• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 גלאיי [3.5]

akma

פונדקאי ותיק
הגזע שמתואר פה חי על מישור בעולם המערכה שלי שנקרא היהלום השמימי הגדול. מהמישור המתרחב (המישור של בני האדם) הם רואים את היהלום השמימי פעם בחודש, כשהוא זוהר במיוחד, ואז אין את השמש ואין את הירח במשך 24 שעות והיהלום בולט בשמיים. בזמן הזה יצורים מתרפאים יותר מהר, וזה הסימון הרשמי למעבר בין חודשים. משאר המישורים לא יודעים על היהלום כמעט כלום, ויש כאלה שחושבים שהוא נוצר על ידי האלים כדי שבני התמותה יוכלו להתרפא מפצעיהם. זה רק חלק קטן מהאמת.
הם לא יודעים שבצד השני של היהלום השמימי יש פורטל קסום, שמוביל לתוך המישור, שמטרתו העיקרית היא מפעל. למעשה, הם לא יודעים שיש מישור נפרד ליהלום השמימי. אפשר לייצר במפעל כמעט כל דבר, והמפעל נוצר בשיתוף פעולה של כמה אלים. המישור מלא במכונות קסומות שיכולות לייצר דברים קסומים ולא קסומים. המפעל עצמו יותר גדול מהיהלום השמימי שרואים מהמישור המתרחב, והוא לא מקור כל כך גדול של אנרגיה חיובית.
המבנה של המישור הוא בשכבות, שהם בעצם קומות. הגובה של התקרה בשכבות הוא לא אחיד, ולמרות שהמרחק של הקצה העליון לאמצע שווה למרחק של הקצה התחתון לאמצע, יש יותר קומות תחתונות מאשר עליונות. המישור הוא סופי (הערה: אני שוקל לעשות שזה לא מישור נפרד ושבמקום פורטל יש פשוט חור).
הערה על שילוב היהלום השמימי בעולמות מערכה אחרים: פשוט, עושים שזה מישור נפרד שאין לו שום קשר למישור עם בני האדם ומשנים לו את השם.
הערה על המכשירים: המכשירים הקסומים לא מייצרים דברים מכלום, או מהאוויר. הם דורשים חומרי גלם.

גלאיי זה השם ליחיד, רבים, נקבה וזכר מהגזע.

גלאיי (גלאיי-ראל)
כולם מסכימים שהגלאיי היו פעם גזע דמוי אדם כלשהו שהשתנה בגלל התכונות הקסומות של היהלום השמימי. רובם חיים בשלווה ובעושר רב, כי הם נוטים להתיישב במקומות שבהם הם יכולים לייצר את כל מה שהם צריכים. התרבות שלהם מפותחת ולא יהיה נדיר למצוא שני גלאיי מדברים על פילוסופיה, או משחקים במשחקים מאוד מסובכים ומתוחכמים. לפיכך זה די אירוני שכמעט כל הגלאיי שעוזבים את מישור הבית שלהם הם אלימים וחמדנים וכך הגלאיי נחשבים לאלימים וחמדנים על ידי המעטים ממישורים אחרים שפגשו גלאיי.
אישיות: גלאיי הם שלווים וחסרי דאגות, רגילים לחיים קלים ולשלום. קרבות בין גלאיי הם מאוד נדירים, ולכן רוב הגלאיי לא יודעים בכלל להילחם. הם גם סבלניים.
תיאור פיזי: לגלאיי צבע עור שנע בין תכלת לכחול כהה. עיניהם בצורת מעוינים ולא בצורת עיגולים, וצבע הלובן בעיניים שלהם זהה לצבע העור שלהם. הציפורניים שלהם מחודדות, אבל לא יותר ארוכות מציפורניים אנושיות. המפרקים שלהם נראים מרובעים. יש להם שיער מאוד קצר על הראש, שלפי הצבע אפשר להבין בדרך כלל מאיזו משפחה הגלאיי בא (צבע השיער של הילדים כמעט תמיד הוא שילוב מוחלט של צבעי השיער של הוריהם). ביהלום השמיימי הם חיים בערך מאה וחמישים שנה, במישורים אחרים הם חיים בערך שבעים וחמש שנה. המראה של גלאיי לא משתנה כשהם מזדקנים.
יחסים עם יצורים אחרים: אין לגלאיי כל כך קשרים עם יצורים אחרים. הם ידידותיים כלפי כל מי שבמישור איתם, והם יהיו נחמדים כלפי כל אורח שאולי יבוא ממישור אחר. מי שיוצא מהיהלום השמימי אלו גלאיי רעים שהעיפו אותם מהמישור (לפעמים מבחינה מילולית) וגלאיי שהשתעממו בביתם ורוצים לראות את שאר הבריאה. הם לא מייצגים את הגלאיי הממוצע.
נטייה: ביהלום השמימי כמעט כולם בנטייה ניטרלי-טוב, אבל מחוץ למישור יותר סביר שיפגשו גלאיי מנטייה רעה כלשהי.
ארצות הגלאיי: לגלאיי יש ארצות ספורות בשכבות התחתונות באזורים שבהם הם יכולים לייצר את מה שהם צריכים בשביל לשרוד, עם התחשבות מועטה בחומרים שנמצאים שם בשביל לייצר בתים, מה שגורם לבתים שלהם באזורים שונים להיראות די שונים. בית של גלאיי יכול להיות עשוי מקש, עץ, קרח או אפילו אדמנט, הכול תלוי במכונות שבסביבה ובחומרי הגלם שבהישג יד.
שפה: הגלאיי מדברים בשפת היהלום השמימי. המילים בשפת היהלום הם קצרות ועם הבדלי הגייה קטנים אך משמעותיים. המילה לאר משמעה למעלה, והמילה ראל משמעה למטה.
היסטוריה: במקור הגלאיי היו גזע אחר, שהגיע ליהלום השמימי. אחרי הגעתם הם התפצלו – חלק מהם הלכו למטה, וירדו בשכבות של המישור, והשאר עלו לשכבות היותר עליונות של המישור. האנרגיה הקסומה של המישור שינתה אותם, את אלו שלמטה בצורה קצת שונה מאת אלו שלמעלה, והם נהפכו לגזעים קצת שונים עם תרבויות קצת שונות. הגלאיי שמתוארים פה הם הגלאיי שבשכבות התחתונות, שמכנים את הגלאיי השונים שבשכבות העליונות גלאיי-לאר, והגלאיי-לאר קוראים לגלאיי שבשכבות התחתונות גלאיי-ראל. הם זהים מבחינה חיצונית.
שמות: שמות של גלאיי נוטים להיות קצרים (3-4 אותיות), ולהיגמר בג', ל', א', י' או ד'. אין הבדל בין השמות של זכרים לשמות של נקבות.
שמות לדוגמא: ריד, ליול, גיג, ציא, דיא, כדאל, דארד, לאל.
הרפתקנים: רוב ההרפתקנים של הגלאיי מסיירים ביהלום השמימי, ולא יוצאים למישורים אחרים. הם מונעים בעיקר משעמום וסקרנות. הם הרבה פעמים מצוידים היטב בגלל הזמינות של ציוד איכותי.
- תכונות הגזע הגלאיי
- +2 תבונה, 2- כריזמה. הגלאיי הם נבונים, אך הם לא רגילים ליצורים אחרים ולנורמות חברתיות של מישורים אחרים. אפילו ביהלום השמימי אין להם כל כך קשר חברתי עם יצורים אחרים.
- גלאיי הם בינוניים.
- גלאיי נעים במהירות 12 מטר בסיבוב.
- גלאיי יכולים לשרוד שישה חודשים מבלי לאכול ולשתות, ובלי לקבל על כך מחסרים. גלאיי אוכלים בממוצע פעם בחודש.
- +2 גזעי למיומנות שימוש בחפצי קסם, בגלל שהם רגילים להפעלת מכונות קסומות ביהלום השמימי, שחלקן דורשות דרישות מיוחדות. כמו כן, שימוש בחפצי קסם נחשבת כמיומנות מקצוע בשביל הגלאיי, לא משנה באיזה מקצוע הם בוחרים.
- שפות אוטומטית: שפת היהלום השמימי. שפות נוספות: כלום.
- מקצוע מועדף: כוהן.
גלאיי-לאר
הגלאיי-לאר הם הגלאיי שחיים בשכבות העליונות והשכבה האמצעית של היהלום השמימי.
הם התפצלו מהגלאיי האחרים ועלו במעלה המישור, והשתנו בצורה שונה מהגלאיי שירדו. לא רק שהם היו צריכים מזון ומים יותר מהגלאיי-ראל, הם גם הגיעו למצב שהם היו צריכים לחטוף מכה מאנרגיה שלילית או להיות משותקים. אחרי חודשיים הם מתחילים להיות מואטים, וחודש אחרי זה הם נהיים משותקים לגמרי. בשביל לצאת מהשיתוק או לדחות אותו, הם צריכים לחטוף מכה מאנרגיה שלילית. אז הגלאיי-לאר יוכל לזוז שוב כרגיל\השיתוק שלהם יידחה בשלושה חודשים. בגלל שלרוב הגלאיי-לאר אין אמצעים למדידת זמן, הם פוחדים מהתרחקות יותר מדי ממכשיר שיוכל לדחות את השיתוק שלהם מבלי לשים לב שהם לא יחזרו בזמן. הגלאיי-לאר הרבה פעמים צריכים לנדוד בשביל שיוכלו לאכול ואז להגיע בזמן למכשיר שימנע מהם להיות משותקים, ולפעמים זה דורש הרבה ריצה רק בשביל להגיע ברגע האחרון. האזורים הנדירים שבהם אפשר גם לחטוף מכה מאנרגיה שלילית וגם לקבל אוכל בדרך כלל שמורים על ידי גלאיי-לאר אחרים שחמושים או נמצאים במקום מאוד מרוחק ולא נגיש. הגלאיי-לאר יותר אלימים מהגלאיי-ראל, והם מדגישים יותר את ההגייה של מילים כשהם מדברים.
רוב הגלאיי-לאר הם עם הנטייה ניטרלי.
הבדלים מכאניים מהגלאיי-ראל: יכולים להסתדר חודש בלי מזון ומים בלי מחסרים כלשהם (במקום 6 חודשים). אחרי חודשיים בלי מכה מאנרגיה שלילית המהירות שלהם יורדת ל10.5 מטר בסיבוב ומבלי אפשרות לרוץ, והמהירות שלהם יורדת ב1.5 מטר לסיבוב כל ארבעה ימים לאחר מכן. אחרי שזה מגיע ל0 הם משותקים, ומכה מאנרגיה תהיה הכרחית בשביל להסיר את השיתוק.
הערה בקשר לשמות
כל גלאיי, בין אם הוא גלאיי-ראל או גלאיי-לאר, יציג את עצמו בפשטות כגלאיי אם ישאלו אותו איזה סוג יצור הוא.
עוד הערות
גלאיי שיודעים לשחות הם מאוד נדירים.
לא רשום כאן את החלק דת בתיאור הגזע בכוונה, שמות של אלים בעולם המערכה שלי לא יגידו לכם כלום.
גלאיי כדמויות שחקן
גלאיי זה הגזע הכי פחות מתאים שחשבתי עליו כגזע למשחק. בכל מקרה, הנה כמה רעיונות לשילוב גלאיי כדמויות שחקן:
א. הגלאיי גדל במשפחה של גזע אחר, כמו אצל בני אדם.
ב. אפשר להחליט שהגלאיי חיים לצד בני האדם, האלפים וכולי. אני אישית לא אשתמש ברעיון הזה כי אני מדמיין אותם כיצורים ממישור נפרד בעולם המערכה שלי, אבל במקרה הלא סביר שאשיג חבורה של שחקנים ואנחה להם, אני לא אספר להם על הגזע הזה בכל מקרה (אני לא הולך להציף את השחקנים בידע שהדמויות שלהם לא אמורות לדעת).
ג. הדמות היא גלאיי שהשתעמם מביתו והחליט לחקור את שאר הבריאה.
ד. דמות השחקן היא גלאיי שנודה חברתית מסיבה כלשהי, והנידוי היה מספיק רציני בשביל שהוא יעזוב את המישור.

שילוב גלאיי בהרפתקאות:
א. הדמויות מגיעות למישור היהלום השמימי מסיבה כלשהי, ופוגשות שם גלאיי.
ב. הדמויות פוגשות בשכירי חרב מגזע הגלאיי.
ג. המתנקש במלך\נסיך\מישהו חשוב הוא מגזע הגלאיי, והחבורה נשלחה למצוא אותו (או שברחבי הממלכה מוצע פרס למציאת המתנקש, ומצורף דיוקן שלו). אפשר לעשות שהחבורה תצטרך לאתר את הבית של המתנקש בשביל לחסל אותו\להביא אותו לבית משפט.
ד. כוח גדול של גלאיי פולש לאזור כלשהו, על מנת שיוכלו לחיות בעושר ולא לדאוג שהם ירעבו למוות. אם רוצים לסבך את העניינים, אפשר לומר שאם הגלאיי לא היו פולשים לאזור הם היו מתים.
ה. הדמויות צריכות\רוצות להגיע למכשיר קסום ולהשתמש בו, אבל המכשיר נשמר על ידי גלאיי תוקפניים\לא ידידותיים, שלא יהיו מוכנים לתת לזרים חמושים להסתובב בשטח שלהם ולהשתמש במכשיר שהם רוצים להשתמש בו (אפשר לעשות שהמכשיר הוא מקודש בשביל הגלאיי המקומיים, או שיש לו שימוש צבאי, כמו למשל מכשיר שמייצר חצים קסומים, והגלאיי חוששים שהזרים ישתמשו במכשיר נגדם).

הביטויי של גלאיי: כמו המילה glide, רק בלי הd והe (למרות שאם אתרגם את הגזע הזה לאנגלית אאיית את השם שלו כGlaii).
 
חסר לי ייחוד לגזע,
הרקע עצמו הוא מגניב, הייתי מבהיר קצת את הניגוד שבין הגלאיי הרגילים שהם שלווים ושוחרי שלום לבין כך שמרבית הגלאיי שיוצאים החוצה הם אלימים. זה קצת חוסר הגיון.
אבל מעבר לכך, זה יכול להיות בקלות בני אנוש שפשוט חיים במישור היהלום.. מה ההבדל?
 
The oldman אמר/ה:
חסר לי ייחוד לגזע,

ייחוד? אני לא מכיר שום גזע שדומה לגלאיי.

The oldman אמר/ה:
הרקע עצמו הוא מגניב, הייתי מבהיר קצת את הניגוד שבין הגלאיי הרגילים שהם שלווים ושוחרי שלום לבין כך שמרבית הגלאיי שיוצאים החוצה הם אלימים. זה קצת חוסר הגיון.

אלו שעוזבים עוזבים תרבות שלווה לטובת עולם זר ולא מוכר. יכולים להיות לכך כמה מניעים:
1. סקרנות גדולה.
2. שיעמום אדיר.
3. אי הסתדרות במסגרת הקיימת. מי שלא מסתדר בתרבות שלווה, סביר להניח שהוא לא טיפוס כל כך שליו.
אין לי סטטיסטיקות מדויקות, אבל אני חושב שיותר אנשים עוזבים את ביתם בגלל אי הסתדרות באזור, ולא בגלל סקרנות או שיעמום.

The oldman אמר/ה:
אבל מעבר לכך, זה יכול להיות בקלות בני אנוש שפשוט חיים במישור היהלום.. מה ההבדל?

זה כמו שאגיד שהגמדים יכולים להיות בקלות בני אנוש שחיים מתחת לאדמה, או שהאלפים בקלות יכולים להיות בני אנוש שחיים ביערות.
 
The oldman אמר/ה:
זה גם בעיה של גמדים, אלפים וכיו"ב - היתרון שלהם שהם היו ראשונים :)
עם זאת, ראוי לציין שאני לא חסיד של 87 גזעים בכל עולם מערכה.

אם זה מעודד אותך, אני החלטתי לוותר על הבני מחצית, ואני לא מעריץ גדול של האלפים, גמדים וכולי, כך שאפילו אם הם יהיו בעולם המערכה שלי, לא יהיה להם תפקיד רציני. כך שבסופו של דבר, יהיה בערך אותו מספר גזעים, ובהתחשב בכך ששני גזעים שיצרתי בכלל לא חיים באותו מישור קיום כמו בני האדם (הגלאיי ואנשי הסהר: http://pundak.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemid=38), יהיו פחות אפשרויות סבירות לגזעים בלי מתאם דרגה לדמויות.
 
חזרה
Top