• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עיר: עיר נמל אנושית זולמיראן(ZULMIRAN)

hilik

פונדקאי מהשורה
האימפריה הגדולה מיזארדולן
תיאור בסופר קיצור:שושלת נסיכי אנוש ברבריים שנקראה מיזארדולאן לבית אוסיג, ירדה מהרי מישאל לאורך הנהר הגדול בדרך המוכרת כיום כדרך המזרח הגדולה, עד אשר הגיעו לשפך הנהר הגדול, שם הקימו את כפר הדייגים שלימים הפך לזולמיראן העיר הגדולה.
בדרכם לאורם הנהר הקימו כפרים רבים בכל כפר הציב אוסיג את אחד מבניו ומספר מאנשיו.
העלילה: שנים נלחמו בני מיזארדולן בבני שבט האורקים גודאר רבים נפלו חללים. אוסיג החליט לצאת לנדידה ולעזוב את האזור מוכה המלחמה והרעב ולתת לאנשיו מקום טוב יותר לחיות. הוא נמלך בעצת השאמאנים ושם באספת השבטים הוחלט לרדת מההר לאורך נהר קזון. גששים נשלחו לבדוק את השטח ובפיהם בשורות רעות השטח קשה למעבר ושורץ ענקים ושאר מפלצות. האספה כונסה שנית והוחלט לבוא במשא ומתן עם שבט האורקים בו נלחמו שנים ויחד לצאת לדרך חדשה. אוסיג שלח מספר מאנשיו הם התחזו לאורקים ובאו אל מנהיג שבט האורקים גודאר. הם הציעו לו לצאת ללחום בענקים כיוון שכך (אל האורקים) אמר להם בחלום. מנהיג האורקים הסכים להצעה ויצא למלחמה עקובה מדם ואז כשכבר נראה הקץ על שבט האורקים באו בני מיזארדולן בראשות אוסיג הם ריפאו את פצועי האורקים, הכו בענקים, והביאו איתם אוכל וציוד. לאחר תום הקרב ניגש אוסיג אל מנהיג האורקים והציע לו לבוא איתו, לעזוב את ההר שכוח האל ולמצוא עתיד חדש למרגלות ההר, היכן שיש הרבה צייד, מזון ומים. בהתחשב בעזרה ובמצב אנשיו החליט מנהיג האורקים להתלוות אל בני האדם הם לחמו יחדיו, ונדדו במורד ההר האורקים פנו מזרחה אל המדבר הגדול ואוסיג ובניו פנו מערבה. הם הקימו כפר קטן על ראש גבעה החולשת היטב על עיקול הנהר בשפך נהר קזון (שנקרא בפי האורקים גוראד) אל הנהר הגדול. מנהיג שבטי האנוש אוסיג הציב את בנו בכורו ומספר מאמיצי חייליו באותו הכפר, והמשיך במסעו. וכך לכל בן מבינו נתן אזור, וחלקת ארץ. עד אשר ישב את כל חופו של הנהר הגדול. הם בנו חקלאות, ומסחר באמצעות דוברות שנעו לאורך הנהר.
כעבור זמן שלח אוסיג שליחים לתור את הארץ, בשוב השליחים סיפרו כי מדרום יש אזורים ירוקים נרחבים ואחריהם משתרע יער גדול. אוסיג החליט לשלוח שליחים על מנת להביא עצים מהיער ולראות האם נתן לישב גם איזור זה. משלחת של לוחמים ופועלים אורגנה ויצאה עם ציוד מתאים בכדי לכרות עצים, ולהשיט אותם על הים אל כפרו של אוסיג. אך כאשר הגיעו נכונה להם הפתעה, אלפים. האלפים תקפו בכוח והשמידו את משלחת אסיפת העצים. כשראה אוסיג כי המשלחת ממאנת לחזור שלח אחריהם משלחת נוספת, כשחזרו סיפרו לו כי אלפים תקפו את המשלחת, אוסיג החליט לא לחזור אל היער בכדי לא להיתקל באלפים, אך זה לא עזר לו, האלפים תקפו. הם הביא עימם בהמות גדולות. גדולות מספיק עד שהיו יכולות לשאת אדם על הגב ולרוץ במהירות של ארבעים רגליים. הם נלחמו בשבטי מיזארדולן עד חורמה. היו יוצאים מהיערות, רכובים על גבי הבהמות שלהם, יורים חיצים לכל עבר, ורומסים את אויביהם. אז קם אוסיג וכינס את האספה שוב, באספה הוחלט לגייס את כל השבטים ולצאת למלחמה באלפים. לאחר גיוס החילות, הצבאות נאספו זה מול זה בעמק באשאר, שם התחוללה המלחמה הגדולה הראשונה על מיזארדולן. האלפים הובסו, אך אוסיג מת בקרב. בניו החליטו לבצר את כל כפריהם המרכזיים לאורך הנהר, כמו כן הם קרו לעיר הגדולה היושבת על שפך נהר הקזון אל הנהר הגדול(לא מדובר באל כמו פילור אלא באל כמו עד אילו), טל אוסיג.לאחר מות אוסיג, עלה לשלטון זולמיראן, בנו בכורו היושב בטל אוסיג. הוא גייס שוב את הצבאות, והניס את שבטי האורקים שישבו הצפון האימפריה, הוא גם נילחם באלפים והניס אותם אל תוך היער וביצר את טל אוסיג. וגם את כפרו הראשון של אביו, (לימים זולמיראן). זולמיראן היה לוחם דגול ומת בקרב מול שבט ענקים בני ההר מישאל. לאחר מותו ,בנו רודין בא תחתיו. הוא נקרא בפי כל: "רודין הבנאי" הוא בנה מקדשים מפוארים ל(אל בני האדם) (אלוהות נוספת כל שהיא), ויסד את דרך המזרח הגדולה, הוא גם קרא לעיר הגדולה זולמיראן בשמה, לזכר אביו.

פירוט על מקומות שהוזכרו:
הרי מישאל: הרים שתוחמים את כל האימפריה מצפון. נחשבים למקום שורץ מפלצות, ניתן למצוא שם שבטי אורקים, ובני אנוש ברברים (אפשרות גם לעיר גמדים תת קרקעית(.
הנהר הגדול: נהר ענק שמרכז את כל הנהרות שיורדים מהרי מישאל. הנהר חוצה את כל האימפריה מצפון מערב, שם הוא נובע. עד המזרח, שם הוא נשפך אל הים.
נהר קזון\גוראד: אחד מהנהרות שנובעים מהרי מישאל ונשפכים אל הנהר הגדול. הנהר תוחם את האימפריה ממערב.
מדבר הענקים: למעשה המדבר הוא איזור סלעי למרגלות הרי מישאל שמאופיין באדמת לס. (שימו לב לא מדובר באזור חולי אפשר לקרוא לזה גבעות חמות).
עמק באשאר: זהו עמק גדול מכוסה כרי דשא הוא נמצא בדרום האימפריה על גבול היער שתוחם את האימפריה מדרום.

זולמיראן בירת מיזארדולן
קונספט: העיר כיום, היא פסגת הטכנולוגיה, הקסם, התרבות והדמוקרטיה. היא מוקפת חומות שיש, ושעריה עשויים זהב. לעיר יש חוף ענק, והנהר הגדול חוצה אותה באמצע. במרכז הנהר ישנו אי, עליו עומד הארמון. יש בעיר שלוש תארי אצולה מרכזיים התקפים בכל האימפריה. מערכת אכיפת חוק פרושה בכל העיר, ובכוננות גבוהה. ישנם שלושה מקדשים בעיר. נמל ענק. צריח קוסמים. הרעיון המרכזי הוא עיר שבכר שכחה מה זה קרבות היא מיועדת יותר לחיים רגילים ולשלום – שימו לב הפוטנציאל של העיר הוא בעיקר לנוכלים מרגלים רוצחים שכירי שמבצעים שירותי פשע עבור האצילים כמו בכל מערכת דמוקרטית במו"ד .

גיאוגרפיה: מצפון במרחק של כ40 ק"מ מהעיר מתנשא רכס מישאל, ומדרום בערך כ 35 ק"מ נמצא היער של האלפים. חוף הים נמצא ממערב לעיר. וכל שאר הממלכה, נמצאת ממזרח.
הנהר הגדול זורם ממזרח למערב לכל האורך (יחסית במרכז) של הממלכה ונשפך לים במרכז העיר.
נהר הקזון יורד מהרי מישאל וזורם אל הנהר הגדול. חוץ ממנו יש עוד כמה נהרות שנובעים בהרים ונשפכים אל הנהר הגדול.
מקומות מרכזיים:
צריח הקוסמים – מגדל הבנוי על שן סלע שיוצאת מתוך הים במרחק 200 מטר מהחוף. הדרך היחידה להגיע אל המגדל היא לעוף. במגדל מתגוררים כמה מגים חזקים במיוחד. הוא נועד לפקח על הקסם בעיר, ולשמש אקדמיה מתקדמת לקסם. שם גם יושבת מועצת הקוסמים ומחוקקים חוקים בנוגע לשימוש בקסם, וגם תקנות מחירים על כל מה שקשור בקסם.
כל אחד מהמקדשים – שלושה במספר (אחד מהם הוא זה שבנה רודין לאל בני האדם, עוד אחד לאל הגמדים, ועוד אחד לאלוהות אפלה כל שהיא, שבנוי מתחת לעיר במנהרות אותם חפר הדרקון)
הנמל - מחולק לכמה מרינות.מכיל אונגרים ענקיים לשימור סחורות, ומנופי ענק. ישנה גם מרינה לדייגים, לסירות מלחמה, לסירות שיט\נוסעים ולסירות פרטיות.
פונדק האריה הצהוב – הוטל ענק מכיל מאות חדרים, מהפחותים ביותר, עד חדרים יוקרתיים. ומספר גדול של מסבאות. ואולמות שמיועדים להיות אולמי ריקודים או הופעות ושאר דברים כאלה.
ארמון המלוכה – מכיל את אולם הנשפים הגדול את בית המשפט העליון ואת משרדי הממשל. לכאן הולכים בכדי לשלם מיסים ודברים דומים.
הקולוסאום – שם מתקיימות תחרויות שונות ושאר דברי בידור. אחד לשנה המקום נפתח לקהל הרחב ללא תשלום ומציע חודש שלם של בידור לכולם. (התייחסו לזה כאל קרנבל או קרקס)
פונדק התפוח המורעל –מקום מפוקפק (אנשים מהעולם התחתון אצילים שבאים לשכור מרגלים וכו')
העיר התחתית – זה המנהרות שהדרקון חפר. אפשר להתייחס אל זה כאל ביוב מוגדל (ספר השהם עמ' 101) אפשר למצוא שם מפלצות פחותות דרג, או דבשים לא חביבים במיוחד (לדוגמא פירטים שרוצים למכור סחורה גנובה) ושאר זוממי מזימות.
השוק – אין מה להוסיף.
הבזאר- מין היכל קניות גדול בו מוכרים חומרי גלם בסיטונאות. ניתן למצוא פה גם חומרים אותם צריך בכדי לרקוח חומרי אלכימיה, שיקויים ודברים דומים.
ובקיצור עיר תיירות למו"ד. (כן גם דברים כאלה צריך. וחוץ מזה תחשבו על כל מה שאפשר לעשות במקום שאפשר לעשות בו הכול – כר פורה לנוכלים מרגלים מתנקשים ודומיהם).

מקומות חשובים:
כל מה שהוזכר למעלה וגם:
הנפחייה של אוסאר - הנפחייה הגדולה ומרכזית ביותר בעיר שם אפשר להזמין הכול כולל חפצים קסומים מלאכת מחשבת וכו'. העבודה לוקחת לרוב כ2-10 ימים. בתוספת תשלום קטנה ניתן לקבל את החפץ בדואר.
בנק הגמדאים - אם יש לך ערמות של זהב זה המקום הבטוח ביותר בעולם לשים אותו מעולם לא הצליח לגנוב מבנק הגמדאים עלות שכירת כספת היא 5 מ"פ וגם 2% מהסכום על כל שנה(או חלק משנה) שהכסף נמצא בבנק.
בית ספר למגיה: היכל גדול המכיל ספריה כיתות לימוד ומגורים מקומות אימון וכו'. ניתן לרכוש שם כישרונות על כסם תמורת חודש אימונים ותשלום 10000 מ"ז לחודש הראשון ועוד 7000 מ"ז לכל חודש נוסף.
משרדי הממשל - ישנם מיסים אותם כל השוהים בעיר חייבים לשלם מי שלא משלם (ונתפש) משלם קנס של פי עשרים ממה שלא שילם בנוסף ישנם מיסים על כל העסקאות נעשו בעיר כל חודש שוהה משלם 2 מ"כ, ומתגורר משלם מ"כ אחת. מיסי עסקאות הם 5% מהעסקה, ועוד 1000 מ"ז עבור כל 10000 מ"ז מעל ל100000 מ"ז (קצת מסובך? אני ישתדל לפרט יותר בהמשך).
הבית של סורה - המקום מתפקד כמו בית בושת, אך יש טוענים שזהו המרכז לכל פעילויות הפשע בעיר. ישנם גם שמועות, כי סורה היא מנהיגת גילדת שיר הליל, הפועלת בעיר. אלו הם השמועות העיקריות, ניתן להוסיף שמועות רבות כיד הדמיון.
בית ספר לגלדיאטורים - רחבת אימונים שמוקפת בבנין שבו מחסנים חדרי מגורים וכו'. כאן אפשר ללמוד את כל הכישרונות אותם לוחם לומד תמורת חודשיים של אימונים (כל יום לפחות 8 שעות) ו15000 מ"ז.

היסטוריה: לרודין הייתה בת יפהפייה. כה יפה, עד שמספרים שאפילו האלפים היו מתפעלים מיופה. שירים נכתבו על יופה. וגברים רבים ביקשו את ידה. יום אחד הופיע אדם לבן גוף בפני רודין. יפה תואר ויפה מראה היה, וידו משוכה בכל. ובכל אשר פנה הצליח. הוא נשא את ביתו של רודין לאישה, ואז התגלה טבעו האמיתי, היה זה דרקון זהב. אחד מעצומי זרקוני הזהב שקיימים. הוא בירך את העיר זולמיראן, ובנה אחרי שפך הנהר אי סלע הבוקע מתוך הים ועל האי בנה מגדל שראשו בשמים. הוא לקח אל המגדל את אהובתו, ומשם שלטו שניהם בזולמיראן ביד רמה, והובילו את זולמיראן לשגשוג והצלחה. במשך 500 שנה שלטו בזולמיראן. המלכה היפה מריאה, זכתה לאריכות ימים כמו שאף בן אנוש לא זכה, אך בבוא היום היא מתה. הדרקון האומלל ביכה את אהובתו במשך שנים. הוא בנה סביב לעיר חומה אדיה של ברזל, ומתוך הים הוציא שני צריחי אבן אדירים שחלשו על כל האזור. הוא שיעבד את תושבי זולמיראן וציווה עליהם לחצוב מנהרה מתחת לסלע, בכדי להציף את העיר, ולהשקיע אותה מתחת למים, כמו שאהבתו שקעה עם מות מריאה היפה. אך אז, לפני שניפץ בזעמו את הסלע, ומציף את העיר נגלתה איליו רוחה של אהובתו. היא יצאה מתוך המים, והראתה לו את בנו. בנו יחידו, אותו רצה להטביע ביחד עם העיר. כשראה הדרקון הגדול את בנו, נמלך בדעתו מהצפת העיר. הוא סתם חלק מהמנהרות, הפך את חומות הברזל לחומות שיש לבן בוהק, והמליך את בנו למלך תחתיו. ומאז ועד היום שושלתו מושלת בעיר, ובעורקיהם זורם דם דרקונים. יש מספרים שהדרקון מעולם לא עזב את זולמיראן, והוא עדיין מסתתר מתחת לעיר, ומברך את בניו צאצאיו. אך איש מעולם לא אימת את השמועה.

ממשל: המלך הוא גם מושל העיר. חוץ מהמלך ישנם שלושה תארי אצולה מרקיז, ברון, דוכס (לפי הסדר, מהרם לשפל). סגנון השלטון הוא פיאודלי דמוקרטי. כלומר: למלך ישנם מספר מרקיזים תחתיו, ולכל אחד יש צבא נחלה ורכוש משלו. לכל מרקיז יש מספר ברונים תחתיו וכו'.

אוכלוסיה: בעיר מתגוררים כשלושים אלף בתי אב. ועוד כעשר אלף סוחרים ואנשי חוץ שמתגוררים זמנית בעיר (אצילים שהגיעו לנשפים, גלדיאטורים שהגיעו לתחרויות והמשך הרשימה כיד הדמיון הטובה עליכם). בעיר מתגוררים בני כול הגזעים, אך ישנה עדיפות לבני אנוש. סביב לעיר (במרחקים של בין 10 ק"מ ל40 ק"מ) ישנם כפרים שונים. כל הכפרים שיכים לאצילים על ידי חלוקה פיאודלית, ועושקים בעיקר בחקלאות, גידולי קרקע, דיג וגידולי בהמות.

אקלים: האקלים חם ולח כיאה לעיר נמל גדולה. "הזקנים מספרים שלפני שנים ירד בעיר שלג". לרוב הטמפרטורה בקיץ נעה בין 27-36 ,ובחורף 19-26. הלחות משתנה, אבל תמיד מורגשת. התייחסו לזה מבחינת מו"ד כאל מישור ממוזג.

אישים חשובים:
המלך – בן אנוש. דמות אגדית ברמה 25 לפחות (נתון לשיקול דעתכם)
אצילים - מרקיז, דמות ברמה (1ק4 + 12) לפחות 6 רמות אציל. ברון, דמות ברמה (1ק4 +8) לפחות 4 רמות אציל. דוכס, דמות ברמה (1ק4 +4) לפחות 2 רמות אציל.
המשנה למלך - פייטן פוקלוקני ברמה מקסימאלית עדיף דמות אגדית.
רודמק - האחרי על כל מה שקשור בקסם. הוא מתגורר במגדל הקסמים ומנהל בנוסף את בית הספר לקוסמים. אשף ברמה 15 לפחות.
ברודי – לוחם ברמה (1ק8 + 12) הוא האחראי לבית הספר ללוחמים. משרת את אחד המרקיזים בתור ראש המשמר.
מרוז – לוחם ברמה (1ק8 +12) הוא בעל הקולוסאום ואחד מטובי הגלדיאטורים שקיימים.
קנוסט – איש קרבות ברמה (2ק4 +12) ראש משמר העיר.
רותן – מקצוע כל שהוא עם כמה רמות בתור מביאת צדק או כלבת ציד סך הכול דמות ברמה(1ק4 +12) מנהלת סוכנות הבילוש בעיר.
זומר – אביר קודש ברמה (1ק3 +12) מנהל מסדר כת המגן.
לגבי כל האישים החשובים להוציא המלך לא משנה מה הגזע. או מה הגיל הכול לשיקול דעתכם.
(כל הדרגות נקבעו על פי ספר השה"ם עמ' 138)

צורת בניה: בעיר יש חוקי בניה, שנועדו לשמור על יופייה של העיר. גודל המבנים משתנה, ותלוי ברמתו החברתית של בעל המבנה. כך שלאנשים אצילים מותר לבנות בתים גדולים יותר. העיר בנויה בשלוש שלבים עיקריים: שלב א' רובע הדרקון, הוא מכיל את המקדשים העתיקים, את הארמון, את המרינה של האצילים והנמל הצבאי. ואת כל אזורי האצולה. כאן ממוקם גם הקולוסאום. השלב מוקף בחומת שיש, והשערים עשויים זהב, ופתוחים תמיד. מול כל שער יש כיכר מרכזית. שלב ב' רובע השוק, הוא מכיל את השוק הישן, בתי מגורים של זוטרי האצולה (פקידים ראשי משמר וכו'), מקדש אחד, כניסה לעיר התחתית, פונדק ראש האריה. לרובע נמצאים גם הנמל המרכזי, נמל הסיטונאות, ואזור פריקת הדוברות. הרובע אינו מוקף חומה. שלב ג' רובע הפחים, זהו רוב שטחה של העיר, שם גרים רוב התושבים. שם ממוקם המקדש השלישי, ושאר הדברים. השוק החדש, הבזאר, מעגן כללי. הרובע אינו מוקף בחומה.

מסחר: יצוא: העיר מייצאת בעיקר כלים טקסטיל כלי תחבורה ושאר מוצרים לשימוש ישיר. יבוא: לעיר מייבאים את כל סוגי חומרים הגלם (עצים משי מחצבים וכו').
אחת לשנה מגיע לעיר היריד. מדובר בחודש שלם שבו יש מופעי בידור בכל העיר (קרקס? –לבחירתכם) באותה תקופה כמות תושבי החוץ המתגוררים בעיר מכפילה את עצמה.
בתי עסק: בעיר ישנם שתי גילדות עיקריות להם יש כוח כמעת כמו למרקיז.
א' גילדת הפועלים: גילדה המרכזת את כל שכירי היום.
ב' גילדת היצרנים: גילדה המרכזת את כל בעלי בתי המלאכה.
הגילדות מחולקות ביניהם לתתי גילדות (נפחים סיסים וכו'), שאמורות לפקח על מחירים מיקום וזכויות יוצרים. הגילדות פועלות בכל האימפריה ומשרדיהם ממוקמים בעיר.
גבול עסקה (עמוד 136 בספר השה"ם): 200,000,000 ובתקופת היריד זה מכפיל את עצמו.
העיר מקבלת חקלאות מאזור המרכז ודרום באימפריה. מחצבים מהצפון. עצים מהדרום. וכל השאר מכל השאר.

קבוצות:
כת המגן – כת של אבירי קודש שנאמנים לאל בני האדם (פילור ?). הם רודפים אחר משיגי הגבול בכל מקום, ודורשים צדק וחסד, הם עוזרים לעניים לנזקקים ולשומרי החוק. ובקיצור עושים את כל הדברים שאבירי קודש עושים.
גילדת שיר הליל – כפי שמתואר במדריך השלם להרפתקן.
סוכנות הבילוש – סוכנות שפועלת בכדי לתפוש את "הדגים הגדולים" ולשרת את החוק היבש ואת המלך.


נ.ב. אני עוד יעבור על זה ויערוך את זה שוב
יצרתי גם מפה ראשונה אבל אני לא יודע איך לפרסם אותה פה אז אשמח אם מישהוא יעזור לי.
 
כמה דברים:
1.שמעת פעם על סימני ניקוד?תוסיף פסקים,נקודות וכו'.
2.אתה הרבה יותר מידי מפריד באקלים של ערים שכנות.
3.זה לא מספיק להגיד שמות של מקומות-תפרט עליהם
4.הכל ממש לא מובן(בעיקר הרקע),תפרט כמעט על הכל ותסדר את זה.
5.העצלנות כאן ברורה-במקום לכתוב את הדברים אתה משווה אותם לימינו ,מה שיוצר בלבול ואי הבנה.
6.אני לא רואה שום דבר הגיוני בהכל,סתם אסופה של דברים מבולבלים וכביכול מגניבים.
7.אין שום קונספט חוץ מאסופה של דברים מבולגנים שכביכול מגניבים.
8.ממש התאמצתי ליקרוא,אי הסדר גדול,השפה לא מובנת-ניסית פשוט לכתוב כמו סופר טוב ולא הלך לך(אתה לא טולקין)
9.האוכלוסייה מוגזמת בעליל(תסתכל על ההסברים בעיר אאוסט)
10.איזה סיבה יש לבני אדם ולאורקים להיפגש ולהגיד:"היי בואו ניהיה חברים ונקים אימפריה משותפת"?איזה סיבה יש לאלפים רכובים על חיות ענק לתקוף אותם?

עד שלא תענה על השאלות האלה ותשפר בהתאם,תפרט עוד,ותעשה את העיר הגיונית-אין מה לדבר.
 
1. בטיפול כרגע.
2. הערים הם לא שכנות הם די רחוקות והאקלים לא כל כך בהבדל קיצנוי פשוט ניסיתי להיות ריאלי בנוגע לאקלים של עיר נמל ועיר שהיא מדברית אבל יושבת על נהר.
3. לגבי כל המקומות אני יפרט על הכל אבל עדיין לא היה לי זמן אז כתבתי את העיקר רק בכדי לראות מה אתם חושבים שכדאי לי לשפר.
4. את הרקע אני אפרט וירחיב שוב הכל עניין של זמן.
5. שוב לא היה לי זמן אז נתתי דוגמאות בכדי שתבינו למה הכוונה אני כמובן ירחיב בהמשך.
6. לאחר שאני יעבור על החומר אני מקווה שהכל יראה ברור יותר.
7. אני מנסה ליצור דבר גדול שצריך להיות בו הרבה ולכן יש קצת מכל דבר בסופו של דבר אני רוצה ליצור ארץ מסביב לשני הערים האלו.
8. לגבי השפה זו השפה שלי אני אנסה קצת לרדת מהעץ. :mrgreen:
9. גם אני חשבתי כך אבל חלק מהקטע של העיר זה שיש בה הכול לאיש הפשוט ולכן ממילא היא מוקד משיכה לאנשים פשוטים וכאלה יש הרבה. בכל מקרה אני מכווה להצליב מידע עם הערים עליהם אני מתבסס.
10. בני האדם והאורקים חיו בתקופה בה היה מסוכן לחיות לבד זו תקופה של מלחומות וכו' רציתי לכתוב את זה אבל פשוט לא היה לי זמן זה בתיפול ויש סיפור מאחורי העסק.
לגבי חיות הענק מדובר על סוסים רגילים אבל החיות שהיו לבני הממלכה היו בעיקר צאן כך שבהמות שניתן לרכב עליהם בהחלט נראות גדולות.

א' אשמח לקבל מעט עזרה בבנית העיר השנייה קרי עיר המלחמתית יותר "טל אוסיג" מי שרוצה יכול להשאיר לי הודעה פה או לישלוח לי אימייל ל[email protected] אני אשמח.
ושוב תודה לכל מי שניסה ליקרוא ונתן הארות והערות אני ינסה להשתפר.
 
"עיר מדברית שיושבת על נהר?" המשפט נוגד את עצמו. אלה אם זה לא נהר מים, או שזה נהר עני מאוד (מה שלא ממש אפשרי), אז זה לא מדבר. מדבר זה אזור שקשה למצוא בו מים. ולא קשה למצוא נהר.
 
תראה, אתה לא עונה על אף אחת מהשאלות של black angel, אתה סתם מרצה דברים לא קשורים-
1.
2. אני אישית לא הבנתי את האקלים, קהיר לא רחוקה מהים ויותר דרומה יש אזור יחסית מיוער(ממש בקצה), הרוב זה מדבר אבל אתה צריך לתת את זה במונחי מו"ד.
3. את העיקר? אין כאן שום שום שום קונספת, לא הבנתי הרבה יותר ממלים לא קשורות שאתה תפרט עליהן אחר כך... כך לדוגמא את מבוך הלקדובו- "עיר שמוגנת ע"י מבוך שנוצר לעצור את הננסים". כך את אאוסט- "עיר על עצים של אלפים בעלי חקלאות משגשגת". כך את שלך- "עיר עם 3 מיליון איש בסגנון של קהיר".
4. אנחנו לא רוצים שתרחיב, אנחנו רוצים להבין! ותעשה לי טובה, לי קצת הרבה זמן לא היה לי זמן להיות בפורום אבל עד שאני נכנס ועושה משהו אני נותן לעצמי את כול הזמן שצריך(כמו עכשיו).
5. שוב, אל תרחיב- תפרט ותסביר.
6. גם אני מקווה.
7. תתחיל מדברים קצת יותר קטנים, אל תלך ישר לאימפריה לפני שבכלל קראתה על איך בונים ערים במש"מ. תקרא, תקשיב להערות(ותבצע על פי הן כנראה...) ותבנה גרסא משופרת[ונורמלית] של העיר.
8. לא נורא שפה לא טובה, אם הזמן משתפרים אבל תנשא להתחיל בשפה נמוכה, ואז להעלות את הרמה, שפה גבוה זה דווקא טוב מאוד ונותן יותר הנאה ויכולת התבטאות טובה בהרבה!
9. תקרא את המשמ"מ ומהר, והעיר הכי הכי הכי הכי הכי הכי גדולה מאוד מאוד תהיה עם 25,000(כרך שזה ה של הה!).[אני לא אומר שהאימפריה לא יכולה להיות מיושבת אכו שרמותה בישובים ומאחזים שמבאים אותה לסך של אפילו 500,000, אבל זה גם הרבה מדי!).
10. ומי נלחם במי שהיו מלחמות? "היי ידי האורק בוא נהיה ביחד שכן המלחמה שאני ואתה נלחמים זה בזה מסוכנת לנו, אז בוא נתגונן ביחד מעצמנו!". המלחמה הייתה של האורקים בבני אנוש ובשאר הזעים, אורקים הם שוחרי מלחמה שמאמינים שכול העולם הוא שלהם, אלפים הם סוחרי שלום. תחליף ומהר את המצב.
 
טוב אני עידכנתי את זה וניסיתי להתיחס למה שנאמר.
אני ינסה להביר שוב:
א' טל אוסיג לא יושב על הים אלא רחוקה ממנו האי בצד השני של האימפריה.
ב' יש ערים מדבריות ליד נהרות "קהיר" לדוגמא ולכן זה האקלים שחשבתי שיהיה הכי מתאים.
ג' אני מצתער שזה נראה שלא עניתי על מה שדרק אנג'ל אמר אם תקראו את הנתונים עכשיו אחרי שעידכנתי תראו שניסיתי להתיחס לכל מה שנאמר.
ושוב תודה לכל המאירים המעירים המגיבים ובעלי הרצון הטוב.
 
אני מניח שהעידכון שלי יענה על כל מה שאמרת אנא קרא ותהנה (אני לפחות מקווה שתהנה).
אני קראתי את יוצר הערים בספר השע"ם הרבה פעמים ואני עדיין חושב ש3 מיליון זה הכמות האידיאלית, אך מיכוון שאני דעת יחיד אני אשנה את זה אני ינסה להצליב מידע על בסיס הערים עליהם אני מתבסס.
הקונצפט של העיר הוא עיר נמל אנשוית אזרחית פתוחה וליבראלית - כמדומני שניסיתי להבהיר זאת רבות.
אם אתה עדיין חושב שזה לא מתאים אנא פרט יותר מדוע אתה חושב כך, תודה.
 
קראתי את ההגדמה והסתכלית ברפרוף-
הרבה יותר טוב! סיפור מגניב למדי וקונספת חמוד. רק עדין יש לי בעיה קלה- אלפים אינם ברברים שרוכבים על בהמות לשדי הקרב, אלפים הם יצורים חכמים שמעדיפים דיבורים על פני קרב, רובם קוסמים והקשת הוא הכלי המוסרתי שלהם.
זהו לא היה קרב עקוב מדם אלה קרב מפוצץ בכדורי אש, תחסיסים והוא היה גם כן כשלפני שהוא הגיע לקצו אורקים כבר לא היו בשדה הקרב.
בנוסף האורקים לא יגידו "הם הצילו את אבות אבותינו, אז נסלח להם ונהיה חברים". הם יגידו "מה א'כפת לי מאבא שלי שיצוד לבד, לכבוש! לכבוש! לכבוש!".
לא הגיוני שבני האנוש והאורקים שהוא יותר זמן מעד שעל כול אורק ביצעו בדיקת ריפוי מוצלחת/לחש(אני רציני! אורקים אינם חבובים נחמדים... וחוץ מזה הם תוהו רע!) ריפוי.
המלחמה באלפים ממש לא נשמעת לי וגם הקטע עם האורקים, גם הפוך זה לא משהו כי אלפים הם עם גאה שרואה בבני אנוש נחותים.
 
מדובר על אלפי עצים.
אל תדאג גם כאן יש סיפור אני אפרסם אותו בהמשך הלילה או מחר(אני הרוג :D חייב לישון מוקדם :lol: ).
תודה על העידוד והתמיכה ;)
 
באמת השיפור מורגש מאוד,אך לא בטל אוסיג...
חוץ מהערותיו של פוהצ'ה אני רוצה להמליץ לך לעזוב את הקטע של האימפריה ואת טל אוסיג וליבנות עיר אחת שהיא מיזארדולן,ככה תוכל להיתמקד רק בה(שגם ככה השנייה לא ממוקדת בכלל) וככה היא גם תוכל להיכנס לפרויקט(תחשב ברצינות,אין שום מצב להכניס אימפריה לעולם הזה). תוריד את הקטע עם האורקים ותהפוך אותה לעיר אנושית בעיקר,תפרט עוד(בעיקר במקומות,תיסתכל בעץ הראשי).
אני יודע שזה שינוי ניכר אבל זה יהפוך את העיר לנורמלית ויפה,והשינוי נחוץ פה-אין שום סיכוי שהאורקים באמת יתנהגו ככה.
אני לא מבין איך יש כרי דשא באזור מדברי ואיך יש שם כל כך הרבה ענקים.
תוריד את הקטע עם עידן השחר הראשון(את זה אתה יכול להוסיף בעולם משלך שיתאים לזה).
מה הקטע עם אל הנהר האדיר?
העיר כיום, היא פסגת הטכנולוגיה, הקסם, התרבות והדמוקרטיה.
תוריד את זה,ומהר...אתה יכול להגיד שעיר מאוד מפותחת מבחינה טכנולוגית,רווית קסם,ועשירה בתרבות ובדמוקטיה-אבל מה שכתבת זה מוגזם.
תוריד את כמות האוכ' ומהר-בתקופה הזאת ערים של 10,000-30,000 נחשבות ערים גדולות,אז 3,000,000 זה מוגזם לגמרי!!!
 
וחוץ מזה יש כמה מהפכות אורקים בערים.
ושים לב שהם די התרחקו זה מזה יש עיר שהיא אנושית יותר ויש עיר שהיא יותר אורקית.
ההפרדה היא הגורם ששמר על האורקים קרובים אל בני האנוש(כמה אירוני :) ).
ועם הזמן גם אורקים משתנים הם קיבלו תרבות והפכו מעט פחות שוחרי ריב.
אני יעלה בהמשך גם אורק טיפוסי הם קצת שונים מאלה במגדיר המפלצות, לדוגמא: מקצוע מועדף: לוחם, וכו'. כך שלא בהכרח הם ישר ילחממו הלאה סך הכל הנדידה היתה טובה לכולם בני האנוש לא היו אויביהם היחידים בהרים והשיפור בתנאים שבא ביחד עם הנדידה הגיבוש החברתי שהיה (אולי אפילו אחוז גבוהה של חצאי אורקים) בעיקבות המלחמות זה לצד זה ועוד הרבה גורמים אפשריים.
אל תשכח לא כל האורקים ברבריים ולא כל האלפים אשפים מדובר על הכלל - ולכל כלל יש יוצא מן הכלל, קח לדוגמא את האורקים מוורקראפט 3 הם כרתו ברית עם בני האנוש ושמרו עליה גם לאחר שהסיבה (הדמונים) נעלמה, דברים כאלו קורים אין שום חוקים בנושא הזה.
מקווה שהבהרתי את הנקודה. תודה.
 
הגזמת עם רמות בתי אצולה לגמרי,אני אישית ממליץ להוריד את זה בכלל.
תפרט עוד המון על כל המקומות ועל האישים החשובים.
תוריד את כל הקטע עם השבטים האורקים ותוריד את הקטע עם האימפריה,תעשה עיר גדולה(15,000-25,000) ומסביבה כפרים רבים,אבל לא אימפריה.
כל הקטע עם המיקום ממש מבולבל,תסדר את זה.

אתה צריך להמשיך לפרט עוד הרבה אבל יש שיפור.
 
עידכנתי את כל הדברים שביקשת ושינית עוד כמה דברים ופירטתי עוד קצת. וגם הורדתי את הקטע עם האורקים.
אני בכל זאת רוצה להעלות מפה כדי להראות את כל המקומות.
 
חזרה
Top