• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לחש\כישרון חדש: הטמעת ריפוי

איתיליבנה

פונדקאי ותיק
רעיון עלה בראשי, לגבי לחש ממש מגניב לכהן. אני עדיין שוקל אם להפוך אותו לסוג של כישרון, ואשמח לקבל עצות. כרגע, בכל מקרה, הוא נראה ככה:

הטמעת ריפוי
כוהן 1
רכיבים: קול, תנועה, חומרי
זמן הטלה: שעה לכל דרג ריפוי (ראה הסבר)
טווח:נגיעה בטווח קרוב
מטרה: יצור אחד
משך: 24 שעות\דרגת מטיל (מקסימום שבוע) או עד שמשומש
הצלה:רצון נוגד (בהנחה שהיצור מתנגד)
התנגדות לחשים: כן

את הלחש הטמעת ריפוי תמיד צריך להטיל יחד עם לחש נוסף, ששמו כולל את המילה "ריפוי". המטיל בוחר מטרה אחת (הוא יכול לבחור את עצמו). לפני הטלת הלחש, המטיל בוחר את לחש הריפוי שיטמיע. הלחש המוטמע חייב להיות כלול ברשימת לחשי הכוהן, והכוהן חייב להיות מסוגל להטיל אותו. לאחר מכן, המטיל ומטרת הלחש חייב להתפלל ביחד, בזמן שהם מחזיקים ידיים (או נוגעים זה בזה בדרך אחרת כלשהי). התפילה נמשכת שעה לכל דרג של לחש הריפוי שמוטמע (לדוגמא ריפוי פצעים קלים ידרוש שעה של תפילה, וריפוי פצעים בינוניים שעתיים). בתום התפילה, הלחש מתבצע. לחש הריפוי מוטמע לתוך המטרה. כעט, עד תום משך הלחש, המטרה תוכל להטיל אותו, כפעולה חופשית, בכל זמן שהוא. אם הדמות מאבדת את הכרתה (בכל אופן שאינו שינה טבעית) הלחש יוטל אוטומטית. ברגע שהלחש מוטל והשפעתו מתמלאת, הוא עוזב את המטרה, וניתן להטמיע בה לחש חדש (בכל עת, רק לחש אחד יכול להיות מוטמע במטרה).
רכיב חומרי: בעת התפילה, המטיל חייב להקריב מנחה כלשהי לאל שלו, בשווי של 5 מ"ז לדרג.

את הלחש ניתן גם להטיל הפוך: הטמעת פציעה. הלחש עובד כמו הטמעת ריפוי, חוץ מההבדלים הבאים:
בעזרת לחש זה ניתן להטמיע לחש גרימה במטרה (גרימת פצעים קלים וכו'). לחש זה לוקח רק חמש דקות\דרג להטלה, אך בחמש דקות אלה יש לדאוג שהמטרה לא תזוז ממקומה. המטיל מתפלל לאל שלו את הזמן הדרוש ואז מניח את ידו על איזור נבחר בגוף המטרה. אם המטרה נכשלת בהצלת הרצון שלה, הלחש מוטמע. עד תום משך הלחש, ובהנחה שהמטרה לא רחוקה יותר מתשעה מטרים ממנו (+ 2 מטרים\דרגת מטיל), יכול המטיל, כפעולה חופשית ובכל זמן, להטיל את הלחש. המטרה תחוש כאב עצום באזור בו נגע הכהן, שיתבטא בנזק שיגרם לה. לחש זה משומש בעיקר על ידי אדוני עבדים מרושעים: הכוהנים שלהם מטמיעים לחש גרימת פצעים משניים על כל העבדים, ואם ברצון האדון לענות אותם, הכהן פשוט מפעיל את הלחש. נאמר שזהו השוט היעיל ביותר.


הערות\תגובות?
 
די אהבתי, אבל למה שעה לכל דרג?!?
אז כדי שמשהו יוכל להטיל על עצמו ריפוי פצעים אנושיים (בעזרת הלחש הזה), הוא יצטרך להתפלל 4 שעות (באל שיכול להיות שהוא בכלל לא סובל, צריך לעשות עם זה משהו). אני יודע שזה צריך להיות מין קסם כזה של "לפני יציאה לדרך", אבל אני לא רואה שום סיבה לבזבז שעות של תפילה, כשהכוהן במילא צריך להתפלל פחות רק כדי לקבל את לחשי הריפוי האלו.

הרעיון הוא רעיון טוב, אבל אני פשוט לא מצליח לראות אותו מיושם.
 
רעיון טוב. רק כמה דברים:
- נראה לי שצריך להתפלל יותר מדי זמן. ראה את הנימוק של שאדו.
- בהצלה תכתוב "רצון נוגד (לא מזיק)"
- לחש הריפוי שהוטמע יכול לפעול רק על היצור שבו הלחש הוטמע?
 
פלאפי אמר/ה:
אם כך, מה זה שונה מלחש "הענקת לחשים"?

שאף פעם לא שמתי לב ש "הענקת לחשים" קיים :oops:

בכל מקרה, "הטמעת ריפוי" הוא לדרגה נמוכה יותר, והוא יכול להיות הגורם שיעזור להעלים את בעיית ה "נלחמנו בגובלין וחצי ואנחנו צריכים לנוח עשרים וארבע שעות" שנפוצה בדרגות הנמוכות. מלבד זאת, ניתן להשתמש בכוח בכל זמן, כולל בתור היריב.
ויש גם את הגירסה ההפוכה ללחש, שמופעלת על ידי המטיל עצמו.
 
אני חושב שהמחיר של המנחה הוא די חסר טעם, כי זה מעט מדי בשביל להיות משמעותי. עדיף פשוט לבטל את זה.
לחש שימושי ומאוזן. קבל ח"ח.

נ.ב. אאז"ן הלחש הטמעת לחשים הוא של אשף\מכשף, וכוהנים לא יכולים להטיל אותו.
 
לא, אתה לא מבין. בשביל להטמיע לחש צריך להטיל שני לחשים.
קודם כל, את הלחש הטמעת ריפוי.
שנית, את הלחש הריפוי שרוצים להשהות.
 
אני לא מתכוון להטלת הלחש, אני מתכוון לזה שההבדל בין- "אני רץ להטיל מרפא על ידידי הגוסס המורעל החולה האנוש" לבין- "אני מביט בגופת האויב בחיוך מרוצה" הוא לחש אחד מדרג אחד.
לכן אני ממליץ לתת הגבלה לדרג הלחש שאפשר להטמיע.
 
The Time אמר/ה:
אני לא מתכוון להטלת הלחש, אני מתכוון לזה שההבדל בין- "אני רץ להטיל מרפא על ידידי הגוסס המורעל החולה האנוש" לבין- "אני מביט בגופת האויב בחיוך מרוצה" הוא לחש אחד מדרג אחד.
לכן אני ממליץ לתת הגבלה לדרג הלחש שאפשר להטמיע.

לא כל כך הבנתי את הטיעון- הרי כדי שהטמעת ריפוי יוכל להיות משומש יחד עם מרפא, על הכוהן להיות מסוגל להטיל מרפא (וזו כבר הגבלה בפני עצמה). בנוסף יהיה על הכוהן להתפלל שעות כדי שהלחש יוטמע, שעות שבהן הוא יכול היה לנוח וללמוד מחדש לחשים. הטמעת ריפוי אכן יכול להוות את הגורם שישנה את תוצאת הקרב לחלוטין, לכן הוא קיים. מצד שני דאגתי להוסיף לו כל כך הרבה מגבלות שהוא מאוזן, עד כמה שאני יכול לקבוע.
 
חזרה
Top