איש טבע מיוחד במינו, שלמד להפיק ולנצל את כוח הארומה החזק כדי לסייע לחבריו ולהחליש את יריביו...
מומחה ארומה הוא איש טבע שלומד להשתמש בריחות חזקים למטרות שונות.
דרישות:
מיומנויות: תורת ארצות הפרא 10 רמות, ידע(טבע) 10 רמות.
כשרונות: ארומה-תרפיה(מתואר בהמשך)
מיוחד: הדמות חייבת להיות דרואיד או סייר בדרגה 7 לפחות.
ק"פ: ק6
מיומנויות מקצוע:
תורת ארצות הפרא(חכמ), ידע(טבע)(תבנ), מלאכה(תבנ) ,משלח יד(חכמ),ריכוז(חסנ)
כישרון- ארומה-תרפיה
הדמות משתמשת בריחות חזקים כדי לחזק או להחליש יצורים
דרישות מוקדמות: תורת ארצות הפרא-5 רמות
תועלת:תורה עתיקה של שילוב ריחות מיוחד שגורם לכל מי שמריח אותו משהו מיוחד, חיזוק כלשהו, חולשה כלשהי, וכו'.
מרגע השימוש, הריח פעיל למשך 1ק4+ 1 סיבובים, וההשפעה נשארת 1ק4 +1 סיבובים לאחר שהריח פג.
הכנת הריח דורשת פעולת סיבוב מלא.
הריח מתפזר בצורת עיגול עם רדיוס של 6 מטר, כל מי שנמצא באזור זה מושפע או מציל קשיחות.
מי שרוצה להתנגד לריח צריך להציל קשיחות( ד"ק=ד"ק בדיקת הארומה-תרפיה), כל מי שנכשל יכול להציל פעם בסיבוב, ואם אחת ההצלות החוזרות הצליחה- השפעת הריח תישאר למשך סיבוב אחד ואז תיעלם, אם הצליח בהצלה הראשונה- הוא לא מושפע בכלל.
---------------------------------------------
ד"ק | השפעה
----|---------------------------------------
20 | תוסף או מחסר 1ק4 לתכונה מסויימת
35 | תוסף או מחסר 1ק6 לתכונה מסויימת
50 | תוסף או מחסר 1ק8 לתכונה מסויימת
20 | תוסף או מחסר 2 למיומנות מסויימת
35 | תוסף או מחסר 4 למיומנות מסויימת
50 | תוסף או מחסר 6 למיומנות מסויימת
25 | תוסף או מחסר 2 להצלה אחת
30 | תוסף או מחסר 2 לשתי הצלות
35 | תוסף או מחסר 2 לכל ההצלות
35 | תוסף או מחסר 4 להצלה אחת
40 | תוסף או מחסר 4 לשתי הצלות
45 | תוסף או מחסר 4 לכל ההצלות
50 | תוסף או מחסר 6 להצלה אחת
55 | תוסף או מחסר 6 לשתי הצלות
60 | תוסף או מחסר 6 לכל ההצלות
30 | תוסף או מחסר 2 לדרג"ש
40 | תוסף או מחסר 4 לדרג"ש
50 | תוסף או מחסר 6 לדרג"ש
עלות המרכיבים היא 50 מ"ז לכל נקודה בד"ק(אז תערובת של ד"ק 20 תעלה 1000 מ"ז), הצמחים נדירים ככל שהשפעתם חזקה יותר.
הארומה משפיעה גם על יוצרה.
ארומה שיוצרה ניתנת לשמירה במשך סיבוב אחד ואז משתחררת לאוויר ופועלת כרגיל.
שליטה בכלי נשק ושריונות:
הדמות לא שולטת בכלי נשק ושריונות חדשים.
לחשים:
בכל דרגת מקצוע מומחה ארומה, הדמות מקבלת לחשים כאילו עלתה בדרגה במקצוע הדרואיד או הסייר(אם היא דרואיד וסייר- הדמות צריכה לבחור אחד מהמקצועות בכל דרגה).
מתכונים:
כדי להכין ארומות, הדמות צריכה לייצר תערובת מצמחים מיוחדים.
ניתן להשיג מתכונים באחת מ-3 דרכים:
קניית מתכון- כל מי שמסוגל לייצר ארומה יכול למכור מתכון, במחיר שלא עולה על 10 מ"ז לנקודת ד"ק(מתכון של ארומה בד"ק 20 יעלה עד 200 מ"ז).
עלייה בדרגות- בדרגה ראשונה וכל שתי דרגות לאחר מכן, הדמות לומדת מתכון חדש, כתוצאה מההתקדמות שלה במקצוע.
ארומה מתוגברת:
הארומה שמומחה הארומה מייצר זוכה לתוסף +2 לד"ק הצלת הקשיחות שלה.
ארומה מואצת:
במקום פעולה מלאה, ניתן לייצר ארומה כפעולה רגילה.
ארומה משופרת:
הארומה זוכה לתוסף +4 לד"ק ההצלה, והד"ק לייצור קטן ב-2.
חסינות לארומה:
מומחה הארומה אינו זקוק להצלת קשיחות כדי להתנגד לארומה, הוא יכול לבחור אם לקבל את השפעתה או אם לא.
ארומה מזורזת:
במקום פעולה רגילה, ניתן לייצר ארומה כפעולה שוות ערך לתנועה.
ארומה כפולה:
כפעולת סיבוב מלא, ניתן להכין שתי ארומות בו זמנית.
ייצור תמצית:
מומחה ארומה כבר מסוגל, במקום לייצר ארומה במקום, לייצר תמצית של הארומה שניתנת לשמירה במבחנה.
התמצית ניתנת לשימור במשך 1ק4 שבועות, ובזמן הזה ניתן להשתמש בה כרגיל.
לאחר 1ק4 השבועות, הארומה מתפוגגת וניתן לעשות בה שימוש אישי בלבד(במקום אזורי).
בנוסף, ארומה שהוכנה במקום מקבלת טווח של בין 3 ל-9 מטרים, לבחירת הדמות.
חליטה משופרת:
הדמות יכולה להפיק יותר ארומה מאותה כמות של צמחים.
מחיר הייצור יורד בחצי.
ארומה משולשת:
כפעולת סיבוב מלא, ניתן לייצר עד 3 ארומות בו זמנית.
אדון הארומה:
מומחה הארומה מתמחה כל כך בשימוש בארומה, שהוא מקבל את התוספים הבאים:
+6 לד"ק הצלות קשיחות
-4 לד"ק ייצור הארומה
בין מטר ל-10 מטר של טווח
ניתן לייצר כפעולת סיבוב מלא 4 ארומות בו זמנית
מומחה ארומה הוא איש טבע שלומד להשתמש בריחות חזקים למטרות שונות.
דרישות:
מיומנויות: תורת ארצות הפרא 10 רמות, ידע(טבע) 10 רמות.
כשרונות: ארומה-תרפיה(מתואר בהמשך)
מיוחד: הדמות חייבת להיות דרואיד או סייר בדרגה 7 לפחות.
ק"פ: ק6
מיומנויות מקצוע:
תורת ארצות הפרא(חכמ), ידע(טבע)(תבנ), מלאכה(תבנ) ,משלח יד(חכמ),ריכוז(חסנ)
קוד:
דרגה תה"ב קשיחות תגובה רצון
1 0 2 0 0
2 1 3 0 0
3 2 3 1 1
4 3 4 1 1
5 3 4 1 1
6 4 5 2 2
7 5 5 2 2
8 6 6 2 2
9 6 6 3 3
10 7 7 3 3
קוד:
דרגה מיוחד לחשים
1 מתכון נוסף, ארומה מתוגברת +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
2 ארומה מואצת +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
3 מתכון נוסף +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
4 ארומה משופרת,חסינות לארומה +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
5 מתכון נוסף, ארומה מזורזת +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
6 ארומה כפולה +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
7 מתכון נוסף,ייצור תמצית +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
8 חליטה משופרת +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
9 מתכון נוסף, ארומה מהירה +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
10 אדון הארומה +1 דרגת מטיל דרואיד/סייר
כישרון- ארומה-תרפיה
הדמות משתמשת בריחות חזקים כדי לחזק או להחליש יצורים
דרישות מוקדמות: תורת ארצות הפרא-5 רמות
תועלת:תורה עתיקה של שילוב ריחות מיוחד שגורם לכל מי שמריח אותו משהו מיוחד, חיזוק כלשהו, חולשה כלשהי, וכו'.
מרגע השימוש, הריח פעיל למשך 1ק4+ 1 סיבובים, וההשפעה נשארת 1ק4 +1 סיבובים לאחר שהריח פג.
הכנת הריח דורשת פעולת סיבוב מלא.
הריח מתפזר בצורת עיגול עם רדיוס של 6 מטר, כל מי שנמצא באזור זה מושפע או מציל קשיחות.
מי שרוצה להתנגד לריח צריך להציל קשיחות( ד"ק=ד"ק בדיקת הארומה-תרפיה), כל מי שנכשל יכול להציל פעם בסיבוב, ואם אחת ההצלות החוזרות הצליחה- השפעת הריח תישאר למשך סיבוב אחד ואז תיעלם, אם הצליח בהצלה הראשונה- הוא לא מושפע בכלל.
---------------------------------------------
ד"ק | השפעה
----|---------------------------------------
20 | תוסף או מחסר 1ק4 לתכונה מסויימת
35 | תוסף או מחסר 1ק6 לתכונה מסויימת
50 | תוסף או מחסר 1ק8 לתכונה מסויימת
20 | תוסף או מחסר 2 למיומנות מסויימת
35 | תוסף או מחסר 4 למיומנות מסויימת
50 | תוסף או מחסר 6 למיומנות מסויימת
25 | תוסף או מחסר 2 להצלה אחת
30 | תוסף או מחסר 2 לשתי הצלות
35 | תוסף או מחסר 2 לכל ההצלות
35 | תוסף או מחסר 4 להצלה אחת
40 | תוסף או מחסר 4 לשתי הצלות
45 | תוסף או מחסר 4 לכל ההצלות
50 | תוסף או מחסר 6 להצלה אחת
55 | תוסף או מחסר 6 לשתי הצלות
60 | תוסף או מחסר 6 לכל ההצלות
30 | תוסף או מחסר 2 לדרג"ש
40 | תוסף או מחסר 4 לדרג"ש
50 | תוסף או מחסר 6 לדרג"ש
עלות המרכיבים היא 50 מ"ז לכל נקודה בד"ק(אז תערובת של ד"ק 20 תעלה 1000 מ"ז), הצמחים נדירים ככל שהשפעתם חזקה יותר.
הארומה משפיעה גם על יוצרה.
ארומה שיוצרה ניתנת לשמירה במשך סיבוב אחד ואז משתחררת לאוויר ופועלת כרגיל.
שליטה בכלי נשק ושריונות:
הדמות לא שולטת בכלי נשק ושריונות חדשים.
לחשים:
בכל דרגת מקצוע מומחה ארומה, הדמות מקבלת לחשים כאילו עלתה בדרגה במקצוע הדרואיד או הסייר(אם היא דרואיד וסייר- הדמות צריכה לבחור אחד מהמקצועות בכל דרגה).
מתכונים:
כדי להכין ארומות, הדמות צריכה לייצר תערובת מצמחים מיוחדים.
ניתן להשיג מתכונים באחת מ-3 דרכים:
קניית מתכון- כל מי שמסוגל לייצר ארומה יכול למכור מתכון, במחיר שלא עולה על 10 מ"ז לנקודת ד"ק(מתכון של ארומה בד"ק 20 יעלה עד 200 מ"ז).
עלייה בדרגות- בדרגה ראשונה וכל שתי דרגות לאחר מכן, הדמות לומדת מתכון חדש, כתוצאה מההתקדמות שלה במקצוע.
ארומה מתוגברת:
הארומה שמומחה הארומה מייצר זוכה לתוסף +2 לד"ק הצלת הקשיחות שלה.
ארומה מואצת:
במקום פעולה מלאה, ניתן לייצר ארומה כפעולה רגילה.
ארומה משופרת:
הארומה זוכה לתוסף +4 לד"ק ההצלה, והד"ק לייצור קטן ב-2.
חסינות לארומה:
מומחה הארומה אינו זקוק להצלת קשיחות כדי להתנגד לארומה, הוא יכול לבחור אם לקבל את השפעתה או אם לא.
ארומה מזורזת:
במקום פעולה רגילה, ניתן לייצר ארומה כפעולה שוות ערך לתנועה.
ארומה כפולה:
כפעולת סיבוב מלא, ניתן להכין שתי ארומות בו זמנית.
ייצור תמצית:
מומחה ארומה כבר מסוגל, במקום לייצר ארומה במקום, לייצר תמצית של הארומה שניתנת לשמירה במבחנה.
התמצית ניתנת לשימור במשך 1ק4 שבועות, ובזמן הזה ניתן להשתמש בה כרגיל.
לאחר 1ק4 השבועות, הארומה מתפוגגת וניתן לעשות בה שימוש אישי בלבד(במקום אזורי).
בנוסף, ארומה שהוכנה במקום מקבלת טווח של בין 3 ל-9 מטרים, לבחירת הדמות.
חליטה משופרת:
הדמות יכולה להפיק יותר ארומה מאותה כמות של צמחים.
מחיר הייצור יורד בחצי.
ארומה משולשת:
כפעולת סיבוב מלא, ניתן לייצר עד 3 ארומות בו זמנית.
אדון הארומה:
מומחה הארומה מתמחה כל כך בשימוש בארומה, שהוא מקבל את התוספים הבאים:
+6 לד"ק הצלות קשיחות
-4 לד"ק ייצור הארומה
בין מטר ל-10 מטר של טווח
ניתן לייצר כפעולת סיבוב מלא 4 ארומות בו זמנית