• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מפלצת: אורם

The Lost Shadow

פונדקאי ותיק
אורם
יסודן גדול (קור)
4ק6 +9 (21 נק"פ)
יוזמה +4
מהירות תנועה: 9 מטר
דרג"ש: 19 (+5 טבעי, +4 זריזות)
תוסף התקפה\האבקות: +5\+6
התקפה: אגרוף +5 (3ק6 +5)
התקפה מלאה: אגרוף +5 (3ק6 +5)
תפושה\הישג: 3 מטר\ 3 מטר
התקפות מיוחדות: -
תכונות מיוחדות: חסינות לקור, פגיעות לאש, ראיית חושך 36 מטר, התמזגות בקרח, שליטה בקרח.
הצלות: קשיחות +5, רצון +4, תגובה +4.
תכונות: כוח 20,חוסן 20,זריזות 18, תבונה 30, חוכמה 19, כרז 19.
מיומנויות: *הסתתרות +5
כשרונות: מיקוד נשק (אגרוף), יוזמה משופרת
סביבה: אזורים קרים
ארגון: בודד, קבוצה (3-5), יחידה (7-10), פלוגה (25-40), צבא (100-200)
דירוג אתגר: 4
אוצר: ללא (היצור עצמו מהווה את האוצר)
נטייה: לרוב נטרלי
האורם הינו יצור העשוי ברובו מקרח. במקום שבו אמור להמצא הלב אצל כל אורם, יש במקום זה אבן גביש. אבן הגבישמהווה את מהותו של כל אורם ובלעדיה הוא אינו יכול להתקיים. אבן הגביש היא אבן חן ששוויה (פחות או יותר, משתנה בכל פרט, לפי חוזק(יצור חזק יותר יהיה בעל אבן יקרה יותר) כ-350 מ"ז.
התמזגות בקרח: ביכולתו של האורם להכנס ולצאת מאזורי קרח כרצונו. אזור קרח מוגדר כאזור שבו קרח ממוקד, כמו קיר קרח או קרחון. הוא יכול לזוז בתוך אזור כזה במהירות 6 מטר לסיבוב. הראייה בתוך האזור היא כמו ראייה רגילה.
שליטהב קרח: האורם יכול לגרום לקרח לשנות צורה לפי פקודתו, ומשתמש ביכולת זו על-מנת לתפוס יריבים לפני שהוא מרסק אותם במכותיו ההרסניות.
קרב:
האורם נוהג להתחבא באזור קרח, קרוב לקצה של האזור, ולתקוף כשהיתרון לצדו.

פלאף:
האורמים הם יצורים מוזרים, שנמצאים באזורים קפואים. איש אינו יודע למה או איך הם נוצרו, אבל הם כאו מאות שנים. אנשים יודעים שהם ערמומייים, אבל מתווכחים אם האורמים יכולים לחשוב. ישנה אגדה עממית, שמספרת על לחש שינוי צורה תמידי שכשל, ויצר את האורם הראשון. האורם (שהיה מכשף לשעבר) החליט ליצור עד יצורים מעוותים כמוהו, ויצר צבא גדול. הם השתלטו על אזור קרח נרחב, והשתכנו בערים תת-קרקעיות גדולות ועשויות קרח. ידוע כי בערים האלו שוכנים אוצרות גדולים, אבל גם סכנות גדולות. הרעיון מאחורי האורמים הוא שמדובר בתוקפים שאינם טובים בהרבה מצבים, אבל קטלניים באזור מסויים. נחמד לעשות מבוך מלא אורמים שמסיירים (או באזורי קרח אחד חזק עם דרגות מקצוע שמנהיג הרבה חלשים) המון אורמים לוקחים דרגות מקצוע בתר נוכלים או מכשפים או דרואידים או לוחמים, ומתנקשים אורמים נפוצים יחסית.

נערך.
הערות, תגובות והצעות לשיפור יתקבלו בברכה.
 
תן קצת פלאף מגניב לפנים שיעיף אותנו לעזה, ואז נדבר, כשאתה עושה כזה יצור זה לא מעניין אף אחד כי זה לא אומר לנו כלום! יצור בלי פלאף זה ממש מעפן, עוד יצור שיש לו רק פלאף מעניין יכול להיות ממש טוב!
 
בכללי, די טוב :)
אבל הנתונים לא כתובים כמו שצריך, וזה קצת מבולגן. אני אסדר את זה בצורה בסיסית:

אורם
פיה גדולה (קור)
ק"פ: 4ק6 +8 (22 נק"פ)
יוזמה: +4
מהירות תנועה: 9 מטר (6 משבצות)
דרג"ש: 14 (5+ טבעי, 1- גודל)
תוסף התקפה בסיסי\האבקות: 2+\10+
התקפה: מכה 6+ (1ק6 +6)
התקפה מלאה: מכה 6+ (1ק6 +6)
תפושה\הישג: 3 מטר\ 3 מטר
התקפות מיוחדות: -
תכונות מיוחדות: חסינות לקור, פגיעות לאש, ראייה באור מועט, התמזגות בקרח
הצלות: קשיחות 3+, רצון 6+, תגובה 4+
תכונות: כוח 19, חסנ 15, זרז 10, תבנ 10, חכמ 15, כרז 7
מיומנויות: הסתתרות 7+, זיהוי 9+, האזנה 9+, תנועה שקטה 7+, ידע (טבע) 3+, חיפוש 4+, תרמית 5+
כשרונות: מיקוד נשק (מכה), יוזמה משופרת
סביבה: מישורים קרים
ארגון: בודד, קבוצה (3-5), יחידה (7-10), יחידה גדולה (25-40 ועוד אחד מכשף דרגה ראשונה), שבט (100-200 מתוכם 10% לא לוחמניים ועוד 3-6 מכשפים דרגה ראשונה, 3-2 מכשפים דרגה שלישית, 1 דרואיד בדרגה 5, ו5-15 לוחמים דרגה ראשונה, 2-4 לוחמים דרגה 3)
דירוג אתגר: 3
אוצר: אבן הגביש (חוץ מזה אין)
נטייה: לרוב נטרלי
התפתחות: 5-12 ק"פ (גדול)
מתאם דרגה: +4

יצור שמנמן זה בעל עור בגוון כחלחל, ופנים פחוסות. נראה כי גופו עשוי ברובו מקרח, ובמרכז חזהו בוהק אור ירקרק ועמום.

האורמים הם יצורים מוזרים, שנמצאים באזורים קפואים. איש אינו יודע למה או איך הם נוצרו, אבל הם כאו מאות שנים. אנשים יודעים שהם ערמומיים, אבל ישנו וויכוח האם האורמים יכולים לחשוב. ישנה אגדה עממית, שמספרת על לחש שינוי צורה תמידי שכשל, ויצר את האורם הראשון. האורם (שהיה מכשף לשעבר) החליט ליצור עד יצורים מעוותים כמוהו, ויצר צבא גדול. הם השתלטו על אזור קרח נרחב, והשתכנו בערים תת-קרקעיות גדולות ועשויות קרח. ידוע כי בערים האלו שוכנים אוצרות גדולים, אבל גם סכנות גדולות. הרעיון מאחורי האורמים הוא שמדובר בתוקפים שאינם טובים בהרבה מצבים, אבל קטלניים באזור מסויים. המון אורמים לוקחים דרגות מקצוע בתור נוכלים, מכשפים, דרואידים או לוחמים, ומתנקשים אורמים נפוצים יחסית.
האורם עשוי ברובו מקרח. במקום שבו אמור להמצא הלב אצל כל אורם, יש במקום זה אבן גביש. אבן הגביש מהווה את מהותו של כל אורם ובלעדיה הוא אינו יכול להתקיים. אבן הגביש היא אבן חן ששוויה כ-350 מ"ז (אבני חן מאורמים בעלי ק"פ נוסף יכולות להיות יקרות יותר, עד ל-50 מ"ז נוספים לכל ק"פ נוסף).

קרב
האורם נוהג להתחבא באזור קרח, קרוב לקצה של האזור, ולתקוף כשהיתרון לצדו.
התמזגות בקרח: ביכולתו של האורם להכנס ולצאת מתוך קרח כרצונו. הוא יכול להיכנס לגוש קרח שמסוגל להכיל את גופו, ולזוז בתוך אזור כזה במהירות 6 מטר לסיבוב. הראייה בתוך האזור היא כמו ראייה רגילה, והוא מסוגל לראות אל מחוץ לגוש הקרח.
 
עכשיו זה נראה נחמד, מפלצת נחמדה, למרות שהייתי נותן לה יכולת מיוחדת נוספת (אולי יכולת עיצוב קרח קלה או משהו)
 
יצור נחמד, אם כי קצת בעייתי.
כיצור גדול, נראה לי שהחבטה של האורם צריכה לגרום 1ק8 נקודות נזק, אבל גם 1ק6 זה סביר. החבטה היא הפחותה שבבעיות.

מעבר לכך, יש כמה דברים שקצת מפריעים לי- זה לא נראה כמו פיה. זה פשוט דומה מדי ליסודן, או אפילו חוצן או דמוי-אדם מפלצתי.
האורם אינו טבעי (למרות שהשמועות האלו על המכשף עשויות להיות שטות גמורה), אין לו כוחות קסומים (מעבר לאפשרות לעבור דרך קרח), והוא בעצם יוצר הרגשה סתמית של "זה כזה גזע של אנשי קרח".
 
מצטער שאני מגיב שוב (פעם שנייה רצוף), אבליש כמה דברים שאני חייב לציין:
האורמים הם יצורים דומים לבני אדם בצורה הכללית. חשבתי על משהו:
האורמים לא דומים קצת למשהו מכל הטכנומאגיה? אם יעקרו להם את הקריסטל שמהווה הלב (אבן לחש), הם ימותו.
שיפרתי את המכה של האורמים.
 
גם הודעות מסוג "תודה" הן נגד חוקי הפורום, אפשר להגיד לו בהודעה פרטית.

נרוביאן - זה שהוא מסוג פיה זה מה שקסם לי. זו פיה לא טבעית של קרח, מה רע בזה? לדעתי זה טוב מאוד.

לתותי (XD) - לא, אין קשר לטכנומאגיה.

בקשר לשינויים שלך - אוף, הרסת. אני לא משנה כלום, איך שזה היה בהתחלה זה היה מצויין.
 
פלאפי אמר/ה:
נרוביאן - זה שהוא מסוג פיה זה מה שקסם לי. זו פיה לא טבעית של קרח, מה רע בזה? לדעתי זה טוב מאוד.
"פיה היא יצור בעל יכולות על-טבעיות וקשר לטבע, לכוח או למקום כלשהו"

דוגמאות של פיות- דריאדה, הלך-זעם, כובעון דמים, פוסרגרים, דאושה- מקושרים לעצים, למלחמה, לרצח אכזרי, לאגם קריר וזך, לתיעוש וטכנולוגיה, בהתאמה.
בין השאר, תוכל למצוא שלכולם יש יכולות על-טבעיות מעניינות (החל מהיכולת להטות חיצים בחזרה והיכולת ליצור סופת כלי-נשק, דרך האפשרות לספוג את דם היריב בתוך כובע בלוי כדי להתחזק, ועד התכונה של קשר למפתח ברגים רב-שימושי). כולם טבעיים לחלוטין, וכולם אפופי מסתורין (טוב, מסתורין כן יש לאורם).

במילים אחרות, נראה לי שצריך לחדד את המסתורין באורם (הסיפור על המכשף הוא רק תאוריה אחת מתוך כמה), להוסיף לו כמה יכולות על טבעיות (אולי כמה אורמים שעובדים ביחד יכולים ליצור סופת קרח? אולי אורם יכול להקפיא יצור באופן מושלם, ולשמור עליו חי וקפוא במעין קיפאון זמן, אשר ניתן להפגה על ידי חום?)
 
אבל הכוחות שלו מתעסקים בקרח (טבעי לגמרי), וכמו שאמרת הוא מסתורי. למה לשנות? ולמה לתת לסך הכל גזע יכולת של קיפאון זמן? אני חושב שלא צריך להגזים עם היכולות שלו, כדי שיהיה אפשר לשחק אותו כדמות עם מתאם דרגה סביר. לדעתי הוא בסדר גמור כמו שהוא, לא תמיד צריך להעמיס המון יכולות, גם יכולת אחת יכולה לתת לו גוון מעניין.
 
חזרה
Top