• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות, פרק 4 - מחשל המהות

כן, זה מיועד בעיקר לדב"שים, אבל גם שחקנים יכולים בכיף להצטרף, בתנאי שיש להם הזמן והחשק... ליצור מפלצת.


מכירים את הפתגם "קוסם מטורף עשה זאת"?
עכשיו הוא צריך להיות "מחשל מהות עשה זאת"!


נספח: הבהרת מושגים:

הטמעות – Infusion, מילה זו משמשת לתיאור "לחשיו" של מקצוע הבסיס "Artificer" מעולם המערכה אברון. הטמעות ניתן להפעיל רק על יצירי כפיים או על חפצים דוממים (דבר שהופך אותם למעשה לחפצים קסומים לזמן מוגבל).
כשרון מורשת – Heritage Feat, כשרון אשר מעניק ליצור מאפיינים של קבוצת יצורים אחרת. כשרונות מורשת מסודרים בקבוצות לפי סוג, ומרביתם מעניקים תוספים גדולים יותר, ככל שיותר כשרונות מורשת מאותה הסדרה מוחזקים בידי היצור. כשרונות מורשת לדוגמה הם מורשת התפלץ (מ"אדוני הטירוף"), מורשת השאול (מ"כרך האופל 1: עדרי השאול") או מורשת הדרקון (אשר מפוזרים על פני מגוון ספרים, מ"המדריך השלם למאגיה" ועד "גזעי הדרקון").
שיתופן – Symbiont, יצור חי (או אל-מת, או יציר כפיים), אשר חי על יצור אחר, גדול ממנו. ללא פונדקאי, מרבית השיתופנים ימותו בתוך מספר ימים. השיתופן שורד בעזרת הפונדקאי, ומעניק לו בתמורה יכולות ותוספים. למרות זאת, חלק מהשיתופנים יתוארו טוב יותר בתור טפילים. לשיתופנים ישנה תכונה שביעית- אגו, בדומה לחפצים תבוניים. שיתופנים בעלי אגו גבוה עלולים לנסות להשתלט על הפונדקאי.
שתל – Graft, חפץ שמחובר לגופו של יצור, והופך לחלק ממנו. השתל עשוי להיות חפץ או מכשיר, חלק מיצור חי, או אף מהות של מישור או של יסוד. לעיתים, השתל מחליף איבר קיים של היצור. שתל אינו נחשב לקסום, אם כי היצירה שלו זהה בכל מובן ליצירת חפץ קסום, וההשפעה שלו עשויה להיות קסומה.


נספח: שתלים ושיתופנים בספרים קיימים:
החוקים של שתלים, וכן שתל-דרקון אחד: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20060106a&page=5 (מהספר Races of the Dragon).
שלושה שתלי נעדר-מוות, יסודן וצמח: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/iw/20051006b&page=2 (מהספר Magic of Eberron).
חלק ממקצוע היוקרה Fleshwarper: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20050408a&page=10 (מהספר Lords of Madness).
שיתופנים אחרים: http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=835251 (מהפורומים של Wizards of the Coast)
שתלים (וכן חפצים נוספים) בעברית: https://www.pundak.co.il/forums/threads/20349 (מפורום מבוכים ודרקונים במערכת הפורומים "הפונדק").
שני שיתופנים בעברית: https://www.pundak.co.il/forums/threads/20764 (מפורום מבוכים ודרקונים במערכת הפורומים "הפונדק").

שתלים נוספים תוכלו למצוא בספרים הבאים:
Fiend Folio, Libris Mortis, Lords of Madness, Races of the Dragon, Serpent Kingdoms, Magic of Eberron, Faiths of Eberron, Underdark.
במספר ספרים ישנם חפצי קסם שהם למעשה שתלים, למרות שהם לא נקראים כך. ראו "רסיסי קוארי מחוברים" (Quari Embedded Shards) בספר Eberron Campaign Setting, וכן העין והיד של וקנה (The Eye and the Hand of Vacne) במדריך לשה"ם.

מידע נוסף על שיתופנים, וכן שיתופנים נוספים, תוכלו למצוא בספרים הבאים:
Fiend Folio, Eberron Campaign Setting, Magic of Eberron.
חפצים תבוניים פועלים בצורה מסויימת כמו שיתופנים. ראו המדריך לשה"ם לפרטים. ראו גם "חלקי מחושלקרב" (Warforged Components) בספר Eberron Campaign Setting.

הערה: בספר Eberron Campaign Setting, ישנה טעות בחישוב האגו של השיתופנים "שוט-זרוע" ו"תולעת-לשון". האגו שלהם צריך להיות 8 ו-5, בהתאמה, וזאת משום שמחסרי תכונות מנטליות אינם נחשבים בחישוב האגו- רק תוספי התכונות נחשבות.



מחשל המהות:
"ואז חשבתי, 'מי הטיפש שיצר את הינשדוב?'... כלומר, אתה מסכים איתי שהוא היה יכול להיות יעיל יותר אם היה לו זוג גפיים נוסף, נכון?"
- טוליקו היוצר, מורה באקדמייה למאגיה, אומן בעבודתו.

"למה האלים בראו את היצורים כמו שהם, כאשר ניתן היה ליצור אותם בצורה טובה יותר?" - זו השאלה המנחה כל מחשל מהות. מחשל המהות הוא אומן בקסם ובמדע, אשר מתמחה בשינוי ועיצוב של החיים הקיימים, בניסיון לשפר אותם, לשכלל אותם, ולעיתים גם להביא אותם תחת מרותו.
מחשלי המהות הם רבים ומגוונים, ועשויים לכלול אשפים מרושעים המנסים לברוא את המשרת המושלם, רבי-אומן טכנומאגים השוקדים על יצירי כפיים, חברי כתות מטורפים ששואפים להידמות לישויות האפלות להן הם סוגדים, דרואידים שמנסים להתחבר לטבע לא על ידי שינוי צורה לחיה אלא עיצוב מחדש של חלקי גופם, ואף כהנים המאמינים כי האלים בוחנים את בני התמותה על ידי כך שהם מורישים להם את תפקיד הממשיכים בבריאה.
מחשל המהות הוא אומן במסורת האוב, שליט על הגוף, ובמידה מועטה- גם על המוח והנפש.

מקצוע מחשל המהות נפוץ במיוחד בקרב האבולת' והדאלקיר (Daelkyr, מעולם המערכה אברון), אשר יוצרים לעצמם גזעים שלמים של משרתים. תרבויות בעלות קשר ליסודנים, חוצנים או טכנומאגיה עשויות לכלול הרבה מחשלי מהות.
"המקצוע הזה ממש מסובך!"
כן, מחשל המהות הוא ללא הספק המקצוע המסובך ביותר באסופה. הוא תלוי ומתבסס לחלוטין על היצורים, התבניות, השתלים וכשרונות המורשת שאפשריים במערכה שלכם. עם חוסר איזון קל באחד מהגורמים האלו, מחשל המהות עשוי גם להפוך למקצוע החזק ביותר באסופה.
מחשל המהות הוא מסובך, משום שהוא דורש מכם תשומת לב רבה באשר לשתלים והכשרונות, וכן תבניות ואף יצורים. למרות שניסינו ליצור חוקים מסודרים באשר לעלות היצירה של יצורים או יצירי כפיים חדשים, בסופו של דבר מוטל על השה"ם לקבוע את העלות של יצירות מחשל המהות- בהנחה שהיצירה אפשרית.
בנוסף, היצירות של מחשל המהות דורשות מחשבה רבה וחישוב רב אף יותר. זהו לא דבר שהדמות יכולה להחליט לפתע שהיא מבצעת בתוך המבוך. מומלץ ששחקן אשר רוצה שדמותו תיצור משהו יתכנן מראש מה בדיוק המרכיבים: עם החישוב המייגע-משהו, עדיף להימנע מחוסר-החלטיות או אילתור.
כמובן, מחשל המהות נועד בעיקר בשביל דב"שים. זהו האמצעי להגיד "כך נוצר הינשודוב- הנה, אפילו יש מקצוע עבור האשף שעשה את זה!". לדב"שים אין בעיות כגון נק"ן או מגבלת רכוש- כל שצריך הוא תירוץ משכנע, על מנת שדב"ש מחשל מהות יוכל ליצור מה שהשה"ם יחפוץ בו.
מחשל המהות מתאים ביותר להיות יריב אשר שולח כנגד הדמויות יצורים לא-מוכרים מעשה ידיו, מעניק משימות אשר רוצה שהדמויות ישיגו עבורו יצורים אקזוטיים כבסיס להמצאות המטורפות שלו, או כמקור ל"שיפור-גופני" עבור הדמויות: דבר המתבטא בהענקת שתלים, תבניות, או כוח מורשת.
דרישות:
על מנת לקחת דרגות במקצוע מחשל המהות, על הדמות לעמוד בדרישות הבאות:
מיומנויות: רפואה 4, תורת הלחשים 9.
כשרונות: יצירת חפצי פלא, הטלה מורחבת: גלגל החיים, מיקוד מיומנות (רפואה).
לחשים: היכולת להטיל לחשי קודש, מאגיה, או הטמעות, מדרג 2 לפחות. בעל היכולת להטיל לפחות שני לחשי אוב ושלושה לחשי תהפוכה כלחשי קודש, מאגיה או הטמעות, או כיכולות דמויות לחש.


ק"פ: ק6
מיומנויות מקצוע: ידע (דת) (תבנ), ידע (המישורים) (תבנ), ידע (טבע) (תבנ), ידע (מאגי) (תבנ), ידע (מבוכים) (תבנ), פענוח כתבים (תבנ), מלאכה (הכל) (תבנ), משלח יד (הכל) (תבנ), ריכוז (חסנ), רפואה (חכמ), שימוש בחפצי קסם (כרז), תורת הלחשים (תבנ).
נקודות מיומנות לדרגה: 4 + מתאם תבונה.

קוד:
דרגה	תה"ב	קשיחות	תגובה	רצון	מיוחד
1	     0+	  2+	   0+	   2+	 כשרון נוסף, השתלה מהירה, הטלה ממוקדת, 400 נק"ר
2	     1+	  3+	   0+	   3+	 הנפשת יציר כפיים, סוד שפוצח, 500 נק"ר, 1+ לדרגת מטיל
3	     1+	  3+	   1+	   3+	 כוח מורשת 1\ליום, חישול רפאים, 700 נק"ר, 1+ לדרגת מטיל
4	     2+	  4+	   1+	   4+	 כוח מורשת 2\ליום, התאמת מהות, 900 נק"ר, 1+ לדרגת מטיל
5	     2+	  4+	   1+	   4+	 כוח מורשת 3\ליום, סוד שפוצח, 1,200 נק"ר, 1+ לדרגת מטיל
6	     3+	  5+	   2+	   5+	 חישול חיים, שינוי מורש, 1,500 נק"ר

מאפייני מקצוע:
מחשל המהות מקבל את מאפייני המקצוע הבאים:

שליטה בכלי נשק ובשריונות: מחשל המהות אינו זוכה בשליטה נוספת באף סוג של ציוד.

לחשים\הטמעות ליום: בכל דרגה, מלבד דרגותיו הראשונה והאחרונה, מחשל המהות מוסיף 1+ לדרגתו כמטיל לחשי מאגיה, קודש או הטמעות במקצוע אחד, על מנת לחשב את עוצמתם של לחשיו, לחשיו הידועים, ולחשיו ליום. השיפור הוא עבור יכולת הטלת הלחשים בלבד, ואינו משפיע על יכולות אחרות של המקצוע, כגון יכולת יציר הסוד, כשרונות נוספים, או היכולת לגעור\לגרש אל-מתים.

נקודות רזרביות (נק"ר): בעת שמחשל המהות יוצר חפץ קסום או שתל, או משתמש במאפייני המקצוע שלו בעלי עלות נק"ן, הוא רשאי לנצל נקודות רזרביות במקום נק"ן של ממש. בכל פעם שמחשל המהות עולה דרגה, הוא זוכה במספר נקודות רזרביות כפי שמצויין בטבלה, אך מאבד כל נקודה רזרבית שנותרה לו מדרגה קודמת. אם הוא עולה דרגה במקצוע שאינו מעניק נקודות רזרביות, מחשל המהות שומר על הנקודות הרזרביות שנותרו לו, אך לא מקבל נקודות נוספות.
מחשל המהות רשאי לנצל נקודות רזרביות, במקום נק"ן, גם בעת שהוא מטיל קביעות על עצמו או על יצור אחר.

הטלה ממוקדת (י"ד): למרות שקצב התקדמותו בהטלת לחשים מואט, מחשל המהות חייב לשמור על כוחו במספר סוגי לחשים נחוצים. עבור השפעות ממסורת האוב וממסורת התהפוכה, מחשל המהות מוסיף את מלוא דרגת המקצוע שלו עבור משתנים התלויים בדרגת המטיל.

כשרון נוסף: השלב הראשון בבריאת חיים, הוא לדעת לשנות יצורים קיימים. בדרגתו הראשונה, מחשל המהות זוכה באחד מהכשרונות הבאים ככשרון נוסף- "השתלת בשר" (Graft Flesh), או כל כשרון ששמו כולל את המילה "grafter" או "graft" (כגון Construct Fleshgrafter, או Eldeen Plantgrafter). הוא אינו חייב לענות על דרישות המיומנות, אבל חייב לענות על דרישות הגזע, אם ישנן.

השתלה משופרת (י"ד): מחשל המהות לומד ליצור שתלים במהירות מוגברת. במקום יום עבודה עבור כל 1,000 מ"ז (עלות 500 מ"ז ו-40 נק"ן ליום), הוא מסוגל ליצור שתלים במהירות של יום עבודה עבור כל 2,000 מ"ז של מחיר הבסיס.
השיפור הזה כולל גם את כל יכולות המקצוע של מחשל המהות, וכלול בתיאורן.
בנוסף, הוא מחלק את העלות במ"ז ובנק"ן על פני ימי העבודה. בכל יום, הוא משלם רק חלק מהעלות. אם ביום מסוים מחשל המהות אינו יכול לעבוד על ההשתלה, או שאין באפשרותו לשלם את העלות, הוא רשאי להשהות את המשך היצירה. הצלחה בבדיקת מיומנות- מלאכה, רפואה, שימוש בחפצי קסם או תורת הלחשים, להחלטת שה"ם, מאפשרת למחשל המהות לעכב את המשך העבודה (הד"ק הוא 15 +מספר ימי עיכוב רצופים). אם מחשל המהות נכשל בבדיקה, ההשתלה נכשלת.

הנפשת יציר כפיים: מחשל המהות שואף לברוא יצורים כראות עיניו. השלב הבא בתהליך, לאחר שלמד לשנות יצורים קיימים, הוא ליצור יצורים שאינם באמת חיים- יצירי כפיים. בדרגתו השנייה, מחשל המהות זוכה בכשרון "הנפשת יציר כפיים", גם אם הוא לא עונה על הדרישות, ככשרון נוסף.
אם ברשותו של מחשל המהות כבר יש את הכשרון ממקור אחר, הוא נחשב כבעל דרגת מטיל הגבוהה ב-2 עבור דרישות היצירה של יצירי כפיים.

סודות שפוצחו: כל אחד ממחשלי המהות מתמחה בסוגים שונים של שינוי קסום. בדרגותיו השנייה והחמישית, מחשל המהות בוחר סוד אחד שהוא עונה על הדרישות לו. ראה רשימת הסודות בהמשך.

כוח מורשת (ד"ל): החל מדרגתו השלישית, לומד מחשל המהות לשנות את מהותם של יצורים באלתור ובזריזות. פעם ביום, כפעולת סיבוב מלא המעוררת התקפה מזדמנת, רשאי מחשל המהות לגעת ביצור אשר מסכים לשינוי, ולהחדיר בו כוח מורשת. היצור המושפע בוחר כשרון אחד שברשותו, ומנסה לוותר עליו. הוא מבצע בדיקת חוסן כנגד ד"ק 20. אם הוא נכשל בבדיקה, הוא מאבד את היכולת להשתמש בכשרון, וכן בכל כשרון או מקצוע יוקרה שהכשרון שאבד מופיע בדרישותיו. אם הוא מצליח בבדיקה, הוא מאבד את היכולת להשתמש בכשרון בכל זאת, אבל זוכה בכשרון מורשת אחד שהוא עונה על הדרישות עבורו. מחשל המהות בוחר מהו סוג כשרונות המורשת, והיצור בוחר איזה כשרון מורשת הוא לוקח. ההשפעה היא תמידית, וניתן להפיג אותה (למעשה, למחוק את כשרון המורשת ולהחזיר את השימוש בכשרון הרגיל) בעזרת שבירת מקסם, משאלה או משאלה מוגבלת. לחלופין, מחשל מהות רשאי לנצל שימוש יומי אחד ביכולת, במגע כפעולה רגילה, על מנת לבטל את ההשפעה. ההשפעה גם מופגת בשדה נוגד קסם.
השימוש ביכולת זו דורש עלות של 500 נק"ן (או נקודות רזרביות), והיכולת דמויית הלחש הזו היא שוות ערך ללחש מדרג 4 (התנגדות לחשים: כן). מחשל המהות רשאי להשתמש ביכולת זו על עצמו.
החל מדרגתו הרביעית, מחשל המהות רשאי להפעיל את כוח המורשת פעמיים ביום. והחל מדרגתו החמישית, שלוש פעמים ביום.
למען הנוחות, מידע על כשרונות מורשת, וכן מספר כשרונות מורשת לדוגמה (מורשת ענקים), מופיעים כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/20911

חישול רפאים (ע"ט): החל מדרגתו השלישית, לומד מחשל המהות לעצב גם את גופם של המתים. הוא רשאי להוסיף תבניות ושתלים ליצורים מתים. הוסף את הטלת הלחש מנוחה שלווה כדרישה לכל תבנית או שתל שמוספים למת. אם הגופה מונפשת או מוחזרת לחיים בתוך יממה מסיום הוספת השתלים והתבניות, היצור שומר עליהם (הוא סובל כרגיל מכל מחסר, דרגה שלילית או השפעה מזיקה שלהם).

התאמת מהות (ע"ט): בדרגתו הרביעית, לומד מחשל המהות להוסיף תבניות ליצורים- נרכשות ומורשות כאחד. הוספת התבנית נמשכת יומיים עבור כל שיפור בד"א או בדד"פ שהתבנית מעניקה (על פי הגבוה מביניהם) ולפחות יום אחד. העלות היא 1,000 מ"ז ו-80 נק"ן עבור כל יום עבודה. בנוסף, כל תבנית דורשת את כשרון השתלת הבשר עבור סוג שתלים מתאים.
בכל יום עבודה, מחשל המהות חייב בבדיקת מיומנות- מלאכה, רפואה או תורת הלחשים, להחלטת שה"ם, כנגד ד"ק 25 + 2 x (שיפור הד"א או שיפור הדד"פ, על פי הגבוה מביניהם). אם הוא מצליח, התהליך ממשיך כרגיל. כשלון משמעו כי התהליך מתעכב- העלות היומית מנוצלת כרגיל, אבל משך העבודה מתארך ביום אחד. אם התוצאה של הבדיקה היא 1 טבעי, משהו השתבש (ראה נספח) בנוסף לעיכוב.
כאשר התאמת המהות מגיעה לסיומה, היצור סופג דרגה שלילית אחת עבור כל שיפור דד"פ שהתבנית העניקה לו. לא ניתן להסיר את הדרגות השליליות האלו בשום דרך מלבד אחת- כאשר היצור אמור לעלות דרגה או לשפר ק"פ, הוא רשאי להסיר דרגה שלילית אחת, במקום.
לא ניתן להוסיף ליצור תבנית, אם סך הדרגות השליליות שהיא גורמת לו אמור להביא אותו לדרגה בפועל 0. לא ניתן להוסיף ליצור תבנית שהוא לא עונה על הדרישות לה (כגון הוספת תבנית הליקאנטרופ ליצור שאינו דמוי אדם או ענק).
יכולת התאמת המהות אינה מאפשרת להוסיף תבניות אשר קובעות ד"א חדש לחלוטין עבור היצור- כמו תבניות הזומבי או השלד. לא ניתן להוסיף תבניות אשר למעשה יוצרות יצור חדש (כגון תבנית הפסיל, מהמדריך השלם למאגיה, אשר למעשה יוצרת יצור שרק נראה כמו חיה קיימת).
כל שימוש ביכולת התאמת המהות דורש מעבדת התמרות או ערכת הטמעה מישורית, להחלטת שה"ם (לפי התבנית שנוספת).

חישול חיים (ע"ט): החל מדרגתו השישית, מחשל המהות מסוגל ליצור יצורים עם תבניות ושתלים, במקום להוסיף תבניות ושתלים ליצורים קיימים.
יצירת היצור נמשכת יומיים עבור כל ק"פ של יצור הבסיס (והעלות היא, כרגיל, 1,000 מ"ז ו-80 נק"ן ליום), ועוד משך היצירה וההוספה של כל השתלים והתבניות הנוספים לו. דרושה מעבדת התמרות (אם היצור הוא יסודן או חוצן, גם ערכת הטמעה מישורית). אם ליצור אין ק"פ גזע, הוא מקבל ק"פ גזע אחד מהסוג המתאים (בן אנוש, לדוגמה, יקבל ק"פ כדמוי אדם).
מחשל המהות רשאי לקבוע את מין היצור ומראהו הבסיסי (גובה, צבא עיניים וכו'). האישיות והנטייה נתונים להחלטת שה"ם.
ערכי התכונה הבסיסיים של היצור הם ממוצעים לסוגו, עם המתאמים הבאים: 2- חוסן; עבור שאר התכונות, גלגל בטבלה הבאה (פעמיים לכל תכונה):
קוד:
ק4	   מתאם
1 או 2  2- לתכונה
3	    2+ לתכונה
4	    אין שינוי
*- עבור תבונה, הערך המינימלי הוא 1, ולא משנה מה סוג היצור. יצור מסוג דמוי אדם, דמוי אדם מפלצתי, דרקון, ענק או פיה, שערך התבונה שלו הוא קטן מ-3 הופך לחיה (אם הוא חסר כל יכולת קסומה) או לחיית פרא קסומה (אם יש ברשותו לפחות יכולת קסומה אחת).
לאחר סיום כל הטיפולים וההוספות, יש להחזיק את היצור במעבדה במשך 1ק4 +2 חודשים נוספים לפני שהוא מסיים את התפתחותו. כאשר היצור מוכן, הוא בדיוק בסיומו של תהליך ההתבגרות.
ניתן ליצור באופן זה רק יצורים בעלי מוחשות וערך חוסן.

שינוי מורש (ע"ט): בדרגתו השישית, מחשל המהות הגיע לשלב שבו הוא מסוגל ליצור יצורים חדשים.
מחשל המהות רשאי להפוך את השתלים והתבניות שהוא מוסיף ליצור (דרך יצירת שתלים ויכולת התאמת המהות) לתורשתיים. גם צאצאי היצור יקבלו אותם.
לא ניתן להפוך את השתלים והתבניות הבאות לתורשתיים: שתלי אל-מת, שתלי יציר כפיים, וכל תבנית שהוספתה נחשבת כהוספת שתל אל-מת או יציר כפיים. הכפל את המחיר (וכן עלות במ"ז ובנק"ן ומשך יצירה) של כל שתל או תבנית שמחשל המהות קובע כתורשתיים, פי שלוש.


סודות שפוצחו:

כשרון נוסף: דרישות: משתנה.
מחשל המהות בוחר כשרון אחד נוסף שהוא עונה על הדרישות לו. הכשרון חייב להיות מהרשימה הבאה: יציר סוד משופר, מיקוד מיומנות (מלאכה כלשהי), מיקוד מיומנות (שימוש בחפצי קסם), מיקוד מיומנות (תורת הלחשים), או כשרון יצירת חפצים.

סודות ההשתלה (י"ד): דרישות: אין.
מחשל המהות בוחר כשרון אחד מהרשימה, ככשרון נוסף- "השתלת בשר" (Graft Flesh), או כל כשרון ששמו כולל את המילה "grafter" או "graft" (כגון Construct Fleshgrafter, או Eldeen Plantgrafter). הוא אינו חייב לענות על אף אחת מהדרישות, ורשאי אף לקחת את כשרון השתלת הבשר עבור סוגי שתלים שהם כרגיל בעלי דרישות גזע (כגון שתלי אבולת', שתלי אילית'יד או שתלי יואן-טי).

שינוי גודל (ע"ט): דרישות: היכולת להטיל הגדלת אדם והקטנת אדם כלחשים או יכולות דמויות לחש.
מחשל המהות מסוגל להעביר יצורים בטיפול מיוחד, על מנת לשנות את גודלם. עבור כל שינוי גודל, הטיפול נמשך 6 ימים, והעלות היא 1,000 מ"ז ו-80 נק"ן עבור כל יום. בכל מקרה, לא ניתן לשנות את הגודל של יצור ביותר משני סיווגים מגודלו המקורי. בן אנוש, לדוגמה, אפשר להפוך ליצור ענק, גדול, קטן, או קטנטן. אם בן האנוש נעשה גדול, ולאחר מכן מחשל המהות רוצה לשנות שוב את גודלו, הגודל המקורי הוא עדיין "בינוני"- ואפשר להפוך את בן האנוש לענק, בינוני, קטן או קטנטן בלבד.
השינוי הוא קסום, אבל משפיע רק על היצור עצמו. בעוד שהשינוי הוא קסום, ההשפעה נחשבת כמיידית. לא ניתן להפיג או לנגוד את הגודל, והדרך היחידה לשנות את גודל היצור שוב באופן קבוע, היא להעביר אותו שוב בטיפול לשינוי הגודל.
התכונות של היצור אינן משתנות כפי שרשום במגדיר המפלצות. במקום, כל הגדלה מעניקה ליצור שיפור 2+ לשריון הטבעי, ותוספת 4+ לערכי הכוח והחוסן, אך מפחיתה את הזריזות ב- 2. כל הקטנה מפחיתה את השריון הטבעי ב-2 (עד למינימום 0+, או 1+ אם ליצור יש תוסף שריון טבעי אי-זוגי) ואת ערכי הכוח והחוסן ב- 4-, אך מוסיפה 2+ לערך הזריזות.
אם ליצור ישנו כשרון שהוא לא עונה יותר על הדרישות לו בגלל דרישת גודל (כגון כשרון הזמין רק ליצורים קטנים), הוא רשאי לוותר על הכשרון, בתמורה לכשרון אחר שהוא עונה על הדרישות עבורו. לחלופין, הוא רשאי לשמור על הכשרון, אבל הוא אינו יכול להשתמש בו, אלא אם גודלו משתנה שוב כדי להתאים לדרישות הכשרון.אם יש לו דרגות במקצוע יוקרה שהוא כבר לא עונה על הדרישות לו בגלל דרישת הסוג (כגון מקצוע הזמין רק ליצורים קטנים), הוא רשאי לוותר על כל הדרגות במקצוע, בתמורה לסך דרגות זהה במקצועות אחרים שיש לו בהם דרגות. לחלופין, הוא רשאי לשמור על דרגותיו במקצוע, אבל הוא לא יכול להשתמש ביכולות המקצוע (כל הלחשים, וכן כל תכונה או יכולת המופיעה בעמודת ה"מיוחד" בטבלת המקצוע), אלא אם גודלו משתנה שוב כדי להתאים לדרישות המקצוע.

שינוי סוג (י"ד): דרישות: היכולת להטיל התמרה או התמרה מזיקה כלחש או יכולת דמוית לחש.
מחשל המהות מסוגל לשנות את הסוג של יצורים מסוימים גם בלי שימוש בתבניות, לפי הטבלה הבאה:
קוד:
סוג...	           יכול להפוך לאחד מהבאים:
אל-מת	            --
דמוי אדם	         דמוי אדם מפלצתי, ענק, תפלץ
דמוי אדם מפלצתי	  דמוי אדם, ענק, תפלץ
דרקון	            תפלץ
חוצן	             --
חיה	              חיית פרא קסומה, תפלץ
חיית פרא קסומה	   חוצן, תפלץ
יסודן	           חוצן
יציר כפיים	      --
ענק	             דמוי אדם, דמוי אדם מפלצתי, תפלץ
פיה	             חוצן, תפלץ
צמח	             --
רמש	             חיה (מקבל תבונה 1), חיית פרא קסומה (יכול לקבל תבונה 1), תפלץ (יכול לקבל תבונה 1)
רפש	             חוצן, יסודן
תפלץ	            חוצן
היצור שומר על כל תתי הסוגים שלו, אבל לא מקבל את תת הסוג "משופר". יש לשנות את מאפייני הסוג של היצור, כולל ק"פ, תה"ב והצלות לפי הסוג החדש של היצור. יש לחשב גם מיומנויות מחדש, אבל היצור לא יכול לאבד נקודות מיומנות- רק לקבל נוספות.
אם ליצור ישנו כשרון, שהוא כבר לא עונה על הדרישות לו בגלל ההצלות או התה"ב החדשים שלו, הוא שומר על הכשרון, אבל אינו יכול להשתמש בו עד שיענה שוב על הדרישות.
אם יש לו דרגות במקצוע יוקרה שהוא כבר לא עונה על הדרישות לו בגלל ההצלות או התה"ב החדשים שלו, הוא שומר על יכולות המקצוע, אך אינו רשאי לקחת בו דרגות נוספות עד שיענה שוב על הדרישות.
אם ליצור ישנו כשרון שהוא לא עונה יותר על הדרישות לו בגלל דרישת סוג (כגון כשרון הזמין רק ליצורים מסוג דמוי אדם), הוא רשאי לוותר על הכשרון, בתמורה לכשרון אחר שהוא עונה על הדרישות עבורו. לחלופין, הוא רשאי לשמור על הכשרון, אבל הוא אינו יכול להשתמש בו, אלא אם הסוג שלו משתנה שוב כדי להתאים לדרישות הכשרון.
אם יש לו דרגות במקצוע יוקרה שהוא כבר לא עונה על הדרישות לו בגלל דרישת הסוג (כגון מקצוע הזמין רק ליצורים מסוג דמוי אדם), הוא רשאי לוותר על כל הדרגות במקצוע, בתמורה לסך דרגות זהה במקצועות אחרים שיש לו בהם דרגות. לחלופין, הוא רשאי לשמור על דרגותיו במקצוע, אבל הוא לא יכול להשתמש ביכולות המקצוע (כל הלחשים, וכן כל תכונה או יכולת המופיעה בעמודת ה"מיוחד" בטבלת המקצוע), אלא אם הסוג שלו משתנה שוב כדי להתאים לדרישות המקצוע.
אם ליצור יש תבנית שהוא לא עונה על דרישות הסוג שלה (כגון ליקאנטרופ שהסוג שלו השתנה לתפלץ), הוא מאבד את התבנית. אם היצור עובר שינוי סוג נוסף ועונה שוב על הדרישות, השה"ם רשאי לאשר כי הוא מקבל את התבנית בחזרה. באישור שה"ם, ייתכן ותבניות מסוימות כן יישארו לאחר שינוי סוג, גם אם באופן רגיל הן לא מתאימות ליצור מהסוג החדש של היצור (כגון ליקאנטרופ שהסוג שלו השתנה לדמוי אדם מפלצתי).
שינוי הסוג חייב להתבצע כחלק מהוספת שתל או משימוש ביכולת התאמת המהות או חישול היצורים. שינוי הסוג מאריך את משך הטיפול בשלושה ימים, והעלות היא 1,000 מ"ז ו-80 נק"ן עבור כל אחד מהם האלו.
עבור שינוי סוג היצור לחוצן, הוסף את הדרישה כבילה מישורית.
כל שימוש ביכולת שינוי הסוג דורש מעבדת התמרות או ערכת הטמעה מישורית, להחלטת שה"ם (לפי התבנית שנוספת).

תמורה נוזלית (ע"ט): דרישות: הכשרון זיקוק שיקויים.
מחשל המהות מסוגל ליצור מרקחות יוצאות דופן, אשר השותה מהן מושפע כאילו עבר טיפול קסום מצד מחשל המהות. המשך של יצירת תמורה נוזלית הוא זהה לסכום משך כל הטיפולים שהוכנסו לתוכו, אלא שהעלות החומרית מוכפלת ב-1.5 (1,500 מ"ז ליום עבודה). העלות בנק"ן נשארת קבועה (80 נק"ן ליום עבודה). על מחשל המהות לבצע את כל הבדיקות הדרושות כרגיל.
לאחר שתיית המרקחת, ישנה השהייה של 1ק20 סיבובים לפני שהשינוי מתחיל. לאחר מכן, היצור המושפע מתמוטט, הלום ושרוע, למשך 1ק4 סיבובים. עם סיום ההלם, היצור מושפע מייד מכל הטיפולים שהוכנסו לשיקוי. הצלת קשיחות (ד"ק 10+ כפליים דרגת מחשל המהות +מתאם התבונה שלו) נוגדת את ההשפעה.
שיקוי של תמורה נוזלית יכול להכיל את הטיפולים הבאים: שתל (מלבד שתלי יציר כפיים), התאמת מהות (מלבד תבנית הנחשבת כשתל יציר כפיים), שינוי גודל, שינוי סוג.
כל שימוש ביכולת התמורה הנוזלית דורש מעבדת התמרות.



נספח: התאמת מהות:
יכולת התאמת המהות מאפשרת למחשל המהות להעניק תבניות ליצורים. הבעיה היא, שיש תבניות אשר צריכות לעבור כמה שינויים בתהליך. בעוד שעל השה"מ מוטל לקבוע מה הם השינויים, כאן מוצגים השינויים עבור התבניות ממגדיר המפלצות.

בן אופל: הוספה של תבנית בן האופל נחשבת כהוספת שתל שטני. דרישות נוספות: כבילה מישורית. ד"ק ההצלה כנגד השפעות הטירוף והפיתוי של תבנית בן האופל הוא 20 (ולא 15).
בן שמיים: מאחר ושתלים שמימיים לא קיימים הוספה של תבנית בן השמיים כמוה כהוספת שתל יסודן- שימוש במהות מישורית, וללא דרישת נטייה מצד מחשל המהות (אבל כן מצד המטופל). דרישות נוספות: כבילה מישורית, היצור שמקבל את התבנית חייב להיות מנטייה שאינה רעה (למרות שהוא עשוי לשנות את נטייתו מאוחר יותר).
זומבי: לא ניתן להוסיף את תבנית הזומבי.
חצי דרקון: הוספה של תבנית חצי הדרקון כמוה כהוספת שתל דרקון. דרושה הקרבה של ביצת דרקון מהסוג המתאים.
יצור אופל: הוספה של תבנית יצור האופל נחשבת כהוספת שתל שטני. דרישות נוספות: כבילה מישורית. ד"ק ההצלה כנגד השפעות הטירוף והפיתוי של תבנית בן האופל הוא רגיל (15).
יצור שמימי: מאחר ושתלים שמימיים לא קיימים, הוספה של תבנית היצור השמימי כמוה כהוספת שתל יסודן- שימוש במהות מישורית, וללא דרישת נטייה. בניגוד לתבנית בן השמיים המייצגת מורשת של חוצן טוב, תבנית היצור השמימי מייצגת יצור בן תמותה שמקורו במישורים העליונים. כתוצאה, לתבנית זו אין דרישת נטייה כלל. דרישות נוספות: כבילה מישורית.
ליץ': לא ניתן להוסיף את תבנית הליץ'.
ליקאנטרופ: מחשל המהות רשאי להוסיף ליצור את שתי הגרסאות של התבנית (טבעי ומודבק). מחשל המהות בוחר את חיית הבסיס, והוא רשאי לבחור גם חיה צמחונית, או אף חיה שהוא יצר. היצור לא מקבל את יכולות קללת הליקאנטרופיה והפחתת הנזק של ליקאנטרופ. בנוסף, ליקאנטרופ נגוע אינו משתנה בעת שהוא סופג נזק או בליל הירח המלא- מחשל המהות הוא שקובע, בעת הוספת התבנית, מהם המצבים בהם שינוי הצורה מופעל - ניתן לקבוע גם "לעולם לא" (עבור מתאם דרגה 1+ בלבד וד"א הנמוך ב-2 מהרגיל) או "תמיד", אם כי הוא לא רשאי לקבוע "לרצונו של הליקאנטרופ" (אלא אם התבנית שנבחרה היא ליקאנטרופ טבעי). מחשל המהות קובע גם מהי הנטייה של צורת החיה.
הוספה של תבנית הליקאנטרופ כמוה כהוספת שתל חיה. דרישות נוספות: התמרה או יכולת צורת פרא, וכן התמרה מזיקה (עבור ליקאנטרופ נגוע בלבד), והקרבת חיה מהסוג המתאים. הוספת תבנית הליקאנטרופ עלולה לגרום להפחתה בערך התבונה גם אם זהו שתל החיה הראשון שנוסף ליצור (הד"ק במקרה כזה הוא 16).
ערפד: הוספה של תבנית הערפד כמוה כהוספת שתל אל-מת. דרישות נוספות: יצירת אל-מתים, התמרה, זימון נחיל וכן שלטון באדם או שלטון במפלצת.
שלד: לא ניתן להוסיף את תבנית השלד.


נספח: כשמשהו משתבש:
דברים עשויים להשתבש כשאתה מתעסק במבנה החיים עצמם...

כאשר משהו משתבש בטיפול התאמת המהות, גלגל בטבלה הבאה:
קוד:
ק%	    תוצאה
1-35	  היצור המטופל לא מחלים היטב מהטיפול. הוא סופג דרגה שלילית אחת נוספת מהטיפול. אם הוא מקבל מספיק דרגות שליליות כדי להגיע לדרגה 0, הוא מת.
36-50	 המהות שהוחדרה אל היצור משפיע עליו. הנטייה שלו משתנה לנטייה אחרת, לקביעת שה"ם או לגלגול אקראי.
51-60	 היצור נפגע מוחית מהטיפול. ערך התבונה שלו צונח ב-1ק4 נקודות באופן קבוע ובלתי הפיך.
61-70	 היצור נפגע בנפשו מהטיפול. ערך החוכמה שלו צונח ב-1ק4 נקודות באופן קבוע ובלתי הפיך.
71-80	 היצור נפגע בנפשו מהטיפול. ערך הכריזמה שלו צונח ב-1ק4 נקודות באופן קבוע ובלתי הפיך.
81-90	 היצור נפגע גופנית מהטיפול. ערך החוסן שלו צונח ב-1ק4 נקודות באופן קבוע ובלתי הפיך.
91-95	 היצור אינו מקבל את התבנית, אולם הוא סופג דרגות שליליות כרגיל.
96-100	הטיפול מופסק מייד. במקום לקבל תבנית, היצור המטופל הופך למשהו אחר. יצור שאמור היה לקבל את תבנית בן-האופל יהפוך לחוצן מרושע כלשהו, ויצור שאמור היה לקבל את תבנית הליקאנטרופ עשוי להפוך לחיה או חיית פרא קסומה שכמו הושפעה מהלחש פקחות. הוא מקבל מספר דרגות שליליות שיאזן אותו על אותו הדד"פ שהיה לו לפני התאמת המהות.



דוגמה: יצירת ינשודוב:
הינשודוב, כך מספרים, נוצר בידי אשף רב עוצמה ששמו ועלילותיו נשכחו לפני זמן רב. אם הסברה הזו נכונה, כנראה שהאשף העלום היה מחשל מהות.
בואו ונבדוק מה עשה האשף על מנת ליצור את המפלצת המפורסמת והחייתית...

דרישות היצירה: השתלת בשר (שתלי חיה), מאפיינים באיכות נמוכה; יכולת השינוי המורש, סוד שפוצח (שינוי סוג, שינוי גודל); חוסן הדוב, חן חתולי, עור קליפה.
יצור הבסיס: דוב שחור (עם ק"פ משופר ל-5).
התאמות: מאפיינים באיכות נמוכה (מהירות תנועה). שינוי גודל (גדול). שתל חיה (עור קשיח 1+, זריזות מועצמת 2+). שינוי סוג (חיית פרא קסומה). כל ההתאמות הן תורשתיות.
מבחינה אסטטית: היצור שהוקרב כדי ליצור את שתל העור הקשיח הוא ינשוף ענק. לכן, הדוב מקבל גם נוצות, ופניו נראות כהכלאה בין פני דוב ופני ינשוף.
מחיר כולל: שינוי גודל (12,000 מ"ז) + שתל עור קשיח 1+ (8,000 מ"ז) + שתל זריזות מועצמת 2+ (6,000 מ"ז) + שינוי סוג לחיית פרא קסומה (6,000 מ"ז) סה"ך 32,000 מ"ז.
כל השינויים הם תורשתיים (הכפל ב-3): 96,000 מ"ז + מהירות תנועה באיכות נמוכה (2,000- מ"ז). מחיר סופי: 94,000 מ"ז.
עלות: 47,000 מ"ז + 3760 נק"ן; 47 ימי עבודה עבור מחשל מהות.
ולסיום: הכשרונות (סיבולת וריצה) מוחלפים בערנות ומעקב. גזע חדש של יצורים נוצר בידי אשף 6\מחשל מהות 6.




הפרק הבא: עוטה העורות הנוראי.
 
ממש מגניב.אני צריך לקרוא את חוקי השתלים בהזדמנות אבל בתכלס המקצוע הזה כבר נראה מגניב.אני מקווה שתתנו קצת שתלים באיזה פרק...

דרך אגב,לא יהיה יותר נוח אם בכל מקצוע יוקרה תשימו גם את הכישרון שמופיע בדרישות באותו פרק?

העוטה עור נשמע מגניב,ואם הוא יבוצע באותה צורה כמו זה,הוא יהיה ממש אדיר.
 
אין מה להגיד, מקצוע יוקרה גאוני בטירוף, אני בטוח שכמעט חצי שחקני המו"ד חשבו על מקצוע כזה (אני יכול להעיד על עצמי שחשבתי הרבה פעמים) אבל זה הפעם הראשונה שאני רואה ביצוע של דבר כזה.
אני מחר ינסה ליצור דב"ש כזה וישחק עם מה שאפשר ליצור פה, נראה מה כבר יצא לי...
מאיפה לקוחים שתלי החיה?
 
מזל טוב, הצלחת ליצור חוקים יותר מסובכים משל לחשים אפים :p

מקצוע נחמד, אבל אני לא רואה איך הוא שימושי לשחקנים. וזה מאוד חבל, כי נראה שאתם הולכים בכיוון של מקצועות לדב"שים, וזה רק מוריד מהערך המשחקי של הפרוייקט שלכם. אני מקווה שיהיו מקצועות יותר ד"שיים. ובכלל, כל הפרוייקט הזה מאוד מעניין וסובב קונספט של חיים ומוות, אבל הרבה יותר מדי מסובך בשביל משחק מו"ד רגיל. אם הייתם עושים את זה יותר פשוט, אני חושב שגם הייתי משתמש בחלק מהדברים שהוצעו.

דבר נוסף - מה ההסבר הפנים משחקי לכך שיצור שעבר איזה שינוי כלשהו מאבד דרוגת מקצוע או כשרון וזוכה בדרגות או כשרון אחר במקומם? פתאום קורה לו משהו והוא יודע דברים אחרים? נשמע שזה שובר קצת את המשחק.
 
פלאפי אמר/ה:
מה ההסבר הפנים משחקי לכך שיצור שעבר איזה שינוי כלשהו מאבד דרוגת מקצוע או כשרון וזוכה בדרגות או כשרון אחר במקומם? פתאום קורה לו משהו והוא יודע דברים אחרים? נשמע שזה שובר קצת את המשחק.
זה נכון רק לגבי שינוי סוג. קרא שוב.
תראה, בוא ניקח בן-דרקון, ששינו לו את הסוג לדרקון (דרך שינוי סוג או תבנית חצי הדרקון), כשהוא בדרגה 9.
עכשיו, הוא לא עונה על הדרישות למקצוע.
אני חושב שהעובדה שעכשיו יש לו "9 דרגות של ברברי בלי מאפייני מקצוע" שובר את המשחק יותר מ"יש לו 9 דרגות להמיר".
 
אחלה מקצוע. אהבתי מאוד אבל חבל שעושי כל כך הרבה מקצועות לדבש"ים. עדיף לעשות כבר לעשות לדמויות.
למרות שהוא די מסובך אהבתי מאוד וזה מעניין.
למה יש שש דרגות? לא חסרה לך דרגה? (לפי מה שאני יודע עושים בדרך כלל או 3 או 5 או 7 או 10, כמובן שאני לא מחדש לכם כלום אבל הייתי רוצה לדעת לאן נעלמה דרגה.
מושקע מאוד ואת זה רואים מההצצה הראשונה במקצוע וזה מתבהר יותר ויותר ככל שקוראים.
קבל ח"ח :D
 
מרשים ביותר! ולמרות שלא מאד אהבתי, זה טוב.
מזכיר לי את האשף הארגמן מהספר "כישוף אדום" של ממלכות נשכחות קראתי אותו ממש מזמן אבל אני זוכר שהיה שם קוסם תהפוכה שהיה גם אשף ארגמן, שהיה יוצר מפלצות אימתניות, והיה לו צבא משובטים אדיר!
 
אתם יכולים לתת רשימה של סוגי שתלים ומאיזה ספר לקוח כל אחד?
אני יודע ששתלי יצירי כפיים זה מספא האמונות של אברון, שתלי תפלצים זה מאדוני הטרוף ושתלי שדים זה מהFF והFC1
מאיפה כל שאר הסוגים (יסודנים, חיות ומה שיש עוד)
עריכה: מהם המאפיינים באיכות נמוכה המוזכרים בתאור יצירת הינשודוב?
 
the Nerubian אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
מה ההסבר הפנים משחקי לכך שיצור שעבר איזה שינוי כלשהו מאבד דרוגת מקצוע או כשרון וזוכה בדרגות או כשרון אחר במקומם? פתאום קורה לו משהו והוא יודע דברים אחרים? נשמע שזה שובר קצת את המשחק.
זה נכון רק לגבי שינוי סוג. קרא שוב.
תראה, בוא ניקח בן-דרקון, ששינו לו את הסוג לדרקון (דרך שינוי סוג או תבנית חצי הדרקון), כשהוא בדרגה 9.
עכשיו, הוא לא עונה על הדרישות למקצוע.
אני חושב שהעובדה שעכשיו יש לו "9 דרגות של ברברי בלי מאפייני מקצוע" שובר את המשחק יותר מ"יש לו 9 דרגות להמיר".
לא נתת לי תשובה, רק הצגת עוד בעיות שזה גורם.
 
idansh אמר/ה:
אתם יכולים לתת רשימה של סוגי שתלים ומאיזה ספר לקוח כל אחד?
אני יודע ששתלי יצירי כפיים זה מספא האמונות של אברון, שתלי תפלצים זה מאדוני הטרוף ושתלי שדים זה מהFF והFC1
מאיפה כל שאר הסוגים (יסודנים, חיות ומה שיש עוד)
עריכה: מהם המאפיינים באיכות נמוכה המוזכרים בתאור יצירת הינשודוב?

1. ראה את הנספח שבהתחלה, "שתלים ושיתופנים ממקורות קיימים".
ב-FC אין שתלים (למרות שיש שם שד שמסוגל ליצור שתלים. מוזר מאוד).


2. הנה שני כשרונות קשורים:

הטלה מורחבת: גלגל החיים [כללי]
מטיל הלחשים מקבל גישה למספר לחשים יעילים, שהינם חשובים ונחוצים עבור כל מי שרוצה לקחת על עצמו תפקיד של משביח, מעצב או בורא של יצורים.
דרישות: מטיל לחשים או הטמעות בדרגת מטיל 3 לפחות. היכולת להטיל לפחות 2 לחשי אוב ו-2 לחשי תהפוכה.
תועלת: הדמות בוחרת מקצוע מטיל לחשים אחד שיש לה דרגות בו. היא מוסיפה את הלחשים הבאים לרשימת הלחשים הידועים שלה, לרשימת הלחשים הנגישים שלה, או לספר הלחשים שלה (לפי המקצוע) עבור המקצוע:
דרג 1- ידיעת הנולד*.
דרג 2- ריפוי פצעים קלים, גרימת פצעים קלים.
דרג 3- מנוחה שלווה.
דרג 4- הנפשת מתים.
דרג 5- קביעות. הלחש מאפשר רק השפעות קבועות על המטיל או על יצורים אחרים, אין השפעה על חפצים. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 5, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.
דרג 6- יצירת אל-מתים. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 6, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.
דרג 8- כפיל. אם למקצוע מטיל הלחשים של הדמות אין גישה לדרג 8, היא מקבלת את הלחש בדרג הלחשים הגבוה ביותר שהמקצוע שלה מאפשר.

*-ידיעת הנולד, מקורו בתעשייה הגובלינית. רוב תודות!

מאפיינים באיכות נמוכה [מיוחד]
מחשל המהות רשאי לבחור להשקיע פחות במאפיינים מסוימים של היצור, על מנת להוזיל את עלות השינוי שלו.
דרישות: יכולת התאמת המהות.
תועלת: מחשל המהות רשאי לבחור להשקיע פחות במאפיינים מסוימים של יצור שהוא יוצר או מעצב בעזרת יכולות התאמת המהות או חישול היצורים שלו. הוא בוחר כל מספר של המאפיינים הבאים:
- התקפה טבעית אחת של היצור גורמת נזק כאילו הייתה קטנה בסיווג גודל אחד. ניתן לבחור במאפיין זה פעם אחת עבור כל התקפה טבעית של היצור.
- דרגת המטיל של היצור עבור יכולותיו דמויות הלחש היא נמוכה ב-1.
- דרגת המטיל של היצור עבור יכולת הטלת הלחשים היא נמוכה ב-1. ניתן לבחור מאפיין זה פעם אחת עבור כל רשימת לחשים שיש ליצור.
- תוסף השריון הטבעי של היצור קטן ב-3, עד למינימום של 0.
- היצור מאבד כשרון אחד שיש לו ככשרון נוסף. ניתן לבחור במאפיין כל עוד ליצור יש כשרונות נוספים הנובעים מגזעו (ולא מיכולות מקצוע).
- מהירות התנועה של היצור קטנה ב- 3 מטרים בכל אופני התנועה שלו (עד למינימום של 1.5 מטרים).
- תכונה פיזית אחת של היצור קטנה ב- 2 נקודות. ניתן לבחור במאפיין זה מספר פעמים.
עבור כל מחסר הנגרם בגלל איכות נמוכה, המחיר קטן ב-2,000 מ"ז (והעלות ב-1,000 מ"ז וב-80 נק"ן, המשך קטן ביום). הוסף מחסרים אלו רק לאחר סיום החישוב המלא של כל שינוי אחר. אם הדמות משתמשת בתמורה נוזלית או שינוי מורש, הוסף את ההפחתה בעלות אחרי ההכפלה במחיר. לא ניתן להביא את העלות לפחות מ-1,000 מ"ז ו-80 נק"ן.
 
נרוביאן, חיפשתי בכל הספרים ובאף אחד מהם לא מצאתי שתלי חיה, מאיפה הבאת אותם?
רשימת סוגי שתלים קיימים (לנוחות המשתמשים במקצוע יוקרה:
שתלי יואן טי: Serpent Kingdoms, FF.
שתלי אבולת': FF, אדוני הטרוף.
שתלי שר-עין: FF.
שתלים שטניים: FF.
שתלי מצליף מוחות: FF, אדוני הטרוף, underdark.
שתלי מאוג: FF.
שתלי אל-מתים: FF, libris mortis.
שתלי סילת'ילר: אדוני הטרוף.
שתלי חסרי-מוות: magic in eberron.
שתלי יסודנים: magic in eberron.
שתלי מישורים: magic in eberron.
שתלי דרקון: races of dragon.
שתלי יצירי כפיים: Faiths of Eberron.
 
פלאפי אמר/ה:
אהמ ראה הודעה מעליך.
ומאיפה "ידיעת הנולד"?
התאוששות. אני בטוח שגם אתה היית צריך להתאושש אם היו הופכים אותך ביום בהיר אחד לחצי דרקון, אחרי טיפול די מזעזע שבמהלכו מחליפים לך איברים בגוף ומגבים בכישוף מאולתר.

ידיעת הנולד מהתעשייה הגובלינית. ציינתי את זה שם.

idansh אמר/ה:
נרוביאן, חיפשתי בכל הספרים ובאף אחד מהם לא מצאתי שתלי חיה, מאיפה הבאת אותם?
רשימת סוגי שתלים קיימים (לנוחות המשתמשים במקצוע יוקרה:
שתלי יואן טי: Serpent Kingdoms, FF.
שתלי אבולת': FF, אדוני הטרוף.
שתלי שר-עין: FF.
שתלים שטניים: FF.
שתלי מצליף מוחות: FF, אדוני הטרוף, underdark.
שתלי מאוג: FF.
שתלי אל-מתים: FF, libris mortis.
שתלי סילת'ילר: אדוני הטרוף.
שתלי חסרי-מוות: magic in eberron.
שתלי יסודנים: magic in eberron.
שתלי מישורים: magic in eberron.
שתלי דרקון: races of dragon.
שתלי יצירי כפיים: Faiths of Eberron.
כמו שכתבתי בהקדמה: אם זה לא מאף ספר, כנראה שזה מהאסופה עצמה :mrgreen:
חכה לפרק על ציוד.
 
מה התאוששות? מה זה קשור לזה שאתה מקבל דרגות שלא היו לך קודם סתם כך?
אני לא הולך עד שאני לא מקבל תשובה ברורה:
איך זה שהמקצוע הזה מאפשר למישהו לאבד הרבה דרגות במקצוע מסוים, ולקבל דרגות במקצוע אחר סתם כך. מה ההסבר הפנים משחקי לכך?
 
ההתאוששות זה לדרגות השליליות.


עבור הדרגות המוחלפות- זה תלוי. במרבית המקרים אפשר להסביר את זה דרך השינוי עצמו.
אם היית משליך מגודל ומישהו כיווץ אותך לגודל קטן, אתה יכול להחליף את הדרגות האלו בדרגות כאומן נשק אקזוטי (ולהתייחס אל "נשק הטלה מאולתר" כאל נשק אקזוטי). אתה עדיין זורק כל דבר, אבל אתה לא גדול וחזק מספיק כדי לזרוק סלעים ענקיים או יצורים אחרים.

אם היה לך הכשרון "הסתערות עוצמתית" (מגד"מ 3 ואברון) ומישהו הקטין אותך לגודל קטן ומטה, אפשר להחליף את הכשרון הזה בכשרון אחר שקשור להתקפה חזקה או להסתערות- התקפת עוצמה, או אולי כשרון שמאפשר לך להגדיל את תוסף ההתקפה בהסתערות ל-4+: אתה עדיין מומחה במכות חזקות ובהסתערות, אבל לא מסוגל לנצל את המשקל של עבור ההתקפה.

במקרים אחרים, קיצוניים יותר, אפשר להוסיף שינויים בכוחות או בהתנהגות שהשינוי גרם. אם היית בן-דרקון והוסיפו לך את התבנית חצי דרקון, אי אפשר להתכחש לעובדה שאכן למדת להיות "דרקוני יותר". החלפת הדרגות בדרגות כ-Dragon Shaman או Dragonfire Adapt ייצגו את זה בהצלחה.

אם הדמות היא תמהוני, ומקבלת את התבנית בן שרץ-רחוק (Half-Farspawn), היא הופכת מייד למעוותת, מטורפת וחייזרית, ואין לדרגות המקצוע שלה מה להוסיף. במקרה כזה, כנראה שכדאי להמיר את הדרגות בדרגות מטיל לחשים, ומומלץ עם דגש על זימון וקריאה- הדבר היחיד שמקצוע התמהוני עושה מעבר למה שהתבנית עושה.

כל מקרה אחר מגובה בידי כך שהשה"ם הוא הקובע הסופי. אם הדמות היא תלמיד הגלד, והופכת לחוצן, אין סיבה למה שהעור השטני ינטוש אותה. במקום שהיא תהפוך לחוצן בדרגה העשירית, הדמות פשוט תתקרב עוד לרשע- ותקבל את תת הסוג "רשע", בלי קשר לנטייה האמיתית שלה. ההתנגדויות לאנרגיה שהמקצוע מעניק יכולות להצטבר עם אלו של תבנית בן-האופל.
 
חזרה
Top