• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עיר: לפלעו[משחק מלים], העיר הנעלמת

forte

פונדקאי ותיק
עיר זאת היא העיר התאומה למבוך הלקדובו, היא מייצגת את התמונה מהשקפת העולם של הננסים(שהיא בהחלט שונה).

לפלעו, העיר הנעלמת

קונספט: עיר המוגנת באלפי אשליות ובעלת היסטוריה של מלחמה נגד מבוך הלקדובו שמי שמצליח לעבור את כול האשליות מגלה שהעיר עצמה היא אשליה אחת גדולה והאמיתית ממוקמת במקום אחר.

מפה: את המפה ניתן למצוא כאן(היא נועדה להמחה בלבד, אני יודע שהיא גרוע...)(black angel, אני מקווה שאין לך בעיה אם זה שהכנסתי את אאוסט).
השביל הגדול מוגן בקשם אשליה חזק שגורם לכול מי שעובר בשביל לסבול מחסר -20 לבדיקות הישרדות למיצאת חוש כיוון. בקצה השביל הגדול כבר כמעת על ההר בוא נמצאת העיר המזויפת נמצא כפר הגבול. השביל עצמו מתפתל ובשביל להצליח לשמור על חוש כיוון בוא יש להצליח בבידקת הישרדות ד"ק 25(לא כולל המחסר). היתרון של השביל הוא שקל להדהים להגן בוא נגד אויבים ולכן נוח שהוא יהיה הדרך היציאה להיכנס ולצאת(גם אם הוא סותר את האהבה של הננסים לאויר צח... אך עדיף להשאר בחיים. מלבד זה במערה יש מספר רב של פתחי אוורור סודיים ומשוכללים).

היסטוריה : כשהקובולדים נסגו לתוך מבוך הלקדובו, הננסים הבינו שהם ביתרון עליהם והחליטו לסוג ולהתבצר בעצמם. המידע על העיר אינו ממש ידוע לאף אחד מלבד המועצה המתעתעת וכתוצאה אין סכנה שישחטו את המידע.
העיר ספגה עבדה קשה מצד הקובולדים כשהמשלחת שלהם לא חזרה מהמוך, אך הם מאמינים שזה סתם פעלול ושיום אחד כול הנעדרים יעשו להם "בו" מאחורי איזה קיר.

מקומות חשובים : העיר אינה אוהבת מקומות באמת של קסם אך יש מספר מקומות אקזוטיים ש"נחשבים" למקומות חשובים:
מגדל התעתוע של המועצה המתעתעת : זהו מגדל שנמצא בראש הגבעה עליה ממוקמת העיר. המגדל מוגן במספר רב של אשליות וגם כמה קסמי אשליה. כול המגדל מוגן במנעולי קסם שהאדון הגדול הטיל. המנעולים לרוב פתוחים ואינם מונעים כניסה אבל מהקומה השלישית כבר הכניסה אסורה. מהקומה השלישית לחשי מלכודות אוטומטיות המוגנות בידי לחש אזעקה מונעות כניסה נוחה למקום, אפילו בעזרת לחש נקישה.
קומה הרביעית נמצאים מגורי המועצה- המקום בוא מתגוררים כ20 אשפי אשליות וטרובדורים.
בקומה החמישית נמצא האולם הגדול- אולם מגודל אך קטן מהקומה הרביעית בוא נמצאים 21 כסאות בלתי נראים והוא כולו עשוי להראות כאשליה מגודלת של חדר אוצר. מי שנוגע במשהו לא רק שזכאי להצלה נוספת(ד"ק 21 לכול ההצלות) נגד האשליה אלה שאזעקה מופעלת. המועצה מודעת לאשליה ולכן יכולה להתנגד לה באופן אוטומטי.
בקומה השישית והקטנה מכולם נמצא חדרו של האדון- לפלעו, זהו האדון הגדול. חדרו מוגן בכמעט 10 מנעולי קסם שאחרי כול אחד מופעלת מלכודת של בדיון דגל.
בקצה המגדל נמצא כדור בדולח גדול. יש אומרים שזהו סוג של עתק שמחזיק את שליותיה של לפלעו! האדון הגדול שולט בכדור ומגן על העיר.
המקדש של גארל ניצוץ זהב: זהו מגדל מלא עמודים מצופי זהב. הגנות קסומות מגנות על העמודים. המקדש הוא המקום בוא ננסים שעייפו מהיום באים לנוח ולהשיב כוחות ולהתייעץ עם חכמי העיר, כוהניו של גארל ניצוץ זהב. הקירות מצופים בחרטים מכסף למניעם ואפילו בחלקים היותר "סוערים"(לא אלה שבאים אליהם בשביל לנוח, יותר בקצה השני) ישנם כמה ראשי קובולדים. את המגדל מנהיגים כוהני המגדל שוחרי השלום ובראשם עומד כוהן טוב לב שעוזר לנזקקים ומחלק עצות חכמות על ימין ועל שמאל(רובם "תתפללו לגארל, הוא יביא לכם מנוחה! 'עוד יבוא שלום עליכם, עוד יבוא שלום עליכם ועל כולם!'").
עיר הננסים: לפלעו האמיתית מוגנת באשליה ענקית הדומא להעלמות מהעין אדירה, במקומה ישנו סוג של בדיון תמידי שגורם לכול העולם מלבד המועצה והכוהן הגדול לחשוב שעיר הננסים היא במיקום בער שממול למבוך הלקדובו, בעת שאויב אינו רצוי מגיע, הם מעלים את אלפי האשליות שלהם ומונעים ממנו להכנס. מה שגורם לכול העולם שנכנס מההר לחשוב ששם עיר הננסים. האשליה הן בעיקרנפילה ארוכה ארוכה ממצוק. אם יום אחד אויב יצליח לעבור את האשליות הוא ימצא את עצמו באמצע גבעה של שום מקום ויבין שעבדו עליו(הכניסה לעיר מוגנת בעוד אשליה, אלה שגם למצוא אותה לא יעזור משהו. עזבר במפה). זוהי עיר הננסים(ניתן לצאת מכלל אנחה שיש עיגול בעובי 30 מטר שמקיף את הגבעה ועליו חל אשליה מרחבית (ד"ק 30 נוגד) שמי שנכשל בוא נופל לנהר בעומק 45 מטר. מי שעובר את זה צריך לעבור מספר רב[בערך 2ק4] בדיונות מתכוננים ורק אז לגלות שכול המקום הוא סתם הר, ואז לעבור מלכודת מרצח הזוי[נטען אוטומתית](ד"ק 35) ואז להצליח נגד תוואי אשליה(29) ואז הוא מגיע לפתח של השביל).

ממשל: הכוהן הגדול נחשב לראש הממשלה, זה שמחליט אם כדי לגדל בננות או אגסים, כדי לסחור בירקות אם אאוסט הרחוקה (אם עושים עיר עולם מערכה אז אם כבר אז כבר). ידוע שהכוח שעומד מאחורי הכוהן הגדול והקובע באמת זה לפלעו, אדון המועצה. שרי הביטחון הם המועצה ובראשה עומד לפלעו הם קובעים אם לתקוף[תשובה - לא], אם יש חשש שיגלו אותם וכו'. בשעת צורך כשהאויב קרוב לחדור את הגנות העיר המזויפת(עיר הננסים) הם הולכים ומשתמשים במתחי צבע, טשטוש ומגוון הבדיונות בשביל להדוף את הכוח אחורה מההר, דבר אשר מחזק את דעת העולם בנוגע למיקומם של הננסים.

מקומות מרכזיים : הננסים אוהבים לצחוק ביחד, להתאסף וככלל לבצע את הדרישה הטבעית לחיים.
המקדש של גארל ניצוץ זהב : עליו כבר דיברתי במקומות חשובים. הוא מקום התאספות של ננסים עייפים רבים שבאים לנוח כאן אחרי העבודה.
השוק: השוק הוא מקום בוא עפים מטבעות מתפוצצים, אנשים נופלים לבורות לא מזיקים ואנשים נטלים הפוכים מדי פעם. בסך הכול זה חלק מהיום יום של האנשים. ההגבלה היחידה על הפעלולים היא שהאיכרים שעבדו ובמביאים סחורה למחירה אינם סובלים מהפעלולים ויכולים למכור את סחורתם בשקט לננסים הפוכים או אשליות למיניהן של ננסים. המקום הזה עשוי להיות סיוט בלהות של כמעת כול מי שאינו ננס.
פונדק יעיין האלפים המהול : זהו פונדק ראשי מאוד בוא אנשים רבים מגיעים בשביל להרים כוסית. הוא נחשב לפונדק מצוין לכול דבר[גם מבחינת המחירים] אך יש לו גם דברים מכול הסוגים(מי שרוצה יכול לקבל שיכר גרוע ושני מ"נ וגם יכול לקנות בשני מ"ז, לבחירתו). המנהל הוא איכר שמנמן וחביב שכינויו הוא המוזג הרחמן.

אישיים חשובים: במקום מספר אישיים חשובים שמתחזקים את העיר.
לפלעו: זהו אשף אשליות חזק למדי, החוזק האמיתי שלו נמצא בעתק שיש אומרים שגארל ניצוץ זהב בעצמו יצר. היא התגלגלה לידיו של לפלעו שוחר השלום שהחליט לבנות בעזרתה אימפריה של ננסים! ללא כול צל של ספק בעזרת העתק לפלעו יכל להביס את מבוך הלקדובו אך הוא אינו מעוניין להכניס את עצמו לקרב. הוא מאמין ששימוש התקפי בעתק עלול להביא הרס גדול מהמצופא ואף עשוי להביא עליו הרס, שכן הוא אינו שולט בוא מספיק.
ככלל לפלעו מסרב להשתתף בקרב(למרות שהוא מוכן ליעץ ולהגן על העיר בשמחה!). הוא מחזיק עסק משפחתי של חנות חפצי קסם נאה. שמה של העיר בא ממנו.
לפלעו הינו אשף אשליות 18.
הכוהן הגדול: שמו הוא גאל(קרוב לגארל), הוא כוהן דתי מובהק בעל השפעה מדהימה על התושבים שמושפע באופן מדהים לא פחות מלפלעו. הוא ננס נעים, מקשיב ומתחשב. הוא יודע לשמח אדם עצוב במילות חוכמה שלפלעו אומר לו להגיד והוא מיצג את גארל ניצוץ זהב ללא כול צל של ספק! הוא מלמד את הקטינים על חשיבותה של משפחה, אוהב להשתתף בפעלולים למיניהם וכו'.
גאל הוא כוהן 15 ותחומי ההשפעה שלו הם הגנה וטוב.
המוזג הרחמן : זהו מוזג ידוע שמנהל את פונדק יין האלפים המהול , הוא אדם שאוהב לצחוק ולשתות, שאיש אינו יודע איך הוא אינו משתכר לעולם! הוא זה ששומע את דעות האם שמדברים בינהם, הוא אינו מושפע או מרגל של לפלעו(לצערו של לפלעו) אך הוא יודע להשתמש בהשפעה שיש לו על האם לטובת דעותיו.
שמו הוא גרבו והוא מומחה 13.

משטר ומלחמות: אין ממש משטר בעיר עצמה שכן אין ממש צורך(למרות כול התעלולים מעתים הם הפעמים שזה יוצא מכלל שליטה). בשעת הצורך ישנו ארגון שוטרי השיכר שדואגים שהדברים לא יצאו מכלל שליטה ושלא יגלו את הסוד של העיר. הם כולם למעשה חברי המועצה ובראשם עומד לפלעו אך הם מאמינים שזהו ארגון נפרד, גם אם מכיל בדיוק את אותם אנשים. בשעת מלחמה על כול ננס לנשות להשתמש באשליות הכי חזקות על ביתו, ולתת לשוטרי השיכר לעשות את העבודה שכן הם משמשים גם כסוג של צבא(והם חזקים!). שוטרי יודעים להשתמש בהגנות של אותו עתק שלפלעו מחזיק לטובתם ויודעים בדיוק "איפה לדרוך ואיפה לא".

אוכלוסיה : ישנה את האוכלוסייה בעיר לפלעו, וכלל בממלכה לפלעו(במפה יוסבר הכול).
העיר לפלעו - זוהי העיר המרכזית, לצורכי חישוב היא עיר גדולה.
ננסים 96%,
בני אנוש 2%,
בני מחצית 1%,
גזעים אחרים(לעולם לא קובולדים) 1%.
לפלעו מכילה כ18,000 תושבים.
הממלכה כולה: הממלכה מורכבת מלפלעו, ומהרבה כפרים קטנים ומאחזים שמסביבה. כול הממלכה כמובן מוגנת וכל הממלכה אינה יודע את הסוד.
ננסים 79%,
בני אנוש 9%,
בני מחצית 5%,
אלפים 3%,
גמדים 2%,
אחר 2%(לעולם לא קובולדים).
בממלכה יש כ33,000 תושבים(18,000 מהם נמצאים בעיר לפלעו*)
* לא חשבתי במדיוק את האחוזים של העיר והממלכה, אך אני מאמין שזה אפשרי אם חוצים כמה ננסים לרבע...

מסחר : הננסים סוחרים לעיתים עם אאוסט, אך באופן כללי הם אינם ממש זקוקים למסחר שכן ביער התבואה משגשגת.

יעדי הרפתקנים : המקום אינו הכי משגשג להרפתקנים אך יש מספר מקמות טובים:
חנות חפצי הקסם של לפלעו : זוהי חנות חפצי קסם גדולה שניתן להשיג בא כמעת כול חפץ קסם בשובי של עד 80,000!(הרבה יותר מכול מה שאפשר להוציא בעיר[טבלה במש"ם עמוד 136], את הכסף הרגיל שאפשר להוציא ניתן על כול מה שאינו חפצי קסם). החנות עשויה זכוכית יפה ובלתי שבירה ומנוהלת ע"י משפחתו של לפלעו. היא עצמה אינה נמצאת בעיר לפלעו אלה בסוג של כפר קטן שכולו מסתובב סביב החנות. בתוך החנות יהיו הרבה מגילות ומוטות. כול החפצי קסם ביחד שווים בערך 300,000(שזוהי הגבלה מטורפת על העסק)!
פונדק יין האלפים המהול : כבר הסברתי עליו, הוא יעד קטן להרפתקנים ונמצא בעיר לפלעו. ניתן למצוא בוא מודעות קטנות מ"מישהו גנב לי את היבול" ועד "מפלצת נוראה רמסה לי את היבול".
פונדק כוס הכסף : זהו פונד שנמצא לא רחוק ממגדל התעתוע . ניתן למצוא בוא מספר רב של מודעות להרפתקנים והצעות להצטרף לכמה ארגונים קטנים. איש מבורדס אינו דבר נדיר והוא מקום שהרבה אנשים שמי שנכנסים אליו, ויוצא, בדרך כלל גם יוצא מהממלכה בעקבות הרפתקאות. הפונדק עצמו הוא פונדק ברמה בינונית.
כפר הגבול : זהו כפר קטן שנמצא בקצה הממלכה, קרוב להדהים ליציאה. לעיתים כשיש בעיות מגייסים לשם הרפתקנים או במקרי חרום את המועצה המתעתעת בשביל לפתור אותם. אם הרפתקן ישאר שם לפחות שבוע סביר שהוא יתקל בבעיה שבאה מבחוץ שהיא צ'אנס ל"מיני הרפתקה"(למעשה סתם קרב אבל לא נורא...).

קבוצות: יש בעיר מספר קבוצות שבונות את העיר:
המועצה המתעתעת: זוהי מועצה שמכילה כשמונה טרובדורים, שמונה אשפי אשליות, אשף הקסמה ונוכל מומחה במלכודות. דרגת מגולגלת אקראית(1ק6+ 6) והמנהיג שלהם הינו לפלעו. הקבוצה עצמה אינה מכילה ננסים קבועים[תמיד ננסים], אלה רק לפלעו הינו קבוע. כשמישהו נהרג אז מחפשים מחליף שלו ע"פ אותה תבנית שמאפשרת לתחזק את העיר באופן נוח.
הם לנים במגדל המתעתע.
בעת שיש פשיטה מצד הקובולדים שכמעת ומצליחה לעבור את האשליות של ההר בעיר המזויפת הם מגיעים להדוף אותם מההר כאילו הוא היה שלהם. היתרון בטקתיקה הוא שאם ביום מין הימים תהיה בעיה רצינית והם יצליחו לחדור את ההגנות(דבר אשר יכול לקרות בקלות בעזרת חבורת הרפתקנים רבת עוצמה) אז זה לא ממש יעזור להם. תפקידם כמובן לדאוג ששום מידע לא ידלוף אל התושבים...
בעת שאחד הננסים מהמועצה מת אז מחפשים ננס נאמן וחזק שממלא את התפקיד. על הננס להוכיח את עצמו בפני המועצה לפני שהוא יוכל להתקבך ויגלא לו הסוד.
כוהני גארל ניצוץ זהב: זוהי קבוצה כללית מאוד של כל הכוהנים העובדים וגרים במקדש. בעת בעיה או צרה בדרך כלל יפנו אל הכוהן הקרוב בעיר.
המקדש הוא גם סוג של בית מקדש ומקום אליו אנשים בורחים בשעת צרה. הקבוצה הנ"ל נועדה לתחזק את המקדש וליצג אותו.
המשלחת של לפלעו: ללפלעו יש חנות חפצי קסם מבין הגדולים בעולם כולו! על-כן בדומא לחנות חפצי הקסם במבוך הלקדובו ללפלעו יש ארגון קטן של הרפתקנים מכול הסוגים[הוא לרוב משאיר הודע בפונדק כוס הכסף על כך שהוא צריך הרפתקנים ושולח אותם להשיג לו דברים ממעל להר.
שוטרי השיכר: אלה הם בדיוק המועצה המתעתעת אלה שכאן הם עובדים להרגעת הפגנות, השתקת בעיות ומניעת בריחה שלא בדרך הראשית(דבר אשר עשוי לגלות את הסוד, יוסבר במפה), פותרים בעיות צבאיות וכו'.
אדוני החיות: אלה הם ארגון שאוהב מאוד צמחים, הוא מעת ידוע שכן יש עליו מודע בפונדק כוס הכסף(כשמשלמים טוב מודעות נשארות הרבה זמן!), זהו ארגון של אוהבי חיות שחלקם פרשו לחיות יותר קרוב לאאוסט. הם מנצלים את יכולת הדיבור אם חיות של הננסים בשביל להתידד אם יצורים. המהנהיג שלהם הוא איזה דרואיד בדרגה 5 והם דואגים שהמלחמה של הקובולדים בננסים לא תגרום יותר מדי נזק לטבע.

אקלים: בדומא למבוך הלקדובו, האקלים הינו של יער ממוזג למעלה, למרות שעל הגבעה זה שילוב של יער ממוזג וגבעה ממוזגת(לוקחים את שתי הטבלאות ומשלבים). למרות זאת עיר הננסים הינה תת קרקראית בכלל.

צורת בניה: הננסים בנו לתוך ההר. הם נמצאים מתחת לפני השתחת אך יש מספר רב של שבילים אשר מובלים החוצה(גם אם הדרך ארוכה). המקום עצמו בנוי מתחת לפני האדמה אך בבתים רגילים כמו של בני אנוש. האזור של העיר לפלעו עצמו הוא מערה עבה כול כך עד שמלבד זה שלא רואים את השמים אין לזה השפעה. באיזור השביל הגדול יש בתים המתחפרים בתוך קירות המערה עצמה.


זהו. איך העיר?

עריכה: ערכתי את החלק היסטוריה והעברתי את המפה למקום יותר בהתחלה לצורך הנוחות ולמניעת אי הבנות.
 
עיר מעולה- הכל ערוך יפה מאוד אבל יש לי שאלה. מה תעזור העיר הזאת להרפתקאה אם אף אחד כמעט לא יכול להגיע אליה- אי אפשר לעשות בעיר הרפתקאות אלא אם כן נולדת שם.
יש לי עוד שאלה. אם בעיר יש 18 אלף איש ויש שם שני אחוזים של בני אנוש אז זה יוצא בערך כמה עשרות של בני אנוש נכון? אם אף אחד כמעט לא יכול להגיע לעיר אז איך יש שם כל כך הרבה אנשים?

forte- לטיפולך.
 
כמו שמרתי יש שם הגנות רבות, התקבנתי שבשעת מלחמה/כאויב לא רצוי פולש אין לו סיכוי להגיע רחוק שכן מפעלים עליו את ההגנות.
כנראה שלא אבהרתי את עצמי- יערך מתישהו בקרוב(בדגש על המתישהו).
 
העיר מעולה ומעניינת,קראתי את הכל וכמעט שלא מצאתי מה להעיר(וזה די ממש נדיר),מלבד להעלות את דרגת לפלעו ל-18,להעלות את דרגת המועצה ל-1ק6+6,ולהוסיף כמה זמן העיר קיימת ואיך לפלעו חי כל כך הרבה זמן(אני משער בגלל העתק אבל תסביר)?חוץ מיזה מה האורך של הדרך ומה מקור המים.

סך הכל העיר עם הכי פחות הערות עד כה,אני שמח שהכנסת את אאוסט לכל העניין.
 
אז forte, אתה אומר בעצם שבן אדם לא מזיק כמו הרפתקן יכול להיכנס כרצונו לעיר ואוייב לא יכול? אם כן, אז איך בדיוק יודעים מי רע ומי לא? ואם מגיע מישהו שנראה כמישהו טוב ובעצם הוא מרגל?
 
וככלל זה ע"פ השערה, הם לא יכניסו קובולד ולחש צעיף/שינוי עצמי יתגלו בצ'יק ע"י גילוי קסם.

בקשר לדרגה- אתה לא הראשון שמעיר לי את זה(כן בפורום אבל לא בסך הכל...). אני אשנה.
ולגיל- אני אמצע איזה תירוץ...
ולציר זמן- כמו שאמרתי, כשיהיה עולם מערכה עם עידנים אני אדאג לפלעו וללקדובו ואבנה להם ציר זמן. עד אז אני מעדיף להמתין.

טוב אז תודה רבה על התגובות. עוד משהו או שאני יכול לפרסם את זה בעץ הראשי?
 
אתה צריך לפחות להגיד לפני כמה זמן העיר נוצרה,זה ממש לא תלוי עולם מערכה ושנים לעולם(העולם לא יהיה בן 1000 שנה,יותר בסגנון של 100,000 שנה)
 
לא בטוח, העולם מערכה שלי לדוגמא לא נוצר לפני 100,000 שנה.

ואני לא רואה מה ביג דיל בזה שכשיהיה לנו היסטוריה אני הערוך את הודעתוי בקשר ללפלעו ולמבוך הלקדובו. מה הביג דיל?

חוץ מזה יש עוד משהו?
 
חזרה
Top