ג'ון נכנס אל הסמטה במהירות, אקדחיו מורמים לתקיפה. הוא נעצר כשהוא רואה את גופת האישה הצעירה המוטלת ליד פח האשפה, מתחיל לחפש סימן לתוקף.
אחרי כמה שניות הוא מוריד את אקדחיו ונוהם בתסכול תוך כדי שהוא מתקרב לגופה ומתחיל לבחון אותה. זה כבר המקרה השלישי השבוע.
חיוכו האכזרי של הרוצח מבזיק בין הצללים שמאחורי ג'ון כשהוא רואה את גבו החשוף של ג'ון כשהוא כורע ברך ליד בגופה.
הרוצח מסתער בשאגת ניצחון על גבו של האיש חסר המגן, ידיו מושטות אל הצוואר החשוף במטרה להרג מהיר וחסר רחמים.
שאגת הניצחון נקטעת והופכת לזעקת כאב מופתעת כשהרוצח עובר ישר דרך גופו של ג'ון, מתנגש בגופה ובפח האשפה.
רגע לאחר מכן זעקת הכאב נקטעת גם היא כשכדור כסף מפלח את ראשו של הרוצח.
הבעת פניו של ג'ון קודרת כשהוא נותן לאשליה לדעוך ויוצא מבין צללי הסמטה.
הוא ניגש אל גופת האישה ומסיט את שערה, חושף את צווארה הלבן מחוסר הדם ואת שני הפצעים דרכם ינק הערפד הארור את דמה.
כפי שעשה מאות פעמים בעבר, ג'ון מסדר את הסביבה, דואג לכך שהשוטרים שיחקרו את זירת האירוע יחשבו שהיה מדובר כאן בפשע רגיל.
אך בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם פניו של ג'ון לובשים הבעה מוטרדת כשהוא חושב על משמעות המפגש הלילי.
שלושה מקרים בשבוע. שלוש התקפות ערפדים בשבוע אחד רק בחלק הקטן של העיר עליו שמר ג'ון באופן קבוע.
והועבדה המטרידה אף יותר הייתה כי שלושת ההתקפות בוצעו ע"י ערפדים צעירים. בני שבועות ספורים לכל היותר.
התקפות ערפדים מעולם לא היוו בעיה רצינית בניו-סיילם, לפחות לא בעיה כזאת שלא יכלה להיפתר ע"י צייד מפלצות מוכשר תוך כמה לילות.
אך בחודשים האחרונים המצב החל להשתנות. ערפדים חדשים וצעירים החלו לצוץ, כאלה שלא מנסים להסתיר את רציחותיהם או אפילו את האופן העל טבעי שבהן, ובני התמותה מתחילים להרגיש שמשהוא כאן לא כשורה.
בקרב היצורים העל-טבעיים מתחיל להצטבר לחץ. האשמות על המצב מופנות מקבוצה לקבוצה, ואם המצב לא ייפתר בקרוב הוא עלול להסלים למלחמה כוללת בעיר ולכאוס מוחלט.
ברוכים הבאים לעץ ההרשמה של "מרקיד הצללים".
כמו שאתם יכולים להבין מהטייזר, במשחק אתם עומדים לשחק גיבורי-על\ציידי מפלצות הפועלים בעיר ניו-סיילם, במהלך המשחק אתם תלחמו ביצורים על טבעיים שונים, תחקרו את המקור לכל הערפדים החדשים ותנסו להרגיע את הרוחות בין הפלגים השונים שבעיר לפני שיהיה מאוחר מדי.
דפי דמות-
כדי לעזור לכם להגדיר את הדמות שלכם ואת כוחותיה במילים אני משתמש בדף שמות ש-ילו אסיד יצר שמתבסס על שיטת "משחק-על".
שימו לב שהוספתי והחסרתי כמה קטעים מדף הדמות, אז גם מי שהכין דמות למשחק של אסיד ויודע איך יוצרים את דף דמות צריך לקרוא.
קצת מידע על העיר-
הידע הנ"ל הוא כמובן הידע הבסיסי ביותר. לפי הרקע של הדמויות שלכן אני אוסיף לכל אחד ידע על הדברים היותר מעניינים שבעיר.
קצת על היצורים בעולם
ולבסוף, 3 הערות חשובות להתאמת הציפיות.
1-הגיבורים לא מנצחים בכל מצב.
הדמויות הן לא היצורים הכי חזקים בעולם, ואם הן יתקפו יצורים מסוימים (במיוחד בלי תוכנית מראש)-הן יפסידו.
בנוסף לכך, בניגוד לקומיקס-הנבלים לא טיפשים, ואם הדמויות לא יתנהגו בחכמה הנבלים ישיגו את מטרותיהם.
2-מה שאני כותב קורה.
את המשפט הזה יהיה הכי קל להסביר בעזרת הדגמה-
אם אני כותב משפט כמו "הערפד שלח אגרוף מהיר לעבר הדמות" אתם יכולים לתאר כיצד הדמות התחמקה מהאגרוף, חסמה אותו או חטפה מכה כואבת-לפי בחירתכם.
לעומת זאת, אם אני כותב "אגרופו הפתאומי של הערפד העיף את הדמות והפיל אותה לרצפה משתנקת בכאב" אם לא יכולים לתאר כיצד הדמות התחמקה מהאגרוף ברגע האחרון-היא חטפה את האגרוף ונפלה לרצפה משותקת לכמה רגעים מכאב והלם. אתם יכולים לתר כיצד הדמות הגיבה במדויק, אבל אתם לא יכולים לסתור את מה שנכתב.
3-זה משחק קבוצתי.
לשחק זאב בודד זה מגניב, אבל במשחק הזה אתם אתם משחקים בתור חבורה, ולכן הדמויות שלכן צריכות להיות כאלה שיכולות לעבוד בקבוצה.
הדמויות שלכן לא חיבות להכיר אחת את השנייה לפני תחילת המשחק, אבל אם אתם רוצים לתאם רקעים-בשמחה.
אחרי כמה שניות הוא מוריד את אקדחיו ונוהם בתסכול תוך כדי שהוא מתקרב לגופה ומתחיל לבחון אותה. זה כבר המקרה השלישי השבוע.
חיוכו האכזרי של הרוצח מבזיק בין הצללים שמאחורי ג'ון כשהוא רואה את גבו החשוף של ג'ון כשהוא כורע ברך ליד בגופה.
הרוצח מסתער בשאגת ניצחון על גבו של האיש חסר המגן, ידיו מושטות אל הצוואר החשוף במטרה להרג מהיר וחסר רחמים.
שאגת הניצחון נקטעת והופכת לזעקת כאב מופתעת כשהרוצח עובר ישר דרך גופו של ג'ון, מתנגש בגופה ובפח האשפה.
רגע לאחר מכן זעקת הכאב נקטעת גם היא כשכדור כסף מפלח את ראשו של הרוצח.
הבעת פניו של ג'ון קודרת כשהוא נותן לאשליה לדעוך ויוצא מבין צללי הסמטה.
הוא ניגש אל גופת האישה ומסיט את שערה, חושף את צווארה הלבן מחוסר הדם ואת שני הפצעים דרכם ינק הערפד הארור את דמה.
כפי שעשה מאות פעמים בעבר, ג'ון מסדר את הסביבה, דואג לכך שהשוטרים שיחקרו את זירת האירוע יחשבו שהיה מדובר כאן בפשע רגיל.
אך בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם פניו של ג'ון לובשים הבעה מוטרדת כשהוא חושב על משמעות המפגש הלילי.
שלושה מקרים בשבוע. שלוש התקפות ערפדים בשבוע אחד רק בחלק הקטן של העיר עליו שמר ג'ון באופן קבוע.
והועבדה המטרידה אף יותר הייתה כי שלושת ההתקפות בוצעו ע"י ערפדים צעירים. בני שבועות ספורים לכל היותר.
התקפות ערפדים מעולם לא היוו בעיה רצינית בניו-סיילם, לפחות לא בעיה כזאת שלא יכלה להיפתר ע"י צייד מפלצות מוכשר תוך כמה לילות.
אך בחודשים האחרונים המצב החל להשתנות. ערפדים חדשים וצעירים החלו לצוץ, כאלה שלא מנסים להסתיר את רציחותיהם או אפילו את האופן העל טבעי שבהן, ובני התמותה מתחילים להרגיש שמשהוא כאן לא כשורה.
בקרב היצורים העל-טבעיים מתחיל להצטבר לחץ. האשמות על המצב מופנות מקבוצה לקבוצה, ואם המצב לא ייפתר בקרוב הוא עלול להסלים למלחמה כוללת בעיר ולכאוס מוחלט.
ברוכים הבאים לעץ ההרשמה של "מרקיד הצללים".
כמו שאתם יכולים להבין מהטייזר, במשחק אתם עומדים לשחק גיבורי-על\ציידי מפלצות הפועלים בעיר ניו-סיילם, במהלך המשחק אתם תלחמו ביצורים על טבעיים שונים, תחקרו את המקור לכל הערפדים החדשים ותנסו להרגיע את הרוחות בין הפלגים השונים שבעיר לפני שיהיה מאוחר מדי.
דפי דמות-
כדי לעזור לכם להגדיר את הדמות שלכם ואת כוחותיה במילים אני משתמש בדף שמות ש-ילו אסיד יצר שמתבסס על שיטת "משחק-על".
שימו לב שהוספתי והחסרתי כמה קטעים מדף הדמות, אז גם מי שהכין דמות למשחק של אסיד ויודע איך יוצרים את דף דמות צריך לקרוא.
זכרו-אין כאן עניין של מנצ'קניזם, דף הדמות הזה אמור לעזור לכם להגדיר את הדמויות שלכן, לא להגביל אותן ולא למקסם אותן. אם יש לכם בעיה, אם אתם לא יודעים איך להגדיר את הדמויות שלכן או את הכוחות שלהן או כל דבר אחר-דברו איתי.yellow_acid אמר/ה:בנתונים שלכם אתם בני אדם רגילים, חוץ מ4 הכוחות שבחרתם שנותנים להם כוחות על.
רקע:לא שורה וחצי, אבל גם אין צורך לכתוב מגילות, 2-3 פסקאות יהיה מצוין.
כוחות:
4 הכוחות שלכם. יש לכם 12 נקודות לחלק בינהם ומקסימום של חמש לכל כוח. רמת הכוח היא כזאת (בסוגרים מה היה קורה אם בחרתם בכוח תעופה):
1 - כמעט ולא כוח על ( מרחף למעלה ולמטה בלי יכולת לזוז לצדדים)
2 - חלש (יכול לזוז לצדדים אבל מתמרן לאט וגרוע)
3 - כוח על (עף ומתמרן בחופשיות, זז במהירות אנושית)
4 - כוח על חזק (יכול לעוף עד 50 קמ"ש)
5 - כוח על חזק מאד (מגיע למהירות של 100 קמ"ש)
הערה 1-בעולם המשחק, כל המקור לאל טבעי הוא מסטי, זה אומר שאין חייזרים מכוכבים אחרים וחרקים רדיואקטיביים שנותנים כוחות על, אבל בהחלט יש שדים מהגהינום וחפצים רבי עצמה מהעבר שמעניקים כוח קסום למחזיק בהם.
זה אומר שהיריבים אתם תתמודדו לא ישתמשו ברובי לייזר, ושבעוד שכסף יוכל להועיל לכם נגד ערפדים ואנשי זאב, כל מה שקריפטונייט יכול לעשות הוא לגרום לכם לסרטן.
ובבניית הדמות זה בעיר אומר שגם הכוחות שלכם באים ממקור מסטי, ואתם צריכים להתחשב בזה.
הערה 2-לא חייבים להיות לכם "כוחות על" שהם על טבעיים. באטמן הוא גיבור על כמו כל אחד אחר, ואברהם ואן הלסינג, צייד המפלצות האגדי אשר הביס את דראקולה היה בן תמותה ללא כוחות מיוחדים, אלא אם אתם מחשיבים את תבונתו או כוח הרצון שלו.
במקרה שכוחות העל שלכם הם לא משהוא על טבעי רשמו בכוחות את היכולות שלכם שהם מעבר לאלה של בן תמותה ממוצע. (לדוגמה-לחימה בשני אקדחים, חושים מחודדים, כוח גופני וכו').
מיומנויות:
אתם יכולים לקחת מה שאתם רוצים כל עוד זה מתאים לרקע, וגם במהלך המשחק אתם תוכלו לעשות דברים ששחכתם לקחת אם תגידו שמתאים לרקע שלכם...
זה כולל גם דברים של כושר גופני וכו' אז אתם יכולים להיות מאד חזקים כמו שמתאים לגיבורי על, פשוט אם לא תבחרו כוח על לזה זה יהיה בגבולות הגוף האנושי.
אין צורך להתחיל לפרט יותר מידי כמו במו"ד, וחוץ מזה אתם יודעים אוטומתית כל דבר שבן אדם נורמלי יודע ברמה סבירה (וגם במהלך המשחק תוכלו להחליט שאתם יודעים לעשות עוד דברים שלא רשמתם כאן) אז אני לא רוצה לראות רשימות ארוכות מידי, רק דברים מיוחדים.
בנוסף אם אתם רוצים מיומנות שאתם ממש מתמחים בה כמו פריצת מנעולים או לא יודע מה, מעבר להכשרה נורמלית זה המקום לרשום את זה.
דברים טובים ורעים:
יש לכם 4 נקודות של דברים טובים לחלק.
אני אפרסם כאן רשימה אבל שימו לב שחלק מהדברים מזכירים תורות או ר"כים. תתעלמו, זה חופשיטה. גם דברים כמו שליפה מהירה לא צריך כי פשוט זה בכלל מיומנויות שאתם יכולים לקבל בחינם, אני מאד זורם בקטע הזה.
מה שכן אפשר לקחת מהרשימה זה דברים לא טיבעיים כמו ראיית לילה, מזל טוב או סתם כוחות על של דברים מסוימים.
אם אתם רוצים יותר מ4 נקודות של דברים טובים, יש לכם רשימה של דברים רעים. כל דבר רע נותן נקודה אחת, חולשה נותנת 3.
שימו לב-במשחק הדמויות שלכם הן "bad-ass" ציידי מפלצות, לכן אני לא ממש בעד חולשות.
השארתי את האופציה פתוחה מכיוון שאני לא רוצה לסגור לכם כיווני מחשבה ויצירת דמות, אבל אני לא רוצה שאנשים ייקחו דברים רעים בשביל לקבל עוד נקודות של דברים טובים.
אם יש לכם רעיון למשהו שמתאים כחולשה\דבר טוב\דבר רע תציעו.
קצת מידע על העיר-
ניו-סיילם ממוקמת בצפון אמריקה כמה מאות תושבים.
בגדול, ניתן לחלק את העיר לארבעה אזורים עיקריים, אם כי (כמובן) אי אפשר להפריד אותם לחלוטין אחד מהשני.
צפון-מרכז העיר:
החלק התרבותי יותר של העיר, כאן נמצאות מרבית שכונות המגורים, ככל שאתה מתקרב לקצה הצפוני של העיר כך המעמד הכלכלי של הדיירים גבהה עד שאתה מגיע לאחוזתו של סטיב קרטיין, הצאצא האחרון לאחת ממשפחות מייסדי העיר וככל הנראה האדם העשיר בעיר. האחוזה מסמלת את הקצה הצפוני של העיר.
בצפון נמצאים בנייני העיירה, בית הספר, בית החולים, המוזיאון וכמה מהמועדונים היותר יוקרתיים שבעיר.
מזרח-מרכז העיר:
אזור התעשייה של העיר והחלק הפעיל ביותר שלה. כאן תמצאו את מרבית המשרדים, המפעלים והמסעדות שבעיר. אזור זה הוא המקשר העיקרי בין צפון ודרום העיר.
מערב העיר:
ה"פארק" של העיר, שריד אחרון ליער העתיק שנכרת ברובו כשהעיר הוקמה לראשונה. ביער צומחים מכל העצים והצמחים האופייניים לאזור וחיים בו כמה וכמה זנים של בעלי חיים נדירים.
מהסיבות האלה ומסיבות אחרות, היער מהווה שמורת טבע והוא מהווה יעד פופולרי לטיולים או מחנאות עבור כאלה שרוצים להישאר במרחק יום-יומיים הליכה מהעיר.
בקצהו השני של היער נמצא בית הקברות של העיר, אליו מובילים כבישים מצפון ודרום העיר. (אין כביש שעובר דרך הפארק)
דרום העיר:
החלק האפל יותר של העיר. שכונות העוני והחלקים היותר עתיקים של העיר. לפי השמועות חלק מהבתים המטים ליפול העתיקים יותר הם בני למעלה ממאתיים שנה.
בגדול, ניתן לחלק את העיר לארבעה אזורים עיקריים, אם כי (כמובן) אי אפשר להפריד אותם לחלוטין אחד מהשני.
צפון-מרכז העיר:
החלק התרבותי יותר של העיר, כאן נמצאות מרבית שכונות המגורים, ככל שאתה מתקרב לקצה הצפוני של העיר כך המעמד הכלכלי של הדיירים גבהה עד שאתה מגיע לאחוזתו של סטיב קרטיין, הצאצא האחרון לאחת ממשפחות מייסדי העיר וככל הנראה האדם העשיר בעיר. האחוזה מסמלת את הקצה הצפוני של העיר.
בצפון נמצאים בנייני העיירה, בית הספר, בית החולים, המוזיאון וכמה מהמועדונים היותר יוקרתיים שבעיר.
מזרח-מרכז העיר:
אזור התעשייה של העיר והחלק הפעיל ביותר שלה. כאן תמצאו את מרבית המשרדים, המפעלים והמסעדות שבעיר. אזור זה הוא המקשר העיקרי בין צפון ודרום העיר.
מערב העיר:
ה"פארק" של העיר, שריד אחרון ליער העתיק שנכרת ברובו כשהעיר הוקמה לראשונה. ביער צומחים מכל העצים והצמחים האופייניים לאזור וחיים בו כמה וכמה זנים של בעלי חיים נדירים.
מהסיבות האלה ומסיבות אחרות, היער מהווה שמורת טבע והוא מהווה יעד פופולרי לטיולים או מחנאות עבור כאלה שרוצים להישאר במרחק יום-יומיים הליכה מהעיר.
בקצהו השני של היער נמצא בית הקברות של העיר, אליו מובילים כבישים מצפון ודרום העיר. (אין כביש שעובר דרך הפארק)
דרום העיר:
החלק האפל יותר של העיר. שכונות העוני והחלקים היותר עתיקים של העיר. לפי השמועות חלק מהבתים המטים ליפול העתיקים יותר הם בני למעלה ממאתיים שנה.
קצת על היצורים בעולם
כמו שכתבי מקודם, המקור לעל-טבעי הוא מסטי, וכך גם היצורים.
בעולם קיימים בעיקר יצורים עם אופי אירופאי (ערפדים, אנשי זאב, נרקומנסים ואל מתים, מכשפות ומכשפים, פיות ורוחות), אם יש לכם שאלה על יצור מסוים-תשאלו.
מלבד אלה, יש גזע נוסף שקיים במשחק-בני האלמוות.
לא הרבה ידוע על בני האלמוות, ואין איש חי כיום (אפילו לא מישהוא בני גזעם שלהם) אשר יודע את מקורם.
רק את זה אנו יודעים-בני האלמוות הופיעו על הארץ באותו זמן שבני האדם הופיעו, והם ליוו את גזע בני האדם במשך כל ההיסטוריה שלו.
בני האלמוות תמיד היו מעטים, ואף על פי שכלפי חוץ הם נראו כבני אנוש, הם החזיקו בכוחות שבני תמותה לא יכל לחלום עליהם.
למרות שמם, בני האלמוות מושפעים מזרם הזמן. הם אומנם לא מתים מזקנה, אך הם נחלשים ככל שעובר הזמן, ולבסוף, אחרי מאות שנים, הם חלשים כמו בני התמותה, ויכולים למות מפגיעות גופניות כמו כל בן תמותה אחר.
בעולם קיימים בעיקר יצורים עם אופי אירופאי (ערפדים, אנשי זאב, נרקומנסים ואל מתים, מכשפות ומכשפים, פיות ורוחות), אם יש לכם שאלה על יצור מסוים-תשאלו.
מלבד אלה, יש גזע נוסף שקיים במשחק-בני האלמוות.
לא הרבה ידוע על בני האלמוות, ואין איש חי כיום (אפילו לא מישהוא בני גזעם שלהם) אשר יודע את מקורם.
רק את זה אנו יודעים-בני האלמוות הופיעו על הארץ באותו זמן שבני האדם הופיעו, והם ליוו את גזע בני האדם במשך כל ההיסטוריה שלו.
בני האלמוות תמיד היו מעטים, ואף על פי שכלפי חוץ הם נראו כבני אנוש, הם החזיקו בכוחות שבני תמותה לא יכל לחלום עליהם.
למרות שמם, בני האלמוות מושפעים מזרם הזמן. הם אומנם לא מתים מזקנה, אך הם נחלשים ככל שעובר הזמן, ולבסוף, אחרי מאות שנים, הם חלשים כמו בני התמותה, ויכולים למות מפגיעות גופניות כמו כל בן תמותה אחר.
1-הגיבורים לא מנצחים בכל מצב.
הדמויות הן לא היצורים הכי חזקים בעולם, ואם הן יתקפו יצורים מסוימים (במיוחד בלי תוכנית מראש)-הן יפסידו.
בנוסף לכך, בניגוד לקומיקס-הנבלים לא טיפשים, ואם הדמויות לא יתנהגו בחכמה הנבלים ישיגו את מטרותיהם.
2-מה שאני כותב קורה.
את המשפט הזה יהיה הכי קל להסביר בעזרת הדגמה-
אם אני כותב משפט כמו "הערפד שלח אגרוף מהיר לעבר הדמות" אתם יכולים לתאר כיצד הדמות התחמקה מהאגרוף, חסמה אותו או חטפה מכה כואבת-לפי בחירתכם.
לעומת זאת, אם אני כותב "אגרופו הפתאומי של הערפד העיף את הדמות והפיל אותה לרצפה משתנקת בכאב" אם לא יכולים לתאר כיצד הדמות התחמקה מהאגרוף ברגע האחרון-היא חטפה את האגרוף ונפלה לרצפה משותקת לכמה רגעים מכאב והלם. אתם יכולים לתר כיצד הדמות הגיבה במדויק, אבל אתם לא יכולים לסתור את מה שנכתב.
3-זה משחק קבוצתי.
לשחק זאב בודד זה מגניב, אבל במשחק הזה אתם אתם משחקים בתור חבורה, ולכן הדמויות שלכן צריכות להיות כאלה שיכולות לעבוד בקבוצה.
הדמויות שלכן לא חיבות להכיר אחת את השנייה לפני תחילת המשחק, אבל אם אתם רוצים לתאם רקעים-בשמחה.