• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כפר: עץ הסקויה+עצי הסקויה האדירים.

forte

פונדקאי ותיק
סקויה(סא-קויה)

קונספת: כפר הבנוי על קצה של צוק שהמעברים שלו הם דרך עץ סקויה אדיר שנשען על הצוק.

היסטוריה: בתקופת המלחמה, מתי שהמוני כפרים כמו זוג הכפרים שברח לדפנפוראל, ברחו הרבה אנשים וחיפשו מקום בטוח, מקום שקט לנוח בוא. הדרכים היו מסוכנות. רבים הלכו לכיוון ראגרטון או לכיוון גלדיוס. אך גם הן היו במלחמה. אך בדרך. על השביל הם ראו צוק אדיר הנובע משרשרת גבעות(גבעות הן בגובה של בערך 200 מטר לפעמים. זה היה צוק בגובה של 150 מטר). הם ראו עוד דבר- עץ סקויה אדיר במלכותו וביופיו! הם היו רחוקים מראגרטון ומגלדיוס יותר מדי ולא יכלו להגיע לשם. הם טיפסו על העץ, עברו לצוק ומדי פעם חזרו לעץ. מהפסגה הם גילו שהצוק הוא חלק מגבעה, שהיא אחת משרשרת מבודדת ופראית של גבעות משונות. אך עם זאת מהגבעות היה רעש משונה. הם הבינו שרק על עץ הסקויה הם יהיו בטוחים, עליו ועל הצוק. עץ הסקויה משמש להסתיר את הצוק מאותם יצורים אותם הם שמעו. במהלך הזמן הם ראו שהשביל ממשיך להיות מאוכלס באותם יצורים נתעבים שהם שמעו- אורקים.
אט אט הם הבינו שאולי אין לאן ללכת, אולי עליהם לבנות את בתיהם כאן, על הצוק ועל העץ ולחקות. עם הזמן האורקים עזבו, והם החליטו להישאר בעץ. הם גילו שהכפר הוא מקום מעולה! התבואה פורחת על הגבעה אותה הם אכלסו בשדות תבואה. אך המסורת, לגור בצוק ועל העץ, נשארה. כשהעולם חזר לקדמותו, והכול השתפר, הם גילו שאנשים באים ומבקשים מהם חתיכות עץ סקויה! "כי העץ" אמר נווד אחד "הוא עץ קסום, הוא אינו עף גבוה כבראש, הוא אינו משתרך כשיח, הוא עולה בחוכמה לאט לאט. עם הזמן הברוש נופל לידו, את השיח הוא עבר מזמן והוא הופך לעץ הגבוה ביותר והעתיק ביותר הקיים. יש בעץ הסקויה משהו בראשיתי! משהו מעידנים עברו ואולי אפילו מהעולם הקודם של גלגול נשמות(הכוונה היא לעולם שהושמד)!" הם גילו בעזרת כמה סוכנים, שכל הגרזנים והכלי עץ מעשה אומן של לדוגמא גלדיוס עשויים מעץ סקויה. הם גם הבינו שהעץ סקויה הזה הוא בשני בגודלו הכי גדול בעולם! והכי גדול בעולם נמצא בהרי הגומאז' הרחק הרחק וקרוב מדי ודיס(שזה סכנה...).
כך הם התחילו ליצר לעולם עץ סקויה רב-עוצמה ועת עת הכפר הקטן התחיל לשגשג.

מקומות חשובים : הכפר אינו גדול כלל או כלל. יש בוא מספר דברים מיוחדים:
עץ הסקויה האדיר : זהו עץ הסקויה, הוא בגובה של כ250 מטר [מתנשא עוד מעל הגבעה] ובן כמה אלפי שנים! עליו בנויה העיר ולא חסר בוא ענפים שניתן לקרות. העיר עצמה מעדיפה את הצוק שכן הוא מגורים על אבן מוצקה ועץ הסקויה גם כך נותן הסתרה. למזלם עץ הסקויה נגלה בפשיטת האורקים האחרונה לפני שהם עזבו(לא ראיתי צורך לפרט על זה) כעמיד לאש כנגד כל הסיכויים של הטבע. אכן עץ קסום זה, הם חשבו. הענפים שלא קשיחים אך ניתן לחתוך אותם בסכין. קילו עץ סקויה מתפקד כמו קילו כסף לצורכי חישוב מחיר(אכן מטורף, אך רק המחיר של הנשיאה של זה מקצה אחד לשני תיקח יותר מדי זמן). סוכנים רבים של גלדיוס הולכים לקחת את העץ בעצמם אבל אם תופסים אותם לוקחים יותר מענף אז בדרך כלל שוטרי הענף השבור מסבירים להם יפה שאסור להם. אם נפתחת תגרה אז הם נשלחים לבית המערה לשנה שנתיים(או יותר במקרה והם פשעו פשע רציני).
בית המערה : זהו בית הכלא של הכפר. הוא יחסית חשוב שכן מגוון גנבים של עץ סקויה נשלחים לשם. חשוב לציין שלא כל אחד שלוקח עץ נשלח אלה מי שמתחיל למלא את הקרון שלו. אכן יש טריקים מכאן ועד להודעה חדשה אך חלקם מופסקים ע"י משטר הענף השבור וכלל זה לא ממש פוגע בפרנסה. בית המערה הוא מערה ענקית ומצחינה ובצדדי מספר רב של חדרים לא נקיים. המקום שורץ עכברושים ברמה מטורפת!
פונדק הצמרת : זהו פונדק הנמצא בקצה עץ הסקויה (לא ממש על הענפים הקטנים אך בקצה). המקום נראה מעניין עם המתקנים הטכנולוגיים שמחזקים את הכיסאות והכוסות וחגורות הבטיחות ומתקני ההקאה- האמצעים לפונדק מתנודד מרוח. הפונדק עצמו אחרי שמתרגלים הוא מקום נעים ונחמד. יש לו מספר חדרי לינה להשכיר בצוק עצמו אך שם זה ה"בר". הוא נחשב לפונדק טוב לכל דבר ומעתים הם הטיפוסים המפוקפקים המגיעים לשם( כי-א. הברדסים שלהם יעופו וב. מה הם כבר יכולים לחפש שם במקום כה לא נוח עדיף להם ללכת לפונדק קצת יותר סטנדרטי).
בית היצוא : זוהי מערה גדולה המסותת ושרצפתה, קרותיה ותקרתה עשויים מעץ(יענו העץ על האבן של המערה עצמה). יש לה גשרון המוביל לעץ הסקויה והם מקמו את במקום בוא יחסית העץ הרבה פחות מתנודד(גובה 120 מטר). בבית היוצא הם חותכים ומארגנים בארגזים ומבצעים משלוחים של עצי סקויה, בעיקר לגלדיוס. בכסף שהם מקבלים הם קונים בגלדיוס עוד מצרכים למזון אם הם צריכים וגם הרבה פעמים עוד שכירי חרב שיאבטחו להם את המסעות של עצי הסקויה(לרוב התשלום לשכירים לוקח 50% שלמים מהכסף. אך ה50% הנותרים הם גדולים ויפים!). לרוב השכירים אינם ממש נכנסים לעיר ובטח שהם לא מכניסים אותם לבתיהם או לפונדק הצמרת מחשש שהם יעשו צרות. הם משאירים אותם בחוץ ושולחים את המשלוח הבא(כמובן שאיש אחר הולך הפעם...). בבית היצוא עובדים "שוברי הענפים".
בית העלים : זהו בית יפה הבנוי על העץ. הוא עשוי אך ורק מהעץ עצמו והם אינם נוגעים בעץ(מי שגר), אלה רק מוסיפים לו מפה ושם פלטות. בבית הזה עובדים קבוצת "עץ הסקויה" או איך שאנשים מכנים אותם בגסות "מחבקי העצים". הם דואגים שכל היצור לא יפגע בעץ יותר מדי, מטפחים אותו ואומרים לשוברי הענפים מתי דיי. העץ הוא אדיר וזקן כך שהוא יכול לשאת את זה אבל הבית הזה והקבוצה חשובים. הבית ממוקם יחסית נמוך ושואב מים להשקיית העץ. בוא מתגוררים עץ הסקויה ושם הם חיים. פרנסה לא חסר להם כי באותו צ'אנס בשל הגובה הנמוך של הבית(30 מטר) הם שואבים הרבה מים מהנחלונים שלמטה ועל השביל הראשי.

ממשל : הממשל השולט הוא דמוקרטיה. כל 10 שנים מבצעים בחירות מחדש כאשר כמובן אפשר לבחור את אותו אדם פעמים. כל מי שמעוניין להגיש בחירות יכול אך ההרשמה נפתחת חודש לפני הבחירות ונסגרת בעת שיש כ1,000 איש. כולם חייבים להתארגן כמפלגות אשר מפלגה ממוצעת מכילה 100 איש. בעת שהראש של המפלגה נבחר שארית המפלגה שלו(אלו שהספיקו להירשם מתוכה) מהווים את המועצה שמצביע בעד חוקים ונגד, מחליטה החלטות וכו'. ראש הממשלה הוא זה המציג את ההחלטות בפני העם והוא הדיפלומט אך לא עצמו אין יד בהחלטות המועצה. המועצה מורכבת מחכמים ובראשם עומדים הפוליטיקאים.

מקומות מרכזיים :
פונדק הצמרת : עליו כבר הרחבתי.
קצה הגבעה : בקצה של הגבעה בה הם נמצאים יש מרחב עצום. שטח אדיר וריק שהוא הגבעה. הגבעות השכנות והחלק הרחוק של הגבעה הן יותר מאוכלסות בשדות טבועה אך את החלק הזה הם השאירו ריק. כאן יש בית צריף קטן שהוא מהווה את המפקדה של שוטרי הענף השבור ושם הם לפעמים מתאמנים. ילדים באים לכאן בקצב לשחק ומשפחות לוקחות יום חופשה לעשות פיקניק כאן. זהו מקום מקסים ביופיו ללא כול צל של ספק שלא לדבר על כך שהוא משקיף על כל שרשרת הגבעות(שכן זוהי הגבעה השנייה הכי גבוה בשרשרת)(האומנם עץ הסקויה יותר טוב אבל הוא מתנודד ולא משהו נוח).
פינת הטבע : בקצה הגבעה, בחלק הצפוני ביותר ישנו מעין פתח ומעת עצים. שם מתכנסים להם כוהנים מאוד פופולאריים בכפר של אהלונה כשבראשם אליזבת וסגנתה טינקרבל. שם הם מבצעים טקסי מנחה קטנים לאהלונה ושם גם נמצאים מספר קטן של דרואידים הסוגדים לאהלונה ובראשם אליס. הם פחות אהובים וחמורי סבר.
המקום ככלל הוא מקום יפה ונחמד בוא הטבע קדוש יותר מכל! אפילו האלפים של המקום אוהבים להתכנס בוא ולדבר. פינת הטבע שונה מבית העלים כי היא מראה קבוצה מבודדת ולא את מחבקי העצים של הכפר. לתושבי פינת הטבע המכונים "המתבודדים" יש מטרות ורצונות משלהם, ולא כולם ממש קשורים לכפר.

אישיים חשובים : בשונה מהרבה ערים אחרות אין כאן ישות רבת עוצמה (למעשה הפעם אני הולך עם ההגבלה שבמש"ם). המקום קצת יותר צנוע.
טובו : טובו הוא ראש העיר. הוא אדם חמור סבר שמציג באופן חלק ושקט את העובדות לכפר. הכפר בחר בוא בעיקר בגלל מפלגתו האובייקטיבית יחסית ובוא בגלל שהוא בהחלט אינו מביע דעה של ממש בכלום ונותן לכפר להליט. טובו הוא אציל בדרגה 6.
אליזבת : זוהי כוהנת טובת לב של אהלונה. היא ואליס הם ראשי פינת הטבע. לאליזבת יש חשבונות והיא מודעת לכך שמתישהו בקרוב כל הארגון יצטרך לצאת למסע ארוך לכיוון יער נרסוס לארגון הסודי של כוהני אהלונה ומספר דרואידים. היא יודעת שזה יקרה ב10 שנים הקרובות למרבה צערה(כך שכשהקבוצה תגיע לשם כנראה שהיא עדין תהיה). אליזבת עצמה היא אלפית יפת תואר. היא יודעת להיות חמורת סבר אך גם יפיפייה חיכנית אם צריך. אליזבת היא כוהנת של אהלונה 9 ובעלת תחומי ההשפעה של צמחים ושמש.
טינקרבל : זוהי סגנתה של אליזבת. היא מעריצה גדולה של אליזבת ובנטו היא הכוח שעל פני השטח. אליזבת פעמים רבות עסוקה בתקשור עם אהלונה ושאלות ודברים גדולים ולא בטוח שארגון "המתבודדים" היה שורד לולא פעולותיה הזריזות של טינקרבל. טינקרבל ואליזבת הן מקרה ידידות אדוק ונדיר בין בת אנוש לאלפית. טינקרבל היא נמרצת ומהירת עולה שתמיד שמחה בחלקה. טינקרבל היא כוהנת של אהלונה 6 ובעלת תחומי ההשפעה חיות וטוב.
אליס : אליס הוא חצי אלף חמור סבר. רבים הם אלה שלא אוהבים אותו שכן הוא הכלאה בין בן אנוש לאלף אך עם זאת מקבלים אותו. ילדותו הייתה לו קשה מנשוא ויש אומרים שהוא הגיע ממלכת האלפים אאוסט הרחוקה. הוא אדם חמור סבר ששומר הכול בבטן ומנהיג בשקט את "המתבודדים". הוא עצמו לעולם לא היה חלק מהקבוצה, תמיד בצד חושב, חושש, מסתכל סביבו. הוא כמו אליזבת מריח משהו רע באוויר. אולי זה קשור לכוהני אובאד-היי ואולי זה משהו גדול בהרבה. אליס הוא דרואיד 9.
בורן : בורן הוא השריף המקומי. הוא מתגורר לו באותו צריף קטן על הגבעה שבשעות היום מתפקד כמפקדה בבית הצריף הקטן שבקצה הגבעה(המכונה המפקדה). בורן נתן הרבה מעצמו לשוטרי הענף השבור והוא מנהיג אותם. אך אם זאת הוא כבר לא צעיר כמו פעם. הוא אינו אדם חייכן גם אם הוא שולח חיוכים מזויפים לעם מדי פעם. הוא הבחין זה מזמן בשירות חדשות של אורקים ששוב עוברות בשביל, נסתרות. הוא לא רצה להדאיג את העם בפרט בגלל שאין להם מה לעשות עם זה. הוא, אליס ואליזבת מסתובבים ומשוחחים הרבה ומשתפים דאגות. והם שלושתם בהחלט מריחים משהו רע. בורן הוא בן אנוש בגיל העמידה איש קרבות בדרגה 10.
עומר : עומר הוא האדם האחראי על בית היצוא. הוא הגיע ממרחק ואיש אינו ממש בטוח מאיפה אך הוא ידוע בכל העולם כנפח אדיר. הוא שומר ואף מכה בעוז בפולשים חצופים גם אם הוא אינו טוב בקרב. הוא התחיל זה מזמן לפתח פרנויה והוא חושש לכל אדם הנכנס לבית היצוא. הוא נחשב כעת יחסית בחופשה גם אם לעיתים קרובות הוא מגיע לשם. עומר הוא בן-אנוש מומחה 20(כן כן, כך זה כשעץ סקויה קסום ממוקם על יד כפר...).

משטר ומלחמות : לעיר יש את שוטרי הענף השבור שהם למעשה הקבוצה המפקחת על כל העיר. היא דואגת שלא יהיו פורענויות ומטפלת בטיפוסים מפוקפקים. בזמן האחרון לפקודתו של בורן הוכפל קצב השמירות בעיר. והשוטרים מפטרלים הרבה. לצערם של העיר העיר אינה בנויה ואינה חוותה שום מלחמה. בפשיטות המעטות שהיו לפנמי זמן רב השוטרים טיפלו בעסק בניצול המיקום האסטרטגי אך אין להם צבא מיומנן או כוח גדול באמת.

אוכלוסיה : בעיר יש יחסית מגוון קטן של אוכלוסיה:
- בני אנוש 79%.
- אלפים 12%.
- בני מחצית 3%.
- ננסים 3%.
- גמדים 2%( תמיד מתגוררים על הגבעה ובכלל לא אוהבים את עץ הסקויה אך אין ספק שאוהבים את העבודות היוצאות מהעץ שלו).
- 1% גזעים אחרים (גם אורקים למרות שהם שנואים (או איך שלא כותבים את זה), יש מרגלים ויש טיפוסים מפוקפקים).

לצורכי חישוב זוהי עיירה גדולה המכילה כ 3,400 תושבים.

מסחר : סקויה סוחרת הרבה מאוד עם גלדיוס וראגרטון. הם שולחים משלחות גדולות אך באופן כללי הם מגדלים יבול רב על הגבעות. אכן קשה יחסית לשמור על היבול אך לרוב שוטרי הענף השבור מפטרלים אפילו שם(שזה בערך לפעמים בגבעה השכנה מגיעה). העיירה יחסית משגשגת.

יעדי הרפתקנים : הרפתקני באים למקום בשביל לנוח. הם אוהבים לבוא לפונדק הצמרת, מתענינים בפינת הטבע וכו'.
פונדק הצמרת : המקום מושך הרפתקנים רבים. עליו כבר פירטתי.
בית העלים : גם עליו כבר פירטתי. הוא מקום שמושך התעניינות של הרפתקנים.
פינת הטבע : מיער טולסי, עד סביבות יער נקסוס זהו המקום הגדול ביותר של דרואידים וכוהנים של אהלונה (האומנם ביערות יש מקדשים של אהלונה ברמה גבוה מאוד [ואולי אם זה יתאים לעולם אז גם אפית], אך בין השטח זה הכי גדול), הוא לא ממש מושך הרפתקנים כי הם אינם מתקבלים שם בברכה אבל כוהני אהלונה ודרואידים הסוגדים לה מתקבלים בברכה. על המקום כבר פירטתי.
בית היצוא : זהו מקום שבעלי מלאכה רבים אוהבים עד מאוד. הוא מושך הרפתקנים מכל העולם לעץ הסקויה! האומנם רבים מההרפתקנים הללו מגיעים לבית המערה(כמובן שלא החזקים בינהם שיכולים לטפל בעסק בצ'ק...).
המערה : בגבעה שכנה עליה יש יחסית מספר רב של יבול יש מערה אדירה. איש לא ממש נישה להיכנס לשם. היא מושכת הרפתקנים רבים שכן זהו למעשה מבוך מגודל שמכיל יצורי מעמקים רבים. המבוך יכול להכיל יצורים בד"א אפילו 15. אך למזלם של רבים רוב היצורים חוששים מאור יום ולכן מי או מה ששוכן שם נשאר בסוד לא פתור.

קבוצות : בעיר יש מספר גדול יחסית של קבוצות.
עץ הסקויה : זוהי קבוצה העובדת בבית העלים. הקבוצה שומרת על עץ הסקויה ומגבילה את שוברי הענפים. עץ הסקויה תוהים על פשר קבוצת המתבודדים. את הרוב על הקבוצה כבר פירטתי. המנהיגה שלה היא בת אנוש אדם פשוט בדרגה 10(לא מצאתי צורך לפרסם אותה כי כמעת ואין לה משמעות).
שוטרי הענף השבור : אלו הם שוטרים קשוחים שמנהיג אותם ברון. בעבר הם היו קבוצה קטנה ורשמית אך עכשיו הם מכילים כ500 איש!(כשישית מהכפר כולו). בזמן האחרון התחיל להיות גיוס גדול יחסית של תושבים ונראה שיש בעיה כלשהי. לארגון יש מגוון תפקידים שפירטתי עליהם למעלה. הם באופן כללי מפטרלים באזור ומשתמשים בחוקים של העיר(של עברות החל מרצח ועד לגניבת ענף של עץ הסקויה).
הענף השבור : אלה הם קבוצה העובדת ומפרנסת את העיר. היא עובדת בבית היצוא וסוחרת רבות עם גלדיוס וראגרטון. לא חסרים הרפתקנים שהקבוצה מגייסת בשביל לדאוג לכל זה. היא משלמת כמות מיסים נאה לעירייה ובכסף הערייה עוזרת בפרנוס העיר. המנהיג רב-העוצמה אך המטורלל של הארגון עומר דואג לעזור והוא לבד עושה לפחות שליש מהעבודה של הארגון. בארגון יש כ80 איש בערך(לא כולל הרפתקנים חדשים שעוזרים בקבוצה/מבצעים העברת סחורות).
המתבודדים : זוהי קבוצה של דרואידים וכוהנים של אהלונה אשר אוהבים את הטבע. הם חוקרים את הקסם שבעץ הסקויה, מנסים לקבל רמז על העבר העתיק ורב-העוצמה. הם מודאים לעובדה שבעוד כבערך 10 שנים הם יצטרכו לצאת למסע אל הפגישה הגדולה של סוגדי אהלונה ביער נקסוס. הם גם שמים לב שאליזבת ואליס נראים בזמן האחרון מודאגים ומרבים להסתובב עם בורן. הקבוצה יהירה ומסתכלת על השוטים המכנים עצמם "קבוצת עץ הסקויה" מלמעלה. חלק ניכר מהאלפים במקום הם חלק מהארגון.
המועצה : המועצה הוא ארגון של מפלגת "שלום" שכעת בשלטון. המועצה מכילה כ96 איש שמנהלים את הכפר. המועצה נחמדה אך היא עסוקה מאוד. בורן סיפר לה על הדבר והיא מתלבט מה לעשות באופן נואש. לראות את העם נהנה כך ואת האורקים מתגנבים מאחוריו שובר להם את הלב והם עובדי עצות לחלוטין. כעת הם מחפשים נואשות הרפתקנים רבי-עוצמה שינקו להם את השטח מהאורקים. יש להם אוצר מוסתר אשר מהווה את האמצעי לתשלום נאה מאוד. המועצה משתדלת להיות אובייקטיבית אך היא לא מצליחה בזה משהו. הם כמובן משתדלים להיות שוכרי שלום...

אקלים : האקלים במקום הוא ממוזג. הם נמצאים באמצע יער ממוזג למרות שהחלק היותר דרומי של היער מתחיל להיות ממוזג חם. אם זאת באזור הכפר עדין נעים. על הגבעות האקלים הוא של גבעות ממוזגות ועל העץ עצמו האקלים הוא של יער ממוזג בשילוב עם גבעות ממוזגות...

צורת בניה : רוב העיר בנויה ממערות החצובות בגובה בצוק ושבילים מעתים המובילים בין חדר לחדר בצוק, ושבילים רבים המובילים מהצוק לעץ. על העץ עצמו יש גשרים וסולמות בשפע. בתוך המערות הקטנות/הגדולות שהן הבתים של התושבים לא רק שהם מוסתרים ע"י העץ אלה שלרובם יש דלתות עשויות עץ סקויה. לרוב האבן מסותת למרות שלפעמים מוסיפים עץ סקויה פה ושם לבית.

מפה :
forte אמר/ה:
בין ראגרטון לגלדיוס יהיה סוג של שביל ראשי. אם הולכים מכיוון גלדיוס לראגרטון ונוטים מעת לכיוון הגבעות האין סופיות של טופולוס רואים שהוא עובר מעל הנחל באזור ממש טיפה צפונית לגבעות האין האין סופיות של טופולוס. בחלק ההוא צפונית ודרומית יש שני נחלים הנשפכים לנהר הראשי. שם בשביל העיר שלי כול התווך שבין השניים יהיה מיוער ובמרכזו ממש[נפרד מהגבעות] יהיו מספר קטן של גבעות. השביל עצמו מתפצל- לראגרטון ולקאנטה ואיסטרי. שם יהיה הכפר חסר השם שלי[כרגע]- כפר עץ הסקויה.
הכפר על החלק המזרחי ביותר של הגבעות. יש מספר רב של נחלונים הבאים משני הנחלים שבאים מכיוון צפון מזרח ודרום מערב.


זהו. איך הכפר?

נ.ב- אולי מתישהו[אולי השבוע או משהו] אני אבנה עוד עיר אורקים תואמת. אני אפרסם את ה"דברים המסרחים" בחלק ב'.


עריכה: תיקנתי שגיאות כתיב
 
רעיון מעולה, מדהים ויפה. אני התפעלתי ממנו מאוד. העץ אכן קסום? אפשר לגדל עוד עצים כאלו? אם העץ אינו קסום אז נראה לי שהוא גבוה מדי (באמריקה יש עצי סקויה אבל הם לא מגיעים אפילו לשבעים מטר).
תתקן שגיאות כתיב. שנואים כותבים ב-ש.
לא הבנתי איך יש שם אורקים. לא מתעללים בהם או מציקים להם? הרחבת מאוד על ההיסטוריה וזה נהדר.
אהבתי :eek:rclol: :twisted:
 
דארקאלף יש לך טעות. העץ הכי גבוה בעולם מגיע שגובה של כ 110 מטרים. אבל בשביל להגיע 250 מטר זה באמת צריך להיות עץ קסום. ואתה חייב לתקן שגיאות כתיב.
 
זה עולם של פנטזיה ולכן אין לי בעיה אבל כן, הוא קסום ועוד איך. אני כבר אתקן שגיאות כתיב. וסליחה.

נספח עץ הסקויה, חלק א'.

הם לא כמו הברושים הנמהרים, רצים למעלה למעלה בטמטומם ונופלים קורסים תכף ומיד. הם לא כמו הדקלים, מזדקרים מזדקרים אך נשארים רצים עד שמכים בהם ופוף... הם נופלים. הם לא כמו מגוון השיחים המשתרכים בחשש, חוששים מתהילה. הם מטפסים לאט, מעבים את עצמם ולומדים. לבסוף כשהם מספיק חזקים הם מגיעים לגבהים אדירים, עבים מהדקלים, גבוהים מהברושים וחכמים משניהם ביחד. אלו הם עצי הסקויה.

עצי הסקויה הם עצים אדירים וזקנים אשר חיים מעידנים עברו. הם חבו את בריאת העולם והם השארית האחרונה מלבד מספר אלים בעצמם לעולם הקודם. בעבר נלחמו על עצי הסקויה. נלחמו בהם, נלחמו איתם, מה לא? אך לא היה סיכוי מול העצים הכבירים. הם גדלו. התעצמו והתקשחו. לבסוף כשהועלם הקודם הושמד הם ספגו מהלומה קשה. רק שניים שרדו. הם הפיצו את העצים אך דרושים אלפי שנים בשביל להגיע לרמה כזאת של עוצמה. אנשים מסוימים מנסים לגדל את העץ אך רק הדרקונים הגדולים שגידלו את העצים זכו לראות אותם בתחילת גדולתם. העצים הם בעלי יכולת הישרדות מדהימה אך כמעת ואינם מיפים את עצמם. במלחמות הם מהווים צל נעים לעייפים- וכך לא כורתים אותם. במדורות הם קטנים וקשיחים ואינם יעילים למדורה- אז מדלגים עליהם. כיום יש שניים ששרדו מעידן עברו. ועוד כחמישה צעירים יחסית. השאר אינם בגודל הראוי לציון.
-העץ הגדול ביותר נמצא לא רחוק מדיס. הוא במרכז אותה שרשרת הרים. אין שום ישוב ממש קרוב אליו והוא צומח לו בשקט. איש אינו יודע עליו. הוא שרד מהעולם הקודם. הוא בגובה של כ300 מטרים!
- העץ השני הכי גדול בעולם נמצא בכפר סקויה. הוא גם שרד מהעולם הוקדם. הוא בגובה של כ200 מטרים.
- חמשת העצים החדשים יחסית הם בשונה מהקודמים בגובה 80-120 מטר בלבד. הם מפוזרים ב:
- יער ארושפים, נסתר בקצה בקצה באזור שכבר לא מיושב. נסתר.
- יער נרסוס. סביבו נמצא מסדר גדול של דרואידים וכוהנים של אהלונה. הם שלחו משלחת לבדוק את העץ האדיר שבכפר הנ"ל שזוהי קבוצת המתבודדים. נסתר לכולם חוץ מהקבוצה הנ"ל.
- הגבעות שאת שמן אני לא מצליח לקרוא על יד קנטה וסקויה. במרכזן במרכז. נסתר.
- ביבשת הקרח הצפון מזרחית הרחוקה הרחוקה. ממש שם נמצא עץ אחד. זרע שלו שרד שם מהעולם הקודם אך הוא עצמו גדל הרבה אחרי. נסתר.
- יש קבוצת איים קטנות על יד בגנולי. שלושה מהן קרות. אחת הכי גדולה, אחת הכי קטנה ואחת בגודל בינוני. באי הקר בגודל הבינוני נמצא עץ הסקויה הקסום האחרון. נסתר.
איפה שכתבתי נסתר איש אינו גילה אותו.
למעשה כל העצים שאינם מה שהזכרתי אינם קסומים.

את ההשפעה של העץ אני אפרסם בקרוב בנספח חלק ב'. אני אערוך את הכותרת.
 
סליחה על הדאבל פוסט.

נספח עץ הסקוה- חלק ב'

הגרזנים שעשויים מהם לעולם לא בגדו, המגנים שעשויים מהם לעולם לא נשרפו, השריונות העשויים מהם לעולם לא נשברו, יפים ורבי-עוצמה! מחוטבים להפליא! אלה הם עצי הסקויה העתיקים.

הסקויה הוא עץ קסום אשר בעת שמשתמשים בוא יש לו מספר השפעות בשל עוצמתו-
*ראשית כל כל חפץ העשוי מעץ שווה באיכותו לחפץ מעשה אומן. התוסף אינו נצבר אם עושים אותו באמת מעשה אומן אך בשביל להקסים אותו לא צריך להפוך אותו למעשה אומן(כך שעצם העובדה שזה עשוי מעץ סקויה גורמת לזה להיות כאילו זה מעשה אומן).
*חפצים העשויים מזה חסינים למספר השפעות: הם חסינים להשפעות המפיחות חיים בעץ שכן כבר יש בוא חייים(כגון הלחש נשכן). הם חסינים לכל היסודות. אם משתמשים בהם כשריון אז הם נותנים התנגדות 5 לכל היסודות.
*חפצים העשויים מעץ סקויה שוקלים כאילו הם עשויים מעץ שחור.
*בעת שמקסימים את העץ התוסף נצבר עם התוסף מעשה אומן של העץ(כך שחרב +1 עץ סקויה תהיה עם +2 להתקפה ו+1 לנזק).
*בעת שמקסימים את הנשק אז דרוש רק 90% מחומרי הגלם והנק"ן ליצירת החפץ(שכן הוא כבר קסום). המחיר עצמו למעשה גדל.
*העץ מושפעה באופן תמידי מהלחש עץ-ברזל.
החפץ נדיר, רק במקום אחד ממש מיצרים אותו וזה בכפר עץ הסקויה ובמחיר זול להפחיד שכן הם לא יודעים את תכונותיו. לצערם הרב הם מוחרים אותו בסף הכל למוכר רהיטים שהעץ נוח לו מאוד וכתוצאה רוב העסק מתבזבז.
לעומת זאת בתוצאה של מאה בגלגול אוצר יש סיכוי[לבחירת השה"ם] שיהיה חפץ עשוי עץ סקויה.
בקשר לנתונים- יצא לי שהמחיר גדל ב145,000, וזה מעת לא הגיוני אז אם מי שהוא מוכן לעזור לי זה ישמח אותי(ניסיתי דרך המשמ"מ אבל המחיר של עץ ברזל זה 66 כפול 2000- 132,000. להוסיף עוד 8,000 מהתנדגות לאנרגיה 4 פעמים. להוסיף בערך עוד 5,000 מהחסינות ללחשים כגון נשכן. משהו לא הגיוני!

אין לי מגד"ם בטווח הישג שלא לדבר על זה שחלק ב' לא גמור אז חלק ג' יתעקב(כמו שאמרתי- עצי הסקויה לא סתם קסומים, הם גם חיים :flame: ).
 
forte אמר/ה:
הסקויה הוא עץ קסום אשר בעת שמשתמשים בוא יש לו מספר השפעות בשל עוצמתו-
*ראשית כל כל חפץ העשוי מעץ שווה באיכותו לחפץ מעשה אומן. התוסף אינו נצבר אם עושים אותו באמת מעשה אומן אך בשביל להקסים אותו לא צריך להפוך אותו למעשה אומן(כך שעצם העובדה שזה עשוי מעץ סקויה גורמת לזה להיות כאילו זה מעשה אומן).
*חפצים העשויים מזה חסינים למספר השפעות: הם חסינים להשפעות המפיחות חיים בעץ שכן כבר יש בוא חייים(כגון הלחש נשכן). הם חסינים לכל היסודות. אם משתמשים בהם כשריון אז הם נותנים התנגדות 5 לכל היסודות.
*חפצים העשויים מעץ סקויה שוקלים כאילו הם עשויים מעץ שחור.
*העץ מושפע באופן תמידי מהלחש עץ-ברזל.

כל מה שרשמת לעיל, הגיוני לחומר-גלם של חפץ קסום, פחות או יותר, אני לא אזרוק כרגע מספר כמה הוא עולה, אבל מישהו אחר יוכל לעשות את זה בקלות

forte אמר/ה:
*בעת שמקסימים את העץ התוסף נצבר עם התוסף מעשה אומן של העץ(כך שחרב +1 עץ סקויה תהיה עם +2 להתקפה ו+1 לנזק).
*בעת שמקסימים את הנשק אז דרוש רק חצי מעלות חומרי הגלם והנק"ן ליצירת החפץ(שכן הוא כבר קסום). המחיר עצמו למעשה גדל.

החפץ נדיר, רק במקום אחד ממש מיצרים אותו וזה בכפר עץ הסקויה ובמחיר זול להפחיד שכן הם לא יודעים את תכונותיו. לצערם הרב הם מוחרים אותו בסף הכל למוכר רהיטים שהעץ נוח לו מאוד וכתוצאה רוב העסק מתבזבז.
לעומת זאת בתוצאה של מאה בגלגול אוצר יש סיכוי[לבחירת השה"ם] שיהיה חפץ עשוי עץ סקויה.

החלקים האלה בעייתים -
ראשית, אין כזה דבר שחפץ קסום שומר על התוסף מעשה אומן של החפץ, זה פשוט לא קיים בחוקים למיטב ידיעתי וכדאי להעיף את זה כמה שיותר מהר.
שנית, עלות החפצים משתנה דרסטית בהתאם לתוסף, כלומר, אם אתה נותן לחפץ תוסף 1+ (לנשק) אזי חסכת 1000 מ"ז במחיר. אם אתה נותן לו תוסף 5+ למחיר, אזי חסכת 25,000 מ"ז. בקיצור, לא הגיוני ולא נכון בעליל. אולי הוא יכול לתת הנחה של 10 אחוז, אבל גם אז זה עוצמתי - אם כי באברון קיים כשרון שמאפשר לך לתת הנחה על יצירת חפצים הן לעלות הכספית והן לנק"ן.

בנוסף, זה די מוזר שאתה יוצר חפץ כזה חזק אבל קובע שאף אחד לא עושה איתו כלום - עד שיגיע שחקן מאנצ'קין, יכבוש את העיר וימכור את העץ במיליונים.
 
לוק - ספארטאקוס אמר/ה:
אם אתה בונה ממשל מאותה מפלגה זה רע מאוד.
לא יהיו דעות הפוכות וזה דבר ממש לא טוב, אם כל היועצים יהיו מאותה מפלגה זה יכול ליצור המון בעיות.
א. כמו שכתבתי המפלגה מנסא להיות אוביקטבית כמה שיותר.
ב. כמו שאני כמעת בטוח שכתבתי יש לעם השפעה על העסק.
ג. בנטו דיי מי שמחליט זה הדב"שים רבי-העוצמה. מהחלטות ומחשבות שכתבתי ניתן לראות שהם הכי בולטים.
ד. כמה ממשל חשוב לעיירה קטנה? שבכ זאת יכולה בנטו להסתדר בלי ממשל?

ולנורביאן- כמו שכתבתי:
א. התוסף אינו ממעשה אומן אלה כמו. זה למה הוא נצבר וזה למה לא צריך להפוך אותו למעשה אומן. התוסף מיצג את איכות העץ והנוחות של העץ ולא של המבנה. לכן זה לא סוג של תוסף אלה סתם תוסף= נצבר.
ב. כמו שכתבתי הם לא מוכרים את זה במחיר מוזל, זה פשוט עולה פחות. לדעתך זה מוגזם אז נראה לי ש10% זה בסדר.
ג. אין ג'.

בקרוב רחוק כשאני אצליח להשיג את המגד"ם- חלק ג'(כמובן שאני מעונין לתגובות ונשארו כמה נושאים פתוחים. אבל אני רק מכריז...).
 
אהבתי מאוד את העיירה!!!
כתוב בצורה מעולה וקונספט ממש יפה,אני לא רואה שום הערות מלבד בקשר למיקום:
שם היער הוא לא נרסוס אלא נקסוס,שם הגבעות זה הגבעות האין סופיות של טופולוס.

לא כל כך הבנתי את המקום,תיכתוב גם שמות של המקומות...
 
black angel אמר/ה:
אהבתי מאוד את העיירה!!!
כתוב בצורה מעולה וקונספט ממש יפה,אני לא רואה שום הערות מלבד בקשר למיקום:
שם היער הוא לא נרסוס אלא נקסוס,שם הגבעות זה הגבעות האין סופיות של טופולוס.

לא כל כך הבנתי את המקום,תיכתוב גם שמות של המקומות...
ארררר... לא סתם ביקשתי שתערוך את המפה כך שיבינו. לא נורא.
תראה- נכון יש נהר הנשפך לים ועובר ליד הגבעות האין סופיות של טופולוס? עכשיו לנהר נשפכים כמה נחלים. מעת צפונית לגבעות ישנ שני נחלים הנשפכים לנהר. בינהם אני מעונין שיהיה איזור מיוער. בנוסף מהמרכז שבין שני הנהרות עד לחלק הצפון מזחי שלהם אני הייתי רוצה כמה גבעות. מצטער על התרכה אבל זה דרוש.
בקשר לשמות אני אערוך.
 
אוקיי היום אני בטוח יעשה את זה...
הטרחה היא מצויינת,השארתי כל כך הרבה מקום פנוי כדי שתתריחו אותי ככה כי נכון לעכשיו היבשת די ריקה,אז תרגיש חופשי להתריח אותי...
מה השם שאתה רוצה שיהיה ליער או שאתה לא רוצה שם בכלל?
 
black angel אמר/ה:
אוקיי היום אני בטוח יעשה את זה...
הטרחה היא מצויינת,השארתי כל כך הרבה מקום פנוי כדי שתתריחו אותי ככה כי נכון לעכשיו היבשת די ריקה,אז תרגיש חופשי להתריח אותי...
מה השם שאתה רוצה שיהיה ליער או שאתה לא רוצה שם בכלל?
פורשתה. משום סיבה נקרת. סתם כי רצוי להכניס קצת לטינית לעולם ופורשתה זה יער בפורטוגזית(אני קרציה אמיתית!).

אבל עדין פורשתה נמשע לי אחלה.
 
חזרה
Top