האימפריה הגדולה מיזארדולן
תיאור בסופר קיצור:שושלת נסיכי אנוש ברבריים שנקראה מיזארדולאן לבית אוסיג, ירדה מהרי מישאל לאורך הנהר הגדול בדרך המוכרת כיום כדרך המזרח הגדולה, עד אשר הגיעו לשפך הנהר הגדול, שם הקימו את כפר הדייגים שלימים הפך לזולמיראן העיר הגדולה.
בדרכם לאורם הנהר הקימו כפרים רבים בכל כפר הציב אוסיג את אחד מבניו ומספר מאנשיו.
העלילה: שנים נלחמו בני מיזארדולן בבני שבט האורקים גודאר רבים נפלו חללים. אוסיג החליט לצאת לנדידה ולעזוב את האזור מוכה המלחמה והרעב ולתת לאנשיו מקום טוב יותר לחיות. הוא נמלך בעצת השאמאנים ושם באספת השבטים הוחלט לרדת מההר לאורך נהר קזון. גששים נשלחו לבדוק את השטח ובפיהם בשורות רעות השטח קשה למעבר ושורץ ענקים ושאר מפלצות. האספה כונסה שנית והוחלט לבוא במשא ומתן עם שבט האורקים בו נלחמו שנים ויחד לצאת לדרך חדשה. אוסיג שלח מספר מאנשיו הם התחזו לאורקים ובאו אל מנהיג שבט האורקים גודאר. הם הציעו לו לצאת ללחום בענקים כיוון שכך (אל האורקים) אמר להם בחלום. מנהיג האורקים הסכים להצעה ויצא למלחמה עקובה מדם ואז כשכבר נראה הקץ על שבט האורקים באו בני מיזארדולן בראשות אוסיג הם ריפאו את פצועי האורקים, הכו בענקים, והביאו איתם אוכל וציוד. לאחר תום הקרב ניגש אוסיג אל מנהיג האורקים והציע לו לבוא איתו, לעזוב את ההר שכוח האל ולמצוא עתיד חדש למרגלות ההר, היכן שיש הרבה צייד, מזון ומים. בהתחשב בעזרה ובמצב אנשיו החליט מנהיג האורקים להתלוות אל בני האדם הם לחמו יחדיו, ונדדו במורד ההר האורקים פנו מזרחה אל המדבר הגדול ואוסיג ובניו פנו מערבה. הם הקימו כפר קטן על ראש גבעה החולשת היטב על עיקול הנהר בשפך נהר קזון (שנקרא בפי האורקים גוראד) אל הנהר הגדול. מנהיג שבטי האנוש אוסיג הציב את בנו בכורו ומספר מאמיצי חייליו באותו הכפר, והמשיך במסעו. וכך לכל בן מבינו נתן אזור, וחלקת ארץ. עד אשר ישב את כל חופו של הנהר הגדול. הם בנו חקלאות, ומסחר באמצעות דוברות שנעו לאורך הנהר.
כעבור זמן שלח אוסיג שליחים לתור את הארץ, בשוב השליחים סיפרו כי מדרום יש אזורים ירוקים נרחבים ואחריהם משתרע יער גדול. אוסיג החליט לשלוח שליחים על מנת להביא עצים מהיער ולראות האם נתן לישב גם איזור זה. משלחת של לוחמים ופועלים אורגנה ויצאה עם ציוד מתאים בכדי לכרות עצים, ולהשיט אותם על הים אל כפרו של אוסיג. אך כאשר הגיעו נכונה להם הפתעה, אלפים. האלפים תקפו בכוח והשמידו את משלחת אסיפת העצים. כשראה אוסיג כי המשלחת ממאנת לחזור שלח אחריהם משלחת נוספת, כשחזרו סיפרו לו כי אלפים תקפו את המשלחת, אוסיג החליט לא לחזור אל היער בכדי לא להיתקל באלפים, אך זה לא עזר לו, האלפים תקפו. הם הביא עימם בהמות גדולות. גדולות מספיק עד שהיו יכולות לשאת אדם על הגב ולרוץ במהירות של ארבעים רגליים. הם נלחמו בשבטי מיזארדולן עד חורמה. היו יוצאים מהיערות, רכובים על גבי הבהמות שלהם, יורים חיצים לכל עבר, ורומסים את אויביהם. אז קם אוסיג וכינס את האספה שוב, באספה הוחלט לגייס את כל השבטים ולצאת למלחמה באלפים. לאחר גיוס החילות, הצבאות נאספו זה מול זה בעמק באשאר, שם התחוללה המלחמה הגדולה הראשונה על מיזארדולן. האלפים הובסו, אך אוסיג מת בקרב. בניו החליטו לבצר את כל כפריהם המרכזיים לאורך הנהר, כמו כן הם קרו לעיר הגדולה היושבת על שפך נהר הקזון אל הנהר הגדול(לא מדובר באל כמו פילור אלא באל כמו עד אילו), טל אוסיג.לאחר מות אוסיג, עלה לשלטון זולמיראן, בנו בכורו היושב בטל אוסיג. הוא גייס שוב את הצבאות, והניס את שבטי האורקים שישבו הצפון האימפריה, הוא גם נילחם באלפים והניס אותם אל תוך היער וביצר את טל אוסיג. וגם את כפרו הראשון של אביו, (לימים זולמיראן). זולמיראן היה לוחם דגול ומת בקרב מול שבט ענקים בני ההר מישאל. לאחר מותו ,בנו רודין בא תחתיו. הוא נקרא בפי כל: "רודין הבנאי" הוא בנה מקדשים מפוארים ל(אל בני האדם) (אלוהות נוספת כל שהיא), ויסד את דרך המזרח הגדולה, הוא גם קרא לעיר הגדולה זולמיראן בשמה, לזכר אביו.
פירוט על מקומות שהוזכרו:
הרי מישאל: הרים שתוחמים את כל האימפריה מצפון. נחשבים למקום שורץ מפלצות, ניתן למצוא שם שבטי אורקים, ובני אנוש ברברים (אפשרות גם לעיר גמדים תת קרקעית(.
הנהר הגדול: נהר ענק שמרכז את כל הנהרות שיורדים מהרי מישאל. הנהר חוצה את כל האימפריה מצפון מערב, שם הוא נובע. עד המזרח, שם הוא נשפך אל הים.
נהר קזון\גוראד: אחד מהנהרות שנובעים מהרי מישאל ונשפכים אל הנהר הגדול. הנהר תוחם את האימפריה ממערב.
מדבר הענקים: למעשה המדבר הוא איזור סלעי למרגלות הרי מישאל שמאופיין באדמת לס. (שימו לב לא מדובר באזור חולי אפשר לקרוא לזה גבעות חמות).
עמק באשאר: זהו עמק גדול מכוסה כרי דשא הוא נמצא בדרום האימפריה על גבול היער שתוחם את האימפריה מדרום.
זולמיראן בירת מיזארדולן
קונספט: העיר כיום, היא פסגת הטכנולוגיה, הקסם, התרבות והדמוקרטיה. היא מוקפת חומות שיש, ושעריה עשויים זהב. לעיר יש חוף ענק, והנהר הגדול חוצה אותה באמצע. במרכז הנהר ישנו אי, עליו עומד הארמון. יש בעיר שלוש תארי אצולה מרכזיים התקפים בכל האימפריה. מערכת אכיפת חוק פרושה בכל העיר, ובכוננות גבוהה. ישנם שלושה מקדשים בעיר. נמל ענק. צריח קוסמים. הרעיון המרכזי הוא עיר שבכר שכחה מה זה קרבות היא מיועדת יותר לחיים רגילים ולשלום – שימו לב הפוטנציאל של העיר הוא בעיקר לנוכלים מרגלים רוצחים שכירי שמבצעים שירותי פשע עבור האצילים כמו בכל מערכת דמוקרטית במו"ד .
גיאוגרפיה: מצפון במרחק של כ40 ק"מ מהעיר מתנשא רכס מישאל, ומדרום בערך כ 35 ק"מ נמצא היער של האלפים. חוף הים נמצא ממערב לעיר. וכל שאר הממלכה, נמצאת ממזרח.
הנהר הגדול זורם ממזרח למערב לכל האורך (יחסית במרכז) של הממלכה ונשפך לים במרכז העיר.
נהר הקזון יורד מהרי מישאל וזורם אל הנהר הגדול. חוץ ממנו יש עוד כמה נהרות שנובעים בהרים ונשפכים אל הנהר הגדול.
מקומות מרכזיים:
צריח הקוסמים – מגדל הבנוי על שן סלע שיוצאת מתוך הים במרחק 200 מטר מהחוף. הדרך היחידה להגיע אל המגדל היא לעוף. במגדל מתגוררים כמה מגים חזקים במיוחד. הוא נועד לפקח על הקסם בעיר, ולשמש אקדמיה מתקדמת לקסם. שם גם יושבת מועצת הקוסמים ומחוקקים חוקים בנוגע לשימוש בקסם, וגם תקנות מחירים על כל מה שקשור בקסם.
כל אחד מהמקדשים – שלושה במספר (אחד מהם הוא זה שבנה רודין לאל בני האדם, עוד אחד לאל הגמדים, ועוד אחד לאלוהות אפלה כל שהיא, שבנוי מתחת לעיר במנהרות אותם חפר הדרקון)
הנמל - מחולק לכמה מרינות.מכיל אונגרים ענקיים לשימור סחורות, ומנופי ענק. ישנה גם מרינה לדייגים, לסירות מלחמה, לסירות שיט\נוסעים ולסירות פרטיות.
פונדק האריה הצהוב – הוטל ענק מכיל מאות חדרים, מהפחותים ביותר, עד חדרים יוקרתיים. ומספר גדול של מסבאות. ואולמות שמיועדים להיות אולמי ריקודים או הופעות ושאר דברים כאלה.
ארמון המלוכה – מכיל את אולם הנשפים הגדול את בית המשפט העליון ואת משרדי הממשל. לכאן הולכים בכדי לשלם מיסים ודברים דומים.
הקולוסאום – שם מתקיימות תחרויות שונות ושאר דברי בידור. אחד לשנה המקום נפתח לקהל הרחב ללא תשלום ומציע חודש שלם של בידור לכולם. (התייחסו לזה כאל קרנבל או קרקס)
פונדק התפוח המורעל –מקום מפוקפק (אנשים מהעולם התחתון אצילים שבאים לשכור מרגלים וכו')
העיר התחתית – זה המנהרות שהדרקון חפר. אפשר להתייחס אל זה כאל ביוב מוגדל (ספר השהם עמ' 101) אפשר למצוא שם מפלצות פחותות דרג, או דבשים לא חביבים במיוחד (לדוגמא פירטים שרוצים למכור סחורה גנובה) ושאר זוממי מזימות.
השוק – אין מה להוסיף.
הבזאר- מין היכל קניות גדול בו מוכרים חומרי גלם בסיטונאות. ניתן למצוא פה גם חומרים אותם צריך בכדי לרקוח חומרי אלכימיה, שיקויים ודברים דומים.
ובקיצור עיר תיירות למו"ד. (כן גם דברים כאלה צריך. וחוץ מזה תחשבו על כל מה שאפשר לעשות במקום שאפשר לעשות בו הכול – כר פורה לנוכלים מרגלים מתנקשים ודומיהם).
מקומות חשובים:
כל מה שהוזכר למעלה וגם:
הנפחייה של אוסאר - הנפחייה הגדולה ומרכזית ביותר בעיר שם אפשר להזמין הכול כולל חפצים קסומים מלאכת מחשבת וכו'. העבודה לוקחת לרוב כ2-10 ימים. בתוספת תשלום קטנה ניתן לקבל את החפץ בדואר.
בנק הגמדאים - אם יש לך ערמות של זהב זה המקום הבטוח ביותר בעולם לשים אותו מעולם לא הצליח לגנוב מבנק הגמדאים עלות שכירת כספת היא 5 מ"פ וגם 2% מהסכום על כל שנה(או חלק משנה) שהכסף נמצא בבנק.
בית ספר למגיה: היכל גדול המכיל ספריה כיתות לימוד ומגורים מקומות אימון וכו'. ניתן לרכוש שם כישרונות על כסם תמורת חודש אימונים ותשלום 10000 מ"ז לחודש הראשון ועוד 7000 מ"ז לכל חודש נוסף.
משרדי הממשל - ישנם מיסים אותם כל השוהים בעיר חייבים לשלם מי שלא משלם (ונתפש) משלם קנס של פי עשרים ממה שלא שילם בנוסף ישנם מיסים על כל העסקאות נעשו בעיר כל חודש שוהה משלם 2 מ"כ, ומתגורר משלם מ"כ אחת. מיסי עסקאות הם 5% מהעסקה, ועוד 1000 מ"ז עבור כל 10000 מ"ז מעל ל100000 מ"ז (קצת מסובך? אני ישתדל לפרט יותר בהמשך).
הבית של סורה - המקום מתפקד כמו בית בושת, אך יש טוענים שזהו המרכז לכל פעילויות הפשע בעיר. ישנם גם שמועות, כי סורה היא מנהיגת גילדת שיר הליל, הפועלת בעיר. אלו הם השמועות העיקריות, ניתן להוסיף שמועות רבות כיד הדמיון.
בית ספר לגלדיאטורים - רחבת אימונים שמוקפת בבנין שבו מחסנים חדרי מגורים וכו'. כאן אפשר ללמוד את כל הכישרונות אותם לוחם לומד תמורת חודשיים של אימונים (כל יום לפחות 8 שעות) ו15000 מ"ז.
היסטוריה: לרודין הייתה בת יפהפייה. כה יפה, עד שמספרים שאפילו האלפים היו מתפעלים מיופה. שירים נכתבו על יופה. וגברים רבים ביקשו את ידה. יום אחד הופיע אדם לבן גוף בפני רודין. יפה תואר ויפה מראה היה, וידו משוכה בכל. ובכל אשר פנה הצליח. הוא נשא את ביתו של רודין לאישה, ואז התגלה טבעו האמיתי, היה זה דרקון זהב. אחד מעצומי זרקוני הזהב שקיימים. הוא בירך את העיר זולמיראן, ובנה אחרי שפך הנהר אי סלע הבוקע מתוך הים ועל האי בנה מגדל שראשו בשמים. הוא לקח אל המגדל את אהובתו, ומשם שלטו שניהם בזולמיראן ביד רמה, והובילו את זולמיראן לשגשוג והצלחה. במשך 500 שנה שלטו בזולמיראן. המלכה היפה מריאה, זכתה לאריכות ימים כמו שאף בן אנוש לא זכה, אך בבוא היום היא מתה. הדרקון האומלל ביכה את אהובתו במשך שנים. הוא בנה סביב לעיר חומה אדיה של ברזל, ומתוך הים הוציא שני צריחי אבן אדירים שחלשו על כל האזור. הוא שיעבד את תושבי זולמיראן וציווה עליהם לחצוב מנהרה מתחת לסלע, בכדי להציף את העיר, ולהשקיע אותה מתחת למים, כמו שאהבתו שקעה עם מות מריאה היפה. אך אז, לפני שניפץ בזעמו את הסלע, ומציף את העיר נגלתה איליו רוחה של אהובתו. היא יצאה מתוך המים, והראתה לו את בנו. בנו יחידו, אותו רצה להטביע ביחד עם העיר. כשראה הדרקון הגדול את בנו, נמלך בדעתו מהצפת העיר. הוא סתם חלק מהמנהרות, הפך את חומות הברזל לחומות שיש לבן בוהק, והמליך את בנו למלך תחתיו. ומאז ועד היום שושלתו מושלת בעיר, ובעורקיהם זורם דם דרקונים. יש מספרים שהדרקון מעולם לא עזב את זולמיראן, והוא עדיין מסתתר מתחת לעיר, ומברך את בניו צאצאיו. אך איש מעולם לא אימת את השמועה.
ממשל: המלך הוא גם מושל העיר. חוץ מהמלך ישנם שלושה תארי אצולה מרקיז, ברון, דוכס (לפי הסדר, מהרם לשפל). סגנון השלטון הוא פיאודלי דמוקרטי. כלומר: למלך ישנם מספר מרקיזים תחתיו, ולכל אחד יש צבא נחלה ורכוש משלו. לכל מרקיז יש מספר ברונים תחתיו וכו'.
אוכלוסיה: בעיר מתגוררים כשלושים אלף בתי אב. ועוד כעשר אלף סוחרים ואנשי חוץ שמתגוררים זמנית בעיר (אצילים שהגיעו לנשפים, גלדיאטורים שהגיעו לתחרויות והמשך הרשימה כיד הדמיון הטובה עליכם). בעיר מתגוררים בני כול הגזעים, אך ישנה עדיפות לבני אנוש. סביב לעיר (במרחקים של בין 10 ק"מ ל40 ק"מ) ישנם כפרים שונים. כל הכפרים שיכים לאצילים על ידי חלוקה פיאודלית, ועושקים בעיקר בחקלאות, גידולי קרקע, דיג וגידולי בהמות.
אקלים: האקלים חם ולח כיאה לעיר נמל גדולה. "הזקנים מספרים שלפני שנים ירד בעיר שלג". לרוב הטמפרטורה בקיץ נעה בין 27-36 ,ובחורף 19-26. הלחות משתנה, אבל תמיד מורגשת. התייחסו לזה מבחינת מו"ד כאל מישור ממוזג.
אישים חשובים:
המלך – בן אנוש. דמות אגדית ברמה 25 לפחות (נתון לשיקול דעתכם)
אצילים - מרקיז, דמות ברמה (1ק4 + 12) לפחות 6 רמות אציל. ברון, דמות ברמה (1ק4 +8) לפחות 4 רמות אציל. דוכס, דמות ברמה (1ק4 +4) לפחות 2 רמות אציל.
המשנה למלך - פייטן פוקלוקני ברמה מקסימאלית עדיף דמות אגדית.
רודמק - האחרי על כל מה שקשור בקסם. הוא מתגורר במגדל הקסמים ומנהל בנוסף את בית הספר לקוסמים. אשף ברמה 15 לפחות.
ברודי – לוחם ברמה (1ק8 + 12) הוא האחראי לבית הספר ללוחמים. משרת את אחד המרקיזים בתור ראש המשמר.
מרוז – לוחם ברמה (1ק8 +12) הוא בעל הקולוסאום ואחד מטובי הגלדיאטורים שקיימים.
קנוסט – איש קרבות ברמה (2ק4 +12) ראש משמר העיר.
רותן – מקצוע כל שהוא עם כמה רמות בתור מביאת צדק או כלבת ציד סך הכול דמות ברמה(1ק4 +12) מנהלת סוכנות הבילוש בעיר.
זומר – אביר קודש ברמה (1ק3 +12) מנהל מסדר כת המגן.
לגבי כל האישים החשובים להוציא המלך לא משנה מה הגזע. או מה הגיל הכול לשיקול דעתכם.
(כל הדרגות נקבעו על פי ספר השה"ם עמ' 138)
צורת בניה: בעיר יש חוקי בניה, שנועדו לשמור על יופייה של העיר. גודל המבנים משתנה, ותלוי ברמתו החברתית של בעל המבנה. כך שלאנשים אצילים מותר לבנות בתים גדולים יותר. העיר בנויה בשלוש שלבים עיקריים: שלב א' רובע הדרקון, הוא מכיל את המקדשים העתיקים, את הארמון, את המרינה של האצילים והנמל הצבאי. ואת כל אזורי האצולה. כאן ממוקם גם הקולוסאום. השלב מוקף בחומת שיש, והשערים עשויים זהב, ופתוחים תמיד. מול כל שער יש כיכר מרכזית. שלב ב' רובע השוק, הוא מכיל את השוק הישן, בתי מגורים של זוטרי האצולה (פקידים ראשי משמר וכו'), מקדש אחד, כניסה לעיר התחתית, פונדק ראש האריה. לרובע נמצאים גם הנמל המרכזי, נמל הסיטונאות, ואזור פריקת הדוברות. הרובע אינו מוקף חומה. שלב ג' רובע הפחים, זהו רוב שטחה של העיר, שם גרים רוב התושבים. שם ממוקם המקדש השלישי, ושאר הדברים. השוק החדש, הבזאר, מעגן כללי. הרובע אינו מוקף בחומה.
מסחר: יצוא: העיר מייצאת בעיקר כלים טקסטיל כלי תחבורה ושאר מוצרים לשימוש ישיר. יבוא: לעיר מייבאים את כל סוגי חומרים הגלם (עצים משי מחצבים וכו').
אחת לשנה מגיע לעיר היריד. מדובר בחודש שלם שבו יש מופעי בידור בכל העיר (קרקס? –לבחירתכם) באותה תקופה כמות תושבי החוץ המתגוררים בעיר מכפילה את עצמה.
בתי עסק: בעיר ישנם שתי גילדות עיקריות להם יש כוח כמעת כמו למרקיז.
א' גילדת הפועלים: גילדה המרכזת את כל שכירי היום.
ב' גילדת היצרנים: גילדה המרכזת את כל בעלי בתי המלאכה.
הגילדות מחולקות ביניהם לתתי גילדות (נפחים סיסים וכו'), שאמורות לפקח על מחירים מיקום וזכויות יוצרים. הגילדות פועלות בכל האימפריה ומשרדיהם ממוקמים בעיר.
גבול עסקה (עמוד 136 בספר השה"ם): 200,000,000 ובתקופת היריד זה מכפיל את עצמו.
העיר מקבלת חקלאות מאזור המרכז ודרום באימפריה. מחצבים מהצפון. עצים מהדרום. וכל השאר מכל השאר.
קבוצות:
כת המגן – כת של אבירי קודש שנאמנים לאל בני האדם (פילור ?). הם רודפים אחר משיגי הגבול בכל מקום, ודורשים צדק וחסד, הם עוזרים לעניים לנזקקים ולשומרי החוק. ובקיצור עושים את כל הדברים שאבירי קודש עושים.
גילדת שיר הליל – כפי שמתואר במדריך השלם להרפתקן.
סוכנות הבילוש – סוכנות שפועלת בכדי לתפוש את "הדגים הגדולים" ולשרת את החוק היבש ואת המלך.
נ.ב. אני עוד יעבור על זה ויערוך את זה שוב
יצרתי גם מפה ראשונה אבל אני לא יודע איך לפרסם אותה פה אז אשמח אם מישהוא יעזור לי.
תיאור בסופר קיצור:שושלת נסיכי אנוש ברבריים שנקראה מיזארדולאן לבית אוסיג, ירדה מהרי מישאל לאורך הנהר הגדול בדרך המוכרת כיום כדרך המזרח הגדולה, עד אשר הגיעו לשפך הנהר הגדול, שם הקימו את כפר הדייגים שלימים הפך לזולמיראן העיר הגדולה.
בדרכם לאורם הנהר הקימו כפרים רבים בכל כפר הציב אוסיג את אחד מבניו ומספר מאנשיו.
העלילה: שנים נלחמו בני מיזארדולן בבני שבט האורקים גודאר רבים נפלו חללים. אוסיג החליט לצאת לנדידה ולעזוב את האזור מוכה המלחמה והרעב ולתת לאנשיו מקום טוב יותר לחיות. הוא נמלך בעצת השאמאנים ושם באספת השבטים הוחלט לרדת מההר לאורך נהר קזון. גששים נשלחו לבדוק את השטח ובפיהם בשורות רעות השטח קשה למעבר ושורץ ענקים ושאר מפלצות. האספה כונסה שנית והוחלט לבוא במשא ומתן עם שבט האורקים בו נלחמו שנים ויחד לצאת לדרך חדשה. אוסיג שלח מספר מאנשיו הם התחזו לאורקים ובאו אל מנהיג שבט האורקים גודאר. הם הציעו לו לצאת ללחום בענקים כיוון שכך (אל האורקים) אמר להם בחלום. מנהיג האורקים הסכים להצעה ויצא למלחמה עקובה מדם ואז כשכבר נראה הקץ על שבט האורקים באו בני מיזארדולן בראשות אוסיג הם ריפאו את פצועי האורקים, הכו בענקים, והביאו איתם אוכל וציוד. לאחר תום הקרב ניגש אוסיג אל מנהיג האורקים והציע לו לבוא איתו, לעזוב את ההר שכוח האל ולמצוא עתיד חדש למרגלות ההר, היכן שיש הרבה צייד, מזון ומים. בהתחשב בעזרה ובמצב אנשיו החליט מנהיג האורקים להתלוות אל בני האדם הם לחמו יחדיו, ונדדו במורד ההר האורקים פנו מזרחה אל המדבר הגדול ואוסיג ובניו פנו מערבה. הם הקימו כפר קטן על ראש גבעה החולשת היטב על עיקול הנהר בשפך נהר קזון (שנקרא בפי האורקים גוראד) אל הנהר הגדול. מנהיג שבטי האנוש אוסיג הציב את בנו בכורו ומספר מאמיצי חייליו באותו הכפר, והמשיך במסעו. וכך לכל בן מבינו נתן אזור, וחלקת ארץ. עד אשר ישב את כל חופו של הנהר הגדול. הם בנו חקלאות, ומסחר באמצעות דוברות שנעו לאורך הנהר.
כעבור זמן שלח אוסיג שליחים לתור את הארץ, בשוב השליחים סיפרו כי מדרום יש אזורים ירוקים נרחבים ואחריהם משתרע יער גדול. אוסיג החליט לשלוח שליחים על מנת להביא עצים מהיער ולראות האם נתן לישב גם איזור זה. משלחת של לוחמים ופועלים אורגנה ויצאה עם ציוד מתאים בכדי לכרות עצים, ולהשיט אותם על הים אל כפרו של אוסיג. אך כאשר הגיעו נכונה להם הפתעה, אלפים. האלפים תקפו בכוח והשמידו את משלחת אסיפת העצים. כשראה אוסיג כי המשלחת ממאנת לחזור שלח אחריהם משלחת נוספת, כשחזרו סיפרו לו כי אלפים תקפו את המשלחת, אוסיג החליט לא לחזור אל היער בכדי לא להיתקל באלפים, אך זה לא עזר לו, האלפים תקפו. הם הביא עימם בהמות גדולות. גדולות מספיק עד שהיו יכולות לשאת אדם על הגב ולרוץ במהירות של ארבעים רגליים. הם נלחמו בשבטי מיזארדולן עד חורמה. היו יוצאים מהיערות, רכובים על גבי הבהמות שלהם, יורים חיצים לכל עבר, ורומסים את אויביהם. אז קם אוסיג וכינס את האספה שוב, באספה הוחלט לגייס את כל השבטים ולצאת למלחמה באלפים. לאחר גיוס החילות, הצבאות נאספו זה מול זה בעמק באשאר, שם התחוללה המלחמה הגדולה הראשונה על מיזארדולן. האלפים הובסו, אך אוסיג מת בקרב. בניו החליטו לבצר את כל כפריהם המרכזיים לאורך הנהר, כמו כן הם קרו לעיר הגדולה היושבת על שפך נהר הקזון אל הנהר הגדול(לא מדובר באל כמו פילור אלא באל כמו עד אילו), טל אוסיג.לאחר מות אוסיג, עלה לשלטון זולמיראן, בנו בכורו היושב בטל אוסיג. הוא גייס שוב את הצבאות, והניס את שבטי האורקים שישבו הצפון האימפריה, הוא גם נילחם באלפים והניס אותם אל תוך היער וביצר את טל אוסיג. וגם את כפרו הראשון של אביו, (לימים זולמיראן). זולמיראן היה לוחם דגול ומת בקרב מול שבט ענקים בני ההר מישאל. לאחר מותו ,בנו רודין בא תחתיו. הוא נקרא בפי כל: "רודין הבנאי" הוא בנה מקדשים מפוארים ל(אל בני האדם) (אלוהות נוספת כל שהיא), ויסד את דרך המזרח הגדולה, הוא גם קרא לעיר הגדולה זולמיראן בשמה, לזכר אביו.
פירוט על מקומות שהוזכרו:
הרי מישאל: הרים שתוחמים את כל האימפריה מצפון. נחשבים למקום שורץ מפלצות, ניתן למצוא שם שבטי אורקים, ובני אנוש ברברים (אפשרות גם לעיר גמדים תת קרקעית(.
הנהר הגדול: נהר ענק שמרכז את כל הנהרות שיורדים מהרי מישאל. הנהר חוצה את כל האימפריה מצפון מערב, שם הוא נובע. עד המזרח, שם הוא נשפך אל הים.
נהר קזון\גוראד: אחד מהנהרות שנובעים מהרי מישאל ונשפכים אל הנהר הגדול. הנהר תוחם את האימפריה ממערב.
מדבר הענקים: למעשה המדבר הוא איזור סלעי למרגלות הרי מישאל שמאופיין באדמת לס. (שימו לב לא מדובר באזור חולי אפשר לקרוא לזה גבעות חמות).
עמק באשאר: זהו עמק גדול מכוסה כרי דשא הוא נמצא בדרום האימפריה על גבול היער שתוחם את האימפריה מדרום.
זולמיראן בירת מיזארדולן
קונספט: העיר כיום, היא פסגת הטכנולוגיה, הקסם, התרבות והדמוקרטיה. היא מוקפת חומות שיש, ושעריה עשויים זהב. לעיר יש חוף ענק, והנהר הגדול חוצה אותה באמצע. במרכז הנהר ישנו אי, עליו עומד הארמון. יש בעיר שלוש תארי אצולה מרכזיים התקפים בכל האימפריה. מערכת אכיפת חוק פרושה בכל העיר, ובכוננות גבוהה. ישנם שלושה מקדשים בעיר. נמל ענק. צריח קוסמים. הרעיון המרכזי הוא עיר שבכר שכחה מה זה קרבות היא מיועדת יותר לחיים רגילים ולשלום – שימו לב הפוטנציאל של העיר הוא בעיקר לנוכלים מרגלים רוצחים שכירי שמבצעים שירותי פשע עבור האצילים כמו בכל מערכת דמוקרטית במו"ד .
גיאוגרפיה: מצפון במרחק של כ40 ק"מ מהעיר מתנשא רכס מישאל, ומדרום בערך כ 35 ק"מ נמצא היער של האלפים. חוף הים נמצא ממערב לעיר. וכל שאר הממלכה, נמצאת ממזרח.
הנהר הגדול זורם ממזרח למערב לכל האורך (יחסית במרכז) של הממלכה ונשפך לים במרכז העיר.
נהר הקזון יורד מהרי מישאל וזורם אל הנהר הגדול. חוץ ממנו יש עוד כמה נהרות שנובעים בהרים ונשפכים אל הנהר הגדול.
מקומות מרכזיים:
צריח הקוסמים – מגדל הבנוי על שן סלע שיוצאת מתוך הים במרחק 200 מטר מהחוף. הדרך היחידה להגיע אל המגדל היא לעוף. במגדל מתגוררים כמה מגים חזקים במיוחד. הוא נועד לפקח על הקסם בעיר, ולשמש אקדמיה מתקדמת לקסם. שם גם יושבת מועצת הקוסמים ומחוקקים חוקים בנוגע לשימוש בקסם, וגם תקנות מחירים על כל מה שקשור בקסם.
כל אחד מהמקדשים – שלושה במספר (אחד מהם הוא זה שבנה רודין לאל בני האדם, עוד אחד לאל הגמדים, ועוד אחד לאלוהות אפלה כל שהיא, שבנוי מתחת לעיר במנהרות אותם חפר הדרקון)
הנמל - מחולק לכמה מרינות.מכיל אונגרים ענקיים לשימור סחורות, ומנופי ענק. ישנה גם מרינה לדייגים, לסירות מלחמה, לסירות שיט\נוסעים ולסירות פרטיות.
פונדק האריה הצהוב – הוטל ענק מכיל מאות חדרים, מהפחותים ביותר, עד חדרים יוקרתיים. ומספר גדול של מסבאות. ואולמות שמיועדים להיות אולמי ריקודים או הופעות ושאר דברים כאלה.
ארמון המלוכה – מכיל את אולם הנשפים הגדול את בית המשפט העליון ואת משרדי הממשל. לכאן הולכים בכדי לשלם מיסים ודברים דומים.
הקולוסאום – שם מתקיימות תחרויות שונות ושאר דברי בידור. אחד לשנה המקום נפתח לקהל הרחב ללא תשלום ומציע חודש שלם של בידור לכולם. (התייחסו לזה כאל קרנבל או קרקס)
פונדק התפוח המורעל –מקום מפוקפק (אנשים מהעולם התחתון אצילים שבאים לשכור מרגלים וכו')
העיר התחתית – זה המנהרות שהדרקון חפר. אפשר להתייחס אל זה כאל ביוב מוגדל (ספר השהם עמ' 101) אפשר למצוא שם מפלצות פחותות דרג, או דבשים לא חביבים במיוחד (לדוגמא פירטים שרוצים למכור סחורה גנובה) ושאר זוממי מזימות.
השוק – אין מה להוסיף.
הבזאר- מין היכל קניות גדול בו מוכרים חומרי גלם בסיטונאות. ניתן למצוא פה גם חומרים אותם צריך בכדי לרקוח חומרי אלכימיה, שיקויים ודברים דומים.
ובקיצור עיר תיירות למו"ד. (כן גם דברים כאלה צריך. וחוץ מזה תחשבו על כל מה שאפשר לעשות במקום שאפשר לעשות בו הכול – כר פורה לנוכלים מרגלים מתנקשים ודומיהם).
מקומות חשובים:
כל מה שהוזכר למעלה וגם:
הנפחייה של אוסאר - הנפחייה הגדולה ומרכזית ביותר בעיר שם אפשר להזמין הכול כולל חפצים קסומים מלאכת מחשבת וכו'. העבודה לוקחת לרוב כ2-10 ימים. בתוספת תשלום קטנה ניתן לקבל את החפץ בדואר.
בנק הגמדאים - אם יש לך ערמות של זהב זה המקום הבטוח ביותר בעולם לשים אותו מעולם לא הצליח לגנוב מבנק הגמדאים עלות שכירת כספת היא 5 מ"פ וגם 2% מהסכום על כל שנה(או חלק משנה) שהכסף נמצא בבנק.
בית ספר למגיה: היכל גדול המכיל ספריה כיתות לימוד ומגורים מקומות אימון וכו'. ניתן לרכוש שם כישרונות על כסם תמורת חודש אימונים ותשלום 10000 מ"ז לחודש הראשון ועוד 7000 מ"ז לכל חודש נוסף.
משרדי הממשל - ישנם מיסים אותם כל השוהים בעיר חייבים לשלם מי שלא משלם (ונתפש) משלם קנס של פי עשרים ממה שלא שילם בנוסף ישנם מיסים על כל העסקאות נעשו בעיר כל חודש שוהה משלם 2 מ"כ, ומתגורר משלם מ"כ אחת. מיסי עסקאות הם 5% מהעסקה, ועוד 1000 מ"ז עבור כל 10000 מ"ז מעל ל100000 מ"ז (קצת מסובך? אני ישתדל לפרט יותר בהמשך).
הבית של סורה - המקום מתפקד כמו בית בושת, אך יש טוענים שזהו המרכז לכל פעילויות הפשע בעיר. ישנם גם שמועות, כי סורה היא מנהיגת גילדת שיר הליל, הפועלת בעיר. אלו הם השמועות העיקריות, ניתן להוסיף שמועות רבות כיד הדמיון.
בית ספר לגלדיאטורים - רחבת אימונים שמוקפת בבנין שבו מחסנים חדרי מגורים וכו'. כאן אפשר ללמוד את כל הכישרונות אותם לוחם לומד תמורת חודשיים של אימונים (כל יום לפחות 8 שעות) ו15000 מ"ז.
היסטוריה: לרודין הייתה בת יפהפייה. כה יפה, עד שמספרים שאפילו האלפים היו מתפעלים מיופה. שירים נכתבו על יופה. וגברים רבים ביקשו את ידה. יום אחד הופיע אדם לבן גוף בפני רודין. יפה תואר ויפה מראה היה, וידו משוכה בכל. ובכל אשר פנה הצליח. הוא נשא את ביתו של רודין לאישה, ואז התגלה טבעו האמיתי, היה זה דרקון זהב. אחד מעצומי זרקוני הזהב שקיימים. הוא בירך את העיר זולמיראן, ובנה אחרי שפך הנהר אי סלע הבוקע מתוך הים ועל האי בנה מגדל שראשו בשמים. הוא לקח אל המגדל את אהובתו, ומשם שלטו שניהם בזולמיראן ביד רמה, והובילו את זולמיראן לשגשוג והצלחה. במשך 500 שנה שלטו בזולמיראן. המלכה היפה מריאה, זכתה לאריכות ימים כמו שאף בן אנוש לא זכה, אך בבוא היום היא מתה. הדרקון האומלל ביכה את אהובתו במשך שנים. הוא בנה סביב לעיר חומה אדיה של ברזל, ומתוך הים הוציא שני צריחי אבן אדירים שחלשו על כל האזור. הוא שיעבד את תושבי זולמיראן וציווה עליהם לחצוב מנהרה מתחת לסלע, בכדי להציף את העיר, ולהשקיע אותה מתחת למים, כמו שאהבתו שקעה עם מות מריאה היפה. אך אז, לפני שניפץ בזעמו את הסלע, ומציף את העיר נגלתה איליו רוחה של אהובתו. היא יצאה מתוך המים, והראתה לו את בנו. בנו יחידו, אותו רצה להטביע ביחד עם העיר. כשראה הדרקון הגדול את בנו, נמלך בדעתו מהצפת העיר. הוא סתם חלק מהמנהרות, הפך את חומות הברזל לחומות שיש לבן בוהק, והמליך את בנו למלך תחתיו. ומאז ועד היום שושלתו מושלת בעיר, ובעורקיהם זורם דם דרקונים. יש מספרים שהדרקון מעולם לא עזב את זולמיראן, והוא עדיין מסתתר מתחת לעיר, ומברך את בניו צאצאיו. אך איש מעולם לא אימת את השמועה.
ממשל: המלך הוא גם מושל העיר. חוץ מהמלך ישנם שלושה תארי אצולה מרקיז, ברון, דוכס (לפי הסדר, מהרם לשפל). סגנון השלטון הוא פיאודלי דמוקרטי. כלומר: למלך ישנם מספר מרקיזים תחתיו, ולכל אחד יש צבא נחלה ורכוש משלו. לכל מרקיז יש מספר ברונים תחתיו וכו'.
אוכלוסיה: בעיר מתגוררים כשלושים אלף בתי אב. ועוד כעשר אלף סוחרים ואנשי חוץ שמתגוררים זמנית בעיר (אצילים שהגיעו לנשפים, גלדיאטורים שהגיעו לתחרויות והמשך הרשימה כיד הדמיון הטובה עליכם). בעיר מתגוררים בני כול הגזעים, אך ישנה עדיפות לבני אנוש. סביב לעיר (במרחקים של בין 10 ק"מ ל40 ק"מ) ישנם כפרים שונים. כל הכפרים שיכים לאצילים על ידי חלוקה פיאודלית, ועושקים בעיקר בחקלאות, גידולי קרקע, דיג וגידולי בהמות.
אקלים: האקלים חם ולח כיאה לעיר נמל גדולה. "הזקנים מספרים שלפני שנים ירד בעיר שלג". לרוב הטמפרטורה בקיץ נעה בין 27-36 ,ובחורף 19-26. הלחות משתנה, אבל תמיד מורגשת. התייחסו לזה מבחינת מו"ד כאל מישור ממוזג.
אישים חשובים:
המלך – בן אנוש. דמות אגדית ברמה 25 לפחות (נתון לשיקול דעתכם)
אצילים - מרקיז, דמות ברמה (1ק4 + 12) לפחות 6 רמות אציל. ברון, דמות ברמה (1ק4 +8) לפחות 4 רמות אציל. דוכס, דמות ברמה (1ק4 +4) לפחות 2 רמות אציל.
המשנה למלך - פייטן פוקלוקני ברמה מקסימאלית עדיף דמות אגדית.
רודמק - האחרי על כל מה שקשור בקסם. הוא מתגורר במגדל הקסמים ומנהל בנוסף את בית הספר לקוסמים. אשף ברמה 15 לפחות.
ברודי – לוחם ברמה (1ק8 + 12) הוא האחראי לבית הספר ללוחמים. משרת את אחד המרקיזים בתור ראש המשמר.
מרוז – לוחם ברמה (1ק8 +12) הוא בעל הקולוסאום ואחד מטובי הגלדיאטורים שקיימים.
קנוסט – איש קרבות ברמה (2ק4 +12) ראש משמר העיר.
רותן – מקצוע כל שהוא עם כמה רמות בתור מביאת צדק או כלבת ציד סך הכול דמות ברמה(1ק4 +12) מנהלת סוכנות הבילוש בעיר.
זומר – אביר קודש ברמה (1ק3 +12) מנהל מסדר כת המגן.
לגבי כל האישים החשובים להוציא המלך לא משנה מה הגזע. או מה הגיל הכול לשיקול דעתכם.
(כל הדרגות נקבעו על פי ספר השה"ם עמ' 138)
צורת בניה: בעיר יש חוקי בניה, שנועדו לשמור על יופייה של העיר. גודל המבנים משתנה, ותלוי ברמתו החברתית של בעל המבנה. כך שלאנשים אצילים מותר לבנות בתים גדולים יותר. העיר בנויה בשלוש שלבים עיקריים: שלב א' רובע הדרקון, הוא מכיל את המקדשים העתיקים, את הארמון, את המרינה של האצילים והנמל הצבאי. ואת כל אזורי האצולה. כאן ממוקם גם הקולוסאום. השלב מוקף בחומת שיש, והשערים עשויים זהב, ופתוחים תמיד. מול כל שער יש כיכר מרכזית. שלב ב' רובע השוק, הוא מכיל את השוק הישן, בתי מגורים של זוטרי האצולה (פקידים ראשי משמר וכו'), מקדש אחד, כניסה לעיר התחתית, פונדק ראש האריה. לרובע נמצאים גם הנמל המרכזי, נמל הסיטונאות, ואזור פריקת הדוברות. הרובע אינו מוקף חומה. שלב ג' רובע הפחים, זהו רוב שטחה של העיר, שם גרים רוב התושבים. שם ממוקם המקדש השלישי, ושאר הדברים. השוק החדש, הבזאר, מעגן כללי. הרובע אינו מוקף בחומה.
מסחר: יצוא: העיר מייצאת בעיקר כלים טקסטיל כלי תחבורה ושאר מוצרים לשימוש ישיר. יבוא: לעיר מייבאים את כל סוגי חומרים הגלם (עצים משי מחצבים וכו').
אחת לשנה מגיע לעיר היריד. מדובר בחודש שלם שבו יש מופעי בידור בכל העיר (קרקס? –לבחירתכם) באותה תקופה כמות תושבי החוץ המתגוררים בעיר מכפילה את עצמה.
בתי עסק: בעיר ישנם שתי גילדות עיקריות להם יש כוח כמעת כמו למרקיז.
א' גילדת הפועלים: גילדה המרכזת את כל שכירי היום.
ב' גילדת היצרנים: גילדה המרכזת את כל בעלי בתי המלאכה.
הגילדות מחולקות ביניהם לתתי גילדות (נפחים סיסים וכו'), שאמורות לפקח על מחירים מיקום וזכויות יוצרים. הגילדות פועלות בכל האימפריה ומשרדיהם ממוקמים בעיר.
גבול עסקה (עמוד 136 בספר השה"ם): 200,000,000 ובתקופת היריד זה מכפיל את עצמו.
העיר מקבלת חקלאות מאזור המרכז ודרום באימפריה. מחצבים מהצפון. עצים מהדרום. וכל השאר מכל השאר.
קבוצות:
כת המגן – כת של אבירי קודש שנאמנים לאל בני האדם (פילור ?). הם רודפים אחר משיגי הגבול בכל מקום, ודורשים צדק וחסד, הם עוזרים לעניים לנזקקים ולשומרי החוק. ובקיצור עושים את כל הדברים שאבירי קודש עושים.
גילדת שיר הליל – כפי שמתואר במדריך השלם להרפתקן.
סוכנות הבילוש – סוכנות שפועלת בכדי לתפוש את "הדגים הגדולים" ולשרת את החוק היבש ואת המלך.
נ.ב. אני עוד יעבור על זה ויערוך את זה שוב
יצרתי גם מפה ראשונה אבל אני לא יודע איך לפרסם אותה פה אז אשמח אם מישהוא יעזור לי.