• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות, פרק 2- חסר הלב

מדלגים על פרק 1, כי הוא בעצם גרסה מתוקנת במעט של מכשף המוות, המוכר מספר הפורום.

חסר הלב הוא הקטן והפשוט שבמקצועות היוקרה בפרוייקט, אבל הוא מצויין לנבלים.





חסר הלב
"...לב של אבן, את אומרת? ובכן, הרשי לי לתקן אותך: הלב שלי אינו עשוי אבן. הוא ככל לב אחר, מלבד העובדה שהוא ממוקם בתוך גוש קרח, על ראש הצוק הצפוני..."
- קוסצ'י, מכשף חסר-לב.

חיים נצח אינם מיועדים לכל אחד, אולם רבים רוצים בהם. הדרך הפשוטה ביותר היא לבקש אותם מישות חזקה ממך. הדרך הנפוצה ביותר היא לאחוז באל-מוות, חיקוי לחיים. אבל ישנה דרך שלישית, היעילה ביותר. זו היא דרכו של חסר הלב.
חסר הלב הוא אומן מאגי אשר למד להשיג את חיי הנצח על ידי כך שהוא עוקר את ליבו, סמל לכוח החיים שלו, ומשמר אותו. בניגוד לליץ', אשר משמר את נשמתו בתוך קמע, חסר הלב משמר את כוח החיים הטהור שלו- זוהי פעולה קשה בהרבה, אולם היא מעניקה לחסר הלב חיי נצח של ממש: לא חיקוי נבזה לחיים, כמו זה שהליץ' זוכה לו.
מנותק מחיי האנשים ומביט בהיסטוריה כבתמונה על הקיר, חסר הלב מסוגל להקדיש את חייו עד תום על מנת להתחזק וללמוד, לתכנן, ולשלוט.


דרישות:
על מנת לקחת דרגות במקצוע היוקרה "חסר-הלב", על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
כשרונות: יצירת חפצי פלא, מיקוד לחש (אוב), לב עקור.
מיומנויות: ידע (דת) 6 רמות, ידע (מאגי) 15 רמות.
מיוחד: חייב היה לבצע את טקס אוצר הלב העקור.


ק"פ: ק4
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), התחזות (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (כולם, כל אחד בנפרד) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח-יד (חכמ), פענוח כתבים (תבנ), ריכוז (חסנ), תורת הלחשים (תבנ), תרמית (כרז)
נקודות מיומנות לדרגה: 2+ מתאם תבונה.

קוד:
דרגה	תה"ב קשיחות תגובה רצון	מיוחד	
1	   0+	  0+	0+	2+	נצחי, איתור הלב, סקירה, היה וראה
2	   1+	  0+	0+	3+	ריפוי מהיר 1, 1+ דרגת מטיל לחשי מאגיה
3	   1+	  0+	0+	3+	אלמותי, 1+ דרגת מטיל לחשי מאגיה
4	   2+	  1+	1+	4+	הלך בלי לב, 1+ דרגת מטיל לחשי מאגיה
5	   2+	  1+	1+	4+	חוזר וקם, נקמת-מוות, 1+ דרגת מטיל לחשי מאגיה

מאפייני מקצוע:
חסר הלב זוכה במאפייני המקצוע הבאים:

שליטה בכלי נשק ובשריונות: חסר הלב אינו שולט באף כלי נשק או שריון.

דרגת מטיל לחשי מאגיה: בכל דרגה מלבד דרגתו הראשונה, חסר הלב זוכה בלחשים ידועים נוספים, לחשים נוספים ליום ובשיפור דרגת הטלה, כאילו עלה דרגה אחת נוספת במקצוע מטיל לחשי מאגיה שיש לו דרגות בו. אם אין לו דרגות באף מקצוע מטיל לחשי מאגיה, הוא מקבל את יכולת הטלת הלחשים של אשף אוב. אם יש לו דרגות במספר מקצועות מטילי לחשים, הוא בוחר מקצוע אחד שהוא זוכה בדרגות המטיל עבורו. לא ניתן לשנות את הבחירה.
השיפור הזה הוא עבור יכולת הטלת הלחשים בלבד, ואינו משפיע על יכולות כגון יציר הסוד, כשרונות על-קסם נוספים, או יכולת המוזיקה הטרובדורית.

נצחי (י"ד): הדמות מפסיקה להזדקן. היא זוכה ביכולת הגוף ללא-גיל (בדומה ליכולת הדרואיד בעלת אותו השם) אולם כעת אין לה גיל מקסימלי. היא לעולם לא תמות מזקנה.
אם הדמות מתה ומוחזרת לחיים עם הלב במקומו (או שהלב מושמד אך הדמות נותרת בחיים), היא מתחילה להזדקן שוב, מאותו השלב שבו הזדקנותה נעצרה.
למרות שהדמות אכן שומרת על צעירותה, שימוש בראיית האמת יגלה את הדמות כזקנה, כפופה ומקומטת.

איתור הלב (ע"ט): החל מדרגתה הראשונה כחסר-לב, הדמות מסוגלת לחוש במיקומו של הלב, בדומה להשפעה מתמשכת של איתור חפץ. היא מסוגלת לחוש בלב על פני כל מרחק, אולם לא יכולה לאתר אותו אם הוא נמצא במישור אחר.

סקירה (ד"ל): מספר פעמים ביום השווה לדרגת המקצוע שלו, חסר הלב רשאי להפעיל סקירה (בדומה ללחש בעל אותו השם) כיכולת דמוית לחש בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו. מטרת הסקירה חייבת להיות הלב של הדמות (והיצור אשר אוחז בו, אם יש כזה), והלב נחשב כמטרה אשר הדמות מכירה באופן אישי.

היה וראה (י"ד): חסר הלב זוכה בתוסף השווה לדרגתו בכל בדיקות הידע (אצולה ומלוכה), ידע (היסטוריה) וידע (מקומי).

ריפוי מהיר (י"ד): החל מדרגתו השנייה, חסר הלב מתקדם שלב נוסף בדרך לנצח. פצעיו מחלימים במהירות, והוא מרפא 1 נק"פ בכל סיבוב.

אלמותי (י"ד): החל מדרגתו השלישית, חסר הלב אינו צריך מזון ומשקה, ואין לו צורך בשינה. הוא עדיין חייב לנוח 8 שעות אם ברצונו לחדש יחידות לחשים ליום. בנוסף, כאשר חסר הלב מוחזר לחיים באמצעות שימוש בליבו, הוא אינו מאבד דרגה.

הלך בלי לב (י"ד): החל מדרגתו הרביעית, חסר הלב הוא אכן חסר לב. אם ליבו של חסר הלב מושמד, הוא אינו מת מייד- הוא פשוט אינו יכול לחזור לחיים בכוחות עצמו. חסר לב שליבו הושמד מודע לכך מייד, ומאבד את יכולות הריפוי המהיר והחוזר וקם שלו.

חוזר וקם (ע"ט): החל מדרגתו החמישית, חסר הלב הגיע לשלב האחרון של טקס אוצר הלב העקור. כאשר הוא נהרג, ליבו העקור יוצר לו גוף חדש. בתוך 5 ימים מיום מותו, חוזר חסר הלב לחיים, באותו המקום שבו ממוקם ליבו. אם ליבו של חסר הלב מושמד לפני שתמו חמשת הימים, הוא אינו חוזר לחיים, וניתן להשיבו לחיים רק בעזרת לחשים.

נקמת-מוות (ע"ט): החל מדרגתו החמישית, חסר הלב מסוגל להפעיל את יכולת הסקירה שלו גם על היצור האחרון אשר הרג אותו או השמיד את ליבו- מושא נקמתו, כאילו היה יצור שחסר הלב מכיר באופן אישית. אם חסר הלב מחוסל שוב (או שליבו מושמד בשנית), בידי יצור אחר, הוא מאבד את היכולת לסקור את היצור הקודם, אבל מסוגל לסקור את רוצחו החדש.
בנוסף, אם חסר הלב מצוי במצב של הלך בלי לב, ומצליח להרוג את מושא נקמתו, הוא רשאי לעקור את ליבו ולקחת אותו לעצמו כלב חדש (הוא מבצע שוב את טקס הלב העקור, על כל המשתמע מכך). הוא חייב לעשות זאת בתוך יממה מרגע שהרג את היצור, אחרת הלב כבר אינו מתאים לטקס.


פס צד: אויבו של המארוט:
המארוט הוא סוג של בלתי נמנע, אשר קיים על מנת לשמור על החוק לפיו על כל בני התמותה למות. הוא צד את אלו אשר מאריכים את חייהם באופן לא טבעי, כגון ליצ'ים או מכשפי מוות שאינם נושאי נשקו של השוחט. קורבנות נוספים של המארוט הם אלו אשר מבצעים מעשים קיצוניים במטרה למנוע את המוות- הקרבת עשרות קורבנות כמנחה לאל-אלמוות או בניסיון ליצור אבן חכמים הם דוגמה לכך. בין השאר, חסר הלב הוא קורבן מיועד, תמיד עונה על הקריטריון הראשון, ולעיתים קרובות- גם על השני.

בלתי נמנעים מסוג מארוט הם תמיד תוקפניים כלפי חסר הלב, ולא ניתן לשנות זאת בשום דרך. מומלץ שדמויות עם דרגות כחסר-לב יירדפו כל העת בידי מארוט בעל ק"פ משופר או דרגות מקצוע, אשר הד"א שלו שווה לפחות לזה של הדמות ועוד 1.
המארוט אינו מופיע לפתע בביתה של הדמות או במבוך שבו היא נמצאת. הוא עוקב אחריה באיחור של מספר ימים, לומד עליה, מחסל את כל מי שמנסה לעצור אותו, וסוחט מידע על הדמות מכל האחרים, לפני שהוא תוקף אותה בהפתעה. זהו כלי מצויין לקידום עלילה, ופתח להרפתקאות אין-ספור. גם אם המארוט חוסל, מארוט חדש יישלח במקומו בתוך 30 יום.

אם הדמות מוכנה להשמיד את ליבה, המארוט עשוי להסתפק בהשבעה\משימה במקום להרוג אותה. מומלץ לאפשר לדמויות כאלו להמיר את דרגות חסר-הלב שלהם בדרגות במקצוע בסיס כלשהו, על מנת למנוע מצב שבו הדמות חלשה משמעותית משאר חברי הקבוצה.

כמובן, מקצוע "חסר הלב" מיועד בעיקר לדב"שים, ועל כן רוב הסיכויים שנוכחותו של המארוט תתבטא כבעל ברית של הדמויות כנגד חסר-לב, או כיצור שהדמויות צריכות להגן על חסר לב (אשר הן ביחסים טובים איתו- אולי פטרונן או סוחר-ידע עבורן) מפניו.
 
זה מקצוע גדול! גירסת החיים לליץ', שאפילו לא צריך להיות מרושע :twisted:.
אני מניח שלפי יסודות החיים והמוות ליץ' מאכסן בקמע את הנפש והלב העקור מנתק מעצמו את הדם, כן?
אבל שכחת לכתוב מה זה הכישרון "לב עקור" ועל טקס אוצר הלב העקור.
עריכה: אני מציע שהיכולת "היה וראה" תאפשר להשתמש בידעים המתאימים כאילו יש ללב העקור חצי רמה בהן, כי זה די עלוב אם אין לו רמות בהם והוא לא יכול לעבור את ד"ק 10.
עריכה2: לקחתם במקרה השראה מהספר "הלב הקבור"?
 
למעשה, הוא צריך להיות מרושע כדי לבצע את הטקס הזה, אבל זה כבר יגיע בפרק הכשרונות.

כן, הוא בעצם מנתק את הדם שלו, ושומר אותו בנפרד.

בנוגע לעריכה שלך: כן, סוף-סוף ביקורת בונה.

בנוגע לעריכה השנייה: לא, אבל אם תסתכל על הציטוט למעלה... קוסצ'י הוא בחור מיתולוגי שהסתיר את הלב שלו כקיסם, בתוך ביצה, בתוך ציפור, בתוך הרבה דברים אחרים. הרעיון של להסתיר את הלב שלך במקום נפרד הוא לא ממש חדש.
 
לא הבנתי ממה הוא מקבל את התוספים לידע.
באמת חסר הטקס.
הייתי משנה את "חוזר וקם" ל"נופל וקם" :)
הוא נראה כאילו הוא קיבל השראה רצינית מוולדמורט, אני צודק?
 
וואו, נרובאין ושרון, הפעם שיחקתם אותה!
אהבתי את כל הרעיונות ואני בטוח ישתמש בזה מתישהו (זה פשוט מקצוע יוקרה דורש לנבל סופי, בעיקר בשילוב עם אדון הצורות הרבות)
 
הזמן- אני חושב שהם התכוונו לשימוש ביכולת "חוזר וקם".
עידנש- ראית אינויאשה, הא? (כי ככה בדיוק בנוי נאראקו. אולי עם קצת דרגות כמכשף.)
 
צל-אש אמר/ה:
לא הבנתי ממה הוא מקבל את התוספים לידע.
באמת חסר הטקס.
הייתי משנה את "חוזר וקם" ל"נופל וקם" :)
הוא נראה כאילו הוא קיבל השראה רצינית מוולדמורט, אני צודק?
הוא מקבל תוספים לידע, כי הוא בן אלמוות. הוא היה שם, הוא ראה הכל.
השראה מוולדמורט? לא. אבל גם וולדמורט קיבל השראה מאותם מקורות כמו חסר-הלב. (אגב, ראה גם סאורון, וגם דאבי ג'ונס מסרטי שודדי הקריביים).


The Time אמר/ה:
בקשר ליכולת אלמותי, מה מוגדר כ"מוחזר לחיים באמצעות שימוש בליבו"?
זה יפורט יותר בכשרון "לב עקור", אבל בעקרון, מדובר בכך שהלב העקור שלך הוא מספיק עבור כל לחשי ההחזרה לחיים. אם יש לכהן את הלב, הוא לא צריך גופה שלמה או משהו.
ברגע שהוא מקבל את היכולת "חוזר וקם", הוא כבר לא צריך שמישהו ייחה אותו, והלב שלו פועל בכוחות עצמו.
 
מגניב, אבל ליצור מקצוע שמיועד מראש לדב"שים זה אף פעם לא רעיון טוב. אם לא הבאת בשיקוליך מספיק את האפשרות ששחקנים ייקחו את המקצוע הזה, אני מציע לשקול אותו מחדש.
והיה הרבה יותר נוח לקריאה אם הייתם מפרסמים את הכשרון לב עקור יחד עם המקצוע הזה, מאשר שאנחנו נחכה שתפרסמו את המקצועות.

חוץ מזה, למה אין פרק 1? הבנתי שזה מכשף המוות בגרסא מעודכנת, אז למה לא פירסמתם את הגרסא המעודכנת?
 
לא פרסמנו את פרק אחד משום שבהקדמה כמה אנשים התלוננו על זה שהם כבר ראו את זה ושזה לא מחדש, לכן הוא יפורסם בהמשך.

המקצוע לא נבנה במיוחד לדב"שים הוא פשוט נראה מתאים יותר לדמויות ללא שחקן, כל מי שרוצה חיי נצח יכול לקחת דרגות במקצוע היוקרה הזה (חיי נצח לא בדיוק מעניינים דמויות בדרגות נמוכות/בינוניות שעדיין לא התחילו לסבול מחסרי גיל לתכונות).
 
אני מוצא את הרעיון מגניב בטירוף, אבל את הביצוע מעט חסר טעם. חצי מהיכולות מוקדשות לידיעה מה הולך כרגע עם הלב שלך, ואם הלב שלך נמצא בתוך תיבת אדמנטיום שהוטל עליה לחש כליאה מכוון כדי שתהיה 500 מטר מתחת לאדמה, זה לא הולך להשתנות הרבה...
אפשר הסבר\פרט\תקנו אותי אם אני טועה?
נ.ב: קוסצ'י הוא סיפור אגדה עתיק של שבטי מרכז סיביר, אני צודק?
 
עכשיו כשאני חושב על זה, זה נראה לי *הרבה* יותר מתאים בתור תבנית. לא ממש משתלם לשחקן לקחת את המקצוע (ועוד לבזבז עליו חמש דרגות) כי זה בקושי משפר אותו (היכולת הכי יעילה שלו מתקבלת בדרגה 2, הריפוי המהיר, עם כל הכבוד לזה שהוא לא צריך לאכול או לישון).
לדב"ש זה הרבה יותר מתאים בתור סט של יכולות מיוחדות בצורה של תבנית.

אבל הקונספט מגניב. וממש אהבתי את הקטע עם המארוטים...
 
הרעיון של התבנית גם יותר קורץ לי.

חיי נצח יכולים לעניין דמות בכל דרגה, מה אתה מדבר? עדיף להשיג אותם כמה שיותר מוקדם, אם אפשרי.
ואגב, אני חושב שמקצוע כזה יכול להביא לריבוי יתר של אנשים נצחיים במערכה, לא? אבל עדיין קשה לי לשפוט כמה זה יותר קשה מלהפוך לליץ' או משהו דומה, בלי הכשרון לב עקור (שאני עדיין ממליץ בחוזקה לכתוב אותו כאן במקום בפרק אחר).
 
לב עקור [טקסי]
הנחת את ידיך על סודות הטקס הנורא: "אוצר הלב העקור".
דרישות: נטייה שאינו טובה, יצירת חפצי פלא, מיקוד לחש (אוב), ידע (מאגי) 9 רמות, היכולת להטיל את הלחש מנוחה שלווה בדרגת מטיל 8 לפחות.
תועלת: הדמות למדה לבצע את טקס אוצר הלב העקור. הכשרון מעניק את הידע לבצע את הטקס, אם כי הדמות לא חייבת לבצעו.
הטקס חייב להתבצע במהלך לילה חסר ירח. דרוש כלי אכסון עבור הלב- תיבה, ארגז, כד או אף גוש סלע או קרח, אשר כושף בלחשים משמרים, ושוויו לפחות 500 מ"ז. הטקס נמשך שלוש שעות, במהלכן עוקרת הדמות את ליבה, מאכסנת אותו בכלי, וחובשת את הפצע בחזה. הטקס יונק מהדמות 40 נק"ן ושתי נקודות מערך החוסן שלה. לא ניתן להשיב נקודות אלו בשום דרך. לא ניתן להחזיר את הלב לחזה הדמות בשום דרך, או להצמיח אותו מחדש בהתחדשות. אם לדמות יש כמה לבבות (אם היא בת לגזע בעל מספר לבבות), היא חייבת לעקור ולאצור רק אחד מהם.
לאחר ביצוע הטקס, הדמות הופכת חסינה לפגיעות חמורות ולהתקפות פתע. בנוסף, כל שדרוש על מנת להשיבה לחיים הוא הכלי האוצר את ליבה- אין צורך בגופה שלמה.
אם ליבה של הדמות הושמד, היא מתה מייד. במקרה כזה, ניתן להחזירה לחיים רק תוך שימוש בלחש אשר אינו דורש את גופה השלם. הדמות מקבלת חזרה את שתי נקודות החוסן שאיבדה במהלך הטקס, וליבה חוזר למקומו בחזה. היא מאבדת דרגה אחת (גם אם הוחזרה לחיים בעזרת לחש אשר עוקף מחסר זה של חזרה לחיים) ורשאית לבצע את הטקס מחדש, אם היא עדיין עונה על דרישות הכשרון.
הלב נחשב כחפץ דומם קסום, עם דרגת מטיל השווה לק"פ הדמות. הוא מפיץ הילה של אוב. ללב יש נק"פ השווה לערך החוסן של הדמות ואין לו קשיות. הוא נהנה מכל החסינויות, ההתנגדויות, הפחתות הנזק, וכל יכולת הגנתית אחרת שיש לדמות, כולל תוספים להצלות, בתנאי שמדובר ביכולת שעשויה להיות לחפץ (התחדשות, למשל, אין ללב, מאחר וחפץ לא מסוגל לספוג נזק הכנעה). הדרג"ש שלו תלוי בגודלו (5+מתאם גודל), והגודל שלו הוא שלושה סיווגי גודל פחות משל הדמות. על מנת לפגוע בלב, יש להרוס קודם כל את הכלי שהוא אצור בו (הנק"פ והקשיות של הכלי תלויים בחומר ממנו הוא עשוי).
מיוחד: הדמות אינה חייבת לבצע את הטקס, אולם מרגע שביצעה אותו אין דרך חזרה, מלבד השמדת לב הדמות והחזרתה לחיים באמצעים רגילים (פעולה אשר גוררת איבוד דרגה).


יכול להיות שלהפוך את חסר הלב לתבנית יתאים יותר מלעשות אותו מקצוע יוקרה אבל אז המון דמויות בדרגות נמוכות יכולות להפוך לבנות אל מוות תוך שמירה על ערך החוסן שלהן. חיי נצח הם דבר רב עוצמה ואם אין לכם בלתי נמנעים בעולם אתם בבעיה גדולה (מארוט מפקחים על עניין האל מוות ורוצחים כל מי שמנסה להשיג חיי נצח, ליץ' עשוי להתמודד איתם אבל לחסר לב אין כל כך הרבה סיכוי).
 
חזרה
Top