• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המוטמע - The Imbued

Shaman

פונדקאי ותיק
המוטמע
המוטמעים הם התגלמות האל על פני האדמה.כפי ששמם מרמז,האל עצמו הטמיע את כוחו בהם.הם לא צריכים להטיל לחשים,כי הלחשים פשוט מתקיימים שהם צריכים אותם.הם לא צריכים להתפלל לאל,כי האל עצמו הוא בתוכם.מוטמעים לא מחונכים לאהבת האל,אלא פשוט מודהמים מכוחו ומעלותיו ובוחרים לשרת אותו. הקשר הזה צורך גם הסכם של האל (או ישות אחרת גבוה בסולם הרמות שלו) בשביל שהוא יפעל מההתחלה.
ככל שמוטמע מתחזק,כך גם הוא ניהיה יותר דומה לאל שבחר בו.אין הרבה מוטמעים,אבל רוב מי שמתחיל בתור אחד גודל לעוצמה.
הרפתקאות:מוטמעים לא נוטים להיות מיסיונרים,ולכן הם לא עוסקים בהפצת דת האל כל הזמן. רובם יוצאים להרפתקאות בשביל תגבור כוחותיהם בשלבים היותר ראשונים,ואמונה בקונספט של האל/פקודה ישירה מהאל ברמות היותר גבוהות.המוטמעים מחפשים לחזק את הקשר בכל רגע נתון,ולפיכך מידע על האל או עוד כבוד בעיניו נחשבים להרבה אצלם.
מאפיינים:למוטמעים כוחות קסם שבאים בצורה של עוצמות פנימיות ולא לחשים שהם מטילים. הם גם יודעים את חלקם בקרב,אם כי לא באותה רמה כמו לוחם מקצועי.עיקר כוחם הוא העוצמה הטבעית שלהם,שבמקרים רבים יכולה לתגבר קרבות.
נטייה:זהה לחלוטין לזו של האל.המוטמעים הם מקדשים מהלכים של האל עלי אדמות,והם חייבים לתאם את דעותיהם עימו לחלוטין.
דת:
לכל אל יש את המוטמעים שלו.לאלים החזקים יש יותר,ולחלשים יש פחות.
רקע:בדרך כלל מוטמעים מגלים באופן פתאומי את האל ואת כוחו מסיבה כלשהו ומאז מתפללים אליו באמונה רבה שמגיעה לעיניי המשרתים הקרובים לאל.יכול גם להיות שישות חזקה הקשורה לאל שמה לב למוטמע בגלל סיבה מסוימת ומתחילה קשר בינו לבין האל.
גזעים:כולם,ללא יוצר מן הכלל.
מקצועות אחרים:מוטמעים של אותו אל מתייחסים אחד לשני בחברותיות ובהבנה.הם משתמשים ביחס של האל שלהם כלפי האל של מוטמע אחר שהם רואים.הם מתייחסים לכוהנים כאנשים חשובים לעיתים,אבל יכולים גם לזלזל
בהם.אין להם יחס מיוחד כלפי מקצוע כזה או אחר.

מידע לגבי חוקי המשחק
למוטמעים נתוני המשחק הבאים:
תכונות:יכולות הנבחר באים מכוח אישיותו ולכן כריזמה חשובה בשבילו.חוסן וכוח יעזרו לו בקרבותיו,בעוד זריזות תתן לו אפשרויות רבות.
נטייה:זהה לחלוטין לנטייה של אלו.
קוביית פגיעה:ק6

מיומנויות המקצוע
מיומנויות מקצוע המוטמע (ותכונות המפתח עבורם) הן דיפלומטיה (כרז),האזנה (חכמ),הופעה (כרז),זיהוי מניע (חכמ),חיפוש (תבנ),ידע (דת)(תבנ),יצירה (תבנ),משלח יד (חכמ).
בנוסף למיומנויות האלה הוא מקבל עוד 3 מיומנויות שקשורות לאל שבחר.(החלטת השה"מ)
נקודות מיומנות ברמה ראשונה:(2+מתאם תבונה)4 X.
נקודות מיומנות בכל רמה נוספת: 2+מתאם תבונה.

Imbued-1.jpg


מאפייני מקצוע
שליטה בנשק ושריונות:המוטמע שולט בכל הנשקים הפשוטים ושלוש נשקים רגילים לבחירתו.בנוסף הוא שולט בנשק המועדף של האל.המוטמע שולט בשריונות הקלים והבינוניים.

יכולות דמויות לחש(ע"ט):המוטמע מחליט על 2 תחומי השפעה של האל שלו,והוא מסוגל להשתמש בהם בתור יכולת דמוית לחש.כל יד"ל דורש מהמוטמע להיות ברמה ({דרג הלחש X 2{-1),ואפשר להשתמש בו (רמת המוטמע הנוכחית חלקי דרג הלחש) פעמים ביום.מרגע שיש לך את הרמה להשתמש ביד"ל יש לו מינימום של פעם ביום,כמו כן גם מקסימום של 3 פעמים ליום.(מספר הפעמים ביום מחושב לכל יד"ל בנפרד).דרגת המטיל של הלחשים הוא רמת המוטמע של הדמות.

השראה אלוהית(ע"ט):מרמה אחד,כל ארבע רמות המוטמע מקבל השראה אלוהית.ההשראה האלוהית מחזקת את המוטמע וגורמת לו לקבל חלק מכוחו של האל.השראה אלוהית נותנת יכולות שקשורות לאל שהולכות ומתחזקות ככל שהדמות עולה ברמות.ראו את הנספח לעוד מידע ודוגמאות להשראה האלוהית.

נגוע-אל(ע"ט):למרות שאין בכוחו להטיל לחשים,הקסם זורם בנשמתו של המוטמע.יכולת זאת מאפשרת למוטמע שרמתו לפחות 2 לקנות כשרונות נגועי-לחשים בלי צורך להיחשף ללחש/יכולת שכתובה בדרישות אליו.
(http://www.d20srd.org/srd/variant/buildingCharacters/spelltouchedFeats.htm)

הילה אלוהית(ע"ט):המוטמע מלא בכוחות קסם,ולכן יש לו הילה קסומה.מרמה 5,הוא לא יכול להתחבא מכל אמצעי קסום,אלא אם הוא בוחר להפסיק את פעולת ההילה.ההילה מעניקה למוטמע +1 לכל שלושת המיומנויות שהוא מקבל מאלו.מעבר לזה,דרגת המטיל שלו ליכולות דמויות לחש עולה באחד.ברמה 10 התוספים למיומנויות עולה לשתיים וכמו כן התוסף לדרגת המטיל.ברמה 15 הם עולים לשלוש.

תקשור(ע"ט):כמו הלחש בעל שם זהה,דרגת המטיל שווה לדרגת המוטמע.ניתן להשתמש פעם ביום/שלוש רמות מוטמע.

קריאה לעזרה(ע"ט):מרמה שבע,הדמות יכולה להפעיל יכולת זאת בצורה חופשית.יכולת זאת פועלת כמו הלחש בעל ברית חוצני דגול,רק שהאל לא ישלח יצור עם ק"פ גדול מדרגת המוטמע של המטיל.(העלות נק"נ והרכיבים חייבים לשולם.)

נגיעתו של האל(ע"ט):המוטמע מקבל תת-סוג של שני נטיות האל (טוב ותוהו למשל.)

תקשור עם האל(ע"ט):כמו תקשור,רק שהשאלות לא מוגבלות לכן ולא.

הגנתו של האל(ע"ט):המוטמע מקבל הפחתת נזק {דרגת מוטמע לחלק בשתיים}/{נטייות הנגדיות לנטייתו}.

גוף נצחי(ע"ט):ברמה 15 הדמות הופכת לחוצן.זה מוסיף לה את כל התכונות של חוצן כפי שהם כתובים במש"מ בע"מ 318-319.

סוכן מקודש(ע"ט):מרמה 18,המוטמע הוא סוכנו של האל בנוגע לכל דבר.בעזרת יכולת התקשור ואם העניין חשוב מספיק הוא יכול לדבר עם האל עצמו.הוא מסוגל לפתוח שער (כמו הלחש עם אותו השם) אחת ליום למישור של האל שלו,ויכול לכוון את השער במדויק לארמון/מבצר/טירה/כל-דבר של האל שלו.(כמובן שגם יכולת הזימון של הלחש פועלת).כל כוהן או ישות שמשתייכים לאותו אל מכירים אותו.

נס(ע"ט):מרמה 20 במוטמע כבר מכיר אישית את האל ומסוגל לקבל מענה גם לבקשותיו הגדולות ביותר.אחת לשבוע המוטמע יכול לבקש נס,הפועל בדיוק כמו הלחש.אחת לשנה הוא גם יכול לוותר על תשלום נק"נ שהוא משתמש ביכולת זאת.


נספח:ישויות והתכונות שהם מטמיעים
בנספח הזה יופיעו אלים מספר הבסיס,את המיומנויות שהם נותנים למוטמעים שלהם,ואת היכולות מה"השראה אלוהית" שלהם.האלוהויות שמופיעות בנספח:בוקוב, היירוניוס, אובאד היי, אולידימארה, ארית'נול.

אובאד-היי
מיומנוית:הישרדות,טיפול בחיות,ידע(טבע).
השראה אלוהית I:המוטמע מקבל חוש פרא.היכולת פועלת בדיוק כמו זאת של הדרואיד,רק במקום דרגות דרואיד משתמשים בדרגות מוטמע.
השראה אלוהית II:המוטמע מקבל חיה מלווה,זהה לזאת של הדרואיד.הוא גם יכול לבחור מהחיות החלופיות,בדיוק כמו הדרואיד.היא גם כן עולה בכוחה לפי רמת המוטמע,כפי שמתואר בטבלה תחת מקצוע הדרואיד.
השראה אלוהית III:המוטמע יכול לשנות את צורתו לצורה של כל חיה.היכולת פועלת כמו צורת פרא של דרואיד,רק שהוא יכול להשתנות פעם ביום/רמת ההשראה האלוהית,והחיה הנבחרת חייבת להיות בעלת ק"פ השווה לרמת ההשראה האלוהית של המוטמע.במהלך השינוי ההילה מופעלת.
השראה אלוהית IV:המוטמע יכול להשתמש בלחש מטה אישעץ בדרגת מטיל השווה לדרגתו כמוטמע (או מינימום של 13),שלוש פעמים ליום רק שההילה מופעלת.
השראה אלוהית V: שהמוטמע מתעלף,הוא מגלגל ק%.אם יצא 50 או יותר ארץ צללים נוצרת מסביב למוטמע,גופתו נעלמת ותודעתו נשארת.בכל שעה המוטמע מרפא נק"פ בערך מתאם החוסן שלו.שהוא מגיע ל-0 הוא רשאי להפסיק את הלחש ולחזור לגופו עם סכום הנק"פ שלו אחרי שהוא התרפא.ד"מ של הלחש שווה לדרגת המוטמע (מינימום 17.)
השראה אלוהית VI:המוטמע יכול לזמן יסודנים כרצונו,שכל זימון דורש אבן חן בשווי 1,000Xק"פ היסודן,בנוסף הוא צריך להקריב ניסיון בכמות של נק"פ בכמות של 5Xק"פ היסודן.היסודנים מקשיבים לו אוטומטית.היכולת הזאת מדליקה/דורשת הדלקה של ההילה.

אולידימארה
מיומנויות:אומן בריחה,תנועה שקטה,תרמית.
השראה אלוהית I:המוטמע מקבל התקפת פתע,השווה ל-)רמת ההשראה האלוהית שלו(ק6.בנוסף,הוא יכול להשתמש בלחש יד מאגית כרצונו.
השראה אלוהית II:המוטמע יכול פעם בשלוש שעות להיעלם מעין כאילו הושפע מהלחש בשם הזהה.
השראה אלוהית III:המוטמע יכול להשתמש בלחש צורה עריפילית כרצונו כאילו היה אשף ברמה השווה לזו של דרגות המוטמע שלו.
השראה אלוהית IV: המוטמע יכול להשתמש בלחש הליכת צללים כאילו היה אשף ברמה השווה לזו של דרגות המוטמע שלו.
השראה אלוהית V:ברגע שהמוטמע פוגע בפגיעה חמורה,הוא נחשב כאילו הוציא בגלגול שאחרי הפגיעה 20,מה שאומר שאם הוא מפספס אחרי זה יש פגיעה חמורה רגילה,ואם הוא מצליח יש פגיעה חמורה כפולה.כמובן,אן יוצא 20 אז יש סיכוי להרג מיידי של המטרה.
השראה אלוהית VI:שההילה של המטמע פועלת,רק ידידיו של המוטמע יכולים לראות ולהרגיש אותו.בנוסף,הוא מתעתע בכל מי שמנסה למצוא אותו באמצעים קסומים.המוטמע יכול לבחור אם הוא במישור האתרי,במישור הצל או במישור הגשמי.לעבור ממישור למישור דורש התרכזות של כמה שניות (פעולה אחת,ד"ק ריכוז 20.)בנוסף,בזמן שהותו במישור הגשמי הוא יכול לבחור להיות בעל הסוג "לא-גשמי",גם זה ידרוש התרכזות של כמה שניות (פעולה אחת,ד"ק ריכוז 20.)


ארית'נול

מיומנויות:איום,תרמית,התחזות.
השראה אלוהית I:המוטמע מקבל את היכולת הכאת טוב,הזהה ליכולת של האביר-קודש,חוץ מזה שהיא פועלת על יצורים טובים ולא על רעים.הוא יכול להשתמש בה מספר פעמים ביום כרמת ההשראה האלוהית שלו.
השראה אלוהית II:שההילה מופעלת,אחרי פגיעה מוצלחת השה"מ מחשב את הנזק שנגרם,ומוסיף לו את רמת המוטמע.אם הנזק (כולל התוסף הזה) מספיק כדאי להרוג/לעלף את היצור,אז הוא נחשב להתקפה.במידה והוא לא,הוא אינו מחושב.הוא גם איינו מחושב אם הנזק יהרוג את היצור בכל מקרה.
השראה אלוהית III:המוטמע בוחר ביצור חי אחד פצוע.הפצע של היצור אינו יכול להיעצר אלא ע"י בדיקת מרפא בד"ק 30,או לחש רפואה מהדרג השלישי ומעלה.מעבר לזה שהיצור לא נרפא,הוא גם מאבד נקודות נק"פ השוות לרמת ההשראה האלוהית כל שעה.ניתן להשתמש ביכולת זאת פעם ביום.
השראה אלוהית IV:הוא יכול להשתמש בלחש אצבע המוות כאילו היה מכשף בדרגת מטיל השווה לדרגתו כמוטמע,מינימום 14.ניתן להשתמש ביכולת זאת אחת ליום.
השראה אלוהית V:כל פעם שרצח מתבצע בטווח של 50 מ' מהמוטמע,הוא מקבל +2 לפעולה אחת לבחירתו.הוא לא יכול שיהיה לו יותר מחמש +2 שהוא שומר בו זמנית,ואסור לו להשתמש בשלוש או יותר באותו גלגול.
השראה אלוהית VI:אחרי שהמוטמע הורג יצור חי כלשהו שקרוב לכוחו (מ דרגת המוטמע בק"פ – 5,עד דרגת המוטמע בק"פ + 5) הוא מקבל תוסף +(דרגת מוטמע) לדיוק ו+(10Xדרגת מוטמע) לנזק למטרה הבאה שהוא רוצה להרוג.ניתן להשתמש ביכולת זאת אחת ליום,ואפשר להשתמש בתוספים רק עד 10 דקות לאחר הרצח.

בוקוב
מיומנויות:ידע(קסם),שימוש בחפצי קסם, תורת הלחשים.
השראה אלוהית I:בדרגתו הראשונה,מוטמע של בוקוב מקבל יכולת להשתמש בגילוי-קסם ו-קריאת קסם שלוש פעמים ביום כל אחד.בנוסף,לצורך הקראת המגילות הו א נחשב כמטיל לחשים מאגי,ושיש לו את כל הלחשים מדרג (רמת ההשראה האלוהית הנוכחית שלו) ברשימה.
השראה אלוהית II:המוטמע מקבל חפץ קסם אחד מהאל,בד"מ 4.הוא יכול להבחור להחליף אותו כל רמה (וככה לקבל כל פעם חפץ עם ד"מ השווה לרמתו כמוטמע) או להשאיר את הראשון לתמיד בתור חפץ מלווה,כאילו לקח את הכישרון.
((http://www.d20srd.org/srd/variant/magic/itemFamiliars.htm
השראה אלוהית III:המוטמע מקבל התנגדות לחשים השווה לדרגתו כמוטמע ועוד 5.שההילה מופעלת התוסף עולה לרמת המוטמע ועוד 10.
השראה אלוהית IV:המוטמע יכול להשתמש במטות כאילו היה אשף,בד"מ השווה לרמתו כמוטמע.
השראה אלוהית V:המוטמע מקבל יכולת של אבן איונית.יש לו סכום של (דרגת מוטמעX4,000) ל"קנות" אבנים איוניות.
השראה אלוהית VI:המוטמע מקבל התנגדות לחשים השווה לרמתו כמוטמע+20.שההילה מופעלת,הוא חסין ללחשים שדרגת המטיל שלהם קטנה מדרגת המוטמע שלו.

היירוניוס
מיומנויות ושליטה בשריונות ונשקים:רכיבה,בנוסף הוא שולט בשריונות כבדים,ובכל הנשקים הרגילים.
השראה אלוהית I: המוטמע מקבל את היכולת הכאת רוע,הזהה ליכולת של האביר-קודש.הוא יכול להשתמש בה מספר פעמים ביום כרמת ההשראה האלוהית שלו.
השראה אלוהית II:המוטמע יכול להשתמש בנשק קסום דגול כיכולת דמוית לחש פעם ביום לרמת השראה אלוהית.היכולת משתמשת בדרגת המוטמע כדרגת המטיל.
השראה אלוהית III:המוטמע מקבל רמך הזהה לזה של אביר קודש.למטרת קביעת היכולות של הרמך,החשב את דרגת המוטמע – 3.
השראה אלוהית IV:המוטמע יכול לבחור יצור אחד בעל נטייה רעה.הוא חייב להטיל בדיקת דיפלומטיה כל יום,והיצור חייב להטיל הצלת רצון שהוא עושה את זה.אם המוטמע מצליח בכל הגלגולים במשך שבוע,הוא רשאי לבזבז (ק"פ היצור X 20) נק"נ.אם הוא עושה כן,היצור עובר מנטייתו הרעה לניטרלי.אם אחרי זה הוא בוחר להמשיך ומצליח עוד חודש רצוף הצלחות,הוא רשאי לבזבז עוד (ק"פ היצור X 50) נק"נ,ואז הוא הופך לטוב.בשלב הראשון המטרה בד"כ תנסה להתנגד,אבל יכול להיות שבשלב השני היא לא.במקרה כזה,אין צורך לגלגל,רק לחכות חודש ולשלם נק"נ.שהמוטמע בוחר להפסיק,הוא מגלגל דיפלומטיה.אם הוא החליט לעבור את השלב השני,הוא מגלגל תוסף +10 בגלגול.הצלחה בד"ק 0 אומרת שיחסו אל המוטמע ניטרלי (Indiffrent).הצלחה בד"ק 15 אומר שיחסו ידידותי (Friendly).הצלחה בד"ק 25 אומר שיחסו טוב מאוד (Helpful).הצלחה בד"ק 80 אומר שיחסו אליך פאנאטי (Fanatic,ראה מיומנויות אפיות.)
השראה אלוהית V:כל פעם שהמוטמע הורג חוצן עם תת-הסוג רע,כל מי שבטווח 18 מ' ממנו מקבל תוסף +2 לכל הזריקות למשך שעה.ניתן לצבור רק עד 3 כאלה.בנוסף,כל עוד ההילה מופעלת,המוטמע נחשה כאילו הוטל עליו הילה קדושה.
השראה אלוהית VI:המוטמע יכול להשמיד יצור רשע אחד/חודש.אם היצור בעל ק"פ השווה לדרגת המוטמע או מתחת,או לא זכאי להתנגדות לחשים או הצלה.אם הק"פ שלו גבוה מדרגת המוטמע,אז יש לו הצלת רצון (בד"ק 10+כריזמה+רמת מוטמע).



כמה הערות בנוגע למקצוע:
*אני יודע שההשראה האלוהית קצת בעייתית,אבל אם אתם צריכים שיהיה לדבש"ים/שחקנים יכולות בשביל קטע מסוים בהרפתקה,זה יכול דווקא לעזור.
*אני לא מבין הרבה באיזון,ונראה לי שהוא יצא קצת חזק מדיי.
*ניסיתי לעשות משהו עם אותו קונספט כמו הנבחר,רק מכניקה הרבה יותר טובה.מה שהפריע לי בעיקר היה חוסר ההתאמה של המקצוע לאל מסוים,והפיתרון היה ההשראה האלוהית.
*העליתי אותו ב-PDF,ואני מקווה שלא תיהיו חייבם להוריד אותו בשביל לקרוא אלא תוכלו לפתוח ישר.
*אחרי שמישהו יגיד אני יוסיף את הנספח,שכולל מיומנויות ותכונות ההשראה האלוהית של 5 אלוהויות מספר הבסיס.
 

קבצים מצורפים

  • The Imbued.pdf
    33.4 KB · צפיות: 195
תודה.המטרה היא שהשה"מ ייצור את ההשראות האלוהיות,ולכן הם לא אמורים להיות אובר-פאוור בכל מקרה.
 

קבצים מצורפים

  • נספח.pdf
    27.3 KB · צפיות: 96
אני כותב את הכל בוורד,ולהעביר הכל לכאן זה כאב ראש ולוקח הרבה זמן.אם אתה בוחר באופציה של לפתוח את המסמך,יש לך אותו בתוך 5 שניות.הרבה יותר פשוט לשני הצדדים.
 
מקצוע מגניב!
אני מאוד אוהב את הרעיון של המקדש המהלך ואת הפלאפ, וגם הבנייה הקראנצ'ית טובה. הבעיה היחידה שלי עם המקצוע היא שיותר מדי דברים נתונים להחלטת השה"מ, במיוחד ההשראה האלוהית.
 
זה גם מה שהפריע לי.כעיקרון,אם אתה שה"מ אתה לא צריך לעשות הכל אלא רק את אלה שאתה צריך באותו רגע,ויכולת אחת זה לא הרבה עבודה.אם אתה יוצר דבש"ים ברמות גבוהות שיש להם איזה 3-4 השראות ויותר,אז זה מתחיל להסתבך.
 
אני מניח שלשה"מים עם כמה שנים של ניסיון לא תהיה בעיה ליצור את ההשראות ולקבוע מיומנויות מקצוע נוספות, אבל לא כולם כאלה.
 
ממש מגניב!
אני רק אזכיר שכדאי שתוסיף את המקצוע כהודעת פורום, ולא רק כקובץ PDF.
אני גם מצטרף להערה על התערבות השה"מ.
חוץ מזה, המקצוע מעט חזק מידי, אולי עדיף שתוריד את הק"פ לק6 ואת מספר נק' המיומנויות ל-2 + מתאם תבונה.
 
לדעתי כדאי להוריד את הק"פ והמיומנויות אבל להוריד את התה"ב לנמוך, לא מסתדר לי לראות את המקצוע הזה כקרבי(אין לי מושג אם ככה זה יצא מאוזן, אני לא טוב בדברים האלה).
הערה: במידע לגבי חוקי המשחק בחלק על התכונות כתבת נבחר ולא מוטמע.
 
אם יהי לי כוח אני יעלה לפורום עצמו את המקצוע והנספח.
אני מסכים לגבי המיומנויות והק"פ,אבל לא לגבי התה"ב.
נוכל,דרואיד,כוהן,טרובדור.המקצועות האלה לא קשורים ללחימה כמעט (חלקם יותר וחלקם פחות) אבל הם בכל זאת מקבלים תה"ב בינוני.למקצוע הזה יש בדיוק אותו דבר לגבי לחימה כמותם.

אני יערוך מחר את הקובץ,וגם אתקן את הטעות.
 
הנספח בהחלט מבהיר את המצב טוב יותר.
המקצוע נראה לי מצויין, ובקלות ניתן להתאים אותו גם לעקרונות אחרים ("נבחר הדרקונים", "הגיבור שהתגלגל מחדש", "דובר האבות") פשוט על ידי שינוי כוחות ההשראה האלוהית שלו, ושינוי של שמותיהן של יכולות המקצוע.

רק כמה שאלות:
- "קריאה לעזרה". כמה פעמים ביום?
- "תת סוג". שים לב שתתי סוג כמו "בטאזו" חזקים משמעותית מתתי סוג כמו "אש", שלא לדבר על "זוחל", לדוגמה. אולי כדאי פשוט לקבוע שהדמות זוכה בהתנגדות לאנרגיה כלשהי בכל אחת מהדרגות הללו, או בהפחתת נזק.
- "גוף נצחי". אני מבין שהדמות היא חוצן נוכרי ואינה זקוקה עוד לשינה או מזון. מה קורה כאשר מנסים לגרש אותה?
- "סוכן מקודש": אני מציע לבטל את החלקים של תקשור בלתי מוגבל והזדהות אוטומטית בידי משרתים אחרים של האלוהות. את יכולת הנס אפשר לדעתי להזיז לדרגה 20.
 
1)חופשי.אם יש תשלום נק"נ אני סומך על הדמויות שישקלו טוב-טוב כל שימוש ביכולת.נערך.
2)אני צריך קצת לחשוב על זה.ייערך בקרוב.
3)אממ,אם יש לו תת-סוג מקומי,אפשר עדיין לגרש אותה?
בכל מקרה,או שאי-אפשר לגרש אותה או שהיא חוזרת למישור הבית של האדון שלה.
4)המשפט "מכירים אותו ויעזרו לו" נערך ל"מכירים אותו".אם כי כמובן שהם יעזרו לו ברוב המקרים,אבל זה אמור להיות מבחינה פלאפית ולא להיות בחוקים.נס הועבר לדרגה 20.

לא חשבתי על הרעיון של מוטמע לא רק לאלים,וזה אפילו יותר מגניב מהמוטמע האורגינאלי.
 
אוקיי,יכולות תת-הסוג שונו לנטייתו של האל והגנתו של האל.
אגב:
אני מניח שלשה"מים עם כמה שנים של ניסיון לא תהיה בעיה ליצור את ההשראות ולקבוע מיומנויות מקצוע נוספות, אבל לא כולם כאלה.
הנקודה שלי היא שלא צריך ליצור את כל ההשראות.יש לך דמות מוטמע? אתה בוחר 3 מיומניות שקשורות לאל (אם אין כאלה אז זה קצת בעייתי יותר) ומעתיק יכולת ממקצוע/לחש קשור.אם אתה באמת חושב שזה בעייתי,שלח לי בה"פ תיאור של האל ואני אבנה לו את ההשראות הראשונות.
 
חזרה
Top