• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים [דו"נ 8] קמע העלמת מגע [3.5]

קמע העלמת מגע

קמע העלמת המגע מאפשר למשתמש בו לבטל את חוש המישוש שלו לחלוטין. לדבר כמה השפעות:

א'. המשתמש אינו מסוגל להבחין בקור, חום, או כאב.

ב'. המשתמש לא יכול למות מנזק טראומטי, אינו יכול להיות מושפע מלחשי כאב, וממשיך להתנהג כרגיל תחת השפעות דומות. הוא אינו יכול לצאת מריכוז לחש כתוצאה מנזק או מלחש מגפת חרקים.

ג'. החושים האחרים של המשתמש מתחדדים. הוא מקבל 4+ תוסף כישרון לבדיקות זיהוי, חיפוש, האזנהו זיהוי מניע, ומקבל תוסף חמיקה של 4+ לדרג"ש. תוסף זה אובד כאשר תוסף הזריזות אובד.

תהפוכה, חזק; ד"מ 15; יצירת חפצי פלא; מגע הגועל, ראייה/שמיעה על חושית; מחיר 120,000 מ"ז.
 
רעיון מגניב, אבל הרבה יותר יעיל ממה שהוא אמור להיות. ביטול חוש המישוש צריך להיות משהו בעייתי שמשתמשים בו בצורה מחושבת וזהירה, לא משהו שאין סיבה לא להפעיל.

בתור התחלה, אם היצור לא יכול להרגיש כאב, הייתי אומר שהוא לא יכול לדעת כמה נק"פ יש לו. השה"מ מגלגל נזק בסתר ולא מגלה לו (מה שיכול להיות ממש מעניין).
דבר שני, אני די בטוח שחוש המישוש הוא חלק משמעותי מאיך שאנחנו שומרים על איזון, בטח אם מדובר בקרב. כשאתה זז לפה ולשם בין הנשקים אתה מסתמך על איך שהרגל שלך מרגישה כדי לתקן את היציבה שלך, אם אתה לא יכול להרגיש אתה כנראה תיפול בכל פעם שתיקח צעד אחורה (עד שחוש האיזון יבין שמשהו לא בסדר כבר יהיה מאוחר מדי). אז הייתי אומר מחסר 4- לאיזון, ואם אתה זז ביותר מחצי המהירות שלך אתה מגלגל זריזות נגד (נגיד) ד"ק 20 או שאתה נופל. גם הייתי אומר שהיצור תמיד נחשב נטוע במקומו, כדי לייצג את הקושי שלו להגיב להתקפות.
התוסף לבדיקות אחרות נראה לי גבוה מדי - 2+ נראה לי מתאים יותר - ואני לא מבין למה התוסף הוא גם לחיפוש וזיהוי מניע. חיפוש הוא לא בדיוק חושים, הוא יותר סריקה שיטתית של האזור, וזיהוי מניע תלוי בפענוח פרטים בהתנהגות, לא בקליטה שלהם. ותוסף דרג"ש פשוט נראה לי לא מתאים.
העלמת הצורך בבדיקות ריכוז בגלל נזק הוא אחלה רעיון וצריך להיות אחד הכוחות השימושיים של החפץ.

כמובן, כל זה מבוסס על התפיסה שלי של היעדר חוש מישוש, ואם החפצ"ק מפצה עליו איכשהו אז הרבה מזה לא רלוונטי. אבל בכל מקרה, להיפטר מחוש המישוש צריך לגרור כמה חסרונות. אם זה היה כל כך כיף אנשים היו עושים את זה כל הזמן.
 
אני מסכים שהרעיון הבסיסי מגניב, ואוהב את ההצעות של ת'ור (בייחוד הנק"פ הנסתר, שלפי דעתי הופך את החפץ לאחד מהזכורים ביותר במהלך הרפתקאות). עוד נקודה היא לתת מחסר לתפיסה ולמהירות בשעה שהיצור עיוור או לא רואה היטב - הוא לא יכול להסמך על חוש המישוש כדי ללכת במסדרון אפל ולא ליפול, לדוגמה.
 
אולי כל החושים זה פשוט כל החושים. שזה כולל גם את תחושת שיווי המשקל, ואולי גם את היכולת לדעת את מיקומם היחסי של האברים במרחב.
 
חזרה
Top