הדון גובלאונה
פונדקאי ותיק
גלישת אוויר
גלישת אוויר(זריזות) (דורש אימון)
מאפשר לך להישתמש בגלשן אוויר כי לעוף.
בדיקה: בדיקה מתבצעעת מדיי סיבוב, וה"דק לביקה הוא לפי תמרונים, כמה שהתימרון יותר מסובך ככה הד"ק גבוהה יותר. אם נכשלים בד"ק אז התימרון נכשל, ועליך לבצע בדיקת יצוב או לאבד איזון
אתה מאבד איזון.
כאשר מאבדים איזון זה נחשב כאילו לא שמרת על מהירות היתקדמות מינימלית (בהתאם לאמור במלש"מ עמ' 20) אלא שאתה צריך לבצע בדיקת גלישת אוויר במקום בדיקת תגובה.
תימרונים-*
*כול האמור בתיאור התמרונים מתייחס לגולשים בגודל קטן או בינוני.
תמרון-----------ד"ק
גלישת רוחות-----12
שיוט אווירי-------16
טיסה------------18
המראה----------10
נחיתה-----------12
גלישה מעלה-----18
גלישה מטה------15
נסיקה-----------25
צלילה-----------22
חזרה לאיזון-----+10
לחימה אווירית---+5
גלישה מעלה-
תנועה מעלה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם, תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של של גלישה אווירית
גלישה מטה
תנועה מטה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם
תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של טיסה
גלישת רוחות-
תנועה באוויר בעת רחיפה קלה על הרוח בחצי ממהירות הרוח
שיוט אוורי-
תנועה באוויר בהיתנגדות לרוח, במהירות רבע ממהירות הרוח
טיסה-
גלישה מהירה במהירות הרוח
קצב התעופה בתמרון טיסה-
עוצמת הרוח---מ'
אין רוח*-----6
קלה--------9
בינונית------18
חזקה--------27
עזה----------42
סערה--------64
הוריקן-------96
טורנדו-------144
המראה-
המראה לאוויר בעזרת קפיצה ממקום גבוהה, כדי להמריא, על הגולש לבצע קפיצה מגובה של או לגובה של לפחות 9 מ' לאחר הקפיצה, על הגולש לבצע בדיקת המראה, המראה האם הצליח לתפוס זרם אוויר טוב לתעופה. לאחר מכן עליו לנוע בתימרון של גלישה מטה לפחות 9 מ' בכיוון אחד, כש הוא מאב לפחות 3 מ' גובה. לאחר מכן הוא ראשי לבמע כול תמרון שהוא רוצה, מלבד נסיקה, צלילה, או טיסה. בסיבוב שלאחר מכן הוא ראשי לבצע כול תמרון שברצונו בהיתחשב בתיאור התמרונים
נחיתה
נחיתה לאחר סיום הגלישה- על הגולש להיות מרחק של פחות מ3 מ' מהקרקע, משחרר את הרגליים, ואז עליו לבצע תמרון של נחיתה, אם הוא מצליח עליו להיתקדם 9מ' בריצה (עם משהו חוסם את דרכו הוא סופג 1ק6 נזק הכנעה לכול 3 מ' שהיה עליו עוד לעבור). לאחר שעבר את 9 המטרים האלה הוא הואראשי לעצור ולעשות כול מה שברצונו.-
נסיקה
תנועה חדה מעלה בזווית של 75 מעלות, במהירות גלישת רוחות
צלילה
תנועה מטה בזווית של 75 מעלות במהירות טיסה
חזרה לאיזון
חזרה לאיזון לאחר איבוד איזון, עליך לבצע בדיקת חזרה לאישון בד"ק 12+ההפרש בין הד"ק שהיה דרוש לך כדי להצליח בתמרון לבין תוצאת הבדיקה. (לא מושפע ממתאמי רוח לד"ק)
לחימה אווירית
נשקי הטלה או נשקי זריקה דמויי רימון, ניתן להשליך מטה באופן חופשי.
כדי לתקוף מטרות בקפא"פ או מטרות הנמצאות מעליך או במאוזן אליך בעזרת נשקי הטלה. עליך לבצע בדיקת לחימה אווירית, בדיקת לחימה אווירית היא בדיקה אשר הד"ק שלה הוא 5+ ל תמרון התנועה שלך, +1 לכול התקפה שאתה מבצע לדוגמא- האוריק רוצה לתקוף מטרה הנמצאת 3 מ' מתחתיו ו9 מ' לפניו, הוא מבצע גלישה מטה, אל עבר המטרה, הוא משחרר התקפה מלאה (3 התקפות), הד"ק הוא 15+3+5 לד"ק משוקלל של 23, אם הוא יצליח בבדיקה הוא הוא יוכל לבצע התקפה מלאה, אם במקרה הוא מדיע לתוצאה סופית של 19, כלךומר הוא לא הצליח, יהיה עליו לבצע בדיקת חזרה לאיזון בד"ק 16 (12 + ההפרש בין 19 ל23)
תמרוני לחימה מיוחדים נותנים מחסר לכול ההתקפות בסיבוב לפי האמור בטבלאה הבאה-
תמרון לחימה------מחסר
התקפה*----------1-
היתנפלות----------4-
ניפוץ--------------2-
כשרון קרבי**------2-
פריקה-------------2-
נכשלה------------2-
היאבקות***------4-
*מחסר אחד לכול התקפה, אלא אם בוצעה התקפה אחת
**כשרונות כגול ביקוע או התקפת סופה, נותנים -2 לכול התקפה שנעשית בעזרתם
*** אם אתה מפסיד בגילגול האיבקות אתה מאבד שליטה אוטומטית ונשאר תלוי על היריב.
_______
רוח משפיעה מאוד על בדיקות גלישת אוויר, היא מעלה את הד"ק או מוסיפה לבדיקה לפי הטבלה הבאה-
עוצמת הרוח**-----תוסף לד"ק
קלה*----------------1+
בינונית*-------------2+
חזקה*---------------4+
עזה------------------8+
סערה----------------16+
הוריקן---------------24+
טורנדו---------------32+
*כאשר נעים עם הרוח במהירות זו, התוסף לד"ק הופך לתוסף לגיגול המיומנות**כאשר נעים עם הרוח, התוסף לד"ק מוכפל ב- 0.75 וכאשר עפים נגד הרוח התוסף מוכפל ב1.5
**כאשר אין רוח הוסף 4 וניתן לתמרון רק ב- המראה,נחיתה, חזרה לאיזון, צלילה, או גלישה מטה.
ישנם עוד מתאמים כגון השפעות סביבתיות-
השפעה-----------תוסף לד"ק
ערפל קל--------------0
ערפל כבד-------------1+
גשם קל--------------1
גשםכבד/שלג קל------2
שלג כבד/זלעפות-------3
ברד------------------2+/+4*
סופת אבק**----------6+
*כאשר זה ברד שגורם נזק.
**יכול לגרום נזק לגלשן האוויר
לבידקות גלישה יש מחסר שיריון, או מחסר משקל (הגרוע מבין השניים), על כול 5 קילו שהדמות נושאת או לובשת היא מקבלת מחסר -1 לבדיקה ועל כול 20 קילו שהדמות שוקלת היא מקבלת מחסר -1
כשרונות גלישת רוחות
רוכב הסערה (כללי)
מאפשר לך לתמרון בין הרוחות ביעילות
דרישות-זרז 13 ומעלה, 6רמות בגלישת אוויר
תועלת- כאשר אתה גולש על גלשן רוחות בזמן שיש רוח, סיווגך לא יחשב כקטן בסיווג גודל אחד, אם תחפוץ בכך. בנוסף אתה מקבל +4 לבדיקות גלישת האוויר שלך נגד הרוח.
רגיל- יצור שמעופף ברוח נחשב לקטן בסיווג גודל אחד, לחישוב השפעת הרוח.
תימרון במגע אצבע (כללי)
מאפשר לך לגלוש על גלשן רוחות ללא ידיים בקלות יתרה.
דרישות- זרז 15 ומעלה, שליטה בשתי ידיים
תועלת- כאשר אתה עף בגלשן רוחות ומחזיק בו ביד אחת או ללא ידיים, המחסר לבדיקה קטן ב4
רגיל- כאשר עפים בגלשן רוחות ללא ידיים המחסר הוא -6, ואם מחזיקים ביד אחת המחסר הוא מינוס - 4
לחימה אווירית (כללי)
מאפשר להילחם מגלשן אוויר בקלות יתרה.
דרישות- זרז 13 ומעלה, 6 רמות בגלישת אוויר, תה"ב 4,
תועלת- כאשר אתה נלחם מגלשן רוחות אתה לא מקבל את התוסף +1לד"ק שבא כתוצאה מהתקפות מרובות (אתה עדיין מקבל תוסף לד"ק בגלל תימרוני קרב מיוחדים, אלא שהם מוסיפים לד"ק נק' אחת פחות מבדרך כלל)
רגיל- כאשר נלחמים על גלשן רוחות הד"ק לבדיקת הצלחת התימרון עולה ב1 או יותר (בהתאם לסוג ההתקפה) לכול התקפה שביצעת הסיבוב.
חינני כמו ציפור במעופה (כללי)
מאפשר לך לתמרן בגלשן רוחות בקלילות וביצועים מרהיבים
דרישות- תימרון במגע אצבע, 8 רמות בגלישת אוויר
תועלת- בעת גלישת אוויר היתימרון שלך עולה לרמת תמרון גרועה
רגיל- כאשר גולשים בגלשן אוויר רמת התימרון שלך היא מגושמת.
גלשן רוחות
גלשון רוחות הוא מעין לוח, המחובר לגב הדמות בריתמות, אחת על כול כתף, אחת בחזה, ואחת בבטן, מקצה הלוח בוקע מוט אשר מתעקל בצורת אליפסה אל מול פני הדמות ומתחבר בצידו השני של הלוח, בו מחזיקים עם הידיים, תעופה ללא ידיים תגרור מחסר -6 לבידקה, תעופה ביד אחת, תגרור מחסר – 4 לבדיקה. מוט דומה מותאם להנחת הרגליים לחימה ללא רגליים תסבול ממחסר -2, לחימה ללא רגל אחת תגרור מחסר -1. מצידי נלוח בוקעות זוג מסגרות עץ בצורת כנפיים שבינהם מתוח בד חזק וקל (קשיחות 3, נק"פ 4), הצלחה מתקיפת כנף וגרימה לה נזק שמעל 4, יצרו בה חור, כול חור יגרור מחסר -2 לכול בדיקות התעופה עם גלשן רוחות זה, מחסרים מצטברים עד לגבול של עשר פגמים לכול כנף, כשהורסים את שתי הכנפיים הדמות נופלת, (במידה שלא נפלה קודם), ללא אפשרות להיתייצב. אפשר ליצור כנפיים מחומרים אחרים, כגון עור (קשיחות 5, נק"פ 6) עור דרקונים, או כול דבר אחר שהשה"ם מרשה שכושף כדי להיות קל משקל.
לא ניתן לבצע גלישת אוויר ללא גלשן רוחות
משקל כול הגלשן הוא 16 ק"ג במדה והוא עשוי עץ רגיל, הכנפיים סופגות רק חצי נזק מנשקים חודרים, ורק חסינות לנז"ק מוחץ.
הערה- נשיאת הגלשן על הגוף לא בזמן גלישה, גוררת מחסר שיריון -3 (שנצבר עם מחסר שיריון שיש כבר לדמות), סיכוי כשלון לחשי מאגיה של 15%, וקצב התנועה יורד כאילו לבשת שיריון בינוני.
בנוסף הלבישה מעניקה תוסף שיריון +1 לדרג"ש.
גלשן מעשה אומן, נותן +2 לכול בדיקות הגלישה.
תוספים מיוחדים לגלשן-
כנפיים מתקפלות- מאפשר לקפל את הכנפיים במחציתם ליצירת גלשן נוח יותר לנשיאה, הקיפול מוריד את מחסר השיריון ל-2 , מחיר- 50 מ"ז
זנב- זנב מייצב את הגלשן, ונותן לו תוסף +4 לכול בדיקות ההיתיצבות, אך מעלה את מחסר השיריון שלו ב1 מחיר- 50 מ"ז
רובה קשת- אפשרות לחבר רובה קשת יד/קל/כבד/נטען לידית האחיזה, הטווח נשאר זהה וכך גם כול הנתונים, צריך לבנות את רובה הקשת במיוחד כך שיתאים לגלשן ויצירה זו מעלה את מחיר הנשק ב20 מ"ז, ההתקנה עצמה עולה עוד 50 מ"ז לרובה וניתן להתקין עד שני כלי נשק, אם הם בסיווגי גודל שונים זה יגרור מחסר -1 לכול בדיקות התעופה, ירי בזמן תעופה לא גורר מחסר כרגיל, ויכול להיתבצע כפעולה חופשית, זמן הטעינה לא משתנה.
גלשן רוחות עולה 250 מ"ז
גלשן רוחות מ"א עולה 400 מ"ז
גלישת אוויר(זריזות) (דורש אימון)
מאפשר לך להישתמש בגלשן אוויר כי לעוף.
בדיקה: בדיקה מתבצעעת מדיי סיבוב, וה"דק לביקה הוא לפי תמרונים, כמה שהתימרון יותר מסובך ככה הד"ק גבוהה יותר. אם נכשלים בד"ק אז התימרון נכשל, ועליך לבצע בדיקת יצוב או לאבד איזון
אתה מאבד איזון.
כאשר מאבדים איזון זה נחשב כאילו לא שמרת על מהירות היתקדמות מינימלית (בהתאם לאמור במלש"מ עמ' 20) אלא שאתה צריך לבצע בדיקת גלישת אוויר במקום בדיקת תגובה.
קוד:
גלישת אוויר היא מיומנות שפתוחה עבור- טרובדורים, וסיירים
תימרונים-*
*כול האמור בתיאור התמרונים מתייחס לגולשים בגודל קטן או בינוני.
תמרון-----------ד"ק
גלישת רוחות-----12
שיוט אווירי-------16
טיסה------------18
המראה----------10
נחיתה-----------12
גלישה מעלה-----18
גלישה מטה------15
נסיקה-----------25
צלילה-----------22
חזרה לאיזון-----+10
לחימה אווירית---+5
גלישה מעלה-
תנועה מעלה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם, תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של של גלישה אווירית
גלישה מטה
תנועה מטה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם
תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של טיסה
גלישת רוחות-
תנועה באוויר בעת רחיפה קלה על הרוח בחצי ממהירות הרוח
שיוט אוורי-
תנועה באוויר בהיתנגדות לרוח, במהירות רבע ממהירות הרוח
טיסה-
גלישה מהירה במהירות הרוח
קצב התעופה בתמרון טיסה-
עוצמת הרוח---מ'
אין רוח*-----6
קלה--------9
בינונית------18
חזקה--------27
עזה----------42
סערה--------64
הוריקן-------96
טורנדו-------144
המראה-
המראה לאוויר בעזרת קפיצה ממקום גבוהה, כדי להמריא, על הגולש לבצע קפיצה מגובה של או לגובה של לפחות 9 מ' לאחר הקפיצה, על הגולש לבצע בדיקת המראה, המראה האם הצליח לתפוס זרם אוויר טוב לתעופה. לאחר מכן עליו לנוע בתימרון של גלישה מטה לפחות 9 מ' בכיוון אחד, כש הוא מאב לפחות 3 מ' גובה. לאחר מכן הוא ראשי לבמע כול תמרון שהוא רוצה, מלבד נסיקה, צלילה, או טיסה. בסיבוב שלאחר מכן הוא ראשי לבצע כול תמרון שברצונו בהיתחשב בתיאור התמרונים
נחיתה
נחיתה לאחר סיום הגלישה- על הגולש להיות מרחק של פחות מ3 מ' מהקרקע, משחרר את הרגליים, ואז עליו לבצע תמרון של נחיתה, אם הוא מצליח עליו להיתקדם 9מ' בריצה (עם משהו חוסם את דרכו הוא סופג 1ק6 נזק הכנעה לכול 3 מ' שהיה עליו עוד לעבור). לאחר שעבר את 9 המטרים האלה הוא הואראשי לעצור ולעשות כול מה שברצונו.-
נסיקה
תנועה חדה מעלה בזווית של 75 מעלות, במהירות גלישת רוחות
צלילה
תנועה מטה בזווית של 75 מעלות במהירות טיסה
חזרה לאיזון
חזרה לאיזון לאחר איבוד איזון, עליך לבצע בדיקת חזרה לאישון בד"ק 12+ההפרש בין הד"ק שהיה דרוש לך כדי להצליח בתמרון לבין תוצאת הבדיקה. (לא מושפע ממתאמי רוח לד"ק)
לחימה אווירית
נשקי הטלה או נשקי זריקה דמויי רימון, ניתן להשליך מטה באופן חופשי.
כדי לתקוף מטרות בקפא"פ או מטרות הנמצאות מעליך או במאוזן אליך בעזרת נשקי הטלה. עליך לבצע בדיקת לחימה אווירית, בדיקת לחימה אווירית היא בדיקה אשר הד"ק שלה הוא 5+ ל תמרון התנועה שלך, +1 לכול התקפה שאתה מבצע לדוגמא- האוריק רוצה לתקוף מטרה הנמצאת 3 מ' מתחתיו ו9 מ' לפניו, הוא מבצע גלישה מטה, אל עבר המטרה, הוא משחרר התקפה מלאה (3 התקפות), הד"ק הוא 15+3+5 לד"ק משוקלל של 23, אם הוא יצליח בבדיקה הוא הוא יוכל לבצע התקפה מלאה, אם במקרה הוא מדיע לתוצאה סופית של 19, כלךומר הוא לא הצליח, יהיה עליו לבצע בדיקת חזרה לאיזון בד"ק 16 (12 + ההפרש בין 19 ל23)
תמרוני לחימה מיוחדים נותנים מחסר לכול ההתקפות בסיבוב לפי האמור בטבלאה הבאה-
תמרון לחימה------מחסר
התקפה*----------1-
היתנפלות----------4-
ניפוץ--------------2-
כשרון קרבי**------2-
פריקה-------------2-
נכשלה------------2-
היאבקות***------4-
*מחסר אחד לכול התקפה, אלא אם בוצעה התקפה אחת
**כשרונות כגול ביקוע או התקפת סופה, נותנים -2 לכול התקפה שנעשית בעזרתם
*** אם אתה מפסיד בגילגול האיבקות אתה מאבד שליטה אוטומטית ונשאר תלוי על היריב.
_______
רוח משפיעה מאוד על בדיקות גלישת אוויר, היא מעלה את הד"ק או מוסיפה לבדיקה לפי הטבלה הבאה-
עוצמת הרוח**-----תוסף לד"ק
קלה*----------------1+
בינונית*-------------2+
חזקה*---------------4+
עזה------------------8+
סערה----------------16+
הוריקן---------------24+
טורנדו---------------32+
*כאשר נעים עם הרוח במהירות זו, התוסף לד"ק הופך לתוסף לגיגול המיומנות**כאשר נעים עם הרוח, התוסף לד"ק מוכפל ב- 0.75 וכאשר עפים נגד הרוח התוסף מוכפל ב1.5
**כאשר אין רוח הוסף 4 וניתן לתמרון רק ב- המראה,נחיתה, חזרה לאיזון, צלילה, או גלישה מטה.
ישנם עוד מתאמים כגון השפעות סביבתיות-
השפעה-----------תוסף לד"ק
ערפל קל--------------0
ערפל כבד-------------1+
גשם קל--------------1
גשםכבד/שלג קל------2
שלג כבד/זלעפות-------3
ברד------------------2+/+4*
סופת אבק**----------6+
*כאשר זה ברד שגורם נזק.
**יכול לגרום נזק לגלשן האוויר
לבידקות גלישה יש מחסר שיריון, או מחסר משקל (הגרוע מבין השניים), על כול 5 קילו שהדמות נושאת או לובשת היא מקבלת מחסר -1 לבדיקה ועל כול 20 קילו שהדמות שוקלת היא מקבלת מחסר -1
כשרונות גלישת רוחות
רוכב הסערה (כללי)
מאפשר לך לתמרון בין הרוחות ביעילות
דרישות-זרז 13 ומעלה, 6רמות בגלישת אוויר
תועלת- כאשר אתה גולש על גלשן רוחות בזמן שיש רוח, סיווגך לא יחשב כקטן בסיווג גודל אחד, אם תחפוץ בכך. בנוסף אתה מקבל +4 לבדיקות גלישת האוויר שלך נגד הרוח.
רגיל- יצור שמעופף ברוח נחשב לקטן בסיווג גודל אחד, לחישוב השפעת הרוח.
תימרון במגע אצבע (כללי)
מאפשר לך לגלוש על גלשן רוחות ללא ידיים בקלות יתרה.
דרישות- זרז 15 ומעלה, שליטה בשתי ידיים
תועלת- כאשר אתה עף בגלשן רוחות ומחזיק בו ביד אחת או ללא ידיים, המחסר לבדיקה קטן ב4
רגיל- כאשר עפים בגלשן רוחות ללא ידיים המחסר הוא -6, ואם מחזיקים ביד אחת המחסר הוא מינוס - 4
לחימה אווירית (כללי)
מאפשר להילחם מגלשן אוויר בקלות יתרה.
דרישות- זרז 13 ומעלה, 6 רמות בגלישת אוויר, תה"ב 4,
תועלת- כאשר אתה נלחם מגלשן רוחות אתה לא מקבל את התוסף +1לד"ק שבא כתוצאה מהתקפות מרובות (אתה עדיין מקבל תוסף לד"ק בגלל תימרוני קרב מיוחדים, אלא שהם מוסיפים לד"ק נק' אחת פחות מבדרך כלל)
רגיל- כאשר נלחמים על גלשן רוחות הד"ק לבדיקת הצלחת התימרון עולה ב1 או יותר (בהתאם לסוג ההתקפה) לכול התקפה שביצעת הסיבוב.
חינני כמו ציפור במעופה (כללי)
מאפשר לך לתמרן בגלשן רוחות בקלילות וביצועים מרהיבים
דרישות- תימרון במגע אצבע, 8 רמות בגלישת אוויר
תועלת- בעת גלישת אוויר היתימרון שלך עולה לרמת תמרון גרועה
רגיל- כאשר גולשים בגלשן אוויר רמת התימרון שלך היא מגושמת.
גלשן רוחות
גלשון רוחות הוא מעין לוח, המחובר לגב הדמות בריתמות, אחת על כול כתף, אחת בחזה, ואחת בבטן, מקצה הלוח בוקע מוט אשר מתעקל בצורת אליפסה אל מול פני הדמות ומתחבר בצידו השני של הלוח, בו מחזיקים עם הידיים, תעופה ללא ידיים תגרור מחסר -6 לבידקה, תעופה ביד אחת, תגרור מחסר – 4 לבדיקה. מוט דומה מותאם להנחת הרגליים לחימה ללא רגליים תסבול ממחסר -2, לחימה ללא רגל אחת תגרור מחסר -1. מצידי נלוח בוקעות זוג מסגרות עץ בצורת כנפיים שבינהם מתוח בד חזק וקל (קשיחות 3, נק"פ 4), הצלחה מתקיפת כנף וגרימה לה נזק שמעל 4, יצרו בה חור, כול חור יגרור מחסר -2 לכול בדיקות התעופה עם גלשן רוחות זה, מחסרים מצטברים עד לגבול של עשר פגמים לכול כנף, כשהורסים את שתי הכנפיים הדמות נופלת, (במידה שלא נפלה קודם), ללא אפשרות להיתייצב. אפשר ליצור כנפיים מחומרים אחרים, כגון עור (קשיחות 5, נק"פ 6) עור דרקונים, או כול דבר אחר שהשה"ם מרשה שכושף כדי להיות קל משקל.
לא ניתן לבצע גלישת אוויר ללא גלשן רוחות
משקל כול הגלשן הוא 16 ק"ג במדה והוא עשוי עץ רגיל, הכנפיים סופגות רק חצי נזק מנשקים חודרים, ורק חסינות לנז"ק מוחץ.
הערה- נשיאת הגלשן על הגוף לא בזמן גלישה, גוררת מחסר שיריון -3 (שנצבר עם מחסר שיריון שיש כבר לדמות), סיכוי כשלון לחשי מאגיה של 15%, וקצב התנועה יורד כאילו לבשת שיריון בינוני.
בנוסף הלבישה מעניקה תוסף שיריון +1 לדרג"ש.
גלשן מעשה אומן, נותן +2 לכול בדיקות הגלישה.
תוספים מיוחדים לגלשן-
כנפיים מתקפלות- מאפשר לקפל את הכנפיים במחציתם ליצירת גלשן נוח יותר לנשיאה, הקיפול מוריד את מחסר השיריון ל-2 , מחיר- 50 מ"ז
זנב- זנב מייצב את הגלשן, ונותן לו תוסף +4 לכול בדיקות ההיתיצבות, אך מעלה את מחסר השיריון שלו ב1 מחיר- 50 מ"ז
רובה קשת- אפשרות לחבר רובה קשת יד/קל/כבד/נטען לידית האחיזה, הטווח נשאר זהה וכך גם כול הנתונים, צריך לבנות את רובה הקשת במיוחד כך שיתאים לגלשן ויצירה זו מעלה את מחיר הנשק ב20 מ"ז, ההתקנה עצמה עולה עוד 50 מ"ז לרובה וניתן להתקין עד שני כלי נשק, אם הם בסיווגי גודל שונים זה יגרור מחסר -1 לכול בדיקות התעופה, ירי בזמן תעופה לא גורר מחסר כרגיל, ויכול להיתבצע כפעולה חופשית, זמן הטעינה לא משתנה.
גלשן רוחות עולה 250 מ"ז
גלשן רוחות מ"א עולה 400 מ"ז