• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Daggerheart

אם מישהו חי מתחת לסלע בשבוע האחרון, קהילת משחקי התפקידים (או לפחות ערוצי היוטיוב בהם אני צופה) גועשת ורועשת בגלל יציאת ה-בטא של daggerheart.
קישור לאתר הבטא.

לא יצא לי להסתכל לעומק ובטח לא לשחק, אבל לפי התרשמויות ראשוניות זו נראית כמו שיטה נרטיבית, כבדה מכנית שמיועדת לפנטזיה גבוהה (היא יותר קרובה פילוסופית ל- PBTA מאשר למו"ד). זאת נראית כמו עבודה מפוארת והמתכנן בהחלט עשה שעורי בית. הביקורת החוזרת ששמעתי היא שהיא פשוט מסובכת מדי. יש בה יותר מדי דברים שצריך לג'נגל בו זמנית.

מישהו קרא? ניסה?
 
כרגע קראתי את גרסת הבטא.

הרעיון נחמד. אני חובב של שיטות נארטיביות, ומרסר יודע איך לכתוב עולמות ועלילות בצורה טובה.

עולם המערכה בסדר. אהבתי את הרעיון של domains לכל המקצועות, ואת קלפי הדומיין כ"טריקים" שכל דמות מהדומיין יכולה לעשות. כן מרגיש כמו גימיק, ואני לא יודע כמה מכניקת דק הקלפים תזרום במשחק "אמיתי". הקלפים האלו מזכירים לי את הכוחות ממהדורה 4, כולת זה שיש לחלקם cooldown של מנוחה קצרה/ארוכה. לא כולם מוכווני-לחימה, וזה מעניין.

הflavour של חפצי המקצוע ממש נחמד. הdamage thresholds במקום נק"פ זה גם נחמד, לדעתי אפילו יותר נגיש לשחקנים חדשים מאשר גלגול נק"פ.

התקפות עובדות נגד דירוג... חמיקה? נחמד לדעת שגם קריטיקל רול יודעים ששריון לא הופך אותך ליותר קשה לפגיעה, פשוט מוריד את הנזק שאתה תחטוף.

סטרס כמכניקה הוא רעיון מאוד מגניב לדעתי. פעולות downtime כמכניקה מרכזית גם כן רעיון טוב לדעתי, שמעודד יצירה של דמויות עם מחויבויות אחרות חוץ מהחבורה (לורדים, אבירים כחלק ממסדר אבירים, או אומנים מגילדה).

המקצועות עצמם לא שונים מדי ממו"ד ודומיו. אהבתי את הguardian כקאונטר לאו דווקא "פראי" לברברי- לחלוטין יכול לראות את גאטס מברזרק כguardian. לפלאדין קוראים שרף פה, והוא יותר בנוי על להפחית נזק ולתת באפים לחברים ולעצמו מאשר הstriker של מו"ד 5. בהתחשב בכך שאני לא רואה שיש מקצוע של כוהן, השרף הוא כנראה המקבילה של הכוהן. תתי המקצוע שלו יכולים לתת לו או כנפיים מלאכיות, או נשק קדוש אגדי. הכושף (sorcerer) מקבל יכולת מעניינת ליצור אשלייה מינורית כclass feature, ואת היכולת לתעל כוח קסם גולמי לתוך נזק של לחש, או לקבל hope (משאב עלילתי, אתה יכול לבזבז אותו בשביל לקבל יתרונות). אתה יכול לבחור בין שליטה מטא-מאגית לשליטה בכוח יסודני פראי, מניח שמקור הקסם שלך הוא עניין של flavour. הלוחם פשוט, אבל חזק. אהבתי את Call of the Brave, הופך אותך לדמות ראשית של אנימה. האשף ממש מגניב! אהבתי את המיקוד בזה שאשפים הם מלומדים וידענים, ויכולים לראות את התבניות בעולם. אסכולת הידע של האשף ממש מזכירה לי יכולות שראיתי בואנור ובמשחקים אחרים של PotA.

הבעיה העיקרית שלי כרגע היא העדר כרטיסי הכוחות, עד שלא אראה אותם, לא חושב שאוכל באמת לתת סקירה טובה בלעדיהם.
 
מישהו חי מתחת לסלע בשבוע האחרון
כנראה אני, כי שמעתי על זה לראשונה הרגע.
נו שוין, לא באמת יש לי קשב לזה שעוד איזשהו יוטיובר כתב עוד איזשהו Fantasy Heartbreaker.
 
הפיצ'ר הבולט של השיטה היא מכניקת ההתרה שלה:
מגלגלים ק12 אחת של Hope, ק12 אחת של Fear, סוכמים את התוצאות ומוסיפים מתאם.
אם עוברים את מספר המטרה מצליחים, אבל עם תוצאת ה- Fear גבוהה יותר, זו הצלחה עם סיבוכים (יש גם כשלון עם סיבוכים שזה יותר גרוע).

זה יוצר אפקט של המכניקה של ג'נסיס, רק בלי כל ערמת הקוביות המיותרות.

מה שכן, חבל שספנסר לא לקח את זה צעד אחד קדימה. במקום להטיל תמיד ק12, לתת לשחקן לבחור איזו קובית Fear הוא מטיל. להקטין את הסיכוי להצלחה, אבל גם להקטין את הסיכוי לסיבוכים (לשחק זהיר).
אפשר לקחת את זה עוד יותר רחוק ולאמר שקללות מסוימות מפחיתות את קובית ה- Hope שלך.
 
מה שכן, חבל שספנסר לא לקח את זה צעד אחד קדימה. במקום להטיל תמיד ק12, לתת לשחקן לבחור איזו קובית Fear הוא מטיל. להקטין את הסיכוי להצלחה, אבל גם להקטין את הסיכוי לסיבוכים (לשחק זהיר).
זה מזכיר לי את המכאניקה בעיר קרה\מלחמה חמה, שם יש לדמויות מאפיינים (Traits) שליליים שמוסיפים קוביות, אבל אם הקוביה המנצחת שלך היא מהקוביות השליליות, זה מוסיף סיבוכים. תיאורטית זה אומר שאפשר להחליט עד כמה להכניס את המאפיינים האלה, ולכן כמו שכתבת, עד כמה לעזור לנצחון אבל להגביר את הסיכוי לסיבוכים.
 
למי שרוצה קריאה ראשונה עמוקה למדי מאנשים שמכירים היטב את עולם המשחקים הנרטיביים ויודעים לאתר את ההשפעות השונות על המכניקות של דאגרהארט:


המסקנה מזה: נשמע מאוד מעניין.

נשמע שלמשחק יש שלד נרטיבי חזק, עם הרבה בהירות ביחס לתפקיד המנחה (החלק החלש ביותר ברוב משחקי המיינסטרים בעיניי), מכניקה לבניית דמויות מעניינות שלרקעים שלהן יש השפעה אמיתית על המשחק, וקרב טקטי מושקע ללא לוח משבצות (אך עם תמיכה במיניאטורות ומפות).

נשמע לי שיש הרבה יותר קוסטומיזציה לדמויות משמעניין אותי אישית, והקרב נשמע מפורט מדי לטעמי, אבל התחושה שלי היא שהדברים האלה אינם טעות אלא נועדו לקהל שונה ממני.


מחכה לראות איך עולם מו"ד יגיב לזה מהיציע המנומנם והסנובי של הנרטיביים. 😎
 
עריכה אחרונה:
קראתי את השיטה ובניתי כבר שתי דמויות. די אהבתי אותה. פוטנציאל טוב, אבל מרגישה לי קצת מסובכת לשיטה נרטיבית.
אני אתחיל סקירה (של מה שיש לנו עד כה- על כל מקרה הכל רק פלייטסט) בשרשור נפרד.
 
חזרה
Top