• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] צעדן

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
המקצוע הזה התחיל מהמחשבה הבאה:
"הי, צעדן זה אחלה שם למקצוע ואני לא מכיר אף מקצוע שקוראים לו ככה, אז..."
משם הוא התפתח והפך לאחד המקצועות הראשונים שגמרתי. אחרי כמה זמן הסתכלתי עליו וראיתי שהוא משעמם, אז פחות או יותר בניתי אותו מחדש ועכשיו אני הרבה יותר מרוצה ממנו.

זה לא מקצוע חדשני, זה לא מקצוע סופר-מגניב, זה לא מקצוע יוצא דופן לחלוטין. זה מקצוע פשוט, וזו דווקא מעלה, לדעתי. פלאף פשוט, קראנץ' פשוט, אבל שניהם מעניינים (שוב נחתום ועיסה, אבל זה צפוי).

צעדן
"אח לנשר ולעיט,
אין לי שם ואין לי בית,
הי, חלילי, ילל, ילל חלילי.
רק להמשיך ללכת,
עם תרמיל רועים על שכם,
הי, חלילי, ילל, ילל חלילי.”


מאז ומעולם היו כאלה אשר היו חייבים להמשיך לנדוד. אלו אשר המחשבה על בניית בית הייתה מאוסה בעיניהם. אלו אשר רגליהם לעולם לא ישבעו את טעמה של הדרך. אלו אשר כיום נקראים צעדנים.
לאף צעדן אין מטרה מוגדרת, מלבד המטרה המשותפת לכולם – לחקור את העולם עד תומו. כל צעדן אשר משוטט בעולם עם מטרה אחרת מאשר לראות את הכל יבוזה על ידי כל צעדן אחר שיפגוש, ויש אלה אשר יגידו שמאחר והוא בגד במסורת הצעדנים הוא אינו יכול להיחשב לאחד.
הרפתקאות: צעדנים ימשיכו כל חייהם לחפש הרפתקאות, בתנאי שאלה יחשפו בפניהם מקומות בהם הם עוד לא ביקרו. אם הם יצטרכו לבחור בין עבודה עם משכורת טובה אך ריגוש מועט לבין עבודה בעלת משכורת קטנה אך ריגוש אינסופי, הם יבחרו באפשרות השנייה ללא היסוס. אפשר להגיד שכל חייו של צעדן מוקדשים למציאת הרפתקאות חדשות.
מאפיינים: הנדודים הארוכים חישלו את הצעדן ואת גופו. התשוקות לראות עוד ועוד, לנדוד עוד ועוד, להמשיך עוד ועוד לימדו את הצעדן כיצד לנוע בלי הפסקה, ללא מעצורים. יתרונו של הצעדן הוא בתנועה – הוא יכול לנוע יותר ולמשך זמן רב יותר מאחרים. וככל שהוא נע יותר הוא קטלני יותר, והמכות שהוא מנחית הן כואבות יותר.
מעבר לכך, הצעדן אוהב ומעריץ את הטבע יותר מכל אדם שהוא, והוא לומד ממנו כמו ממורה. הטבע, נופיו ומראותיו מלמדים את הצעדן שיעורים שאף אחד אחר לא יכול ללמד והוא מחקה אותם, לומד את מאפייניהם ומאמץ אותם כדרך חיים.
נטייה: כל יצור מכל נטייה יכול לבחור בדרך הצעדן, אך רוב הפונים למקצוע הם ניטרליים טהורים, מאחר ובעלי נטיות אחרות מפתחים לרוב דחף אשר אינו קשור למטרה הראשונית של הצעדן ועלול להפריע להם במטרתם הראשונית – לראות ולגלות. עם זאת, ישנם צעדנים אשר משלבים בין נטייתם ליצר הנדודים שלהם ובוחרים את יעדיהם לפי נטייתם. לדוגמא, ייתכן שצעדן טוב יעקוב אחרי שמועות על בעיות במקומות יישוב, יפתור את הבעיות כמיטב יכולתו וישוב לדרכים. כמובן, עדיפות ניתנת למקומות בהם הצעדן עוד לא היה.
דת: בעקבות טבעם הנוודי, רבים מהצעדנים סוגדים לפרלנגאהן, אל הדרכים. אחרים סוגדים לאלוהיות הטבע המקיף אותם, כגון אהלונה ואובאד-היי. צעדנים סוגדים לעיתים לפטרוני הגזע שלהם. הצעדנים המעטים אשר סוגדים לפיילור קוראים לעצמם "עוקבי השמש" ונודדים תמיד למקום זריחת השמש.
רקע: צעדנים יכולים להגיע מכל רקע – הדחף לנדודים יכול להתפתח בכל מקום. לעומת זאת, הדחף מתפתח לרוב אצל מי שרואה את מרחבי הטבע בתדירות גדולה (וגר בכפר) מאשר אצל מי שלכוד בכלא עשוי אבן ועץ (וגר בעיר).
כמו כן, לצעדן קל יותר לבחור בדרכו אם אין דברים רבים הקושרים אותו למקום אחד. רכוש ומשפחה הם שני העוגנים הכבדים ביותר העוצרים את הצעדן, ורבים הם הצעדנים שחסרים מאחד או משניהם. עם זאת, ישנם אלה שלמדו לוותר על רכוש ולהפנות את גבם למשפחה בתמורה למראות וחוויות חדשות.
גזעים: בני אנוש מוציאים מקרבם צעדנים רבים, בגלל הסקרנות האינסופית שלהם. אלפים, חצי-אלפים וגזעים אחרים המחוברים לטבע יכולים להצטרף למקצוע שלהם, אך הם יאלצו לעזוב את הקהילה שלהם. גם גזעים פראיים, כגון חצי אורקים, חולקים את הנטייה לנדודים ארוכים. מעבר לכך, מאחר שחצאי אורקים וחצאי אלפים הם לעיתים קרובות חסרי בית מלכתחילה, צעדנים רבים יוצאים מקרבם. מבין כל הגזעים, הגמדים מוציאים מקרבם את הצעדנים המעטים ביותר בשל הקשר החזק שלהם למשפחתם ולמולדתם.
מקצועות אחרים: צעדנים דומים בדרכים רבות לסיירים וברברים, למרות שלאלה אין צורך "לראות את הכל”. הם מעריכים את יכולתם של הדרואיד, הכוהן ואביר הקודש, אך הם חושבים שנאמנותם המוגזמת לדבר אחד היא מוזרה. בדומה לכך, הם נדהמים מיכולתם של אשפים להישאר במקום אחד וללמוד שנים ארוכות בתמורה לקמצוץ ידע. צעדנים מסתדרים היטב עם טרובדורים, מאחר ואלה חולקים איתם את הנדודים בכל העולם.
תפקיד: צעדנים לרוב נודדים לבדם, אך צעדן שיצטרף לקבוצת הרפתקנים יוכל לשמש כלוחם קפא"פ טוב למדי. בנוסף, מיומנותו בהישרדות בשטח יכולות לשמש את הקבוצה בעת שהם נודדים בשממה. הצעדן יכול לשמש כגשש יעיל, ויכולתו לצעוד במשך זמן רב בלי להתעייף הופכת אותו לעוקב מעולה.

מכאניקה כללית
תכונות: מאחר שהצעדן אינו יכול ללבוש שריונות כבדים זריזות היא חיונית לו, וכמו כן היא גם עוזרת לו בכמה מיכולות המקצוע. גם חוסן משפיע על כמה מיכולות הצעדן ומספק לו נקודות פגיעה נוספות.
ק"פ: ק8.
תה"ב: בינוני.
הצלות טובות: קשיחות, תגובה.
נקודות מיומנות לדרגה: 4 + מתאם תבונה (*4 בדרגה הראשונה).
מיומנויות מקצוע: אומנות הבריחה (זרז), איזון (זרז), האזנה (חכמ), הסתתרות (זרז), הישרדות (חכמ), זיהוי (חכמ), טיפול בחיות (כרז), טיפוס (כוח), ידע (טבע) (תבנ), ידע (גיאוגרפיה) (תבנ), לוליינות (זרז), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), קפיצה (כוח), רכיבה (זרז),שחייה (כוח), תנועה שקטה (זריזות).

מאפייני מקצוע
שליטה בכלי נשק ושריונות: צעדן זוכה בשליטה בכל כלי הנשק הפשוטים והרגילים. הוא אינו בשליטה בשריונות או במגנים מכל סוג שהוא.

דרגה 1
תוואי מועדף (י"ד): בנדודיו הצעדן עובר במקומות רבים, כל אחד מהם שונה. במקומות אחרים הוא רק עובר, אך בחלקם הוא ממש חש בבית. הצעדן בוחר בתוואי השטח המועדף עליו, שבו הוא חש בנוח. הוא זוכה בתוסף 2+ לבדיקות הישרדות בתוואי השטח הזה, ובתועלת נוספת הנקבעת לפי תוואי השטח המועדף.
ביצות: הצעדן לומד כיצד לא לשקוע בבוץ שבשלוליות הביצה אלא ללכת עליו. הצעדן אינו מואט כשהוא נע דרך שלוליות רדודות וצריך להשקיע רק 3 משבצות תנועה כדי להיכנס למשבצת של שלולית עמוקה.
גבעות: אם העלייה בגבעות היא איטית יותר, אז למה שהירידה לא תהיה מהירה יותר? הצעדן יכול לבחור להחליק במורד מדרון, כך שהוא צריך להשקיע רק משבצת תנועה אחת לתנועה של שתי משבצות במורד מדרון תלול ואין סכנה שהוא ימעד בירידה. כאשר הוא מחליק במורד מצוק, הוא נחשב כאילו הוא נופל כרגיל אך לא סופג נזק בסוף הנפילה, כל עוד המצוק אינו אנכי לחלוטין.
הרים: בהרים הנפילה היא בלתי נמנעת, ולכן הצעדן למד איך לרכך אותה. כשהצעדן סופג נזק מנפילה, הוא מפחית אותו בפעמיים מתאם הזריזות שלו.
מים: לעיתים קרובות מתעורר הצורך לצלול במים לתקופות ארוכות, והצעדן למד להסתדר היטב. למען מטרות של עצירת הנשימה וטביעה, ערך החוסן של הצעדן נחשב גבוה ב-2.
יערות: מציאת מחסה היא קלה בין השיחים והעצים שביער, והצעדן למד לנצל את המחסה הזה היטב. כאשר הצעדן זוכה לתוסף לדרג”ש כתוצאה ממחסה, התוסף גדול ב-1.
מדבריות: במדבר מציאת מזון היא קשה בהרבה, ולעיתים צריך להתמודד עם מחסור בו. הצעדן צורך רק מחצית מכמות האוכל והמים הרגילה שיצור מסוגו זקוק לה וזוכה לתוסף 2+ לבדיקות חוסן שמטרתן מניעת נזק מחוסר במזון ומים.
מישורים: המישורים הפתוחים אימנו את עיניו של הצעדן לראות למרחקים. המרחק ממנו הוא יכול לבצע בדיקות זיהוי הוא כפול מהרגיל והוא סובל מחסר 1- מפאת מרחק לבדיקות זיהוי על כל 4.5 מ', במקום על כל 3 מ'.
מתחת לקרקע: החיסרון באור מטריד את הצעדן פחות. הצעדן זוכה בחוש סומא לטווח 9 מ'.
בדרגתו השישית, ובכל דרגה שישית לאחר מכן (12, 18 וכו') הצעדן יכול לבחור בתוואי שטח מועדף נוסף.
תנופה (י"ד): ככל שהצעדן זז יותר הוא אוסף יותר תנופה, והמכה בסוף כואבת יותר. אם הצעדן נע בתורו ואז מבצע התקפה אחת או יותר, הוא מקבל תוסף מצב לנזק השווה למספר המשבצות שהוא נע. התוסף תקף רק להתקפות שהצעדן מבצע בתורו, ולא להתקפות מזדמנות.
החל מדרגה 7, כל מכה המנסה לעצור את הצעדן בתנועתו נענית באכזריות. אם תנועתו של הצעדן מעוררת התקפה מזדמנת, התוקף סופג נזק השווה למספר המשבצות שהצעדן נע עד הרגע הזה באותו סיבוב.
החל מדרגה 13, הצעדן הוא קטלני יותר ככל שהוא מהיר יותר. כאשר הצעדן מסתער הוא מכפיל את הנזק הנגרם כתוצאה מיכולת התנופה. אם הוא מבצע פגיעה חמורה, הוא משלש את הנזק הנגרם כתוצאה מיכולת התנופה.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.
מהיר (י"ד): כל מסע מתחיל בצעד אחד, אבל הצעד הזה לא חייב להיות קטן. מהירותו הקרקעית הבסיסית של הצעדן עולה ב-3 מ'. בכל דרגה זוגית לאחר מכן (2, 4, 6 וכו') מהירותו הקרקעית של הצעדן עולה ב-1.5 מ' נוספים.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 2
צעד החורש (י"ד): כשהוא מגיע לדרגתו השנייה, לומד הצעדן כיצד לעבור בחלקות דרך צמחייה. הוא מסוגל לנוע דרך צמחייה, קוצים, עשבים, ואזורים טבעיים דומים במהירותו הרגילה, ללא נזק וללא עיכובים. צמחים או קוצים קסומים או שהושפעו מלחש המיועד להקשות על התנועה משפיעים כרגיל.

דרגה 3
דרך ארץ (י"ד): תוך כדי נדודיו, הצעדן נחשף לפלאי הטבע במלוא הדרם. הוא רואה את ההרים האדירים, היערות העבותים והנהרות המתמשכים ומאמץ את החוויה לנשמתו.
כשהוא מגיע לדרגתו השלישית, הצעדן בוחר באחת מבין שלושת האפשרויות הבאות:
דרך ההר: כמו הר, הצעדן מתנשא מעל כולם, אדיר, יציב ובלתי ניתן להשגה. כאשר הצעדן מקבל מתאם גודל לבדיקה מנוגדת (כמו היאבקות), או כאשר הוא המטרה של התקפה מיוחדת המבוססת על גודל (כמו 'בליעה בשלמות') הוא יכול לבחור להיחשב כגדול בסיווג גודל אחד.
דרך הנהר: כמו נהר, הצעדן פשוט נע קדימה, עוקף מכשולים או חוצב דרכם. אם הצעדן מנסה לרמוס יריב, הוא יכול לנסות לעקוף אותו, ולמעשה להכריח אותו להימנע מהצעדן בעזרת בדיקת זריזות מנוגדת בידי בדיקת זריזות או כוח, לפי בחירת היריב. אם היריב מצליח, ממשיכים כאילו הוא חסם את הצעדן כרגיל. בין אם הוא נכשל בניסיון לעקוף את היריב ובין אם הוא לא ניסה, הצעדן זוכה לתוסף 2+ לבדיקה המנוגדת כדי לעבור את היריב.
דרך היער: כמו יער, הצעדן יכול להתאושש גם לאחר פגיעות קשות ולגדול מחדש. אם הצעדן סופג נזק שמוריד אותו לסך נק"פ שלילי, הוא לא גוסס אלא מתייצב אוטומטית. אז הוא זוכה בריפוי מהיר 1, עד שהוא מגיע לסך של 1 נק"פ.

דרגה 4
תזזיתי (י"ד): הדחף לנוע גורם לכך שגופו של הצעדן תמיד משתוקק לזנק קדימה ומוכן לכל אתגר ליכולתו להתגבר על מכשולים. החל מדרגתו הרביעית, הצעדן מקבל תוסף השווה לרבע דרגתו לבדיקות טיפוס, לוליינות, קפיצה, שחייה.
החל מדרגתו התשיעית, שריריו הדרוכים של הצעדן יכולים לעבור לפעולה תוך רגע קצר. הוא זוכה לתוסף לגלגולי יוזמה השווה לרבע דרגתו.
החל מדרגה 14, תגובותיו המהירות של הצעדן עוזרות לו להגיב במהירות לפעולותיהם של יריביו. הוא יכול לבצע 2 התקפות מזדמנות נוספות בכל סיבוב.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 5
מעל ומעבר (י"ד או ע”ט): יצר הנדודים והנחישות להגיע לכל מקום עוזרות לצעדן לעבור בקלות במקומות שבהם אחרים יתקשו לנוע. החל מדרגתו החמישית, הצעדן מסתדר היטב במים וזוכה במהירות שחייה השווה למחצית מהירות הבסיסית שלו. זוהי יכולת יוצאת-דופן.
מדרגה 10, גם קירות תלולים לא עוצרים את הצעדן. הוא זוכה למהירות טיפוס השווה למחצית המהירות הבסיסית שלו. זוהי יכולת יוצאת-דופן.
בדרגה 15 הצעדן יכול לחקור גם את מעמקי האדמה. הוא זוכה למהירות התחפרות השווה לרבע מהמהירות הבסיסית שלו. זוהי יכולת על-טבעית.
בדרגה 20, הצעדן מגיע סוף-כל-סוף לחופש מוחלט, ומסוגל לחצות גם את מרחבי השמיים. הוא מקבל מהירות מעוף השווה למחצית המהירות הבסיסית שלו, ביכולת תמרון טובה. זוהי יכולת על-טבעית.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 7
מדרך ללא עקבות (י"ד): כשהוא מגיע לדרגה שביעית, הצעדן לומד כיצד לעבור בשממה בלי להשאיר סימן. בעת שהוא עובר באזורים טבעיים, הוא אינו משאיר אחריו עקבות, ואין אפשרות לעקוב אחריו.

דרגה 8
התמדה (י"ד): החל מהדרגה השמינית, גופו של הצעדן מקשיח את עצמו ומחסן את עצמו בפני עייפות. הצעדן אינו יכול להיעשות עייף אלא מחוסר שינה, ומצבים שהיו הופכים אותו לתשוש הופכים אותו לעייף במקום.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 11
דרך הרס (ע"ט): חלק מפלאי הטבע, כמו חורשות, אגמים וגבעות, הם שקטים ושלווים. אך חלקם הם חסרי שקט, מסוכנים – פראיים. אך גם לחלקים האלה יופי משלהם, יופי שמשלב בין תנועה והרס, וכאשר הצעדן מסתער הוא נושא את אותו יופי קטלני איתו.
כשהוא מגיע לדרגה 11, הצעדן בוחר באחת מבין שלושת האפשרויות הבאות:
דרך המפולת: כאשר הצעדן מסתער, המפולת אותה הוא מעריץ מתרוממת מעצמה מהאדמה כדי לעזור לו להפיל את יריבו לקרקע. הצעדן יכול להשתמש ביכולת זו עד שלוש פעמים ביום כפעולה חופשית לפני שהוא מסתער על יריב, כל עוד גם הוא וגם היריב עומדים על האדמה. אם ההסתערות מצליחה, היריב סופג 2ק4 נזק מוחץ בנוסף לנזק הרגיל של ההסתערות וחייב להצליח בהצלת קשיחות בד"ק [10 + חצי דרגת הצעדן + מתאם החוסן שלו]. אם הוא נכשל הוא נופל שרוע ונערמות מעליו ערימות של אדמה ואבנים, כך שכדי לקום עליו להצליח בבדיקת כוח בד"ק [10 + חצי מדרגת הצעדן].
דרך הסופה: כאשר הצעדן מסתער, הסופה מקיפה אותו, מגנה עליו, והודפת באלימות את כל מי שמנסה לעצור אותו. הצעדן יכול להשתמש ביכולת זו עד שלוש פעמים ביום כפעולה חופשית לפני שהוא מסתער על יריב. במהלך ההסתערות הצעדן זוכה לתוסף הדיפה לדרג"ש השווה למתאם החוסן שלו נגד התקפות מזדמנות. כל יריב שמבצע התקפה מזדמנת על הצעדן במהלך ההסתערות נהדף 1.5 מ' אחורה, או 3 מ' אם הוא פגע. אם הצעדן בוחר להתנפל על היריב בסוף ההסתערות במקום לתקוף, הוא זוכה לתוסף לבדיקה המנוגדת השווה למתאם החוסן שלו. בנוסף, הוא אינו צריך להיכנס למשבצת של היריב כדי להתנפל עליו ולא זז ממקומו כשהיריב נהדף אחורה.
דרך השרפה: כאשר הצעדן מסתער, הוא קורא לשרפה שהוא מעריץ והיא אופפת אותו בחיבוק חמים. הצעדן יכול להשתמש ביכולת זו עד שלוש פעמים ביום כפעולה חופשית לפני שהוא מסתער על יריב. במהלך ההסתערות, כל יריב שהצעדן מעורר ממנו התקפה מזדמנת כתוצאה מתנועתו (בין אם הוא ביצע אותה או לא) חייב להצליח בהצלת תגובה בד"ק [10 + חצי דרגת הצעדן + מתאם החוסן שלו] או לעלות באש. כאשר הצעדן תוקף בסוף ההסתערות הוא גורם נזק אש נוסף השווה לערך החוסן שלו.

דרגה 14
התמדה דגולה (י"ד): מדרגה 14 הצעדן אינו יודע עייפות מהי. הוא נעשה חסין לעייפות ותשישות, מלבד אלו הנגרמות כתוצאה מחוסר שינה.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 17
תנועה חופשית (י"ד): החל מדרגתו ה-17, דבר לא יעצור עוד את הצעדן. הוא יכול לחמוק בקלות משלשלאות, לפיתות והשפעות כולאות של לחשים. היכולת משפיעה כמו הלחש חופש תנועה, מלבד שהיא תמיד פעילה.
הצעדן מאבד את היתרונות מיכולת זו כאשר הוא עוטה שריון בינוני או כבד, או נושא עומס ביוני או כבד.

דרגה 19
דרך שמיים(ע"ט): מבין הנפלאות הרבות שבטבע, הנווד מברך על גרמי השמיים יותר מכולם. על השמש המחממת בימים, הירח המאיר בלילות ומפת הכוכבים שעוזרת למצוא את הדרך. והצעדן, הנווד המתמיד, מעריץ אותם יותר מכולם.
כשהוא מגיע לדרגה 19, הצעדן בוחר באחת מבין שלושת האפשרויות הבאות. כל אחת מהן שמישה אחת לשבוע, למשך התקלות אחת.
דרך השמש העולה: כמו השמש המטפסת מעלה-מעלה בשמיים, מביאה אור וחום, גם הצעדן הוא משואה בוהקת. אור קורן מפניו, הוא מתחיל לרחף מעל הקרקע, והוא פשוטו כמשמעו זורח. וכמו השמש הזורחת, עם הזמן עוצמתו של הצעדן גדלה.
הצעדן מפיץ אור כמו בלחש אור-יום, בד"מ השווה לדרגת המקצוע שלו ובדרג מעשי 9.
כל יצור שתוקף את הצעדן הופך למסונוור מיד לאחר מכן למשך סיבוב אחד אלא אם הוא מצליח בהצלת קשיחות בד"ק [15 + חצי דרגת מקצוע].
הצעדן זוכה למהירות מעוף השווה למהירותו הקרקעית בתמרון מושלם. אחת לתור, הוא יכול לנוע 9 מ' כפעולה חופשית.
כאשר הוא מפעיל את היכולת, הצעדן מקבל נקודת פגיעה זמנית יחידה. בתחילת תורו הבא הוא מקבל 2, בתחילת התור שלאחריו הוא מקבל 3 וכן הלאה, אך מספר הנק"פ הזמני שהוא מקבל לא יכול לעלות על דרגתו.
דרך הירח האפל: כמו הירח האפל, אשר חלוק בין חושך ובין אור, גם הצעדן הולך על הגבול בין שתי דרכים. רגע אחד הוא הולך בדרך המוארת, ובמשנהו באפלה.
כאשר הוא מפעיל את היכולת הזאת, הצעדן בוחר באחד מצדדי הירח, מואר או אפל.
כאשר הוא תחת השפעת הצד המואר של הירח, הצעדן מוקף בהילת אור חיוור אך מוצק שמפיצה אור כמו הלחש אור. הוא זוכה לתוסף הדיפה לדרג"ש השווה לרבע מדרגת המקצוע שלו ולהשפעות הלחש טשטוש. חלק מהילת הזוהר שלו דובקת בכל מי שפוגע בו בהתקפת קפא"פ, שמושפע מהלחש אור פיות למשך סיבוב אחד.
כאשר הוא תחת השפעת הצד האפל של הירח, הצעדן מוקף באפלה עמוקה הדובקת בשוהים בה אפילו לרגע. כל המשבצות בטווח עד 1.5 מ' מהצעדן מתמלאות אפלה, כמו בלחש חשכה. כל מי שנכנס למשבצות הללו או מתחיל בהן את תורו הופך לעיוור לסיבוב אחד. הצעדן נחשב גם הוא עיוור, אך הוא שומר על תוסף הזריזות שלו לדרג"ש ויכול לנוע במהירותו המלאה. רסיס מהאפלה העוטפת אותו נכנס בכל מי שפוגע בצעדן בהתקפה, וגורם לו 2ק4 נזק אנרגיה שלילית.
הצד המשפיע על הצעדן מתחלף כאשר תרחיש בעל משמעות קורה – כאשר הצעדן זוכה לעזרה כדי שיוכל להמשיך להילחם, או כאשר הוא סופג מכה קשה במיוחד. כאשר דמות אחרת משיבה לצעדן עשירית או יותר מהנק"פ שלו בתור הוא עובר להשפעת הצד המואר של הירח. כאשר הצעדן סופג פגיעה חמורה הוא עובר להשפעת הצד האפל של הירח.
דרך אלפי הכוכבים: כמו הכוכבים הנעלמים באור ומתגלים רק בחשכה, גם הצעדן מעדיף להתחבא כאשר גדולים ממנו ניצבים בשדה הקרב. הוא חומק במרכז שדה הקרב, בקצה שדה הראייה, חוסה באורם של אחרים.
כל משבצת סמוכה לצעדן התפוסה על ידי יצור אחר או על ידי עצם התופס משבצת מסתירה אותו במידה מסוימת. כל משבצת כזאת נותנת לו 5% החטאה מצטברים, כך ששתי משבצות כאלה נותנות 10% החטאה, שלוש 15% וכן הלאה. אם כל המשבצות המקיפות את הצעדן תפוסות, הוא זוכה להסתרה מלאה. סיכויי ההחטאה המתקבלים מיכולת זו לא מצטברים עם אלה של הסתרה, ורק סיכויי ההחטאה הגבוהים יותר תקפים.
כמו כן, הצעדן יכול להתחבא כל עוד הוא סמוך ליצור אחר או לעצם התופס משבצת ומונע מעבר בה, וזוכה לתוסף הארה מצטבר 2+ לבדיקת ההסתתרות על כל משבצת סמוכה התפוסה בצורה זו.
לבסוף, יצורים המאגפים את הצעדן לא זוכים בתוסף להתקפה נגדו, למרות שהם עדיין נחשבים כמאגפים אותו, כך שנוכל יכול לבצע עליו התקפת פתע, לדוגמא.

דרגה 20
הנווד המושלם (ע"ט): בדרגה 20 הופך הצעדן לנווד המושלם, ואין זה משנה לו אם הוא נודד במישורי עשב או בפסגות הרים מושלגות – הטבע הוא ביתו, והוא חש בבית בכל מקום בעולם.
הצעדן אינו מושפע יותר מהשפעות מזיקות הנגרמות כתוצאה מתוואי שטח כלשהו וממזג האוויר – הוא אינו מושפע משלוליות בוץ ומשטחי קרח, אינו סובל ממחלת גבהים ומסוגל לנשום ולנוע בחופשיות מתחת למים, כמו גם להשתמש בחופשיות בכל יכולותיו. כמו כן, הוא אינו מושפע מרוחות חזקות או מהגבלות על ראייתו במהלך סופה.
הוא אינו מושפע מהלחש ארץ צללים והשפעות קסומות דומות, אך השפעות עקיפות, כמו השומרים שהלחש יוצר, יכולות לפגוע בו כרגיל.


הארות, הערות, הצעות, שיפורים, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.

מי שיגלה את מקור הציטוט יקבל 50 נק"נ, כי זה ממש קל.

מסיבות שונות, ייקח יחסית הרבה זמן (שבוע וחצי, אולי אפילו שבועיים) עד שיצא המקצוע הבא, אז עמכם הסליחה.
 
נחמד למדי מעניין שהוא לא מוכן להפסיק לנוע ולא ממש יכול לשבת במקום אחד אולי אפשר להוסיף בפלאפ שהצעדנים הם בדרך כלל אנשים תזזיתיים וחסרי מנוחה או דברים בסגנון

ביכולת תוואי מועדף במתחת לקרקע לדעתי עדיף שיקבל ראיית חושך ולא חוש סומא זה בעצם מאפשר לו לראות כך שכל מה שמשפיע על ראיה שיפיע עליו לעומת חוש סומא שבו הוא מרגיש ואז לא מוגבל ע"י דברים שמפעים על הראיה
בדרך השמש העולה לא כתבת שצריך להפעיל את היכולת ולא שהיא פועלת רק בהפעלה ולא כל הזמן
 
באחד מהמדריכים השלמים הציגו את יכולת ה Skirmish, תוסף לנזק אם ביצעת תנועה מסויימת לפני התקיפה.
נשמע לי תפור בול על המקצוע, וכמובן גם ואריאנטים - או התקפה שמאפשרת לך לתקוף תוך כדי תנועה.
 
הציטוט: בשדות בית לחם, של נעמי שמר.

המקצוע עצמו נחמד, טיפה משעמם לדעתי. גם היכולות הגדולות שלו לא מספיק מעניינות.
ושתי הערות: היכולצ דרך הנהר לא ברורה, פשוט לא הבנתי אותה.
ביכולת דרך השמש העולה, האם הנק"פ בכל סיבוב מצטבר או לא? כלומר, בסיבוב הראשון הוא מקבל נקודה 1, בסיבוב השני הוא מקבל עוד 2 הוא 2 (שזה אומר עוד 1)?
 
היכולת דרך הנהר מאפשרת לדמות לנסות לעבור דרך שטחו של יריב מבלי שיהיה עליה לרמוס אותו (בדיקות כוח נוגדות).
נק"פ זמני, במהדורה 3.5, מצטבר.


אני גם מוצא את המקצוע קצת משעמם - נראה כאילו צריך להיות מקצוע יוקרה. בסך הכל זה קונספט שיכול להתאים גם לברברים, סיירים, טרובדורים וגם לנוכלים, לוחמים, נזירים ומכשפים שמשתמשים בוריאנטים מתאימים (השרדות כמיומנות מקצוע). רוב היכולות של הצעדן הן פאסיביות, משפיעות רק עליו וקשורות בהסתערות, התנפלות ורמיסה (יוצא מנקודת הנחה שהדמות נלחמת בקפא"פ...).
שים לב שהרבה יכולות של הדרגות הנמוכות הולכות ומתחזקות עם הזמן, או שיש להן השפעות נוספות בהתאם לדרגה. כדאי לוודא שלא נוצר מצב שהדמות מקבלת יותר מדיי יכולות בדרגה אחת. זה יותר נוח עם טבלה.
חלק מהיכולות לבחירה פשוט לא מאוזנות זו עם זו. שים לב ליכולת של השמש שהיא משמעותית יותר חזקה מזו של הירח והכוכבים, בעיקר עבור דמות שכל יכולות המקצוע שלה משפרות את יכולת הקפא"פ וההסתערות שלה.
הרבה מהד"קים לא כוללים תכונות מפתח - כך שהם נעשים חלשים מאוד. בדרגות גבוהות, ההפרש בין מתאם 0+ למתאם גבוה יכול להיות משמעותי.
 
אתם מתכוונים ליכולת התגרה של הגשש - ת'ור, האם שמעת על המקצוע הזה? הוא נכתב במקור במדריך השלם להרפתקן.

אני חושב שהצצה בגשש תסייע לך.

ובסך הכל מדובר במקצוע נחמד, אם כי עדיף היה אם היה מקצוע יוקרה, ממצה יותר וממוקד יותר.
 
כן, אני מכיר את הגשש. נעזרתי בו בכמה מקומות.

אלה ששועממו ע"י המקצוע, הייתי מעוניין לדעת האם מדובר על הפלאף (או רעיון), או על הקראנץ'?

אם מדובר בפלאף - טוב, אני מניח שאתם צודקים במידה מסוימת. גם העובדה שהרעיון נוגע בעיקר באופי ויכול להתווסף לזה של... כל דמות, אני מניח, היא בעייתית. אגב, יש גם מקצועות אחרים בעלי רעיון משמים (הרעיון של גשש כמעט זהה לזה של סייר, לא?), אבל זה לא משנה את העובדה הרעיון של הצעדן הוא די משעמם. אני אשתדל לנסות למקד ולשפר אותו.

אם מדובר בקראנץ' - טוב, עשיתי כמיטב יכולתי ואני חושב שהקראנץ' הוא די מוצלח.


בנוגע להערות הממוקדות:
שר: שקלתי את האפשרות, כמובן, אבל העדפתי חוש סומא. קודם כל, בשביל אפשרות חדשה לכאלה שכבר יש להם ראיית חושך. חוץ מזה, אני לא חושב שחוש סומא חזק יותר - נכון, הוא לא מושפע מאשליות, העלמות מעין וכדומה. מצד שני, הוא לא באמת נותן לך לראות, רק לגלות את המקום של יצורים (ולכן עדיין יש להם הסתרה מלאה).
דרך השמש העולה - אכן, תודה. אני צריך להוסיף את החלק הזה.

האיש-הזקן: התקפה באמצע תנועה זה פשוט התקפת זינוק, ולעשות יכולת שמחקה כישרון נראה לי מיותר.

נרוב: המפ, הצעדן באמת בנוי לקפא"פ. וזה דורש תיקון.
ריבוי יכולות - יש לי את הצעדן בטבלא מסודרת (שלא העלתי מסיבות ברורות) והדרגה עם הכי הרבה יכולות היא 1.
יכולות סבילות ואישיות - נכון, אבל רובן עוזרות לצעדן לעזור לחבורה (בקרב או גששות). כל עוד הן עוזרות לו לעזור להם, אני חושב שאין בעיה.
ד"קים חסרי מתאם תכונה - יש שני ד"קי הצלה כאלה, ושניהם לבדיקה שמכוונת להיות קלה יחסית. ואאל"ט, הפער נשאר קבוע יחסית לאורך הדרגות.
דרך השמש העולה (גם לאדידס) - הייתי בטוח שנק"פ זמני לא מצטבר, וזה חלק משמעותי באיזון של היכולת. בכל מקרה הנק"פ מהיכולת לא מצטבר, לא עם עצמו ולא עם נק"פ זמני אחר.
 
חזרה
Top