• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע יוקרה אפי חדש-כשף הדרקון ו-2 כישרונות אפיים- מה' 3

lahav

פונדקאי פעיל
נתחיל דווקא מהכישרונות-
המרת לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה, דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה.
תועלת: המטיל יכול להמיר יחידות לחש שהכין ליחידות מדרג גבוה יותר.
ההמרה מתבצעת כך:
ניתן להמיר כמה דרגים שרוצים לדרג חדש, מחברים את דרגי הלחשים(דרג 0 נחשב כדרג חצי לצורך העניין), מחסרים דרג אחד כ"תשלום" על ההמרה ומחסרים דרג אחד נוסף עבור כל שתי יחידות מעבר לשלישית(רביעית, שישית, שמינית וכו')
דוגמה- מיאלי רוצה להמיר יחידות מדרג 1,2 ו-3 לדרג 8.
היא יכולה לבזבז שלושה דרגי 3 בלי להיקנס על כך (3+3+3-1=8), או 2 דרגי 3 ו-2 דרגי 2 (3+3+2+2-1-1), כשהיא משלמת דרג אחד עבור המרה מעל 3(היא ממירה 4 יחידות), היא יכולה גם לשלם דרג 3, 2 דרגי 2, ו-4 דרגי 1
(3+2+2+1+1+1+1-1-1-1=8)- אחד דרג שחובה לשלם, ועוד שני דרגים עור היחידות הרביעית והשישית שהיא המירה.
בסוף כל אחת מההמרות היא מבזבזת את היחידות שהמירה ומקבלת יחידת לחש עם לחש מוכן בדרג 8.
ניתן להמיר יחידות לחש פנויות, או כאלה עם לחשים שעוד לא הוטלו, אבל לא יחידות שנוצלו כבר.
ניתן להמיר לחשים עד 5 פעמים ביום

פירוק לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה,דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה
תועלת: המטיל מסוגל לפרק לחש חזק למספר לחשים חלשים יותר.
הפירוק מתבצע בדיוק הפוך מההמרה:
בוחרים לחש מדרג גבוה יחסית(דרג 8 למשל), ומפרקים אותו למס' דרגים קטנים יותר(לא ניתן לפרק לדרג 0).
אם תוצאת הפירוק היא מעל 3 יחידות שהתקבלו( למשל- כשדרג 8 מפורק ל4 דרגי 2), המטיל נקנס בדרג אחד ועוד דרג עבור כל שתי יחידות מעבר לרביעית(משמע- קנס מתקבל עבור היחידות ה-4,6,8 וכו')
ניתן לפרק לחשים עד 5 פעמים ביום.

ועכשיו למקצוע היוקרה:

כשהוא עובר ברחוב, שערות עורפם של אלו החולפים לידו סומרות, ביער, העצים עצמם נעים ומשקשקים בחולפו עליהם,
גלים מתרוממים לידו בנחל ובים.
זהו כשף הדרקון, מכשף שהביא את כשרונו לידי שלמות, בעוד הוא מתאחד עם שורשיו הדרקוניים הקדומים


דרישות:
כשרון: מורשת דרקונית(השלם למאגיה)
הטלת לחשים: היכולת להטיל לחשים בדרג 9 ומעלה
דרגת מטיל 20
מיומנויות: תורת הלחשים 21 רמות, ידע(מאגיה) 21 רמות
מיוחד: חייב לדעת את השפה הדרקונית.
מיוחד: חייב להיות לא-דרקוני(גם לא חצי דרקון)
-----------------------------------------------
ק"פ: ק4
מיומנויות מקצוע: כמו מכשף.

תה"ב-כמו מכשף
הצלות- קשיחות חלשה, תגובה טובה, רצון טובה
מיוחד:

קסם דרקוני 2/יום:
בדרגה ראשונה לומד הכשף את דרכי החיבור הראשונות שלו עם דמו ומורשתו הדרקוניים, הוא יכול להטיל פעמיים ביום לחש עם המתאר של הדרקון שהוא בחר(במורשת הדרקונית) בלי לנצל יחידת לחש, ועם כשרון על קסם לבחירתו.
המתארים הם:
לבן וכסף- קור
ארד ושחור- מים
כחול ונחושת- אדמה
אדום, פליז וזהב- אש
ירוק- אוויר
בדרגה שלישית ובכל שתי דרגות מעבר לה(5,7,9) ניתן להשתמש בקסם פעמיים נוספות ביום.
בדרגה עשירית ניתן להשתמש בקסם בכמות השווה לדרגת המטיל/יומיים.

לחש דרקוני:
בדרגה שנייה, ובכל דרגה לאחר מכן, הכשף משפר את אחד מהלחשים שהוא יכול להטיל עם קסם דרקוני, ומוסיף לו כשרון על קסם כרצונו, הכשרון מעלה את הלחש רק במחצית הדרגים שהוא עמור להעלות אותו(מעגלים למעלה)

דם דרקוני:
בדרגה שלישית הכשף נקשר באופן הדוק יותר אל הדרקוני בעברו, והוא מקבל תוסף קבוע +2 לדרגת מטיל עבור כל לחש שהוא מסוגל להטיל עם קסם דרקוני.
בנוסף, הוא מקבל התנגדות לחשים השווה ל10+ דרגת המקצוע, ובהפחתת נזק 10/קסם.

התמרה דרקונית:
בדרגה רביעית הכשף מתחיל להשתנות לדרקון בעקבות ההתחקות הממושכת ומחקרו על עברו הדרקוני, הוא מקבל תוסף +1 דרג"ש טבעי.

ידע דרקוני:
בדרגה חמישית הכשף יודע על דרקונים הרבה יותר מכל יצור אחר- הוא מקבל תוסף הארה +2 להתקפה, נזק ובדיקות דרגת מטיל כנגד דרקונים.
בנוסף, הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע שלו+3 לכל בדיקת ידע הקשורה בדרקונים, ולכל בדיקת תורת לחשים על כל דבר בעל מגע דרקוני( חפצים קסומים שנוצרו ע"י דרקונים, מגילות שכתובות בדרקונית וכד').

מוניטין דרקוני:
בדרגה שישית, שמו של הכשף כבר הולך לפניו, וצורתו משתנה לדרקונית יותר.
הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע +3 לכל בדיקות הדיפלומטיה, והאיום כשאלה מבוצעות כשהצד השני רואה את הכשף.
(שה"מ יכול להחליט שהכשף יקבל מחסר זהה לבדיקות המיומנות הנ"ל אם אה מבוצעות בתנאים הנ"ל בקרב גזעים שונאי- דרקונים).

שינוי דרקוני:
בדרגה שביעית השינוי נמשך- והכשף מקבל תוסף קבוע +2 לכריזמה, בנוסף, הוא מקבל תוסף דרגת מטיל +1 בנוסף לתוספים הקודמים לדרגת מטיל של "דם דרקוני".

המרה דרקונית:
הכשף לומד בדרגה שמינית את היכולת להמיר את אנרגיית לחשיו בצורה יעילה ביותר, הוא זוכה בכישרון המרת לחשים, בשינוי קל-
הכשף לא צריך לשלם את הדרג האחד שהכשרון דורש בכל מקרה, והוא יכול להמיר עד ארבע יחידות בלי קנס(כך שלמעשה, הקנס הופך להיות במס' היחידות 5,7,9 וכו').
הכשף יכול להמיר כל לחש שהוא רוצה, אבל תוצאת ההמרה(הדרג הגבוה יותר) חייב להיות לחש שכשף יכול להטיל כקסם דרקוני.

נוכחות דרקונית:
בדרגה תשיעית, הכשף התקדם כל כך במחקרו עד שהוא משרה את יכולת הנוכחות המאיימת של הדרקון על אויביו.
ד"ק כנגד הנוכחות הוא 10+דרגת המקצוע+מתאם הכריזמה.
בנוסף, בזמן קרב, בני בריתו של הכשף בטווח 9 מטר(6 משבצות) זוכים בתוסף +2 לכל הגלגולים.

דרקוניות:
בדרגה עשירית הכשף הוא כבר כמעט דרקון אנושי, ויש לו ידע לגבי דרקונים שאין לאף אחד אחר.
תוספי המיומנות של הידע הדרקוני ושל המוניטין הדרקוני גדלים ב2+, ד"ק כנגד הנוכחות המאיימת גדל ב2+, תוסף הכריזמה ותוסף השריון הטבעי גדלים ב2+,תוסף דרגת המטיל גדל ב2+, והכשף מקבל שני לחשים נוספים כלחש דרקוני(מעבר לאחד שהוא מקבל על עליית הדרגה).
בנוסף, כל כשף מקבל א אחת היכולות הבאות, בהתאם לסוג הדרקון שלו:
אדום-זיהוי מיקום
ירוק- נשימת מים
כחול-חיקוי קולות(ד"ק שווה לד"ק הנוכחות המאיימת של הכשף)
לבן-ערפל קפוא( הכשף חסין גם הוא לגירוז, אבל לא מקבל את הליכת הקרח)
שחור- השחתת מים
ארד- נשימת מים
זהוב- תוסף מזל(יכולת כלטאי עליון, התוסף הוא +5)
כסוף-הליכת עננים
נחושת-טיפוס עכבישי(כמו זה של דרקון הנחושת, לא כמו הלחש)
פליז- זימון ג'יני
 
א. כשרונות אפיים לדרגות 21+, אאל"ט.
ב. יש בן-דרקון על אותה ת'מה במש"מ, כמקצוע יוקרה, באיזון הרבה יותר גדול. ובלי קשר רק ללחשים, במיוחד כשדרקונים הם לא בדיוק קוסמים. לפחות לא כקבוצת יצורים.
והפלאפ לוקה בחסר.
ג. הכשרון הראשון הוא לא ממש מאוזן, אבל זה לא משנה ממש בדרגות אפיות, אני חושב.
ההתמרה מתבצעת במקום ללמוד לחשים חלשים בבוקר או פשוט החלפה ספונטנית? כי המאוחרת יותר צריכה להישמר למטילים ספונטניים בלבד.
 
אני חושב שהמקצוע מעט דומה מדיי לבן הדרקון.

חשוב על כיוון קצת שונה:
אולי כמו שבן הדרקון מתקרב לשלמות הגופנית של הדרקון, כך כשף הדרקון מתקרב לדרקונים מבחינה רוחנית.
זה יכול לכלול לא רק הטלת לחשים וקבלת תחומי השליטה הפתוחים לדרקונים, אלא גם התנגדות לחשים, כוחות של הדרקונים כמו הליכת העננים של דרקון כסף או אבן המזל של הדרקון הזהוב, ואולי גם דברים "מיתולוגיים" יותר, כמו סגנון הדיבור המהפנט והמבט המרדים של הדרקון.
 
מקצוע אפי יותר מגניב למישהו שאוהב דרקונים, זה הדרגות האפיות של הבן דרקון, שמופיעות בהרחבת רשת שנקראת Epic Insights (שאין לי מושג כרגע איך משיגים אותה) - שם, במקום ההתקדמות האפית הרגילה של בן דרקון (שהיא בעצם סתם עוד תוספים ונשק נשיפה שגורם יותר נזק, הכל בצורה די חדגונית ומשעממת), הוא מתקדם בצורה מגניב יותר, ובין השאר גדל בגודל, מקבל התקפות עם הכנפיים, ועוד goodies.
 
אבל הקטע במקצוע הזה הוא למקד מכשפים בסוג מסויים של אנרגיה, עם קשר למורשת הדרקונית שלהם, ובעצם לחזק אותם בצורה רצינית.
 
יש תפיסה לפיה הכוח של מכשפים נובע מזיווג בין דרקון לדמוי אדם, וכך נכנס קסם לשושלת, יש גם סוג שלם של כשרונות בשלם למאגיה שמבוססים על התפיסה הזו.
אז... אם עדיין חושב שלא, אל תכניס לעולם המערכה שלך.
 
אבל זה לא קשור לבן דרקון!
בן דרקון הוא לא בהכרח מכשף, כשף דרקון הוא בהכרח מכשף!
והקטע זה שהוא לא(!) דרקוני כי אז אין טעם בלחקור את השושלת, מכיוון שאתה השושלת.
 
בס"ד

מה התועלת של לחשי דרג 0 בהמרת לחשים?
(על כל שני לחשים כאלה, אתה מקבל דרג נוסף, ונקנס בדרג אחד, כך שזה מתקזז)

בנוסף, הייתי מציע להגביל את הדרג המקסימלי לדרג שהיצור יכול להטיל.
(אחרת, נראה אשפים בדרגה 21 שמטילים לחשים בדרג 162, לא כולל תוספי לחשים)
 
יש הגבלה ל-5 פעמים ביום, אבל גם אשפים צריכים לחשים "חלשים", כמו, נגיד, אזעקה.
אם אשף שלי יבזבז את כל הדרגים הנמוכים שלו, אני אדפוק אותו אם משהו שידרוש ממנו לחש מאותו דרג, נגיד, אם אשף שרף את כל הדרגי 1 שלו, אני אגנוב לו את הספר בלילה(חכם מאוד להטיל אזעקה כל לילה...)
 
בס"ד

lahav אמר/ה:
יש הגבלה ל-5 פעמים ביום, אבל גם אשפים צריכים לחשים "חלשים", כמו, נגיד, אזעקה.
אם אשף שלי יבזבז את כל הדרגים הנמוכים שלו, אני אדפוק אותו אם משהו שידרוש ממנו לחש מאותו דרג, נגיד, אם אשף שרף את כל הדרגי 1 שלו, אני אגנוב לו את הספר בלילה(חכם מאוד להטיל אזעקה כל לילה...)

א. גם אם הוא ישאיר לעצמו לחש אחד מדרג 1, הוא יוכל להשתמש בשאר (לא כולל תוספי לחשים) כדי להטיל לחש מדרג 162.

ב. אתה מציע שהשה"ם יטפל בבעיה - לא זו הדרך!
 
אבל זו כל המטרה!
אני לא אומר שתשחק במקומו, אבל צריך להציב לפעמים אתגרים שהשחקנים לא עוברים במצבים מסויימים, מאנצ'קינים למשל, נותנים יותר אתגרים שדורשים דיפלומטיה(אצלי אתה אומר מה אתה אומר למי שאתה מדבר איתו ואז אני קובע ד"ק), או אתגרים שמתעלמים מהתכונות המוגזמות שלהם.
במקרה הזה- זו התנהגות לא רצויה מצד השחקן, ולכן דואגים להפסיק לו אותה.
 
למען האמת, להב, אתה טועה.
לא צריך להשאיר לשה"ם להעניש שחקנים שהשתמשו בחוקי המשחק כי זה מאנצ'קיני. צריך מראש לא לפתוח פתחים מנצ'קיניים סתם.


לגבי כוחות הדרקון, איך בדיוק היכולות שנתת קשורות לדרקונים? לי זה נראה כמו מקצוע למכשפים, ואין לו שום קשר לדרקונים חוץ מהמילה דרקון בכל משפט שני.
מה הקשר למוניטין של דרקון? מילא תגיד שהוא סתם דומה לאחד, ואז זה לא מה שהמקצוע שלך מתיימר להיות, כי אתה אומר שהוא מקצוע שקשור לקסם דרקוני ולא להפוך לדרקון.
כנ"ל לדרג"ש טבעי.
כנ"ל לשינוי דרקוני.
מה הקשר הקבוע שלך בין כריזמה לדרקונים, לכל הרוחות?

לי זה נראה כמו שילוב בין בן-דרקון לבין מקצוע יוקרה שנועד פשוט לחזק מכשפים בלי קשר לדרקונים. זה עקום. או שאתה מתמקד בקסמים דרקוניים או שאתה עושה התמרה לדרקון. אתה לא יכול להגיד שאין לך קשר לבן-דרקון ועדיין להמיר את הדמות פיזית לדרקון.
 
חזרה
Top