• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 גזעים- מהדורה 4 והפעם, דובליני יערות(עריכה מחדש)

דובלין יערות

תכונות: 2+ לכוח, 2+ לזריזות או 2+ לחוסן.
גובה ממוצע: 4´ 3˝–4´ 9˝
משקל ממוצע: 160–220 lb.
גודל: בינוני.
מהירות 6
ראייה: אור-מועט.
שפות: מדוברת, גובלינית.
פלוסים למיומנויות: 2+ לאיום, 2+ להיסטוריה.
ידע צבאי: כאשר אתה מבצע גלגול היסטוריה או תובנה שקשור לידע צבאי(חשיבה על טקטיקות, לנסות לגלות מה הטקטיקה של היריב, איך להשתמש בפני השטח, וכו...) אתה מגלגל פעמיים ומשתמש בתוצאה היותר גבוהה.
עמידות דובלין: אתה מקבל 2+ לגלגולי הצלה מנזק מתמשך.
מורשת צבאית: דובליני היערות שימשו פעם כחיילי העלית של האימפריה הגובלינית, ונשקיהם המועדפים היו אלות, לא משנה איזה סוג, אתה מקבל התמחות בכל נשק שהוא מקבוצת האלות.
עין חייתית: אתה יכול להשתמש בכוח הגזע "עין חייתית":
עין חייתית* כוח גזע דובלין יערות
אתה מתרמן לעמדת יתרון ומכה באויבך בנחישות חסרת רחמים.
התקלות*פעולה משנית*אישי
אפקט: אם יש לך יתרון קרבי על המטרה, אתה עושה עוד 1ק6 נזק בהתקפה הבאה שלך על המטרה, ואתה מקבל 1+ להגנות נגד כל ההתקפות שלה עד תחילת תורך הבא, אתה חייב להפעיל את הבונוס עד סוף תורך הבא.

גזע אשר נוצר כתוצאה מניסויים של הובגובלינים על דובלינים, הוא נועד למטרות מלחמה בלבד, אבל למרות הציפיות, לא הראה עניין רב בעסקי מלחמה, אבל הסכים לשרת את האימפריה הגובלינית כתודה על כך שיצרה אותם, וקיבלו את שמם עקב מראם החייתי.
דובליני יערות הם יצורים גדולים וקשוחים שאוהבים להילחם, הדובלינים הם אלופים, שומרים נבחרים, וכוח מחץ צבאי.
הדובלינים הללו נאמנים במיוחד, וכבוד זה אחד הדברים שהכי חשובים להם, יעשו כל משימה שתוטל עליהם, כל עוד יש להם סיבה לעשות זאת מלכתחילה, הם מעדיפים לשמור על קשרים עם גזעי הענק, וזה כמעט בלתי אפשרי למצוא שבט דובליני שלא נמצא בקשר עם שבט ענקים, למרות הקשרים ההדוקים בניהם, הדובלינים אינם מבקשים מהם עזרה אלא אם הם ממש יצטרכו מהם עזרה, מכיוון שזה יותר מכובד.
דובליני היערות נבדלים מדודניהם, הדובלינים הרגילים, בהרבה דברים, למשל, דובליני היערות מחוברים מאוד לטבע, ולכל שבט יש חיה קדושה משלו, הם גם פחות אלימים, ויותר חכמים, יש להם חוש אסטרטגי מפותח, וכבוד זה דבר חשוב להם, הדובלינים שונאים את דובליני היערות, מכיוון שהם "גנבו" את תפקידם באימפריה הגובלינית, למרות זאת, דובליני היערות אינם שונאים אותם, ומנסים לחיות איתם בשלום.

דובליני היערות הם שריירים ועמידים, גודלם בערך כשל גמד, צבע פרוותם תלוי מאוד באיפה הם חיים, הסוג הנפוץ ביותר הוא חום ואפור, אבל לעיתים ניתן למצוא דובלינים עם פרווה אדומה, ואפילו פרווה ירוקה, יש להם ניבים חדים, אוזינהם כשל אלף, מראם חייתי, וניתן למצוא זנים שונים של דובלינים, כל אחד נראה כחיה אחרת, צורתם הכללית ועיצוב פרוותם משתנה בהתאם לחיה שלה הם דומים, הזן הנפוץ ביותר דומה לדובים, ונמצאו זנים שדומים לגורילות, וורגים, אריות, עכבר, ואפילו לטאות, דובליני יערות מגיעים לבגרות בגיל 11, כאשר הניבים שלהם צומחות לגודל של 3 ס"מ, אורך החיים שלהם בדרך כלל מגיע ל-75 שנה.

החברה של דובליני היערות בנויה משבטים נודדים, בדרך כלל של יותר מ-24 דובלינים, השבט מונהג על ידי צ'יף וצ'יף משנה, לנקבות יש פחות זכויות מהזכרים ברוב השבטים, הדובלינים מעדיפים לא להשתתף במלחמות המוניות, ואם הם משתתפים באחת, הם מנסים לפתור את הכל בדרך הנקייה והטובה ביותר, רוב השבטים סובלים מעוני, והם מתקיימים אך ורק מצייד, עבודות שכירות, ומחיסולים של קבוצות שודדים שנלחמים בהם, למרות הקשיים הכלכליים, הדובלינים יכולים להסתדר מצוין בגלל יכולתם הקרביות המצוינות, מה שהופך את הצייד לקל, את עבודות השכירות לפשוטות, ואת התקפות השודדים ללא יותר ממטרד, אבל כל אלה עדיין לא מאפשרים לדובלינים לחיות חיים פשוטים, והצ'יף צריך לחשוב רבות על כל קנייה שהוא מבצע בשביל השבט.

דובליני היערות היו חלקים מובחרים באימפריה הגובלינית הנשכחת, הם היו אצילים, לוחמי צדק, ויחידות עילית, רבים הגיעו לדרגות גבוהות, והשאירו מורשת יציבה, מנהיג דובליני היערות של אותה תקופה, ששמו היה קלו פאנג(כן, זה השם שלו), ראה את הירקמותה של הברית בין בני האדם הגמדים והאלפים, וניסה להזהיר את שאר המנהיגים, אבל אלה חשבו שהוא מדבר שטויות, למרות הידע שיפסידו, דובליני היערות נלחמו במלחמה האחרונה, מכיוון שלא יכלו לנטוש את האימפריה ברגע באמת, כך, רבים מדובליני היערות נרצחו, ואיבדו את תארם ומעמדם, לאחר מכן, דובליני היערות נהפכו לשבטים נודדים, מטיילים באזורים שבהם הם יוכלו לשרוד, הם אינם שומרים טינה לאף אחד על תוצאות המלחמה, האלפים עשו צעד טקטי חכם, ולא צריך לשמור להם טינה על כך, שאר המנהיגים עשו טעות טקטית, וגם על זה לא צריך לשמור טינה, ועכשיו הנה, השבטים מטיילים בעולם, עושים עבודות שכירות בכדי להתפרנס, מתחברים אל גזעים הקשורים לענקים, ולפעמים אפילו עוזרים לצדק, אבל למרות כל זה, הם אינם שוכחים את העבר, ומקווים לחזור לימים הדגולים שלהם.

אוק הוא דובלין יערות ניצב מזן העכברושים, השבט שלו הוא מבין אלה שהתיישבו ליד עיר ענקים, אוק, שנולד למשפחה של נוטרים, למד את המסורות המשפחתיות עד להגעת בגרות, אחרי שסיים את לימודיו, הוא התחיל לחיות בעיר הענקים, עקב הקשיים הרבים לחיות בעיר שבה כולם ענקים, אוק התפרנס מקרבות היאבקות, שבהם הוא ניצח בעזרת היותו נוטר, הוא הצליח להתפרנס, ולחיות חיים סבירים, אבל אז דבר נורא קרה, הענקים העיפו את דובליני היער מעירם, לפי מה שנאמר, מספר דובליני יער תקפו את משפחת ראש העיר הענקי, אוק, אשר התרגל לחיים בעיר הענקים, ושעיר הענקים הייתה בשבילו כמו בית, החליט למצוא את אלה שתקפו את משפחת ראש העיר, ולכן, הוא יצא למסע בכדי לחשוף את האמת על מה שקרה, חולם על לחזור לעיר הענקים יום אחד.

וונדור הוא דובלין יערות מכשף מזן הלטאות, השבט שלו היה גדול, וחי באזור שקרוב להר געש רדום, שחיים סביבו הרבה יסודני אש, והשבט שלו הצליח לחיות חיים טובים למרות היסודנים מסביב, יום אחד, השאמן של השבט הודיע שהרוחות אמרו לו שהר הגעש עומד להתפרץ עוד יום, השבט, שלא היה לו מספיק זמן לעזוב, קיבל את גורלו, וניסה לחיות את ימיו האחרונים, וונדור, שלא היה מוכן לוותר על השבט שלו, הלך מהר לחפש דרך לנסות לעצור את הר הגעש מלהתפרץ, ומכיוון שלא היו לא רעיונות, הוא החליט לטפס על ההר, ואולי שם הוא ימצא דרך לעצור אותו מלהתפרץ, בזמן הטיפוס, שד של אש ראה אותו, והציע לו עסקה, הוא ייתן לו כוח, ובעזרת הכוח הזה הוא יוכל לנסות להציל את השבט שלו, וונדור הסכים, ועם כוחו החדש, מיהר חזרה אל השבט שלו, באמצע הדרך, הר הגעש התחיל להתפרץ, וונדור מיהר, והוא הגיע, והתחיל להשתמש בכוחותיו החדשים בשיבל להציל את השבט, אבל הכוח שהשד נתן לו לא היה מספיק גדול, ולמרות כל הניסיונות שלו, הוא הצליח להציל רק איש אחד, את עצמו, מבין שהשד עבד עליו\ וונדור החליט לטייל בעולם, ולהשמיד שדים, כדי שלא יקרה לאף אחד מה שקרה לו.

מייק הוא דובלין יערות ברברי, מזן הדובים, השבט של נמצא באזור של יערות, כשהיה בגיל צעיר, אבא שלו, שהיה ברברי מת, ומייק גודל על ידי אימא שלו, שסיפרה לו סיפורים רבים על אביו, למייק עצמו הייתה בעית זעם, והוא בדרך כלל גרם לזה ששאר דובליני היערות חוטפים מכות, שהגיע לבגרות, הוא בחר בדרך של להיות ברברי, הסיפורים הרבים שסופרו לו הפכו אותו לנחוש בעניין, ובעיית הזעם גרמה לכך שהוא יתקדם בתחום, אבל גם אחרי כל האימונים, הוא היה צריך טקס חניכה, ומייק היה צריך לצוד ינשודוב, מטלה לא פשוטה, מייק יצא לדרך, ובקרב, הפסיד, וברח, נשארה לו רק צלקת באזור החזה, מזכירה לו את הפסדו, ומייק היה מבויש מדי מכדי לחזור לשבט שלו, אז הוא עזב, ועכשיו הוא מטייל בעולם, מחפש חיה חזקה מאוד, מספיק בשביל לכפר על הפסדו, ואז הוא יוכל לחזור אל השבט בכבוד ולהיות מוסמך כברברי.

כישורנות:
תקופת הגבורה:
חושים חדים[דובלין יערות]
השמיעה שלך טובה כשל חיה, ואתה יכול להריח דברים ממרחק גדול, חושי החיה שלך עוזרים לך באיתור וחיפוש, וגם שאתה אינך רואה, אתה משתמש בהם בשביל להכיר את סביבתך.
אתה זוכה בתוסף 2+ לתפיסה, וכאשר אתה עיוור, אתה מקבל ראייה עיוורת 1(אני לא בטוח שככה מתרגמים את זה).

עין חייתית משופרת[דובלין יערות, הכוח עין חייתית]
אתה מוצא עמדות יתרון ביתר קלות, וכבר יודע לתרמן את היריב בשביל להגיע לנקודה רגישה, אתה כבר מומחה בטכניקה שמעוברת שנים אצל דובליני היער, ואתה משתמש בה בכבוד.
כאשר אתה מפעיל את הכוח עין חייתית, אתה מקבל 1+ להתקפה נגד המטרה, והנזק הנוסף גדל מ-1ק6 ל-1ק8.

גב חזק[דובלין יערות, כוח 15)
יש לך גב חזק, ואתה יכול לשאת משאות כבדים לטווח ארוך
כאשר אתה מחשב את המשקל שהדמות שלך יכולה לשאת, תכפיל את התוצאה הסופית ב-2.

הליכת עצים[דובלין יערות]
אתה רגיל ללכת בין שורשים ושיחים, אתה משתמש ביכולות אלה כדי לזוז בקלות יתרה ביער, משתמש במורשתך היחודיית בכדי לנוע בקלות.
אתה מקבל הליכת יער

עומד חזק[דובלין יערות]
בתור בן לשושלות של שומרי ראש מומחים וחיילי עלית, אתה למדת להגן על עצמך יותר טוב מכולם, ומגן גם באזורים רגישים.
כאשר אתה מפעיל הגנה מלאה, או משב מרענן, אתה מקבל 3+ לדרג"ש במקום 2+ הרגיל.

תקופת המופת:
חיי צייד[דובלין יערות]
במשך שנים חיית ביער, כך גם אבותייך, אתה פיתחת שיתת הסתתרות ביער, משתמש בסביבה בכדי להפוך לרואה ואינו נראה.
אתה מקבל את כוח התכלית חיי צייד:
חיי צייד*כוח תכלית כישרון חיי צייד
אתה משתמש בענפים והאדמה שסביבך בכדי להסוות את עצמך, הופך לנסתר מאויבייך
יומי*פעולה משנית*אישי
דרישות: אתה חייב להיות באזור של יער, ואתה חייב להיות מאחוריי מחסה.
השפעה: אתה הופך לבלתי נראה עד שאתה תוקף או מותקף.

כשרונות+שאר הדברים בהמשך.
קרדיטים לדינרבלו.
 
אני לא מבין למה התגנבות... מה הקשר בין התגנבות לבין דובלין? הייתי מחליף באיום.

אתה מתבלבל בין דובלין להובגובלין- דובלינים הם גדולים חזקים וטפשים כשהובגובלינים הם חכמים ומצביאים.

כל השאר בסדר לדעתי.
 
דובלינים מוצגים כבר מאז שהופיעו לראשונה במו"ד כיצורים גדולים דווקא, בגובה של שני מטרים ויותר. אין להם קשר לשום בעל חיים, אלא פשוט האף שלהם מזכיר במראהו אף של דוב (וכך גם האף של ההובגובלין, אגב).
למרות שאת שני הפרטים האלו שינית, דווקא נראה שניסית להיצמד למקור כמעט מכל בחינה אחרת.
אני חושב שעדיף אולי, במקום לכתוב גרסה לדובלין לדמויות שחקן, שתתנתק לגמרי מהדובלין ותיצור גזע שחקן מקורי. ככה תוכל להתפרע ממש עם היכולות והתיאור שלו. מובן שאפשר להתייחס אל הגזע כאל יצור גובליני, אבל הוא לא חייב להיות דובלין דווקא.
 
בקשר להתגנבות, בהרבה מקומות ראיתי שלדובלינים יש התגנבות גובהה, ובגלל זה שמתי את זה, אבל כמו שכתוב, אני מעדיף להחליף את זה בהיסטוריה.
אני יודע את זה, אבל זה סוג נפרד של דובלין, אני אערוך את זה טיפה בשביל להסביר יותר.
הקשר לבעל החיים זה בגלל שחיפשתי תמונות של דובלינים, ומצאתי כל מיני שמזכירים חיות שונות, כמו שנכתב, מצאתי כאלה שדומים לעכבר, נמר, גורילה, ומצאתי גם דובלין בעל קשקשים, שדומה ללטאה, בגלל זה החלטתי שיש זנים שונים של דובלינים, שכל אחד קשור לחיה שונה.
 
הוספתי שני דוגמות להרפתקנים דובליני יער.
אני צריך עזרה ביצירת הדוגמה השלישית, אני נוטה לרעיון שהדובלין הזה יהיה אביר קודש או ברברי, אם למישהו יש רעיון, שיכתוב בבקשהף זה יכול לעזור לי מאוד.
 
נתוני הגזע לא ממש מוצאים חן בעיני.
כוח הגזע של הדובלין די חלש - ולכן כדאי לתת לו איזה יתרון נוסף שיכסה על זה. אולי יציבות כמו שיש לגמד? (אתה מתאר אותם כנמוכים ומוצקים, ותמיד עם תוסף לכוח).
את התוסף לקשיחות כדאי להסיר - הגזע כבר מקבל 2+ כוח, מה שמשפר ממילא את הקשיחות שלו. אפשר לתת לו במקום תוסף לזריקות הצלה מסוימות, או אולי תוסף שנכנס לתוקף רק במצב מסוים (נגד יריב מדמם\כאשר הדובלין מדמם).

כשרונות - לא כישורונות.
התוספים הם תוספי כשרון? תוספים ללא סוג?
 
חזרה
Top