• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הלשיי - גזע חדש למו"ד מהדורה4

לשיי
שדוני יער שובבים שמגנים על מלכות הפרא בקנאות, נצר לפיות הקדומות.
גובה ממוצע: 185 עד 200 ס"מ
משקל ממוצע: 60 עד 80 ק"ג
תוספי תכונה:+2 זריזות +2 חוכמה או כריזמה.
גודל: בינוני
מהירות: 6 משבצות
ראייה באור מועט
תוספי מיומנויות: +2 תפיסה, +2 טבע.
שפות: אלפית, מדוברת.
מורשת פיה: אבותיך מגיעים ממלכות הפרא, ולכן אתה נחשב ליצור פיה מבחינת השפעות המתייחסות למוצאו של יצור.
צעד חורש: אתה לא מושפע מתוואי שטח קשה כאשר אתה פוסע
עינים בצוואר(דרוש שם טוב יותר!): הלשיי זכאי לשלושה גילגולי הצלה בתור(1 בהתחלה, 2 בסוף) נגד כל השפעת עיוורון שהצלה יכולה לסיים.
כוח גזע - זעם הלשיי
כאשר היריב פוגע בך, זעמו הקדמוני של הטבע מתפרץ בדמות פרצי טחב הנכנסים לעיניו ומותירים אותו עיוור והמום, נתון לחסדיך.
התקלות
תגובה מיידית
תנאי: יריב פוגע בך
התקפה: זריזות נגד דרג"ש
מטרה: היריב התוקף
השפעה: היריב עיוור עד סוף תורך הבא.
החטאה: היריב נופל שרוע
כדאי לך לשחק לשיי אם אתה רוצה...
להיות נצר לפיות, השומר על ממלכתן בקנאות.
לתקוף את אויביך בחשאיות, אולם לצחוק בגלוי עם ידידיך.
להשתייך לגזע המעדיף את מקצועות הדרואיד, הנוקם והסייר.


מראה חיצוני
הלשיי הם יצורים הדומים בגובהם לבני אנוש אם כי רוב הזמן גבוהים יותר מבן האנוש הממוצע. הלשיי הוא יצור מבהיל שרוב הבריות רואים בו שד משום שהוא חסר עינים ואוזניים*. הלשיי מפצה על היעדרם של אלו באמצעות שני חרירים זעירים וכמעט בלתי נראים בצדי צווארם המאפשרים להם לחוש בתנודות באוויר וע"י כך לראות ולשמוע כרגיל. מלבד זאת מבנה הפנים והגוף של הלשיי מזכיר מבנה של אלף. עורם של הלשיי הוא חיוור ושערם לרוב בצבעי שחור או אדום אע"פ שיכולים להמצא גם צבעים אחרים. שני המינים מקפידים על סידור שערם בתבניות מורכבות. אורך חייהם של הלשיי דומה לזה של האלפים למרות שהזקנה לא ניכרת בהם בשם מידה גופנית.
*הכוונה היא לא לכך שיש חורים, האזורים הללו חלקים לחלוטין.
לשחק לשיי
בכל יער ובכל חורש נמצאת לפחות משפחת לשיי אחת, חיה בהסתר ולעיתים מתעתעת בעוברי אורח הפוגעים ביערות בחשאיות ומתוך שובבות ורצון קנאי (וקמאי) להגן על מולדתם.הלשיי לרוב גרים בתוך העץ הגדול ביותר ביער או מתחת לשורשי העץ העתיק ביותר. הלשיי מחבבים את עולם הטבע באופן שעשוי להיראות מעט מגוחך לאדם מן השורה ולעיתים בצדק, מאחר שכבר היו סיפורים על קרבות בין משפחות לשיי על קרב בין שתי גיריות בטריטוריות שלהן. הטבע הוא ערך עליון בחיי הלשיי והטיפול בטבע שבאזור ובהצקה לציידים, כורתי עצים ואחרים שלא טורחים לבצע מדי חודש את הטקס שנועד לפייס אותם. ללשיי אין מסורת ארוכה ומפוארת כמו לחלק מהגזעים האחרים מאחר ונדיר למצוא יותר משלושה לשיי (אב, אם וילד/ה) יחדיו. לכן בכל בית לשיי מתפתחת מעין מסורת סיפורים שבכל ערב חשוב( כל משפחה ממציאה לעצמה ערב אחד בשנה שבו חוגגים. לרוב קשור לאירוע טבעי. הדבר יכול להיות כל דבר החל מיום אמצע החורף, דרך יום נדידת הסלמון ועד "היום שבו אבא מצא צב פצוע") כל לשיי מספר כמה שיותר סיפורים ובכך נוצרת מסורת משפחתית של סיפורים. מלבד סיפור סיפורים והצקה למי שפוגע בטבע, הלשיי אוהבים לצחוק ולהצחיק. אם אדם מצחיק לשיי עד אובדן חושים הלשיי מחויב לתת לו מתנה. הלשיי הם גזע בעל אופי הרפתקני אולם הקשר החזק שלהם ליער לרוב מגביל אותם לשיטוטים בסביבת ביתם. אויבי הלשיי הם כל יצור המתייחס בזלזול לביתם והם מתחברים עם כל יצור הקרוב לטבע.
מאפייני לשיי:פיקח, סקרן, אוהב לצחוק, חובב טבע, מתעתע, אימפולסיבי, נקמני.
שמות: הלשיי לא מייחסים חשיבות רבה לשמות אולם הם מודעים שהם בעלי חשיבות בקרב הגזעים המתורבתים ולכן לרוב לוקחים שמות של בני אנוש, אלפים או בני מחצית.

לשיי הרפתקנים.
ג'ן היא לשיי דרואידית, אשר גדלה בגן עירוני עצום אך תמיד רצתה לצאת מהעיר אל היער. כאשר סוף סוף נתנה לה ההזדמנות, היא התאכזבה מזיהום הטבע שסביבה והחליטה להקדיש את חייה לטיהור הטבע מהאנשים המטנפים אותו. כעת, כשהיא חלק מחבורת הרפתקנים, והבינה שהדבר המאיים על הטבע הוא בעיקר המפלצות הרוצות להשמיד את העולם הטבעי ומלכות הפרא, היא מסתכלת לאחור ותוהה אם לא הייתה קשוחה מדי כאשר שפטה כך את בני האנוש.
גארט הוא לשיי נוקם. כאשר נאלחים זוועתיים טינפו והשמידו את מקום היוולדו בעודו היה תינוק, משפחתו ברחה לגן שהיה סמוך למנזר נוקמים של מלורה. גארט החליט להפוך לנוקם בשם מלורה על מנת להגן על הפרא הטבעי ולהיפטר מן הנאלחים ויצורי המרחב שמעבר. הוא הצטרף לחבורת הרפתקנים בעת שחיסלו נאלח שעקב אחריו. כעת גארט מצא את מקומו, אולם הוא מגונן יותר מדי על שאר חבריו ולעיתים מתנהג באופן מוזר מחשש שהוא יאלץ לנטוש גם אותם.
ואריס הוא לשיי סייר. בן שני למשפחת לשיי. מאחר שהולדת בן שני היא אירוע נדיר הוא נהג להסתגר בביתו ולצאת רק כשהצטרך לצאת לעזור לחיות ונהג להעביר את זמנו בישיבה על יד סבו שעבר לגור אצלם לאחר שאחיו התחתן ובהקשבה לסיפוריו מזמנו כסייר שעזר בשעתו להרפתקנים לעצור מתקפת אורקים במחיר אצבעות ידו הימנית. מלא השראה מסיפורי סבו, הוא גילף בחשאי קשת וכאשר בא צבא פושטים, ההריגה הראשונה באה מחיציו הקטלניים. כעת הוא חלק מחבורה שנתקל בה במקרה בעיר שאליה הגיע לאחר הפשיטה והצטרף אליהם מתוך רצון להיות גיבור דגול כמו סבו.
 
מגניב, אני אישית אהבתי. הפלאף מעניין והגזע בנוי טוב. יש עדיין כמה הערות, אבל זה ממש מגניב, קבל ח"ח.
בנוגע למכאניקה-
תוספי תכונות- אחרי הארטה של וויזארדס כול גזע (חוץ מבן אנוש)מקבל תוסף 2+ לתכונה אחת קבוצה ותוסף 2+ לאחת משתי תכונות לבחירת השחקן.
ולמה יש לו שני כוחות גזע? (משתנה וזעם הלשיי). ונראה לי שיש לו גם מעט מידי מאפייני גזע שהם לא כוחות (מורשת פיה ורצון הפרא וזהו)

עריכה: פתאום אני רואה שרשמת מהדורה 5, ההערות שלי תקפות אם זה מהדורה 4, כי ככה זה נראה כרגע.
 
גזע מוצלח ומרענן.
שים לב שיש להם תוסף גבוה מאוד לרצון (תוסף רצון ועוד תוסף לאחת מהתכונות שמשפרות רצון). אולי כדאי להחליף את זה ביתרון מעניין אחר (תוסף להגנה נגד עיוורון?)
בנוסף, כוח הגזע שלהם חזק מאוד. גם שרוע וגם עיוור? כדאי גלגול התקפה בשביל זה.
 
כוח הגזע פוגע אוטומטית?
אם כן, או שהייתי הופך את זה ליומי, או שהייתי מוסיף גלגול התקפה, שבמקרה של החטאה המטרה הופכת לשרועה.
לעוור יריב אחד בכל קרב נתון זה חזק מאוד.
 
חזרה
Top