• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז מבוכים ודרקונים 5: הרפתקאות בארץ התיכונה - יצא לאור!

כמו שדיווחתי לפני כשבועיים http://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=14&t=37536

היום יצאו קיוביקל 7 במידע חדש על "הרפתקאות בארץ התיכונה: המדריך לשחקן" - ספר עולם מערכה של הארץ התיכונה עבור המהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים.

הספר הוכרז לראשונה במרץ, לאחר שחברת "מכשפי החוף", המוציאה לאור של "מבוכים ודרקונים", פרסמה את הרשיון הפתוח שלה. הרשיון מאפשר לחברות צד שלישי להוציא לאור ספרי הרחבה של מבוכים ודרקונים בלי להכנס למשא ומתן ישיר עם מכשפי החוף, בתנאי שהספר עונה על מספר דרישות המוגדרות ברשיון.

בפרסום החדש נחשף עיצוב הכריכה של הספר, וגם תיאור של חלק מהתוכן שהספר יכיל - 11 תרבויות, 6 מקצועות, 13 רקעים, ציוד, מפות של הארץ התיכונה וגם חוקים חדשים עבור מסע, שחיקה מוסרית, "ראיון" עם דב"שים ופעילויות לתקופה שבין הרפתקאות.

http://cubicle7.co.uk/ogl-omg-adventures-in-middle-earth-coming-soon/

AME-Packshot550.jpg
ההזמנה המוקדמת של הספר החדש תהיה פתוחה למשך כחודש - לא פורסם מתי אבל נראה לי שאוגוסט-ספטמבר הוא הימור טוב.
בסיום ההזמנה המוקדמת, הגרסה הדיגיטלית של הספר תופץ לרוכשים, ובמקביל הספר יועבר לדפוס - בהתאם להיקף ההזמנות ברכישה המוקדמת. קיוביקל 7 טוענים שהסיבה לכך היא שהם מצפים להזמנות בהיקף כזה שהחברה לא רגילה להתמודד איתו. מדובר בחברה שזכתה עד כה למעקב מצד מספר שחקנים מצומצם - והמוצר החדש נועד לאפשר לה לפרוץ אל שוק רחב בהרבה, של שחקני מבוכים ודרקונים אדוקים.
 
טוב, השאלה המרכזית לדעתי בשיטה היא איך ימדלו את הקסם בעולם - האם יוותרו על קסם כלל, בסגנון הטבעת האחת או שינסו לקרוץ יותר לקהל של מבוכים ודרקונים וישלבו קסם, בסגנון MERP.
אני אישית מאמין בסגנון השני, אולי לא בוטה כמו MERP, אבל גם בכדי לייחד את המשחק הזה מהטבעת האחת.

טוב לראות שלמעשה הם לא נשענים כלל על התוכן של הסל"ש, מאפשר להם לעשות חווית שר טבעות טובה יותר. השאלה האם צריך לרכוש ספרים נוספים, או שזה Stand Alone ולא צריך לרכוש את ספרי הבסיס של חמש? לזכרוני ה OGL לא מכסה יצירת דמויות, אז כן נדרש ה סל"ש?

ועכשיו ההימור שלכם: מהם שש המקצועות ומהם 11 התרבויות (גזעים בשם אחר)?
אני מנחש לגבי מקצועות: לוחם, נוכל, סייר, קשת (אלא אם זה יהיה דומה מדי לסייר, ואז פרש?), דיפלומט וקוסם כלשהו.
 
The oldman אמר/ה:
טוב, השאלה המרכזית לדעתי בשיטה היא איך ימדלו את הקסם בעולם - האם יוותרו על קסם כלל, בסגנון הטבעת האחת או שינסו לקרוץ יותר לקהל של מבוכים ודרקונים וישלבו קסם, בסגנון MERP.
אני אישית מאמין בסגנון השני, אולי לא בוטה כמו MERP, אבל גם בכדי לייחד את המשחק הזה מהטבעת האחת.
אתה נוסע לג'נקון - בדוק עותק שמש וספר לנו ;)
מהשאלות ותשובות שבעמוד ההכרזה - הרושם שלי שהקסם יהיה כמו בטבעת האחת. יש חפצי קסם, ולחלק מהגזעים תהיה גישה ליכולות קסומות משלו, אבל ללא מקצוע של מטיל לחשים. מהמידע שפורסם, משתמע שמי שרוצה סגנון merp פשוט יאשר לשחקנים לבנות דמות עם מקצוע מספר הבסיס (למשל בן-ביאורן דרואיד).

The oldman אמר/ה:
טוב לראות שלמעשה הם לא נשענים כלל על התוכן של הסל"ש, מאפשר להם לעשות חווית שר טבעות טובה יותר. השאלה האם צריך לרכוש ספרים נוספים, או שזה Stand Alone ולא צריך לרכוש את ספרי הבסיס של חמש? לזכרוני ה OGL לא מכסה יצירת דמויות, אז כן נדרש ה סל"ש?
הם כותבים שכן צריך את ספרי הבסיס של 5. בתכלס ה-basic rules החינמיים כוללים את כל המידע הדרוש ונראה שאפשר להסתדר רק איתם ועם הספר של קיוביקל 7. הגזעים והמקצועות חדשים ומותאמים לארץ התיכונה... מה שכן אם אתה משחק בעולם מערכה אחר אולי תרצה אנשי דוב סטייל ביאורן ואז השאלה עד כמה התוכן החדש מאוזן ביחס למקצועות ולגזעים הרשמיים - האם יש התאמה כזו שאפשר לשלב דמות של הארץ התיכונה בחבורה ביחד עם הדמויות המוכנות של "מכרות פנדלבר" למשל? אם התשובה חיוביות, זה אומר גם שרמת העוצמה של דמויות גבוהה יותר מאשר בטבעת האחת (אפילו בלי לחשים מדרג 7). שים לב שלמרות שיש חוקים למסע, להדרדרות מוסרית ולדין ודברים - אין מכאניקה של דמות חדשה שהיא יורשת רשמית של הדמות הקודמת (ובמשחק התפקידים של הטבעת האחת זה עניין בולט).

The oldman אמר/ה:
ועכשיו ההימור שלכם: מהם שש המקצועות ומהם 11 התרבויות (גזעים בשם אחר)?
אני מנחש לגבי מקצועות: לוחם, נוכל, סייר, קשת (אלא אם זה יהיה דומה מדי לסייר, ואז פרש?), דיפלומט וקוסם כלשהו.
תרבויות:
איש דייל, איש עיר האגם, איש יערות, אלף יעראופל, בן ביאורן וגמד מההר הבודד, בנוסף להוביט מהפלך, איש גונדור, סייר דונאדין, איש ברי ורוהיר. אלו חמישה גזעים שעליהם הצהירו במפורש, חמישה גזעים נוספים שהופיעו בחוקים הבסיסיים של הטבעת האחת ואיש עיר האגם, שהוא די בסיסי לאזור ארץ הפרא.
שים לב שכמו בטבעת האחת - אלו בעיקר בני אנוש.

מקצועות:
אני חושד שהמקצועות יחליפו את ה"שליחות" ( calling) מהטבעת האחת - קוטל, נוטר, צייד אוצרות, חוקר, נווד ומנהיג - למרות שבמקור המשקל המכאני של שליחות זניח מאוד ביחס לתרבות של הדמות (שליחות קובעת רק שתי מיומנויות מועדפות, הכשרה אחת ואת חולשה שמאפשרת לכוחות הרשע להשחית את הדמות). צייד האוצרות יהיה בטח סוג של נוכל/סייר, הקוטל מן לוחם/ברברי, הנוטר ידמה לאביר קודש (אבל בלי אפקטים קסומים), נווד יהיה משהו בין סייר לפייטן, החוקר יקבל גישה לממש קצת קסם ויהיו לו יכולות ריפוי או זיהוי חפצי קסם, והמנהיג יהיה בטח קצת כמו המצביא ממו"ד 4 - לוחם קל שבעיקר מחדש נק"פ או נותן התקפות נוספות לבני ברית.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]647118[/post] אני חושד שהמקצועות יחליפו את ה"שליחות" ( calling) מהטבעת האחת - קוטל, נוטר, צייד אוצרות, חוקר, נווד ומנהיג
קשה לי להאמין, זה יותר רקעים מאשר מקצועות. השליחויות לא מייצגות כל-כך טוב מקצועות, אבל מצוין רקעים.
אני חושב שהוא ילכו יותר קרוב למקצועות קיימים רק עם בילדים מותאמים. השאלה אם בילדים יהיו לפי תרבויות, שזה הגיוני בהתחשב בשר הטבעות.

the Nerubian אמר/ה:
[post]647118[/post] איש דייל, איש עיר האגם, איש יערות, אלף יעראופל, בן ביאורן וגמד מההר הבודד, בנוסף להוביט מהפלך, איש גונדור, סייר דונאדין, איש ברי ורוהיר. אלו חמישה גזעים שעליהם הצהירו במפורש, חמישה גזעים נוספים שהופיעו בחוקים הבסיסיים של הטבעת האחת ואיש עיר האגם, שהוא די בסיסי לאזור ארץ הפרא.שים לב שכמו בטבעת האחת - אלו בעיקר בני אנוש.
ידוע אם גם המשחק הזה יהיה באזורי ארץ הפרא, ובאותו קו זמן כמו הטבעת האחת?
זה יהיה קצת מאכזב אם מבחינה זו המשחקים יהיו זהים, הייתי שמח לאיזשהוא ייחוד, או בסגנון או בת'מה לעומת הטבעת האחת, לא רק בסיס מכאני אחר.

וכן, אני בהחלט מתכנן לבקר בדוכן שלהם ולהתרשם, אני חושד שאני לא היחיד - אבל לא שווה להשתתף בריצה של עשר בבוקר בשביל זה (אלא אם יהיה עותק למכירה :) )
 
אני מסכים שהיה מתאים ביותר אם מקצועות היו מקצוע ממש - אבל דווקא שישה מקצועות מסתדר עם השליחויות.
אם אלו יהיו מקצועות פרופר- בטח לוחם, קשת, מרפא, סוג של נוכל ועוד מישהו שטוב בהרבה מיומנויות... מה יכול להיות המקצוע השישי?

לגבי ההתמחויות של המקצועות - התמחויות לפי תרבות זה רעיון מגניב אבל אז יש הרבה מאוד תרבויות להתאים לכל מקצוע.

לגבי המיקוד - כתוב במפורש בשאלות ותשובות - ארץ הפרא, חמש שנים אחרי קרב חמשת הצבאות. שני המוצרים הבאים בתור הם מדריך למנחה עם מפלצות וחפצי קסם, וגרסאת מו"ד 5 של אוגדן ההרפתקאות "סיפורים מארץ הפרא".
כנראה שרוב הפלאפ יהיה לחלוטין ממוחזר מ"הטבעת האחת" - כך שאני מעדיף לחכות לספרי ההרחבה של "הטבעת האחת" מאשר ל"הרפתקאות בארץ התיכונה"... אבל לפחות זה אומר שהתוכן הסיפורי כתוב, ערוך, עובר אישור זכויות יוצרים של עזבון טולקין - וייצא בקצב מהיר יותר משיצאו ספרי הטבעת האחת ב-2011-2012, לשמחתם של שחקני מו"ד 5 האדוקים.
 
the Nerubian אמר/ה:
[post]647123[/post] אבל לפחות זה אומר שהתוכן הסיפורי כתוב, ערוך, עובר אישור זכויות יוצרים של עזבון טולקין - וייצא בקצב מהיר יותר משיצאו ספרי הטבעת האחת ב-2011-2012, לשמחתם של שחקני מו"ד 5 האדוקים.
לא חשבתי על זה כלל - זה עושה המון הגיון שהם לא ירצו להתעסק עם לאשר חומר פלאף לשתי קווים במקביל, אלא ינסו לשמור על אחידות בניהם.
למרות שזה מבאס, הייתי מעדיף בהרבה שהמשחקים יהיו בעלי ייחוד אחד לעומת השני, כמו שזה כרגע, לא נראה שיש טעם לרכוש ספרים במקביל, למעט אולי ספרי הבסיס.

בכל מקרה, אני מסוקרן. הטבעת האחת הוא נפלא, אבל יותר קשר להתחבר אליו. אם זה באמת יהיה פשוט וזורם כמו 5, אני רואה המון פוטנציאל. למשל החבורה הקבועה שלי לא רצתה לגעת בטבעת האחת, אבל בזה - בהחלט יש מצב.
 
The oldman אמר/ה:
לא חשבתי על זה כלל -
אני חושב על זה אוטומטית. עובד על סמינריון בנושא :(

מה שכן - אנחנו יודעים עכשיו בוודאות שספר הבסיס יכיל גונדורים ואנשי ברי. זה אומר חדשות טובות באישור של לפחות חלק מהפלאפ ל"מדריך להרפתקן" של הטבעת האחת.
 
חזרה
Top