• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע יוקרה:המענה

פנג הדרואיד

פונדקאי ותיק
"לא, לא, לא, כץ. רק לא אותו."
-"מה שלומך?הרבה זמן לא התראינו..."
-"כץ, כץ, תוציא אותו מכאן ואני מספר לך הכל."


מתוך הסדרה 'חיות פשע'. בפרק האחרון הופיע ישראל אהרוני בתור קניבל שרוצח ואוכל את איבריהם של קורבנותיו. ולכן חשבתי על המענה.

הדרכים למניפולציות הן רבות ומגוונות. יש כאלו המשתמשים בקסם כדי להשיג מידע ושירות. אחרים מעדיפים תשלום, סחר במידע או דיפלומטיה פשוטה. אך המענה לקח לקצה גבול היכולת את השיטה הישנה ביותר להוצאת מידע:איום וכאב. בין שהוא מבשל את גפיים ואיברים פנימיים אחרים של קורבנותיו או משסף את ורידיהם, המענה הוא סדיסט מאין כמוהו, החי למען מטרה אחת: גרימת כאב לאחרים. תוך שהוא ידוע כבעל מוניטין אכזרי, דרכיו להוציא מידע ולהקשות על אויביו הן בעזרת אימה וטרור. בתור פסיכופת אימתני ומסוכן, הרשויות ירדפו אחרי המענה ללא הפסקה, ולכן רובם חיים במחתרת, במסווה או בפרא.
יותר מכל, ברברים, לוחמים ונוכלים לוקחים דרגות במקצוע זה. ידועים מספר נזירים מרושעים שבחרו בדרך המענה ואף סיירים המעוניינים להדגיש את צידם הדבק במטרה מסוגלים לקחת דרגות במקצוע זה.
ק"פ:ק8

דרישות:
על מנת לקחת דרגה כמענה, על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
תוסף התקפה בסיסי:+9
תוסף הצלה בסיסי:רצון +4, קשיחות +8
נטייה:ניטרלי רשע או תוהו רשע
מיומנויות: 15רמות באיום.
כישרונות:מיקוד מיומנות(איום).
מיוחד:חייב להשתמש בעינויו המיוחד כדי להוציא מידע מקורבן כלשהו, ובעזרת במידע הזה להרוויח מחצית מהנק"נ הדרוש לו כדי לקחת דרגה ראשונה כמענה.

קוד:
מיוחד רצון תגובה קשיחות תה"ב דרגה
1 +0 +2 0 0 איום מוגבר, עינויים 1/יום(הכנעה)
2 +1 +3 0 0 איום מואץ, כאב במגע, עינויים בקרב 2/יום
3 +2 +3 +1 +1 זוועות אסורות 1/יום, עינויים 3/יום(פציעה)
4 +3 +4 +1 +1 איום אימתני
5 +3 +4 +1 +1 עינויים 4/יום(נזק גופני), זוועות אסורות 2/יום
6 +4 +5 +2 +2 כאב במבט
7 +5 +5 +2 +2 עינויים 5/יום(נזק מנטלי), ייסורי המונים 1/יום

שליטה בנשק ובשריונות:המענה זוכה בשליטה בכל נשק הגורם נזק הכנעה. הוא אינו זוכה בשליטה בשריונות ובמגנים נוספים מעבר לאלו בהם הוא שולט.
איום מוגבר:בגלל המוניטין שיצא למענה, הוא נהנה מתוסף השווה לדרגתו*1.5 לבדיקות איום. במקרה של שבר התוסף מעוגל כלפי מעלה.
עינויים:פעם ביום, המענה רשאי לענות את קורבנו בעינוי אכזרי במיוחד, המשלב כאב גופני הנגרם מנשקיו של המענה וכאב נפשי שמגיע ממילותיו ומהפחדותיו. העינוי נמשך כדקה ובמהלכו המענה מבצע בדיקת איום המנוגדת בהצלת רצון של הקורבן. אם המענה נכשל בדיקה, אין השפעה אך השימוש היומי אינו מתבזבז. אם הקורבן נכשל בבדיקה, הוא סופג נזק הכנעה בכמות השווה לתוצאת הבדיקה, אך הוא אינו יכול להיות מעולף. לאחר ספיגת הנזק, הקורבן מבצע הצלת רצון נוספת(במחסר מיוחד -2). המחסר גדל ב-2 נוספים על כל שתי דרגות נוספות של המענה מעבר לדרגה 1. אם הבדיקה נכשלת הוא חייב לענות על כל שאלה שישאל אותו המענה, אך לכל היותר שתי שאלות לדרגה. המענה זוכה בשימושים נוספים ליום במיומנות זו, בהתאם לטבלה.
איום מואץ:החל מדרגה שנייה ראשי המענה לבצע יאוש יריב כפעולה חופשית. לפרטים ראה את תיאור מיומנות האיום בספר החוקים לשחקן, פרק ארבע, מיומנויות.
כאב במגע:החל מדרגה שנייה, מסוגל המענה לגרום כאב במגע. על ידי ביצוע התקפה בקרב פנים אל פנים, מסוגל המענה לגרום 1ק4 נקודת נזק. אין הגבלה על יכולת זו.
עינויים בקרב:החל מדרגה שנייה, יכול המענה להשתמש ביכולת העינויים שלו בהמלך קרב, כפעולה רגילה שאינה מעוררת התקפה מזדמנת.
זוועות אסורותהחל מדרגה 3, יכול המענה להשתמש ביכולת דמוית הלחש 'זוועות אסורות'. יכולת זו שמישה פעם נוספת ביום בדרגה 5. ד"ק ההצלה הוא 15+ מתאם הכריזמה של המענה.
עינויים(פציעה):החל מדרגה שלישית ראשי המענה לגרום נזק אמיתי וכואב ליריביו. כאשר הוא משתמש ביכולת העינויים שלו, הוא אינו גורם נזק הכנעה. לא ניתן להרוג אוי בעזרת יכולת זו. במקרה והנזק אמור להביא את הקורבן לנק"פ שלילי כלשהו, היריב מגיע למצב של -1 נק"פ(וגוסס לפי החוקים הרגילים).
איום אימתני:החל מדרגה רביעית, בדיקות יאוש יריב המבוצעות על ידי המענה מכפילות את ההשפעות שלהן, כך שהמחסרים או התוספים מכפילים את עצמם.
עינויים(נזק גופני):החל מדרגה חמישית, המענה מסוגל לפגוע בגופם של יריביו. כאשר הוא מביס אויב בבדיקת עינויים, הוא ראשי לוותר על חמש נקודות בתוצאה כדי לגרום 1 נזק לתכונה פיזית כלשהי, לבחירתו. לדוגמא, צ'יקללה גלגל בדיקת עינויים 34. המספר מספיק כדי להביס את הצלת הרצון של העוג נגדו הוא נלחם. צ'יקללה מוותר על 15 נקודות נזק שנגרמו לעוג(ובפועל הוא איבד 19 נק"פ), בשביל שהעוג יאבד 3 נקודות כוח. נקודות שנאבדו חוזרות בקצב הרגיל.
כאב במבט:מדרגה שישית יכול המענה להשתמש ביכולת 'כאב במגע' כהתקפת מגע מטווח רחוק, עם טווח מקסימלי של 9 מ'.
עינויים(נזק מנטלי):מדרגה שביעית, מסוגל המענה לפגוע בנפשו, במוחו ואפילו בהגיון של קורבנו. בכל פעם שהוא מבצע בדיקת עינויים העוברת את הצלת הרצון של יריבו בחמש עשרה נקודות לפחות, נגרם ליריבו נזק לתכונה מנטלית כלשהי, לבחירת המענה. הנזק הוא רבע מההפרש בין בדיקת האיום להצלת הרצון. אם צ'יקללה גלגל בבדיקת העינויים שלו תוצאה של 52, ואילו מצליף המוח בו הוא נלחם הציל רצון בתוצאה של 37, מצליף המוח יאבד 4 נקודות לתכונה מנטלית כלשהי.
ייסורי המונים:אחת ליום, יכול מענה בדרגה 7 להשתמש ביכולת שתגרום לכל מי שסביבו לצרוח בכאבי תופת. יכולת זו פועלת בדיוק כמו הלחש ייסורים, פרט לשני הבדלים:הלחש משפיע על כל יצור עוין בטווח 9 מ' מהמענה, ולאחר העינוי היצור המיוסר סופג מחסר -10 להצלות הרצון שלו כנגד יכולת העינויים של המענה.
 
מתוך הסדרה 'חיות פשע'. בפרק האחרון הופיע ישראל אהרוני בתור קניבל שרוצח ואוכל את איבריהם של קורבנותיו. ולכן חשבתי על המענה.
אין גודל גופן מספיק גדול כדי לכתוב את הWTF שאני חווה כרגע.



למקצוע - אני בטוח שיש כזה איפשהו. אבל ביקרות בכל מקרה
דרישות: מיוחד:חייב להשתמש בעינויו המיוחד כדי להוציא מידע מקורבן כלשהו, ובעזרת במידע הזה להרוויח מחצית מהנק"נ הדרוש לו כדי לקחת דרגה ראשונה כמענה.
לא הבנתי איך מידע נותן לך נק"נ..

איום מוגבר - אולי תוסף השווה לדרגתו וזהו?

עינויים - לא הבנתי הרבה דברים. מה הד"ק של הצלת רצון? (תתקן במקצוע, אל תענה לי)
מה המשפט הזה אומר: "אם המענה נכשל בדיקה"? (שוב, תקן ניסוח במקצוע)
מה אם הקורבן מגיע למספר נקודות נזק הכנעה השווה לנק"פ שלו? הוא ממשיך לספוג אותן, או ששם זה נעצר?
רגע, אז המענה הזה יכול פשוט לבוא אל איש ברחוב, ולענות אותו בצורה כזאת? אין כלים מיוחדים או תנאים מיוחדים בהם עינוי צריך להתבצע?
המחסר גדל ב-2 נוספים על כל שתי דרגות נוספות של המענה מעבר לדרגה 1.
למה לא פשוט להגיד שהמחסר לבדיקת הרצון שווה לדרגת המענה? (או יותר הגיוני - חצי מדרגתו).
ואם זה בין דקה ל-10 דקות - איך קובעים כמה זמן זה לוקח?

כאב במגע - התקפה רגילה אתה מתכוון? או התקפת מגע? התקפת מגע נשמע לי יותר סביר.
והיכולת הזאת די פטתית. מה זה 1 נקודת נזק? :confused:

עינויים בקרב - שוב, איך הוא עושה את זה? הוא פשוט מדבר אליך ואתה מתענה? נשמע לי צולע. ואיך מדקה עד 10 דקות זה ירד לפעולה רגילה?

מרצח הזוי - נזק כפול? איזה נזק אתה מכפיל כאן?

עינויים (פציעה) - ואם הוא הורג את היצור אותו הוא מענה, מה אז?

איום אימתני - מה זה מכפילות את ההשפעה? היא משפיעה על פי שניים יצורים? נמשכת יותר זמן?

זוועה - כנ"ל מה שאמרתי במרצח ההזוי.

בכללי, מקצוע דווקא די נחמד (אם תתחשב בהערות שלי). בהחלט מוכיח את הטענה שלי שאתה מסוגל לנצל את אנרגית היצירה שלך לדברים יותר טובים מאשר דרואידים ;)
 
ועכשיו תורי להעיר:

1. למה דרישות של הצלות בסיס? אני מצטרף לשאלה של פלאפי על "מיוחד".
2. ב-FC2, יש חוקים טיפה יותר ארמ... "ריאליים" לעינויים בכאב. בין השאר, לא ברור לי למה שימוש בעינויים נמשך בסך הכל דקה (ואחר כך- עד פעולה חופשית! איך אפשר להספיק להרביץ למישהו כל כך כואב עד שישפוך מידע, בפחות מחצי שניה?), למה ישנה הגבלה ליום, ולמה אין סיכוי שהקורבן לא יתעלף או אפילו ימות (באיטיות ובייסורים, אמנם). אני מציע שתיתן למענה יכולת שמאפשרת לו לבצע בדיקות איום בשילוב עם התקפות כואבות, כאשר הוא זוכה לתוסף לבדיקה ככל שהנזק שגרם גדול יותר. זה יכול להחליף את יכולות האיום המוגבר, העינויים והכאב במגע, כולל השיפורים שלהם.
3. עם יכולות הכאב במגע והמרצח ההזוי, המענה נכנס לתחום העל-טבעי. זה טוב, כי מענה פשוט (חוקר במשטרה חשאית של מסדר אינקוויזיטורי, למשל) יהיה פשוט מישהו עם הרבה רמות באיום, ואולי עם כשרון מיוחד שלפיו הוא מוצלח ואכזרי במיוחד בעינויים. ברגע שהמקצוע נעשה על-טבעי, זה מספק הסבר לדרישות הגבוהות. מצד שני, לדעתי זה דורש איזה שם פיצוצי ומגניב יותר למקצוע.
4. למה שיכולת המרצח ההזוי לא תהרוג? אם אתה לא אוהב את הרעיון שהקורבן מת בלי לסבול, שקול להכניס את הלחש יסורים במקום (וזה לחש אכזרי גם מחוץ למשחק, אם תשאל אותי, כי גם אם הדמות לא מתה מהנזק המתמשך, יש די הרבה זמן פשוט לבוא אליה עם איזו מכת ומוות).
5. או-הו, נראה שעשית דבר דומה עם יכולת הזוועה. אולי תחליף את מרצח הזוי בזוועות אסורות (פרי עטי, עץ הלחשים האקזוטיים), ואת זוועה ביסורים (אחת ליום)?
 
הצלות בסיס:דרוש חוסן נפשי וגופני רב בכדי לעמוד בעינויים. מניסיון אישי.
מיוחד:לדוגמא, צ'יקללה מחפש אחרי מאורת הדרקון. הוא יודע שהעוגים משמשים עבורו שומרים. הוא מענה ומפחיד את העוג שזה פולט את הסוד, וכך צ'יקללה יוצא אל הדרקון, מחסל אותו, ולוקח דרגה ראשונה כמענה.
העינוי המואץ:שכחתי לרשום. במהלך קרב היריב אינו מושפע מפלטית הסודות, כך שזו יכולה להיות יכולת עבור קרב, אם כי היא מיועדת במקור למשחק תפקידים מחוץ לקרב.
היד"לים:מרצח הזוי ישונה לזוועות אסורות. זוועה תתפקד כייסורים שמשפיעים על כל יצור חי בטווח 9 מ'.
 
עכשיו תבדוק האם הדרישות הגיוניות. קודם כל נתחיל בשאלה, מי אתה רוצה שייקח את המקצוע?
אתה אומר שהמקצוע נגיש ללוחמים, ברברים ונוכלים בעיקר. ובכן, נראה לי הגיוני לפי הדרישות. אצל נוכלים וסיירים זה אפשרי עם איזה ריבוי מקצועות קל. נזירים יצטרכו לוותר על התקדמות כנזירים, כי הם נדרשים להחליף את נטייתם.

לגבי הדוגמא שלך - אבל זה נשמע די מצוץ. השחקן יכול להגיד כל פעם שהוא מרוויח נק"נ שזה קשור בעקיפין לאיזה עינוי שהוא עשה פעם.
ואני חושב שכדאי להוסיף כל מיני דרישות לכלים מיוחדים כדי לענות מישהו. פשוט כי זה הרבה יותר מגניב.
 
הו כן, בואו נפתור הכל ב"נתון להחלטת השה"מ". יודע מה, בוא לא נעשה חוקים בכלל, וניתן לשה"מ לעשות הכל לבד. (ונקרא לזה GURPS)
לא מוצא חן בעיניי שזה הפיתרון. אולי פשוט תוריד את המיוחד הלא קשור הזה וזהו?
 
מקצוע חביב בהחלט, אך בכל זאת יש לי כמה הערות:
* היכולות שלו ממוקדות מידי, אני הייתי מציע עוד כמה יכולות הקשורות לעינויים באופן עקיף יותר, לא משהו מיוחד, רק כדי 'להוסיף עוד מעט מלח' למקצוע.
* עינויים: בכדי לגרום לכאב מקסימאלי, הייתי מציע שהדמות יכולה לרדת עד ל-0 נק"פ כך שהיא עדיין לא מאבדת את ההכרה.
* גם אני הייתי מוריד את הדרישה המיוחדת. אולי הוא צריך לענות יריב (בלי שום קשר לעניין נק"ן) כלומר - לגרום נזק המספיק להוריד את הנק"פ ל-0 למתגונן חסר ישע?
 
Ashardalon אמר/ה:
אמ, לא ראיתי אז הנה זה בא:
אינקוויזיטור. המדריך השלם לקדושה.

פלאפי, זה אמור להיות WTF. מה הקשר אינקוויזיטור?המקצוע יוקרה מתמחה באיתור בוגדים ומתחזים בשלטון. אומנם האינקוויזיציה בהיסטוריה(כמו בספרד של המאה ה15) השתמשה בעינויים, אבל לא האינקוויזיטור שבקדושה.

לדעתי לכל מקצוע יוקרה אמור להיות 'מיוחד'. המיוחד של המענה מיועד להוות את הדבר שהופך את האיום לכל כך חשוב עבור המענה.

לגבי הנק"פ שמגיע לאפס, נחמד. זו יכולת שתתווסף או שתחליף משהו אחר?
 
רק אני לא מבין למה מישו שהוא מענה מקצועי אמור להיות מקצוע? מענה זה מישו שיודע לגרום הכי הרבה כאב לבן אדם מבלי לגרום נזק תמידי/מוות/עילפון - רק אני לא רואה את זה משתלב בקרב?
 
בארני אמר/ה:
למה דברים צריכים להסתובב סביב קרב? האם אומן הידע הנסתר הוא מקצוע יוקרה קרבי..? (סתם לשם הדוגמה)
אז לא קרב... הרפתקאה.. איפה הוא משתלב? זה כמו נפח רק אכזרי יותר.. אין ממש מה לעשות איתו בהרפתקאה...
 
האמת שאני מסכים עם ברק. עינוי מקצועי זה דבר שדורש ציוד, זמן ומקום (וכמובן התמחות שניתנת על ידי המקצוע כך שזה לא רלוונטי). באמצע הרפתקה ובמהלך מסע לא ניתן ממש לענות יצורים. הציוד הוא גדול בדר"כ ולוקח זמן רב (כך שלענות יצורים כפעולה חופשית ממש לא נשמע לי הגיוני, אני אשמח לשמוע הסבר). בכלל מקצוע שמתמחה בעינויים מתאים יותר לדב"ש מאשר לדמות. אלא אם כן כל ההרפתקות מתבצעות באיזור ספציפי בלבד, בלי לצאת ממנו וגם אז זה קצת כושל.
כמובן שכל מה שכתבתי אינה בגדר דעתי (הלא מלומדת) בלבד ואני לא מומחה בעינויים וכתבתי מה שנראה לי.

בקשר לקראנץ', בסדר, למרות שאם הייתי בונה מקצוע המתמחה בעינויים היכולת המרכזית שלו הייתה שונה (ומגניבה יותר לדעתי) אך פחות מתאימה למשחקי של צעירים\תמימים.
אני הייתי בונה רשימה של סוגי עינויים כשלכל עינוי יש השפעות אחרות ונותן למקצוע לבחור נגיד כמה עינויים בדרגה הראשונה ואחרי זה הוא יכול לשפר אותם או ללמוד עינויים חדשים. לדעתי זה יותר מגניב מסתם "ניתן לחקור, לא ניתן למות", "פעולה חופשית במקום פעולה רגילה". הנושא הזה יכול להיות מגניב (לדעתי) ואפשר לפתח אותו יותר מזה.

עדי
 
כמו כל מקצוע, המעה מתאים בזמן ובמקום הנכון. במערכה שמתרחשת ביערות עבותים חסרי ציוויליזציה ומעוטי יצורים אנושיים, כנראה שמענה יהיה חסר תועלת. בהרפתקה אורבנית מלאת תכחים והתנקשויות, מענה יהיה דרך מצוינת להשיג יתרון על פני יריבך באמצעות השגת מידע.
 
דב"ש:
צ'יקללה, בן אנוש רבע גובלין לוחם 12/מענה 2
ק"פ:12ק24+10 וגם 2ק4+8(107 נק"פ)
יוזמה:+5
מהירות:6 מ' בשריון לוחות, בסיס 9 מ'
דרג"ש:23(+1 זריזות, +9 שריון לוחות +1, +3 טבעת הגנה +3), מגע 14, נטוע במקומו 22
תה"ב/אב"ק:+13/+19
התקפה:חרב אדירה פוצעת +2 +24 קפא"פ(2ק15+6/ 17-20 וגם 1 חוסן)
התקפה מלאה:חרב אדירה פוצעת +2 +24/19/14 קפא"פ(2ק15+6/ 17-20 וגם 1 חוסן)
התקפות מיוחדות:עינויים(קרב) 2/יום, כאב במגע
תכונות מיוחדות:איום מואץ
הצלות:קשיחות +13, תגובה +5, רצון +5
תכונות:כוח 22, זריזות 13, חוסן 14, תבונה 10, חוכמה 12, כריזמה 8
מיומנויות:איום +21, קפיצה +18, טיפוס +18
כישרונות:מיקוד נשק(חרב אדירה), יוזמה משופרת[ל], התקפת עוצמה, ביקוע[ל], ניפוץ משופר, התמחות בנשק(חרב אדירה)[ל], חמיקה, ניידות[ל], מיקוד נשק דגול(חרב אדירה)[ל], פ"ח משופרת(חרב אדירה), ביקוע עצום[ל], התקפת סופה[ל], מיקוד מיומנות(איום).
נטייה:תוהו רוע

עינויים:פעמיים ביום יכול צ'יקללה לבצע את עינויו המיוחד. כאשר הוא מבצע יכולת זו בקרב, היא נמשכת פעולה רגילה ללא התקפות מזדמנות. כאשר הוא מבצע זאת כדי להשיג מידע, העינוי אורך דקה. אם הקורבן מצליח בהצלת הרצון(המנוגדת בבדיקת האיום של צ'יקללה), ההשפעה לא מתבזבזת. אם הקורבן נכשל, הוא סופג נזק הכנעה השווה לתוצאת בדיקת האיום. אם העינוי מתרחש מחוץ לקרב, על הקורבן לבצע הצלת רצון נוספת(במחסר -2). אם הקורבן נכשל, עליו לענות על מקסימום ארבע שאלות שישאל צ'יקללה.
כאב במגע:על ידי התקפה בקפא"פ מסוגל צ'יקללה לגרום 1ק4 נקודות נזק.
איום מואץ:צ'יקללה ראשי לייאש יריב במהלך קרב כפעולה חופשית.
ציוד:שריון לוחות +1, חרב אדירה פוצעת +2, טבעת הגנה +3, חגורת כוח ענקים +4.

נ.ב:הודעה אלפייים!
 
חזרה
Top