נתחיל דווקא מהכישרונות-
המרת לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה, דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה.
תועלת: המטיל יכול להמיר יחידות לחש שהכין ליחידות מדרג גבוה יותר.
ההמרה מתבצעת כך:
ניתן להמיר כמה דרגים שרוצים לדרג חדש, מחברים את דרגי הלחשים(דרג 0 נחשב כדרג חצי לצורך העניין), מחסרים דרג אחד כ"תשלום" על ההמרה ומחסרים דרג אחד נוסף עבור כל שתי יחידות מעבר לשלישית(רביעית, שישית, שמינית וכו')
דוגמה- מיאלי רוצה להמיר יחידות מדרג 1,2 ו-3 לדרג 8.
היא יכולה לבזבז שלושה דרגי 3 בלי להיקנס על כך (3+3+3-1=8), או 2 דרגי 3 ו-2 דרגי 2 (3+3+2+2-1-1), כשהיא משלמת דרג אחד עבור המרה מעל 3(היא ממירה 4 יחידות), היא יכולה גם לשלם דרג 3, 2 דרגי 2, ו-4 דרגי 1
(3+2+2+1+1+1+1-1-1-1=8)- אחד דרג שחובה לשלם, ועוד שני דרגים עור היחידות הרביעית והשישית שהיא המירה.
בסוף כל אחת מההמרות היא מבזבזת את היחידות שהמירה ומקבלת יחידת לחש עם לחש מוכן בדרג 8.
ניתן להמיר יחידות לחש פנויות, או כאלה עם לחשים שעוד לא הוטלו, אבל לא יחידות שנוצלו כבר.
ניתן להמיר לחשים עד 5 פעמים ביום
פירוק לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה,דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה
תועלת: המטיל מסוגל לפרק לחש חזק למספר לחשים חלשים יותר.
הפירוק מתבצע בדיוק הפוך מההמרה:
בוחרים לחש מדרג גבוה יחסית(דרג 8 למשל), ומפרקים אותו למס' דרגים קטנים יותר(לא ניתן לפרק לדרג 0).
אם תוצאת הפירוק היא מעל 3 יחידות שהתקבלו( למשל- כשדרג 8 מפורק ל4 דרגי 2), המטיל נקנס בדרג אחד ועוד דרג עבור כל שתי יחידות מעבר לרביעית(משמע- קנס מתקבל עבור היחידות ה-4,6,8 וכו')
ניתן לפרק לחשים עד 5 פעמים ביום.
ועכשיו למקצוע היוקרה:
כשהוא עובר ברחוב, שערות עורפם של אלו החולפים לידו סומרות, ביער, העצים עצמם נעים ומשקשקים בחולפו עליהם,
גלים מתרוממים לידו בנחל ובים.
זהו כשף הדרקון, מכשף שהביא את כשרונו לידי שלמות, בעוד הוא מתאחד עם שורשיו הדרקוניים הקדומים
דרישות:
כשרון: מורשת דרקונית(השלם למאגיה)
הטלת לחשים: היכולת להטיל לחשים בדרג 9 ומעלה
דרגת מטיל 20
מיומנויות: תורת הלחשים 21 רמות, ידע(מאגיה) 21 רמות
מיוחד: חייב לדעת את השפה הדרקונית.
מיוחד: חייב להיות לא-דרקוני(גם לא חצי דרקון)
-----------------------------------------------
ק"פ: ק4
מיומנויות מקצוע: כמו מכשף.
תה"ב-כמו מכשף
הצלות- קשיחות חלשה, תגובה טובה, רצון טובה
מיוחד:
קסם דרקוני 2/יום:
בדרגה ראשונה לומד הכשף את דרכי החיבור הראשונות שלו עם דמו ומורשתו הדרקוניים, הוא יכול להטיל פעמיים ביום לחש עם המתאר של הדרקון שהוא בחר(במורשת הדרקונית) בלי לנצל יחידת לחש, ועם כשרון על קסם לבחירתו.
המתארים הם:
לבן וכסף- קור
ארד ושחור- מים
כחול ונחושת- אדמה
אדום, פליז וזהב- אש
ירוק- אוויר
בדרגה שלישית ובכל שתי דרגות מעבר לה(5,7,9) ניתן להשתמש בקסם פעמיים נוספות ביום.
בדרגה עשירית ניתן להשתמש בקסם בכמות השווה לדרגת המטיל/יומיים.
לחש דרקוני:
בדרגה שנייה, ובכל דרגה לאחר מכן, הכשף משפר את אחד מהלחשים שהוא יכול להטיל עם קסם דרקוני, ומוסיף לו כשרון על קסם כרצונו, הכשרון מעלה את הלחש רק במחצית הדרגים שהוא עמור להעלות אותו(מעגלים למעלה)
דם דרקוני:
בדרגה שלישית הכשף נקשר באופן הדוק יותר אל הדרקוני בעברו, והוא מקבל תוסף קבוע +2 לדרגת מטיל עבור כל לחש שהוא מסוגל להטיל עם קסם דרקוני.
בנוסף, הוא מקבל התנגדות לחשים השווה ל10+ דרגת המקצוע, ובהפחתת נזק 10/קסם.
התמרה דרקונית:
בדרגה רביעית הכשף מתחיל להשתנות לדרקון בעקבות ההתחקות הממושכת ומחקרו על עברו הדרקוני, הוא מקבל תוסף +1 דרג"ש טבעי.
ידע דרקוני:
בדרגה חמישית הכשף יודע על דרקונים הרבה יותר מכל יצור אחר- הוא מקבל תוסף הארה +2 להתקפה, נזק ובדיקות דרגת מטיל כנגד דרקונים.
בנוסף, הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע שלו+3 לכל בדיקת ידע הקשורה בדרקונים, ולכל בדיקת תורת לחשים על כל דבר בעל מגע דרקוני( חפצים קסומים שנוצרו ע"י דרקונים, מגילות שכתובות בדרקונית וכד').
מוניטין דרקוני:
בדרגה שישית, שמו של הכשף כבר הולך לפניו, וצורתו משתנה לדרקונית יותר.
הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע +3 לכל בדיקות הדיפלומטיה, והאיום כשאלה מבוצעות כשהצד השני רואה את הכשף.
(שה"מ יכול להחליט שהכשף יקבל מחסר זהה לבדיקות המיומנות הנ"ל אם אה מבוצעות בתנאים הנ"ל בקרב גזעים שונאי- דרקונים).
שינוי דרקוני:
בדרגה שביעית השינוי נמשך- והכשף מקבל תוסף קבוע +2 לכריזמה, בנוסף, הוא מקבל תוסף דרגת מטיל +1 בנוסף לתוספים הקודמים לדרגת מטיל של "דם דרקוני".
המרה דרקונית:
הכשף לומד בדרגה שמינית את היכולת להמיר את אנרגיית לחשיו בצורה יעילה ביותר, הוא זוכה בכישרון המרת לחשים, בשינוי קל-
הכשף לא צריך לשלם את הדרג האחד שהכשרון דורש בכל מקרה, והוא יכול להמיר עד ארבע יחידות בלי קנס(כך שלמעשה, הקנס הופך להיות במס' היחידות 5,7,9 וכו').
הכשף יכול להמיר כל לחש שהוא רוצה, אבל תוצאת ההמרה(הדרג הגבוה יותר) חייב להיות לחש שכשף יכול להטיל כקסם דרקוני.
נוכחות דרקונית:
בדרגה תשיעית, הכשף התקדם כל כך במחקרו עד שהוא משרה את יכולת הנוכחות המאיימת של הדרקון על אויביו.
ד"ק כנגד הנוכחות הוא 10+דרגת המקצוע+מתאם הכריזמה.
בנוסף, בזמן קרב, בני בריתו של הכשף בטווח 9 מטר(6 משבצות) זוכים בתוסף +2 לכל הגלגולים.
דרקוניות:
בדרגה עשירית הכשף הוא כבר כמעט דרקון אנושי, ויש לו ידע לגבי דרקונים שאין לאף אחד אחר.
תוספי המיומנות של הידע הדרקוני ושל המוניטין הדרקוני גדלים ב2+, ד"ק כנגד הנוכחות המאיימת גדל ב2+, תוסף הכריזמה ותוסף השריון הטבעי גדלים ב2+,תוסף דרגת המטיל גדל ב2+, והכשף מקבל שני לחשים נוספים כלחש דרקוני(מעבר לאחד שהוא מקבל על עליית הדרגה).
בנוסף, כל כשף מקבל א אחת היכולות הבאות, בהתאם לסוג הדרקון שלו:
אדום-זיהוי מיקום
ירוק- נשימת מים
כחול-חיקוי קולות(ד"ק שווה לד"ק הנוכחות המאיימת של הכשף)
לבן-ערפל קפוא( הכשף חסין גם הוא לגירוז, אבל לא מקבל את הליכת הקרח)
שחור- השחתת מים
ארד- נשימת מים
זהוב- תוסף מזל(יכולת כלטאי עליון, התוסף הוא +5)
כסוף-הליכת עננים
נחושת-טיפוס עכבישי(כמו זה של דרקון הנחושת, לא כמו הלחש)
פליז- זימון ג'יני
המרת לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה, דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה.
תועלת: המטיל יכול להמיר יחידות לחש שהכין ליחידות מדרג גבוה יותר.
ההמרה מתבצעת כך:
ניתן להמיר כמה דרגים שרוצים לדרג חדש, מחברים את דרגי הלחשים(דרג 0 נחשב כדרג חצי לצורך העניין), מחסרים דרג אחד כ"תשלום" על ההמרה ומחסרים דרג אחד נוסף עבור כל שתי יחידות מעבר לשלישית(רביעית, שישית, שמינית וכו')
דוגמה- מיאלי רוצה להמיר יחידות מדרג 1,2 ו-3 לדרג 8.
היא יכולה לבזבז שלושה דרגי 3 בלי להיקנס על כך (3+3+3-1=8), או 2 דרגי 3 ו-2 דרגי 2 (3+3+2+2-1-1), כשהיא משלמת דרג אחד עבור המרה מעל 3(היא ממירה 4 יחידות), היא יכולה גם לשלם דרג 3, 2 דרגי 2, ו-4 דרגי 1
(3+2+2+1+1+1+1-1-1-1=8)- אחד דרג שחובה לשלם, ועוד שני דרגים עור היחידות הרביעית והשישית שהיא המירה.
בסוף כל אחת מההמרות היא מבזבזת את היחידות שהמירה ומקבלת יחידת לחש עם לחש מוכן בדרג 8.
ניתן להמיר יחידות לחש פנויות, או כאלה עם לחשים שעוד לא הוטלו, אבל לא יחידות שנוצלו כבר.
ניתן להמיר לחשים עד 5 פעמים ביום
פירוק לחשים
דרישות:מטיל לחשי מאגיה,דרגת מטיל 20, מסוגל להטיל לחשי דרג 7 ומעלה
תועלת: המטיל מסוגל לפרק לחש חזק למספר לחשים חלשים יותר.
הפירוק מתבצע בדיוק הפוך מההמרה:
בוחרים לחש מדרג גבוה יחסית(דרג 8 למשל), ומפרקים אותו למס' דרגים קטנים יותר(לא ניתן לפרק לדרג 0).
אם תוצאת הפירוק היא מעל 3 יחידות שהתקבלו( למשל- כשדרג 8 מפורק ל4 דרגי 2), המטיל נקנס בדרג אחד ועוד דרג עבור כל שתי יחידות מעבר לרביעית(משמע- קנס מתקבל עבור היחידות ה-4,6,8 וכו')
ניתן לפרק לחשים עד 5 פעמים ביום.
ועכשיו למקצוע היוקרה:
כשהוא עובר ברחוב, שערות עורפם של אלו החולפים לידו סומרות, ביער, העצים עצמם נעים ומשקשקים בחולפו עליהם,
גלים מתרוממים לידו בנחל ובים.
זהו כשף הדרקון, מכשף שהביא את כשרונו לידי שלמות, בעוד הוא מתאחד עם שורשיו הדרקוניים הקדומים
דרישות:
כשרון: מורשת דרקונית(השלם למאגיה)
הטלת לחשים: היכולת להטיל לחשים בדרג 9 ומעלה
דרגת מטיל 20
מיומנויות: תורת הלחשים 21 רמות, ידע(מאגיה) 21 רמות
מיוחד: חייב לדעת את השפה הדרקונית.
מיוחד: חייב להיות לא-דרקוני(גם לא חצי דרקון)
-----------------------------------------------
ק"פ: ק4
מיומנויות מקצוע: כמו מכשף.
תה"ב-כמו מכשף
הצלות- קשיחות חלשה, תגובה טובה, רצון טובה
מיוחד:
קסם דרקוני 2/יום:
בדרגה ראשונה לומד הכשף את דרכי החיבור הראשונות שלו עם דמו ומורשתו הדרקוניים, הוא יכול להטיל פעמיים ביום לחש עם המתאר של הדרקון שהוא בחר(במורשת הדרקונית) בלי לנצל יחידת לחש, ועם כשרון על קסם לבחירתו.
המתארים הם:
לבן וכסף- קור
ארד ושחור- מים
כחול ונחושת- אדמה
אדום, פליז וזהב- אש
ירוק- אוויר
בדרגה שלישית ובכל שתי דרגות מעבר לה(5,7,9) ניתן להשתמש בקסם פעמיים נוספות ביום.
בדרגה עשירית ניתן להשתמש בקסם בכמות השווה לדרגת המטיל/יומיים.
לחש דרקוני:
בדרגה שנייה, ובכל דרגה לאחר מכן, הכשף משפר את אחד מהלחשים שהוא יכול להטיל עם קסם דרקוני, ומוסיף לו כשרון על קסם כרצונו, הכשרון מעלה את הלחש רק במחצית הדרגים שהוא עמור להעלות אותו(מעגלים למעלה)
דם דרקוני:
בדרגה שלישית הכשף נקשר באופן הדוק יותר אל הדרקוני בעברו, והוא מקבל תוסף קבוע +2 לדרגת מטיל עבור כל לחש שהוא מסוגל להטיל עם קסם דרקוני.
בנוסף, הוא מקבל התנגדות לחשים השווה ל10+ דרגת המקצוע, ובהפחתת נזק 10/קסם.
התמרה דרקונית:
בדרגה רביעית הכשף מתחיל להשתנות לדרקון בעקבות ההתחקות הממושכת ומחקרו על עברו הדרקוני, הוא מקבל תוסף +1 דרג"ש טבעי.
ידע דרקוני:
בדרגה חמישית הכשף יודע על דרקונים הרבה יותר מכל יצור אחר- הוא מקבל תוסף הארה +2 להתקפה, נזק ובדיקות דרגת מטיל כנגד דרקונים.
בנוסף, הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע שלו+3 לכל בדיקת ידע הקשורה בדרקונים, ולכל בדיקת תורת לחשים על כל דבר בעל מגע דרקוני( חפצים קסומים שנוצרו ע"י דרקונים, מגילות שכתובות בדרקונית וכד').
מוניטין דרקוני:
בדרגה שישית, שמו של הכשף כבר הולך לפניו, וצורתו משתנה לדרקונית יותר.
הוא מקבל תוסף השווה לדרגת המקצוע +3 לכל בדיקות הדיפלומטיה, והאיום כשאלה מבוצעות כשהצד השני רואה את הכשף.
(שה"מ יכול להחליט שהכשף יקבל מחסר זהה לבדיקות המיומנות הנ"ל אם אה מבוצעות בתנאים הנ"ל בקרב גזעים שונאי- דרקונים).
שינוי דרקוני:
בדרגה שביעית השינוי נמשך- והכשף מקבל תוסף קבוע +2 לכריזמה, בנוסף, הוא מקבל תוסף דרגת מטיל +1 בנוסף לתוספים הקודמים לדרגת מטיל של "דם דרקוני".
המרה דרקונית:
הכשף לומד בדרגה שמינית את היכולת להמיר את אנרגיית לחשיו בצורה יעילה ביותר, הוא זוכה בכישרון המרת לחשים, בשינוי קל-
הכשף לא צריך לשלם את הדרג האחד שהכשרון דורש בכל מקרה, והוא יכול להמיר עד ארבע יחידות בלי קנס(כך שלמעשה, הקנס הופך להיות במס' היחידות 5,7,9 וכו').
הכשף יכול להמיר כל לחש שהוא רוצה, אבל תוצאת ההמרה(הדרג הגבוה יותר) חייב להיות לחש שכשף יכול להטיל כקסם דרקוני.
נוכחות דרקונית:
בדרגה תשיעית, הכשף התקדם כל כך במחקרו עד שהוא משרה את יכולת הנוכחות המאיימת של הדרקון על אויביו.
ד"ק כנגד הנוכחות הוא 10+דרגת המקצוע+מתאם הכריזמה.
בנוסף, בזמן קרב, בני בריתו של הכשף בטווח 9 מטר(6 משבצות) זוכים בתוסף +2 לכל הגלגולים.
דרקוניות:
בדרגה עשירית הכשף הוא כבר כמעט דרקון אנושי, ויש לו ידע לגבי דרקונים שאין לאף אחד אחר.
תוספי המיומנות של הידע הדרקוני ושל המוניטין הדרקוני גדלים ב2+, ד"ק כנגד הנוכחות המאיימת גדל ב2+, תוסף הכריזמה ותוסף השריון הטבעי גדלים ב2+,תוסף דרגת המטיל גדל ב2+, והכשף מקבל שני לחשים נוספים כלחש דרקוני(מעבר לאחד שהוא מקבל על עליית הדרגה).
בנוסף, כל כשף מקבל א אחת היכולות הבאות, בהתאם לסוג הדרקון שלו:
אדום-זיהוי מיקום
ירוק- נשימת מים
כחול-חיקוי קולות(ד"ק שווה לד"ק הנוכחות המאיימת של הכשף)
לבן-ערפל קפוא( הכשף חסין גם הוא לגירוז, אבל לא מקבל את הליכת הקרח)
שחור- השחתת מים
ארד- נשימת מים
זהוב- תוסף מזל(יכולת כלטאי עליון, התוסף הוא +5)
כסוף-הליכת עננים
נחושת-טיפוס עכבישי(כמו זה של דרקון הנחושת, לא כמו הלחש)
פליז- זימון ג'יני