• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דיס - העיר מן הגיהינום (לפרויקט הערים)

S.D.Gat

פונדקאי ותיק
את העיר דיס עזרתם לי לבנות בעץ "עיר של פשע": https://www.pundak.co.il/forums/threads/19144

אם אנחנו כבר בפרויקט הערים אז חשבתי להכניס אותה לכאן:

דיס
קונספט: עיר של פשע בה החוק רופף מעט, אחוות גנבים השתלטה על המקום והפכה אותו לגיהינום עלי אדמות.
היסטוריה: דיס היא עיר שעברה תהפוכות רבות - שמה בעבר היה דאוטנראל והיא נשלטה בשלטונו של מושל יחיד . כל השנים צמחה מתחת לעיר בשקט גילדת גנבים בשם "אחוות הסכין השחורה", כשהפכו חזקים דים לאחר דורות רבים, הם יצאו למתקפה ועשו תהפוכה פוליטית אדירה כשהרגו את המושל ואת כל יועציו. והשתלטו על העיר.
כעת בשלטון "הסכין" הכל השתנה, אכיפת החוק התרופפה ואנשי האחווה שהתפזרו בעיר זרעו הרס רב ונהגו בחופשיות, מנהיג "הסכין" לא אסר על אנשיו דבר והותר להם לרצוח, לשדוד ולבצע פשעים רבים ללא כל סכנה שייקרה להם דבר מה.
מנהיג הסכין יצר הגנות רבות על העיר ויש שמועות שכשהקרב על העיר יהיה אבוד, צבא אל מתים שהוכן מבעוד מועד יקום לתחייה ויהרוס הכל.
אט אט התושבים הבינו שהם חיים בג'ונגל שבו החזק הוא השורד והחלו לפשוע אף הם, על מנת להציל את חייהם בעיר.
כל נהלי העיר בטרם "התהפוכה" (ככה קוראים לשינוי הגדול בעיר), נעלמו כלא היו, פעם היו רובעים של אצילים, בעלי מלאכה, אנשים פשוטים וכו', אך כעת אין חלוקה בעיר, הכל שורץ בנבלים...
ההליכה בדיס מסוכנת, רוצחים אורבים מאחורי כל קיר, קשתים מסתובבים על הבתים ויורים בכל מה שחשוד, בפונדקים שורר הרס תמידי ובאלאגן היסטרי (תגרות בארים, אבל הרבה יותר גרוע).
וכך חיה לה העיר זמן רב, על ראש צוק תלול ומנותקת כמעט לחלוטין מהעולם שלמטה, שולט בה נוכל אכזר ומושחת, והעיר איבדה כל צלם אנוש. כעת אנשים אשר ראו מה הפכה, היו בטוחים שעיר כזו יש רק בגיהינום - ומכאן שמה החדש: "דיס - העיר מן הגיהינום".

תעסוקה
יש בעיקר בעלי מלאכה, בעלי עסקים, פונדקאים ונותני שירותים אחרים. חלק בגודל דומה עוסק באיכרות דלה שטובה רק לתושבי העיר הדלים. אך לעיתים שומרי דיס מגייסים מספר אנשים למטרותיהם הנבזיות בעבור סכום זעום, אך כזה שניתן לחיות ממנו.
כמובן שוד זה משהו שעושים הרבה, ומתחת לעיר ישנו מכרה פחם שמספק עבודה לאנשים רבים.


מסחר:
העיר עצמה היא מקום מושלם להשיג בו סחורות אסורות ומשום שלא מגיעים לשם אנשים רבים, כשסוף סוף מגיע סוחר אמיץ במיוחד הוא זוכה לכסף רב כשהוא מוכר את מרכולתו בעיר הפושעת, וכמובן שאנשים מאחוות הסכין שודדים סוחרים מחוץ לעיר ומוכרים מזון/כלים/הכל במחירים יקרים מאוד בתוך העיר, ואנשי העיר הנואשים מוכרחים לקנות את הסחורה.

משטר: שולט בה שליט יחיד, דיקטטור אשר מעמדו מעל האחווה, אך הוא נעזר בהם על מנת לשלוט בעיר.
בעיר חל איסור מוחלט לדבר בגנות הסכין, שלא לדבר על להקים מחתרות שכנגד, ישנם אנשים מהאחווה ש"שומרים על הסדר", ואין זכות לפגוע בהם, אך להם יש זכות לפגוע באחרים ולפשוע כאוות נפשם. את רוב מקרי הפשע בעיר איש אינו עוצר, והפשע שם חופשי ומשוחרר. מנהיג הסכין יושב בארמונו, מוגן ואכזרי. האנשים רובם אינם עובדים, חלקם בעלי פונדקים, ולקם מנהלים עסקים מפוקפקים או שהם מבצעים מעשי זוועה עבור הסכין בעבור סכום זעום במיוחד.
אנשי דיס לא עוזבים משום שמצבם בעייתי מאוד, הם מקבלים אוכל וקורת גג בדיס כך ששם זה יחסית בסדר, ובחוץ יהיה להם קשה להסתדר. וחוץ מזה שומרי דיס רוצים את האנשים בתוך העיר, הם שומרים על הכניסות והיציאות ומונעים מהאנשים סתם לצאת (ובד"כ לא מונעים מאנשים להיכנס, הם צריכים לעבור בדיקה "בטחונית" ואז הם יכולים להיכנס).

מראה כללי ומקומות מרכזיים: העיר ממוקמת על צוק שחור משחור, ועליו פזורות גופות שנזרקו מן העיר, הצוק תלול ומסוכן, כך שהדרך הבטוחה ביותר לחצות אותו היא לעבור דרך העיר. ענן שחור מרחף מעליה וחומותיה שחורות אף הן. העיר עצמה היא די גדולה, יש בה רחובות רבים, וסמטאות צדדיות רבות עוד יותר.
ישנה הכיכר הראשית, כיכר גדולה שבמרכזה מזרקה המפוסלת בדמות שטן,בתוך מי המזרקה יש אצבעות של אנשים אשר נענשו ונאלצו לאבד את אחת מאצבעותיהם.
ישנו השוק הגדול, שם רוכלים עניים שקנו את מרכולתם משומרים/סוחרים מבחוץ (ראה למעלה) מוכרים את מרכולתם, בנוסף אם אתה מחפש היטב, תמיד תוכל למצוא את הדוכנים שמוכרים את הסחורה השחורה, סמים, עבדים, ועוד דברים אסורים. כמובן שיש שם גם מלא אוחזי עיניים אשר מרמים את התושבים שהפכו חשדניים.
ישנו הפונדק הגדול ביותר, הוא יותר מפואר מהאחרים, אך גם הוא שורץ כאוס וחורבן, תגרות בארים מתרחשות שם כל הזמן ומסוכן לישון שם כי לעולם לא תדע מי עוד מחזיק במפתח שלך.
ישנם בתי זונות רבים ובתי עסק מפוקפקים אותם מנהלים אנשים, וכמובן אזור של בעלי מלאכה אשר מוכרים את יצירותיהם ויעשו הכול (אפילו יצרו חפצים אקזוטיים במיוחד) על מנת לקבל כסף רב יותר. ישנו בית מרחץ גדול ויחיד אליו מגיעים כל האנשים במהלך כל היום.
בתוך הצוק עליו יושבת העיר ישנו מכרה פחם קטן שמספק עבודה לחלק מתושבי העיר, שומרי דיס (ראה מטה) סוחרים בפחם מחוץ לעיר ומביאים את הכסף שהרוויחו לקופת העיר.
ישנו אזור בעיר בו שוכנת אחוות הסכין כעת, ביתם הקודם ננטש וכעת בארמון גר מושל האחווה, יועציו והאנשים הבכירים ביותר, אזור רב מסביב לארמון מגודר בגדר קוצים ושם גרים השומרים וחברי האחווה הפשוטים יותר, שם יש להם גם פונדק משלהם, בית מרחץ משלהם וכו', לפעמים הם מרגלים בתוך העיר וישנים בתוכה.

אקלים: האקלים בעיר הוא קריר ואנשים התרגלו להסתתר מאחורי מעילים (ולהחביא כלי נשק שם...).

העלייה לדיס היא בלתי אפשרית כמעט, והיא מעולם לא יצאה לקרבות מחוצה לה, ולכן איש אינו תוקף אותה, היא אינה מזיקה כלל ורק לנסות להגיע אליה עם צבא גדול זה קשה עד מאוד.

אוכלוסייה: רוב היושבים בדיס הם בני אדם, נדיר למצוא שם גמדים, אך חצאי אורקים ואורקים הנהנים מחיים עירוניים אהבו את מה שהולך בעיר והחליטו להתגורר בעיר הנפשעת, כך שישנם 70% בני אדם 20% אורקים/חצאי אורקים ו10% גזעים אחרים ונדירים (זוטונים וננסים).

אישים:
טאראזדון מלת'אור: מנהיג הסכין, ירש את המנהיגות מדודו והפך את הגילדה לחזקה במיוחד, כנגד כל הסיכויים הוא פלש למעלה והשתלט על הארמון והרג את כל יושביו כמעט עם צוותו. כעת הוא מושל ביד קשה על העיר ומוגן בטוח בתוך ארמונו המוגן.
ג'וליוס קאדילאק: סגנו של טאראזדון, הוא עוסק בהנהגת חברי הסכין הפועלים בעיר, הוא אימת כל התושבים. הוא לוחם חזק ומהיר, ובעל חוש אסטרטגי טוב, הוא חובב נשים ותענוגות.
קוברון מלנת'ראס: המכשף הראשי של אחוות הסכין, יועצו הבכיר של טאראזדון, אדם מרושע וחסר לב המשתמש בכוחותיו למעשים איומים, שליטה באנשים, גניבה, רצח ושאר מעשי זוועה. הוא עוד פחד גדול של התושבים והוא נהנה להחזיק בעמדת כוח וזה עולה לו לראש לפעמים.
מארלון אוונמור: מנהיג נוקמי דאוטנראל (ראה מטה), היה יועץ בכיר למלך המנוח וכעת הוא נלחם עם קבוצתו לשם השבת הסדר לעיר, הוא פועל במחתרת, טוב לב אך חשדן מאוד. הוא נוהג להתחזות לאישה זקנה עטויה ברדס המסתובבת בחוסר אטנים ברחוב בכדי לחפש אנשים לצרף למסדרו.
לואיג'י באלדונאר: הפונדקאי בפונדק הפר השחוט, חסר עקביות במצב רוחו, לעיתים יש לו אישיו של דבש ומרעל ולעיתים הוא חביב יותר, היה שם עוד כשהעיר הייתה דאוטנראל ומספר על התקופה, הוא איש עסקים באופן חד וחלק ולא מפגין יותר מדי רגש. אך הוא נוהג לצייד את החדשים בטיפים להישרדות בעיר.

קבוצות
אחוות הסכין השחורה: אחוות גנבים שהלכה והתפתחה מתחת לעיר דאוטנראל במשך שנים רבות, כשההנהגה עברה דור לטאראזדון, הוא החליט לעשות מעשה ולהשתלט על העיר. משעשה זאת עם "צבאו" הוא השתכן בארמון המלך המנוח וגידר את האזור הקרוב לארמון, שם התגוררו קבוצת שומרי דיס וכל האנשים להם הוא היה זקוק. האחווה מובלת בידיו בשלטון דיקטטורי, הוא נעזר בשירותיהם של יועציו, וספקיו מבחינת קסם, ציוד, הגנה וכו'.
המיסים הגבוהים שנגבים בעיר מתחלקים כך שהמנהיג מקבל 60% מהסכום והשאר מתחלק בין חברי האחווה לפי רמת הדרגות שלהם, שומרי דיס היא קבוצת בת של הסכין, הם חברים באחווה אך הם אלו שמסתובבים בעיר ושומרים על הסדר שהאחווה קבעה לעצמה.
אמנם יש המון אי סדר בעיר, אך האחווה שולטת באופן טוב מאוד באופן בו האי ססדר הזה צריך להתרחש. כל אדם אשר מדבר בגנות הסכין זוכה לעונש, מאסר קצר ועד לכריתת אצבע, על פשעים חמורים יותר האחווה תולה את האשם בכיכר גדולה ואז זורקת את גופתו מעבר לחומה והיא נותרת זרוקה על הצוק לעד.

נוקמי דאוטנראל: אחווה של אנשים מהדור הישן של העיר אשר חפצים להחזיר את הסדר לעיר לאחר שנלקח ממנה, מנהיג הנוקמים היה יועץ בכיר למלך המנוח והוא טוב לב ומאמין כי עליו ועל חבריו להחזיר את העיר לזרועות החוק, והם כמו הסכין מגייסים כוחות וחיים היכן שעבדה פעם גילדת הסכין.

שומרי דיס: עובדים מטעם הסכין, מסתובבים בעיר במשך רוב שעות היום על מנת "לשמור על הסדר", הם דואגים שאיש אינו עושה משהו מיוחד, מדבר בגנות השלטון או מתכנן הפיכה. הם חסרי גבולות והם לרוב גונבים רכוש, אונסים נשים והורגים חפים מפשע.


הרפתקנים
הרפתקנים מבקרים לעיתים רחוקות, אבל לרוב הם אינם מוכנים למה שעומד לקרות. הם יכולים לבלות בפונדק הגדול ביותר (שמו פר שחוט), להשתמש בבתי הזונות, חנויות בעלי המלאכה, אך גם שם עליהם להישמר וללמוד מהר שבעיר הזאת עליך לשים את היד על החרב... ההרפתקנים כמובן יכולים להתגלות ע"י נוקמי דאוטנראל (ראה למעלה), ולנסות לעבוד ביחד איתם על החזרת הסדר אל העיר, או שהם יכולים לנצל את חוסר הצדק ולעשות דברים בלתי חוקיים ולקנות סחורות אסורות.

כעיקרון זה לאחר עריכה והוספת מידע, האם להוסיף דבר מה נוסף?
 
black angel אמר/ה:
מצויין,לפי דעתי העיר כמעט מוכנה,רק מאיפה הם משיגים את האוכל שלהם?מה המיקצועה הנפוץ שם,ולמה האנשים לא עוזבים?
לשאלותיך:
1. את האוכל הם משיגים כפי שכתוב בסעיף מסחר, סוחרים אמיצים יודעים שישתלם להם להיכנס לעיר ולמכור ביוקר מוצרי מזון ושאר דברים, שומרי דיס גם שודדים סוחרים מבחוץ ומוכרים את הסחורה ביוקר, אלו שא יכולים לשלם מתים, או פשוט גונבים אוכל.

2. המקצועות הנפוצים שם ביותר הם אנשים פשוטים. אך יש שם גם כמה עזי להב, נוכלים, לוחמים ומטילי לחשים למיניהם.

3. אנשי דיס לא עוזבים משום שמצבם בעייתי מאוד והם מקבלים אוכל וקורת גג בדיס, ובחוץ יהיה להם קשה להסתדר. וחוץ מזה שומרי דיס רוצים את האנשים בתוך העיר, הם שומרים על הכניסות והיציאות ומונעים מהאנשים סתם לצאת (ובד"כ לא מונעים מאנשים להיכנס, הם צריכים לעבור בדיקה "בטחונית" ואז הם יכולים להיכנס).
 
black angel אמר/ה:
אוקי,מאיפה הם משיגים את הכסף?במיקצועות היתכוונתי יותר לנפחים,חקלאים,וכו'
אין ספק שכולם עובדים בעבודות הרגילות, יש בעיקר בעלי מלאכה, בעלי עסקים, פונדקאים ונותני שירותים אחרים. חלק בגודל דומה עוסק באיכרות דלה שטובה רק לתושבי העיר הדלים. אך לעיתים שומרי דיס מגייסים מספר אנשים למטרותיהם הנבזיות בעבור סכום זעום, אך כזה שניתן לחיות ממנו.
כמובן שוד זה משהו שעושים הרבה, ומתחת לעיר ישנו מכרה פחם שמספק עבודה לאנשים רבים.
 
תכתוב את כל מה שאמרת עכשיו ובהודעה הקודמת בפרטים על העיר,תוסיף פרטים בקבוצות על "הסכין" בנוסף למה שכתבת למעלה והעיר תיהיה מוכנה לדעתי.
 
חזרה
Top