• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 אלכיאמי מהדורה 4

  • מחבר/ת הנושא Anonymous
  • תאריך התחלה
A

Anonymous

Guest
אחרי ש the Nerubian ביקש מאתנו להמיר את המקצוע זה מה שיצא לנו

אלכימי

"הנה זה כמעט מוכן עוד דבר אחד וזה ירעיל את המלך"

תיאור מקצוע

תפקיד בחבורה:יוצר הוא יוצר נשקים לחבורה ושיקויים לחבורה

מכור כוח:ידע ומאגיה

תכונות מפתח:תבונה,חוכמה,זריזות

שליטה בשריון:שריון עור ומגן קל

שליטה בנשקים:כל הנשקים הפשוטים(שאלו את שליט המבוך אם הנשק פשוט או לא)ושלוש לבחירה

תוספים להגנה:+2 ברצון

נקודות פגיעה בדרגה ראשונה:12+ערך החוסן

נקודות פגיעה עם כל עליה בדרגה:6

פרצי ריפוי ליום:6+מתאם החוסן

הכשרה במיומנות:בחר 4 מיומנויות מן הרישמה:טבע,מאגיה,דת,תרמית,סיבולת ומרפא

אפשרויות הרכבה:אלכימאי במסע,אלכימאי חוקר

מאפיני מקצוע:חפצי אלכימאי ותוספת שפה

כוחם של האשפים מגיע אליהם משנים של שינון ולמידה, מכשפים שואבים את כוחם מנשמתם, כוהנים מקבלים עוצמה מאלוהויות... האלכימאים שואבים את הקסם מהחומרים עצמם. אלכימאים הינם אשפי הרוקחות, ושום שיקוי לא יוכל להתחרות בעוצמתם ובמורכבותם של שיקויי האלכימאי. אלכימאים מקדישים את חייהם לחקר החומרים המאגיים. שום מכשול, פיזי או אידיאולוגי, לא עומד בפני תאוות הידע של האלכימאים.
אלכימאים מבלים את רוב זמן במעבדות ובספריות, למרות זאת ניתן למצוא אלכימאים רבים (בדרך כלל נמוכי דרג) בדרכים ובמקומות נידחים, בחיפוש אחר ידע או מרכיבים אקזוטיים ומוזרים (!). בשל אופיים הלמדני אלכימאים מעטים חיים חיי הרפתקנות קבועים, בדרך כלל הם מצטרפים להרפתקאות רק כאשר יש להם אינטרס אישי (מציאת רכיב נדיר לקסם או מתכון עתיק לשיקוי רב עוצמה).
אלכימאים מונעים על ידי הדחף להשיג ידע, חלקם יהיו מוכנים לעשות כל דבר כדי להשיג הבנה, אפילו למכור את נשמתם. האלכימאים גם נוטים לסדר, ארגון, ואחריות מתוקף היותם חוקרים. לאלכימאים אין נטייה מוגדרת, אבל רובם נטרליים עם זיקה לסדר.
ברוב המקרים האלכימאים אינם אנשים אדוקים במיוחד, אלכימאים מעדיפים לשים את מבטחיהם בתבונתם במקום ברצונה של ישות בת אלמוות כלשהי. למרות שאין להם בסיס אמונה משותף רוב האלכימאים מעדיפים לשרת אלוהיות ידע וקסם, אלכימאים אשר מתמקדים בתחום מחקר מסויים יפנו, ברוב המקרים, לאמונה באלוהות הקשורה לאותו תחום (כמו אלוהיות של אלמתים, צמחים או מינרלים).
הכשרתו של אלכימאי היא עניין יקר, רק משפחות עשירות ובתי אצולה יכולים להרשות לעצמם לשלוח את ילדיהם להכשרה כאלכימאים. אפשרות נוספת להפיכה לאלכימאים היא שאלכימאי אחר לקח תחת חסותו שולייה והכשיר אותו מילדות כאלכימאי (כאשר השולייה הגיע לבגרות הוא עוזב את האלכימאי ויוצא למסע בחיפוש אחר ידע ומיומנות). אלכימאים אשר נלקחו כשוליות הינם הסוג שנוטה יותר להרפתקנות, אלה שנשלחו לאקדמיה מעדיפים להישאר באזורי העיר ולהתמקד במחקר שליו.
אלכימאים באים כמעט מכל גזע, למרות שמעטים מאוד הגיעו מקרב הגזעים הפראיים. אופיים הלא יציב של בני האנוש תואם את האופיים של רוב החומרים איתם מתעסקים האלכימאים, ושאיפתם לתגליות גדולות יותר ויותר. כתוצאה, רבים מבין האלכימאים הם בני אנוש. גם הננסים, עם נטייתם הטבעיות לתגליות ולאלכימיה, בוחרים לעיתים בדרכו של האלכימאי. גמדים, גובלינים וקובולדים, כיצורים העוסקים בכרייה, מוצאים לעיתים קרובות את דרכו של יוצר הזהב מתאימה לצריכיהם.
אלכימאים מכירים בערכם של חברי קבוצה אחרים, בעיקר מהסיבה שרוב יכולותיהם ולחשיהם דורשים זמן הכנה- לעיתים אפילו תחת אש. במצבים כאלו, על האלכימאי להסתמך על הדמויות הקרביות בקבוצה שיחפו עליו. האלכימאי גם מסתדר בדרך כלל עם האשף, שמטיל לחשים באופן דומה לשלו.
בקבוצה, האלכימאי אחראי בדרך כלל לשימוש בלחשי ריפוי, הגנה וחיזוק, או להכנת שיקויים, רקיחת רעלים, ויצירת אש אלכימאים וכסף אלכימי. הוא משמש כתגבור ואספקת עזרה קסומה לשאר חברי הקבוצה.

אפשרויות ההרכבה

אלכימאי במסע

חלומו של כל אלכמאי הוא למצוא את אבן החכמים ואתה בתור אלכימאי מתכוון למצוא את האבן הזאת
כשרון מומלץ:קל רגליים
מיומנות מומלצת:סיבולת
כוח לפי רצון ממולץ:אור
התקלות:מכת חשמל
יומי:יצירת אש

אלכימאי חוקר
אתה רוצה לראות את העולם להיות במקומות רחוקים ולהכיר דברים נפלאים
כשרון מומלץ:רצון ברזל
מיומנות מומלצת:טבע
כוח לפי רצון:קריאת קסם
התקלות:כדור חשמל
יומי:גרימת פצעים קלים

מאפיני המקצוע

תוספת שפה
יש לכם עוד שפה ליבחירה

חפצי אלכימאי

לאלכימאי יש לו בתחילת המשחק לפחות 4 חפצי אלכימאי

כוחות המקצוע

כוחות לפי רצון

גילויים
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה וריכוז
מטרה:כל מה שברדיוס 10 מטר ממך
הצלחה:אתה רואה את כל הדברים שברדיוס 10 מטר ממך

קריאת קסם
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה
מטרה:בתור הבאה לא תצתרך לזרוק ק% (אם אתה עושה קסם)הקסם שלך קיבל אוטמטי 100

אור
פעולה מישנית
אביזר:מאגיה
מטרה:משהו
השפעה:המטרה מפיצה אור שמלא את משבצת המטרה וכל משבצת בטווח 4 משבצות ממנה

תיקון
פעולה רגילה
מטרה:חפץ מסוים
השפעה:אתה מתקן את החפץ והוא כמו חדש

התקלות

נתז חומצה
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:תבונה+4 נגד תגובה
פגיעה:3ק6 נזק +מתאם התבונה והמטרה זזה 3 משבצות +הכריזמה שלך

ריפוי פצעים מישנים
פכולת משנה
אביזר:קדושה או מרפא
מטרה:בן ברית או אתה
השפעה:2ק8+מיומנות מרפא על המטופל

כדור חשמל
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:תבונה נגד תגובה
פגיעה:2ק6+מתאם התבונה

תיהור
פעולה מישנית
מאגיה או קדושה
מטרה:אוכל
פגיעה:האוכל מתוהר

יומי

מגע כפור
פעולה תנועתית
אביזר:מאגיה
פעולה תנועתית
מטרה:יצור 1
התקפה:זריזות נגד תגובה
פגיעה: בדבר הבא שאתה נוגע זה הופך לפסל מקרח

יצירת פצעים קלים
פעולה מישנית
מאגיה
התקפה:חוסן נגד קשיחות
פגיעה:למטרה נגרמים פצעים של 2ק6+מתאם החוסן שלך

יצירת אש
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:עצים(וכאלה)
פגיעה:אם בטעות מישהו נוגע באש נגרם נזק של 5ק6

מחיקה
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:כריזמה נגד רצון
פגיעה:היצור פתאום מתחיל להמחק


אוקי למי שרוצה להוסיף משהו מוזמן אנחנו נמשיך מחר
 
@%$#^&*! אמר/ה:
אחרי ש the Nerubian ביקש מאתנו להמיר את המקצוע זה מה שיצא לנו

אלכימי

"הנה זה כמעט מוכן עוד דבר אחד וזה ירעיל את המלך"

תיאור מקצוע

תפקיד בחבורה:יוצר הוא יוצר נשקים לחבורה ושיקויים לחבורה

מכור כוח:ידע ומאגיה
אין דבר כזה מקור כוח ידע.
תכונות מפתח:תבונה,חוכמה,זריזות

שליטה בשריון:שריון עור ומגן קל

שליטה בנשקים:כל הנשקים הפשוטים(שאלו את שליט המבוך אם הנשק פשוט או לא)ושלוש לבחירה
למה?
תוספים להגנה:+2 ברצון

נקודות פגיעה בדרגה ראשונה:12+ערך החוסן

נקודות פגיעה עם כל עליה בדרגה:6

פרצי ריפוי ליום:6+מתאם החוסן

הכשרה במיומנות:בחר 4 מיומנויות מן הרישמה:טבע,מאגיה,דת,תרמית,סיבולת ומרפא

אפשרויות הרכבה:אלכימאי במסע,אלכימאי חוקר

מאפיני מקצוע:חפצי אלכימאי ותוספת שפה

כוחם של האשפים מגיע אליהם משנים של שינון ולמידה, מכשפים שואבים את כוחם מנשמתם, כוהנים מקבלים עוצמה מאלוהויות... האלכימאים שואבים את הקסם מהחומרים עצמם. אלכימאים הינם אשפי הרוקחות, ושום שיקוי לא יוכל להתחרות בעוצמתם ובמורכבותם של שיקויי האלכימאי. אלכימאים מקדישים את חייהם לחקר החומרים המאגיים. שום מכשול, פיזי או אידיאולוגי, לא עומד בפני תאוות הידע של האלכימאים.
אלכימאים מבלים את רוב זמן במעבדות ובספריות, למרות זאת ניתן למצוא אלכימאים רבים (בדרך כלל נמוכי דרג) בדרכים ובמקומות נידחים, בחיפוש אחר ידע או מרכיבים אקזוטיים ומוזרים (!). בשל אופיים הלמדני אלכימאים מעטים חיים חיי הרפתקנות קבועים, בדרך כלל הם מצטרפים להרפתקאות רק כאשר יש להם אינטרס אישי (מציאת רכיב נדיר לקסם או מתכון עתיק לשיקוי רב עוצמה).
אלכימאים מונעים על ידי הדחף להשיג ידע, חלקם יהיו מוכנים לעשות כל דבר כדי להשיג הבנה, אפילו למכור את נשמתם. האלכימאים גם נוטים לסדר, ארגון, ואחריות מתוקף היותם חוקרים. לאלכימאים אין נטייה מוגדרת, אבל רובם נטרליים עם זיקה לסדר.
ברוב המקרים האלכימאים אינם אנשים אדוקים במיוחד, אלכימאים מעדיפים לשים את מבטחיהם בתבונתם במקום ברצונה של ישות בת אלמוות כלשהי. למרות שאין להם בסיס אמונה משותף רוב האלכימאים מעדיפים לשרת אלוהיות ידע וקסם, אלכימאים אשר מתמקדים בתחום מחקר מסויים יפנו, ברוב המקרים, לאמונה באלוהות הקשורה לאותו תחום (כמו אלוהיות של אלמתים, צמחים או מינרלים).
הכשרתו של אלכימאי היא עניין יקר, רק משפחות עשירות ובתי אצולה יכולים להרשות לעצמם לשלוח את ילדיהם להכשרה כאלכימאים. אפשרות נוספת להפיכה לאלכימאים היא שאלכימאי אחר לקח תחת חסותו שולייה והכשיר אותו מילדות כאלכימאי (כאשר השולייה הגיע לבגרות הוא עוזב את האלכימאי ויוצא למסע בחיפוש אחר ידע ומיומנות). אלכימאים אשר נלקחו כשוליות הינם הסוג שנוטה יותר להרפתקנות, אלה שנשלחו לאקדמיה מעדיפים להישאר באזורי העיר ולהתמקד במחקר שליו.
אלכימאים באים כמעט מכל גזע, למרות שמעטים מאוד הגיעו מקרב הגזעים הפראיים. אופיים הלא יציב של בני האנוש תואם את האופיים של רוב החומרים איתם מתעסקים האלכימאים, ושאיפתם לתגליות גדולות יותר ויותר. כתוצאה, רבים מבין האלכימאים הם בני אנוש. גם הננסים, עם נטייתם הטבעיות לתגליות ולאלכימיה, בוחרים לעיתים בדרכו של האלכימאי. גמדים, גובלינים וקובולדים, כיצורים העוסקים בכרייה, מוצאים לעיתים קרובות את דרכו של יוצר הזהב מתאימה לצריכיהם.
אלכימאים מכירים בערכם של חברי קבוצה אחרים, בעיקר מהסיבה שרוב יכולותיהם ולחשיהם דורשים זמן הכנה- לעיתים אפילו תחת אש. במצבים כאלו, על האלכימאי להסתמך על הדמויות הקרביות בקבוצה שיחפו עליו. האלכימאי גם מסתדר בדרך כלל עם האשף, שמטיל לחשים באופן דומה לשלו.
בקבוצה, האלכימאי אחראי בדרך כלל לשימוש בלחשי ריפוי, הגנה וחיזוק, או להכנת שיקויים, רקיחת רעלים, ויצירת אש אלכימאים וכסף אלכימי. הוא משמש כתגבור ואספקת עזרה קסומה לשאר חברי הקבוצה.
לא, להעתיק את מה שכתוב בספר הפונדק לא נקרא יצירת פלאפ למקצוע.

אפשרויות ההרכבה

אלכימאי במסע

חלומו של כל אלכמאי הוא למצוא את אבן החכמים ואתה בתור אלכימאי מתכוון למצוא את האבן הזאת
כשרון מומלץ:קל רגליים
מיומנות מומלצת:סיבולת
כוח לפי רצון ממולץ:אור
התקלות:מכת חשמל
יומי:יצירת אש

אלכימאי חוקר
אתה רוצה לראות את העולם להיות במקומות רחוקים ולהכיר דברים נפלאים
כשרון מומלץ:רצון ברזל
מיומנות מומלצת:טבע
כוח לפי רצון:קריאת קסם
התקלות:כדור חשמל
יומי:גרימת פצעים קלים

ההרכבות לא ברורות, מה הרעיון של כל הרכבה?
מאפיני המקצוע

תוספת שפה
יש לכם עוד שפה ליבחירה
למה?
חפצי אלכימאי

לאלכימאי יש לו בתחילת המשחק לפחות 4 חפצי אלכימאי
מאיזה רמה?
כוחות המקצוע

כוחות לפי רצון

גילויים
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה וריכוז
מטרה:כל מה שברדיוס 10 מטר ממך
הצלחה:אתה רואה את כל הדברים שברדיוס 10 מטר ממך

קריאת קסם
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה
מטרה:בתור הבאה לא תצתרך לזרוק ק% (אם אתה עושה קסם)הקסם שלך קיבל אוטמטי 100

אור
פעולה מישנית
אביזר:מאגיה
מטרה:משהו
השפעה:המטרה מפיצה אור שמלא את משבצת המטרה וכל משבצת בטווח 4 משבצות ממנה

תיקון
פעולה רגילה
מטרה:חפץ מסוים
השפעה:אתה מתקן את החפץ והוא כמו חדש
מרבית הכוחות לא ברורים, מלבד זאת אין לכם כוחות לפי רצון שגורמים נזק.
התקלות

נתז חומצה
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:תבונה+4 נגד תגובה
פגיעה:3ק6 נזק +מתאם התבונה והמטרה זזה 3 משבצות +הכריזמה שלך

ריפוי פצעים מישנים
פכולת משנה
אביזר:קדושה או מרפא
מטרה:בן ברית או אתה
השפעה:2ק8+מיומנות מרפא על המטופל
אין דבר כזה "+מיומנות מרפא" יש רק פלוס תכונה
כדור חשמל
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:תבונה נגד תגובה
פגיעה:2ק6+מתאם התבונה
מה הטווח? איזה סוג של נזק?

תיהור
פעולה מישנית
מאגיה או קדושה
מטרה:אוכל
פגיעה:האוכל מתוהר
מה זה "מאגיה או קדושה"? אם מקור הכוח של אלכימאי הוא מאגי-הוא מאגי
יומי

מגע כפור
פעולה תנועתית
אביזר:מאגיה
פעולה תנועתית
מטרה:יצור 1
התקפה:זריזות נגד תגובה
פגיעה: בדבר הבא שאתה נוגע זה הופך לפסל מקרח
ומת? התקפה בדרגה ראשונה שבפגיע גורמת למוות בטוח?!

יצירת פצעים קלים
פעולה מישנית
מאגיה
התקפה:חוסן נגד קשיחות
פגיעה:למטרה נגרמים פצעים של 2ק6+מתאם החוסן שלך

יצירת אש
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:עצים(וכאלה)
פגיעה:אם בטעות מישהו נוגע באש נגרם נזק של 5ק6
אוי, פשוט אוי.
מחיקה
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:כריזמה נגד רצון
פגיעה:היצור פתאום מתחיל להמחק
מה לעזעזל?!
אוקי למי שרוצה להוסיף משהו מוזמן אנחנו נמשיך מחר
זה מה שראיתי ברפרוף, המקצוע כתוב בצורה ילדותית, מלא בשגיעות (מכאניות וכתיב) ונראה לי שלא השקעתם טיפת מחשבה במקצוע.
 
אני אם מרתוס. זה אכן נראה די עלוב.

הלכתי קודם לכוחות לפי רצון ואחרי שקראתי אותם יצא לי החשק לקרוא את השאר, נראה חובבני ולא מסודר.
חבל שלא הפנמת את הלקחים שניסינו להעביר לך בנושא ה"תבנית" שבנית.
 
חבר'ה, אני מעריך את המאמץ שלכם, אבל הוא מבוזבז לשווא, כי אתם לא כל כך יודעים מה אתם עושים.

בואו נעבור סעיף סעיף, וננסה להבין את ההגיון שמאחוריו.
נתחיל בהתחלה:

"תפקיד בחבורה:יוצר הוא יוצר נשקים לחבורה ושיקויים לחבורה"

האם אתם יודעים מה זה תפקיד קרבי?
פתחו בעמוד 15 של ספר החוקים לשחקן וקראו תחת "תפקיד הדמות". זה יסביר לכם מהו תפקיד קרבי, ואז תדעו למה מה שרשמתם לא מוגדר נכון.
במקרה שלנו, אתם רוצים דמות שעוזרת לשאר החבורה, זה ברור. אז התפקיד הנכון הוא "מנהיג". למה? קראו את התיאור בספר, זה מתברר מיד.

"מקור כוח: ידע ומאגיה"
פתחו עמוד 52 בסל"ש וקראו את הקופסא "מקורות כוח". עכשיו ברור למה "ידע" לא עובד כאן: זה לא מקור כוח קיים. אם אתם רוצים להמציא מקור כוח חדש, צריך להצדיק אותו, ובמקרה הזה, "ידע" אינו מקור כוח מוצדק.

"תכונות מפתח:תבונה,חוכמה,זריזות"
למה? למה דווקא התכונות אלו? הרי לא בחרתם באקראי, בוודאי יש סיבה לכל תכונה ותכונה. תענו לי על זה, ונמשיך.
 
מיסתורי אמר/ה:
סליחה הכל מבוסס על אותו מקצוע כפי שתוכלו לראות אנחנו רק המרנו את זה
https://www.pundak.co.il/forums/threads/15780
זה המקצוע לא המקצוע שלנו
אם יש לכם בעיות אז תעזרו להמיר
גם אם המרתם בדיוק של אחד לאחד את המקצוע(ולא עשיתם את זה)-זה לא משנה, מהדורה 4 מתמקדת בקרבות ודורשת דברים שונים ממהדורה 3. כדי להמיר מקצוע ממהדורה למהדורה אתה צריך לחשוב על הרעיון שמאחורי המקצוע וליצור אותו מחדש. כמעט מבלי להתחשב בנתונים של המקצוע ב3.5
 
שינוי קטן בתפקיד בחבורה האלכימאי הוא המנהיג

כוחות התקלות דרגה 2

מטח צבע
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה
מטרה:אתה או בן ברית
השפעה:אתה משנה את צבע הגוף שלך +5 בהסתתרות

קורים
פעולה מישנית
מאגיה
מטרה:עד שלושה יצורים
התקפה:תבונה+4 נגד תגובה
השפעה:אתה לוכד שלושה עד שלושה יצורים למשך 1ק10

כוחות התקלות דרגה 3

חזיזים
פעולה רגילה
ידע וקצת אבק שרפה
השפעה:אתה יוצר חזיז שבתור הבא תוכל לזרוק אותו על 3 יצורים ולגרום לכל אחד מהיצורים 3ק8
התקפה:כוח הזריקה נגד דרג''ש

אבק כוכבים
מאגיה ושק
פעולה משנה
מטרה:עד 3 יצורים
התקפה:חוסן נגד קשיחות
השפעה:אתה זורק שק מלא באבק כוכבים רעיל שגורם לשלושה יצורים הכי קרובים עליו 5ק4

מגע הגועל
מאגיה
פעולה תנועתית
מטרה:יצור 1
השפעה:בדבר הבא שאתה נוגע היצור שבו נגעתה מתחיל להרקב
התקפה:כריזמה נגד רצון
נזק:4ק6 וכל תור 1ק6 עד המוות או ריפוי

ריפוי פצעים בינונים
קדושה או מרפא
פעולה רגילה
מטרה:בן ברית
השפעה:מרפא 4ק8+מתאם החוכמה

גבורות יומיות של דרגה 5

ענן ערפל
מאגיהפעולה רגילה
מאגיה
השפעה:ענן ערפל מתקרב אל המפלצות והם לא רואות כלום במשך 1ק4

כוח שור
מאגיה
פעולה תנועתית
השפעה:לשלושת הדברים הבאים שאתה נוגע נגרם נזק 2ק10

סיבולת הדוב
מאגיה
פעולה רגילה
מטרה:אתה או בן ברית
השפעה:במשך שלוש תורות אתה או בן ברית סופג חצי מהנזק

טוב אם אתם רוצים אתם מוזמנים לעזור
 
כל הערות שלכם זה בזבוז של זמן העץ הזה מיועד להמיר את האלכימאי אז אם יש לכם הערות אתם מוזמנים לעזור ולכתוב שינויים אם אתם רוצים
מימלא בעל המקצוע יבדוק את תהליך ההמרה ויבחר את האופציות המועדפות עליו

לגבי תכונות המפתח:התבונה היתה כתובה
חוכמה-יעזור לאלכימאי לגלות ולבנות דברים
זריזות-שיעה את כל השיקווים וזה מהר
 
הבעיה היא שכל המקצוע מהבסיס צריך שינוי, מי שמגיב מנסה לעזור לך לבנות מקצוע מאוזן ונכון מבחינה מכנית. לדוגמא
כוח שור
מאגיה
פעולה תנועתית
השפעה:לשלושת הדברים הבאים שאתה נוגע נגרם נזק 2ק10
אתה יצרת כאן כוח לא ברור, האם ה"נגיעה" יכולה להיות גם באויב? אם כן זה כוח התקפי ואתה צריך לכתוב את המטרות(שלושה יצורים), הטווח, איזה תכונה נגד איזה הצלה ועוד...
מגע הגועל
מאגיה
פעולה תנועתית
מטרה:יצור 1
השפעה:בדבר הבא שאתה נוגע היצור שבו נגעתה מתחיל להרקב
התקפה:כריזמה נגד רצון
נזק:4ק6 וכל תור 1ק6 עד המוות או ריפוי
למה פעולה תנועתית ולא פעולה רגילה? זה התקפה לכל דבר, בנוסף אין כוח שפועל "עד המוות" כוחות מסתיימים לאחר מספר תורות או לאחר גלגול הצלה מוצלח של הדמות
ריפוי פצעים בינונים
קדושה או מרפא
פעולה רגילה
מטרה:בן ברית
השפעה:מרפא 4ק8+מתאם החוכמה
לא נראה לי שיש כוח התקפי שגורם אך ורק ריפוי... עצם הגדרתו ככוח התקפי סותרת אותו.
חזיזים
פעולה רגילה
ידע וקצת אבק שרפה
השפעה:אתה יוצר חזיז שבתור הבא תוכל לזרוק אותו על 3 יצורים ולגרום לכל אחד מהיצורים 3ק8
התקפה:כוח הזריקה נגד דרג''ש
מה זה "ידע וקצת אבקת שריפה"?
"כוח הזריקה נגד דרג"ש"? אתה מתכוון כוח נגד דרג"ש?
קורים
פעולה מישנית
מאגיה
מטרה:עד שלושה יצורים
התקפה:תבונה+4 נגד תגובה
השפעה:אתה לוכד שלושה עד שלושה יצורים למשך 1ק10
לפי מה שאני זוכר הכוחות בדרגה 2 הם כוחות תכלית, זה כוח התקפי.
מחיקה
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:יצור 1
התקפה:כריזמה נגד רצון
פגיעה:היצור פתאום מתחיל להמחק
אני אפילו לא יכול לומר עד כמה שורת הפגיעה חסרת היגיון
יצירת אש
פעולה רגילה
מאגיה
מטרה:עצים(וכאלה)
פגיעה:אם בטעות מישהו נוגע באש נגרם נזק של 5ק6
אם הבנתי נכון אתה מתכוון שאתה יוצר מספר משבצות של אש שכל יצור שנכנס אליהן מקבל 5ק6 נזק אש? כוח הרבה יותר מדי חזק לדרגה 1 (שלא לדבר על זה שהוא כתוב לא ברור)
תיהור
פעולה מישנית
מאגיה או קדושה
מטרה:אוכל
פגיעה:האוכל מתוהר
שוב, זה כוח תכלית שנמצא בין כוחות התקפה. בנוסף לכך הוא מחקה טקס, אבל בלי הוצאות...
תיקון
פעולה רגילה
מטרה:חפץ מסוים
השפעה:אתה מתקן את החפץ והוא כמו חדש
כנ"ל...
קריאת קסם
פעולה רגילה
אביזר:מאגיה
מטרה:בתור הבאה לא תצתרך לזרוק ק% (אם אתה עושה קסם)הקסם שלך קיבל אוטמטי 100
מה זה בכלל? ממתי זורקים ק100 לקסם? אלא אם אתה מתכוון לטקס? לא ברור בכלל.

יש עוד הרבה כאלה.
 
כל ההמרה הזו נראית כמו 1 טבעי בבדיקת מיומנות.
זכרו שנתתי לכם להמיר את האלכימאי ואת מכשף המוות כדי להדגים כמה זה קשה ובינתיים לא נראה שאתם מצליחים. המקצוע שכתבתם פשוט לא מרגיש לי כמו האלכימאי...

1. נסו לשמור על עברית תקינה. זה לא אמור להיות קשה לכתוב "מקור כוח" ולא "מכור כוח"... הרי אתם יכולים פשוט להעתיק את פורמט הכתיבה של מקצוע מהסל"ש...

2. אבל רגע אחד! הרי פענחתם את פורמט הכתיבה של מקצוע! אפילו פתחתם עץ על זה והסברתם כמה זה קל לכתוב מקצוע בעזרת הפורמט שפענחתם בתחכום רב! למה האלכימאי כתוב כאילו לא השתמשתם בכלל בפורמט הזה? זכרו, הכוחות של דרגה 2 הם כוחות תכלית.

3. האלכימאי שלכם מקבל שפה נוספת! האלכימאי לא קיבל שפה נוספת במהדורה 3.5... למה ב-4 הוא כן מקבל שפה נוספת?

4. האלכימאי מתחיל עם "לפחות 4 חפצי אלכימאי". לפחות ארבע? באמת? בנוסף לציוד בסך 100 מ"ז שכל דמות מתחילה איתו או על חשבון הממון? זה אמור להיות יתרון או חסרון? האם האלכימאי יודע לייצר עוד? מה זה חפץ אלכימאי? אלו חפצי אלכימיה (כמו שמוצגים בתיבת האוצרות?).

5. כוחות לפי רצון הם לא התקפיים... אתם יודעים, קוראים לזה "כוחות התקפה לפי רצון" לא סתם... דרך אגב, אף אחד מהכוחות האלו לא כתוב כמו שכוח צריך להיות כתוב.

6. כוחות ההתקלות גם הם לא כתובים כמו שכוח צריך להיות כתוב. שימו לב שנתז חומצי גורם 3ק6 נזק ואף מזיז את המטרה (מזיז? אתם מתכוונים להחלקה או לדחיפה?) בעוד שכדור חשמל רק גורם 2ק6 נזק. נראה לי מוזר. שוב, אלו אמורים להיות "כוחות התקפה להתקלות"... המילה "התקפה" לא נמצאת שם סתם.

7. מעניין שלכל אחד מהכוחות היומיים יש תכונת מפתח אחרת ואף אחת מהן אינה תבונה (שהיא תכונת המפתח לכוחות ההתקלות). אתם לא יכולים לכתוב מקצוע שכל התכונות שלו משתמשים כתכונות מפתח בכוחות המקצוע! לכל מקצוע יש רק תכונה אחת או שתיים שמשמשת אותו בהתקפות. זו בדרך כלל התכונה שאתם מצפים ממנה להיות הגבוהה ביותר אצל הדמות (לדוגמה כוח או כריזמה אצל הפלדין, תבונה אצל האשף, כוח אצל הברברי).

8. יפה מאוד שכל הכוחות של האלכימאי נקראים על שם לחשים מרשימת הלחשים שלו, אבל לא כדאי שהם גם יעשו בערך את אותו הדבר? אתם יודעים, הלחש מחיקה מיועד למחוק דיו מדפים... לא למחוק יצורים מהמציאות! תחשבו רגע על דמות בדרגה ראשונה שמסוגלת פעם ביום למחוק יצור מהמציאות. לי זה נשמע מוזר. אני גם לא רואה שום רמז לקיומם של מאפייני המקצוע שהיו לאלכימאי במהדורה 3.5 והרי מקצוע הוא יותר מאשר רשימת הלחשים שלו.
 
the Nerubian אמר/ה:
כל ההמרה הזו נראית כמו 1 טבעי בבדיקת מיומנות.
זכרו שנתתי לכם להמיר את האלכימאי ואת מכשף המוות כדי להדגים כמה זה קשה ובינתיים לא נראה שאתם מצליחים. המקצוע שכתבתם פשוט לא מרגיש לי כמו האלכימאי...

1. נסו לשמור על עברית תקינה. זה לא אמור להיות קשה לכתוב "מקור כוח" ולא "מכור כוח"... הרי אתם יכולים פשוט להעתיק את פורמט הכתיבה של מקצוע מהסל"ש...

2. אבל רגע אחד! הרי פענחתם את פורמט הכתיבה של מקצוע! אפילו פתחתם עץ על זה והסברתם כמה זה קל לכתוב מקצוע בעזרת הפורמט שפענחתם בתחכום רב! למה האלכימאי כתוב כאילו לא השתמשתם בכלל בפורמט הזה? זכרו, הכוחות של דרגה 2 הם כוחות תכלית.

3. האלכימאי שלכם מקבל שפה נוספת! האלכימאי לא קיבל שפה נוספת במהדורה 3.5... למה ב-4 הוא כן מקבל שפה נוספת?

4. האלכימאי מתחיל עם "לפחות 4 חפצי אלכימאי". לפחות ארבע? באמת? בנוסף לציוד בסך 100 מ"ז שכל דמות מתחילה איתו או על חשבון הממון? זה אמור להיות יתרון או חסרון? האם האלכימאי יודע לייצר עוד? מה זה חפץ אלכימאי? אלו חפצי אלכימיה (כמו שמוצגים בתיבת האוצרות?).

5. כוחות לפי רצון הם לא התקפיים... אתם יודעים, קוראים לזה "כוחות התקפה לפי רצון" לא סתם... דרך אגב, אף אחד מהכוחות האלו לא כתוב כמו שכוח צריך להיות כתוב.

6. כוחות ההתקלות גם הם לא כתובים כמו שכוח צריך להיות כתוב. שימו לב שנתז חומצי גורם 3ק6 נזק ואף מזיז את המטרה (מזיז? אתם מתכוונים להחלקה או לדחיפה?) בעוד שכדור חשמל רק גורם 2ק6 נזק. נראה לי מוזר. שוב, אלו אמורים להיות "כוחות התקפה להתקלות"... המילה "התקפה" לא נמצאת שם סתם.

7. מעניין שלכל אחד מהכוחות היומיים יש תכונת מפתח אחרת ואף אחת מהן אינה תבונה (שהיא תכונת המפתח לכוחות ההתקלות). אתם לא יכולים לכתוב מקצוע שכל התכונות שלו משתמשים כתכונות מפתח בכוחות המקצוע! לכל מקצוע יש רק תכונה אחת או שתיים שמשמשת אותו בהתקפות. זו בדרך כלל התכונה שאתם מצפים ממנה להיות הגבוהה ביותר אצל הדמות (לדוגמה כוח או כריזמה אצל הפלדין, תבונה אצל האשף, כוח אצל הברברי).

8. יפה מאוד שכל הכוחות של האלכימאי נקראים על שם לחשים מרשימת הלחשים שלו, אבל לא כדאי שהם גם יעשו בערך את אותו הדבר? אתם יודעים, הלחש מחיקה מיועד למחוק דיו מדפים... לא למחוק יצורים מהמציאות! תחשבו רגע על דמות בדרגה ראשונה שמסוגלת פעם ביום למחוק יצור מהמציאות. לי זה נשמע מוזר. אני גם לא רואה שום רמז לקיומם של מאפייני המקצוע שהיו לאלכימאי במהדורה 3.5 והרי מקצוע הוא יותר מאשר רשימת הלחשים שלו.

1.בסדר טעות מצטערים
2.השתמשנו בפורמט הזה ובדרגה 2 יש רק כוחות התקלות
3.במהדורה 3.5 הוא קיבל אחד מהשפות הבאות אוויר מים אדמה אש או רוח
4.זה כבר באישור השליט מבוך וכן זה יתרון
5.כוחות הרצון שאנחנו כתבנו הם לא התקפים וחוץ מעיצוב והמשפט הזה למלעה הכל בסדר
6.במקום לכתוב הערות תבתוב תיקונים ואחר כך נעשה מזה מקצוע אחד
7.ל3 כוחות יש מפתח תבונה
8.דבר ראשון:אתה לא כתבתה מה כל כוח עושה אז המצאנו
דבר שני:חשבנו שתבינו את זה אבל לכל יצור במשחק יש דרגת קושי אם הדמות מצליחה לעבור את דרגת הכושר אז היא מצליחה להעלים אותו
דבר שלישי:לגבי מאפיני המקצוע אחד אנחנו המצאנו והשני כבר הסברנו לך אותו

אל תרשמו הערות פשוט תכתבו תיקונים וגם תעזרו
 
בחיי שניסינו לעזור, אבל אם אתם לא רוצים, לא צריך.

אתם לא מבינים הרבה בשיטה, אנחנו כן, ואם אתם לא רוצים לשמוע הערות שלנו, המצב פשוט ישאר כך. חבל.


אין טעם שתמשיכו לפרסם, אתם פשוט כותבים טקסט חסר משמעות. זה בטח לא מו"ד 4, וזה לא יועיל לאף אחד.
אם אתם רוצים לעשות משהו מועיל, ולהשתפר, ולהיות מקצועיים כמו שאתם בוודאות מעוניינים להיות - אתם צריכים להיות פתוחים להערות, ולנסות להבין את העקרונות ולא פשוט להעתיק את פני השטח.
 
מיסתורי אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
כל ההמרה הזו נראית כמו 1 טבעי בבדיקת מיומנות.
זכרו שנתתי לכם להמיר את האלכימאי ואת מכשף המוות כדי להדגים כמה זה קשה ובינתיים לא נראה שאתם מצליחים. המקצוע שכתבתם פשוט לא מרגיש לי כמו האלכימאי...

1. נסו לשמור על עברית תקינה. זה לא אמור להיות קשה לכתוב "מקור כוח" ולא "מכור כוח"... הרי אתם יכולים פשוט להעתיק את פורמט הכתיבה של מקצוע מהסל"ש...

2. אבל רגע אחד! הרי פענחתם את פורמט הכתיבה של מקצוע! אפילו פתחתם עץ על זה והסברתם כמה זה קל לכתוב מקצוע בעזרת הפורמט שפענחתם בתחכום רב! למה האלכימאי כתוב כאילו לא השתמשתם בכלל בפורמט הזה? זכרו, הכוחות של דרגה 2 הם כוחות תכלית.

3. האלכימאי שלכם מקבל שפה נוספת! האלכימאי לא קיבל שפה נוספת במהדורה 3.5... למה ב-4 הוא כן מקבל שפה נוספת?

4. האלכימאי מתחיל עם "לפחות 4 חפצי אלכימאי". לפחות ארבע? באמת? בנוסף לציוד בסך 100 מ"ז שכל דמות מתחילה איתו או על חשבון הממון? זה אמור להיות יתרון או חסרון? האם האלכימאי יודע לייצר עוד? מה זה חפץ אלכימאי? אלו חפצי אלכימיה (כמו שמוצגים בתיבת האוצרות?).

5. כוחות לפי רצון הם לא התקפיים... אתם יודעים, קוראים לזה "כוחות התקפה לפי רצון" לא סתם... דרך אגב, אף אחד מהכוחות האלו לא כתוב כמו שכוח צריך להיות כתוב.

6. כוחות ההתקלות גם הם לא כתובים כמו שכוח צריך להיות כתוב. שימו לב שנתז חומצי גורם 3ק6 נזק ואף מזיז את המטרה (מזיז? אתם מתכוונים להחלקה או לדחיפה?) בעוד שכדור חשמל רק גורם 2ק6 נזק. נראה לי מוזר. שוב, אלו אמורים להיות "כוחות התקפה להתקלות"... המילה "התקפה" לא נמצאת שם סתם.

7. מעניין שלכל אחד מהכוחות היומיים יש תכונת מפתח אחרת ואף אחת מהן אינה תבונה (שהיא תכונת המפתח לכוחות ההתקלות). אתם לא יכולים לכתוב מקצוע שכל התכונות שלו משתמשים כתכונות מפתח בכוחות המקצוע! לכל מקצוע יש רק תכונה אחת או שתיים שמשמשת אותו בהתקפות. זו בדרך כלל התכונה שאתם מצפים ממנה להיות הגבוהה ביותר אצל הדמות (לדוגמה כוח או כריזמה אצל הפלדין, תבונה אצל האשף, כוח אצל הברברי).

8. יפה מאוד שכל הכוחות של האלכימאי נקראים על שם לחשים מרשימת הלחשים שלו, אבל לא כדאי שהם גם יעשו בערך את אותו הדבר? אתם יודעים, הלחש מחיקה מיועד למחוק דיו מדפים... לא למחוק יצורים מהמציאות! תחשבו רגע על דמות בדרגה ראשונה שמסוגלת פעם ביום למחוק יצור מהמציאות. לי זה נשמע מוזר. אני גם לא רואה שום רמז לקיומם של מאפייני המקצוע שהיו לאלכימאי במהדורה 3.5 והרי מקצוע הוא יותר מאשר רשימת הלחשים שלו.

1.בסדר טעות מצטערים
2.השתמשנו בפורמט הזה ובדרגה 2 יש רק כוחות התקלות
3.במהדורה 3.5 הוא קיבל אחד מהשפות הבאות אוויר מים אדמה אש או רוח
4.זה כבר באישור השליט מבוך וכן זה יתרון
5.כוחות הרצון שאנחנו כתבנו הם לא התקפים וחוץ מעיצוב והמשפט הזה למלעה הכל בסדר
6.במקום לכתוב הערות תבתוב תיקונים ואחר כך נעשה מזה מקצוע אחד
7.ל3 כוחות יש מפתח תבונה
8.דבר ראשון:אתה לא כתבתה מה כל כוח עושה אז המצאנו
דבר שני:חשבנו שתבינו את זה אבל לכל יצור במשחק יש דרגת קושי אם הדמות מצליחה לעבור את דרגת הכושר אז היא מצליחה להעלים אותו
דבר שלישי:לגבי מאפיני המקצוע אחד אנחנו המצאנו והשני כבר הסברנו לך אותו

אל תרשמו הערות פשוט תכתבו תיקונים וגם תעזרו
(סורי שאני לא יכול לעזור בקטע הטכני... אין לי מהדורה 4..)
3) הוא לא קיבל, הוא יכל לקנות את זה בתור אחת השפות שהוא יכול לקבל עם המיומנות של השפות
8) א- הם לא צריכים לכתוב, אלא לחשים שכתובים בספר החוקים לשחקן, ואם אין לכם שמץ על הלחש, אל תמציאו אותו בלי היגיון, יש את הספר להורדה חוקית (נדמה לי) באינטרנט
ב- עדיין, למחוק יצור? בדרגה 1? ואך זה קשור לאכימאי?
 
ננסק אמר/ה:
בחיי שניסינו לעזור, אבל אם אתם לא רוצים, לא צריך.

אתם לא מבינים הרבה בשיטה, אנחנו כן, ואם אתם לא רוצים לשמוע הערות שלנו, המצב פשוט ישאר כך. חבל.


אין טעם שתמשיכו לפרסם, אתם פשוט כותבים טקסט חסר משמעות. זה בטח לא מו"ד 4, וזה לא יועיל לאף אחד.
אם אתם רוצים לעשות משהו מועיל, ולהשתפר, ולהיות מקצועיים כמו שאתם בוודאות מעוניינים להיות - אתם צריכים להיות פתוחים להערות, ולנסות להבין את העקרונות ולא פשוט להעתיק את פני השטח.

אנחנו רוצים עזרה תשלחו תוספת ותיקונים ואחר כך נעשה מזה מקצוע אחד ובפעם אל תביאו דעה רק תעזרו זה הכל
 
טיפ שלי: אף פעם, אף פעם! אל תמירו מקצוע (או דמות או חפץ או יצור) אם אתם לא מנוסים (הרבה [מאוד {מאוד!}]) בשני השיטות
 
כוכבי אמר/ה:
ננסק אמר/ה:
בחיי שניסינו לעזור, אבל אם אתם לא רוצים, לא צריך.

אתם לא מבינים הרבה בשיטה, אנחנו כן, ואם אתם לא רוצים לשמוע הערות שלנו, המצב פשוט ישאר כך. חבל.


אין טעם שתמשיכו לפרסם, אתם פשוט כותבים טקסט חסר משמעות. זה בטח לא מו"ד 4, וזה לא יועיל לאף אחד.
אם אתם רוצים לעשות משהו מועיל, ולהשתפר, ולהיות מקצועיים כמו שאתם בוודאות מעוניינים להיות - אתם צריכים להיות פתוחים להערות, ולנסות להבין את העקרונות ולא פשוט להעתיק את פני השטח.

אנחנו רוצים עזרה תשלחו תוספת ותיקונים ואחר כך נעשה מזה מקצוע אחד ובפעם אל תביאו דעה רק תעזרו זה הכל

לא. זה לא עובד ככה.
אין לכם מושג מה אתם עושים, אין סיבה שנעזור לכם. לפני שבכלל ניגשים לעשות מקצוע, אתם צריכים להבין איך בכלל עובדת השיטה. אחרי זה נדבר על מקצוע.
 
הנה תיקונים שלי למקצוע:
1. עליכם לקרוא את חוקי המהדורה הרביעית ולשים לב לאופן שבו כתוב כוח. קראו במיוחד את הפרק על יצירת דמויות: יש בו הסבר על הצורה שבה כותבים כוחות, הסבר על התפקידים בקרב וטבלה שמראה איך דמות מתקדמת בעוצמה מדרגה ראשונה עד דרגה 30.
2. האלכימאי מתחיל את המשחק עם נק"פ בסך 12 + ערך החוסן שלו ומקבל 5 נק"פ נוספות בכל דרגה. למה? ובכן, כי זה הנק"פ הסטנדרטי למנהיג שפועל בטווח קצר, כמו הטרובדור, הכהן והארטיפיסר (שדי דומה לאלכימאי מעוד כמה סיבות).
3. האלכימאי הוא מנהיג ומקור הכוח שלו מאגי. תסתכלו על הפלאפ שלו - הוא קיים בכדי לתמוך בקבוצה והוא עושה את זה באמצעות כל מיני חומרים ותרכובות מאגיים!
4. האלכימאי שולט בכל כלי הנשק הפשוטים בקפא"פ ובטווח ובשריונות לבוש ועור.
5. בינתיים ניתן לאלכימאי רק תכונת מפתח אחת והיא תבונה. תבונה הייתה תכונת הטלת הלחשים של האלכימאי במהדורה 3.5 ולכן אני רוצה שהיא תהיה חלק מהותי בבילד של כל אלכימאי. אני עדיין לא סגור אם התבונה תקבע את תוספי ההתקפה והנזק של האלכימאי כאשר מספר תכונות אחרות מספקות יתרונות משניים (בדומה לתכונת הכוח אצל מצביא) או שהאלכימאי ישתמש באחת משתי תכונות עבור גלגולי ההתקפה והנזק כאשר בכל מקרה כדאי לו להשקיע בתבונה עבור יתרונות משניים (בדומה לחכמה אצל סייר).
6. כדאי להרחיב את רשימת המיומנויות של האלכימאי. אני מצפה לראות שם את כל או רוב מיומנויות הידע, חלק מהמיומנויות החברתיות וגם את פשיעה.

הנה תוספות שלי למקצוע:
1. תמחקו את כל הכוחות שכתבתם ואת כל מאפייני המקצוע. כולם.
2. תנו לאלכימאי את מאפיין המקצוע "רוקח מאגי": הוא מתחיל את המשחק עם הכשרון אלכימיה המוצג בתיבת האוצרות וכאשר הוא מכיר את הנוסחאות ליצירת 3 חפצים אלכימיים בדרגות 1-2 לבחירתו. בדרגות 5, 10, 15, 20, 25 ו-30 האלכימאי לומד נוסחה אחת נוספת של חפץ אלכימי בדרגה השווה לשלו או נמוכה ממנה.
3. האלכימאי הוא מנהיג והוא צריך כוח "מנהיגותי" כמו שיש למנהיגים אחרים.


זו הייתה עזרה מטורפת. אני מצפה לראות שיפור בעשיית המקצוע.
תזכרו שמאפייני המקצוע חשובים יותר מהכוחות שלו. לוחם הוא עדיין מגונן גם אם אני אמחק לגמרי את רשימת הכוחות שלו ואתן לו לקחת רק כוחות סייר המוגבלים לשני כלי נשק.
 
חזרה
Top