• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 אנשי חתול (3.5)

אנשי חתול
תכונות: +2 זריזות +2 כריזמה -2 חוסן -2 תבונה , אנשי חתול הם זריזים מטבעם והמראה האקזוטי שלהם מושך צומת לב, אבל הם אינם חסונים כמו בני אנוש עקב מבנה הגוף הדקיק שלהם וטבעם החיתי מקשה עליהם ללמוד דברים חדשים.
- גודל בינוני.
- מהירות תנועה של 9 מ'.
תוסף +2 להצלות תגובה, לאנשי חתול אינסטינקטים טובים באופן יוצא דופן.
- ראיה באור מועט, לאנשי חתול יש את חדות העניים של קרוביהם החתולים
- תוסף גזע +2 למיומנויות תנועה שקטה, איזון, והסתתרות, אנשי חתול גמישים יותר מבני אדם וחמקניים יותר בדומה לקרוביהם הפראים.
יש נופל תמיד על הרגליים: אנשי חתול מתעלמים מ3 המטר הראשונים של נפילה
- מקצוע מעודף טרובדור, אנשי חתול אוהבים מוזיקה וריקודים, בעיקר את הסוג הפראי והמהיר
 
אני חושב שראוי שתיתן קצת רקע על הגזע... ולא רק נתונים מכאנים.

ומבחינת מכאניקה- יש סיבה שהתת גזע נמצא בספר המפלצות ולא בספר לשחקן, הוא נחשב די "שבור" מאחר והוא נותן תוסף לתכונה פיזית, אבל מחסר לתוכנה מנטלית אחת בלבד. (שים לב לאורק, כדוגמה טובה יותר, או לאלף שמאבד חוסן, תתעלם מהגמד. הגזע השבור של הספר לשחקן).

בקצרה, הגזע הזה מאבד תכונה משנית בשביל התכונה הכי חשובה (נתון למחלוקת, אז לפחות השנייה הכי חשובה)
 
פלאף באמת היה מוסיף, ואם אני לא טועה... ההשראה לגזע לקוחה מאראגון נכון?

בעניין המכאניקה:
אני לא כל כך מומחה בדברים האלה אבל אני יכול להגיד לך בוודאות שיכולת שנזיר מקבל בדרגה שלישית חזקה מדי בשביל להיות כוח גזע, כדי להחליף אותה במשהו פחות חזק, או להוריד אותה בכלל, ואת זה אומר לך נוב כמעט מוחלט שמבין מעט מאוד בדברים האלה.
 
בצורה הנוכחית הוא כמעט מאוזן, הייתי נותן איזה חיסרון קטנטן איפשהו כדי לאזן את התוסף לזריזות, שבכל זאת טיפה יותר משמעותי מהמחסר לחוסן, ובנוסף לכך יש לו גם מלא תוספים שווים.
ואכן יהיה מעניין לשמוע איך נהיה גזע חתולי כזה.

liorgonen3 אמר/ה:
הגמד. הגזע השבור של הספר לשחקן
טענה מעניינת... מצד אחד תוסף לחוסן זה די שווה ביחס למחסר לכריזמה. מצד שני, יש לו מהירות בסיס של 20 פיט, שזה חיסרון איום ונורא, הייתי אומר יותר מכל מתאם 2+\- שיכול להיות לתכונה כלשהי. שאר התוספים היחסית נחמדים שלו נועדו כדי לפצות על החסרון המשמעותי מאוד הזה. תוסף לתכונה במקסימום משפיעה ממש קצת על אחוז מסוים מהגלגולים במשחק, או במידה מועטת על מאפיינים תלויי דרגה (כמו נק"פ, במקרה הזה), אבל הפחתה במהירות זה מכשלה טקטית שמלווה דמות לאורך כל הדרגות שלה ובכל סיטואציה קרבית שהיא. היכולת לתמרן על שדה הקרב ולחתור למגע עם יריב (או להתחמק מיריב, בעת הצורך) היא אחת החשובות ביותר בקרב. תזכרו גם שפחות 10 פיט בתנועה רגילה מיתרגם לפחות 20 פיט בתנועה כפולה, ופחות 40 פיט בריצה, שזה משמעותי מאוד. גזע שעוד מקבל את הלוחם כמקצוע מועדף מקבל בעצם חיסרון משמעותי לייעוד העיקרי שלו. אומנם זה מפוצה בדרך מסוימת בכך שגמדים שלובשים שריון כבד לא סובלים מחסר נוסף למהירות (זה כבר היה הופך אותו לחסר תועלת לגמרי), אבל מצד שני זה גורם לכך שגמדים שרוצים למקסם את היעילות שלהם מאוד מוגבלים מבחינת בחירת שריונות (ועל כן גם בבחירת מקצוע).

חוץ מזה, לגבי גמדים אני יכול גם לטעון טענה אקזוטית יותר, שזה שהם היחידים (חוץ מחצי-אורקים, אבל עזבו אותם לרגע) שמקבלים מחסר לתכונה מנטאלית שם אותם בחיסרון די משמעותי בהסתכלות רחבה על המשחק. זה מגביל את בחירת המקצוע שלהם - מכשף וטרובדור כמעט לא באים בחשבון, וגם מקצועות אחרים עם שימוש משמעותי בכריזמה כמו כוהן ופלאדין נעשים פחות אטרקטיביים. שאר הגזעים (שוב, חצי אורקים בצד) לא ממש מוגבלים בבחירות המקצוע שלהם על ידי מאפייני הגזע שלהם ומחסרי התכונה, ויכולים לשחק מסביבם.
זה שתי סיבות שגמדים תמיד נראו לי גזע מאוד לא אטרקטיבי, על אף כל התוספים שלו. כי רוב התוספים שלו הם סופר-תלויי סיטואציה ומקצוע (בייחוד כל התוספים האלה לבדיקות הערכה ודברים שקשורים באבן, למי זה מועיל בכלל), אבל המחסרים שלו הם גלובליים (כריזמה ומהירות). התוסף לחוסן הוא אכן נחמד, והאמת שזה יחד עם שאר המאפיינים של הגמדים הופך אותם לגזע מצויין לאשפים. למרות שלא יצא לי לראות הרבה גמדים אשפים.
 
אני מדבר מחישוב תכונות קר, כי רוב הגזעים לא מפצים על תכונות ביכולת אחרות, (רוב). קל וחומר רק הגזעים שבספר לשחקן.

בסופו של דבר, מדובר בגזע שמקבל תוסף לחוסן-תכונה שאין מקצוע שלא צריך אותה, והיא התכונה היחידה שאתה בוודאות תשתמש בה בגלגולים (נק"פ) וככל שהק"פ שלך נמוך יותר, אתה רוצה חוסן גבוה יותר.

מהצד השני עומדת כריזמה, תכונה שנחשבת דאמפ לרוב המקצועות, ודמות יכולה שלא להשתמש בכריזמה שלה לאורך כל המשחק מבלי להרגיש רע עם עצמה.

האמת שמעולם לא התייחסתי לקטע של מקוצע מעודף, בעיקר כי כמעט לא היה לי עניין של ריבוי מקצועות בתור שחקן או בתור מנחה, אז אני לא יכול להתיחחס לזה בצורה מלאה.

אבל כדי שלא לשכוח את התוסף שלהם להצלות נגד לחשים ויכולת דמוית לחש (ובוא נודה שאת רוב ההצלות דמות תעשה נגד הדברים הללו), שליטה בנשק אקזוטי בתור כישרון גזע (גרזן קרב גמדי הוא אחלה נשק במוד 3.5) וכמו שציינת כל התוספים הקטנים שבצד, שהם מאוד תלויים בתזמון, אבל הם די מגניבים במצבים הנכונים (מה גם שהתוסף נגד גובלינים הוא תוסף נהדר בדרגות ראשנות, בעיקר בגלל שאלה האובים היותר נפוצים בדרגות הללו.)

בעניין "מקצועות מתאימים" אני לא מסכים איתך בלב שלם, נכון שכוהן גמד יהיה קצת פחות יעיל בגירוש על מתים, אבל זה לא "כל" מה שהכוהן שלנו יעשה, ואפשר להניח שהוא כנראה יהיה יותר לוחם-כוהן מאשר פלסטר מהלך שמגרש רוחות (אני מסתכל רק על הדברים בספר לשחקן, ברור שיש מלא כישרונות שכבר משנים את הנושא) , ופאלדין גמד כנראה יאבד קצת מהתוסף שלו להצלות (שגם אם הוא 1 זה יחיסת הרבה) ויעשה 1 נזק פחות בהכאת רוע, (ואני די בטוח שהוא כבר יאזן את זה אחרת).
סייר גמד הוא חריג, אבל הוא יכול להילחם בטווח בכיף, או לקחת חייה מלווה שאפשר לרכוב עליה, ולטפל בבעית המהירות (כנ"ל הפאלדין שלנו)
נזיר/ברברי עם תוספי המהירות שלהם פשוט יתקזזו.
דרואיד לא באמת יסבול מזה.
נוכל כנראה יהיה יותר לוחמני (גם ככה הוא צריך להיות בטווח קרוב בשביל התקפות פתע)
המקצועת היחידים שיפגעו מהמכלול בעיות של הגמד זה הלוחם והמכשף, הלוחם פשוט יוכול לקחת נשק עם גישה ארוכה ולהרגיש טוב יותר, המכשף ירגיש מבוזבז, כאשר התכונה הכי חשובה שלו סובלת ממחסר.

בסופו של דבר, בחישוב קר גמדים נחשבים לגזע "שבור" תשווה את היכולת שלהם לחצי אלף, ותראה שהגזעים לא כל כך מאוזנים בספר.

אני כן אודה שאת המחסר מהירות אף פעם לא הדגשתי כחיסרון גדול מידי, אולי בגלל שבקבוצה הביתית שלי אנחנו לא עובדים עם מפה ומרחקים מדויקים, אז זה קצת "גלש" הצידה. אבל אני סוטה מהנושא.

הגזע נראה פחות או יותר מאזון מבחינת תכונות (שוב, לא מדע מדויק) אני עדיין נגד תוסף התגובה, זה פשוט מרגיש לי חזק מידי.

האמת שלי קצת חסר משהו "מיוחד" בגזע הזה, הלכתי להסתכל על הCatfolk מRaces of the Wild ברור שזה לא אותו גזע, אבל רציתי לראות מה הופך אותם ל"חתוליים" (אני אדגיש שמדבור על גזע עם מתאם דרגה 1, אז יש לו כמה יתרונות שלא צריך לקחת)
בכל מקרה, הם די דומים, רק שההCatfolk מקבלים תוסף שריון טבעי 1 (וזה חזק מידי לגזע בלי מתאם דרגה) ומהירות הבסיס שלהם היא 40 פיט. שזה משהו שאולי כן כדי לתת לגזע הזה, ויתן לו קצת יותר מ"בן אדם רק מהיר וכריזמטי יותר, וגם קצת פחון חסון וחכם"


אני נזכר גם בגזע שהופיע באוסף של מגזין דרגון, שאם אני זוכר את הרקע שלו, מדובר ביצירי סוד שאיכשהו פיתחו מודעות והצליחו לעזוב את האדונים שלהם, הם אומנם היו בגודל קטן, אבל היה להם יתרון מעניין של היכולת לשנות צורה לפי רצון לחתול בית, לא היה להם מתאם דרגה, (וזה דרגונס, אז לא הכי מאוזן) אבל זה כן יכולת שיכולה להיות מתאימה לגזע הזה, ולתת לו קצת "מגע מייחד"
 
לשנות צורה לחתול זו יכולת פסיכית.

תוסף התגובה באמת טיפה חזק מדי. מה בנוגע למהירות בסיס 12 מ' במקום תוסף התגובה? לדעתי זה ילך מצוין. נכון שמהירות בסיס 12 זה די חזק, אז צריך לתת נניח מחסר 2- להצלות רצון כנגד השפעות על התודעה (חתולים זה משהו שקל להשפיע עליו מחשבתית, בדוק).
 
nav566 אמר/ה:
[post]684058[/post] מה בנוגע למהירות בסיס 12 מ'
זה... בדיוק מה שאמרתי לפני רגע בהודעה שלי... וזה לא יחייב את ביטול התוסף להצלה, יותר פשוט להפוך אותו ליותר ספציפי... אולי תוסף להצלות תגובה נגד לחשים או משהו.
 
1) בהרבה מצבים "קלאסיים" במו"ד, לקצב תנועה יש השלכות יחסית שוליות (וכנגזרת מכך גם לטווחי ירי, מרחקי ראיה וכו') - הלחימה מתבצעת בשטחים בנויים או בחללים סגורים ומצומצמים יחסית (מבוכים!). בעוד שלקצב תנועה יש משמעות מסויימת ל"אל היעד" - כמה סיבובים עברו עד שהדמות יוצרת מגע ישיר עם האויב, ב"על היעד" ובלחימה פנים-אל-פנים, בדרך כלל אין יותר מידי תנועה למרחקים ארוכים. אני לא אומר שזה טוב או רע שזה ככה, רק שזה מצב נתון ונפוץ.

2) יצא לי לראות כמה גרסאות ל"אנשי חתול" במו"ד לדורותיה, והתרשמתי שבהרבה מקרים הם השתמשו באלפים כבסיס. שני הגזעים חופפים פה ושם בסטריאוטיפ שלהם, הכולל זריזות וגמישות, יכולת לראות היטב בלילה, אלגנטיות ויש שיגידו גם גינונים נשיים. ההבדל העיקרי הוא בכך שהאלפים בדרך כלל מזוהים עם קסם בעוד שאנשי חתול עם חמקנות וגניבה.

3) לדעתי, כשבונים איש-חתול, הוא צריך לכלול התייחסות מכנית לכמה מאפיינים "חתוליים", אחרת יש לנו סתם catgirl מאנימה, גנב עם שפם וזנב או אחד מהמוזרים האלה שנקראים furries שמסתבר שקבוצות מסוימות במו"ד ושאר משחקי פנטזיה/מד"ב בחו"ל אוהבות לשחק מסיבות מאוד מטרידות.

אז מה צריך להיות לאיש חתול?
א - זריזות משופרת. במו"ד 3.5 זה גם יתקזז עם הפחתה בתכונה אחרת, במו"ד 5 לא.
ב - ראיית לילה - קיים בשיטה לכמעט כל דמויי האדם ולא יוצא דופן.
ג - תנועה משופרת במימד הגובה. מה ז"א? יכולות יוצאות דופן של קפיצה, טיפוס ונחיתה ללא פגע מגובה.
ד - חמקנות - יכולת טובה יותר בהתגנבות והסתתרות.

חשבתי על זה שבמו"ד 5 די מתבקש שיהיו לאנשי חתול תת-גזעים, בהתאם לסוגי חתוליים שונים, ואפשר גם להמיר את זה למהדורות אחרות.

הנה דוגמא מאוד חלקית וחסרה (ברמת הטיוטא) לאנשי חתול למו"ד5 שחשבתי עליה כרגע:

אנשי חתול:
שינויים לתכונות: 2+ לזריזות
ראיית חושך
יתרון בבדיקות אתלטיקה - מכסה את הקטע של קפיצות, טיפוס ונפילות.
כל אנשי החתול מיומנים בהתגנבות
טפרים: התקפות בקרב מגע גורמות לנזק חותך במקום מוחץ (1 נק"פ + תוסף)
קצב תנועה 30 רגל (רגיל)

תת גזעים:

א) קאטוס

קאטוס (catus) הם החבר'ה שאנחנו חושבים עליהם כשאנחנו מדברים על אנשי חתול - הם דומים לחתול הרחוב המצוי בצבעים ובהתנהגות.

שינויים נוספים לתכונות: 1+ לחוכמה - הקאטוס ערמומיים וחדי חושים.
תשע נשמות: אם הנק"פ של הקאטוס יורד ל-0 או פחות, הוא נשאר במקום זה כ-1. אי אפשר להשתמש שוב בתכונה הזו עד שמשלימים מנוחה ארוכה.

ב) אנשי אריה

לאנשי האריה פרווה זהובה-חומה, כאשר לזכרים יש שיער שופע וזקן המזכירים רעמה בצבע כהה יותר.

שינויים נוספים לתכונות: 1+ לכריזמה. אנשי האריה סמכותיים ומלאי הדר.
עוז ואצולה: לאנשי האריה יש יתרון בגלגולי ההצלה נגד השפעות פחד והקסמה

ג) אנשי טיגריס

לאנשי הטיגריס פרווה חומה-אדמדמה או צהבהבה עם פסים כהים והם הגבוהים ביותר מבין אנשי החתול

שינויים נוספים לתכונות: 1+ לכוח, אנשי הטיגריס חזקים ושריריים.
קל רגליים: קצב התנועה הבסיסי של אנשי הטיגריס הוא 35 רגל במקום 30
מארב: לאיש הטיגריס יש יתרון בבדיקות התגנבות בשטח פתוח ומיוער.

ד) קאטוס שחור

הקאטוס השחורים הם תת-גזע של הקאטוס, עם פרווה שחורה לגמרי - הם נחשבים לעוסקים בכשפים ותורת הנסתר.

שינויים נוספים לתכונות: 1+ לתבונה, הקאטוס השחור מעדיף התבוננות וחשיבה על אינטואיציה.
קללת המזל הרע: כפעולת בונוס, הקאטוס השחור יכול לבטל יתרון לגלגול שיש ליצור אחד אותו הוא יכול לראות. לא ניתן להשתמש שוב ביכולת זו עד להשלמת מנוחה ארוכה.
 
נראה סבבה לגמרי.
תוסף 2 לתגובה זה גם סבבה, גמדים מקבלים פלוס 2 נגד כל ההצלות שמקורן קסום, שזה 90% מההצלות במשחק (ולא פלאפי, 20 פיט לא מאזן את זה, כי הם פשוט לובשים שיריון ואז גם ככה היה להם 20 פיט). ותגובה זאת גם ככה ההצלה הכי זניחה במשחק.
 
כהערת אגב, אנשי חתול (Catfolk) הופיעו כגזע בספר Races of the Wild. אני מבין את הרצון ליצור גזע חלופי, שכן לגרסה שם יש מתאם דרגה של 1+ ולאנשי חתול יש המון המון גרסאות, אבל כדאי להשוות לשם מעט: Catfolk- Races of the Wild, page 92
 
חזרה
Top