• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 כישרון חדש | כבילת החנק [3.5]

כבילת החנק (סגנון נשק)
הדמות מיומנת בלכידת צוואר היריב באמצעות שוט.
דרישות: שליטה בנשק אקזוטי (שוט), מיקוד נשק (שוט), ירי מטווח אפס, ירי מדוייק, זריזות 15 ומעלה.
תועלת: כפעולת סיבוב מלא, הדמות יכולה לתקוף את היריב בהתקפת חניקה. עליה להצליח בהתקפה רגילה עם השוט, עם מחסר של 4- להתקפה. במידה וההתקפה מצליחה, במקום לגרום לנזק, השוט נכרך סביב צוואר היריב וחונק. ניתן לחנוק יריב גדול ומטה בדרך זו. החניקה מתנהלת כרגיל. יצור יכול להשתחרר מהשוט במידה והוא מצליח להרוס אותו, או במידה והוא מצליח בבדיקת אומנות הבריחה כנגד בדיקת שימוש בחבל נוגדת של החונק.
 
כמה הצעות-
1) זה כישרון חזק עם תחשוב על זה, הייתי נותן גם דרישה של תוסף התקפה בסיסי גבוה. אחרת, אלף לוחם בדרגה 2 כבר יכול לקחת את הכישרון הזה, ולנסות לחנוק הרבה מטרות מטווח
2) אם אתה עושה את 1, אני חושב שזו צריכה להיות התקפת מגע, מטעמי היגיון (אתה מכוון לצוואר של האויב) או משהו אחר. זה קצת בעייה כי 3.5 לא הכי זורמת עם לכוון למקום ספציפי בגוף.
3) הבדלי גודל, אני הייתי לוקח בחשבון את גודל המשתמש, (שוט של טיטאן לא יכול לחנוק ענק?) הייתי פשוט אומר שאתה יכול לחנוק רק מטרה בסדר גודל אחד מעליך, ואחד מתחתיך (כי תנסה לחנוק פיקסי אם שוט גדול, כשהגודל של השוט גדול יותר מהמרווח בין הכתף לראש של הפיקסי)
4) אני חושב שהבדיקה צריכה להיות מול בדיקת ההתקפה של האויב, ובעצם לעשות בכל סיבוב בדיקת אומנות בריחה של הקורבן נגד התוקף. ולהכריח את התוקף לבזבז פעולה על להמשיך לחנוק את הקורבן. (אחרת הכישרון קצת חזק מידי)
5) קצת קטנוני, אבל רצי לרשום שאתה לא יכול לחנוק אל-מתים,צמחים יציר כפיים וכו'. ולציין שמול יצור עם יותר מראש אחד, ההשפעה לא תועיל (אני לא חושב שהידרגה 12 ראשים תסבול אם אחד מהראשים שלה לא ינשום)

אני לא סגור שיש חוקים מסודרים לחניקה. אולי כדי שתקבע לזה מכאניקה דרך הכישרון (יש חניקה של להיות מתחת למים וכאלה אבל אני לא חושב שהם הכי מתאימים) - מניח שכל סיבוב הקורבן יגלגל קשיחות עם ד"ק שעולה ב1 כל סיבוב, וכישלון יגרום נזק. מס' כישלונת רצופים יגרום אובדן הכרה.

אני עדיין לא בטוח אם זה יוצר מצב שבור או לא, כי זה כישרון שיכול להוציא לחלוטין דמות מהקרב. והאמת... אני חושב שצריך לתת לקורבן יותר אופציות להשתחרר מהשוט, אומנות בריחה זה לא סקייל כזה נפוץ
 
אם אנחנו הולכים על חוקי החנק ממים (שהם כרגע הייצוג הכי קרוב לזה שיש לנו לחניקה) זה כישרון די חלש, אבל אני לא חושב שזו בעיה, כי אני חושב שהכישרון הזה מתמקד על הדברים הלא נכונים. כשחבל אוחז לך בצוואר, נכון שאתה נחנק, אבל אנחנו במו"ד ולכן ייקח הרבה זמן עד שתמות מחנק (כמו שמכת חרב בחיים האמתיים הורגת במכה אבל במו"ד אתה יכול לשרוד אפילו 50 מכות בדרגה המתאימה).

אבל, כאשר אתה תפוס בידי שוט, אתה לא יכול לזוז הרבה (האורך של השוט מגביל אותך) ואתה לא יכול להשמיע קול טוב, מה שאומר שכנראה מטילי לחשים ייצטרכו בדיקת ריכוז בד"ק די גבוה בשביל להוציא רכיב לחשים קולי בעוד שהצוואר שלהם תפוס בידי שוט, טרובדור ייצטרך גם איזו בדיקה בשביל לעשות הופעה טרובדורית מבוססת קול, ובכללי הצלה בשביל לדבר- שהד"ק שלה אפילו עולה יותר בשביל לצעוק- מתאימה. אני לגמרי יכול לראות את הקבוצה משתמשת בכישרון הזה על השומר בשער הטירה כדי שלא יוכל לצעוק על הפולשים.
 
liorgonen3 אמר/ה:
אני חושב שצריך לתת לקורבן יותר אופציות להשתחרר מהשוט, אומנות בריחה זה לא סקייל כזה נפוץ

אפשר לחתוך את השוט בסכין - זאת בסך הכל רצועת עור* בעובי של שריון עור.

* באפריקה יש שוט שנקרא סאמבוק שבכלל נראה כמו נבוט או מקל מעור מיובש ומוקשה. באופן מסורתי השוט הזה עשוי מ... עור הפין של שור או היפופוטם, שגולגל לצורה של מקל ויובש בשמש.
 
חזרה
Top