• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מדבר דסראן- אזור מערכה למהדורה הרביעית

מדבר דסראן DESERT DESSRAN

מדבר דסראן הוא מדבר הנמצא ביבשת האלפית, הוא המקום היחיד שהאלפים מרשים לבני גזעים אחרים שלא כוללים את הסיראנים, הננסים, או האלדרינים לחיות בו.

המדבר משתרע לאורך 180 ק"מ ולרוחב 250 ק"מ, לעבור אותו מקצה לקצה על גב גמל ייקח שבוע שלם. המדבר הוא איזור גידול של מספר צמחים, וחיות מיוחדות, המותאמות לתנאים השוררים שם. בנוסף, נמצאות בו גם מספר מפלצות ייחודיות לסביבה. שלושה גזעים בנו בו את בתיהם.

המדבר מורכב מחולות זהובים, דיונות חול גדולות וסלעי ענק קרירים היכולים להגיע להיקף של 5 ק"מ. במדבר ישנם 5 נאות מדבר בסך הכל, ולצד כל אחת עיירה קטנה.

אקלים:
בבקרים בדסראן חמים, לא לוהט כמו בצהריים בגלל ההרים המסתירים את רוב השמש, רוב החיות המדבריות שפועלות ביום, פועלות בזמן זה. בצהריים לוהט עד כדי כך שלא כדאי בכלל לצאת מהערים הקרירות של אלפי המדבר וחולות הופכים לעיתים נדירות לזכוכית, תופעה המכונה "אגמי זכוכית". לעומת זאת, בערב, קריר ונוח, ורוב החיות הליליות במדבר יוצאות החוצה, זו גם השעה המועדפת לאלפי המדבר לצאת החוצה. אך בלילה קר מאוד ולא נוח, הרוחות חזקות ומפזרות את כל החול

צמחים:
במדבר צומחים מספר צמחים, כגון הקקטוס, הסנה, השיטה, ועוד. בנוסף, ישנם שלושה צמחים ייחודים למדבר, והם:
• מתחפרי חולות: מתחפרי החולות הם סוג של צמח מטפס שגדל כלפי מטה, ועל כן זכה לשם "מתחפר חולות". כלפי חוץ הם נראים כמו פרחים ענקיים בעלי 4 עלי כותרת גדולים וכסופים (מאחור לבנים). עלים אלה מבצעים פוטוסינתזה והכדור הכסוף שבמרכז הפרח משמש כמאגר אנרגיה לשעת חירום. מתחת לאדמה מתגלה שורש דמוי חבל עבה המסתעף לשורשים קטנים יותר שאוספים את המים.
• עוקץ העקרב- פרח בעל עלי כותרת סגולים הנראים יחדיו כמו עוקץ של עקרב, ומכאן שמו. בשעות הלילה עלי הכותרת נפתחים וסופגים אור ירח. מהפרח ניתן לחלוט נסיוב לרעל עקרב צבת-הסערה.
• עץ להבה- עצי להבה הם עצים מדבריים בעלי עלים צהובים וכתומים. גזע העץ, שורשיו וענפים לבנים, וכאשר רוח נושבת, העלים מזכירים להבת נר. משורשיו וענפיו הלבנים של העץ מכינים קנים, שרביטים, ומטות, המחזקים כוחות אש.


בעלי חיים:
במדבר ישנם שלושה מינים של בעלי חיים הייחודיים לו והם:
• עכברוש חולות- עכברושי חולות קטנים יותר מעכברושים רגילים וצבע פרוותם צהוב. בשעות היום הם מחופרים בחולות, עמוק מתחת למדרך רגל וישנים עד שעות הלילה. בלילה הם מתעוררים ומחפשים חרקים ושורשי צמחים לאכול.
• תנין מדבר- תניני המדבר הם גדולים וארוכים יותר מבני דודם שבביצות, הם חזקים יותר, בעלי שיניים טוחנות רבות המאפשרות להם לפצח שורשים עבים ועצמות. הם אוכלים בעיקר שורשים וענפים שנפלו זה עתה מהעץ, עצמות טריות של בעלי חיים (עדיף עם קצת בשר עליהן), ולעיתים אף יצורים חיים אחרים. תניני המדבר יכולים במקרה הצורך לאכול סלעים ומינראלים שונים.
• אקרצ'יט- האקרצ'יט הוא יצור מכונף המזכיר במבנה גופו חולד, אך בעל עיניים שחורות גדולות וניבים. לאקרצ'יט זנב קפיצי וכנפיים המאפשרים לו להתרומם באוויר ולדאות על זרמי האוויר החם התמידיים שבמדבר. שיניו וציפורניו חדים מספיק בכדי לחדור שריון של חיפושיות זבל- מהן הוא ניזון.

גזעים:
 אלפי המדבר- אלפי המדבר הם אלפים (סל"ש 34), עם מספר שינויים קטנים. אלפי המדבר שחומים יותר מבני דודם, שריריים יותר וחסונים יותר. הם נלחמים עם חרב מעוקלת. תכונות: +2 זריזות, +2 חוכמה או +2 חוסן
שליטה אלפית בנשק: אתה זוכה בשליטה בקשת קצרה ובחרב מעוקלת.
לאלפי המדבר יש שיער בגוונים כהים הסופגים את אור השמש הקופחת, עורם שחום והם מותאמים למדבר.
 חצי אלף מדברי- חצאי האלפים המדבריים הם חצאי אלפים עם מספר שינויים:
מיומנויות: +2 תובנה, +2 חוכמת רחוב
דיפלומטיה קבוצתית: החלף במאפיין הגזע שלהלן- מעורב: אתה מעניק תוסף גזע +1 לבדיקת חוכמת רחוב לבני ברית בטווח 10 משבצות ממך
 לטא מדברי- לטאים מדבריים הם לטאישים תבוניים החיים במדבר, בעלי קשקשים צהובים, שחורים וכתומים, עיניים חומות ללא אישונים ובעלי נחיריים שנסגרים בעת סופות חול.
תכונות: +2 חוכמה, +2 חוסן או +2 כוח
ראייה: אור מועט
מהירות: 6
גובה ממוצע: 165 עד 195 ס"מ
משקל ממוצע: 60 עד 80 ק"ג
מיומנויות: +2 טבע, +2 סיבולת
שפות: מדוברת, דרקונית
זעם המדבר: אתה זוכה ב+2 התקפה כאשר אתה מדמם
צעד מדברי: כאשר אתה זז פחות ממחצית מהירותך, אתה מתעלם מתוואי שטח קשה שמקורו בחול, שברי סלעים או צמחים נמוכים.
עוקץ המדבר: אתה זוכה בכוח ההיתקלות עוקץ המדבר
עוקץ המדבר כוח גזע לטא מדברי
עוקץ זנבך דוקר את האויב במהירות ומחדיר לדמו את ארסו של לטא המדבר- הארס שלך
התקלות •רעל
פעולה רגילה קפא"פ הישג 2
מטרה: יצור אחד בטווח
התקפה: כוח נגד קשיחות
פגיעה: 1ק6+ מתאם כוח נזק רעל ונזק רעל מתמשך 5 (הצלה לסיום)

תרבות-
אלפי המדבר וחצאי האלפים המדבריים גרים בערים שבנויות בתוך סלעי הענק ועליהם. לצידם, לטאי המדבר הקימו עיירות וכפרים בכל רחבי המדבר ובעיקר לצד 5 נאות המדבר.

מקומות חשובים-
 נווה הראקון: נווה הראקון הוא נווה המדבר הגדול ביותר, לצדו שוכנת העיר הראקן- עירם הגדולה של לטאי המדבר.
 אגם סטרייל: אגם סטרייל הוא נווה המדבר השני בגודלו, השוכן לצד סטרייל- עירם של לטאי המדבר.
 מעיין מיית'ול: המעיין הוא נווה המדבר השלישי בגודלו ולצדו שוכנת מיית' עוד עיר לטאית.
 באר קצ'רן: נווה המדבר הרביעי בגודלו השוכן לצד שתי ערים- קצ'רן, עיר לטאית וגריאנה, שהיא עיר הבירה של אלפי המדבר, השואבת מנווה המדבר מים, ועל כן נקרא באר.
 גריאנה- עיר הבירה של אלפי המדבר, היא ממוקמת במרכז המדבר פחות או יותר, בתוך שבעה סלעי ענק המחוברים בגשרי חבלים. סלעי הענק מסודרים במעגל מסביב לסלע הגדול ביותר, שמתפקד כחלק הראשי של העיר. באחד הסלעים ישנם 3 מגדלי סלע המשמשים כמגדלי תצפית, באחר ישנם 5 מגדלי סלע המתפקדים כמבצר בו מתגוררים הלוחמים, בסלע נוסף רק מגדל סלע אחד, והוא מתפקד כאורוות. ישנם עוד שני סלעים קטנים יותר, וסלע אחד בינוני. הסלע השביעי הוא הסלע האמצעי והגדול. הגשרים המחברים בין הסלעים מורכבים מקרשי עץ הנבנים מעצי להבה שנפלו עקב הרוח העזה, מחבלים העשויים משורשי מתחפרי חולות והסכך עשוי מעלי להבה ועלי מתחפר חולות.

אני מקווה שאהבתם את האזור :eek:rcwink: :eek:rccooldark:
 
לא הכל חייב להיות צמוד לחוקי הפיזיקה, מה גם שיכול להיות מגניב שהדמויות צועדות ביום לוהט והסופת חול תוקעת בהן כמויות של רסיסי זכוכית .. :p
 
דווקא לדעתי זה מקום מצויין, וכל אחד יכול לתת נתונים לפי הרמות של השחקנים שלו.
שמתי לב שבפורום רוב הפעמים כולם ממש לא מפרגנים. אולי נהיה באווירה טובה? קצת יותר פירגון!
 
נראה מגניב מאוד, אני חושב שיש לך משהו נחמד שם, אבל זה קצת מאוד חומר. נתת רקע, עוד קצת רקע, 3 צמחים ו3 חיות. עד כמה שזה מיוחד אין הרבה "בשר", כמו התנינים שלך, עדיף להינזן מיצורים חיים. עד עכשיו ראינו את מה שיש במדבר מבחינת האופי, שזה אחלה, אבל עם אופי לא הולכים לשחקנים. השחקנים צריכים קראנץ', אופי וטופי. אם תוסיף דברים מגניבים אני חושב שיכול לצאת לך אחלה, אני אישית שוקל להוסיף את זה לעולם שאני הולך לשה"ם לשחקנים שלי כרגע.
 
בסך הכל נראה סבבה. יש לי רק שתי הערות:

1. בדרך כלל חיות צריכות להיות בנויות כך שהן מתאימות למה שהן עושות. חולד מעופף שאוכל חיפושיות נשמע לי קצת מוזר.

2. במציאות, תרבויות עתיקות האמינו לפעמים שצמחי-מרפא "מכריזים" על השימוש הנכון בהם. כלומר צמח לטיפול בכאב אזניים נראה קצת כמו אוזן או משהו כזה. הרי הבורא\האלים לא היו יוצרים צמח מרפא כך שלעולם לא תחשוב שיש לו שימוש רפואי, נכון?
מהסיבה הזו, אני חושב שעוקץ העקרב לא צריך להיות צמח רעיל אלא דווקא צמח שמשמש לטיפול בעקיצות עקרב.
 
אזור אחלה :clap: . הייתי רוצה לראות עוד קצת על התרבויות.
בנוגע לחיות, הדאסן הוא רעיון מצוין, והוא עף כדי להתחמק מטורפים ובשביל לקבל פרספקטיבה טובה על החיפושיות. ובנוגע לתנינים: תנין, במיוחד עם הוא חזק במיוחד צריך הרבה מזון. איפה הוא מוצא אותו?
בנוגע לצמחים זה שעוקץ העקרב מייצר רעל זה לא נוגד שימוש רפואי. יתכן שהרעל והסם-שכנגד מיוצרים מאותו רעלן- עקרון "הדומה בדומה ירפא". אני חושב לעשות כזה שימוש לאלכימיה.

txyrhex אמר/ה:
דווקא לדעתי זה מקום מצויין, וכל אחד יכול לתת נתונים לפי הרמות של השחקנים שלו.
שמתי לב שבפורום רוב הפעמים כולם ממש לא מפרגנים. אולי נהיה באווירה טובה? קצת יותר פירגון!
זה נכון. תמיד בהתחלה יש את שער החוסר-פירגון. עם החומר מצליח לעבור אותו, מתחילים לעזור ולפרגן.
 
2MUCH אמר/ה:
אזור אחלה :clap: . הייתי רוצה לראות עוד קצת על התרבויות.
בנוגע לחיות, הדאסן הוא רעיון מצוין, והוא עף כדי להתחמק מטורפים ובשביל לקבל פרספקטיבה טובה על החיפושיות. ובנוגע לתנינים: תנין, במיוחד אם הוא חזק במיוחד צריך הרבה מזון. איפה הוא מוצא אותו?
בנוגע לצמחים זה שעוקץ העקרב מייצר רעל זה לא נוגד שימוש רפואי. יתכן שהרעל והסם-שכנגד מיוצרים מאותו רעלן- עקרון "הדומה בדומה ירפא". אני חושב לעשות כזה שימוש לאלכימיה.

א. כן, זה הרעיון עם האקרצ'יט (מה זה דאסן?)
ב. התנינים ניזונים משורשים של צמחים ומעצמות, גם מסלעים. ויש הרבה סלעים במדבר, גם יש הרבה שורשים ועצמות.
ג. כן, רעיון טוב, אני יכול לשנות את זה שזה ייצור סם-שכנגד לרעל שמופיע במדריך לשה"מ.

גאלאן אמר/ה:
נשמע בהחלט מעניין, אני אשמח אם תרחיב עוד- על הערים השל האלפים למשל, או על דברים מעניינים במדבר עצמו.

אין בעיה, אעשה את זה מיד

rui אמר/ה:
נראה מגניב מאוד, אני חושב שיש לך משהו נחמד שם, אבל זה קצת מאוד חומר. נתת רקע, עוד קצת רקע, 3 צמחים ו3 חיות. עד כמה שזה מיוחד אין הרבה "בשר", כמו התנינים שלך, עדיף להינזן מיצורים חיים. עד עכשיו ראינו את מה שיש במדבר מבחינת האופי, שזה אחלה, אבל עם אופי לא הולכים לשחקנים. השחקנים צריכים קראנץ', אופי וטופי. אם תוסיף דברים מגניבים אני חושב שיכול לצאת לך אחלה, אני אישית שוקל להוסיף את זה לעולם שאני הולך לשה"ם לשחקנים שלי כרגע.

כמובן שאוסיף עוד קראנץ', זה רק הרקע והאופי, בנוסף לתרבויות ולגזעים.
אני לא חושב שאתן לשחקני טופי, זה קצת יקר חבילה שלמה :eek:rcwink:
בנוסף, זו מחמאה שאתה אומר שאתה שוקל להוסיף את זה לעולם שלך.

גאלאן אמר/ה:
אני בהחלט לא רואה סיבה לכתוב לזה קראנץ'. כן, יש דברים מושקעים ללא קראנץ', בטח ובטח אם מדברים כאן על אזור. מה שכן צריך זה יותר חומר כתוב, אבל קראנץ' זה אופציונאלי לחלוטין

כן, אבל אני רוצה לעשות קצת נתונים למפלצות חדשות שאוסיף ועוד. ואני חושב שהתכוונו לפרטים טכניים כמו טמפרטורה מדויקת וכיוצא בזה.

אני עכשיו אערוך את ההודעה הראשונה ואוסיף את השאר
 
תשמע, עם כל הכבוד לזה שהכתיבה שלך ברורה והכל, אני לא מוצא הבדל בין כל ההרחבות והרעיונות שאנשים מעלים לפה. אם מישהו יוצר מפלצת, אם אין בה משהו מיוחד, היא סתמית. אני לא רוצה להשתמש ביצירות סתמיות.

ועכשיו, כדי שלא תהיה נעלב מס' 948, אני אזכיר שוב - אני בטוח שיש לך קצת יותר מזה על המדבר. אולי פשוט לא ניסחת את זה טוב, אולי אני לא קראתי את החלקים הנכונים, אולי לא העלת את הדברים החשובים, לא יודע.

אני לא אוהב ביקורות של "וואי איזה יופי זה ממש מקסים", ומהצד השני ביקורות שטחיות של "שכחת פה +2 וכאן הייתי מציע כוח גזע אחר". כשקוראים משהו קשה להתנתק מהעובדה שאתה בחיים לא תשתמש בו, אז מה אתה בכלל טורח להגיב.

אז זהו, שבכל הרחבה קטנה כזו יש את הסיכוי ואת המגניבות.
 
מה שרוי וקינג ריבנג' אומרים, בעצם, זה שחסרה להם סיבה טובה להכניס את המדבר (או חלקים ממנו!) למשחק שלהם. אם מישהו רוצה להריץ מערכה מדברית ולא בקטע של "השמש השחורה", יכול להיות שישתמש בגזעים ובחיות שלך וזה מגניב.

מצד שני, אם רוצים משחק "אירופאי סטנדרטי" או שכבר יש משחק שרץ עכשיו, לא סביר שמישהו מהם ישתמש במה שכתבת. הגזעים לא מעלים ממש רעיונות לקרסי עלילה או קונספטים לדמויות מגניבות. החיות לא נראות כמו משהו שממש דחוף להכניס למשחק. התרבות של אנשי הלטאה נראית כמו תרבות יענו-אצטקית של יואן-טי "לייט". בנוסף מדובר על מדבר ענקי אז לא סביר שהדמויות יתגלגלו לשם להרפתקת צד קצרה של שניים-שלושה סשנים (בניגוד נניח למישהו שמפרסם עיר בפורום, ואז זו כולה עיר אחת ואפשר לתקוע אותה בכל מקום עם מינימום שינויים והדמויות יכולות לבוא לבקר).

זה לא שמה שכתבת הוא לא טוב - הוא טוב מאוד. פשוט אין סיבה ממש טובה לשלב במשחק עכשיו.

אני לא אומר שחייבים סיבה כזו.
אני לא חושב שיש בעיה שאני נניח מפרסם בפורום דברים שרק אני משתמש בהם (לדוגמה המפלצות של כתבות "אויבים ובני ברית" שאני כ---ל הזמן משתמש בהן ואני מתערב שאף אחד מכם לא, אלא אם הוא מריץ את "צוות הסערה" שיש שם חלק מהן).
אבל אם אתה כן מעוניים שאנשים בפורום יאמצו את מה שכתבת, כדאי שתתין להם סיבה טובה להתחיל לחשוב כבר עכשיו איך הם משלבים את זה במשחק שלהם שנמצא כבר בעיצומו.
 
טוב, עכשיו יש לי זמן אז ככה- הבנתי את העניין ואני רוצה להסביר לכם:
א. בנוגע לגזעים- האלפים הרבה יותר טובים כלוחמים עכשיו לדעתי, ואפשר ליצור אלף-לוחם ממש מגניב, אני עשיתי את זה לפחות. ולא לקחתי השראה מאיי הסערה, פשוט הגעתי למסקנה שאלו התכונות המתאימות, וניסיתי לדמות אותם יותר לדמי דרקון. גזעים שהכנתי אולי אוסיף, יש לי גזע אחד אבל הוא עוד לא ממש טוב וכשיר לפרסום (_אפילו לא בשביל עזרה), אז אפרסם אותו מאוחר יותר.
ב. הוספתי את החיות והצמחים בכדי לתת למקום אופי ותחושה מציאותית, לא שאין בו שום דבר שמייחד אותו והוא סתם כמו הכל. אני פשוט הרגשתי צורך במדבר אלפי, אז הכנתי אותו.
ג. בהחלט ניתן ליצור הרפתקה "קלה", ויש מלא רעיונות כמו כוכי קבורה, מערות החצובות באבן חול, דרקונים כחולים ועוד.
ד.ץ מה אני היחיד שמתכוון להשתמש במפלצות האלה כשהחבורה שאני מנחה תגיע לדרגות האלו? ;)
אם אתה רוצה סיבה למה לשחק באזור הוא בגלל הרעיון השונה של האלפים- במקום האלף הסטנדרטי עם הקשת הארוכה שמתמקם על העצים הוא הופך לדמות קשוחה בעלת חרב מעוקלת. בנוסף, אני מכיר את עצלנותם של חלק גדול ממדינתנו הקטנה, אני עצלן, אני מודה, רובם יעדיפו אזור מוכן בעל אופי על פני אזור עם הרבה קראנץ' וחסר פלאף.
 
חזרה
Top