כרגע קראתי את גרסת הבטא.
הרעיון נחמד. אני חובב של שיטות נארטיביות, ומרסר יודע איך לכתוב עולמות ועלילות בצורה טובה.
עולם המערכה בסדר. אהבתי את הרעיון של domains לכל המקצועות, ואת קלפי הדומיין כ"טריקים" שכל דמות מהדומיין יכולה לעשות. כן מרגיש כמו גימיק, ואני לא יודע כמה מכניקת דק הקלפים תזרום במשחק "אמיתי". הקלפים האלו מזכירים לי את הכוחות ממהדורה 4, כולת זה שיש לחלקם cooldown של מנוחה קצרה/ארוכה. לא כולם מוכווני-לחימה, וזה מעניין.
הflavour של חפצי המקצוע ממש נחמד. הdamage thresholds במקום נק"פ זה גם נחמד, לדעתי אפילו יותר נגיש לשחקנים חדשים מאשר גלגול נק"פ.
התקפות עובדות נגד דירוג... חמיקה? נחמד לדעת שגם קריטיקל רול יודעים ששריון לא הופך אותך ליותר קשה לפגיעה, פשוט מוריד את הנזק שאתה תחטוף.
סטרס כמכניקה הוא רעיון מאוד מגניב לדעתי. פעולות downtime כמכניקה מרכזית גם כן רעיון טוב לדעתי, שמעודד יצירה של דמויות עם מחויבויות אחרות חוץ מהחבורה (לורדים, אבירים כחלק ממסדר אבירים, או אומנים מגילדה).
המקצועות עצמם לא שונים מדי ממו"ד ודומיו. אהבתי את הguardian כקאונטר לאו דווקא "פראי" לברברי- לחלוטין יכול לראות את גאטס מברזרק כguardian. לפלאדין קוראים שרף פה, והוא יותר בנוי על להפחית נזק ולתת באפים לחברים ולעצמו מאשר הstriker של מו"ד 5. בהתחשב בכך שאני לא רואה שיש מקצוע של כוהן, השרף הוא כנראה המקבילה של הכוהן. תתי המקצוע שלו יכולים לתת לו או כנפיים מלאכיות, או נשק קדוש אגדי. הכושף (sorcerer) מקבל יכולת מעניינת ליצור אשלייה מינורית כclass feature, ואת היכולת לתעל כוח קסם גולמי לתוך נזק של לחש, או לקבל hope (משאב עלילתי, אתה יכול לבזבז אותו בשביל לקבל יתרונות). אתה יכול לבחור בין שליטה מטא-מאגית לשליטה בכוח יסודני פראי, מניח שמקור הקסם שלך הוא עניין של flavour. הלוחם פשוט, אבל חזק. אהבתי את Call of the Brave, הופך אותך לדמות ראשית של אנימה. האשף ממש מגניב! אהבתי את המיקוד בזה שאשפים הם מלומדים וידענים, ויכולים לראות את התבניות בעולם. אסכולת הידע של האשף ממש מזכירה לי יכולות שראיתי בואנור ובמשחקים אחרים של PotA.
הבעיה העיקרית שלי כרגע היא העדר כרטיסי הכוחות, עד שלא אראה אותם, לא חושב שאוכל באמת לתת סקירה טובה בלעדיהם.