הוא עוזב את החדר ומקדים את יציאתו לדרך מכפי המתוכנן. הוא רוכב רחוק מהעיר, מפחד ממה שראה עד אשר מגיע ליער, שם בעודו רוכב הוא צד שועל קטן על מנת להשביע את רעבונו. בעודו יורד מהסוס על מנת לקחת את השועל הא חש שוב בתחושה המוזרה ושומע טעינת רובי קשת, הוא ממהר להוריד את הסוס כלפי מטה רגע לפני שנורים הקליעים. "אתה מאוגף", נשמע קול מתוך העצים, ואדם יוצא מלפניו, מבלי שג'ון שם לב תופסים אותו שני אנשים מאחור ומחזיקים בידיו. האיש שמלפניו שולף סכין כסופה. ג'ון שואל האם הוא לא רוצה את הכסף שלו, האיש טוען שאין לו צורך בכסף, אלא רק בדם. הוא מתכונן לנעוץ את הסכין בליבו של ג'ון אך לפתע הוא נורה מאחור ונופל לרצפה. אותו איש אשר פגש ג'ון בחדרו קופץ מתוך אחד העצים, ומבריח את התוקפים באמצעות כוחו - טלקינזיס ושליטה ברוח. אף על פי שזה הציל אותו, ג'ון מסרב להצטרף לאי הזה, הוא מסביר לג'ון שהאנשים האלה מחפשים את כל האנשים אשר נושאים את הכוחות המיוחדים ועוקרים את ליבם מסיבה שעד כה לא ברורה, ישנן שמועות שגם אנשים בתוך הכנסייה הם בעלי כוחות והם מנצלים את כוחם לציד הגיבורים שיכולים להפילם ממעמדם המכובד. ג'ון מחליט לעזוב והאיש נעלם בסבך היער. ביניים ג'ון ממשיך בדרך כשלפתע הוא מבחין בכרכרה הנושאת את סמל הכנסייה. הוא שומר מהם מרחק, אך אלו נעים לאט מדי ולבסוף עוצרים, יוצא משם אדם לבוש גלימות אשר בודק את הגלגל ומבקש מג'ון לעצור לרגע ולסייע לו, ג'ון טוען שהוא ממהר אך לבסוף נכנע ומסייע לו, ג'ון תומך בכרכרה (וכמובן שזה לא קשה לו במיוחד) בזמן שהאיש מחליף את הגלגל. הם נפרדים וג'ון מגיע לעיר, שם הוא משתכן בפונדק. למחרת הוא יוצא ממנו על מנת לתור את העיר ובזווית עינו מבחין באותו איש לו עזר אשר משתכן בדיוק באותו הפונדק. ג'ון מגיע לנפחייה ומציע את שירותיו לנפח ומוכיח את כישרונו. הנפח מסכים שבתמורה לעבודה שעשה ג'ון הוא ייתן לו מתכת ויתן לו להכין דבר מה. באמצע היום הנפח יוצא לרגע לאחר שקראו לו, כששב הוא מספר לג'ון שאלו אנשי כנסייה שעיקבו אותו בחוץ זמן רב בשאלות על הרגלי העסקת העובדים שלו וביקשו שיכין להם חיבור חלופי לגלגל. ג'ון מבין שהם כנראה עוקבים אחריו... בסופו של דבר הוא מסיים להכין פטיש, עוזב את העיר ומשתכן בפונדק דרכים קטן בעל חדרים מעטים. הפונדקאית אומרת לו כי יש לו מזל רב, ונשאר עוד חדר אחד,כי ממש לפני רגע השכירו כמה אנשי כנסייה חדר בפונדק...

סר נכנס לחדר אליו ברח הפונדקאי, הפונדקאי מחפש דבר מה וסר לוקח את הבקבוק שלקח מהדלפק ונפץ אותו על רגלו של הפונדקאי. הפונדקאי מבחין בו ורותח מזעם ומכאבים. הוא קורא לשומרים ולרופא, אשר אלו מגיעים מיד, הרופא לוקח אותו והשומרים בליווי של מה שנראה כמו חוקר עוצרים את סר. הם לוקחים אותו לבית המשמר אשר שם האיש, ששמו ברנארד גלייסון, מנסה לחקור את סר, אך זה עונה לו בתשובות מתחמקות אשר אינן מובילות לשום מקום ומדבר על אסיר מהכלא בו עבד אשר איתו יש לדבר. מתברר לו שגם ברנארד עבד שם באותה תקופה, והוא אכן נזכר בו, אך משום מה ברנארד לא זוכר את סר בכלל - הוא טוען שהוא אף פעם לא ראה אותו. לאחר תשובות מתחמקות רבות הוא אוסר את סר. בינתיים יוצר סר קשר עם האסירים האחרים ובבוקר כשמגיעה עת ארוחת הבוקר, מחלק המזון מביט בתאו של סר, אך ממשיך הלאה, כשסר קורא לו הוא מבחין בו פתאום ומגיש לו אוכל. גם כמשחררים את כל האסירים לשם ניקוי התאים ובדיקתם, השומר לא מבחין בסר היושב בתאו. ורק כמה דקות אחר כך כהוא מתחיל לשרוק יורד שומר מלמעלה ומבחין בו. סר לא רוצה לצאת עם כל האסירים לחצר המשמר, וברנארד מאשר לו לשבת בחדר של השומרים. הוא משחק איתם קלפים עד שכל אחד עסוק בעינייניו. אחד השומרים מקריא לו (כבקשתו) את העיתון היומי, שם מתוארים דבריו של ג'רמייה מארקס - יושב ראש הכנסייה על העתיד הורוד שצפוי לבני האדם. כשכל אחד עובר לעסוק בעינייניו, סר מנצל את העובדה שמתעלמים ממנו וגונב בקבוק משקה. כשתם זמן האסירים להיות בחוץ שב ברנארד לקחת את סר, אך סר שואל האם הוא יכול ללכת לכומר ולהתוודות על חטאיו - ברנארד מסכים ומלווה אותו לשם עם שומרים. סר נכנס לתא הוידוי ושואל את הכומר האם להיעלם נחשב לחטא. הכומר לא מבין את הכוונה אך טוען שכל עוד זה רק בראשו, אז אין זה חטא - משמע: הוא הוזה. ברנארד אומר לסר כי ישוחרר בעוד מספר ימים, ודורש ממנו ללכת ולהתנצל בפני הפונדקאי. סר מסכים והם הולכים למרפאה, שם סר מבקש סליחה ומעניק לפונדקאי את הבקבוק שגנב. ברנארד רותח מזעם ושואל אותו כיצד השיג את הבקבוק. תשובתו של סר: "אולי לא שברתי אותו עליו למרות הכל..."

כריסטיאן ג'וזף נותר לבד בכנסייה. הוא עומד ליד פסל האל ומתחנן בפניו שלא ייגרום לו לשמוע את הקולות האלה, לפתע תוקף אותו פלאשבק, זיכרון מהפעם הראשונה שנכנס לכנסייה בחייו, כילד, למרבה ההפתעה הזיכרון הוא מדויק מאוד ונראה ממש טרי. כריס שם לב לפתע לריח ריקבון מוזר אשר שורר באוויר, הוא נכנס לחדר הישיבות, הריח שם חזק יותר אך הוא לא מוצא את מקורו. הוא שב לביתו ובבוקר המשרתת שלו מרתה מגישה לו ארוחה. תוך כדי כך כריס שואל אותה האם היא הרגישה פעם שהיא מסוגלת לשמוע דברים, היא עונה תשובה שלילית והוא מספר לה את סודו. היא אף מאמתת זאת בכך הוא מצליח לקרוא את מחשבותייה. היא נשבעת בפניו שלא תספר את מה שסיפר לה לעולם. דפיקת דלת מפרה את השיחה ובדלת עומד רג'ינלד כשהוא מזועזע ומבוהל. הוא מצליח לבסוף לספר לכריס שהסיבה לריח הרע היא שנמצאה גופה בארון במחסן הצדדי של חדר הישיבות. ולא סתם גופה - זו אותו זקן אשר כריס נתן לו לדבר באותו טקס שהתחיל את הפרשה. רג'ינלד טוען שהגופה מבותרת והחזה מפולח לגמרי. כריס מזדעזע, מגיע לכנסייה ומבטל את הטקס שהיה אמור להיערך באותו יום ומעבירו לכנסייה אחרת. הוא מזמין שומרים שיקחו את הגופה ומבקש להיפגש עם ראש המשמר. אז תוקף אותו פלאשבק נוסף - מהישיבה של יום אתמול - הוא נזכר במילותיו האחרונות של מארקס ולפע הוא מבחין בשני אנשים שבאו עם מארקס, שבאים כעת מהחדר הצדדי ויוצאים ביחד איתו. הוא כותב למארקס מכתב ומבקש את עזרתו. נורה, אותה ילדה המגישה לו דואר בדרך כלל מגיעה ולוקחת את המכתב על מנת לשלחו, ומבקשת מכריס לומר דבר מה בטקס הבא, כמו שעשה האיש הזקן. כריס מפחד שיקרה לה משהו וטוען שהוא יחשוב על זה. בהמשך בתא הוידויים ממשיך כריס לשמוע את מחשבותיהם של המתוודים ומנסה להגיע בכך לאמת, האחרון שנכנס הוא למרבה ההפתעה רג'ינלד - המבקש את סליחתו של כריס. הוא טוען שהוא תומך בדעתו של כריס ואוהב מאוד את הרעיון, אך פשוט פחד שמא ייקרה לכריס דבר מה. כריס סולח.
כשהוא יוצא מהכנסייה מחכה לו קהל רב המחכה לתשובות מדוע הטקס הועבר, הקהל ציפה שכריס יערוך את הטקס ויכניס בו שינוי מרענן. אך לא רק קולם מפריע לו, גם מחשבותיהם ממלאות את ראשו. לבסוף הוא אומר שההתכנסות הזו איננה ראויה והתשובה ניתנה - יש לנקות את הכנסייה באותו יום ולכן הטקס איננו יכול להתקיים. ההמון מתפזר וכריס חוזר הביתה עם כאב ראש כבד. מרתה מסייעת לו ובינתיים מגיע אל ביתו ראש המשמר אשר איתו קבע פגישה. כריס מברר היטב האם ראש המשמר יהיה מוכן לשמוע ולחפש אך ורק את האמת, לא משנה מה. כראש המשמר משיב בחיוב כריס מספר לו על מה שקרה.

זה היה הפרק השני של המערכה. נא הגיבו ותנו פידבק.
 
בגלל שלא מצאתי הרבה מה להגיד, ובגלל שאני קטנוני לאחרונה, הנה הערה קטנונית:
בנושא שרצית עזרה דיברת על זה שהם יקבלו כוחות בסטים. אז איך זה שכוח על אנושי וחיזוי העתיד באים ביחד? זה לא נראה לי מתאים.
 
ואתלטיקה, ריפוי מהיר, וחוש הריח של וולברין קשורים אחד לשני?!
זו שאלה מטומטמת, ואהבתי את הרעיון של המשחק.
למרות שאני חושב שסביר מאד מאד שהרבה מאד אנשים (ביוחד בתקופה כזאת) יטענו למשחיות או להיותם לגילגול מחדש של ישו כו', זה לא ריאלי אם לא יהיו כאלה (אלא אם הדמויות הן ממש הראשונות שמקבלות כוחות)
 
ג'ון לא יכול לחזות את העתיד, יש לו חוש שישי שמתריע מפני סכנות.
ודון, תודה רבה לך... ובעניין שאלתך, זה מה שמטריד את הכנסייה, ולכן הם עושים מסעות חיסול של גיבורים. לפי האופי של שלוש הדמויות הראשיות במשחק, זה לא מתאים להם לטעון דברים כאלה (למרות שזה עוד יכול להשתנות, אני פתוח לדברים כאלה).
 
הנה זה מגיע...
פרק 3
ג'ון פרוקסטר ממהר לעזוב את פונדק הדרכים, לאחר שהוא מניח שרודפיו השתכנו שם על מנת למצואו, הוא רוכב בדרכים עלומו עד שבסופו של דבר כעבור יום הוא מגיע למצוק גדול. כ200 קילומטר משם הוא רואה את חוף הים, ריח הים מגיע עד אליו, רחש הגלים ממלא את אוזניו והוא מצליח להבחין בעיר נמל קטנה ששוכנת לחופי הים. הוא יורד במצוק התלול עם סוסו בקושי רב עד אשר הוא עוצר לישון במערה קטנה, אותה הוא חוסם באמצעות סלעים כבדים אשר הוא מניח בכניסה. רעש מעיר אותו באמצע הלילה כשמישהו מפנה את הסלעים, סלע אחד אף לכיוון ג'ון ופוגע בו, אך זה יוצא ללא יותר מדי פגע... נכנסים מספר אנשים אשר את אחד מהם מזהה ג'ון כזה אשר תקף אותו ביער לפני מספר ימים. בסופו של דבר האיש ואנשיו מצליחים לאגף את ג'ון, לתפוס אותו והאיש שולף סכין כסופה ובוהקת ולבסוף מחדיר אותה לחזהו של ג'ון, אשר חש קור מקפפיא בחזהו ואת כוחות חייו עוזבים אותו...

הוא מתעורר במיטה חמה ונוחה והוא מבחין באישה היושבת לצד מיטתו. היא מציגה את עצמה כהלני, ועד מהרה מגלה ג'ון כי היא הצילה את חייו ושגם היא בעלת כוח - היא מסוגלת לרפא, אך הסכין הכסופה יצרה צלקת על חזהו אותה היא לא הצליחה לרפא. עד מהרה מסתבר לג'ון שהוא נמצא במקום שמו 'כף ארמור', מצוק לחופי הים אששר בו משתכן גם זה אשר חיפש אותו - אותו אדם אשר הצליח להדוף אנשים - אשר מתגלה כאדם בשם ג'ק סבור. ג'ק מגיע לחדרו ומדבר איתו קצת, ומסביר לו את כל השאלות שג'ון חפץ בתשובה עליהן, מתברר שג'ק ניחן ביכולת לחוש בנוכחותם של בעלי כוחות אחרים (או כפי שהוא מכנה אותם - גיבורים), וכך הוא מצא את ג'ון, והוא מנסה להגיע לכל גיבור בזמן לפני שהכנסייה תגיע אליו ותהרוג אותו - כפי שהיא עושה לכל האנשים בעלי הכוחות - הם מפחדים שאלה יפגעו במעמדם ובכוחם. ג'ון מבין שהוא נמצא בידיים טובות ומודה לג'ק. הוא נשאר לנום בחדר אשר הופך לשלו ולמחרת אומר לו ג'ק כי ייקח אותו להתאמן, הוא אוחז בידו ל ג'ון וממריא לשמיים במהירות על - מתברר כי ג'ק מסוגל לעוף. לאחר שהשניים נוחתים על מצוק רחוק ולאחר שג'ון מתאושש מהנסיעה הבלתי רגילה ג'ק מאמן אותו ומתגלה כי בנוסף לכוחו הרב של ג'ון, גם קשיחותו השתפרה במקצת וחושיו התחדדו עד מאוד (לכן הוא הריח, שמע וראה את הים בברור אף על פי שהיה רחוק ממנו מאוד). ג'ק מאמין כי ג'ון הוא נשא של כוחות שאמורים להשפיע בהיבטים הפיזיים, ולכן הוא מאמין שג'ון צריך גם לנוע במהירות לא אנושית, אך ג'ון נכשל בכך. ג'ק מרגיש לפתע בנוכחותו ל גיבור במקום מסוים, הוא לוקח את ג'ון איתו ועף כמה מאות קילומטרים משם. בכפר הקטן אליו הם מגיעים הם מחפשים על פי תחושותיו של ג'ק - קרח. עד מהרה הם מגלים כרכרה של הכנסייה שחונה ליד בית קטן, ובתוכו ישנו כומר אשר אותו הם שואלים מספר שאלות והוא נראה חשוד בעיניהם. בעודם מדברים בחוץ הוא שומע אותם ומאיים לתקוף אותם ומתגלה כי בעל הכוח להקפיא. לאחר קרב קצר (בו מצליח ג'ון לחמוק במהירות מקרן קרח) הם מצליחים להכניע את הכומר ובורחים מן המקום, אסור להם לעוף משום שיראו אותם, הם רצים בשדות ובתחושת הלחץ ג'ון מתחיל לרוץ עד שהוא מגיע למהירות המדהימה אשר לה ציפה ג'ק - ג'ון גם מסוגל לרוץ במהירות מדהימה.
בשובם לכף ארמור ג'ון מכיר את שאר היושבים שם, גם נשאי כוחות שג'ק מצא אסף, ביניהם הלני המרפאת, וגם אדם השולט באש, נביאה, אדם המסוגל לבצע טלפורציה וכד'.

סר שב לכלא לאחר שברנרד גלייסון מתעצבן עליו מאוד, אך אומר לו שישחורר ביום למחרת. אט אט סר מרגיש שהוא מתחיל להיות מודע למצבים שבהם אף אחד לא מסוגל לראות אותו ובמהלך הזמן הוא מפגין שליטה מלאה ביכולת. הוא מדבר עם אסיר אשר איתו התחבר, וזה עתיד לעבור לבית כלא מסוכן יותר, כשהשומר בא לקחת אותו מצליח סר להסיח את דעתו ולהשכיח ממנו את העניין. הוא מקבל כוס מים אך שומט אותה בטעות וזו נופלת על הרצפה, הוא שומר אותה ביחד עם חפיסת קלפים שגנב.
לבסוף הוא משתחרר. את שעותיו הראשונות כאדם חופשי הוא מבלה בכיכר, שם הוא מבחין במים בהשתקפותו, ואף מבחין באדם מן הקהל אשר נועץ בו עיניים - איש זקן בגיל העמידה. עד מהרה סר מבחין בכרכרה של הכנסייה אשר נכנסת לעיר וחונה בכנסייה בה התוודה. הוא נעלם ומקשיב לשיחה בין אחד הכמרים לכומר אשראיתו דיבר. הכומר מספר להם כי ר דיבר איתו ועל תוכן השיחה ועל החשד ש'גם הוא כזה'. הכרכרה עוזבת מיד וסר עוקב אחריהם. במהלך מספר השעות שהוא עוקב אחריהם הוא מבין כי האנים הללו אינם טובים וכי הם מחפשים אותו, וטוענים שזוהי משימה בלתי אפשרית משום שהוא בלתי נראה, אך הם בטוחים שיש להם את יתרון ההפתעה. בהגיעו של סר שוב לקרבת הכנסייה בה התוודה הוא מבחין באותו איש זקן אשר הביט בו בכיכר, מביט בו עמוקות אף על פי שהוא בלתי נראה, סר מתקרב אליו ומנסה לעשות דבר מה אך האיש אומר: "זה בסדר, אני רואה אותך". האיש אומר לסר שהוא בסכנה וכי אנשי הכנסייה מחפשים אחריו ועליו לעשות משהו, סר מעדיף ללכת לכנסייה, הוא פוגש את הכומר שבפניו התוודה ובדיעבד מדבר איתו על כך ששיקר, וחשף את מה שאמור להישאר בין שניהם ואלוהים - הכומר מכחיש כמובן.

כריסטיאן ג'וזף נרדם במיטתו לאחר השיחה עם ראש המשמר. הוא חולם שהאל מביט בו ומחייך אליו, מיד אחר כך הוא מוצא את עצמו בחדרו, אך הוא נמצא כמו מחוץ לגופו, משום שהוא מבחין בעצמו ישן, הוא שומע את נשימותיה של מרתה, המשרתת שלו בקול רם,הוא מגיע לחדרה ומגלה שהוא לא מצליח לעשות דבר על מנת להעיר אותה אך בעודו נוגע בה הכל נמוג לפתע. הוא מופיע בשדה פרחים בו מרתה מסתובבת וכשזו מבחינה בו היא שואלת אותו למעשיו והוא למעשיה, מרתה מבינה שהיא חולמת ומתעוררת, ולכן גם כריס מתעורר - מבין שכרגע הוא ביקר בחלום של אדם אחר. כריס הנסער פוגש את מרתה שהתעוררה אף היא, הוא מאמת איתה את הפרטים ומבין שבאמת ביקר בחלומה, הוא עוזב את ביתו והולך לישון בכנסייה. למחרת מתקבלים מכתבים - מכתב מאחיו של כריס המשרת בחזית ומכתב מסגנו של ג'מייה מארקס, ארסנל רייטון, אשר מזהיר אותו פן יעז לחשוב דבר מה מלוכלך על ג'רמייה מארקס. את המכבים הוא מקבל מנורה, אשר נראית מועזעת מהרגיל, אך כריס לא מצליח להבין מדוע. הוא רוצה להיפגש עם ג'רמייה מארקס אך בעודו כותב לו מכתב מגיע שליח אשר מוסר הודעה בשם מארקס, המזמין את כריס לפגישה באלטריון - עירו.
כריס מבין שעליו להתכונן ליציאה ומעדכן את מרתה שתסייע לו, הוא מגלה שנורה חיכתה לו שם, משום שרצתה לדבר איתו. כשכריס שואל לליבה הוא מגלה כי נורה גילתה שהיא מסוגלת לעשות מעשה על טבעי אשר הפחיד אותה מאוד. כריס מתעניין, זוהי הפעם הראשונה שהוא פוגש אדם בעל כוחות. נורה מביאה עציץ מהמדף וגורמת לו לפרוח במהירות. כריס מתוודה ומספר לה על כוחותיו ומבטיח שלא יספר דבראם היאלא תספר גם כן. למאורע זה מפריעהה הגעתו של ראש המשמר אשר מוסר שאין שום התקדמות בעניין וכריס שחוקר לעומק מחשבותיו (כריס החל להפגין שליטה בתחום הזה ומסוגל להחליט מתי הוא שומע את המחשבות של מי) ומגלה שהוא דובר אמת. כריס מתכונן ליציאה ומחליט לקחת את נורה איתו - במטרה להגן עליה - הוא כבר מבין שאסור להם להתפאר ביכולותיהם. בעוד השניים נוסעים לאלטריון מספרת לו נורה עוד על כוחותיה - נורה מסוגלת לשלוט בצמחים וכשאבדה ביער היא שמעה קולות וגילתה שהיא מבינה את דבריהם של בעלי החיים - ואף הצליחה לבקש עזרה מציפור אשר הובילה אותה החוצה - כעת השניים בדרך לאלטריון.

ג'ון פרוקסטר וג'ק חושבים שהיום נגמר אך ג'ק חש בקיומו של נשא נוסף - הוא מספר לג'ון שככל הנראה זהו אדם שיכולותיו קשורות להסתתרות והסוואה והפעם איאן (אותו אדם אשר מסוגל לבצע טלפורציה) אוחז בידיהם ומשתגר למקום הזה ביחד איתם. הם מתחילים בחיפושים.
סר יוצא מהכנסייה ופוגש שוב באיש הזקן, השניים נכנסים לסמטה חשוכה והזקן מבהיר לו את חומרת המצב. "אני מצטער", אומר ונוגע בסר, אשר רואה רק הבזק של אור לבן.
בינתיים, ג'ון פרוקסטר איאן וג'ק אשר מחפשים את הנשא הנעלם עוצרים לפתע, ג'ק נראה מזועזע. הוא טוען ש"זה אבוד".
"מדוע?", שואל ג'ון.
"הוא לא קיים יותר...", משיב ג'ק.

זה הפרק השלישי, אני צופה עוד כשלושה ארבעה פרקים - נא לתת פידבק...
S.D
 
אני משחק את ג'ון, אבל אין לזה קשר לצייד המכשפות. חיפשתי שם בריטי, ורק הרבה יותר מאוחר קלטתי שהוא כמעט זהה לפרוקטור.
שתי תוספות על מה ששחר כתב:
"הכניעו" את הכומר (עם הכוח להקפיא) זה ניסוח עדין. האמת היא שג'ק העיף אותו לקצה השני של הבית ואני ריסקתי לו את הראש עם הפטיש שלי.
כשגיליתי שהסכין הכסופה של האדם שניסה להרוג אותי השאירה עליי צלקת, והלני סיפרה לי שהיא אף פעם לא מצליחה לרפא לגמרי פצעים שנגרמים מהנשקים המיוחדים האלה של הכנסייה, הדבר הראשון שג'ון חשב עליו הוא על זה שבסיפורים שהתפתחו מהדת מסופר שכל מיני יצורי אופל של השטן (כמו ערפדים ואנשי זאב) רגישים במיוחד לכסף. שאלתי את ג'ק על זה, אבל הוא אמר לי שאין לו מושג אם זה קשור לעובדה שנשקים כסופים משפיעים על אנשים בעלי כוחות בצורה חמורה.
 
פרק 4
ג'ון פרוקסטר וג'ק לא מצליחים להבין מה קרה ומה עלה בגורלו של האיש הנעלם, ולכן הם שבים בחזרה לכף ארמור.
בשובם פוגש ג'ון בארוחת הצהריים נשא נוסף שלא פגש קודם, זהו ראלף, אדם אשר מסוגל ללבוש את צורותיהם של אנשים אחרים, הוא מוכיח את לג'ון בכך שהוא נוגע בו והופך לכפיל מדויק שלו, ואף מסוגל להשתמש בכוחו של ג'ון.
למחרת בבוקר לאחר שנת לילה מקבל ג'ון הודעה מהלני כי ג'ק יצא לשליחות תכופה וסודית, וכי לא השאיר פרטים היכן הוא, אך ביקש מג'ון להחליפו ולהיות מנהיג 'הברית' עד לשובו. ג'ון לוקח על עצמו את האחריות ואף מבחין בסערה בלתי שגרתית בים (מרוכזת מדי) ולכן מארגן משלחת בראשו בלווית איאן (בעל יכולת הטלפורציה), ובורק (בעל יכולת השליטה באדמה). הם מגיעים לשם במהירות כשג'ון חותר במהירות על, ושם הם ממשיכים ללכת על סלעים שבורק יוצר מהמעמקים. הם מצליחים לחדור ללב הסערה ופוגשים אישה יפהפיה אשר עומדת על המים ונדמה כאילו היא שורה במצב רוח עצבני, והיא יוצרת את הסערה. ג'ון מסב את תשומת ליבה ומציג בפניה את עצמו, את חבריו ואת 'הברית', כפי שג'ק עשה. היא מסכימה להפסיק את הסערה ולהצטרף אליהם והם משתגרים בחזרה לכף ארמור. בשובם מתגלה כי ג'ק שלח אות מצוקה לראלף משנה הצורה, וזה מיהר לצאת על מנת לעזור לו, אך עדין שאלת מיקומו של ג'ק ומטרתו לוקים בערפל. מתגלה כי שמה של הנערה המקסימה הוא סלין, וכי יופיה רב מאוד. ג'ון לוקח אותה (בריצתו העל אנושית) לאותו צוק בו ג'ק אימן אותו ומאמן אותה לשלוט בכוח שלה - שליטה במזג האוויר. ואכן אט אט היא מפגינה יכולות מועטות.
בתום האימונים הם שבים לכף ארמור וסלין מספרת לג'ון כיצד גילתה את כוחה ומעט על עצמה, היא אומרת לו תודה אמיתית וכנה (ג'ון מרגיש כי זוהי אותה התודה שאז הוא אמר לג'ק לאחר שזה הציל אותו), והיא נושקת על לחיו לפרידה.

כריסטיאן ג'וזף ונורה מדברים קצת בדרך ומאוחר יותר הם מגיעים לאלטריון. שם הם מוצאים את כנסיית אלטריון הגדולה והלבנה, הכנסייה הגדולה ביותר בעולם - אשר גודל כארמון עצום. הם מגיעים לשם וכריס מגיע לפגישה עם ג'רמייה מארקס. הוא מצליח להכניס את נורה לפגישה לאחר תירוץ מספר תירוצים ובשיחתם האישית מארקס רק מתעניין במעשה אשר קרה, בגופה אשר הושארה בכנסייה. כריס טורח להדגיש שהאשם איננו ידוע וכי יש חשד בכנסייה, בסיום הפגישה מעניק לו מארקס מפתח לחדר בכנסייה בו יוכל לישון, א באותה עת שומע פתע כריס בראשו קול תחינה אשר לא ברור מהיכן הוא מגיע. בהגיעם לחדר מבקש כריס מנורה שתישאר שם ולא תזוז ושתברח על הצמח המטפס שעל הקיר אם לא ישוב. הוא שומע שוב את הקול ומניח שזה מגיע מתוך הקיר ולכן הוא מרגיש שהוא מוכר לגלות זאת. הוא יוצא לתור את הכנסיה כשהוא משתמש בכוח גילוי המחשבות שלו. אחרי ביקור במספר חדרים הוא מגיע לספרייה קטנה אשר אחד מכונניותיה מתגלה כמעבר סודי, הוא מגלה מדרגות המוליכות לחדר תחתי, הוא יורד ומגיע לדלת, הוא מציץ בחור המנעול ורואה כי כמה כמרים ובראשם ג'רמייה מארקס קושרים אדם מסכן למיטת אבן, כעת מבין כריס מהיכן שמע את התחינה, הוא מזדעדע כשהוא רואה את מארקס שולף סכין כסופה, דוקר ומפלח את חזהו של הקורבן, עוקר את ליבו ושותה את דמו, במקביל כריס מבחין כיצד מארקס נוגע באיש המסכן אשר הולך ומזדקן לאט לאט בעוד נראה כי מארקס מקבל עוד אנרגיה. כריס מבין שגם למארקס יש כוחות וחושב בראשו 'פושעים!' 'חוטאים'! ולמרבה ההפתעה נראה כי האנשים שבחדר מסוגלים לשמוע אותו וראה כי הם מפחדים. מארקס רק מסנן 'הכומר ג'וזף...' ומבין מי מי משמיעאת הקול הזה, כריס ממהר לברוח.
כריס מגיע לחדרו במהרה ונרדם, ומגיע שוב למצב בו הוא מסוגל לתור את האזור תוך כדי שינה ולהיכנס לחלומותיהם של אנשים. הוא מגיע לחדר בו התבצע הקורבן ומוצא שם חדר צדדי חשוך, הוא מגיע לחדרו של אחד הכמרים שנכח בטקס ופולש לחלומו, שם כריס דואג להפחידו ומגלה כי הוא שולט באופן כמעט מושלם בחלום הזה.

סר מופיע במקום מוכר, עד מהרה הוא מזהה כי זהו בית הכלא בו עבד כסוהר, הוא נעלם ומסתובב באיזור, הוא מבחין בברנארד גלייסון, החוקר שחקר אותו באשמת זריקת הבקבוק אשר נאמר שם כי עבד פעם בבית הכלא הזה, אך הוא נראה שונה. סר מתגלה ומדבר עם ברנארד שלא חושד, אך עד מהרה הוא מבחין בתאי האסירים המוכרים ובשני סוהרים אשר לוקחים עימם אסיר אשר הוא מזהה את פניו בבירור, אך לא מצליח להיזכר מי זה. החשאי הוא מתגנב לתאו של האסיר ומתגלה בפניו, אך רק מאוחר יותר הוא מצליח להיזכר כי מדובר באותו זקן אשר נגע בו והעביר אותו למצב הזה, אך הוא נראה צעיר, צעיר בהרבה. סוהר מגיע להחתים את האסיר על טפסים מסוימים, למרבה ההפתעה סר מזהה את הסוהר כעצמו בימיו כסוהר ומבחין שהתאריך שכתוב על הטפסים הוא מלפני שנתיים. הוא מבין כי הזקן השיב אותו אחורה בזמן.
הוא מתחבר עם האסיר, אשר שמו מתגלה כריצ'ארד, ולומד כי ריצ'ארד נאסר לשנתיים משום ששדד חנות וברכו לברוח ממנה הרג אישה תמימה. סר מצליח לצאת מהתא לאחר שגנב מפתחות ויוצא אל הרחוב. בפונדק הוא מבחין בעצמו יושב ושותה, ולאחר מכן כשהוא יושב על המזרקה הוא רואה שעצמו הצעיר מתיישב לידו, אך מבלי לראות אותו, הוא מבחין שעצמו הצעיר זוהר בגוון מוזר ולא טבעי ושם לב לעובדה שאיש אינו מביט בו, ומניח כי הכוח להיעלם ניכר בו כבר אז והוא טרם ידע זאת, ומגלה צד חדש בכוחו שלו - לראות אנשים בלתי נראים.
לבסוף הוא מסב את תשומת ליבו של עצמו, סר של העבר אינו מזהה את סר של העתיד משום שהוא השתנה מאוד, גידל זקן עבות וכד', אך השניים מדברים. סר של העבר מופתע לראות את האיש הנעלם ובורח, אך לבסוף הם שבים לבית הכלא וסר של העתיד מברר פרטים נוספים על ריצ'ארד, בעודו רואה כיצד עצמו של העבר מעשן ופוגע בעצמו. הוא שב לתאו של ריצ'ארד וכשהוא מושיט את ידו קדימה ידו הופכת ירוקה שקופה ועוברת דרך הסורגים. הוא מגלה מפי ריצ'ארד שהיה לו קל לשדוד את החנות משום שכשעשה זאת הזמן קפא לפתע, ולאחר שיצא מהחנות שב הזמן לזרום ולכן מיהר ופגע באישה. סר מאלץ אותו לנסות לעצור את הזמן שוב כשהוא משליך את אחד מקלפיו על הרצפה ודורש ממנו לתפוס את הקלף לפני שיפול, סר מבחין לאחר מכן רק בקלף ו בידיו של ריצ'ארד ומניח כי הוא חזר על המעשה. הוא מורה לריצ'ארד לחזור על כך מספר פעמים מבין כי זו ההזדמנות ומחזיק בידו של ריצ'ארד כשההבזק הלבן מופיע שוב.
כעת סר מופיע בעיר אחרת, עיר גדולה ומפוארת, אך נראה כי יש בה מהומה מסוימת, והוא רואה שני כמרים המחזיקים באיש צעיר המנסה להיאבק,עד אשר אחד משומריהם נוגע בו והוא חדל מלהילחם. סר הופך בלתי נראה ועוקב אחריהם עד כניסתם לכנסיה ענקית ולבנה - כנסיית אלטריון. הוא מבחין שם במארקס אשר ציפה לאיש אשר הביאו, הוא לפתע דובר בקול מוזר ואומר: "ספר לי על עצמך!", והאיש עושה כמצוותיו ללא התנגדות. סר עוקב אחריהם ומגיע לאזור של תאי מאסר ומבחין שם בריצ'ארד כשהוא זקן עוד יותר מהיום בו שיגר את סר לעבר. סר הופך שוב שקוף ירוק ועובר דרך הסורגים ופוגש את ריצ'ארד בשנית. ריצ'ארד שמח לראותו ואומר כי המועד בו שיגר אותו וא מלפני שנה - כלומר, ריצ'ארד של העבר, שעוד לא היה מנוסה בכוחותיו, שילח את סר הרחק לעבר העתיד. בעתיד הזה, כך מסביר ריצ'ארד, הכנסייה ניצחה, היא לקחה את השלטון באופן מוחלט והחלה לצוד בגלוי את נשאי הכוחות. כמו שעשו לו. מסתבר כי מארקס מסוגל לקחת את כוחותיהם של אנשים כשהוא הורג אותם, וכי הרג כומר בשם כריסטיאן ג'וזף, בזכות כוחותיו המנטליים של הכומר הצליח מארקס לשלוט באופן מוחלט בבני אדם ובכך לבסס את שלטונו. ריצ'ארד טוען שהדרך היחידה להביס את הכנסייה היא למנוע ממארקס להרוג את הכומר ג'וזף. ריצ'ארד מסביר לסר שהמסע בזמן מזקין אותך ולכן הוא הזדקן כל כך בפרק זמן כה קצר, הוא יוכל לשגר את סר עוד פעם אחת אל העבר (למעשה ההווה של הסיפור), על מנת למנוע מג'וזף להיהרג, וכי השיגור הזה כנראה יהרוג אותו - סר מסכים ובכוחותיו האחרונים ריצ'ארד משגר אותו אל ההווה.

הכומר ג'וזף (ביום היציאה לאלטריון) מתכונן ביחד עם נורה ליציאה, סר מופיע ונעלם, לאחר שכריס ונורה עולים על הכרכרה הוא הופך בלתי גשמי ונכנס לביתו של כריס ומבהיל את מרתה, כריס שומע זאת וממהר פנימה וקורא לנורה להזעיק שומרים. כל העת הוא מנסה למצוא את האיש, אך זה איננו מתגלה, כריס מבין כי מצא אדם נוסף בעל כוח. לאחר מספר חילופי דיבור לא ברורים כריס שומע את מחשבותיו של סר וכך מצליח לתפוס אותו, אך סר בורח לכרכרה שמחכה לכריס ונורה. השומרים באים ומחפשים את ה'פורץ' אך זה לא נמצא וכריס מבקש מהם לשמור על מרתה שהתעלפה והוא שומע את מחשבותיו של סר בכרכרה, ליד מושב הנהג ועולה לשם עם נורה. בדרך לשם כריס נרדם ובמצב החלום שלו הוא מבחין בכך שסר יושב שם. הוא מתעורר ולוחש לסר שזה בסדר וכי יבוא איתם.
בהגיעם לשם סר עוקב אחריהם עד שהגיעו לחדר ההמתנה לפני הישיבה עם מארקס, סר מבהיר כי עליו להיכנס ולשמוע את השיחה ולבסוף כריס מסכים, הוא מגלה כי הוא מסוגל לשלוח מסרים טלפתיים לאנשים, כפי שעשה לסר.
השיחה מתנהלת כפי שהתנהלה גם א, אך סר שומע הכל ואף נשאר שם לאחר שהשניים הולכים ועוקב אחר מארקס, ונראה כי הוא מדבר עם אחד הכמרים על האיש אשר יובא להם היום, אשר מסוגל לראות דברים שבד"כ אי אפשר לראות. סר עוקב אחריהם עד לחדר בו התרחש הקורבן והוא עד לו, הוא רואה שמארקס משתמש בסכין כסופה על מנת לפלח את ליבו של הקורבן. הוא שומע את מסרי הטלפתייה שכריס העביר לכמרים וחושב על כך ש'אסור שמארקס יאכל את ליבו של הקורבן' והוא אכן מצליח למנוע ממנו לעשות זאת בעודו בחסות ההיעלמות, אך לא מצליח לקחת למארקס את הסכין, מארקס עדיין מבין כי זה אשר השמיע את הקולות זה הכומר ג'וזף והולך. כריס בינתיים בורח ועתיד לחדור לחלומו של הכומר ולהפחידו.
סר מגיע לחדרו של כריס ואומר לו שכעת המצב מסוכן וכי כדאי שהוא, סר, יקח את הילדה למקום מבטחים, אך כריס מסרב. סר טוען שהם מוכרחים להשיג את הסכין של מארקס וכי יש לשחרר את כל בעלי הכוחות שכלואים בכנסייה והשניים מתחילים לגבש תוכנית פעולה.

בינתיים, ג'ון פרוקסטר חולם חלום בו ג'ק קורא לו לעזרה, ואומר שהוא נמצא בכנסיית אלטריון. ג'ון מתעורר בבהלה ומכנס את כל 'הברית' כולל סלין. מתילדה, בעלת החזיונות אכן מאמתת שהוא נמצא שם, ושראלף גם כן, ג'ון מבין שכעת הגיע הזמן ש'הברית' תצא למתקפה על מנת להשיב את ג'ק. כולם משתגרים באמצעות איאן לאלטריון ושם מתחילים לגבש את תוכנית התקיפה שלהם.

זה היה הפרק הרביעי והמותח של המערכה.
 
תיקון על החלק שלי- לא קיבלתי הודעה מהלני שג'ק יצא למשימה והשאיר אותי אחראי. הלני אמרה לי שג'ק רוצה לדבר איתי- זה היה לפני שהוא יצא. הוא הסביר לי שהוא צריך לצאת לבד למשימה מסוכנת, ושאולי הוא לא יחזור. הוא ביקש ממני להיות המנהיג עד שהוא יחזור (ולהחליף אותו אם הוא לא יחזור). ניסיתי להתנגד ולסרב לבקשתו בטענה שאני נפח, לא מנהיג. אבל לבסוף הוא שיכנע אותי, ובחוסר רצון מסוים הפכתי למנהיג הזמני.
 
פרק 5 ואחרון
כריסטיאן ג'וזף וסר משאירים את נורה בחדר ונועלים את הדלת, כריס עוקב אחר סר אשר רוקם תוכנית. הם מגיעים לחדר בו התבצע הקורבן ומוצאים חדר צדדי שבו שומע כריס תודעה של אדם - המתגלה כאיש זקן - סגנו של מארקס -ארסנל רייטון - שאיננו אמור להיות כה זקן. כריס מצליח להיכנס למצב השינה שלו וחודר לחלומו של האיש. שם הוא נמצא בתוך צינוק ומסתבר כי מארקס בגד בו ולקח ממנו את נעוריו. וכי גם לו יש כוח, וכי מארקס עשה טקסים רבים מעין אלה שראו השניים קודם לכן - ולכן התחזק. בזמן זה סר נועל את הדלת ומשאיר את כריס ורייטון בתוך החדר הצדדי. הוא מגיע למרדו של מארקס ומחפש שם אך לא מוצא דבר. לכן לבסוף חוזר ופותח את הדלת לכריס - אשר מתחיל לא לבטוח בו. עד מהרה רייטון יוצא מן החדר הצדדי ואומר כי הוא רוצה להצטרף ולעזור להם. בתחילה הם חושדים בו, אך לאחר שהוא מוכיח שאין להם מה להפסיד הם מסכימים ומתגלה כוחו - הטבה והרעה בגורלות של אנשים. השלושה מסיירים בכנסייה ומחפשים לפי דבריו של סר, את תאי המאסר ואת הסכין הכסופה.
בינתיים ג'ון פרוקסטר ו'הברית' מגיעים אל אחורי הכנסייה, סלין ובורק מתחילים לעורר מהומות בעיר כשהם גורמים למזג אוויר ורעידות אדמה. לאחר מכן בורק יוצר מנהרהתת קרקעית שתוביל אל תוך הכנסייה בעוד כשאיאן משתגר אלתוכה ומחלץ בגדי כמורה. החבורה מתחפשת לשני כמרים ולמלוויהם. והם חודרים פנימה. הם יוצאים בתוך הכנסייה ומחפים א ג'ק, ג'ון הולך במאסף כשלפתע הוא נחטף אל תוך מעבר סודי, שם ג'ק מתגלה. הוא מספר לו כי הוא חושב שעלה על משהו וכי יש למצוא אותו, וכי עליו לעזור לו. בעוד השניים מחפשים בתוך המעבר הסודי, החוש השישי של ג'ון פועל והוא חוזה שג'ק מתקיף אותו ועוצר אותו בזמן. עד מהרה מתגלה כי הג'ק הזה אינו אלא ראלף משנה הצורה, אשר מכר את ג'ק למארקס וגנב את צורתו, ובכך גם את כוחותיו. מתחולל קרב בין השניים, כשראלף נע לסירוגין בין דמותו של ג'ק לדמותו של ג'ון, לבסוף ג'ון הזועם מצליח להביס אותו והוא יוצא לחפש את חבריו.
כריס, סר ורייטון ממשיכים לתור את הכנסייה עד שלפתע כריס שומע מישהו מתקרב והם מסתתרים בתוך ארון, אשר מתגלה כי מוביל לחדר סודי נוסף - תאי המאסר אותם חיפש סר. סר הולך בראש כשהוא עובר דרך הקירות אך ברגע הוא נכנס לתאי המאסר הוא הופך מוחשי שוב וכוחו נעלם. גם מאוחר יותר כשהשניים מצטרפים מתגלה כי כוחותיהם המיוחדים נעלמים בחדר זה. סר מוצא המשך לדרך ובהגיעם לשם שומע כריס בראשו קול תחינה מוכר - קולה של נורה. השלושה ממהרים קדימה. סר מגיע ראשון ומגלה חבורת כמרים אשר מאגפים את הילדה חסרת האונים. כריס חושב בכל הכוח 'שכבו על הרצפה', והכמרים עושים זאת. הוא משחרר את נורה מכבליה ומסתבר כי הכמרים חטפו אותה מחדרה, כעת הוא מבין שעליו לברוח עד ש..
בינתיים ג'ון פרוקסטר מסתובב עם גופת של ראלף עד אשר הוא שומע קולות מתקרבים ומתחבא בכוך בקיר. אלו שני כמרים, אך מאחוריהם הולך אותו אי גדול ושרירי אשר ניסה לרצוח אותו שם בהר. ג'ון חמום המוח ממהר לתקוף אותו אך זה מושיט את ידו קדימה ויוצר מגן על טבעי שחוסם את כל מתקפותיו של ג'ון. מתנהל דיניהם דו קרב שמסתיים בכך שג'ון מעיף את התוקף אל הקיר והתקרה מתרסקת ונוצרת מפולת. ג'ון לא מושפע ממנה במיוחד והוא עוקף את הסלעים ומוצא במקום בו היה אמורהתוקף להימצא מעבר קטן בקיר, הוא מוצא את אותה סכין כסופה מרוטשת לחלוטין אך הוא מחדש אותה הודות להיותו נפח ועובר במעבר.
את כריס סר, רייטון ונורה מפתיע ג'רמייה מארקס אשר עף באוויר. כריס מדבר אליו ומנסה לפנות לליבו, אך מארקס נעה עיור מרוב כוח ומשחק בכריס. סר בינתיים רק מנסה להשיג את הסכין מארס מחזיק בידו. ג'ון פרוקסטר מגיע לחדר אף הוא וכך גם התוקף שלו, ששמו מתגלה כגבריאל אנדרסון. ג'ון רואה שמארקס עף ומבין כי ג'ק נרצח, כפי שאמר ראלף. הוא מנסה לתקוף את מארקס באמצעות קפיצה, ריצה על הקיר וזריקת אבנים אך זה מתחמק ואף תוקף את ג'ון בחזיז ברק, אך גם הוא מתחמק. ג'ון מתחיל להיחלש אך באותו הרגע הוא חש במגעה הרך של סלין ורואה שכל חבריו מצאו אותו ובאו להילחם עימו. בינתיים בשיחתם של מארקס וכריס מודה מארקס שהכל שקר וכזב, אין אל והכל זה סתם תוכניתמטרתה להביא לכנסייה שלטון מוחלט בעולם. כריס כבר החל להרגיש אז, אבל עכשיו הוא מבין כל מה האמין בו היה לא נכון. הוא מנסה לצוות על מארקס לעשות משהו ומבחין כי מארקס מתנגד בכל כוחו ומבין סף השבירה קרוב. בינתיים ג'ון אשר נכשל מלהתקיף את מארקס, עושה זאת שוב אך במפתיע פונה לכיוונו של גבריאל אנדרסון והורג אותו. בינתיים סר מנסה להגיע אל הסכין בדרך כלשהי, אך נכשל. כריס מופל לרצפה עקב כוחו של מארקס, הוא נכנע ובורח מן הקרב, אך נורה עוצרת בעדו. היא אומרת לו שתמיד היא האמינה בו וראתה בו דמות נשגבת, וכי לא כוחו ינצח את מארקס, אלא היושר, התבונה והמילים שלו. היא זורעת בו כוח חדש ורייטון מברך אותו בכוחו. נורה זוהרת ונהפכת לעיט, עוד שלב בכוחותיה וכריס יוצא שוב לשדה הקרב.
בינתיים סר נזכר כי בחדר המאסר אין כוחות ומנסה לדאוג שהאחרים יובילו את מארקס לשם. התוכנית כמעט מצליחה אך מארקס איננו נופל בפח ושב על מנת לקחת אחת ולתמיד את כוחו ונעוריו של כריס. "תגיד שלום לנעורים שלך", אומר מארקס ומתכונן לעשות זאת, עד שרייטון משתמש בכוחו על מנת לקלל את מארקס ובאותה העת סר אשר מגיח מאחוריו בועט בגבו וסכינו נופלת על הרצפה. כעת סר מאיים על חייו של מארקס ובסופו של דבר נועץ את הסכין בגבו, ג'ון ממהר להגיע לשם על מנת לתקוף אף הוא. מארקס נופל על הרצפה ופיצוץ אדיר מתרחש.

כריס מתעורר ביחד עם נורה על כר דשא ירוק, הוא מגלה כי הוא לא מצליח לשמוע את מחשבותיה וכי נורה איננה מסוגלת להצמיח דברים. זוהי העת לספר שכריס חמד אישה פעם אחת בחייו לפני שנים, ורק עכשיו הוא מבחין שלנורה יש פנים דומים מאוד לפניה. נורה מזהה את הכפר שמולם ככפר בו נולדה וכריס מבין שהוא אביה של הילדה.

סר מתעורר על סירה קטנה, שבה שט ריצ'ארד במורד הנהר. ריצ'ארד נראה שוב צעיר יותר ומשבח את סר על גבורתו ומספר לו שכבר לא יוכל להיעלם שוב. הם עוגנים ליד בקתת אבן קטנה אשר ריצ'ארד מסביר כי זהו ביתו, "אני יודע שכבר זמן רב לא היה לך בית אמיתי", אומר ריצ'ארד, "אני מזמין אותך להצטרף ולגור כאן ביחד איתי". הוא מזמין אותו להיכנס ולאכול וסר נכנס אחריו.

ג'ון מתעורר על צוק, קרוב לכף ארמור, המקום היחידי בו הרגיש שייך. סלין לידו. הוא חש חלש יותר ולא מצליח לשער האם הם חיים או שמא מתים. סלין אומרת שאין זה משנה, כל עוד הם נמצאים כאן ביחד ומנשקת אותו.


זהו סוף 'תור הגיבורים', בכוונה השארתי סיומים פתוחים ושאלות בלתי ברורות, אבל אשמח אם תיתנו ביקורת וסיכום על הקמפיין ואם בכל זאת יש שאלות...
 
היה אדיר!
למרות ששחר לא תיאר את החלק הכי דרמטי בסוף שלי: חלק מאד משמעותי מהרקע של ג'ון זה שהוא התקבל בילדותו ללימודי כמורה, דבר שהיה החלום שלו, אך ביום הראשון ללימודים הבישוף שניהל את בית-הספר אנס אותו. בלילה ג'ון הלך לחדר של הבישוף, חנק אותו למוות בעזרת תליון הצלב של הבישוף (זהב עם אבני אודם גדולות), ולקח את התליון איתו כשברח. כל חייו של ג'ון הוא לבש את התליון שהזכיר לו את הרוע של הכנסייה ואת השינאה שלו לכל מה שקשור לכנסיה. בסוף, רגע לפני שסלין נישקה אותו, הוא פנה לים, הוריד את הצלב והסתכל עליו, ואז זרק אותו בכל הכוח לים, ואמר לסלין "עכשיו אני חופשי".

לסיכום- כמו שאמרתי לשחר בסיכום של הקמפיין, לדעתי היה מתאים יותר אם ג'ק היה איתי בסוף. נכון שזה היה מראה שאני מת, והסוף אמור להיות פתוח, אבל מבחינתי ג'ון באמת מת. אמנם הוא סוף-סוף מצא מקום בעולם (בכף הארמור), וזה יכל להיות סוף מאד... מרגש, אם הוא היה עובר לגור שם עם הברית. מצד שני, אני לא חושב שסוף כל-כך טוב וקיטשי מתאים לדמות הזאת. לכן אני מנצל את הסוף הפתוח, ומבחינתי הוא מת בדיוק מתי שמצא את מקומו בעולם.
למה ג'ק ולא סלין? ג'ון הוא דמות מאד סגורה ושלא נפתחת בקלות לאנשים, וג'ק היה הבנאדם הראשון מאז שהנפח שגידל אותו מת, שג'ון ממש נקשר אליו. לסלין, לעומת זאת, לא היה לו שום קשר.

עדיין קשה לי להחליט אם הסוף (קרב נגד ראש הכנסייה) היה טוב לג'ון או לא. מצד אחד, הוא עזב את כל מה שהכיר כדי לחפש את מקומו בעולם. לפני שהוא יצא למסע הוא היה חבר בכת שסגדה לשטן בתור סמל להתנגדות לכנסייה, והוא עזב כי הוא התחיל לחשוב שזה לא מתאים לו, אז הוא יצא למסע כדי להתרחק מכל זה, וכאמור לחפש את מקומו. לכן העובדה שבסוף הוא נילחם נגד הכנסייה, למרות שהרעיון המרכזי של הדמות זה שהוא רצה להתרחק מזה, נראית לי לא מתאימה. מצד שני, זאת סגירת מעגל מעולה.
 
חזרה
Top