• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יעוד אגדתי חדש: נווד המישורים

dragold

פונדקאי ותיק
אני התבססתי (לפחות חלקית) על הplanswalker ממג'יק ביצירת נודד המישורים.

נווד מישורים:
"אני נולדתי כבול לעולם זה. אך כרגע אין עולם אחד שמסוגל לכלוא אותי!"

דרשות: דרגה 21 ,יכולת להטיל טקס שיגור כלשהו,3 כוחות עם מילת המפתח שיגור .

רוב האנשים נולדו כבולים למישור הבית שלהם. הם לא חולמים אפילו על מישורים אחרים. אבל, אתה שונה, אתה נולדת עם כוח. כוח לנדוד באין ספור עולמות. לכוח זה קוראים הניצוץ. הניצוץ הו סוג של כוח מאגי אשר גדל ומתפתח. עד שבשלב מסוים האדם בעל הניצוץ אוחז בכוח כה אדיר עד שאפילו המציאות לא יכולה להכיל. יש אנשים שרואים זאת כקללה, ויש שחושבים שזוהי ברכה. אבל כל הנוודים אוחזים בכוח. ישנם נוודים אשר מושכים אליהם צבאות של מאמינים.בני אדם שדים מלאכים ויצורים שונים ומשונים יותר סוגדים לנוודים אלו.

אלמוות: נוודי מישורים יכולים לחיות זמן רב מאוד. הנה נתיב מסוים בו דמותך יכולה ללכת.
מסע תמידי:לאחר השלמת משימת היעוד. הדמות נפנת לטייל ברחבי היקום ומישוריו השונים. שמה הופך לאגדה,.לא רק בעולם זה אלה בכול מישורי הקיום. הדמות תמשיך לנדוד ולנדוד . אבל לאחר זמן מה הניצוץ שבתוך הדמות,יהיה כה רב עוצמה עד שהדמות לא תוכל להכיל אותו יותר . והיא תיהרג בפרץ רב עוצמה של אנירגיה ראשונית. מתוך שרידיו של פיצוץ זה יבצר מישור קיום . המישור יגלם את האידיאל השולט בחיי הדמות . זוהי מידה מסוימת של אלמוות,שמך יהיה למישור שלם שבו אנשים יסגדו לך (ככל הנראה)כבורא עולמם.


מאפיניי נווד מישורים:
עיוות מציאותי:עד 5 פעמים בהתקלות ,אתה יכול להכריז שההתקפה שאתה משתמש בה מושפעת מכוח זה לפני גלגול
הפגיעה. אם ההתקפה פוגעת ,אתה משגר את המתרה,מספר משבצות ששוה למתאם התכונה הגבוהה ביותר שלך.
חסד היקומים: פעם ביום כאשר אתה מגיע ל0 נק"פ אתה נעלם למישור בטוח כלשהו,וחוזר בתורך הבא למשבצת שעזבת או למשבצת הקרובה ביותר (לבחירתך).עם ערך נקף מדמם פחות דרגתך.
מעבר מישור:אתה לומד באופן מידי את הטקס מעבר מישור אם לא ידעת אותו. אתה מסוגל להתיל אותו ללא עלות רכיבים.

צבאו של הנווד** תכלית 26

יומי*זימון
פעולה רגילה
בהינף יד אתה מזמן אחד מחסידיך החזקים לעזור לך בקרב.
במרחק 5 משבצות ממך מופיע שער (חד כיווני) שמימנו יוצא יצור אחד מן הרשימה הבאה**:
מלאך נקמה (מגד"מ 17*)
גוריסתרו (שד) (מגד"מ*55)
פניקס(רוק) (מגד"ם*220)


*העמודים הם לספר באנגלית
**אפשר להוסיף כל אילית רמה 19 לרשימה
 
קונספט מוצלח, אבל הייתי עושה כמה שינויים.

דבר ראשון, אני לא חושב שצריך להגביל את זה רק למקצועות מאגיים. זה כמו שחצי-אל לא מוגבל רק למקצועות קדושה. מדובר במשהו שהוא מעבר ללחשים וכוחות שלמדת, זה משהו בסיסי ובראשיתי שמתפתח בך. זה יכול להתפתח בכל מי שהוא רגיש מספיק למישורים (מכיר טקסי שיגור וכוחות שיגור רבים).

"מיליוני שנים" זה קצת קיצוני. מדובר בעולם פנטזיה, לא בקנה מידה קוסמולוגי - אפילו עשרת-אלפים שנה זה הרבה מאוד זמן.

היכולת מעבר מישור אינה שימושית במיוחד, היא יקרה מאוד (מבחינת הדרישות שלה) ורק מפרידה אותך משאר החבורה, שזה משהו שתמיד עדיף למנוע. עדיף כבר לתת את היכולת להטיל את הטקס מעבר מישור ללא רכיבים.

חסרה איזו יכולת קרבית מטורפת במיוחד. משהו כמו כוח התקלות, שמהרגע שאתה מפעיל אותו, עד לסוף ההתקלות אתה יכול להזיז כל שיגור של כל אחד בקרב עד 4 משבצות לאן שבא לך, אולי אפילו לשגר כפעולה משנית.

היכולת לזמן יצור היא מספיק רבת עוצמה, לא צריך לאפשר לו לזמן יצור *כל סיבוב*. מה גם שזה יסבך את הקרב יותר מדי.
 
טוב ביטלתי את ההגבלה למקצועות מאגיה ונתתי לו מעבר מישור ללא עלות רכיבים. אני לא ממש בטוח בנוגע לכוח. נראה לי שאנסה ליצור יצור שיהיה אילית בערך בדרגה 20 ואפשר לזמן אותו רק באמצאות הכוח .
לגבי מיליוני שנים: הם אמורים להיות רבי עוצמה כל כך עד שהם לא מזדקנים בכלל.
 
רעיון מצויין, ביצוע מענין.
טעון שיפור, תנסה להכניס משהו מטורף או מגניב, או מרתק לשם כדי שהוא יהיה יחודי, כמו שהרב מאג זה "ההוא שהופך לרוח רפאים". אגב, שים לב שלקום לתחיה כשאתה מת יכול להיות יותר חזק מלהפוך לרוח רפאים, אבל אני אזכור את זה פחות, כי זה הרבה פחות מקורי ומגניב.
אני נגד זימון יצור, אבל ענין שלך אם לבצע או לא, אני לא ממש מבין איך תעבוד מכאניקה של כזה דבר, או אם המכאניקה תומכת בכלל בזה...
ושני דברים אחרונים:
הם אמורים להיות רבי עוצמה כל כך עד שהם לא מזדקנים בכלל.
לא עושים את זה. אתה לא יכול לכתוב יעוד אגדי ולפתור בעיות ככה. זה מו"ד, לא חופשיטה, וזה יעוד אגדי, לא דב"ש. היעוד האגדי הזה לא חזק או חלש יותר מהאחרים בשום צורה. באשר לרעיון הבסיסי, זה מענין, אבל אני מאמין שמרבית המנחים לא ישלבו דמויות שחקן ברקע של עולם המערכה, לכן ייתכן שזה יותר יעצבן אותם מכל דבר אחר. שים לב שהמשותף לכל היעודים האגדיים הוא שאיכשהו הדמות שוקעת לרקע והופכת ל"משנית"- היא סיימה את זמנה והלכה לגור בארמונות שמימיים, או שהיא ממשיכה לטייל ולעשות כלום. לאסוף צבאות וכאלה... זה כבר מסובך מדי, בטח אם הדמות בדרגה 30 מה שאומר שהיא אמורה תוך שנה לאסוף צבא בגודל של מישור- ואם היא חיה מליוני שנים(מה שכמו שנאמר לא מתאים במיוחד)...
ודבר שני ואחרון- כותבים בטוח עם ט', לא בתוח, בטוח...

מקווה שעזרתי,
forte
 
רעיון בסדר, אבל אני הייתי משנה אותו ככה שהדרישות צריכות לכלול ידע ניכר על המישור בו הוא נמצא, וגם איזה משימה מעניינת תוסיף פלפל למקצוע אם אפשר לקרוא לזה ככה בשלב הזה.

אאה כן והקטע עם שרק דמות אגדתית יכולה לבחור את המקצוע הזה- לשחקנים לוקח הרבה שנים לעבור את דרגה 20 אם בכלל. אני מניח שאתה או השחקנים שלך עוד לא הגיעו לדרגה 20, אזשלמה בנית את המקצוע הזה אם בשלב הזה הוא לא שימושי, לפחות לא עכשיו.

אאה כן והיה עוד איזה משהו שלא ממש אהבתי ברעיון, לא ידעתי איך לתאר אותו, תקשיב לבארני הוא פשוט הסביר את מה שלא ידעתי איך.
 
אני דווקא לא שותף להתלהבות הכללית מהרעיון (לצערי).

אני לא מבין איפה המאפיינים הכל כך מיוחדים שקשורים למישורים שונים? נתיב אגדתי הוא לא עוד דרך סתמית להוסיף כוחות לדמות- הוא ייעוד, הוא דרך חיים, הוא מאפיין שמגדיר את אחת משאיפותיה האישיות החזקות ביותר של דמות רבת עוצמה.

הייתי משנה את הכוחות כך שיתאימו לאופי של נווד מישורים- לנצל פרץ ריפוי אחד ולהחשיב אותו כאילו ניצלת שתיים לא קשור לשום אספקט של נווד מישורים, אלא הוא פשוט עוד כוח. באותה מידה יכולת להכניס את הכוח הזה לייעוד אחר שנקרא "שורץ המבוכים הבלתי נלאה" או "הרוכב השמיימי".

הייתי הופך את הרעיון של מעבר מישורים למאפיין ייחודי ולא כעוד כוח בו ניתן להשתמש. שנה את הכוח הזה ושחק איתו קצת- תן לדמות יכולת להסתגל למישורים עוינים, לשאוב יסודות קוסמיים לתוך המישור בו היא נמצאת, להבהב בין מישורים (אן אתה מחפש כוח לוחמני) וכד'.
תתמקד בקונספט עצמו ולא באיך למצוא עוד כוחות קרביים לדמות. בסופו של דבר, כל קונספט ניתן לשנות ולהפוך אותו לקרבי בכוונה. מה שיהפוך את אותו כוח לשונה ומעניין זה לא ה-3[נ] נזק במקום 2[נ] שנתת לו אלא הרעיון שעומד מאחוריו.

לסיכום: הרעיונות של זימון מפלצות ממישורים אחרים ושיגור הם רעיונות בכיוונים הנכונים. הייתי משנה את הכוחות האחרים כך שיזכירו יותר נווד מישורים ופחות "סתם" עוד כוח.

נ.ב-
וגם בעיניי הקטע של לחיות מיליוני שנים הוא לא מוגזם כמו שהוא לא נחוץ. במונחי פנזטיה ניתן גם להגיד שהוא חי מאות או אלפי שנים ואפילו לנצח במקרים מסוימים, אבל הגדרה של מיליוני שנים לא נראית מתאימה במיוחד לפנטזיה.
 
אופס , לא זכור לי שאמרת שזה למהדורה 4 בכל מקרה אני מכיר רק את 3.5 וקודמותיה, אז סליחה שהטעיתי אותך, תתייחס רק למה שאמרתי בקשר לפלאף (כי בזה 3.5 ו4 זהות למיטב ידיעתי)
 
חזרה
Top