• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5 & 4] סגנאל - גזע שחקן

Anthrax

פונדקאי ותיק
הרעיון שאוב מהמקצוע segnale ממשחק הרשת 2moons ונעשה בהתחלה כגזע אפי בעולם המערכה שלי, אבל מכיוון שאהבתי את הקונצפט החלטתי להפוך אותו גם לגזע שחקן נורמלי.

סגנאל
אני ממליצה לך להסתלק לפני שהדם שלי יתחיל להתחמם, תולעת אדם מזופתת
הסגנאל הוא גזע עתיק וקדום, שום תיעוד ודאי אינו מספר את סיפור הגעתן אל מישור החומר, אבל הסיפור הנפוץ מספר על יום סגרירי בו השמש התפוצצה בגווני סגול עמוק וקרעי ענק נפערו באדמה כשהם ירקים אור מג'נטי (סגול-ורוד) מסנוור וקסום ואיתו בקעו הסגנאל. מאז לפנו שנים רבות מספור והסגנאל התפרסו והתפשטו ברחבי העולם.

אישיות: הסגנאל נוטות להיות בעלות מזג חם וקיצוני. הן מברכות את השונה והמיוחד וסולדות מסטנדרטי בטענה שהוא חלש, נחות וחסר יחוד. רושם ראשוני הוא דבר חשוב במיוחד כשמדובר בסגנאל. היא עלולה להיות הנעימה בנשים או תוקפנית וחסרת רחמים והכל לפי מצב הרוח ההפכפך שלה והדרך שבה היא החליטה שפנית אליה (וזה לאו דווקא חייב להיות מחובר למציאות). לסגנאל גישה טבעית לקסם ובמיוחד לקסמי דם, הן מעריכות את העוצמה הקסומה אך גם את עוצמת הזרוע. לסגנאל קסם אישי רב אך שונה, שאינו נובע ממראה או ממילים, אלה מעין יראת כבוד. לרוב הן אינן יפגינו רגש כלפי מי שאינו נחשב בעינהן כידיד אמת וינסו ליצור רושם קשוח, מה שבהחלט עובד להן.

מראה: הסגנאל הן אנדרוגינוס ומתרבות באמצעות טקסי דם מסובכים שידועים רק להן. הן נראות כבנות אדם רזות במיוחד בעלות תווי פנים דקים ומעט נחשיים. צבע עורן נע בין סגלגל בהיר כלילך ועד לסגול כהה ולמג'נטה. גופן אתלטי ושרירי אך גם זורם ורך. השיער של הסגנאל חלק וחזק במיוחד והן נוהגות להאריך אותו כמה שרק ניתן ולעצב אותו בצורות שונות ומשונות. פרט לשיער הראש הן חסרות שיער לחלוטין. הסגנאל נוהגות ללבוש בגדים מוחצנים שצמודים לגופן בצבעים חזקים ככתום סגול וחום ואוהבות לקשט את ההופעה שלהן בבדים ואביזרים רבים בעלי אופי קודקודי וחד. הסגנאל חיות בין 220 ל270 שנים ומגיעות לבגרות מלאה בגיל 14.

יחסים: הסגנאל מסתדרות היטב עם בני כל הגזעים, הן אינן מבדילות בין פרט זה או אחר לפי גזעו אלה לפי אופיו של הפרט. יוצאי הדופן לכלל זה הם בני האדם, שנתפסים בעיניי הסגנאל לסטנדרטים מדי, אבל דעה קדומה זו מתפוגגת מהר מאוד כאשר הן פוגשות באדם שאינו רגיל ומשעמם עבורן.

נטייה: הסגנאליות אינן בעלות נטייה משותפת. קיימת בהן הרצינות וההגינות, הפראיות והשונות, טוב הלב והרכות והתשוקה לעוצמה. לרוב לא ינטו לסדר-טוב.

אזורי מחייה: הסגנאל חיות ומסתדרות בכל מקום. ניתן למצוא אותן בערים גדולות וגם בשבילי הדרך ובשממות הפראיות. סגנאליות אינן אוהבות רוגע ושלווה ולכן לא סביר למצוא אותן משתקעות בעיירות קטנות או בכפרים. הן זקוקות לאקשן ולריגושים.

דת: הסגנאל סוגדות לשמש. כהנות סגנאל ישלטו כמעט תמיד בתחום המרפא.

שפה: הסגנאל דוברות דרקונית, אך לרוב ישתמשו בשפה המדוברת גן בינן לבין עצמן.

מקצועות: הסגנאל הוא גזע רב-גוני שמעריך את היופי שבאומנות הקסם והיד כאחד.
במסורת הקסם הסגנאליות מאמינות שאשפים עושים עוול בכך שהם לא מעבירים את העוצמה דרך דמם שלהם.
הן מעריכות יותר מכשפים על עוצמות הקסם שלהם, כהנים על הקישור הקדוש שבהם ודרואידים על חיבורם לאדמה ולפראיות של הטבע.
סגנאל מעריכות יחוד ולכן לא סביר שיקחו דרגות במקצוע הלוחם, אלה במקצועות כמו נוכל נזיר או סייר. טרובדוריות אב"ק וברבריות הן נדירות.

תכונות הסגנאל 3.5
2+כריזמה, 2- תבונה.
מהירות בסיס 9 מ'
ראיה באור מועט
שליטה בשוט: הסגנאל שולטות בשוט. הן אוהבות את השימוש בו על פני כל נשק אחר ומיומנות בו במיוחד.
עוצמת דם: הסגנאל שלטות באופן טבעי בקסם עתיק הנקרא לרוב "קסם דם". הן מרכזות את עוצמתן האישית ומלהיטות את הדם של עצמן עד כדי בעבוע פנימי שמצטבר לכח. כח שאיתו הן מסוגלות לגרום ליצור עליו הן מתבוננות לכאב וייסורים. כפעולה מלאה, היא גורמת ליצור אחד עליו היא מסתכלת 2ק6+(מתאם כריזמה) נזק בעינויים. כתוצאה מהלהטת הדם הסגנל בעצמה סופגת חצי מהנזק שנגרם (עיגול מטה) כנזק הכנעה.
שפות אוטומטיות: דרקונית, מדוברת. שפות נוספות: אלפית, סילוואן, ננסית, גמדית.
מקצוע מועדף: מכשף.

תכונות הסגנאל 4
גובה ממוצע: 165-185 ס"מ
משקל ממוצע: 55-70 ק"ג
ערכי תכונות: 2+ כריזמה 2+זריזות
מהירות: 6 משבצות
ראייה: אור מועט
שפות: מדוברת, דרקונית.
תוספי מיומנות: 2+ מאגיה, 2+ אתלטיקה
שליטה בנשק: אתה זוכה בשליטה בשוט.
דם סגנאל: אתה רשאי להשתמש בכח דם סגנאל ככח לפי רצון.
מרפא דם: אתה רשאי להשתמש בכח משב מרענן מוגבר ככח יומי.

דם סגנאל (כח גזע של סגנאל)
אתה מרכז את עוצמתך, תוך כדי הלהטת דמך לכדי בעבוע, וגורם ליצור אחד שאתה מסתכל עליו לסבל נוראי.
רצון ; פעולה רגילה ; טווח 5.
מטרה: יצור אחד
התקפה: כריזמה נגד קשיחות
פגיעה: 1ק10 + מתאם כריזמה
החטאה: 1ק10 + מתאם כריזמה, בנוסף אתה סופג מחצית מהנזק הנגרם.

פרץ ריפוי מוגבר (כח גזע של סגנאל)
אתה מחמם את דמך ומזרים אותו לעבר פצעיך שנסגרים אט-אט.
יומי ; תגובה מיידית
תנאי: אתה משתמש בפרץ ריפוי.
השפעה: אתה רשאי להוסיף שליש מסך נקודות הפגיעה שלך, במקום רבע.

שוט - נשק קפא"פ מובחר
שליטה: 3+
נזק: 1ק6
מחיר: 10 מ"ז
משקל: 1 ק"ג
קבוצה: אין
תכונות: הישג 3 משבצות

תמונות
תמונה
תמונה נוספת
 
עוצמת הדם של 3.5 חזק מדי. תן לזה הגבלה יומית (1/יום נראה מתאים).

יש לי בעיה עם זה שלגזע הזה אין אזורי מחיה משלו. לרוב הגזעים הטהורים (לא חצי-X) יש אזורי מחיה מוגדרים משלהם. גמדים חיים מתחת לאדמה, אלפים ביערות, בני ננסים בגבעות, וכו. אני חושב שגזע כזה, שקצת מזכיר אמזונות אפילו, צריך גם איזה אזור מחיה שיפריד אותם מהעולם החיצוני. הנטייה להתבוללות עדיין יכולה להיות, אבל זה לא סותר את הצורך ב"מולדת".
 
דווקא ממך ציפיתי לא להידרדר לארבע.

בעיקרון גזע מגניב, כמו שפלאפי אמר אכן מזכיר מעט אמזונות. כוח הדם דווקא נראה מאוזן- פלאפי, תחשוב שהדמות עצמה סופגת חצי מהנזק כנזק הכנעה. כשמדובר במכשפת(מקצוע מועדף), זה יכול להוביל להתעלפות. להשאיר את זה לפי רצון נראה לי די בסדר.

חוץ מזה אהבתי. באמת ריך להוסיף אזור מחיה מועדף- הרים נטושים או ג'ונגלים עבותים יכול להיות פיתרון טוב.
 
@פלאפי
אני לא חושב שהוא חזק מדי. המקסימום נזק שזה עושה זה 12 ואז היא גם סופגת 6 נזק הכנעה. בנוסף שם לב שב3.5 זאת פעולה מלאה, מה שמאוד מחליש את זה.
@פנג
זה לא שעברתי לשחק בה, פשוט אין לי בעיה לכתוב עבור אלו שכן משתמשים בה פסקה קצרה. זה לא היה לי קשה או משהו.

לגבי מקומות המחייה הטבעיים.. מכיוון שהמקור הוא גזע נאצל שהפריטים ממנו יחסית נדירים, כל פרט ופרט נמצא וחי במקום אחר. מאוד מתאים להן לחיות בעיר הומה וגם בביצות טובעניות. לכן אני לא רוצה לכתוב מקום ספציפי. אם קריטי לכם, בהיסטוריה של העולם מערכה האמפריה שלהן הייתה דווקא במדבריות (המקום שהיה הכי רדוף מפלצות בעולם באותה תקופה).
 
זה לא משנה כמה זמן זה לוקח או מה זה עושה לדמות עצמה. מה שיש פה זה 2ק6+כריזמה נזק לפי רצון, ועוד בהתקפת מבט (אגב, לא ציינת טווח). בדרגות נמוכות הנזק הכנעה מאזן את זה, אבל בדרגות גבוהות ממש לא. אני חושב שצריך הגבלה של 3/יום, אם לא פחות.

ואני לא רואה איך זה גזע נאצל יותר. הוא לא עליון על גזעים אחרים בשום צורה, גם אם הפלאף שלו אומר ככה. בתור גזע בסיס הוא לא אמור להיות נדיר בצורה מיוחדת. אפשר להתפשר גם על מולדת אגדית, כמו איזה אי (אמזוניה..?) שרוב בני הגזע יודעים עליו אבל לא גרים שם. אם אתה אומר שהם הגיעו אל מישור החומר מאיפשהו, לפחות תן רמזים מאיפה. אם זה מסתורי לגזעים אחרים, זה לא אמור להיות מסתורי לגזע הסגנאלים עצמו.
 
להתפשר? חח פלאפי זה הגזע שלי, אין פה עניין של פשרות. ככה הוא בעולם שלי, ואתה או כל שה"מ אחר יכול בצורה הכי פשוטה שבעולם להוסיף או להחסיר כל מידע שהוא רוצה. בעולם שלך הסגנאל יכולות להיות מקובצות על אי, או בביצות (שזה אם כבר יותר מתאים).

חלק מהעולם שלי הוא חוסר ממשי באלים. יש כוחות אמורפיבים ביקום והיה הרבה תוהו-ובוהו שלאט לאט הוא נפסק והגיע לתקופה הרגוע שבו העולם נמצא כרגע. הסגנאל הוא גזע קדום מאוד, שנושא עימו כוחות עצומים מתקופות עתיקות. הן היו אמפריה מטורפת יחד עם עוד מספר אמפריות אחרות שנכחדו קליל. האמפריה של הסגנאל נכחדה גם היא, אבל נשארו פרטים שהמשיכו את השושלת עד לעידן הנוכחי. (אני יכול להכנס עוד לסיפור שלהן בעולם המערכה שלי, אבל זה פשוט מיותר כיוון שלא פרסמתי אותו מעולם).
כיוון שאהבתי את הקונצפט כל מה שעשיתי זה להעביר אותן הפחתת כח משמעותית בשביל שיוכלו להיות דמויות שחקן. זה הכל.

בנוגע לכח
ודאי שאורך הפעולה משנה. זה מונע ממך לעשות את זה בכל מצב שבו אתה צריך לזוז. תנועה זה דבר מאוד יקר כשערך החוסן שלך לא גבוה.
בדרגות הגבוהות מי ירצה להשתמש במשהו שמוריד 2ק6+כריזמה ומוריד לך חצי כשיש לך כדורי אש בצרורות? כלומר, אני למשל ארצה, אבל לא כי זה חזק אלה כי זה מגניב ומתאים פלאפית.
אם זה מרגיש לך כ"כ חזק אפשר לומר שזה 1ק10.

שווה לשנות את המקצוע המועדף לוורלוק?
הרבה יותר מעניין אותי לשמוע הערות על הקונצפט שלהן מאשר על הפרטים הקטנים. ורעיונות לשיפור/תוספות.
 
ב"ה
לגבי מהדורה 4:
כוח לפי רצון שתמיד גורם נזק אבל בהחטאה גורם גם חצי נזק לעצמו זה לדעתי יותר מדי. גם שכחת להגדיל את הנזק לפי הדרגה כך שזה יוצא כוח הרבה יותר מדי חזק בדרגה 1 אבל לא יעיל בכלל בדרגה 30. עוד בעיה היא שהכוח דורש תכונה ספציפית וזה לרוב לא כל כך טוב כשמדובר בכוח גזע. במהדורה 4 הגזע הזה מייצר נוכלים מוצלחים בדומה לגזע בני המחצית (יש להם את אותם תוספים לתכונות).

לגבי מהדורה 3.5:
גם במקרה הזה עוצמת הדם יעילה מאוד בדרגות נמוכות אבל ממש לא יעילה בדרגות גבוהות. זה לא גזע שמתאים במיוחד לד"שים בגלל שהכוח שלו חזק רק בדרגות נמוכות כי בדרגות גבוהות הוא גורם ממש מעט נזק. אם שחקן בונה אחד כזה עם כריזמה 20 אז בדרגה 1 יש לו כוח שגורם בממוצע 12 נזק ואין שום דרך להתחמק ממנו (למרות שחצי מהנזק חוזר למטיל כנזק הכנעה), וזה ממש חזק לדרגה 1. בדרגה 20 2ק6+מתאם כריזמה זה ממש מעט ביחס לנזק שדמות עושה. זה גם שובר את העיקרון שמפלצת בדירוג אתגר N+2 צריכה להיות שקולה לשתיים בדירוג אתגר N כי הנזק שלהם כמעט ולא משתנה עם הדרגות וסיכויי הפגיעה בכלל לא משתנים. בניגוד לאורקים אם תיקח 32 כאלה כאנשי קרבות בדרגה 1 נגד חבורה בדרגה 9 ה-32 יהרגו את כל החבורה בשני סיבובים כי כל אחד יגרום 2ק1+6 (בממוצע 8) וכל ד"ש יותקף ע"י 8 כאלה בבת אחת בשביל נזק ממוצע של 64 לכל ד"ש, מה שהורג את הקוסם והנוכל מיד וגורם הרבה נזק ללוחם ולכוהן שימותו בסיבוב הבא על ידי אלה שישארו.
עזוב כוחות שגורמים נזק שאי אפשר להתחמק מהם בשום צורה, הם לא מביאים שום דבר טוב. אם היתה הצלה נגד ההשפעה או שהיא היתה דורשת התקפת מגע לטווח רחוק אז היא היתה הרבה יותר מאוזנת. כוח כזה לא הייתי נותן אפילו פעם ביום אז בטח שלא מתי שרוצים.
הייתי הולך יותר בכיוון של יכולת לגרום מחסר של 2- שלהצלת רצון של יריב נגדו בתמורה לזה שהסגנאל יהיה משותק למשך הסיבוב הבא.
 
ככל שאני חושב על זה, אני מזהה יותר ויותר בעיות עם היכולת הזאת. מה באמת עם הצלה למטרה? ומה הטווח? לפחות תציין את אלה, כדי שתהיה פה איזו תחושה שהיכולת הזאת מנסה לפחות להיות מאוזנת.
 
בנוגע ל4, איזנתי את זה לפי קליע קסם, אבל במחשבה שניה קליע קסם זה כח מקצוע, ולא גזע.
מצד שלישי עכשיו הסתכלתי על נשיפת דרקון של דם דרקון, וזה בהחלט מאוזן! (יצור אחר מול רבים, בחירה של תכונה מול תכונה קבועה, תוסף 2+ להתקפה, פעולה משנית מול רגילה, בחירה של סוג הנזק) הופסתי לגבי ההתפתחות בדרגות והורדתי לק8.

דם סגנאל (כח גזע של סגנאל)
אתה מרכז את עוצמתך, תוך כדי הלהטת דמך לכדי בעבוע, וגורם ליצור אחד שאתה מסתכל עליו לסבל נוראי.
רצון ; פעולה רגילה ; טווח 5.
מטרה: יצור אחד
התקפה: כריזמה נגד קשיחות
פגיעה: 1ק8 + מתאם כריזמה.
החטאה: 1ק8 + מתאם כריזמה. בנוסף אתה סופג מחצית מהנזק הנגרם.
בדרגה 11 הנזק הופך ל2ק8 ובדרגה 21 ל3ק8.


בנוגע ל3.5, בדרגות הנמוכות היא לא תוכל להשתמש בזה יותר מדי כיוון שאין לה הרבה נק"פ בדר"כ. בדרגה גבוה כמו שאמרת בעצמך זה לא משתלם במיוחד, אבל ככה זה ב3.5 היכולות של הגזע אף פעם לא ממש מועילות בדרגה גבוהה.
עוצמת דם: הסגנאל שלטות באופן טבעי בקסם עתיק הנקרא לרוב "קסם דם". הן מרכזות את עוצמתן האישית ומלהיטות את הדם של עצמן עד כדי בעבוע פנימי שמצטבר לכח. כח שאיתו הן מסוגלות לגרום ליצור עליו הן מתבוננות לכאב וייסורים. 3פעמים ביום, כפעולה רגילה, היא גורמת ליצור אחד בטווח 9 מ' עליו היא מסתכלת 2ק6+(מתאם כריזמה) נזק בעינויים. כתוצאה מהלהטת הדם הסגנל בעצמה סופגת חצי מהנזק שנגרם (עיגול מטה) כנזק הכנעה. כח זה אינו משפיע על יצורים לא גשמיים, יסודנים ויצרי כפיים.

עכשיו אתם מוכנים להתיחס לדברים שחשובים לי באמת?
 
שכחת מכך שנשיפת דרקון הוא כוח התקלות, לא לפי רצון. כוח גזע התקפתי לפי רצון הוא משהו מאוד לא רצוי - אתה רוצה שהמקצוע יוביל את התקפותיה של הדמות, לא הגזע שלה. גזע הוא אופי, רקע, בונוסים כאלה, אף פעם לא התקפה שימושית.
בנוסף, גרימת נזק אוטומטית (בפגיעה או בהחטאה) היא משהו שכמעט ואינו קיים מלבד בכוחות יומיים. זה יכול להיות מעניין ככוח גזע, אבל אני ממליץ לחשוב שוב על כל הקונספט.
 
דווקא לא שכחתי את זה, על שניהם חשבתי והשוותי לפי כוחות אחרים.
הבעיה שלי היא שאני כן רוצה שהוא יהיה לפי רצון, אבל אם הוא יגרום נזק רק לסגנאל בהחטאה, הוא יהיה ממש לא מועיל וחלש.
ככה זה יותר טוב?

דם סגנאל (כח גזע של סגנאל)
אתה מרכז את עוצמתך, תוך כדי הלהטת דמך לכדי בעבוע, וגורם ליצור אחד שאתה מסתכל עליו לסבל נוראי.
רצון ; פעולה רגילה ; טווח 5.
מטרה: יצור אחד
התקפה: כריזמה+2 נגד קשיחות
פגיעה: 1ק10 + מתאם כריזמה.
החטאה: אתה מוגדר כמוחלש עד תום התור הבא שלך.
בדרגה 11 הנזק הופך ל2ק10 והתוסף ל3+. בדרגה 21 ל3ק10 והתוסף ל4+.
 
ננסק אמר/ה:
שכחת מכך שנשיפת דרקון הוא כוח התקלות, לא לפי רצון. כוח גזע התקפתי לפי רצון הוא משהו מאוד לא רצוי - אתה רוצה שהמקצוע יוביל את התקפותיה של הדמות, לא הגזע שלה. גזע הוא אופי, רקע, בונוסים כאלה, אף פעם לא התקפה שימושית.
בנוסף, גרימת נזק אוטומטית (בפגיעה או בהחטאה) היא משהו שכמעט ואינו קיים מלבד בכוחות יומיים. זה יכול להיות מעניין ככוח גזע, אבל אני ממליץ לחשוב שוב על כל הקונספט.
אני לא יודע על מה אתה מדבר, נשיפת דרקון זה אחד הדברים היותר שימושיים, וניראה אותך הומר את זה ל3 הגובלינים שצליתי למוות באייקון האחרון .

ביפ. למען כוחות גזע מגניבים ויעילים.
 
נשיפת דרקון מעולה נגד חפ"שים, אבל רק "חביב" נגד כל השאר. הוא אחלה כוח לדעתי - מכסה אזור, מתקיף עם תכונה לפי בחירתך, ועולה רק פעולה משנית. אבל הוא נחות יחסית לכל כוח אחר שעושה את אותו הדבר: אפילו כוח אשף לפי רצון עושה יותר נזק על אותו שטח מקביל. זה כמובן מכוון - כוחות גזע אמורים להיות פחות חזקים מכוחות מקצוע, אבל לתת אופי ייחודי, לעשות איזה שטיק שאי אפשר לקבל בדרך אחרת.

אנתרקס, הגרסה החדשה של הכוח *חזקה* יותר מהקודמת. אחזור על זה: אין דבר כזה כוח התקפה גזעי לפי רצון. הצ'יינגלינגים של אברון יכולים לשנות את צורתם לפי רצון, אבל זה שינוי קוסמטי ואינו קרבי באופיו. אף אחד אחר לא מסוגל להשתמש בכוחות לפי רצון קרביים, ובצדק - זה חזק מדי.

הכוח גם אינו מועיל לאף אחד. לכל מקצוע כבר יש כוחות התקפה, והם עדיפים לו.
סערים לא ירצו אותו, כי הם לא מבוססים על כריזמה; הסער היחיד שכן מבוסס על כריזמה, מכשף, כבר משתמש בפרץ קמאי, שעושה בדיוק אותו דבר רק עם טווח ארוך יותר וללא השפעה שלילית.
מגוננים לא ירצו אותו, כי מי בכלל צריך כוח טווח?
מנהיגים לא ירצו אותו, כי אם הם לא עושים השפעה מיוחדת ביחד עם הכוחות שלהם, אז הם מנהיגים לא טובים. ואם הם מתקיפים בקפא"פ, כמו רוב המנהיגים, אז שוב, מי בכלל צריך כוחות טווח.
רכזים לא ירצו אותו, כי מי בכלל מבוסס על כריזמה? ואפילו אם היה מבוסס על כריזמה, הסיכוי לסבול החלשה מוריד את האפקטיביות שלי במידה קיצונית מכדי שיהיה לי שווה להסתכן עם 1ק10.

בקיצור, אף אחד לא צריך את הכוח הזה. לכל מקצוע כבר יש כוחות לפי רצון, שמתאימים לו היטב. הכוחות הגזעיים הינם רב-שימושיים בכוונה - כמעט כל אחד יכול להרוויח מהיכולת להשתגר, או מלהוסיף נזק בהתקפה (כמו זד). כולם רוצים להוסיף לסיכויי ההצלחה שלהם (כמו דווה), ואין סער או מגונן שיתנגד ליכולות של בן פרא או מחושל קרב (שבאופן לא מפתיע, מיועדים להתאים למקצועות סערים ומגוננים).

בקיצור, כדאי לחשוב על זה שוב.
 
כוח התקלות שנותן בוסט נזק להתקפה. במידה והחטאת, אתה עושה חצי נזק מהכוח בלבד (בנוסף לכל השפעה מהכוח עצמו), ואותו נזק מהכוח פוגע גם בך?
 
נניח משהו כזה?

דם סגנאל (כח גזע של סגנאל)
אתה מרכז את עוצמתך, תוך כדי הלהטת דמך לכדי בעבוע, וגורם ליצור אחד שאתה מסתכל עליו לסבל נוראי.
התקלות; פעולה משנית; טווח 5
מטרה: יצור אחד
התקפה: כריזמה נגד קשיחות
פגיעה: הוסף 4+ נזק בהתקפה הבאה שלך כנגד אותו יצור.
בדרגה 11 הוסף 6+. בדרגה 21 הוסף 10+.
זה הורס את כל הרעיון של העינויים. זה סתם נראה כאילו היא מתחזקת מהדם, אבל זה להפך! היא נחשלת מזה.

אפשר משהו כזה.. מה אתם אומרים?

דם סגנאל (כח גזע של סגנאל)
אתה מרכז את עוצמתך, תוך כדי הלהטת דמך לכדי בעבוע, וגורם ליצור אחד שאתה מסתכל עליו לסבל נוראי.
התקלות; פעולה משנית; טווח 3
מטרה: יצור אחד
התקפה: כריזמה נגד קשיחות
פגיעה: 1ק6 והיצור מוחלש עד סוף התור הבא שלך.
בדרגה 11 הנזק הופך ל2ק6. בדרגה 21 הנזק הופך ל3ק6.
 
זה לא הכיוון הנכון בכלל... אתם מנסים להתאים את הקראנץ' למהדורה במקום לפלאף.
הקראנץ' צריך להיות מותאם לפלאפ של הכח. ותוסף להתקפה אחרת פשוט לא קשור בשום צורה למה שאני רציתי.
 
האם זהו הפלאף?

"הסגנאל שלטות באופן טבעי בקסם עתיק הנקרא לרוב "קסם דם". הן מרכזות את עוצמתן האישית ומלהיטות את הדם של עצמן עד כדי בעבוע פנימי שמצטבר לכח. כח שאיתו הן מסוגלות לגרום ליצור עליו הן מתבוננות לכאב וייסורים."

אם כן, אני לא רואה מה הבעיה לעקם את זה קצת ולהגיד שהכוח שצברו מתנקז דרך אחד הלחשים\הנשקים שלהן, תוך כדי התקפה. אני גם לא מבין למה זה חייב להיות כוח לפי רצון, זה נשמע כמו משהו שמזכיר כוח התקלות.

מעבר לכך, הנה משהו שכדאי לשקול. לא כל דבר ניתן להמיר למכאניקה באופן מאוזן. אם אני יוצר גזע של דרקונים חצי-אלוהיים שיכולים לשרוף את היבשת עם הזזת האצבע, אז לא משנה כמה אנסה לשחק עם זה, זה לא יצא מאוזן. כך שאם אתה רוצה לוותר על האיזון ולתת להן כוחות שהם בפירוש חזקים יותר מהאחרים, סבבה, אתה מוזמן. אם אתה רוצה לשמור על הגזע שלך ברמה אחידה עם שאר הגזעים, אז כדאי שתתחיל לפרש אותו נכון מבחינה מכאנית, או לוותר על מעט מהעוצמה שאמורה להיות להן.
ואני מזכיר לך את קיומם של כשרונות גזע, שמשפרים את הכוחות הטבעיים של הגזע, בדרך כלל במידה משמעותית. אולי הסגנאל ה-"קלאסית" שאתה חושב עליה היא בעצם מישהי בדרגה גבוהה, שכבר לקחה כמה כשרונות כאלו. כמו שלגולאס הוא יותר "אלפי" מכל אלף בדרגה ראשונה, בזכות הכשרונות האלפיים שלקח, ומשפרים את התכונות האלפיות הטבעיות שלו.

בכל מקרה, להישאר נאמן באופן מוחלט לדרך האחת והיחידה שאתה מתאר לעצמך משהו, איננה גישה מועילה במיוחד לשיפור.
 
חזרה
Top