• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 גזעים- מהדורה 4, והפעם, גובלינים

החלטתי להוציא סדרות של גזעי שחקן, ואני מתחיל עם גובלינים, שימו לב שזה רק אב-טיפוס.
גובלין
תכונות: 2+ לזריזות, 2+ לכריזמה או 2+ לחוכמה.
גובה: 8 3˝ – 4 3˝
משקל: 40–55 lb.
גודל: קטן.
תזוזה: 6 משבצות.
ראייה: אור מועט.
שפות: מדוברת, גובלינית.
מיומנויות: 2+ פשיעה, 2+ התגנבות
התגנבות קבוצתית: אתה נותן לכל בן ברית לא גובלין במרחק 5 משבצות ממך 1+ להתגנבות.
הכשרה גובלינית בנשק: אתה מקבל הכשרה בחנית, וחנית ארוכה.
טקטיקה גובלינית: אתה מקבל את הכוח לפי רצון, "טקטיקה גובלינית".

טקטיקה גובלינית* כוח גזע
אתה חומק ממכותיו של יריבך ובערמומיות חומק ממנו.
כוח התקלות
הפרעה מיידית* אישי
תנאי: מפספסים אותך עם התקפת קפא"פ.
השפעה: אתה פוסע את המהירות שלך.

מירב השבטים הגובליניים הם רעים מטבעם, אבל יש שבטים שבהם קיימים גובלינים ניטרליים, ולפעמים ניתן גם למצוא שבט שפועל למען הטוב, גובלינים טובים מאוד בכל הקשור לעבודת צוות, ולמרות אופיהם הפחדני, אם רכשת את אמונו של גובלין, הוא לא ינטוש אותך אלא אם אין לו ברירה, וגם זה רק אחריי זמן רב, למרות שגובלינים נאמנים מאוד, זה לא אומר שהם ייתנו אמון בקלות, ואתה צריך להציל את חייו בשביל שיהיה לו אמון בך.

הגובלינים הם יצורים קטנים, בערך בגודלו של ננס, צבע עורם ירוק עד חום(צהוב, כתום, אדום, ואפילו כחול), ועיניהם תמיד בצבע צהוב, יש להם ידיים רגילות, ורגליים שמזכירות במעט טפרים, לרובם יש יבלות באזור הרגליים, השיניים שלהם חדות, אפיהם עולים לכיוון מעלה, ואוזניהם כשל אלף, שיערם שחור, ולפעמים ניתן למצוא גובלין עם שיער פנים, הם זריזים מאוד, ולשונם חלקלקה, רוב הגובלינים אינם שריריים, אבל לפעמים ניתן למצוא יוצאי דופן, גובלינים מגיעים לבגרות בגיל 5, וגובלין ממוצע מגיע עד גיל 30, אבל למרות החיים הקצרים, ההתרבות המהירה מפצה על כך.

שבטים(הדברים הבאים הם רק הצעה, ואינם חובה, וניתן לשנותם או להוסיף להם, לשבטים אין שמות, וניתן להמציא את השמות לבד):

1. שבט אשר עוסק בעיקר בצייד, בגיל ההתבגרות של כל גובלין, הם שולחים אותו לשבוע הישרדות ביער, משם הוא צריך לחזור אם הגולגולת של חיה פראית(זה אומר שחיות קטנות לא נחשבות) שהוא הרג, אם הוא חוזר בלי, הוא מגורש(כן, הם מאוד מחמירים), אם הוא חוזר, בדרך כלל מייצרים מהגולגולת קסדה לגובלין עצמו.
2. שבט אשר גר בעיקר ליד אגמים ונהרות, הוא מתמחה בדייג, למרות שהשבט נראה תמים לחלוטין מבחוץ, הוא בעצם מעביד יצורים אחרים בסתר, והשבט עצמו הוא כניסה למנהרות תת-קרקעיות ענקיות, ולשם רק הגובלינים שנמצאו מתאימים כדי להיות שותפים בסוד נכנסים, מעבידים את מי שנמצא שם.
3. שבט סודי אשר חי באזור עם מספר רב של בהמות, והוא פיתח איתם ועם שאר הטבע סוג של קשרי ידידות, המטרה העיקרית של השבט, היא לשרוד, ולכן הם החביאו את השבט, המטרה השנייה היא לשמור על הטבע, מכיוון שהוא לא פוגע בהם, ולכן הם לא פוגעים בו, המטרה השלישית היא להישאר בשלום, כך שאם מישהו כן מוצא את השבט שלהם, הם מנסים לדבר איתו, לשכנע אותו שהם לא הולכים לעולל כל רע לאף אחד.
4. שבט של מאמינים, אשר אימץ לתוכו את כל האלים, רעים, נייטרלים או טובים, השבט ביצע הפרדה בין היריבויות האלוהיות, ככה שיש צ'יף שלא מאמין באף אל, ויש לו יועצים, כל אחד הוא המנהיג של מקדש אחר, המשמר שם חזק מאוד, והוא בנוי רק מניטרליים, כדי שיהיה אפשר למנוע פשעים עקב יריבות בין האלים, השבט חי בשלום עם שאר העולם, והוא נותן מקלט למטיילים.
5. שבט של גובלינים אשר שועבד פעם על ידי הדרו, השבט עצמו מצומצם יחסית לשבטים אחרים, מכיוון שבבריחה מהדרו, הם איבדו הרבה, הוא מתנגד לשעבוד ולולת', הוא מתעב את הדרו, והוא נמצא במלחמה תמידית נגדם, השבט התחבר אל האלפים והאלדריני, מכיוון שהם אויביהם של הדרו, ואיתם הוא חי בשלום, והם עוזרים אחד לשני נגד הדרו.

אם למישהו יש רעיון לעוד שבט, הוא יתקבל בברכה.

פעם, שהשבטים הגובלונואידים ניהלו אימפריה, הגובלינים שימשו בעיקר כסיירים ומרגלים, בגלל מספרם הרב, הם שימשו ככוח עבודה גדול, ודרך טובה במיוחד לאייש הרבה מקומות בו זמנית, בקרבות גדולים, הם שימשו ככוח המרכזי בצבא, מה שגרם לכך שהם איבדו הכי הרבה כוחות, למרות זאת שהם החזירו את רוב האבדות בעזרת התרבותם המהירה, הגובלינים התחילו לחשוש, ולכן אימצו את החנית, מכיוון שהיא נתנה להם את היכולת לדקור יריב, מבלי להתקרב לטווח חרבו, מה שהקטין את האבדות שלהם, והרגיל אותם לשימוש בחנית כנשקם המסורתי, למרות היתרון, הדבר גם גרם להם לחשוש יותר מכך שהיריב יתקרב אליהם, דבר אשר גרם להם לפתח פחד, עקב כך, כאשר הגובלינים מגיעים למצב שהם מעט מדי לעומת יריבם, הם בורחים, אבל קשה מאוד להגיע למצב הזה, והגובלינים יודעים את זה בעצמם, והם לא יוותרו על יתרונם בקלות.
האימפריה הגובלינית נפלה לבסוף, ברית שיוסדה על ידי האלפים והאלדרינים, יחד עם בני האדם והגמדים, תקפה את האימפריה, וגרמה לכך שתיפול, מאז, הגובלונואידים אימצו שנאה קלה לאלפים ואלדרינים, לא משהו רציני במיוחד, אבל אם אלף או אלדרין ינסו לרכוש את נאמנותו של גובלין, הם יצטרכו להציל את חייו, ויותר מפעם אחת.

דוגמה לגובלינים הרפתקנים:
מייק הוא לוחם גובלין, הוא נולד לשבט גובליני רשע ותככני שגר בהריסות של עיר עתיקה, מגיל קטן הוא הראה סימנים של נחמדות, דבר שלא היה מקובל בשבט, והם הענישו אותו כל פעם שהיה נחמד לגובלין אחר, בסופו של דבר, הם הבינו שהוא לא יפסיק, אז הם החליטו לסיים את חייו במה שתראה כמו תאונה, כאשר הם יצאו לבזוז, הם שמו אותו בשורות הראשונות, כדי שהוא יספוג את רוב הנזק, אבל כל העונשים שהם נתנו לו, פיתחו אצל מייק סיבולת, ובעזרת זה, הוא שרד את הבזיזות, לאט לאט, הוא גם השתפר בלחימה, ובניגוד לסגנון הלחימה הגובליני, הוא נלחם הוגן, הדבר לא מצא חן בעיני הצ'יף, והוא החליט שהגיע הזמן להפסיק את התחבולות, והוא גירש את מייק מהשבט, מייק היום מטייל בעולם, עושה מעשים טובים כל פעם שיש לו הזדמנות.

פוק הוא שאמן גובלין, הוא נולד לשבט שחי באזור שקט, וניסה רק לשרוד, פעם הוא היה מתמחה של השאמן השבטי, ששלח אותו למשימות בכדי לרצות את רוחות הטבע, פעם אחת, שחזר ממשימה, הוא גילה ששבטו הושמד כליל, ולפי מה שנראה, הייתה זו קבוצת הרפתקנים מרושעת, אשר חיסלה את השבט בחיפוש אחר אוצר, פוק, מחפש חיים חדשים, החליט להיות הרפתקן, אבל בשונה מאלה שתקפו את כפרו, הוא יעשה משימות רק אם תהיה לו סיבה טובה לכך, והוא יילחם בכל קבוצת הרפתקנים מרושעת שהוא יימצא בדרכו.

פליק הוא נוכל גובלין, הוא נולד לשבט שגר בביוב של עיר נמל, והיה בו שני פרטים מיוחדים, הראשון, היה לו שפם, שהיה דבר די נדיר בשבט הזה, הפרט השני היה האומץ שלו, ואף גובלין אחר לא השתווה לו באומצו, אחריי כמה שנים שבהם הוא הציק לאנשיי העיר בעזרת תעלולים קטנים, ומרדפים מה"קורבנות", הוא החליט לעזוב את העיר, מכיוון שהמרדפים והתעלולים כבר לא עניינו אותו כמו פעם, והוא התחיל לטייל בעולם, לוקח משימות מכל הבא ליד, ומחפש הרפתקאות בכל עבר, בסופו של דבר הוא הצטרף לקבוצת הרפתקנים, ועבר יחד איתם כמה מבוכים ומשימות, והרפתקאות מעניינות, ואפילו נקשר אליהם, עכשיו, הוא ממשיך לטייל איתם, מבצע משימות ומחסל מפלצות, ובמקרים שבהם משעמם, הוא חוזר לתעלולים של פעם, ומותח קצת את חבריי הקבוצה, נהנה מצחוק טוב יחד עם השאר.

כישורונות:
נשק מסורתי(דרישות: גובלין, הכשרה גובלינית בנשק):
נשקם המסורתי של הגובלינים זה עשרות שנים, הורגלת בשימוש בנשק זה כבר מגיל קטן, ואתה מותאם להשתמש בה, לא משנה מה גודלה.
אתה ראשי להשתמש בחנית קצרה וארוכה כנשק דו-ידני, ללא התחשבות בהיותך קטן.

עבודת צוות משובחת[גובלין]
הגובלינים ידועים ביכולתם לשתף פעולה, שנים של שימוש בטקטיקות קבוצתיות עזרה להם לפתח יעילות רבה בכל הקשור לעבודת צוות.
דרישות: גובלין.
כאשר אתה מאגף יריב עם בן בריתך, אתה והוא/הם מקבלים 3+ להתקפות נגדו, במקום ה2+ מהיתרון הקרבי על המטרה המאוגפת.

טקטיקה גובלינית משופרת[גובלין]
אתה למדת את הטקטיקה הגובלינית הרבה מאוד זמן, ומצאת דרכים לשפר אותה, בזמן שאתה מערים על יריב אחד בשביל להגיע למקום מבטחים, אתה מסיח את דעת שאר האויבים, בכדי לעזור לחברייך להתחמק מהם.
דרישות: גובלין, הכוח "טקטיקה גובלינית".
כאשר אתה מפעיל את הכוח "טקטיקה גובלינית", שני בני ברית שבטווח הראייה שלך יכולים לפסוע משבצת אחת כפעולה חופשית.

יצר הישרדות[גובלין, תקופת המופת]
אחריי שנים של שרידה נגד חיות אכזריות בטבע, או מרדפים ברחבי השוק האזורי, אתה פיתחת יצר הישרדות, ברגע שאתה רואה שאתה פצוע קשה, אתה נכנס לעמדה טובה יותר, מתגונן עד שהסכנה חולפת.
דרישות: גובלין, חוכמה 15
כאשר אתה נעשה מדמם, אתה מקבל 3+ לכל ההגנות עד תחילת תורך הבא.

חיים בשפל[גובלין]
בשנים שבהם חיית בסודיות ופחד, בהם פחדת שיקרה לך כל רע, אתה למדת איפה נמצאת כל סמטה, או פתח ביוב, או איפה נמצאת כל מערה ריקה, עץ חלול, או כל מקום אחר שיכול לשמש כמסתור, אתה גם למדת לשקר ולאיים על כל יצור שיימצא אותך, מכיוון שלהסתתר זה לא מספיק, צריך גם לדעת להבריח את מי שמוצא אותך.
דרישות: גובלין.
אתה מקבל 2+ לטבע ולאיום, או 2+ לחוכמת רחוב ולתרמית(אתה בוחר איזה אחד אתה מקבל), ניתן לקחת את הכישרון פעמיים בשביל לקבל את שני הבונוסים.

צלף[גובלין]
אתה אומן הסתתרות, אתה משתמש בשילוב של גוון עורך ובגדים בצבעים שונים כדי להסתתר בסביבה יותר טוב, וגם כאשר פספסת, אתה לא חושף את מיקומך.
דרישות: גובלין.
אם פספסת במתקפת טווח כאשר אתה חבוי(כתוצאה מהתגנבות, או כל אפקט דומה), אתה עדיין נשאר חבוי.

Pathfinder1_022.jpg


1530780_orig.jpg


gogmurt.png


נתיב מופת:
המפציץ החמקן
"איך אני עושה את זה, כל מה שצריך זה חרדל, חימר, כישרון, וחומר כימי כלשהו, עדיף מתפוצץ".
דרישות: הכישרון אלכימיה, גובלין.
גובלינים תמיד היו נפוצים בשימושם בתעלולים קטנים כמלכודות קטלניות, אתה החלטת לקחת את זה יותר רחוק, למה להשתמש רק בפצצת עשן, שאפשר לגרום לה להסריח, או אפילו להתפוצץ?, אולי במקום שתשפך על מישהו מים שהוא יפתח את הדלת, זה יהיה חומצה, או משהו שמתפוצץ?, למה רק להפיל אותו לבור, שאפשר גם להרעיל אותו, או אפילו לגרום לו להתפוצץ?
אתה עובד עם חומרים אלכימים כבר שנים, אתה שיננת נוסחאות רבות, והכנת עשרות דברים, לפעמים אפילו אלתרת דברים וזה הצליח מעולה, שימוש בפיצוצים וחומרים מסוכנים זה רגיל בשבילך, ובסוף כולם משתלמים כאשר אתה רואה את הקורבן של ה"תעלול", לעומת אחרים, גובלינים לוקחים אותך רציני מאוד, לא לכל אחד יש את הכישרון לפתח תעלולי ילדים קטנים, לנשקים עוצמתיים, ואתה פשוט נהנה מכל רגע.

מאפייני נתיב המופת המפציץ החמקן:
אילתור אלכימי(דרגה 11): פעם ביום, המפציץ החמקן מסוגל ליצור חפץ אלכימי אחד באילתור באמצעות מרכיבים זולים. הוא אינו משתמש ברכיבים החומריים של החפץ, אך עליו לגלגל ליצירת החפץ כרגיל. על דרגת החפץ להיות נמוכה ב-2 לפחות מדרגת הדמות.
הבנה אלכימית(דרגה 12): אתה מקבל 2+ לכל ההטלות להכנת חפצים אלכימים.
מומחה אלכימיה(דרגה 16): כאשר אתה מגלגל הטלה שקשורה לחפץ/יכולת בה מופיעה מילת המפתח "חפץ אלכימי"(בין אם זה ליצור אחד, או להשתמש באחד), אתה מגלגל פעמיים ולוקח את התוצאה הגבוהה יותר.
כוחות המפציץ החמקן:
פצצת דבק התקפת המפציץ החמקן 11
אתה זורק בקבוקון לבן מלא בדבק רותח וחומצי על הרגליים של אויבייך, הדבק מתקשה במהירות, מונע מאויבייך לרדוף אחרייך, או במקרה היותר נפוץ, לברוח ממך.
התקלות*חפץ אלכימי
פעולה רגילה פרץ 1 בטווח 10 משבצות
מטרה: כל יצור בפרץ
התקפה: זריזות או חוכמה נגד תגובה
פגיעה: 2ק10+מתאם זריזות או חוכמה נזק חומצה, והמטרה נטועה עד סוף תורך הבא.
מיוחד: שאתה מקבל את הכוח, תבחר חוכמה או זריזות כיכולת שאתה משתמש בה בשביל לקבוע את גלגול ההתקפה וגלגול הנזק.

פצצת עשן תכלית המפציץ החמקן דרגה 12
אתה זורק פצצה קטנה ושחורה על הרצפה, הפצצה מוציאה עשן במהירות מסתירה אותך למספיק זמן בשביל להתחבא.
התקלות*חפץ אלכימי
פעולה רגילה אישי
השפעה: אתה מגלגל גלגול התגנבות+2 נגד התפיסה של אויבייך, אם אתה מצליח אתה נסתר מהם.

פצצת סירחון התקפת המפציץ החמקן
אתה זורק מה שנראה ככדור ירוק ולא מזיק, אבל כאשר הוא פוגע במטרה, כמויות גדולות של גז עכור יוצא ממנו, אשר בתוכו יש מספר רב של רעלים, וגם יש לו ריח נורא
יומי*חפץ אלכימי
פעולה רגילה פרץ 2 בטווח 10 משבצות
מטרה: כל יצור בפרץ
התקפה: זריזות או חוכמה נגד קשיחות
פגיעה: 2ק10+ מתאם זריזות או חוכמה נזק רעל.
פיספוס: חצי נזק
השפעה: בפרץ נוצר אזור עד סוף ההתקלות, כל מי שמתחיל/עובר/מסיים בו את תורו, חוטף 5 נזק רעל, ומספק יתרון קרבי.
מיוחד: שאתה מקבל את הכוח, תבחר חוכמה או זריזות כיכולת שאתה משתמש בה בשביל לקבוע את גלגול ההתקפה וגלגול הנזק.

PZO1121-GoblinAlchemist.jpg


המשך יבוא.
תגובות, דעות, ביקורות, שבחים, וירידות למטה.
קרדיטים לעוג, שעזר לי.
 
אורח אמר/ה:
הכל כתוב בסוף מגדיר המפלצות
לא. כתוב שם די במפורש שהנתונים מיועדים לדמויות בלא שחקן, וששה"ם צריך לחשוב טוב לפני שהוא מאשר לשחקן להשתמש בנתונים האלו. זה בסך הכל נועד לתת לך בצורה מסודרת מידע כמו "כשאתה כותב דופלנגנגר, אל תשכח לתת לו כריזמה ותבונה גבוהות ויכולת שינוי צורה כדלהלן".

אגב, הגזעים דופלגנגר, מחושל-קרב, מינוטאור, גית'זראי, אלף אפל, ננס ובן-פרא קיבלו מאוחר נתוני גזע רשמיים לשחקן (בסל"ש 2 ו-3, במדריך לשחקן לממלכות הנשכחות ובמדריך לשחקן לאברון) ובן הפרא הוא היחיד מביניהם שהנתונים שלו לשחקן זהים לנתונים שלו לדב"ש.


לגבי הגובלין שמוצג כאן:
יכולת הרפלקסים הגובליניים לא ממש במקום - הוא כבר מקבל תוסף לזריזות. הוא באמת צריך עוד תוסף לתגובה כדי להזכיר לנו שהוא זריז?
נשק גובליני מסורתי - מה זאת אומרת "מקבל את המעלה"? אם אני מבין נכון, זה כשרון גזע. לא צריך לרשום בנתוני הגזע שיש לו כשרון גזע. אצל האלדרין לא כתוב בשום מקום "אתה יכול לבחור את הכשרון חייל אלדרין". אם הגובלין מקבל אוטומטית את כשרון הנשק המסורתי, אז עדיף פשוט לעשות את זה מאפיין גזע וזהו. אני אישית ממליץ פשוט לכתוב את זה ככשרון גזע שהגובלין לא חייב לקחת (אבל גובלין לוחם או מצביא בוודאי ישמח לקחת).
טקטיקה גובלינית: זה אחלה כוח לגובלינים חלושים שהדמויות נלחמות בהם, אבל לא ממש מוצלח לדמות גובלין. אני מציע לכתוב לגובלין מאפיין גזע "טקטיקה גובלינית" שאומר שאם הוא נוקט בהגנה מלאה או במשב מרענן, הוא רשאי עד תחילת תורו הבא לפסוע משבצת אחת כתגובה מיידית בכל פעם שמחטיאים אותו בקפא"פ, ובנוסף לתת לו כוח התקלות שמאפשר לו לפסוע כמה משבצות ולקבל יתרון קרבי נגד יריב.
 
תוסף כריזמה?לגובלינים?גם אם נניח שמדובר בגובלינים בסגנון WOW ולא בגובלינים הקלאסיים,זה נראה לי קצת תמוהה.גובלינים הם מכוערים ומרגיזים.אלא אם אתה מציין אחרת בפלאף שלהם,ומדובר בגובלינים הקלאסיים של מו"ד,אז אני חושב שכריזמה היא לה תכונה המתאימה.בכלל,בשביל לבחור אתה תכונות אתה צריך להחליט איזה מין גובלינים אנחנו יוצרים כאן.
 
הגובלין שאני בניתי מבוסס על מה שיש בספר, אני רוצה להפוך אותו לגזע שחקן אמיתי, לא גזע לדב"שים.
כרגע בדקתי כמה דברים, רק לגובלינים הלוחמים אין כריזמה טובה, למי שהוא לא לוחם(שאמנים, צ'יפים, וכו') יש כריזמה גבוהה מאוד, ולכן אני השאיר את זה ככה, זה סוג הגובלינים הקלאסי, היצורים הקטנים והירוקים.
בקשר ליכולת הרפלקסים הגובלניים, זה נראה לי הגיוני, הוא הרי לא הגזע היחיד שמקבל פלוס להגנה, שיש לו גם פלוס לתכונה שקשורה בה(בני אנוש, ווילדן).
כתבתי בטעות מעלה, זה כישרון, אני אשנה את זה.
בקשר לטקטיקה גובלינית, גובלין זה גזע שבדרך כלל משחק מקצועות כמו סייר, נוכל, אמגוש, דרואיד, או שמאן, והמקצועות האלה בדרך כלל לא רוצים למשוך את תשומת הלב אליהם, אם אתה לוחם או מצביא, זה רק מראה איך הדמות שלך שולטת טקטית, אתה לא חייב לפסוע ככה שתברח, אתה יכול לפסוע גם כדי להיות במשבצת אחרת שצמודה ליריב, וזה יכול לעזור לך לצאת מאיגוף, שים לב שיש לך רק פעולה אחת של הפרעה מיידית בתור, את הכוח אתה יכול להפעיל רק שמפספסים אותך, ולפסוע משבצת אחת זה לא מרחק כל כך גדול.

שימו לב, ההודעה הראשית נערכה.
 
אחרי שבדקתי במגדיר המפלצות- חוץ מזה שהוא יכול לבחור בין כריזמה לחכמה באחד מהתוספים ועוד מאפיין גזע של הכשרה גובלינית, הגובלינים שלך זהים לאלו של המגד"מ. מציע לך לשנות אותם, לפחות במאפיינים שלהם, כי המאפיינים של גובלינים הם די משעממים לדעתי.

ועכשיו, לביקורת מעט יותר ממוקדת.
גובה/משקל: לא רשמת, תוסיף, גם עם זה סתם העתקה מהמגד"מ, לאף אחד אין כוח לחפש בספרים אחרים שהוא יוצר את הדמות בשביל מאפיינים שהיו אמורים להיות כתובים בגזע עצמו.
תזוזה+טקטיקה גובלינית: הייתי נותן להם במקום הטקטיקה הגובלינית תוסף 1+ למהירות, ונותן להם כוח אחר, שמסמן על עבודת הצוות. משהו בסגנון תוסף על פי תקופה לגלגולי התקפה שבדרישות צריך שיהיה בסמוך אליך בן ברית, ככוח היתקלות.
מראה חיצוני: אני סתם ניטפוקר, אבל בהחלט יש גובלינים בצבעים אחרים. בספרים רשמיים רשום על גובלינים עם צבע גוף של צהוב חיוור. הייתי מגדיל להם את מגוון הצבעים, ואומר שיש קירבה בין גובלינים מאותו השבט/ארץ במראה החיצוני.
בכול מקרה, הפלאף החדש הוא תוספת מבורכת בהחלט. הייתי רושם שהממלכה הכבושה של הגובלינים הפכה לשטחן של 2 הממלכות ארקוסיה ובאאל טוראת', ושהגובלינים נשבעו לנקום בכובשיהם שממלכתם נכבשה- כדי להוסיף מסתורין וגם לשלב את הגובלינים ועברם בצורה טובה בעולם מבלי להסתפק ב"אני גובלין, גובלינים הם בוזזים מעצבנים משאר הימים. זה כול מה שיש"
כישרונות: כדאי להוסיף עוד כישרונות, וגם- הכישרון היחיד שיש עכשיו לא בנוי בצורה של כשרון.
 
גובה ומשקל אני מוסיף, ניסתי לשים את זה, אבל הייתה לי בעיה, ואז שכחתי מזה.
בקשר לתזוזה, לתת להם מהירות כמו של אלף זה נראה לי מוגזם, מה שיש להם כרגע זה כבר משמעותי, כי תחשוב על זה שהרגליים שלהם קטנות יותר משל יצורים אחרים.
בקשר לטקטיקה הגובלינית, את זה אני לא משנה, כמו שכתוב בפלאף, הגובלינים פיתחו סוג של פחד מקפא"פ, והם יוצרים את הטקטיקות שלהם בהתאם, זה מה שהם מלמדים את הגובלינים הצעירים, לא משנה מה הם יהיו בהמשך, ממצביא עד לאמגוש, זו עדיין אותה טקטיקה.
בקשר למראה החיצוני, בטעות כתבתי או, במקום עד, יכולים להיות גובלינים בצבעים צהוב, ירוק, חום, ומצידי אפשר גם אדום וכחול, אני אערוך את זה.
אני אוסיף עוד כמה כישרונות בהמשך.
 
אם אתה לא משנה את הטקטיקה הגובלינית, אז המקצוע המתאים ביותר לגובלין הוא בהחלט אביר קודש, רק הוא צריך להשיג כוח גבוה. למה? בגלל שברגע שהיצור מפספס אותו, גם אם בהתקפה שהוא מבצע כתגובה/הפרעה מידית (נפוץ אצל מפלצות בכירות) את מתרחק ממנו, ואם הוא כבר ביצע את התזוזה שלו בתור הזה או שהוא נטוע או משהו- הוא סופג נזק. וזה יכול לחזור על עצמו כול הזמן בקרב, כי ברגע שמפספסים אותך- אתה זז. ואם לא תוקפים אותך, לא סופגים רק מחסר, אלא סופגים נזק.
 
הפוך, זה מעולה, כי פסיעה זה משבצת אחת. בוא אני אסביר לך ככה-
מגונן+סימון עם נזק+ הגנות גבוהות-
הוא גורם למפלצת לתקוף רק אותו ובכול פעם שהיא מפספסת הוא מתרחק, בסופו של דבר אם המפלצת לא רוצה לספוג נזק בכול סיבוב בו הוא מתקרב שוב אבל היא לא יכולה להנחית עליו סערת התקפות כי הוא יתרחק- היא חייבת להתקרב אליו בכול סיבוב ולתת לו מכה, ואם היא מפספסת- הוא שוב מתרחק. זה פשוט כוח חזק מידי לשחקנים, ועכשיו אני חושב מה שחקן יותר חכם שלוקח סייר או נוכל יכול לעשות עם זה, עם כוח לפי רצון שנותן לו לנוע משבצת לפני/אחרי ההתקפה שלו.
 
עמית - תנסה ליצור מפלצות דמויות אדם יותר ׳אקזוטיות׳, כאלו שאנשים לא שיחקו אף פעם. הגובלינים מגניבים, אבל הם מספיק גנריים ומוכרים בכדי שישחקו בהם בתור גזע לדמות.
בכל מקרה, בהצלחה. אתה מוזמן לדבר איתי בפרטי, כי נשארו לי לפחות 3 גזעים עם פחאף מוכן מפרוייקט הגזעים המפלצתיים ואני אשמח להעביר לך אותם אם תרצה.

לגבי הפלאף, הייתי משתדל להפוך אותם ליותר ידידותיים לשחקן חדש שפשוט חושב שלשחק גובלין זה יכול להיות שונה, ייחודי ומגניב. ׳יצורים מרושעים, בוגדניים, שאוהבים ביזה ואכזריות׳ קצת מרחיק שחקנים כאלו, לדעתי.
 
Gandalf אמר/ה:
אתה מוזמן לדבר איתי בפרטי, כי נשארו לי לפחות 3 גזעים עם פחאף מוכן מפרוייקט הגזעים המפלצתיים ואני אשמח להעביר לך אותם אם תרצה.
סי! סי סניור! קאונט מי אין! אילו גזעים הם? (אגב אצלי יושבים איפשהו ג'יני ולטאיש)


עמית: לגבי התוספות החדשות:

משקל - ליברה זה בערך 0.45 קילוגרם. המספרים שאתה מחפש הם 18-25 קילוגרם.

רפלקסים גובליניים - אני יודע שלגזע במגדיר המפלצות יש, אבל בשביל גזע שחקן לא נהוג לתת תוסף לאותה ההגנה שממילא מתוגברת באמצעות תוסף תכונה. מחמת הספק, עדיף לסלק את התוסף. שים לב שגובלין צועק ממש "תנו לי לשחק נוכל" ואז הוא יכול מאוד בקלות להגיע לתגובה של 17-18 כבר בדרגה ראשונה.

טקטיקה גובלינית - שוב, כדאי לשנות. הכוח הזה יעיל רק בקפא"פ, כך שהוא חסר תועלת עבור הרבה דמויות טווח שיודעות לשמור מרחק בעצמן (אשף, מכשף). זו הפרעה מיידית ומדובר במשבצת אחת בלבד... בכללי זה מאוד יעיל עבור דמויות שמעדיפות להישאר בקפא"פ ופשוט להסתובב סביב היריב כדי לאגף אותו או לתפוס יותר יריבים בטווח האיום. זה כוח שנכתב עבור מפלצת והמטרה היחידה שלו היא לעצבן את הלוחם בחבורת הרפתקנים...

פלאפ - כמו שגנדלף אמר, לקחת גזע מפלצתי והשארת אותו מפלצתי. שמע לעצתו (יש לו נסיון בתחום הזה בדיוק). אתה צריך למצוא את המקום שבו הגובלין יכול להיות יצור מאוס ועדיין להימנע ממצב שדמות גובלין לא יכולה להכנס לשום מקום תרבותי. אולי ישנם שבטים מרושעים אבל גם שבטים חסרי נטייה? אולי חלק מתפרנסים מביזה וחלק מציד?
צבע עור - באופן רשמי, לאורך כל המהדורות של מו"ד, לגובלינים היה מגוון די גדול של צבעי עור, כולל צהוב, כתום, אדום וירוק, כאשר הפרטים של שבט לרוב קרובים זה לזה בצבע: http://www.d20srd.org/srd/monsters/goblin.htm (אגב גובלינים כחולי עור הם לא גזע נפרד אלא פרטים עם זיקה טבעית לפסיונים - כך לפחות במהדורה 3).
"גובלין לבוש בחלק מעצמות של החיה הראשונה שהוא הרג" - זו תוספת שלך לפלאפ, אבל היא מוזכרת בשורה אחת ולא מקבלת שום פירוט. זה נשמע לי כמו מנהג שאולי קיים בחלק מהשבטים והחמולות, אבל לא בכולם. בכל אופן כדאי לפרט על מנהגי הגובלינים - בפסקה נפרדת מפסקת התיאור הפיזי שלהם.
"גובלין ממוצע חי עד גיל 30" - ואוו, מעט מאוד. באיזה גיל הם מגיעים לבגרות?
"שהשבטים הגובלונואידים ניהלו אימפריה" - לא מדוייק. הייתה אימפריה, וכשהיא נפלה היא התפרקה לשבטים. חשוב שכל שבט הובגובליני מבוסס על איזה גדוד מסודר שפתאום מצא את עצמו בלי פקודות מלמעלה. זה די מגניב, בעצם.
לא צריך לתת לנו תיאור של אבולוציית הפחד הגובליני. מספיק לומר במקום אחד שהגובלינים מסוגלים להניף חניתות למרות גודלם הקטן, ובמקום אחר לכתוב שהם פחדנים, או אפילו שהם "לא מסתערים כנגד יריב גדול מבלי לוודא שהסיכויים לטובתם".
"הגובלונואידים אימצו שנאה וטינה מיוחדת לכל יצור פיה, בעיקר לאלפים ואלדרינים" - לא מוצא חן בעיני. אני לגמרי בעד טינה מסויימת בין הגזעים, אבל אתה רומז כאן שאם יש גובלין בקבוצה, אין אופציה לאלף או לאלדרין. כשאתה כותב גזע עבור דמות שחקן, אתה לא יכול להמשיך להתייחס אליו כאל מפלצת. אולי בעולם מערכה מסויים אתה מאפשר לשחק גובלינים ודווקא האלפים והאלדרינים הם המפלצות, אבל זה אתה הופך את החומר שאתה כותב לפחות שימושי - פחות אנשים יוכלו להשתמש בו במשחק שלהם.
"מייק הוא לוחם גובלין" - והפלאפ שלו הוא "גובלינים הם מרושעים! אני גובלין-דריזט!"
"פוק הוא שאמאן גובלין" - אוקיי, מגניב.
"פליק הוא נוכל גובלין" - אתה יודע, אלו לא דב"שים. אלו דמויות שחקן לדוגמה. הן צריכות לתת לשחקנים רעיונות לכתוב דמות, והדמות של פליק אומרת לשחקן "תראה, זה לגמרי בסדר שתהיה רצחני, תאב בצע, תשקר לשאר הקבוצה במשך שנים ותישאר קרוב אליהם רק בגלל שזה נוח".

נשק מסורתי - מגניב. למה "תנאי"? פשוט תעשה שורת דרישות.
שיגעון גדלות - זה מאוד מאוד תלוי מצב. זה גם לא ממש קשור לשיגעון גדלות, שהוא דבר אחר מאשר בריונות על מישהו שקטן ממך.
 
הכוח טקטיקה גובלינית כבר שונה.
תודה, לא ידעתי כמה זה ליברה.
בקשר לפלאף המפלצתי, זה משהו שהעתקתי מהמדריך עצמו, רק כדי לספר על הגובלין עצמו, אני אשנה את זה.
בקשר הלבוש שעשוי מעצמות חיה, אני ארחיב על זה בהמשך.
בקשר לגיל הקצר שלהם, גם על זה אני ארחיב.
בקשר לטינה, זה לא ממש בעיה לשחק גובלין שוויתר על הטינה שלו, או שהוא שונא רק את אלה שהיו קשורים לחיסול האימפריה, שוב, גם את זה העתקתי מהמדריך, וגם את זה אני אשנה.
בקשר למייק, זה די הפלאף שלו, כי הוא בא משבט מרושע במיוחד.
בקשר לפוק, תודה.
בקשר לפליק, זה מה שעלה לי בראש באותו הרגע, וגם אותו אני אשנה.
נשק מסורתי- תנאי זה דרישה, תכלס.
שיגעון גדלות זה כישרון דמו, הוא ישופר בהמשך.
 
חזרה
Top