• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 35](מו"ד 4)המכשפה מטויה מביצת המכשפות

ילד, אל תתקרב לביצת המכשפות. זה מקום מסוכן. אם יש לך מזל, המכשפות יתפסו אותך ויאכלו אותך חי. אם יש לך פחות מזל, הן יהרגו אותך ואז יאכלו אותך. אם אין לך מזל, הן ישאירו אותך בחיים ויהפכו אותך לעבד שלהן. ואם אין לך טיפת מזל, תמצא אותך המכשפה מטויה. ואם נכנסת לביצת המכשפות זה אומר שאין לך מזל, כי מי שיש לו מזל לא יצליח למצוא את הדרך. אבל לך לא היה מזל, ולכן אתה פה. והביצות האלה אוכלות את המזל שלך די מהר מהרגע שנכנסת, אז עוד מעט מטויה תבוא לכאן.

ביצת המכשפות נמצאת במימד חלופי קטן, שכדי להיכנס אליו צריך שלא יהיה לך מזל. במונחי מו"ד זה אומר שכשאתה מגלגל הישרדות/טבע או כל מיומנות אחרת לניווט, ואתה מעל פני השטח, ומוציא 1 טבעי, יש סיכוי קטן שתגיע לביצת המכשפות – פשוט גלגל ק20 נוספת ואם יצא לך שוב 1 טבעי אתה שם. אם השה"ם שלך לא אוהב אותך, אין לך מזל. הוא יכול להכניס אותך לביצה גם בלי הגלגול השני. או אפילו הראשון.

הביצות מאוכלסות במכשפות, יצורי צללים, דחלילים מרושעים, טרולים, אנשי זאב, אכלני מזל, ועוד יצורי בלהות שלא יעשו לך את החיים קלים, ואתה תמצא את עצמך שוקע בייאוש די מהר כשאתה מנסה לצאת מהביצה ומגלה שאין יציאה.
כמובן, לביצות האלה יש סיפור, ואם אתם רוצים לשמוע אותו אז יש לכם מזל. לפני הרבה שנים, ביצות המכשפות עוד היו בעולם שלנו ממש וכל מי שהיה רוצה היה יכול להגיע לשם, ואם הוא היה מצליח לעבור את כל הדרך בלי למות – היו אלה ביצות מסוכנות - גם לקבל את עצת המכשפות. תמורת תשלום כמובן. אחת המכשפות בביצה, מטויה, הייתה חכמה יותר משאר המכשפות, ולכן היא גבתה תשלום גבוה יותר על העצות שלה. יום אחד הגיע אליה זד עייף ויגע בשם טרנוס שרצה לשאול בעצתה כי לא היה לו מזל, והוא רצה שיהיה לו מזל. אבל לא היה לו מספיק כסף, אז הוא הציע את הנשמה שלו כתשלום על שלוש עצות. העצה הראשונה שהוא קיבל היתה לא לסמוך על אף אדם. העצה השנייה היתה לא לשלם מראש על דבר. העצה השלישית היתה לעזוב את הביצות מהר ולעולם לא לחזור אליהן. כשהזד שאל את מטויה לפשר העצות, היא אמרה לו שאין לו מזל, ואלו העצות הכי טובות שהיא יכלה לתת לו, והיא מקווה שהן יעזרו לו בעתיד. אבל לזד לא היה מזל, והוא דרש את נשמתו בחזרה. מטויה סירבה לתת אותה, שהרי היא קיבלה אותה כתשלום הוגן על העצות שלה. הזד טען כנגדה שהעצות שקיבל לא קשורות לנושא שביקש, וניסה להרוג את מטויה בניסיון להחזיר לעצמו את נשמתו. מטויה השתמשה בכל הכוח שלה, אבל הזד התגלה כמכשף מיומן אף ממנה, וכלוחם מצוין. במהלך הקרב מטויה פצעה אותו אנושות, אבל הוא שרד את כל הפציעות, והצליח להרוג אותה קודם – משפד את עינה על חרבו. לא היה לו מזל. כשהוא הרג אותה, הנשמה שלו שוחררה מהחוזה, אבל כששאר המכשפות חשו במותה של מטויה, הזעם שלהן ניתק את הבקתה של מטויה מהעולם הזה, לוכדות אותה במימד חלופי, והנשמה של הזד נלכדה בביצה, משוטטת שם לנצח. כמובן, הביצה המקורית עדיין נמצאת בעולם שלנו, אבל המכשפות כבר לא מסכימות לתת מעצותיהן, לא משנה כמה גבוה יהיה המחיר, ומי שרוצה לקבל את עצתה של מטויה צריך להיכנס לביצת המכשפות שבמימד החלופי, ואם יש לו מזל הוא לא יצליח להגיע לשם.

אם מישהו יגיע לביצת המכשפות, ויצליח להתמודד מספיק זמן עם כל הזוועות שלה ועם הייאוש שאוכל אותך כל הזמן, הוא יפגוש במוקדם או במאוחר אכלני מזל, ויגלה שאין לביצות יציאה. שום בדיקת ניווט לא תעזור לו כדי לצאת מהביצות, כי אין לו מזל, ואם הוא ישאל את אכלני המזל או את שאר שוכני הביצה, זה מה שהם יענו לו, ויוסיפו שאם מישהו מכיר את היציאה הרי זו המכשפה מטויה, אבל רק אחרי שיאכלו לו את כל המזל אולי הוא יצליח לפגוש את הרוח של מטויה שעדיין משוטטת בביצות, והיא לא אוהבת שמפריעים לה.

כשאתה פוגש את הרוח של מטויה, אתה יכול לבקש את עצתה - אולי היא יודעת איך לצאת מהביצות. כמובן, לעצה של מטויה יש מחיר – היא רוצה את העין שלה בחזרה, ולא תגלה לך על היציאה מהביצה לפני שהיא תקבל את העין שלה בחזרה. העין שלה נמצאת אצל טרנוס "הזד הערמומי והחלקלק הזה" שלקח אותה לפני עידן ועידנים, והוא נמצא בקצה השני של הביצות בלי שאף אחד משוכני הביצה ידע עליו. היא תיתן לדמויות את פנס המכשפות שלה, שיכול להוביל אותן לכל מקום בביצות מלבד היציאה, והשימוש בפנס המכשפות הוא הדרך היחידה להגיע אל טרנוס. (בכפוף לבדיקת ניווט מוצלחת, אבל אם עוד יש לך טיפת מזל, הפנס יקח לך גם אותה, אז אל תבנה על זה.)

אל מטויה הרבה אנשים הגיעו, אבל את טרנוס אף אחד עוד לא פגש. רק מי שיש לו מזל יכול לפגוש את טרנוס, ואם פגשת את מטויה זה אומר שאין לך מזל. אז אחרי שאתה פוגש את מטויה, אתה בהחלט צריך למצוא איזה מקור מזל בביצות האלה, למשל לשדוד אכלן מזל או לחכות ליום עם קשת בענן (אבל הימים האלה די נדירים ולא מומלץ לחכות להם). כשתפגוש את טרנוס, הוא לא ירצה לתת לך את העין של מטויה. היא השלל שלו שהוא קיבל בתמורה לנשמתו, ואם תיקח אותה ממנו הוא ימות. אם תלך אל מטויה, היא תסרב להחזיר לטרנוס את נשמתו, בטענה שזה התשלום ההוגן עבור העצות שלה.

בשלב הזה הד"שים יכולים להרוג את מטויה או את טרנוס ולהחזיר למטויה את העין שלה והיא תראה להם את היציאה או לטרנוס את הנשמה שלו, והוא יתן להם את העין של מטויה, שיכולה להראות את הדרך לכל מקום בעולם, ואפילו ליציאה מהביצות, אבל מי שפגש את מטויה לא יתחמק מהמזל הרע, ויסבול ממנו גם אחרי שיצא מהביצות, מה שמגדיל את הסיכוי שלו לחזור לביצות, ולחפש את הדרך חזרה שוב ושוב, כשמטויה וטרנוס קמים לתחייה בכל פעם עד שבאיזה שלב הם לא יקומו לתחייה יותר ואף אחד לא יוכלו למצוא את היציאה. אבל זה שלב אופציונלי ולא הכרחי, והיציאה מהביצות בהחלט יכולה לספק את החשקנים והשה"ם. בעיקר אם מריצים את הביצות בתור חד"פ. יש גם אפשרות נוספת – אפשר לגנוב לטרנוס את העין, וגם אם הדמויות לא יחזירו אותה למטויה, העין תוכל להראות להם את היציאה מהביצות אם הן ישימו אותה בארובת עין ריקה של אחד מהם. מצד שני, גם אם מטויה לא יכולה לצאת מהביצות, יש לה הרבה דרכים לנקום בד"שים אם הן יעשו את זה, והיא יכולה גם להביא אותן אליה.

אבל קיים פתרון טוב יותר, שיכול לגרום לביצות להיעלם כאילו לא היו מעולם. אם ורק אם הדמויות יצליחו להחזיר לטרנוס את המזל, העצות של מטויה לא יהיו רלוונטיות והוא יוכל לבטוח באנשים. אז הן יצטרכו לשכנע אותו לפגוש את מטויה, ולתת לה את העין שלה בחזרה בלי להילחם בה, כי אז הסיפור יחזור על עצמו. וכשהעין של מטויה תחזור אליה מרצונו הטוב של טרנוס, היא תיעלם מהעולם, ללא נשמתו של טרנוס, שתחזור אליו, והוא גם יוכל למות סוף סוף. וללא הכוחות שמחזיקים את הביצה, הד"שים ילכו החוצה מספר ימים, ואף אחד לעולם לא ימצא את הדרך חזרה.

אם יהיה לי כוח אני אכתוב נתונים גם לייאוש של הביצות, לטרנוס, לאכלני המזל ולעין של מטויה. בינתיים תצטרכו להסתפק רק במטויה. אין לכם מזל. היא גם מפלצת שתעשה לכם סיוט להריץ אותה ואני עוד לא בטוח שהיא לא op, אז אשמח לביקורת.

https://docs.google.com/document/d/189xFifyeyRIqGGiql1_VSeCkL_wf0swf2xpR_pA5654/edit?usp=sharing
 
המממ... מעניין, למרות שהביצות נשמעות מעצבנות מידי בשביל להריץ אותן as is במשחק, אני חושב שמכשפות הן מפלצות מגניבות לבסס עליהן עלילה, ואני אשמח לומר שהביצות לגמרי נשמעות "תקופת המופת". זה אזור מיוחד ומגניב שבהחלט מוציא את הדמויות מה"תחושה הבטוחה" של העולם שהם מכירים, ובו זמנית זה לא משהו שמערב כוחות אפיים או מטורפים מידי.

מה שכן, כמה זמן הביצות קיימות? כמה זמן טרנוס תקוע שם וסתם מסתובב עם העין, ולמה לו לרצות אותה כול כך? הביצות הן מקום של חוסר מזל, והעין משאירה אותו תקוע...

בנוגע למכאניקה, היא נראית מאוד חזקה, אבל היכולת שהכי בולטת לי היא עין רעה. בערך כול כוח של מטויה מעניק לה את היכולת לתת השפעה שגורמת להצלה לסיום למטרה. אז בעצם אם המטרה נכשלת בהצלה אחת מעין רעה, היא סובלת מכול מה שהקבוצה שלה סובלת ממנו ברגע יחיד. וזה רק גרוע מזה כשאתה מסתכל על "אבדן הדרך", כי זה אומר שעל כול הצלה שמישהו בקבוצה נכשל הדמות סובלת מ-10 נזק. בקבוצה של 4 דמויות ועם היכולת של מטויה לגרום לדמויות לגלגל פעמיים או לא לגלגל בכלל (יכולת ממש חזקה אגב, אבל אני חושב שהיא יכולה ליצור קרב מעניין מאוד, גם אם קשה)- המצב קיצוני יותר. עם כישלון אחד בהצלה מעין רעה יש לך את הפוטנציאל לספוג 40 נזק ועוד כמה מצבים במכה ולאו דווקא שתוכל לצאת מזה בתור שאחרי. וזו יכולת של למטויה לפי רצון.
 
לגבי הזמן של הביצות - באמת שכחתי לכתוב את זה. הן קיימות משהו כמו מאה-מאתיים שנה בזמן אמיתי, אבל בתוך המימד החלופי עברו כבר כמה אלפי שנים. אתקן.
האמת היא שאין לי באמת מושג למה טרנוס רוצה את העין. אתה מוזמן להמציא סיבה או להחליט שאין כזו.

לגבי עין רעה - לא בטוח אם הבנת את הכוח נכון. כל עוד המטרה מושפעת מעין רעה, היא תקבל, מכאן ולהבא, את ההשפעות שכל יצור אחר שייכשל בעתיד בזריקת הצלה נגד השפעה של מטויה, עם משך של הצלה לסיום. צריך להבין שהיכולת הזו אכן חזקה, אבל זה בגלל העובדה שמטויה היא בכירה בדרגה 15 שעושה נזק שלא בטוח שמגיע אפילו לעלית, אז פיציתי על זה בהשפעות מוגזמות שיעשו לחבורה את המוות. בנוסף שים לב שהעין הרעה יכולה להשפיע רק על מטרה אחת בכל רגע נתון. (מבהיר - רוב הכוחות של מטויה משפיעים רק על הצלות המבוצעות בסוף התור - הצלות שמתקבלות מכוחות כשרונות או מאפייני מקצוע לא מושפעות)

אין לי מושג איך הגעת למסקנה שעם "אבדן דרך" מטרת העין הרעה תספוג 10 נזק על כל כישלון בהצלה של מישהו.

היכולת לגלגל פעמיים או לא לגלגל בכלל - אכן חזקה, אולי חזקה מדי. הרעיון שלה הוא לשמור את הדמויות קרובות למטויה. למרות שבמחשבה שנייה זה ממש ממש שבור עם השפעות כמו האטה נטיעה ריסון ואבדן הכרה, שמונעות ממך להגיע להילה של מטויה ולהציל מהן. אז אני חייב לשנות את הכוח הזה, ומכיוון שזה הרבה כאב ראש אני פשוט אמחק את הקטע שאי אפשר להציל נגד ההשפעות של מטויה מחוץ להילה, ולהוסיף את זה באופן פרטני לכמה יכולות.

הרציונל בעין רעה היה להכפיל את כמות ההשפעות שמטויה גורמת בקצת פחות מ2, ובקללת המכשפה להכפיל באותה מידה את הנזק. הרעיון בהילה של חוסר המזל הוא לגרום להשפעות של מטויה, שמהוות את עיקר הכוח שלה, להחזיק מעמד יותר זמן.

שיניתי את ההילה של מטויה כך שיוכלו להציל גם מחוץ לה - אבל שיניתי את כל הכוחות שגורמים לנזק מתמשך כך שלא יהיה ניתן להציל נגדם מחוץ להילה של מטויה.
בנוסף שיניתי את היכולת של ערפל רעיל כך שתדרוש תמיכה משנית אבל תתרענן בדימום. ככה ענן הערפל לא יישאר לנצח ויכריח דמויות לגמור את פרצי הריפוי.

תודה על הביקורת, עזרת לי מאוד!
 
למען האמת, עד עכשיו לא הסתכלתי על הנזק, והוא באמת נמוך. כאילו, נמוך לרמה שלדעתי זה יפגע בקרב איתה. נכון, הקטע שלה זה לעשות לחבורה סיוט, אבל יש שלב שהיא סתם תהיה מעיקה כי הקרב יהיה ארוך יתר על המידה.

בנוסף, אני חושב שהניסוח של עין רעה לא ברור. אני הבנתי שבכול פעם שמישהו נכשל בהצלה, המטרה של עין רעה גם מושפעת מההשפעה הזו, כך שנגיד מישהו נכשל בהצלה כנגד לתת יתרון קרבי- גם מטרת העין הרעה סובלת מזה. אם מישהו נכשל בהצלה כנגד האטה, אז גם העין הרעה מואט. ואם מישהו נכשל בהצלה כנגד נזק מתמשך, היצור סובל מ-10 נזק מוות. עכשיו, הבלבול שלי היה שהתייחסתי ליכולת אבדן הדרך במקום רדיפת העבר, אבל הנקודה שלי עדיין עומדת לגבי היכולת השנייה. לדעתי צריך פשוט... לשנות את הניסוח של היכולת הזו.

ערפל רעיל זו יכולת מרושעת. בכללי יכולות שמתעסקות עם כמות פרצי הריפוי של דמויות צריכות זאת... בזהירות. במכוון פרצי ריפוי לא אמורים להיות משהו שאתה מאבד "סתם". אבל בגלל שזו מפלצת בוס בבירור, אני לא חושב שצריך לשנות את היכולת. אולי רק להוריד את כמות הפרצים שאתה מאבד... וזהו.

לסיום, אני חושב שחסרות לי 2 יכולות ברורות במטויה: יכולת שמתייחסת לחוסר מזל אמתי בגלגולים (לדוגמה, משהו שקורה כאשר אתה מקבל 1 טבעי), וחסרון כולשהו מזה שאין לה עין. שני הדברים האלו ממש יוסיפו לדעתי למכאניקה.
 
החאן - תודה!
העוג הברברי
לגבי הנזק - העליתי את הנזק והנזק המתמשך של חלק מההתקפות של מטויה. אמנם נזק נמוך לא יעשה את הקרב מעיק אלא נק"פ גבוה, והשתמשתי בנק"פ המומלץ מהארטה למדריך לשה"ם, אז אמור להיות בסדר.
אחשוב על הניסוח של עין רעה ככה שיהיה ברור יותר.
לגבי ערפל רעיל - ברור שצריך להתסעק עם זה בזהירות, אבל לדעתי הכוח כמו שהוא עכשיו הכי טוב. מטויה מקבלת שתי התקפות אזוריות, והערפל יפיסק כשהיא תצטרך להשתמש בעין רעה וגם לנוע באותו התור.
יכולת של חוסר מזל - מחקתי את ההתנגדות לגירוש -מטויה מרעננת את אחד הכוחות שלה כשיצור בהילה מקבל 1 טבעי בגלגול ק20. שזה אומר אחת ל2 סיבובים בערך כי כולם תוקפים אותה וסובלים מהמון השפעות.
אחשוב על חיסרון מזה שאין לה עין. מחסר לבדיקות תפיסה לא נחשב, אבל יתרון כפול מאיגוף יהיה נחמד, ושלאויבים רחוקים ממנה תהיה הסתרה.
 
מבחינת נק"פ- שים לב ש:
א. קרבות במו"ד 4 בדרך כלל נמשכים יותר מדי, גם עם מפלצות מהמגדיר השלישי והלאה שנחשבות יותר מאוזנות.
ב. היא ערטילאית, או כמו ששחקנים קוראים לזה "$@%#". בפועל, זה אומר שיש לה נק"פ כפול.

בגלל זה, הייתי ממליץ להוריד את הנק"פ שלה אפילו יותר, ולהגדיל את הנזק כדי להפוך את הקרב הזה למהיר יותר.

עין אחת- האיגוף הקל יותר הוא חביב, אבל טיפה מוריד מהקטע הטקטי של איגוף בשיטה. למה לא להגיד שכאשר היא מאוגפת מקבלים תוסף 3+ להתקפה ולא 2+?
ההסתרה מרגישה לי מאוד בעייתית, כי המטרה שלה היא להשאיר את הדמויות קרוב. אם אתה רוצה להשאיר את זה, אני חושב שאתה צריך לתת לה יכולת תנועה. משהו שמאפשר לה להשתגר מצד אחד של המפה לשני (אולי להתמזג עם הביצה ולעלות במקום אחר בה או משהו כזה) כדי שהדמויות לא יוכלו פשוט לצלוף בה מרחוק כשהיא עם מחסרים נגדן.

אשליית הביצה הטובענית- ממש נחמד, הבעיה כאן היא שמדובר בכוח רענון שני. מניסיון עבר, יותר מכוח רענון אחד למפלצת זה כבר בעייתי. בנוסף, גם ככוח רענון הוא די חזק. איבוד ההכרה הוא עוצמתי כשהוא משולב עם עין רעה ועם ההילה. הייתי הופך את זה לכוח התקלות, או לרענון 6 אם ממש חשוב לך לשמור על זה כרענון.
בזכות גניבת מזלות, יש למטויה סיכוי להשתמש בכוחות התקלות יותר מפעם בהתקלות, אז הייתי אומר לבטל את הרענון של זה לחלוטין.

החזרת המזל הרע-
וואי, זה עוצמתי. כנראה היכולת הכי חזקה שלה. פעולה מיידית לפי רצון? זה מטורף. למרות שזה עדיין רק פעם בתור, זה עדיין ממש ממש חזק. אני חושב שזה צריך להיות רענון (3,4,5,6 אפילו), מה ששוב יוצר בעיה של יותר מכוח רענון אחד. עדיין, אני חושב שזו הדרך היחידה לאזן את זה.

מה שכן אני שם לב שחלק מהמונחים לא נכונים. אין סילוואן במה' 4, ובפעולות המיידיות כתוב "(חופשית)" במקום "(לפי רצון)".
מתאמי התכונה גם כן מחושבים לא נכון (זה צריך להיות מתאם+חצי דרגה) ולכן גם המיומנויות.
 
נקסטורל -
נק"פ - השתמשתי בנק"פ המומלץ וחילקתי ב2 בגלל ערטילאי, וגם נזק כוח או קורן קורמים לה לנזק מלא, אז זה כן נראה לי מאוזן.
עין אחת - לגבי האיגוף - חשבתי על האפשרות שלך, אבל זה נותן תוסף מכאני לא מורגש, לעומת מה שנתתי לה שמאפשר לדמויות לאגף יותר בקלות. אולי כדאי לשלב בין שתי האפשרויות - כשמטויה מאוגפת התוסף שהאיגוף מעניק שווה למספר האויבים הסמוכים לה. מעודד אותם להתקרב, והורג אותה יותר בקלות. וההסתרה? מטויה לא צריכה לפחד מזה. יש לה את אבדן דרך בשביל למנוע מהדמויות לראות אותה חזרה. הן יהיו חייבות להתקרב. (שיניתי את אבדן דרך כדי לאזן אותו.)
בנוסף הטווח של מרבית הכוחות הוגדל ל20 משבצות כדי לאפשר למטויה להילחם בטווח רחוק.
אשליית הביצה הטובענית - ההסתברות לאבד הכרה אם נפגעת מהכוח, נמצא בהילה, ולא נהנה מתוספים או מחסרים להצלות הוא 0.487, שזה די גבוה. ההסתברות שמישהו יאבד הכרה כתוצאה מעין רעה מסובכת יותר לחישוב, אבל בגדול לא מאוד נמוכה. אני חושב שזה דווקא מאוזן למדי, בהתחשב בזה שמדובר בכוח שמשפיע על מטרה יחידה (שתיים בגלל עין רעה) והנזק של מטויה נמוך. מצד שני זו סיבה מצוינת להפחית לה את הנק"פ ודי.
החזרת המזל הרע - כן, זה יותר עוצמתי מיכולות רגילות של מפלצות בכירות, וזו המטרה. לעשות לדמויות סיוט להילחם בה. שיניתי את הכוח להפרעה מיידית, זה אמור להספיק. אם שני אויבים יעשו אותה הלומה או המומה בתור אחד מגיע לד"שים ליהנות מסיבוב בלי (יותר מדי) סבל, כי יש להם מזל.
מונחים - אופס... גם שמתי סילוואן במקום אלפית, גם רשמתי פעולות מיידיות במקום פעולות מעוררות, וגם חישבתי את כל המתאמים לא נכון... תוקן.

עוג -
שיניתי את ההסבר של עין רעה. מקווה שעכשיו מובן יותר.
 
אביעד אמר/ה:
שיניתי את הכוח להפרעה מיידית, זה אמור להספיק.
רגע, אתה אומר לי שכל מה שהיה רשום בו בסוגריים "חופשי" זה פעולה חופשית?
אוקי, אז זה ממש ממש שבור. כשאלה היו פעולות מיידיות זה היה עוד מאוזן בצורה מסוימת כי יש רק פעולה מיידית אחת בתור.
 
חזרה
Top