• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 11] [ללא מהדורה ספציפית] פטר והזאב

פטר היה נער לא יוצלח שחי עם סבא שלו ליד היער בקצה הכפר. למרות אזהרותיו של הסב, יצא פטר ליער ופגש שם את הזאב, אותו זאב רע שממנו חששו כל אנשי הכפר.

הזאב לא היה סתם זאב אלא אדם-זאב, והוא ממש לא התעניין בפטר - הוא העדיף לנסות לגנוב עופות וחיות משק. מכיוון שפטר הפריע לו, הוא התכוון להיפטר ממנו ולרצחו. אלא שפטר אמנם לא היה חכם במיוחד אבל בהחלט לא מטומטם, והוא הציע לאדם-הזאב עיסקה ממנה שניהם יהיו מרווחים.

ראשית, פטר דאג לכך שסבו יוכל להזדקן בנחת וללא דאגות כלכליות - הוא ניגש אל חלפן הכספים המקומי שניסה לשווק רעיון חדש לו הוא קרה "ביטוח חיים", רכש אצלו ביטוח כזה ואחר כך ביים את מותו בעזרת שותפו הזאב, מעיל ישן ודם חזירים מחנות הנקניקיות.

עכשיו, משוחרר מזהותו הקודמת ומחשש לנטישת הסב (שהיה עצוב על מותו של פטר, אבל לא יותר מידי - פטר היה לא יוצלח כאמור) יצאו פטר והזאב למסע של נוכלויות. הם עוברים בין כפרים ועיירות, הזאב מטיל אימה, ופטר מציג את עצמו כמחסל אנשי זאב מקצועי שמציל את הכפר מהסכנה - מכיוון שאדם-הזאב חסין לנשק רגיל כיאה לבני מינו, בדרך כלל התחבולה מסתיימת בזה שפטר יורה בו לעיני כל ברובה קשת (עם חץ "כסף" מזוייף) ואדם הזאב נמלט תוך שהוא משאיר שובל של דם (שוב באדיבות חנות של קצב או יצרן נקניקיות) ש"אין סיכוי שהוא ישאר ככה בחיים", גובה את הכסף, מתחלק בו עם האדם-זאב והם ממשיכים לישוב הבא.
 
או לחליפין - מישהו החליף את החץ של פטר בחץ כסף אמיתי, והזאב בטוח שפטר ניסה לרצוח אותו, אבל לא רוצה לגלות לו שהוא יודע, ופטר לא יודע שהזאב חושב כך, ומעניין מי החליף את חץ הכסף.

או שפטר והזאב מחליטים על תחבולה חדשה - הם יאשימו את הדמויות בפשעים, יחסלו אותן ויהיו גיבורי העיירה ביחד!
 
האמת שהתרחיש של "הגיבור והמפלצת בעצם עובדים ביחד" הוא לא חדש במיוחד ויש לו מלא גרסאות - אחת שאני זוכר היא מסרט הפנטזיה הדי טראשי "לב הדרקון".

וזאבים בעיקרון הם חיות לא מזיקות שלרוב לא תוקפות בני אדם. הזאב כ"גיבור אגדות" עבר שינוי משמעותי עם השנים - מרוצח אכזרי למורה דרך נבון עם מאפיינים אקולוגיים פוסט-תעשייתיים וכאילו-אינדיאנים.

הסיפור על הילד שצעק זאב זאב יכול להיות סוג של קנוניה של כמרים שעושים את הונם מגידול כבשים ומנסים לחסל את הדת השאמאניסטית הישנה, דרך השמצת הזאבים כרוצחים*, חיסול הלגיטימיציה שלהם כשותפים לחיי הטבע וכמושא לסגידה, ובכך הבטחת בטחונן של הכבשים - והכסף שאפשר להרוויח מהצמר שלהן**.

* יש טענות, לא לגמרי מבוססות, שכל מיני סיפורים על זאבי-אדם רצחניים או סתם זאבים טורפי אדם מימי הביניים והעת החדשה המוקדמת, הן פרשנות ציבורית מוטעית למה שהיה פעילותם האמיתית לגמרי של רוצחים סדרתיים שהיו סתם גרמנים או צרפתים מהסביבה הקרובה.

** המהפכה התעשייתית איפשרה טוויה של חוטים מצמר וייצור כמויות גדולות של אריגי צמר בזול, מה שהפך את גידול הכבשים באנגליה למשתלם במיוחד - בעלי האחוזות איחדו חלקות חקלאיות קטנות שעובדו על ידי אריסים לשטחי מרעה כדי לגדל בהם כבשים, והמיטו על האריסים עוני ומחסור. הללו נאלצו להגר לעיר ולעבוד בתעשיית האריגים בשביל אותן כבשים שגנבו את פרנסתם. מצד שני, באופן אירוני הם קיבלו משכורות קצת גבוהות יותר (או בכלל) ותנאי החיים הגרועים שלהם לא היו שונים בהרבה מאשר בכפר, חוץ מיותר זיהום ומחלות בגלל הצפיפות. בשלב הזה גם מתפתחת תודעה מעמדית וכו', אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 
הממממ.... מאוד רחוק מהאמת :
1. זאבים, גם בימנו, תוקפים ילדים, אתם מוזמנים לחפש בחדשות על תקיפות זאבים בעין גדי. זה נגמר טוב כי אנחנו חיים בעידן שבו ילדים לא מסתובבים בחוץ בלי מבוג, אבל כמו בכל מקום, הזאבים יתקפו את הגורים ואת החלשים יותר, לא את החברה שיוצאים לעשות קמפינג ומסתובבים עם אלות.
2. כלבת, ולא צריך להוסיף יותר מזה.

זאבים הם חיות - הם לא הקדושים שהדת השאמאניסטית ניסתה לעשות מהם ולא המפלצות שנושאות על גבם אורקים כמו אצל טולקין, למרות שבמ"ת אנחנו די נהנים לקחת אותם לשתי הקצוות האלו.
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
זאבים הם חיות - הם לא הקדושים שהדת השאמאניסטית ניסתה לעשות מהם ולא המפלצות שנושאות על גבם אורקים כמו אצל טולקין, למרות שבמ"ת אנחנו די נהנים לקחת אותם לשתי הקצוות האלו.
אצל טולקין הוארגים היו תבונתיים ולמעשה היוו אחד מהצדדים בקרב חמשת הצבאות.
 
Hell lord אמר/ה:
[post]682752[/post] אצל טולקין הוארגים היו תבונתיים ולמעשה היוו אחד מהצדדים בקרב חמשת הצבאות.
לא. הווארגים לא היו תבונתיים, סתם זאבים גדולים עם קצת יותר שכל ובעיקר צייתנות מזאבים רגילים. הצדדים היו האורקים, הגמדים, האלפים, בני האדם והנשרים.
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]682751[/post] זאבים, גם בימנו, תוקפים ילדים, אתם מוזמנים לחפש בחדשות על תקיפות זאבים בעין גדי.
ז קורה בעיקר כי אנשים ''נחמדים'' וטיפשים למדי מאכילים זאבי בר טורפים מהמדבר כאילו שהם היו כלבי מחמד, וככה הזאבים מפסיקים לפחד מבני אדם. זאב הוא טורף בר-צריך לתת לו את הכבוד הראוי לו, ולא להתקרב אליו.
 
חזרה
Top