• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"הטבעת האחת",דעיכתה של ארץ יער-עץ הרשמה

"אני סבור שיש לפתוח שוב את דרך היער העתיקה למסחר!" קרא מאראקר בקול.

צחוק התגלגל בכיכר למשמע דבריו.

"עבר די זמן מאז חלוף צלו של בעל האוב!" הוא המשיך,מנסה לשמור על קור רוחו.

"בנו של אלבריק,אינך מבין את עומק הרוע שביער,איש לא יכול לעבור דרך ליבו ולקוות לצאת עם עורו" ענה המלך ת'רנדויל לצעיר עז הרוח.

"בקרב חמשת הצבאות קטלתי אורקים רבים! הרוע שביער נחלש,נוכל לו כפי שיכלנו להם!" התנגד מאראקר.

"אפילו אתה לא תצליח,הו,גיבור למוד קרב אחד בלבד" אמר ת'רנדויל בלעג.

צחוק נוסף חלף בכיכר.

מאראקר לא יכל לשאת זאת עוד "א..ני..אנ...נ..ני..." הוא החל לומר על סף בכי,כך נראה, כשצחוק גדול נוסף קטע אותו,

עלבונו הפך לזעם והוא קרא "אני אחצה את הדרך העתיקה,נשבע אני לפניכם,עוד תראו מה גדולה טעותכם!" הוא קרא והסתלק מן הכיכר.


סוף נובמבר,שנת 2946 לעידן השלישי.
אנשי העמים החופשיים של ארץ הפרא התכנסו בדייל ל"אסיפת חמשת הצבאות",חגיגה לציון יום השנה החמישי לקרב חמשת הצבאות והניצחון הגדול שהשיגו בו.
לקראת תום החגיגות טען מאראקר,נציגם של אנשי היער בחגיגות, כי דרך היער העתיקה בטוחה דיה כדי לחזור לשימוש. הנכבדים הנאספים לעגו לרעיון ומאראקר לא יכול היה לשאת פגיעה כזו בכבודו,
הוא נשבע לעיני כל הנאספים שהוא יוכיח את טענתו בכך שיחצה את יעראופל דרכה.
מאלאקר אינו טיפש גמור והוא יודע שהמסע אינו משימה לאדם אחד והוא חיפש הרפתקנים אמיצים דיים שמוכנים להתלוות אליו אף כי לא יוכל להציע להם תשלום רב.
הוא מצא אתכם.

פרטים על משחק:
שיטת המשחק תהיה שיטת "הטבעת האחת",שיטת משחק תפקידים של שר הטבעות וההוביט. המשחק יורכב מכשלושה שלבי הרפתקה קשורים זה לזה כאשר שלב ההרפתקה הראשון יצמקד במסע דרך יעראופל.

במשחק יש מקום לעד חמישה שחקנים,ודרושה הכרות בסיסית עם השיטה.

קצב ההודעות הנדרש הוא לפחות 4 בשבוע.

יש להכין דמויות למשחק באתר הזה:http://azrapse.es/tor/sheet.html לשמור אותן כקוד ולצרף את הקוד בתוך ספוילר להודעה בעץ זה שתכלול גם את:
שם הדמות,תרבות הדמות,רקע באורך של כמה שורות שעיקרו הוא הסיבה בגללה באתם ל"אסיפת חמשת הצבאות" והסיבה בגללה הצטרפתם למסע המסוכן.
שתיים מן הדמויות צריכות להיות דודניו של מאראקר מצד אימו שהתלוו אליו למסע לדייל וחוזרים עימו לארץ יער.

הערות לכל מי שמשתמש בחוקי ההתחלה המהירה:
1)ציוד- אתם זכאים לנשק אחד התואם לכל מיומנות נשק שיש לכם,לשריון אחד,לקסדה אחת,ולמגן אחד. באתר דפי הדמות שנתתי אליו קישור תלחצו על שורה התואמת את החפץ שאתם רוצים להוסיף(נשק,שריון וכו') ואז עולה לכם תפריט שבתוכו יש אפשרות להוסיף חפץ.
2)כסף-ב"טבעת האחת" הכסף נקרא אוצר. הוא נמדד ביחידות שאינן מטבעות,נקודת אוצר 1 יכולה לקיים הרפתקן ברמת מחייה "משגשג" למשך חודש. הוצאות של מזומן יכולים לבצע בהתאם לרמת המחייה ולפי שיקול המנחה(אין מדד מדויק לכמות המזומן של דמות).
3)ערך Damage- משום מה האתר לא ממלא אותו. הערך הרגיל שווה לערך ה"גוף" שלכם. ערך הטווח הוא ריק(כי הוא זהה לרגיל) אלא אם יש לכם יכולת שמשנה אותו.
4)מעלות ומענקים ושיפור הדמות באופן כללי-זהו החלק הכי בעייתי מבחינתכם. הפתרון שאני רואה כרגע הוא שאתם תגידו לי את כיוון ההתפתחות הכללי שאתם רוצים ואני אקדם את הדמויות בהתאם,אם למישהו יש פיתרון אחר אני אשמח לשמוע.
5)תיאורי כוחות-כשעוברים עם העכבר מעל כוח באתר שנתתי לדפי הדמות מופיע סימן שאלה קטן. אם לוחצים עליו הוא מוביל לפירוט של הכוח.
 
Name: tormund the wanderer

Culture: Woodman of Wilderland Standard of Living: Frugal
Cultural blessing: Woodcrafty
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Beast-lore, Fishing, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, Curious
Body: 2 Heart: 5 Wits: 7
Body (favoured): 3 Heart (favoured): 7 Wits (favoured): 10

-Common Skills-
  • Awe: 0 Inspire: 1 Persuade: 0
  • Athletics: 2 Travel: 1 Stealth: 2
  • Awareness: 2 Insight: 0 Search: 2
  • Explore: 3 Healing: 3 Hunting: 2
  • Song: 3 Courtesy: 0 Riddle: 1
  • Craft: 1 Battle: 1 Lore: 1
-Weapon Skills-
  • (Bows): 2
  • Dagger: 1
  • Long-hafted axe: 1
-Rewards-:
-Virtues-: Staunching Song
-Gear-
  • Long-hafted axe damage: 5/7 edge: G injury: 18/20 enc: 3
  • Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
  • Bow damage: 5 edge: 10 injury: 14 enc: 1
  • Mail shirt enc: 12
  • Helm enc: 6
  • Buckler enc: 1
Endurance: 25 Starting Endurance: 25 Fatigue from Encumbrance: 23 Fatigue from Travel: 0 Total Fatigue: 23
Hope: 15 Starting Hope: 15 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 4
Parry: 7 Shield: 1
Damage: 0 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0


טורמונד הנווד הוא בן ראש שבט מארץ יער. הוא קרוב משפחה של מאראק, ונשבע להוכיח לאביו כי הוא "גבר", והוא ראוי להיות מנהיג.
תוכל להוסיף רענון קצר בנוגע לחוקים?
 
Name: Daine Gold Lust

Culture: Dwarf of the Lonely Mountain Standard of Living: Rich
Cultural blessing: Redoubtable
Calling: Treasure-Hunter Shadow weakness: Dragon-sickness
Specialties: Smith-craft, Tunnelling, Burglary
Distinctive features: Hardened, Vengeful
Body: 6 Heart: 2 Wits: 6
Body (favoured): 8 Heart (favoured): 5 Wits (favoured): 7

-Common Skills-
  • Awe: 0 Inspire: 2 Persuade: 0
  • Athletics: 0 Travel: 3 Stealth: 0
  • Awareness: 0 Insight: 0 Search: 4
  • Explore: 2 Healing: 0 Hunting: 0
  • Song: 1 Courtesy: 0 Riddle: 2
  • Craft: 3 Battle: 1 Lore: 0
-Weapon Skills-
  • (Axes): 3
  • Dagger: 1
  • Short sword: 1
  • spear: 2
-Rewards-:
-Virtues-: Broken Spells Spells of Opening and Shutting
-Gear-
  • Short sword damage: 5 edge: 10 injury: 14 enc: 1
  • Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
    enc: 2 Spear Damage: 5 Edge: 9 Injury: 14
  • Axe damage: 5 edge: G injury: 18 enc: 2
Endurance: 30 Starting Endurance: 30 Fatigue from Encumbrance: 22 Fatigue from Travel: 0 Total Fatigue: 0
Hope: 8 Starting Hope: 8 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour Mail shirt: 3d HeadgearCap of Iron and leather: +1
Parry:8 Shieldsheild: +2 parry
Damage: 8 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 0 Standing: 0

רקע:
דיין גדל במשפחת גמדים פשוטה בגבעות הברזל. הוא תמיד חלם על עושר ותהילה, כמו של הגמדים הגיבורים ממלחמת חמשת העמים.
כמו ת'ורין... הוא תמיד אהב להקשיב לסיפורים על אוצרות ועל תהילת האבות, ותמיד הקשיב לסבו הזקן פרור כסוף הזקן. גמד זקן שלימד אותו את מלאכת הנפחות וסוד הרונות העתיקות. סבו נהרג בהתמוטטות מכרה.
הוא חש השפלה עבור המוות המגוחך של סבו. הוא לא יכל לשאת זאת, ויצא למסע לחפש אחר תהילה וזהב.

כשביקשו עזרה בהרפתקה, התנדב להצטרף. מי יודע? אולי ימצא תהילה ואוצרות?


אאוט: קראתי את חוקי ההתחלה המהירה.
 
גנדלף-תודה רבה אני מקווה שהמשחק יהיה מוצלח.

דרגוניין-תוכל לשים קישור לטובת האחרים? אני זוכר בפרוש שהייתה כזו,אבל אני לא מצליח למצוא אותה.

ארגורן-אם יש לך שאלות ספציפיות על החוקים אני יכול לענות לענות לך בפרטי. אם הרענון שאתה צריך הוא מאוד כללי,כדאי שתחכה שדרגוניין יתן קישור להתחלה המהירה.
 
http://blogs.wylfing.net/coronas/wp-content/uploads/2012/03/TOR-Quick-Start.pdf

זה די הבסיס.
המכאניקה הבסיסית בקצרה - ק6 נקראת קוביית הצלחה, ק12 בעלת צד אחד שמכיל את הרונה של גנדלף ובצד אחר את עינו של סאורון נקראת קוביית כשרון. בכל הגלגולים בטבעת האחת משתמשים בקוביית כשרון עם מספר של קוביות הצלחה, תלוי ברמת המיומנות של הדמות בפעולה הרלוונטית. התוצאה בסך הכול(התוצאה הסופית של קוביית הכישרון וקוביות ההצלחה מחוברות ביחד) מושווה אל דירוג קושי(למשל, של לעבור מסע, לעקוב אחר עקבות, להתגנב, לשכנע סוחר או לנסות ולפגוע באורק) - אם התוצאה הסופית גבוהה מדירוג הקושי הדמות הצליחה בגלגול, ואם התוצאה הסופית נמוכה מדירוג הקושי הגלגול נכשל.
בנוסף, הרונה של גנדלף נחשבת בתור הצלחה אוטומטית, ותמיד תהיה התוצאה הגבוהה ביותר בקוביית הכישרון. עינו של סאורון, לעומת זאת, לא נחשבת לכישלון אוטומטי(פרט למסעות) אבל נחשב בתור אפס.
 
לדרגוניין וכל מי שמשתמש בחוקי ההתחלה המהירה:
1)ציוד- אתם זכאים לנשק אחד התואם לכל מיומנות נשק שיש לכם,לשריון אחד,לקסדה אחת,ולמגן אחד. באתר דפי הדמות שנתתי אליו קישור תלחצו על שורה התואמת את החפץ שאתם רוצים להוסיף(נשק,שריון וכו') ואז עולה לכם תפריט שבתוכו יש אפשרות להוסיף חפץ.
2)כסף-ב"טבעת האחת" הכסף נקרא אוצר. הוא נמדד ביחידות שאינן מטבעות,נקודת אוצר 1 יכולה לקיים הרפתקן ברמת מחייה "משגשג" למשך חודש. הוצאות של מזומן יכולים לבצע בהתאם לרמת המחייה ולפי שיקול המנחה(אין מדד מדויק לכמות המזומן של דמות).
3)ערך Damage- משום מה האתר לא ממלא אותו. הערך הרגיל שווה לערך ה"גוף" שלכם. ערך הטווח הוא ריק(כי הוא זהה לרגיל) אלא אם יש לכם יכולת שמשנה אותו.
4)מעלות ומענקים ושיפור הדמות באופן כללי-זהו החלק הכי בעייתי מבחינתכם. הפתרון שאני רואה כרגע הוא שאתם תגידו לי את כיוון ההתפתחות הכללי שאתם רוצים ואני אקדם את הדמויות בהתאם,אם למישהו יש פיתרון אחר אני אשמח לשמוע.
5)תיאורי כוחות-כשעוברים עם העכבר מעל כוח באתר שנתתי לדפי הדמות מופיע סימן שאלה קטן. אם לוחצים עליו הוא מוביל לפירוט של הכוח.

אני רואה שהרבה מהשחקנים משתמשים בהתחלה המהירה ואני שוקל ברצינות להעלות דפי דמות ושהשחקנים רק ימציאו רקע. אני מעוניין לראות מה אתם חושבים.
 
Name: Harlen

Culture: Barding of Dale Standard of Living: Prosperous
Cultural blessing: Stout-hearted
Calling: Wanderer Shadow weakness: Wandering-madness
Specialties: Old lore, Woodwright, Folk-lore
Distinctive features: Adventurous, True-hearted
Body: 5 Heart: 5 Wits: 4
Body (favoured): 7 Heart (favoured): 8 Wits (favoured): 5

-Common Skills-
  • Awe: 1 Inspire: 3 Persuade: 3
  • Athletics: 0 Travel: 3 Stealth: 0
  • Awareness: 0 Insight: 2 Search: 1
  • Explore: 2 Healing: 0 Hunting: 1
  • Song: 1 Courtesy: 2 Riddle: 0
  • Craft: 1 Battle: 3 Lore: 1
-Weapon Skills-
  • (Swords): 2
  • Dagger: 1
  • Spear: 1
-Rewards-:
-Virtues-: King’s Men
-Gear-
  • Sword damage: 5 edge: 10 injury: 16 enc: 2
  • Sword damage: 5 edge: 10 injury: 16 enc: 2
  • Spear damage: 5 edge: 9 injury: 14 enc: 2
  • Dagger damage: 3 edge: G injury: 12 enc: 0
  • Mail shirt enc: 12
  • Cap of iron and leather enc: 2
  • Shield enc: 3
Endurance: 27 Starting Endurance: 27 Fatigue from Encumbrance: 23 Fatigue from Travel: 0 Total Fatigue: 23
Hope: 13 Starting Hope: 13 Temporary Shadow: 0 Permanent Shadow: 0 Total Shadow: 0
Armour: 3 Headgear: 1
Parry: 4 Shield: 2
Damage: 5 Ranged: 0
Wisdom: 2 Valour: 1
Experience: 0 Total Experience: 0
Fellowship: 0 Advancement: 0 Treasure: 1 Standing: 0

רקע:

Harlen was born to a wealthy merchant family. Soon he realized he won't be a merchant, nor a seller or buyer, and looked away - to the wild. Harlen has been drawn to the outskirts since he was a boy. At the age of 27, after his mother, Kelda, passed, his father, Odvarr, asked him to be the head of his business. Harlen refused and his father, angry and offended, gave the right to the business to his brother, Sigward. Stripped from the will and with almost no money he left to fulfill his dream - to seek adventurers in Middle Earth

ובעברית:

הרלן נולד למשפחת סוחרים עשירה. במהרה הוא הבין שהוא לא יהיה סוחר, גם לא מוכר או קונה, והסתכל אל מקום אחר של החיים - אל הפרא. הרלן תמיד נמשך לפאתי העיר ומעבר אליהם מאז שהוא היה ילד. בגיל 27, אחרי שאמו, קלדה, עברה מן העולם, אביו, אודוואר, ביקש ממנו להיות מנהל העסק המשפחתי. הרלן סירב ואביו, כועס ופגוע, נתן את הזכות לנהל את העסק המשפחתי לאחיו, סיגווארד. מנושל מצוואתו וכמעט בלי כסף יצא הרלן לחיות את חלומו - לחוות הרפתקאות בארץ התיכונה.
 
חזרה
Top