• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גלישת אוויר

הדון גובלאונה

פונדקאי ותיק
גלישת אוויר

גלישת אוויר(זריזות) (דורש אימון)
מאפשר לך להישתמש בגלשן אוויר כי לעוף.
בדיקה: בדיקה מתבצעעת מדיי סיבוב, וה"דק לביקה הוא לפי תמרונים, כמה שהתימרון יותר מסובך ככה הד"ק גבוהה יותר. אם נכשלים בד"ק אז התימרון נכשל, ועליך לבצע בדיקת יצוב או לאבד איזון
אתה מאבד איזון.
כאשר מאבדים איזון זה נחשב כאילו לא שמרת על מהירות היתקדמות מינימלית (בהתאם לאמור במלש"מ עמ' 20) אלא שאתה צריך לבצע בדיקת גלישת אוויר במקום בדיקת תגובה.

קוד:
 גלישת אוויר היא מיומנות שפתוחה עבור- טרובדורים, וסיירים


תימרונים-*
*כול האמור בתיאור התמרונים מתייחס לגולשים בגודל קטן או בינוני.

תמרון-----------ד"ק
גלישת רוחות-----12
שיוט אווירי-------16
טיסה------------18
המראה----------10
נחיתה-----------12
גלישה מעלה-----18
גלישה מטה------15
נסיקה-----------25
צלילה-----------22
חזרה לאיזון-----+10
לחימה אווירית---+5



גלישה מעלה-
תנועה מעלה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם, תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של של גלישה אווירית

גלישה מטה
תנועה מטה כמו יצור בעל תמרון תנועה מגושם
תנועה בזווית מעלה כמו יצור בעל תמרון תעופה מגושם- במהירות של טיסה


גלישת רוחות-
תנועה באוויר בעת רחיפה קלה על הרוח בחצי ממהירות הרוח

שיוט אוורי-
תנועה באוויר בהיתנגדות לרוח, במהירות רבע ממהירות הרוח

טיסה-
גלישה מהירה במהירות הרוח
קצב התעופה בתמרון טיסה-

עוצמת הרוח---מ'
אין רוח*-----6
קלה--------9
בינונית------18
חזקה--------27
עזה----------42
סערה--------64
הוריקן-------96
טורנדו-------144


המראה-
המראה לאוויר בעזרת קפיצה ממקום גבוהה, כדי להמריא, על הגולש לבצע קפיצה מגובה של או לגובה של לפחות 9 מ' לאחר הקפיצה, על הגולש לבצע בדיקת המראה, המראה האם הצליח לתפוס זרם אוויר טוב לתעופה. לאחר מכן עליו לנוע בתימרון של גלישה מטה לפחות 9 מ' בכיוון אחד, כש הוא מאב לפחות 3 מ' גובה. לאחר מכן הוא ראשי לבמע כול תמרון שהוא רוצה, מלבד נסיקה, צלילה, או טיסה. בסיבוב שלאחר מכן הוא ראשי לבצע כול תמרון שברצונו בהיתחשב בתיאור התמרונים

נחיתה
נחיתה לאחר סיום הגלישה- על הגולש להיות מרחק של פחות מ3 מ' מהקרקע, משחרר את הרגליים, ואז עליו לבצע תמרון של נחיתה, אם הוא מצליח עליו להיתקדם 9מ' בריצה (עם משהו חוסם את דרכו הוא סופג 1ק6 נזק הכנעה לכול 3 מ' שהיה עליו עוד לעבור). לאחר שעבר את 9 המטרים האלה הוא הואראשי לעצור ולעשות כול מה שברצונו.-

נסיקה
תנועה חדה מעלה בזווית של 75 מעלות, במהירות גלישת רוחות

צלילה
תנועה מטה בזווית של 75 מעלות במהירות טיסה

חזרה לאיזון
חזרה לאיזון לאחר איבוד איזון, עליך לבצע בדיקת חזרה לאישון בד"ק 12+ההפרש בין הד"ק שהיה דרוש לך כדי להצליח בתמרון לבין תוצאת הבדיקה. (לא מושפע ממתאמי רוח לד"ק)

לחימה אווירית
נשקי הטלה או נשקי זריקה דמויי רימון, ניתן להשליך מטה באופן חופשי.
כדי לתקוף מטרות בקפא"פ או מטרות הנמצאות מעליך או במאוזן אליך בעזרת נשקי הטלה. עליך לבצע בדיקת לחימה אווירית, בדיקת לחימה אווירית היא בדיקה אשר הד"ק שלה הוא 5+ ל תמרון התנועה שלך, +1 לכול התקפה שאתה מבצע לדוגמא- האוריק רוצה לתקוף מטרה הנמצאת 3 מ' מתחתיו ו9 מ' לפניו, הוא מבצע גלישה מטה, אל עבר המטרה, הוא משחרר התקפה מלאה (3 התקפות), הד"ק הוא 15+3+5 לד"ק משוקלל של 23, אם הוא יצליח בבדיקה הוא הוא יוכל לבצע התקפה מלאה, אם במקרה הוא מדיע לתוצאה סופית של 19, כלךומר הוא לא הצליח, יהיה עליו לבצע בדיקת חזרה לאיזון בד"ק 16 (12 + ההפרש בין 19 ל23)
תמרוני לחימה מיוחדים נותנים מחסר לכול ההתקפות בסיבוב לפי האמור בטבלאה הבאה-
תמרון לחימה------מחסר
התקפה*----------1-
היתנפלות----------4-
ניפוץ--------------2-
כשרון קרבי**------2-
פריקה-------------2-
נכשלה------------2-
היאבקות***------4-
*מחסר אחד לכול התקפה, אלא אם בוצעה התקפה אחת
**כשרונות כגול ביקוע או התקפת סופה, נותנים -2 לכול התקפה שנעשית בעזרתם
*** אם אתה מפסיד בגילגול האיבקות אתה מאבד שליטה אוטומטית ונשאר תלוי על היריב.
_______


רוח משפיעה מאוד על בדיקות גלישת אוויר, היא מעלה את הד"ק או מוסיפה לבדיקה לפי הטבלה הבאה-
עוצמת הרוח**-----תוסף לד"ק
קלה*----------------1+
בינונית*-------------2+
חזקה*---------------4+
עזה------------------8+
סערה----------------16+
הוריקן---------------24+
טורנדו---------------32+
*כאשר נעים עם הרוח במהירות זו, התוסף לד"ק הופך לתוסף לגיגול המיומנות**כאשר נעים עם הרוח, התוסף לד"ק מוכפל ב- 0.75 וכאשר עפים נגד הרוח התוסף מוכפל ב1.5
**כאשר אין רוח הוסף 4 וניתן לתמרון רק ב- המראה,נחיתה, חזרה לאיזון, צלילה, או גלישה מטה.

ישנם עוד מתאמים כגון השפעות סביבתיות-

השפעה-----------תוסף לד"ק
ערפל קל--------------0
ערפל כבד-------------1+
גשם קל--------------1
גשםכבד/שלג קל------2
שלג כבד/זלעפות-------3
ברד------------------2+/+4*
סופת אבק**----------6+
*כאשר זה ברד שגורם נזק.
**יכול לגרום נזק לגלשן האוויר

לבידקות גלישה יש מחסר שיריון, או מחסר משקל (הגרוע מבין השניים), על כול 5 קילו שהדמות נושאת או לובשת היא מקבלת מחסר -1 לבדיקה ועל כול 20 קילו שהדמות שוקלת היא מקבלת מחסר -1


כשרונות גלישת רוחות

רוכב הסערה (כללי)
מאפשר לך לתמרון בין הרוחות ביעילות
דרישות-זרז 13 ומעלה, 6רמות בגלישת אוויר
תועלת- כאשר אתה גולש על גלשן רוחות בזמן שיש רוח, סיווגך לא יחשב כקטן בסיווג גודל אחד, אם תחפוץ בכך. בנוסף אתה מקבל +4 לבדיקות גלישת האוויר שלך נגד הרוח.
רגיל- יצור שמעופף ברוח נחשב לקטן בסיווג גודל אחד, לחישוב השפעת הרוח.

תימרון במגע אצבע (כללי)
מאפשר לך לגלוש על גלשן רוחות ללא ידיים בקלות יתרה.
דרישות- זרז 15 ומעלה, שליטה בשתי ידיים
תועלת- כאשר אתה עף בגלשן רוחות ומחזיק בו ביד אחת או ללא ידיים, המחסר לבדיקה קטן ב4
רגיל- כאשר עפים בגלשן רוחות ללא ידיים המחסר הוא -6, ואם מחזיקים ביד אחת המחסר הוא מינוס - 4


לחימה אווירית (כללי)
מאפשר להילחם מגלשן אוויר בקלות יתרה.
דרישות- זרז 13 ומעלה, 6 רמות בגלישת אוויר, תה"ב 4,
תועלת- כאשר אתה נלחם מגלשן רוחות אתה לא מקבל את התוסף +1לד"ק שבא כתוצאה מהתקפות מרובות (אתה עדיין מקבל תוסף לד"ק בגלל תימרוני קרב מיוחדים, אלא שהם מוסיפים לד"ק נק' אחת פחות מבדרך כלל)
רגיל- כאשר נלחמים על גלשן רוחות הד"ק לבדיקת הצלחת התימרון עולה ב1 או יותר (בהתאם לסוג ההתקפה) לכול התקפה שביצעת הסיבוב.


חינני כמו ציפור במעופה (כללי)
מאפשר לך לתמרן בגלשן רוחות בקלילות וביצועים מרהיבים
דרישות- תימרון במגע אצבע, 8 רמות בגלישת אוויר
תועלת- בעת גלישת אוויר היתימרון שלך עולה לרמת תמרון גרועה
רגיל- כאשר גולשים בגלשן אוויר רמת התימרון שלך היא מגושמת.


גלשן רוחות
גלשון רוחות הוא מעין לוח, המחובר לגב הדמות בריתמות, אחת על כול כתף, אחת בחזה, ואחת בבטן, מקצה הלוח בוקע מוט אשר מתעקל בצורת אליפסה אל מול פני הדמות ומתחבר בצידו השני של הלוח, בו מחזיקים עם הידיים, תעופה ללא ידיים תגרור מחסר -6 לבידקה, תעופה ביד אחת, תגרור מחסר – 4 לבדיקה. מוט דומה מותאם להנחת הרגליים לחימה ללא רגליים תסבול ממחסר -2, לחימה ללא רגל אחת תגרור מחסר -1. מצידי נלוח בוקעות זוג מסגרות עץ בצורת כנפיים שבינהם מתוח בד חזק וקל (קשיחות 3, נק"פ 4), הצלחה מתקיפת כנף וגרימה לה נזק שמעל 4, יצרו בה חור, כול חור יגרור מחסר -2 לכול בדיקות התעופה עם גלשן רוחות זה, מחסרים מצטברים עד לגבול של עשר פגמים לכול כנף, כשהורסים את שתי הכנפיים הדמות נופלת, (במידה שלא נפלה קודם), ללא אפשרות להיתייצב. אפשר ליצור כנפיים מחומרים אחרים, כגון עור (קשיחות 5, נק"פ 6) עור דרקונים, או כול דבר אחר שהשה"ם מרשה שכושף כדי להיות קל משקל.
לא ניתן לבצע גלישת אוויר ללא גלשן רוחות
משקל כול הגלשן הוא 16 ק"ג במדה והוא עשוי עץ רגיל, הכנפיים סופגות רק חצי נזק מנשקים חודרים, ורק חסינות לנז"ק מוחץ.
הערה- נשיאת הגלשן על הגוף לא בזמן גלישה, גוררת מחסר שיריון -3 (שנצבר עם מחסר שיריון שיש כבר לדמות), סיכוי כשלון לחשי מאגיה של 15%, וקצב התנועה יורד כאילו לבשת שיריון בינוני.
בנוסף הלבישה מעניקה תוסף שיריון +1 לדרג"ש.
גלשן מעשה אומן, נותן +2 לכול בדיקות הגלישה.
תוספים מיוחדים לגלשן-
כנפיים מתקפלות- מאפשר לקפל את הכנפיים במחציתם ליצירת גלשן נוח יותר לנשיאה, הקיפול מוריד את מחסר השיריון ל-2 , מחיר- 50 מ"ז
זנב- זנב מייצב את הגלשן, ונותן לו תוסף +4 לכול בדיקות ההיתיצבות, אך מעלה את מחסר השיריון שלו ב1 מחיר- 50 מ"ז
רובה קשת- אפשרות לחבר רובה קשת יד/קל/כבד/נטען לידית האחיזה, הטווח נשאר זהה וכך גם כול הנתונים, צריך לבנות את רובה הקשת במיוחד כך שיתאים לגלשן ויצירה זו מעלה את מחיר הנשק ב20 מ"ז, ההתקנה עצמה עולה עוד 50 מ"ז לרובה וניתן להתקין עד שני כלי נשק, אם הם בסיווגי גודל שונים זה יגרור מחסר -1 לכול בדיקות התעופה, ירי בזמן תעופה לא גורר מחסר כרגיל, ויכול להיתבצע כפעולה חופשית, זמן הטעינה לא משתנה.
גלשן רוחות עולה 250 מ"ז
גלשן רוחות מ"א עולה 400 מ"ז
 
גאוני! הדבר הזה פשוט גורם לרצות להתקיל את הקבוצה שלי בזוטון מדבר מעופף חמוש בזוג פגיונות ומסתחרר! (או שבט כאלה או עם כזה או אפילו סתם לשלב במשחק גלשן אוויר!) האפשרויות בלתי מוגבלות, כל הכבוד!
עריכה: כמה עולה גלשן וכמה עולה גלשן מ"א?
 
שינוי שם לגלישת אוויר, כנראה. משלח יד זה עבודה.
ואני אומר-סדר!
ונראה רע, עם סדר זה היה טוב (על איך רואים את הדברים. המיומנות אחלה)
 
לדעתי צריך באמת להפריד את זה למיומנות חדשה נפרדת, זה פשוט לא מתאים לשמלח יד וגם אמור להיות מבוסס זריזות מה שמשלח יד לא מבוסס ומוזר שעשית אותו כן מבוסס.
רעיון טוב מאוד, שימושי מאוד לעולמות מסוימים (כמו שלי שאצלו זה בטוח נוסף) אבל יכול להפר הרבה איזונים בעולמות פנטזיה (חומות שוות אפילו עוד פחות ממקודם)
 
זה דיי נדיר, תחזוב על זה שמעטים מאד החיילים שמציידים אותם בציוד בשווי של 50 מ"ז שלא נדבר 250, שלא נדבר על רמת האימון המטורפת שצריך להיות בה כדי להילחם/לתמרון טוב בעזרת הגלשן. וניסיתי לחסות כמה שיותר מכאניקה, שלא יהיה מצב בו אתם אובדי עצות. אם מצאתם חור, או מקום לא מכוסה תשלחו לי ואני אנסה להכניס אותו.
 
אם יש למישהוא מספיק משאבים כדי לאמן יחידה של גלשני אוויר- או יותר טוב, גלשן אוויר יחיד- שיכולים גם לגרום נזק אחרי שהם עברו את החומה (ווווווייייייאאהאאאאאאאאהה..ספלאטטש!@#@$#@!$@#) אז הוא יכול להשיג גם קוסם, כך שאין ממש איזון מהסוג הזה לפגוע בו.
 
1) צבא של לוחמים דבשים ממלש"מ הי גורמים לכול שליט להזיל ריר, צבא מורכב בדרך כלל ממגוייסם אנשים פשוטים בדרגה 1, או במקרה הטוב משכירי חרב.
2) לפני שיש לך לפחות 6-7 נק' בגלישת אוויר אין מה לדבר בכלל על גלישה רצינית ששלא נדבר על- לחימה מגלשן אוויר
3) אהה, אממ, ראה 2! :oops:
 
אנשים ממוצעים המגויסים הם אנשי קרבות. יש סיכוי סביר שהם לקחו רמות באיש פשוט אבל לא יותר!

שים לב לרקע של אנשי הקרבות! זה לא שכירי חרב אלה סתם שומרים פשוטים/אנשים שמגייסים לקרב. מעצם הגדרתם הם חיילים!
 
טוב, כאן אנחנו נכנסים כבר לעולמות מערכה שונים..
יש עולמות, כמו גרייהוק (המערכה עליה מבוססים כל ההסברים בסל"ש) הקסם אינו רב, ואנשים עשירים אפילו פחות (למרות ששימו לב שהרפתקאן דקגה 3 עם הוא בוחר לחיות כאדון יכול לקנות לעצמו מספיק שטח ואיכרים כדי להיות רוזן קצת מוזר, לא?).
לעומת זאת, המערכה שאני משחק בה מפוצצת קסם, הדרגה הממוצעת של איש פשוט שמה היא 3 ולהתחיל הרפתקאנים מתחת לדרגה 4 אין מה לדבר על זה אפילו, בעולם כזה הגלשנים היו משמשים כלי תחבורה אוירי נוח וזול יחסית.
 
ומתאים
בעיקרון זה מיועד - לרחפים, או לעולמותץ מועטים בקסם (מועטים מאד בקסם, כמו שמותוארים במדריך ללוחמה)
חוץ מזה שאם הדמויות שלך לא מכירות את זה זה יכול להגניב אותם ברמות!
 
שלוש שאלות:
1. יש דרך לסחוב את זה ככה שלא יהיה מחסר שריון ותוסף שריון וכל זה. בכל זאת 16 ק"ג זה כלום בשביל הדמות שלי (האי מסובבת את זה על הזרת, בלי להגזים).
2. מה עם דמויות גדולות?
3. נראה לי דווקא שנזק חודר יעשה די הרבה נזק לכנפיים. תחשוב על חיצים שמחוררים את הכנף.
 
מה עם אפשרות למשהו יותר נייד, עם יכולת תמרון ומהירות יותר טובו, אבל בלי לחימה, רוח משפעיה עליו יותר וכו' (אולי גשלן או משהו דמוי ג'ט פק)?

בכל מקרה, צריך שיהיה משהו שיאפשר חסימה של גלשני אוויר (בלבד) כי ככה אלמנט המסע נשחק כבר בדרגות נמוכות (ולא כמו ברמך מעופף, שטיח מעופף וכו', שאתום ניתן להשיג בדרגות גבוהות יותר או שעולים יותר), ככה אלמנט חבורת ההרפתקנים אשר עוברים בתוך יער סבוך במטרה לחפש אחרי עיר (דוגמא קלישאתית קלאסית), נפגמת, הם פשוט יכולים לצאת מעיר אחת, לעוף מעל היער ולהגיע ישר. וזה יכול לקרות מדרגות מאוד נמוכות, (כמובן שאפשר שיהיו שם מכשולים באוויר וכד', אבל צריך משהו יותר מאגי).

כמה נקודות למחשבה.
 
מצטער על ההקפצה פשוט אף אחד לא ענה על השאלות שלי.
ואם כבר אז הנה עוד כמה (נמשיך עם המספרים מההודעה הקודמת):
4. האם הכנפיים רגישות לאש?
5. לפי מה שהבנתי משתמשים בחורי התעופה עם תמרון מגושם. הבנתי נכון?
6. נראה לי שהכנפיים קצת חזקות מדי. 20 חיצים כדי להפיל את הגלשן זה קצת הרבה לא (בייחוד שהיא עמידה לנזק חודר).
7. איך יורים על הכנף. נראה לי שזה קצת יותר קשה וסתם לירות ולעבור את קשיחות 3 כשבטוח פוגעים. מה קורה אם אני מכוון לטייס ומפספס? מה הסיכוי שלי לפגוע בכנף? (אני מניח שאם מפספסים ב-4 פוגעים בטייס. נכון?)
8. האם החוקים לנשקים דמויי רימון משתנים (בכל זאת יותר קל להפיל את בקבוק החומצה כשאני מעל המטרה מאשר לכוון אליה מהקרקע). אפשר להשתמש בקשתות או ברובי קשת (שלא מחוברים לגלשן). מה עם נשקי הטלה?
9. איפה כתוב על ההבדלים בין גודל בינוני לקטן ועל השינוי בסיווג הגודל (כמו שכתוב בכשרון רוכב הסערה)?
10. מה קורה אם גלשן הולך. הוא הרי לא נופל ישר למטה הטייס יכול להתקדם עוד קצת ולכוון את עצמו מעט לכיוון מסויים. נגיד שהוא מעל איזור מסוכן אך 10 מטר ממו הוא יכול לנחות בלי להסתכן יותר מדי. או שיש עליו 3 אבני רעם והגלשן שלו הלך. הוא יכול לעשות קמיקאזה על מטרה כלשהי.

עדי
 
תשובות-
זוטון רעב-
1) רציתי לפתח 2-3 גלשני אוויר קסומים עם שטויות כאלה, אבל את הביס אני רוצה להשאיר נטול קסם לחלוטין.
2) רוח? תחשוב על זה כשער, הדמויות יכולות להיסחף ברוח וכולי... בנוסף, כאמור הדמויות לא באמת ישתמשו בזה לפני דרגה 3-4 שבה כבר יש דרכים למסע אווירי....

אדידסו-
1) המשקל לא קשור למחסר שיריון- הוא קשור לרצועות שמגבילות את תנועת הדמות, ולכנפיים הלא נוחות, כמו שיריון, שגם אם הוא לא כבד לך הוא עדיין מגביל.
2) דמויות גדולות? חוקים לשיריונות גדולים! נשקים גדולים! וכול דבר גדול!
3)נשק חודר אומנם פוגע בכנפיים וחודר אותן בקלות אבל לא יהרס חלקים גדולים מהן.
4) תלוי בסוג הבד, בסוג השה"ם ובעוד הרבה דברים, תשתמש בחוקים הרגילים לחסינויות/רגישויות לנזק כמו שכתוב במלש"מ.
5)חורי תעופה?
6)לא, מדובר בהרס טוטאלי וחסר סיכוי לתיקון של הכנף, חורים גדולים שיפליו אותך יכולים להיות הרבה קודם לכן...
7) שיקולי שה"ם, מה הסיכוי לפגוע במגן של יריב? בדמות שמאחוריו? בכנפיים שלו?
8)הכול כתוב שם.
9)במלש"מ בתיאורי נתוני הרוח (פרק 3)
10)שוב, שיקולי שה"ם

3)
 
דבר ראשון תודה שענית. אני הגיב:
1. לא ממש ענית לי. יש דרך לסחוב אותו כך שלא יהיה מחובר לגוף כאילו אתה באוויר והמחסרים והתוספים לא יתקיימו?
2. אני מניח שבשביל דמויות גדולות צריכים גלשן גדול יותר. זה ישפיע על המעוף שלו? כמו כן מה הגודל של גלשן רגיל?
5. הכוונה הייתה לחוקי תעופה.

תודה, עדי
 
חזרה
Top