• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 גזע חדש למוד 4 - מחריב

גנרל אסדת'!

פונדקאי ותיק
אחרי ההצלחה של המרת כפריי מיינקראפט לגזע מוד, נראה לי שיצירת גזעים הולכת להיות התחביב משנה הבא שלי. הגזע הבא מבוסס על שיבוטי הATP הידועים לשמצה בלחימה טירוף. תיהנו!
המחריבים הם יצירי כפיים חיים שנוצרים על ידי כוהנים, מכשפים ושאמאנים כמשרתים וחיילי עלית. דמם הזהוב חומצי מאוד, ולכל אחד מהם יש הדק מיוחד: מחריב יכול להרגיש אושר אמיתי רק כשהוא מציית לאדון. אי-ציות לאדוניהם מותיר את רוחם ריקה וחסרת מטרה. הפגם היחיד בהדק הזה הוא, שהם יכולים לבחור מי יהיה אדונם.
גובה ממוצע: 70-190 סנטימטרים
משקל ממוצע: 50-140 קילוגרמים
ערכי תכונות: כוח +2, זריזות או חוסן +2
גודל: בינוני
מהירות: מיוחד: בכל פעם שאתה נע את מהירותך, גלגל 1ק8 ונוע את התוצאה. בדרגה 21 ומעלה השתמש ב1ק10 במקום. שריון לא מפחית מהתוצאה.
ראייה: אור מועט
שפות: מדוברת, אחת נוספת תלוי ברקע הדמות
תוספי מיומנות: איום +2, דת או מאגיה +2
תוחלת חיים: מחריבים נוצרים כשהם בוגרים לחלוטין. כיצירי כפיים, הם לא מזדקנים או מתים מזקנה. כתוצאה מכך אתה יכול לחיות פרק זמן בלתי מוגבל, אלא אם כן אתה נהרג.
מגן אנושי: אם יצור סמוך שאתה תחת השפעת מנהיג שלו נהיה מטרה של התקפת קפא"פ או טווח, אתה יכול לבחור להפוך למטרת ההתקפה במקומו. אם אתה בוחר לעשות כן, אז בפעם הבאה שאתה לא תעשה אתה תספוג נזק שווה לנזק של ההתקפה כנזק תודעה.
יציר כפיים: אתה נחשב באופן מלא ליציר כפיים. כתוצאה מכך:
-יש לך את המילת מפתח יציר כפיים.
-יש לך תוסף +5 להצלות נגד נזק מתמשך.
-אתה חסין למחלות ולרעל.
-אינך זקוק ללאכול, או לשתות, או לנשום, אבל זה לא מחסן אותן מכל השפעה.
-אינך חייב לישון כדי להשיג מנוחה קצרה או ממושכת. כל יתר התנאים עדיין תקפים.
דם חומצי: כאשר אתה מדמם, כל אויב הפוגע בך בקפא"פ ללא נשק סופג נזק מאכל 1ק8 לתקופה.
טירוף ברסרקר מחריב: יש לך את הכוח לפי רצון טירוף ברסרקר מחריב.
כלל חשוב בלהילחם מול מישהו עם משרת מחריב, הוא לחסל קודם את המשרת ורק אז את האדון.
לפי רצון
תגובה מיידית|מיוחד
תנאי: מישהו מפיל יצור שאתה תחת השפעת מנהיג שלו ל0 נקודות פגיעה.
השפעה: אתה מסתער על היצור מעורר התנאי. פגיעה במסגרת הכוח הזה נחשבת לחמורה.
כדאי לשחק מחריב אם ברצונך...
-להיות הצד השני של משוואת כוחות המנהיג.
-להיות נאמן לחברי הקבוצה שלך בשלום, והגנתי מאוד עליהם בקרב.
-להלך אימה על אלה שמבקשים לפגוע בך.
-להסתמך יותר מכל על עבודת צוות.
-להיות מתאים למקצועות הלוחם, הברברי ואביר הקודש.
לשחק מחריב
בתור יצירי כפיים, המחריבים מגוונים לא פחות מיוצריהם. כמעט לכל מחריב יש אדון או אדונית קבועים שהם משרתים - האם זה אחד מחברי הקבוצה האחרים או בעל ברית אחר של הקבוצה? האם יש לך יותר מאדון אחד? בכל מקרה, אתה תגן על האדון שלך יותר מאשר על עצמך, ותחשוב פעמיים לפני שתמרה את פיו.
מראה חיצוני: רוב המחריבים נראים מבחוץ כבן לגזע אחר, לרוב זה של מי שיצר אותם. עם זאת יש להם מעט מאפיינים שמייחדים אותם מאלה - עור חיוור מאוד ועיניים ללא קשתיות ולובן עין. כשהדם שלך נראה, הוא מתברר כזהוב, בנוסף על חומציותו.
כשרונות גזע:
מכה אחרונה [תקופת הגבורה]
דרישות: מחריב, כוח גזע זעם ברסרקר מחריב
תועלת: אתה מפעיל את הכוח זעם ברסרקר מחריב גם כשאתה מופחת ל0 נקודות פגיעה. לאחר מכן אתה מתעלף ונעשה גוסס כרגיל.
עבד צייתן [תקופת המופת]
דרישות: מחריב
תועלת: תוסף מספרי שניתן לך מהשפעת מנהיג הוא כפול.
כשף דם [תקופת האגדה]
דרישות: מחריב, תכונת גזע דם חומצי
תועלת: יש לך את הכוח לפי רצון מרחץ דמים.
הדם שלך ניתז לכל עבר, מכלה כל דבר אשר בדרכו.
לפי רצון|מאכל
תגובה מיידית|קרוב פיצוץ 1
תנאי: אתה נפגע מפגיעה חמורה בהתקפת קפא"פ או טווח הגורמת נזק ללא סוג.
מטרה: כל אויב בפיצוץ
התקפה: חוסן נגד קשיחות
פגיעה: 2ק6+מתאם חוסן נזק מאכל, ונזק מאכל מתמשך 5 (הצלה לסיום).
 
מגניב, למרות שהייתי שמח למעט יותר רקע.

הערות מכאניות-
גובה ומשקל: אין? כאילו, הם קיימים, לא? אני חושב שזה די דרוש שיהיה להם גובה ומשקל.
מהירות: הרעיון מגניב, אבל הביצוע בעייתי. הייתי ממליץ לשנות ל-4+ 1ק4. כרגע זה פשוט אקראי מידי, עם בין מהירות של 1 (או 0 בשריון כבד) ל-8 (!) פתאומי.
שפות: ככלל אצבע כול גזעי השחקן חייבים להכיר מדוברת- כדי שיהיה להם איך לדבר עם הקבוצה- ומרום ושאול לא זמינים לדמויות דרגה 1. אני מניח שמהשני קל יותר להתעלם, אבל הראשון עדיין חשוב.
דם חומצי: נזק מאכל? כאילו נזק חומצה? וזה ממש חזק, לדעתי צריך להוריד לחצי דרגה ואויב אחד בסיבוב.
זעם הברסרקר המחריב: מה. לעזאזל. אז הוא מקבל פגיעות חמורות לקרב שלם רק מזה שיש לו איזה מנהיג שנפל? וגם זה כוח שמגבי מחריבים רק למקצועות שרוצים להסתער, מה שפוגע בגזע מאוד. הייתי ממליץ להחליף לאולי התקפה בסיסית פעם בהתקלות שבן ברית נופל מתחת לאפס, עם כישרון שמאפשר להפוך את זה להסתערות.
מראה חיצוני: מאנצ׳ים? התכוונת מחריבים
עבד צייתן: הכפלת תוספים... פשוט לא כדאי להתחיל עם זה, זה הולך להישבר מהר מאוד.
כשף דם: מה ההתקפה (כי יש פסקת פגיעה , אז צריך התקפה...), ולמה זה לפי רצון?
 
זעם הברזקר זה חזק מדי. רק לקרוא לרכז מנהיג לפני קרב בוס, ואם אתה ברברי אז אתה חופשי משתמש בראג' סטרייק(כי אתה בכוח זעם) שעושה קריטים חופשי, אם אתה לא ברברי, אתה עדיין זוכה בטונות קריטים. כמו שעוג אמר, עדיף התקפה בסיסית, אולי עם בונוס קל לנזק.
 
אני לא רואה ייצוג מכאני להדק, זה נשמע מגניב (אמנם קצת מגביל, אבל אפשר לחיות עם זה). אבל שזה רק פלאף, זה מרגיש טיפה חסר.
בנוגע למהירות, הייתי משנה את זה שהוא מסוגל לזוז 1ק4 משבצות לאחר שהוא תוקף. או משהו בסגנון. זה נותן גמישות טקטית ויותר מעניין מאשר תוספת תנועה נטו, שלא תמיד מועילה/מעניינת.
 
מר גרין אמר/ה:
מגניב, חשבתי על קבוצה שאחד הוא מחריב והשאר לא יודעים אז הוא כול הזמן שאול מה לעשות
קודם כל, די קל לזהות מחריב בגלל העיניים המשונות.
דבר שני, כשמחריב הולך לקבוצה (של יותר מאדם אחד לא כולל אותו) הוא בדרך כלל פונה למישהו שהוא מעריך ישירות ומבקש ממנו להיות האדון שלו.
The oldman אמר/ה:
אני לא רואה ייצוג מכאני להדק, זה נשמע מגניב (אמנם קצת מגביל, אבל אפשר לחיות עם זה). אבל שזה רק פלאף, זה מרגיש טיפה חסר.
הכוח של "זעם הברסרקר" הוא ניסיון לבטא את ההדק - האדון שלו מת (או נחשב למת) והזעם שלו נותן לו מניף אמוציונאלי ענק.
 
מצטרף לאולדמן- הייתי מעדיף איזשהו מאפיין פאסיבי, נגיד שיש לו בונוס +1 לגלגולי התקפה כשהוא קרוב לאדון (שהוא בוחר בתחילת הקמפיין, וכנראה יהיה אחד מבני החבורה) ואם זה לא מאוזן אז גם -1 כשהוא רחוק מהאדון.

מה שכן, אני בטוח שאפשר לעשות לזה ישום מעניין יותר מאשר סתם בונוס. אולי כשהוא רחוק מהאדון הוא מבולבל אז יש לו מחסר לדרג"ש, אבל מתקיף יותר באגרסיביות כי אין טעם לחיים?
אולי כשהוא יוצא מטווח חמש משבצות מהאדון, הוא חייב לחזור תוך סיבוב אחד או שהוא מקבל מחסר כלשהו, אבל כשהוא קרוב לאדון יש לו בונוס?
אולי יש לו בונוס באיגוף עם האדון? או כשהוא סופג נזק בסביבת האדון הוא מקבל נק"פ זמני? אולי כוח ההיתקלות שלו יכול להיות שהוא סופג את הנזק שיועד לאדון, ומקבל תוסף לגלגול ההתקפה והנזק הבאים שלו?
 
הכוח זעם הברסרקר והכישרון עבד צייתן מכסים את הרוב. אני לא רוצה להוסיף אדון כמאפיין גזע כי
1) יש מחריבים ללא אדון,
2) מחריב יכול להחליף אדון, בדרך כלל כי האדון שלו מת או מחליט שהוא לא רוצה אותו (נתקלתי בסיפור על מחריבה שהאדון שלה לא ידע שהיא מחריבה, וכשהוא גילה את זה הוא לא רצה להיות אדון של מחריב ואחת מחברי הצוות האחרים החליטה "לאמץ" אותה). או שהוא מחליט עצמאית (במקרים נדירים) שהאדון שלו לא ראוי או לא מתאים לו מסיבה כלשהי.
 
הרגע שמתי לב שהוא גם יכול לבחור את הגודל שלו- אף אחד בחיים לא יבחר גודל קטן, שכן זהו מחסר, וממש לא נהוג לתת לשחקנים גזעים גדולים כדמויות שחקן- זה יוצא די שבור עם הגדלת קוביית הנזק.

בנוסף- כול ההערות הקודמות שלי עדיין תקפות.
 
אם אתה קטן אתה יכול להידחק דרך שטחים קטנים יותר. אני צוחקת מהמחשבה על איזה בחור אחד שבחר גודל גדול ואז הקבוצה שלו צריכה להידחק במנהרה צרה והוא חושב לעצמו "הייתי צריך להיות קטן יותר..."
 
לא משפיע כמעט אף פעם בחיים, אף אחד לא ייקח את זה.

בכול מקרה, הייתי מציע לאזן את הגזע, ולחשוב על הרעיון של כוחות גזע. הרעיון הוא כוחות תכלית לתקופת הגבורה (דרגות 2,6,10) שזמינים רק לחברי הגזע ומצטרפים למאגר הכוחות שהם יכולים לבחור. יש הרבה דברים בגזע הזה שנראים לי כמו כוחות ולא מאפיינים. מגן אנושי לדוגמה אמור להיות כוח המופעל כהפרעה מיידית, ואם תשווי אותו לכוח ״ברכת הקדוש המעונה״ (תכלית אביר קודש, דרגה 2) שעושה בדיוק אותו דבר והוא כוח יומי את תראי שזה חזק מידי.
 
בנוגע לגודל - לא מזמן קראתי כתבה על זה שהרבה חרבות ממהדורה כלשהי (שאני לא זוכרת איזה) חסרות לו במהדורה שאחריה. כולם התחילו לדון בקראנץ' של החרבות וזה שהן דומות מדי שיכלילו אותן, ומישהו אמר את המשפט שרציתי שתשים לב אליו: אם אתה רוצה חרב פלכיון במקום חרב מעוקלת (או להיות קטן במקום בינוני) זה בדרך כלל לא בגלל סוג הקובייה שמגלגלים כדי לקבוע נזק (או בגלל היכולת להידחק ולהחזיק נשקים קטנים) אלא בגלל הערך הסיפורי.
 
ברור שהחשיבות הסיפורית של דברים שונים במשחק יכולה להיות מאוד משמעותית לחלק, אם לא לרוב, השחקנים, אבל לא ככה מאזנים גזע\מקצוע\וואטאבר. אם רוצים שמשהו יהיה מאוזן, חייבים לצאת מנקודת ההנחה שמי שמשחק בו יהיה מנצ'קין.
 
שחקן יכול לבחור להיות בינוני או גדול ואין לי בעיה עם זה (אחרת לא הייתי כותבת את זה, LOL). לעומת זאת, אם אין לו בעיה להחזיק נשק יד אחת בשתי ידיים, הוא גם יכול להיות קטן. אני לא כתבתי שהגודל הוא קטן או בינוני או גדול, אלא שהבחירה בידי השחקן.
 
איזון הוא מצב שבו כל הדברים שווים. רוב הגזעים במוד לא שווים, מהסיבה הפשוטה שאם הם היו זה סתם היה משעמם. הסיבה שיש גזעים שונים היא שהשחקן יוכל לבחור בין גזע מאוזן לגזע לא מאוזן (שחלק מהתכונות שלו גבוהות ואחרות נמוכות) לגזע לא מאוזן בצורה שונה, וכך הלאה.
 
חזרה
Top