• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[תבנית חדשה] כבול-שבועה Oath-Bound

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
כבול-שבועה Oath-Bound
דמוי האדם הנאלח שעומד לפניכם נראה כמת, אך מגופו פורצת אנרגית חיים שאינה קיימת אף ביצורים חיים. הוא לבוש בשריון מפואר, בעל הטבעה המצביעה על השתייכותו לשירותו של אדון רב עוצמה. הוא אוחז בשתי ידיו חרב ממזרית מעשה ידי אומן, שפרצים של אנרגיה בוהקת נשלחים ממנה לכל עבר, מתודלקים באנרגית החיים המקיפה את היצור. הוא קורא לכם בקול מן העולם שמעבר, ופוקד עליכם לסור מדרכו, או אחרת...

הקנסאי הוא השליט בלתי מעורער של הרצון והחתירה למטרה, ושימושו בצ'י – כוח חיים קסום ומסתורי – כדי לשרת אדון או מטרה עליונים, הפך לאגדה. שליט ששירותו של קנסאי נתון לפקודתו, הוא שליט אשר בטוח בצורה בלתי מעורערת בחשיבות מטרותיו, בגללן בחר הקנסאי לשרת אותו ואותו בלבד. מטרה אשר נבחרה כמושא הערצתו של קנסאי נחוש נחשבת בפיהם של רבים במטרה צודקת וחשובה – אילו רק בגלל המשרת העוצמתי המקדם אותה. אך למרות נחישותם הרבה ורצונם העיקש, לא כל קנסאי זוכה להשלים את מטרת חייו או לשרת את אדונו בצורה המושלמת ביותר. חלקם נופלים בדרך, קורבנות של דרכם שלהם, שהתערבות ארצית או שמימית החליטה שמשימתם לעולם לא תבוא לקיצה. קנסאי אלו איבדו את חייהם בשירות שבועתם, חייהם נגדעו על ידי אלו שאינם רואים את הצדק בדרכו של הקנסאי.
קנסאי מעטים בלבד ממשיכים לדבוק במטרתם אף מעולם המתים. אגדות מספרות על קנסאי כאלו, אשר מותם היה רק מכשול בדרכם להשלים את המטרה למענה הקריבו את כל נפשם ויכולותיהם. קנסאי מסורים שכאלו לא נתנו אף למותם לעצור בהם, וברגע שנשמו את נשימתם האחרונה כיצורים חיים, הצ'י שהדריך את חייהם השתלט על גופם וציווה עליהם להמשיך לנשום – כיצורים מתים, אך מהלכים. בפי האנשים הפשוטים שפוגשים יצורים מסתוריים אלו, הם נקראים כבולי-שבועה.
איש פשוט אשר אינו מבין את הנראה מול עיניו יכול לטעות ולחשוב את כבול השבועה כאלמת רגיל, אשר מוקדש מיום מותו לרשע ואינו מסוגל לחשוב על דבר חוץ ממוות של יצורים חיים. טעותו כה גדולה, עד שלפעמים אי אפשר לתקנה. אין איש הבוטח בכבול שבועה, למרות שלמעשה מטרותיהם צודקות כפי שהיו בחייהם – אלו הם קנסאי אשר המשיכו לשרת את מטרתם הצודקת אחרי מותם. צורתם אומנם שונה, אך מחשבתם נשארה צלולה והם אינם מתפתים למעשי זוועה ורצח כאלמתים חסרי מטרה אחרים (כגון ערפדים וליצ'ים). נוסף על כך, לאחר מותם עוצמתם רק גדלה. כוחו של הצ'י אשר היה כלוא לפני כן בתוך גוף חי כעת יכול להתפרץ ולממש את עצמו במלוא הדרתו, ככלו של מצביא הצ'י.
אין איש היודע איך להפוך לכבול שבועה בצרוה מכוונת, ולא קיימת דרך לקבוע מה התהליך שמתרחש כאשר הקנסאי מת וכוח הצ'י מתפרץ ומשתלט על גופו. למטרות משחקיות, ניתן להשתמש בדרך הבאה כדי לקבוע מה הסיכויים להיווצרותו של כבול שבועה: על כל דרגת קנסאי שהיצור החזיק בחייו, יש 1% סיכוי שברגע מותו היצור יהפוך לכבול שבועה. התהליך מתרחש מיד כאשר הוא מת, לפני שהוא עוד אפילו מספיק לפול לקרקע. לאנשים המתבוננים, הדבר נראה כאילו אנרגית צ'י טהורה הצבועה בלבן וצהוב מזנקת מתוך פצעיו הפעורים של הקנסאי, ועוטפת את גופו בצורה המחזיקה אותו שלם. ברגע שנוצר כבול שבועה, הוא מקבל מיד 5 נק"פ זמניות המשאירות אותו שלם, עקב כוח הצ'י שעוטף אותו. הוא אינו זוכה באף יכולת על טבעית או דמוית לחש של תבנית כבול השבועה עד שהוא מחדש לפחות נקודת נק"פ 1 (עקב שימוש בלחשים כגון גרימת פצעים קלים על עצמו). לאחר מכן, יכולת הריפוי המהיר שלו מתחילה לפעול כרגיל, והוא מחדש נק"פ בקצב רגיל באמצעות יכולת הריפוי המהיר (עד לגבול הנק"פ המקסימלי החדש שלו; ראה תיאור היכולת בהמשך).
רק קנסאי המסור לגמרי למטרתו או לאדונו יכול להפוך לכבול שבועה, וגם אז תהליך שכזה יכול להתרחש רק בעת שמותו של הקנסאי הוא נקודת התפנית שתגרום למטרתו להיכשל או לאדונו למות (או למטרתו של אדונו להיכשל). הקנסאי נשאר בצורת כבול שבועה עד שמטרתו תוגשם, או שבטחון אדונו ומטרת אדונו יהיה מובטחים. ברגע זה, הכוח הקסום שהחזיק את הקנסאי בצורת אלמת מתפוגג, והוא מת כפי שהיה אמור למות ברגע הפיכתו לכבול-שבועה.

יצירת כבול שבועה
"כבול-שבועה" היא תבנית נרכשת שניתן להוסיף לכל יצור דמוי אדם, דמוי אדם מפלצתי, ענק או פיה בעל דרגה 1 לפחות במקצוע הקנסאי (שיקרא להלן יצור הבסיס").
כבול שבועה משתמש בכל נתוני יצור הבסיס ויכולותיו המיוחדות למעט השינויים המפורטים להלן.
סוג וגודל: סוג היצור משתנה לאל-מת. אין לחשב מחדש תוספי התקפה והצלה בסיסיים או נקודות מיומנות. הגודל נותר ללא שינוי.
קוביות פגיעה: קוביות הפגיעה הנוכחיות והעתידיות גדלות לק12.
דרגות מקצוע: כבול-השבועה מאבד את כל יכולות המקצוע העל-טבעיות ודמויות הלחש שהתקבלו ממקצועות שאינם קנסאי, כולל כל יכולת הטלת לחשים. במקומן, הוא מקבל יכולות קסומות השייכות לתבנית כבול השבועה. היכולות אותן הוא מקבל תלויות במספר דרגות המקצוע שאינן קנסאי שהיו לכבול-השבועה בחייו (ראה טבלא). כבול-שבועה בעל פחות מ-10 דרגות כקנסאי חייב לקחת דרגה במקצוע הקנסאי כאשר הוא צובר מספיק נק"נ כדי לעלות לדרגה הבאה. כבול שבועה בעל 10 דרגות במקצוע הקנסאי אשר צבר מספיק נק"נ כדי לעלות דרגה, מקבל במקום זאת ק"פ נוסף כאלמת (יש לשפר את התה"ב ותוספי ההצלה הבסיסיים בהתאם, אך הוא זוכה לנקודות מיומנות בהתאם למקצוע הקנסאי, ולא בהתאם לסוג האל-מת). ק"פ זו מצטברת עם דרגות מקצוע כדי להחליט אילו יכולות על-טבעיות מקבל כבול-השבועה בטבלא הבאה.
קוד:
דרגות מקצוע 
שאינן קנסאי	יכולות

1-2	מוות מנשקו של המשרת האדוק
3-4	זימון משרתים
5-6	כוחו הבלתי ניתן לעצירה של המשרת האלמותי
7-8	הקנסאי ממשיך לצעוד
9-10 	קריאה לבעלי ברית 
11 ומעלה	צ'י מושלם, נשק דגול בידיו של המשרת המוחלט

דירוג שריון: כבול-השבועה מקבל תוסף הדיפה לדרוג השריון השווה למתאם הכריזמה שלו (יכול להיות גם 0). הוא גם מקבל תוסף שריון טבעי 4+.
התקפה: כבול-השבועה שומר על כל ההתקפות של יצור הבסיס, כולל יכולת שימוש בנשקים. יצור בעל כלי-נשק טבעיים שומר עליהם. כבול-השבועה תמיד יתקוף עם הנשק הנבחר שלו, אלא אם נשק זה אינו בהישג יד.
התקפה מלאה: כבול-שבועה תמיד יתקוף עם הנשק הנבחר שלו, אלא אם נשק זה אינו בהישג יד.
התקפות מיוחדות: כבול-שבועה שומר על כל ההתקפות המיוחדות שהיו ליצור הבסיס חוץ מיכולות מקצוע על-טבעיות או דמויות לחש. כבול-השבועה מקבל את היכולות המפורטות להלן, בהתאם למספר דרגות המקצוע שאינן קנסאי בהן הוא מחזיק (ראה טבלא הנ"ל):
מוות מנשקו של המשרת האדוק (ע"ט): כאשר כבול-השבועה מתמודד כנגד אויב העומד בדרכו להגשים את מטרתו או להגן על אדונו, הוא רשאי לבצע בדיקת ריכוז כפעולת תנועה כדי להעצים את נשקו הנבחר. מחצית מתוצאת בדיקת הריכוז מתווסף לנזקו של הנשק הנבחר, במידה והוא מצליח לפגוע באויב בהתקפתו הבאה המתרחשת באותו הסיבוב שבו ביצע את בדיקת הריכוז. נזק נוסף זה עוקף כל סוג של הפחתת נזק.
זימון משרתים (ד"ל): כבול השבועה מסוגל לזמן בעלי ברית קסומים לעזרתו, כאשר מטרתו או אדונו נתונים בסכנה. פעם ביום, הוא מסוגל להשתמש ביכולת דמוית לחש של זימון מפלצת 5 בדרגת מטיל השווה לק"פ שלו. היצור המזומן חייב להיות מנטייה התואמת את זו של כבול השבועה.
כוחו הבלתי ניתן לעצירה של המשרת האלמותי (ע"ט): שום מחסום רגיל או קסום לא עומד בדרכו של כבול-שבועה המחזיק ביכולת זו, בדרך להגשמת מטרתו או ציות לפקודות אדונו. כאשר הוא נתקל במחסום לא קסום החוסם את דרכו (כגון קיר לבנים או יצור כלשהו) הוא יכול לבצע בדיקת ריכוז כנגד הד"ק הנדרש לשבירת החפץ באמצעות כוח (במידה וזה יצור החוסם את דרכו, כנגד ד"ק השווה ל-10 + ק"פ היצור + מתאם הכוח שלו) כפעולה רגילה. אם הוא מצליח, המחסום חייב להיכנע למסירותו הקסומה של כבול-השבועה, ונפתח בפניו תוך כדי התבקעות הלבנים מהן הוא בנוי, או עיקום המתכת ממנה הוא מורכב. אזור במחסום הגדול מספיק כדי לאפשר את המעבר של כבול השבועה חוטף מיד מספיק נזק כדי לגרום להריסתו. חורים נפרצים בחומות, דלתות מתבקעות לשניים, והשפעות דומות מתרחשות כאשר כבול-השבועה נתקל במחסום אשר עומד בדרכו. יצורים שהושפעו מיכולת זו מופלים מיד על הקרקע (אין הצלה) וסופגים כמות נזק השווה לתוצאת בדיקת הריכוז של כבול-השבועה.
הקנסאי ממשיך לצעוד (ע"ט): כבול-שבועה חזק במיוחד מסוגל להמשיך ללכת גם כאשר היה אמור להיות מושמד. כאשר הוא היה אמור להיות מושמד על ידי התקפה שגרמה מספיק נזק כדי להביא אותו ל-0 נק"פ או על ידי כל סוג אחר של השפעה (כגון התפוררות), הוא מיד זוכה בנק"פ זמניות בכמות השווה לתוסף שיש לו במיומנות הריכוז. נק"פ זמני זה חופף (לא נצבר) עם הנק"פ הזמני שכל כבול-שבועה מקבל כאשר הוא מגיע ל-0 נק"פ. אם גם נק"פ זמני זה אובד לפני שכבול-השבועה מספיק לרפא לפחות נקודת נזק אחת דרך אמצעים קסומים (כגון לחשי גרימה), כבול-השבועה זוכה להזדמנות שלישית ומקבל את ה-5 נק"פ הזמניות הרגילות שהוא מקבל מיכולת הריפוי המהיר שלו. אם גם נק"פ זמני זה אובד, כבול-השבועה מושמד בצורה סופית.
קריאה לבעלי ברית (ד"ל): כבול-שבועה בעל יכולת זו יכול להשתמש ביכולת זימון המשרתים שלו 3 פעמים ביום, ומזמן יצורים כמו לחש זימון מפלצת 9.
צ'י מושלם (י"ד): יכולותיו דמויות הלחש ועל-טבעיות של כבול-השבועה אינן מושפעות משדה נוגד-קסם, או כל השפעה אחרת המבטלת את הימצאותו של קסם (כגון לחש הפגת קסם המכוון כנגד היצורים אותם זימן כבול-השבועה).
נשק דגול בידיו של המשרת המוחלט (ע"ט): רק כבול-שבועה בעל 10 דרגות כקנסאי מסוגל לקבל יכולת זו, הנותנת לנשק הנבחר שלו מעמד של עתק כאשר הוא בידיו. הנשק הנבחר נחשב כנשק אגדי (גם אם עדיין הקנסאי עוד לא השיג 11 דרגות במקצוע הקנסאי, ולכן עוד לא העלה את התוסף הכולל של נשקו ל11+ ויותר), וזוכה ליכולת ייחודית כלשהי. יכולת זו צריכה לתאום את אופיו של כבול-השבועה ואופי מטרתו או אדונו. יכולת זו יכולה לחקות לחש מדרג הגבוה מ-9, או לאפשר שימוש בכוח שלא זמין באמצעות לחשים. על השחקן והשה"מ לעבוד ביחד כדי ליצור יכולת ייחודית הראויה לעתק שכזה, ומומלץ להשתמש בעתקים הדגולים שבמש"מ כדוגמאות. ההגבלה על כוח יכולת זו נתונה בידיו של השה"מ, כך שההגדרה "יכולת" יכולה להיות יכולת דמוית לחש אחת, או סדרה של יכולות על-טבעיות, או אפילו הענקת תבונה לנשק. כמו התוספים הקסומים שהקנסאי מעניק לנשקו, גם יכולת זו פעילה רק כאשר הנשק בידו. עם זאת, כאשר הנשק נסרק באמצעות לחשים כגון גילוי קסם, אבחון או ניתוח מקסם, כוחותיו המלאים מתגלים.
תכונות מיוחדות: כבול-שבועה שומר על כל היכולות המיוחדות של יצור הבסיס, חוץ מיכולות מקצוע על-טבעיות או דמויות לחש. הוא מקבל בנוסף את התכונות המפורטות להלן:
ריפוי מהיר (ע"ט): לכבול-שבועה יכולת ריפוי מהיר על-טבעית, ולכן היא אינה פועלת בשדה נוגד קסם (או השפעות דומות). כאשר היא פעילה, הוא מסוגל לרפא בכל סיבוב 2 נקודות נזק. המאפיין המיוחד של יכולת זו מתחיל להשפיע רק כאשר כבול-השבועה היה אמור להיות מושמד עקב התקפה כלשהי שהביאה אותו ל-0 נק"פ או פחות. כאשר זה קורה, כוח הצ'י שבגופו של כבול-השבועה נכנס לפעולה, ומיד מעניק לו 5 נק"פ זמניים. נקודות פגיעה זמניות אלו מחזיקות אותו שלם עד שהוא מצליח להתרפא בצורה קסומה כלשהי – כאשר הוא מרפא לפחות 1 נק"פ, הוא מתחיל להשיב לעצמו נק"פ באופן רגיל באמצעות הריפוי המהיר. אם התקפה נוספת מצליחה להוריד את ה-5 נק"פ הזמניות האלו, גופו של כבול השבועה מתפרק והוא מושמד.
קשר לנשק הנבחר (י"ד): כאשר כבול-השבועה תוקף באמצעות הנשק הנבחר שלו, הוא זוכה לתוסף כשרון 2+ להתקפה ולנזק. כאשר הוא משתמש בכל נשק אחר, הוא סופג מחסר 4- לגלגולי התקפה.
פרץ כוח מהעולם שמעבר (ע"ט): כאשר כבול השבועה משתמש ביכולת פרץ הכוח של מקצוע הקנסאי, משכו של פרץ הכוח מוכפל (כלומר, מספר הסיבובים של משך פרץ הכוח שווה לדרגתו כקנסאי, במקום מחצית מדרגתו).
התמודדות עיקשת במיוחד (י"ד): כבול-השבועה יכול להחליף כל בדיקת קשיחות או רצון שעליו לבצע בבדיקת ריכוז, במידה והתוסף שיש לו במיומנות הריכוז גבוה מהתוסף שיש לו באותה ההצלה. תוצאתה של בדיקת הריכוז משמשת כתוצאה של ההצלה. כבול השבועה יכול להשתמש ביכולת זו רק במידה ויש לו את יכולת ההתמודדות של הקנסאי.
הקרנת צ'י עצומה (ע"ט): כבול-שבועה המשתמש ביכולת הקרנת הצ'י של הקנסאי מוסיף את דרגתו המלאה כקנסאי לבדיקות תרמית, דיפלומטיה איסוף מידע ואיום. אם הוא כבר מוסיף את דרגתו המלאה לבדיקות אלו (בגלל שיש לו 7 דרגות כקנסאי), הוא מעתה מוסיף כפול מדרגתו כקנסאי לבדיקות אלו.
העברת צ'י למען המטרה (י"ד): כבול-שבועה בעל יכולת ההענקה של הקנסאי מסוגל להשתמש בה רק כדי להעניק מכשרונו לבן ברית המחויב לקדם את מטרתו של כבול השבועה או לשרת את האדון אותו הוא משרת (כגון קנסאי אחר). בנוסף, הוא מסוגל גם לשאוב כשרון מבעלי בריתו – כאשר הוא משתמש ביכולת ההענקה (פעולת סיבוב מלא ובדיקת ריכוז בד"ק של 10 + ק"פ בעל הברית), הוא יכול להחסיר עד לנקודה 1 לכל דרגת דמות מתוסף ההתקפה הבסיסי של בעל בריתו ו/או מאחד או מכל תוספי הצלות הבסיס, ומעביר חצי מהכמות לעצמו. הקנסאי מחזיר את הכוח לבן הברית שעה לאחר מכן, כאשר הוא עוזב אותו ושב לבן הברית. אם בן הברית נהרג לפני שהכוח המוענק מועבר חזרה, הכוח מיד עוזב את הקנסאי. אם הקנסאי מושמד לפני שהכוח המוענק מוחזר, בן הברית צריך להצליח בהצלת קשיחות (ד"ק 10) או למות גם הוא (ויש סיכוי רגיל שבן הברית יהפוך לכבול שבועה אם החזיק בדרגות כקנסאי, כאשר כוח הצ'י עוזב את כבול השבועה ועובר אל בעל הברית; בן הברית לא חייב להיו תבאמצעה של שליחות קריטית למען מטרתו או אדונו כדי להפוך לכבול-שבועה בצורה שכזאת).
מצביא צ'י אגדי (י"ד): כבול-שבועה שהפך למצביא צ'י (זכה ליכולת בשם זה של הקנסאי) הוא מן היצורים הנחושים ביותר שקיימים בעולם, קשור למטרתו ואדונו כפי שאבן קשורה לאדמה. הוא לרוב ימצא בראשו של צבא מאמינים עצום, או מפקד על כוח ענקי במצודה שמורה היטב המקודשת למטרה לה התחייב כבול-השבועה בחייו. כבול-השבועה אינו זוכה ליתרונות הרגילים של יכולת מצביא הצ'י, ובמקום זאת מעניק תוסף +4 להתקפות, הצלות רצון ובדיקות ריכוז לכל בעל ברית הרואה אותו והמאמין באותה מטרה כמו כבול השבועה או מציית לאותו אדון. נוסף על כך, מראהו האלמותי מעורר יראה ופחד באנשים חלשי אופי. הוא זוכה ביכולת נוכחות מאיימת – כל אויב הרואה את כבול השבועה מסתער או תוקף חייב לבצע הצלת רצון (ד"ק 20 + מתאם הכריזמה של כבול-השבועה) או להיות מזועזע למשך דקה 1. יצורים בעלי פחות ק"פ מכבול-השבועה שנכשלים בהצלה נעשים מבוהלים למשך דקה 1.
הפחתת נזק (ע"ט): לכבול-שבועה הפחתת נזק 15/קסם.
עמידויות (י"ד): לכבול-שבועה עמידות לחשמל 10, לקור 10, לחומצה 10, לאש 10.
התנגדות לגירוש (י"ד): לכבול-שבועה התנגדות 6+ לגירוש, אך הוא חסין להתקפות גירוש המבוצעות על ידי כוהנים שנטייתם תואמת לנטייתו, או המאמינים באותה מטרה כמוהו או מצייתים לאדון שלו.
תכונות: הגדל את תכונות יצור הבסיס כדלהלן: כוח 2+, זריזות 2+, כריזמה 6+. כאל-מתים, לכבולי-שבועה אין ערך חוסן.
מיומנויות: כמו יצור הבסיס. כבולי שבועה מוסיפים את מתאם הכריזמה שלהם (במידה והוא חיובי) לבדיקות ריכוז במקום מתאם החוסן.
כשרונות: כבול-שבועה זוכה בכשרונות עמידות משופרת ופ"ח משופרת בנשק הנבחר שלו אלא אם הוא כבר מחזיק בהם, גם אם יצור הבסיס אינו עונה על הדרישות.
סביבה: כמו יצור הבסיס.
ארגון: בודד
דירוג אתגר: עד 6 ק"פ: 1+. 7-10 ק"פ: 2+. 11-13 ק"פ: 3+. 14-17 ק"פ: 4+. 18-20 ק"פ: 5+. 21 ק"פ ומעלה: 6+.
אוצר: כפליים מהרגיל.
נטייה: תמיד סדר (כלשהו).
התפתחות: על פי דרגה (מיוחד, ראה סעיף "דרגות מקצוע" למעלה).
מתאם דרגה: - (7+)


__________

כן, אני אוהב קנסאי יותר מדי :mrgreen:
צריך עזרה עם הד"א והמתאם דרגה. אני משער ש4+ כי היכולות שלו מאוד תלויות בדרגות המקצוע. אבל לגמרי לא בטוח.
יצור לדוגמא בקרוב.

הערות, הצעות, הארות, בקשות, סגידות (רצוי סגידות :p ).
 
מגניב!
יש לו יותר מדי יכולות לטעמי שהוא מקבל מדרגות במקצוע אחר. זאת אומרת זה לא שזה כמו אביר הטומאה שזה מקצוע נגדי, זה סתם!

חוץ מזה גזע מעולה!

נ.ב- מאיפה הבאתה את מקצוע הקנסאי?
 
מגניב. עוצמתי בצורה מטורפת, משהו שלא הייתי מאפשר לשחקנים שלי לשחק, אבל מגניב.

אוגמה, דווקא הפלאפ סטנדרתי. זה לא שחסרים אל-מתים שקיימים כדי להשלים משימה כלשהי או לקיים איזו שבועה- אבל הבחור הזה עושה את זה עם סטייל. הוא מפוצץ חומות בכוח המחשבה, הוא מזרים צ'י דרך כלי הנשק, והוא מסרב להתפרק כשהוא אמור לעשות את זה. אני רק לא מבין למה הוא מזמן יצורים, או למה הוא מאבד את היכולות העל-טבעיות ודמויות הלחש שלו (מה שמעשית אומר שלוחם כבול שבועה יהיה חזק משמעותית מפלדין או נזיר כבול שבועה).

מתאם הדרגה מטורף, לפחות 7+. למרות שאם תשאל אותי, הכי נכון פשוט לרשום "--" יפה ובטוח.
 
דבר ראשון! קנסאי זה מאגניב! קשה מא לקלקל משהו שקשור בקנסאי! ולא אכזבת אותי, עשית את זה ממש מעולה. למרות שהביצוע של הקראנץ' חביב, בלבד הרעיון מפצה על זה.בתכל'ס יש יותר מדיי דגש על פיצוציות והשמדה (כרגיל), חוץ מזה מאגניב לאללה.
הייתי שם במתאם דרגה 8 או אפילו 9, זה חזק בטירוף.

אגב, גם אני לא הבנתי למה לזמן יצורים?
 
הממ. אני חושב שחלה כאן אי הבנה - כבול השבועה מאבד את יכולות המקצוע שלו, שזה כולל גם יכולת הטלת לחשים. בעצם, אני רוצה שהוא ייאבד כל יכולת מקצוע שאינה משהו כמו תוסף למיומנות או כשרון (כי אין הגיון בכך שלוחם מאבד פתאום את כשרונותיו או הדברים שלמד). הבעיה היא שאם אני כותב שהוא מאבד גם יכולות יוצאות דופן, הוא יכול לאבד דברים שאינם ממש "יכולות" אלא דברים שאני לא רוצה שהוא ייאבד. בכל מקרה, הזימון היה כדי לפצות על איבוד יכולת הטלת לחשים, וגם כדי להרחיב את היכולות שלו ולהוסיף יותר נופח ורבגוניות ליכולות (כמו שנאמר, הרוב די מפציץ והרסני).
אז אני חושב שאני צריך להוסיף לגבי איבוד יכולת הטלת לחשים.

הקנסאי בא מהמדריך השלם ללוחמה, וזה פשוט המקצוע הכי מגניב שקיים.

היכולות שמתקבלות ממקצוע אחר הן, כמו שאמרתי, כדי לפצות על יכולות שנאבדו. אכן, לוחם בעצם לא ייאבד שום יכולת ועל כן יהיה סופר דופר חזק. אבל רק רגע.. למי אכפת :mrgreen:

ולשאלה למה הוא בכלל מאבד יכולות מקצוע על טבעיות - כי הוא כל כך מוקדש למטרה, שרק כוחותיו כקנסאי ממשיכים לפעול. למה רק על טבעיות ודמויות לחש, כי זה לא הגיוני שהוא יאבד דברים שהוא למד בצרוה לא קסומה (כגון כשרונות נוספים).
אני אתקן שם את הניסוח.

ואגב, אף אחד לא שם לב לכשל הלוגי ביכולת "כוחו הבלתי ניתן לעצירה של המשרת האלמותי", שהוא יכול תיאורטית לעשות 1000 נקודות נזק לחלק בחומה, אבל כמות מוגבלת מאוד של נזק ליצורים :p (ומכיוון שאף אחד לא שם לב, או שלאף אחד לא היה אכפת, אני לא הולך לשנות את זה).

וכן, אקזלטד עשה לי שטיפת מוח והשמות של היכולות ארוכים בצורה מערערת. אבל זה מגניב :cool:

לסיכום - תודה לכל ההערות, ההארות, והסגידות במיוחד :D

הפרוייקט הבא שלי (במידה ואייסל לא ירצה לחדש את כבשן הבדולח) - בהשראת הספר החדש שלי (hint hint).
 
the Nerubian אמר/ה:
אוגמה, דווקא הפלאפ סטנדרתי. זה לא שחסרים אל-מתים שקיימים כדי להשלים משימה כלשהי או לקיים איזו שבועה- אבל הבחור הזה עושה את זה עם סטייל.
אכן. אבל לא כל דבר חייב לחדש כדי להיות מוצלח - לפעמים מספיק לקחת רעיון נדוש ולעשות אותו כמו שצריך.
היישום המכאני פחות מעניין אותי (לא נודע בשיטה, גם עם מקל באורך מטר), אבל המסביב חביב.
 
חזרה
Top