בזמן האחרון אני משחק דמות, שבמילים פשוטות נתאר את זה ככה: המזל שלה איום ונורא.
אני משחק אותה כבר בערך שבוע של משחק מרוכז, ויצא לי תוצאת 20 אחת, וזה היה כשהיה צריך להוציא כמה שיותר נמוך. זרקתי עם יתרון ויצא לי פעמיים 1, יריתי במטרה כחמישה חיצים ובקושי פגעתי עם אחד, קרעתי לעצמי קשת על הפנים - כמעט כל זריקת קובייה שלי יוצאת בתוצאה נמוכה, לעיתים קרובות 1 קריטי.
עכשיו, החלק המעניין הוא שהדמות שלי היא אלה. (god, לא הנשק).
בתור אלה, העובדה שאני לא מצליח לעשות כלום מאוד מתסכלת. מאוד. אבל הדבר הזה הפך את הדמות הזאת לאחת הדמויות הכי עמוקות שיצא לי לשחק. התסכול שלי הוא גם התסכול שלה - היא באמת לא מצליחה לעשות כלום. כלום. היא רק הורסת ומקלקלת הכל.
וזה נתן לי פתח לבניית דמות מדהימה.
אז כרגע היא הפכה להיות בת תמותה, והיא הולכת לכפר על טעות גדולה שהיא עשתה בעבר, אבל התוצאות הנמוכות האלה נתנו לי פתח לדברים מדהימים.
וזה גורם לי לרצות לדבר על שני דברים.
הדבר הראשון, הוא דברים דומים. תוצאות של 1 ושל 20 הן דברים שמעצבים דמויות, בונים אותן, הופכים אותן למה שהן. תוצאות כאלה יכולות להפוך סיפורים למעניינים ולשנות אותם מקצה לקצה. האם גם אתם נתקלתם בסיפורים דומים? (יש לי עוד כמה לשתף אם אתם רוצים).
והדבר השני... הוא ביקורת על הרבה שיטות, וגם קצת מנחים. הרבה פעמים, במיוחד בפורום שאין אפקט של "כל הקבוצה רוכנת מעל הקובייה ומחכה לתוצאה", לא מרגישים את ההבדל בין 20 ו19, או 1 לעומת 2. "פגעת, עשית קצת יותר נזק," או "פספסת." זה לא התחושה של העשרים, או של האחד, שמתקבלת הרבה במשחקים חיים.
איך שזה נראה בהרבה שיטות, זה מה שעשרים ואחד אמורים להיות. כישלון תמידי, הצלחה תמידית עם סיכוי ליותר נזק. לא יותר מזה.
איך אתם משחקים? התחושה שעוברת אלי מהפורום זה באמת רק בגלל המשחק האינטרנטי, או שככה אתם משחקים באמת? ומה עמדתכם בנושא?
אשמח לתגובות, במיוחד לכאלה שמעמיקות את הדיון - האם לתת לתוצאות 1 ו-20 משמעות קריטית זה טוב או רע בעיניכם?
אני משחק אותה כבר בערך שבוע של משחק מרוכז, ויצא לי תוצאת 20 אחת, וזה היה כשהיה צריך להוציא כמה שיותר נמוך. זרקתי עם יתרון ויצא לי פעמיים 1, יריתי במטרה כחמישה חיצים ובקושי פגעתי עם אחד, קרעתי לעצמי קשת על הפנים - כמעט כל זריקת קובייה שלי יוצאת בתוצאה נמוכה, לעיתים קרובות 1 קריטי.
עכשיו, החלק המעניין הוא שהדמות שלי היא אלה. (god, לא הנשק).
בתור אלה, העובדה שאני לא מצליח לעשות כלום מאוד מתסכלת. מאוד. אבל הדבר הזה הפך את הדמות הזאת לאחת הדמויות הכי עמוקות שיצא לי לשחק. התסכול שלי הוא גם התסכול שלה - היא באמת לא מצליחה לעשות כלום. כלום. היא רק הורסת ומקלקלת הכל.
וזה נתן לי פתח לבניית דמות מדהימה.
אז כרגע היא הפכה להיות בת תמותה, והיא הולכת לכפר על טעות גדולה שהיא עשתה בעבר, אבל התוצאות הנמוכות האלה נתנו לי פתח לדברים מדהימים.
וזה גורם לי לרצות לדבר על שני דברים.
הדבר הראשון, הוא דברים דומים. תוצאות של 1 ושל 20 הן דברים שמעצבים דמויות, בונים אותן, הופכים אותן למה שהן. תוצאות כאלה יכולות להפוך סיפורים למעניינים ולשנות אותם מקצה לקצה. האם גם אתם נתקלתם בסיפורים דומים? (יש לי עוד כמה לשתף אם אתם רוצים).
והדבר השני... הוא ביקורת על הרבה שיטות, וגם קצת מנחים. הרבה פעמים, במיוחד בפורום שאין אפקט של "כל הקבוצה רוכנת מעל הקובייה ומחכה לתוצאה", לא מרגישים את ההבדל בין 20 ו19, או 1 לעומת 2. "פגעת, עשית קצת יותר נזק," או "פספסת." זה לא התחושה של העשרים, או של האחד, שמתקבלת הרבה במשחקים חיים.
איך שזה נראה בהרבה שיטות, זה מה שעשרים ואחד אמורים להיות. כישלון תמידי, הצלחה תמידית עם סיכוי ליותר נזק. לא יותר מזה.
איך אתם משחקים? התחושה שעוברת אלי מהפורום זה באמת רק בגלל המשחק האינטרנטי, או שככה אתם משחקים באמת? ומה עמדתכם בנושא?
אשמח לתגובות, במיוחד לכאלה שמעמיקות את הדיון - האם לתת לתוצאות 1 ו-20 משמעות קריטית זה טוב או רע בעיניכם?