• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע לא מאוזן- אמן האש

המנצ'קין

פונדקאי מהשורה
תעזרו לי להחליש אותו!

אמן האש
דרגה תה"ב קשיחות תגובה רצון מיוחד
1 1+ 3+ 0+ 0+ פרץ אש, התנגדות לאש
2 2+ 3+ 0+ 0+ נשק אש, הכרת האש, להבת גהנום
3 3+ 4+ 1+ 1+ כשרון אומנות לחימה
4 4+ 4+ 1+ 1+ ריצת אש 1/יום
5 5+ 5+ 2+ 2+ -
6 1+/6+ 5+ 2+ 2+ נשיפה דרקונית 1/יום
7 2+/7+ 6+ 3+ 3+ גל חום, קשר אש לנשק
8 3+/8+ 6+ 3+ 3+ ריצת אש 2/יום
9 4+/9+ 7+ 4+ 4+ כשרון אומנות לחימה
10 5+/10+ 7+ 4+ 4+ התנגדות דגולה לאש, התפוצצות אש
11 1+/6+/11+ 8+ 5+ 5+ -
12 2+/7+/12+ 8+ 5+ 5+ נשיפה דרקונית 2/יום, ריצת אש 3/יום
13 3+/8+/13+ 9+ 6+ 6+ עוצמתה של האש
14 4+/9+/14+ 9+ 6+ 6+ זימון יסודן אש (גדול)
15 5+/10+/15+ 10+ 7+ 7+ התפוצצות אש 2/יום
16 1+/6+/11+/16+ 10+ 7+ 7+ ריצת אש 4/יום, זימון יסודן אש (ענק)
17 2+/7+/12+/17+ 11+ 8+ 8+ עמידותה של האש, גוף בוער
18 3+/8+/13+/18+ 11+ 8+ 8+ נשיפה דרקונית 3/יום, כשרון אומנות לחימה
19 4+/9+/14+/19+ 12+ 9+ 9+ פרץ אש דגול, חסינות לאש, פגיעות לקור
20 5+/10+/15+/20+ 12+ 9+ 9+ כוח האש, ריצת אש 5/יום


פרץ אש: החל מדרגה ראשונה יכול אמן האש לגרום (כפעולת התקפה) ללהבות לפרוץ מידיו עד טווח 3 מטר ( להחלטתו: 1.5 מטר- התקפת קפא"פ, 3 מטר- התקפה מטווח רחוק) הגורמות נזק אש 2ק1+4/ דרגת אמן האש. יכולת זו זמינה פעם ביום עבור כל דרגת מטיל.
התנגדות לאש: מדרגה ראשונה, גופו של אומן האש ספג כוויות רבות, והוא עמיד יותר לאש. אמן האש זוכה בחסינות לאש 10, וכן בהפחתת נזק 2/קור.
נשק אש: גופו של אמן האש מקרין חום עז, המתועל דרך נשקו. בכל פעם שאומן האש פוגע במטרתו, המטרה סופגת עוד 1ק4 נקודות נזק אש.
להבת גהנום: החל מדרגה שנייה, יכול אמן האש לעטוף את גופו בלהבות חסרות חום אחת לשבוע. להבות אלו מעניקות לאמן האש סיכוי של 5% לזמן אזר בעל ק"פ השווה לחצי דרגת אמן האש.
כשרון אומנות לחימה: בדרגות 18,9,3 בוחר אמן האש את אחד מכישרונות הלוחם הנוספים (ראו תיאור מקצוע הלוחם בספר החוקים לשחקן)
ריצת אש: בדרגה רביעית, אחת ליום רשאי אמן האש לוותר על פעולת תנועה, ובתמורה הוא רשאי לרוץ למרחק השווה לדרגתו X2 תוך כדי כך שהוא משאיר מאחוריו להבות הגורמות נזק 1ק5+6 נקודות נזק אש. היתקלות בגוף כלשהו במהלך הריצה מביאה לסיום התהליך. אמן האש יכול להשתמש ביכולת זו פעם נוספת ביום כל 4 דרגות.
נשיפה דרקונית: מדרגה חמישית, יכול אמן האש לפלוט אחת ליום להבה בדומה לנשק הנשיפה של דרקון. סוג הדרקון נקבע עפ"י נטיית אמן האש: רע-אדום, טוב-זהב. יכולת זו שמישה פעם נוספת ביום כל 6 דרגות.
גל חום: החל מדרגה שביעית, יכול אמן האש להחליט במקום להשתמש ביכולת פרץ האש, להקרין חום עז מכף ידו, הגורם לעיוורון למשך 1 סיבוב/5 דרגות.
קשר אש לנשק: מדרגה שביעית, יכולת נשק האש של אמן האש משתפרת. הנשק גורם לנזק אש של 1ק6 במקום 1ק4, ונחשב לנשק הנוטה לאש ולנטייתו של אמן האש למטרות התגברות על הפחתת נזק.
התנגדות דגולה לאש: בדרגה עשירית, השימוש ביכולותיו הרבות של אמן האש עושה את גופו של אמן האש לחסין כמעט לגמרי לאש. אמן האש זוכה בחסינות לאש 25, ובהפחתת נזק 5/קור.
התפוצצות אש: החל מדרגה עשירית, יכול אמן האש לגרום לגופו להתפוצץ בהבזק אש פעם ביום הגורם נזק 8ק8 לכל מי שברדיוס 3 מטר. יכולת זו זמינה אך ורק במקרה ולאמן האש יש כשליש מהנק"פ המלא שלו, או בעת שהצליח בגלגול הצלה נגד נזק טראומטי. יכולת זו זמינה פעם נוספת בדרגה 15.
עוצמתה של האש: בדרגה 13, אמן האש נעשה דומה ללהבה. הוא זוכה בתוסף 2+ לערך הכוח.
זימון יסודן אש: בדרגה 14, יכול אמן האש אחת לשבוע לזמן יסודן אש גדול בעל ק"פ השווה למחצית דרגתו. בדרגה 16, יכול אמן האש לזמן אחת לשבועיים יסודן אש ענק.
עמידותה של האש: בדרגה 17, אמן האש נעשה גמיש וחסון כאש. הוא זוכה בתוסף 2+ לערך החוסן.
גוף בוער: בדרגה 17, להבות קטנות מבצבצות מפעם לפעם (כל 1ק12 סיבובים) סביב גופו של אמן האש. כל מי שנמצא בהיאבקות עם אמן האש בזמן הופעת הלהבות, מושפע בדומה ללחש גרימת פצעים קלים.
פרץ אש דגול: בדרגה 19, יכולת פרץ האש מוכרת לאמן האש כמו כף ידו. כעת, הנזק שהיא עושה מחושב בקוביות ק8, ולא בק4.
חסינות לאש: בדרגה 19, אמן האש מזכיר בצורתו להבה גולמית. הוא חסין להתקפות הגורמות נזק אש, ולכל כלי נשק הגורמים נזק חותך.
פגיעות לקור: מדרגה 19, אמן האש סופג נזק משולש מהתקפות קור, ונזק כפול מכלי נשק מוחצים.
כוח האש: מדרגה 20, אמן האש נראה כמו יסודן אש, ורק פה ושם מבצבצים תווי פנים אנושיים. הוא זוכה לתוספים הבאים: 4+ לכוח, 2+ לחוסן, 2- לכריזמה.
 
עברתי על זה במהירות, ואתה בבירור לא בקיא בחוקים.
בדרגה ראשונה הצלה חזקה היא +2, ולא +3. בדרגה 20 הצלה חלשה היא +6, ולא +9.
חוץ מזה, כשאומרים חסינות לאש, זה אומר חסינות מלאה לאש, שזה אומר 0 נזק מכל התקפת אש. עמידות לאש לעומת זאת אומר שאתה מפחית כמות נזק מסוימת מכל התקפת אש (אם זכרוני אינו מטעני, מקובל לשים10).
הפחתות נזק תקפים רק בקשר להתקפות פיזיות, ולא לאנרגיה (אנרגיות: אש, חומצה, קור, אנרגיה חיובית [ריפוי], אנרגיה שלילית, קול, חשמל ונדמה לי שזהו).
והיכולת עוצמתה של האש (שנותנת +2 לכוח) לא ממש קשורה, ודי לא מתאימה.
וכל זה בלי אפילו הערות על חוסר הפלאף (=הסיפור הכללי של המקצוע, כמו איך נהפכים לאמן אש, מעמדם בחברה וכולי).

נ.ב. יש חוק נגד דאבל פוסטינג - שאתה מגיב פעמים ברצף. יש כפתור עריכה. חוץ מזה פרסמת נושא של המקצוע פעמיים.
 
תפסיק בבקשה לפרסם הודעות, שמנו לב בפעם הראשונה.

הדבר הראשון שאני שם לב במקצוע הזה זה שיש לו גם תה"ב גבוה, וגם טונה של יכולות קסומות. זה בדרך כלל לא הולך ביחד אם אתה רוצה מקצוע מאוזן. מלבד זאת, חסר לנו רקע, ק"פ, ומיומנויות.
 
(אוף! נמחקה לי עכשיו הודעה שלמה! :confused: )
בתור התחלה, מקצוע בלי רקע זה לא מקצוע, זה אוסף נתונים. מיהו אמן האש? איך הוא חי? מה מעמדו בחברה? במה הוא מאמין? מה האופי שלו? איפה הוא גר?
אחרי שהפכת את המקצוע שלך ל.. טוב, מקצוע, תסתכל על הנתונים. דבר ראשון, לא כתבת קוביית פגיעה ומיומנויות מקצוע. דבר שני, כדי שתשתמש בהצלות של חזקה\חלשה מספר החוקים לשחקן.
עכשיו, כדי להחליש אותו אתה קודם צריך את הרקע. להשאיר את התה"ב הגבוה ולתת קוביית פגיעה טובה כדי להפוך אותו ללוחם אש? לשים תה"ב גרוע וקוביית פגיעה נמוכה כדי שהוא יהיה סוג של אשף שברירי שמתמחה באש? את זה אתה תחליט.
דבר אחרון, זה נראה מתאים הרבה יותר למקצוע יוקרה מאשר למקצוע בסיס.
 
ברוך הבא לפורום!
כדאי שתעיין בחוקי הפורום כדי להימנע מאי-נעימויות עתידיות.
באשר למקצוע - כדאי קודם כל שתפרט על הרקע שלו, חומר כתוב - הנקרא גם פלאף.
כדאי שתעקוב אחרי החוקים ליצירת מקצוע. ישנן רשימות מותאמות לרמת תה"ב (שאחריה עקבת) ולהצלות (טובה/גרועה).
בינתיים הייתי מוריד את התוסף לחוסן בדרגה 17 ואת הכשרונות הנוספים.
בנוסף לכל - חסרים נתונים. מה הק"פ שלו? מהן מיומנויות המקצוע שלו? שריונות ונשקים וכד.
 
בקריאת קנגרו הבנתי שהדבר הכי טוב זה לדחוף מתאם דרגה ולגמור עם זה (זה השלב שבו פלאפי ובכפית צועקים עלי שאני נוב ושאין מתאם דרגה למקצועות, אבל ככלל, השה"מ בקלות יכול להוריד בכמה דרגות את המשחק מקצוע זה). אבל אם אתה מתעקש, אפשר לתקן כמה דברים- קודם כל, שהוא יהיה חייב להיות תוהו (נטייה, במקרה שלא הובנתי). דבר שני - להחליש את ההצלות הבסיסיות. דבר שלישי- להוריד קצת את התה"ב, עם כל היכולות המיוחדות הוא צריך להיות פחות התקפי (כמו הנזיר :mrgreen: ). פרץ אש- פעם ביום (לא לכל דרגת מטיל). אהבתי את ההתנגדות לאש, אבל אפשר להוריד את העמידות ל5 (בכל זאת, דרגה 2), וב"התנגדות דגולה לאש" ( :lol: ) לעלות את זה ל20. את היכולת "נשק אש" הייתי שם בדרגה רביעית, ואת ריצת האש בדרגה שנייה. שם לב שלא כתבת מה "הכרת אש" עושה. להבת גהנום נראית לי מיותרת לגמרי. כשרון אומנות לחימה... טוב בסדר. נשיפה דרקונית?!? להחליף, ומהר. אולי, נשק נשיפה, שמוריד 2ק6, ומבעיר חפצים בעירים (פעם ביום). גל חום נראה לא שימושי עד רמה 12, אבל, ניחא. אהבתי את קשר אש לנשק, סוף סוף משהו מאוזן (משפר את הנזק רק ב1ק2 :| ). אגב, שמתי לב שהרבה לקוח מlf2 (ריצת אש? נשיפת דרקון? התפוצצות אש? תעשה לי טובה). אז התפוצצות אש. אממם... 5ק8 וזה בסדר. או, שאפשר לעשות 8ק8, אבל שזה יוריד את הנק"פ של אמן האש ל1. משם הכול בסדר, (זה עדיין קצת חזק, אבל ניחא.)
בקי"ע: וואו, חזרתי 6 שעות מוקדם מן הצפוי :mrgreen: .
ברוך הבא לפורום!
 
זה נראה די ממוקד כמקצוע בסיס, אבל אני ממליץ על השינויים הבאים:
ניקח את הלוחם. נקטין את הק"פ לק8, נוריד את התה"ב לבינוני ונוסיף הצלת תגובה חזקה(בנוסף לקשיחות).
נשנה מעט את המיומנויות, עם דגש על הישרדות ומניפולציות.
במקום כישרונות נוספים, ניתן לו רשימה של 'כוחות אש'. כולם על טבעיים, אלא אם ציינתי אחרת. להלן דוגמאות:
עמידות לאש:אמן האש זוכה בהתנגדות לאש 5. עבור כל פעם מעבר לראשונה בה הוא בוחר וכח זה, ההתנגדות גדלה ב5.
מעטפת להבות:אמן האש ראשי לעטוף את עצמו, פעם ביום, בהילת להבות הגורמת 1ק8 נזק לכל יצור הבא איתו במגע, תוקף אותו בקפא"פ(אך לא בגישה) או שהאמן תוקף בעזרת מכה ללא נשק או נשק טבעי. ההילה דורשת פעולת תנועה ונמשכת סיבוב/שתי דרגות. עבור כל פעם נוספת שנבחר כוח זה, ניתן להשתמש פעם נוספת בהילה.
נשיפה דרקונית:אמן האש ראשי לנשוף, פעם ביום, חרוט אש של 9 מ'. חרוט האש גורם 1ק8 נזק אש, והצלת תגובה מוצלחת(מבוסס חוסן) מפחיתה את הנזק לחצי. שימוש בנשיפה הוא פעולה רגילה. עבור כל פעם מעבר לראשונה בה נבחר כוח זה, ניתן להגדיל את נזק האש ב1ק8, או להפוך את הנשיפה לזמינה פעם נוספת ביום.
להב להבה:אמן האש ראשי להבעיר את נשקיו. נשק זה מתפקד כבוער למשך שני סיבובים/דרגה, לפי רצון האמן. הבערת נשק היא פעולה מהירה. בחירה פעם נוספת בכוח זה מגדילה את הכוח להתפרצות אש.
זימון אש:האמן ראשי לזמן יסודן אש קטן, פעם ביום, בדומה ללחש זימון מפלצת, בדרגת מטיל השווה לדרגתו. עבור כל פעם נוספת שנבחר כוח זה, ניתן להגדיל את כמות הפעמים ליום או להגדיל את היסודן(למקסימום של ענק). דמוי לחש.
חסינות לאש:האמן זוכה בחסינות לאש. ניתן לבחור כוח זה החל מדרגה שמינית, והוא מבטל את ההשפעות של הכוח 'התנגדות לאש'.
תנועה בתופת:האמן ראשי, פעם ביום, להיכנס אל תוך שרפה. האמן סופג 5ק6 נזק אש(אשר מושפעים מהתנגדות, חסינות), וראשי לנוע אל כל מקום בו נמצאת הלהבה.

זאת דעתי, בינתיים.
 
חזרה
Top