• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 מקצוע חדש למהדורה 4- כושף הדם

"אני רואה את עורקייכם פועמים. יש בכם כל כך הרבה דם, דם שיכול לחזק את ידידי. למה לבזבז אותו עליכם?"
תכונות המקצוע
תפקיד: מנהיג. אתה משתמש ביכולותיך כדי להגן ולחזק על בני בריתך.
מקור כוח: מאגיה. הכוח שלך נובע מהזרמים המאגיים של היקום, בהם אתה מנצל כדי לתעל אליך את כוחם של אויביך.
תכונות מפתח: כריזמה, חוסן וזריזות.

שליטה בשריון: שריון בד.
שליטה בנשקים:/ כל הנשקים הפשוטים.
תוסף להגנות: רצון +1, קשיחות +1.

נק"פ בדרגה 1: ערך חוסן+12.
נק"פ בכל דרגה נוספת: עוד 5.
פרצי ריפוי ליום: מתאם חוסן+7.

הכשרה במיומנויות: מאגיה ועוד שלוש מהרשימה הבאה:
מיומנויות מקצוע: סיבולת, מאגיה, היסטוריה, מרפא, אתלטיקה, תובנה, איום.

מאפייני מקצוע: גניבת דם, אביזר, הטלת טקסים
הרכבות: כשף דם אחזרי, כשף דם נושא המזור


כשפי הדם מסתוריים ומפחידים, גורמים לאנשים לנוע אחורה כאשר הכשפים עוברים בדרך. לכשפי הדם יצא מוניטין של קוצחים אכזריים וקרי-דם, שמבטם מקפיא ומסוגל להרוג. זה לא נכון; כשפי הדם הם אנשים שאוהבים לעזור לחבריהם, אם כי בדרך... מעט שונה.
כשף הדם יודע להשתמש בכוח חייו של יריבו כדי להגן על חבריו. הוא מסוגל להפוך דם אויב לבריאות ידיד, ופצע מדמם לעירנות קורנת.
כשפי הדם מטילים אימה, אבל היא מיועדת לאויביהם.
אולי הוריך נטשו אותך בג'ונגל, ושרדת לבדך שנים רבות עד שפגשת אדם עטוי צללים שלימד אותך את סודות הדם האכזריים; אולי היית עוזר-כמורה, שהסתכל זמן רב בעבודתם של המרפאים והבין כיצד יוכל לנצלאת הדם לטובתו; אולי בילדותך בא אליך יצור קדמוני ומוזר והציע לך ללמוד את הסודות.
בין כה ובין כה, אין ידיד שיהיה מוכן לוותר על עזרתך.

כשף הדם בסריקה מהירה
מאפיינים: אתה מנצל את פגיעותיך באויב כדי למשוך מהם את אנרגיית החייםשלהם ומזין את ידידיך באותה אנרגיה.
דת: ישנם כשפי דם הסוגדים לאל המרפא פיילור, או לאל הקרב קורד. אבל ישנם כמה כשפי דם אשר סוגדים לוקנה, אל הסודות.
גזעים: כשפי דם נפוצים בקרב בני האדם, הזדים ודמי הדרקון. ישנם גם בני מחצית וחצאי אלפים הנוטים לכיוון זה, אבל הם לרוב מנודים מחברתם.

כשף דם אכזר
דם. כאשר אויבך מגירים דם, סימן שפצעת אותם קשה וכעת הם ימותו ויעזבו את אויביך בשקט. אתה בוחר את כוחותיך בקפידה כך שתוכל לייסר את האויב כמה שיותר- להסיב לו נזק רב ולהרוג אותו בעינויים. תוך כדי אתה גם מרפא את ידידיך- מה רע? בחר בכריזמה כתכונתך הראשית, לאחריה בחוסן ולבסוף בזריזות.

כשף דם נושא המזור
דם.כאשר אויביך מגירים דם, סימן שהצלחת לפצוע אותם וכעת תוכל לגנוב מהם את רוח החיים כדי להחיות את ידידיך. אתה בוחר את כוחותיך כך שתוכל ל עזור לחבריך כמה שיותר. תוך כדי אתה גם פוגע ביריב- מה רע? בחר בכריזמה כתכונתך הראשית, לאחריה בזריזות ולבסוף בחוסן.

מאפייני כושף הדם
גניבת דם
אתה פוצע את היריב כדי לרפא את חבריך. זהו מאפיין מיוחד הפועל ככוח.
גניבת דם מאפיין מקצוע כושף דם
אתה שולח חץ אנרגיה אדום אל האויב
ואז מפנה אותו אל בן הברית.

התקלות (מיוחד)*מאגיה, ריפוי, כוח
מיוחד: אתה יכול להפעיל כוח
זה פעמיים בהתקלות (ורק פעם בסיבוב).
מדרגה 16, שלוש פעמים בהתקלות
פעולה רגילה טווח 10
מטרה: בן ברית אחד
השפעה: בן הברית משיב 1ק6+ מתאם
זריזות נק"פ, ואתה יכול להתקיף אויב אחד
בטווח.
התקפה: כריזמה נגד קשיחות
פגיעה: 1ק6 +מתאם חוסן נזק, ובן הברית
שהתרפא משיב עוד נק"פ בשווי מחצית הנזק.
דרגה 6: בן הברית משיב עוד 2 נק"פ בהשפעה
הראשונית.
דרגה 11: עוד 4 נק"פ. הנזק עולה ל-1ק8.
דרגה 16: עוד 6 נק"פ.
דרגה 21: עוד 8 נק"פ. הנזק עולה ל-2ק8.
דרגה 26: עוד 10 נק"פ.

אביזר
אתה יכול להשתמש באחד מהאביזרים הבאים: קנה, שרביט או מטה.
קנה אבדון: אחת להתקלות כפעולה חופשית, אתה יכול להוסיף 2 נזק לכוח גניבת הדם שלך.
שרביט מזור: אחת להתקלות כפעולה חופשית אתה יכול להוסיף 2 נק"פ לריפוי הידיד בכוח גניבת הדם שלך.
מטה זעם: אחת להתקלות כפעולה משנית אתה נותן לידיד בטווח 5 נק"פ זמני בשווי מתאם הכריזמה שלך.

הטלת טקסים
אתה מקבל את הכישרון 'הטלת טקסים'. אתה מחזיק בספר טקסים ובו שני טקסים מדרגה 1 לבחירתך.

בקרוב אני אעלה כוחות
 
לא, כוח גניבת הדם כמו שהוא עכשיו הוא אסון.

1. גלגול ההתקפה מבוסס על תכונה משנית של המקצוע. שני הבילדים דורשים קודם כל כריזמה ולכן אני מניח שכריזמה היא שאחראית על ההתקפות של כשף הדם. פירוש הדבר הוא שזריזות נמוכה ממנה ברוב המקרים ולכוח גניבת הדם יש סיכוי פגיעה נמוך בכ-10-15%. בעצם לא רק שיש לך סיכוי להכשל בביצוע התפקיד שלך (לרפא) אלא הסיכוי הוא יחסית גדול בעצם. ממליץ לשנות לכריזמה נגד קשיחות.

2. כל מנהיג אחר מצליח אוטומטית לרפא את היריב - אבל לכושף הדם יש סיכוי להחטיא. אני מציע לשנות את זה איכשהו: אולי בן הברית בכל זאת מרפא קצת נק"פ גם בהחטאה, או שאולי יש בעצם שלושה שימושים של הכוח בהתקלות כך שגם בהחטאה עדיין יש לך עוד הזדמנות לנסות שוב בתור הבא. אופציה שלישית היא שהכוח לא דורש בכלל גלגול התקפה, אלא עובד כך: לאחר שפגעת בהצלחה ביריב עם כוח כושף מוות וגרמת לו נז, אתה רשאי לנצל מייד פעולה משנית כדי להגדיל את הנזק ב-1ק6 וגם בן ברית בטווח 10 מנצל פרץ ריפוי ומרפא 1ק6 נזק נוסף.

2. הכוח מרפא ממש מעט נק"פ. נניח את הכוהן בצד כי הוא המרפא הטוב ביותר במשחק, אבל מצביא מאפשר לך לנצל פרץ ריפוי (שזה רבע מהנק"פ של הדמות - כבר בדרגה ראשונה זה בין 7 ל-10 נק"פ!) וגם להוסיף 1ק6 נק"פ מעבר לכך.
כושף הדם? הוא מרפא 1ק6+מתאם תכונה. זה משמעותית פחות נק"פ. בדרגות 6 ואילך הוא מגדיל את סך הריפוי ב-2 נקודות, שזה ממש לא מתאזן עם ריפוי של מצביא (הק6-ים שהוא מקבל מצטרפים לערך פרץ הריפוי של הדמות שרק ממשיך לעלות). אפילו הנזק שההתקפה מסבה לא גדל.
 
קצת לא הבנתי איך זה שמשהוא נפצע ובן הברית מקבל נק"פ
אולי תעשה אותו רכז שיכול לכפות המון דבריך על היריבים
ולתת להם מחסרים אבל אני חושב שיהיה לך קצת בעיה
עם משאני אומר סתם לדוגמה
הטרובדור בגלל שאסור שיהיה לו כוח שהוא לא תכלית וגם לא מתקיף
יצה הרבה התקפות מוזרות על בני ברית אז החברהה יגידו לך על החוקים
(אני לא הכי בקי בזה) והאם מותר לעשות שכל הכוחות שלו תכלית
אם כן אז קיבלת רעיון אם לא אז זה לא נורא רק תצטרך אם תוכל להסביר
לי איך הוא מרפה בעזרת הדם הרי המצביא מרים את הנק"פ המנטלי המורל
והיכולת להמשיך בקרב והכהן מרפה פיזית בעזרת האלוהות אבל איך כושף הדם בדיוק מרפה אם אתה עונה לי תשובה אתה גם יכול להכניס את זה לפלאפ של המקצוע ואם אני לא טועה כוחות "משתדרגים"
רק ברמות 11 ו 21 לא ב16 (מקצועות בסל"ס 1)
 
אבל הלוחם לא נפצע רק בפציעות שהוא צריך דם
השפעות מנטליות למשל
אולי אתה צריך לומר שהכוח יכול להיות משומש רק לאחר
שבן הברית נפגע מהתקפה המכילה את מילת המפתח כוח
 
אני חושב שהמינוח "דם" הוא סימבולי. כלומר זה לא שכושף הדם ממש לוקח דם ועושה עירוי לבני-ברית: אחרת הוא היה מסתבך עם יריבים שהדם שלהם רעיל או חומצי או שהם אל-מתים\לא-גשמיים.

אני הבנתי שמדובר פשוט על גניבה של כוח חיים מהמטרה והעברה אל בן ברית. למה זה לא נזק מוות? כנראה בגלל שאל-מתים עמידים בפני נזק מוות ו-tales quit wind רצה שזה ישפיע עליהם בצורה מלאה.
אני מסכים שכוח הוא לא סוג הנזק הנכון - עדיף פשוט נזק "פיזי", חסר סוג.

נחכה ש-tales quit wind יעדכן.
 
חזרה
Top