• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע יוקרה חדש: עובד שטן

ישמעאל

פונדקאי ותיק
מקצוע יוקרה חדש שכתבתי. תגובות בונות בבקשה!
בגלל שאין לי מושג איך עושים טבלה בפורום:
תה"ב: בינוני
הצלות טובות: קשיחות ורצון

עובד שטן
בני תמותה רבים נמשכים לכוח שהשטן יכול להעניק להם. אנשים כאלה הופכים בדרך כלל לכוהנים של השטן (אל חדש שמתואר בסוף המקצוע) ומקבלים ממנו יכולת להטיל לחשים אפלים. אחרים מעדיפים פשוט לצאת לעולם ולהרוג בשמו של השטן.
מעטים מאלה מקדישים את חייהם לשטן והופכים לעובדי שטן- משרתיו המפחידים והחזקים ביותר של השטן.
במהלך טקס פולחן אכזרי המכונה "פולחן הפנטגרם" מקבל עובד השטן כוחות חזקים, ולאט לאט נהיה דומה יותר ויותר למשרתיו הראשיים של השטן: בני-השטן...
קוביית פגיעה: ק8
דרישות:
על-מנת להיעשות עובד שטן על הדמות לענות על כל הדרישות הבאות:
נטייה: סדר-רע
מיומנויות: ידע (דת) 8 רמות, ידע (פולחן) 8 רמות, תורת הלחשים 4 רמות, איום 4 רמות.
כישרונות: מיקוד נשק (קלשון).
לחשים: יכולת להטיל לחשי קודש מדרג 4.
מיוחד: חייב לסגוד לשטן.
מיוחד: חייב לעבור את פולחן הפנטגרם.
מיומנויות
נקודות מיומנות בכל דרגה: 2+ מתאם תבונה.
מאפייני מקצוע:
שליטה בנשק ושריונות: עובדי שטן אינם זוכים בשליטה בכלי נשק ושריונות נוספים, מעבר לאלו בהם הם כבר שולטים.
לחשים: עובד שטן מטיל לחשים כמו כוהן שדרגתו שווה לדרגתו כעובד שטן, אבל הוא יכול להטיל רק לחשים מתחומי ההשפעה הבאים: מוות, רוע, השמדה, סדר ואש. בנוסף, הוא בוחר שניים מתחומי ההשפעה הנ"ל, והם נחשבים לתחומי ההשפעה שלו (ראה תיאור תחומי השפעה של כוהנים, ספר החוקים לשחקן עמוד 39).
התכונה המשפיעה על לחשיו של עובד השטן (ד"ק להצלה, תוספי לחשים וכדומה) היא כריזמה.
דרגות כעובד שטן מצטברות עם דרגות ככוהן וכנבחר לצורך חישוב מספר לחשים ביום ודרג הלחשים שלדמות יש גישה עליו, אבל כל הלחשים שהדמות מכינה חייבים להיות מתחומי ההשפעה הנ"ל. בנוסף התכונה שמשפיעה על לחשיה של הדמות משתנה לכריזמה.
אם הדמות הייתה נבחר לפני שהיא הפכה לעובד שטן היא מטילה לחשים כמו נבחר, לא כמו כוהן,
ודרגותיה כנבחר מצטברות עם דרגותיה כעובד שטן לצורך חישוב מספר לחשים ביום ודרג הלחשים שלדמות יש גישה עליו.
פולחן הפנטגרם: פולחן הפנטגרם הוא טקס אכזרי שעובד השטן חייב לערוך כשהוא נכנס למקצוע, ופעם נוספת בכל פעם שהוא עולה דרגה במקצוע. עובדי שטן אדוקים במיוחד מבצעים את הטקס גם בפעמים אחרות. הטקס כולל קורבן דמוי אדם אשר עובר, על-ידי עובד השטן, עינויים קשים הכוללים הרבה שפיכת דם. בסוף העינויים עובד השטן מצייר על הקרקע פנטגרם הפוך מוקף בעיגול, סמלו של השטן, בעזרת דמו של הקורבן. כשהפנטגרם מוכן עובד השטן שורף את הקורבן, בעודו בחיים, במרכז הפנטגרם. שתי היכולות הראשונות שמקבל עובד השטן, והקעקוע שלו, מתקבלים במהלך הפולחן.
קעקוע: במהלך פולחן הפנטגרם מוטבע בגופו של עובד השטן סימלו של השטן (מיקום הסמל נתון להחלטת השחקן). בכל פעם שעובד השטן משתמש בכוחותיו הסמל מתחיל לזהור כאילו שהוא בוער. אם הקעקוע נמצא במקום בולט הוא עלול לחשוף את עובד השטן (במיוחד כשהוא זוהר), דבר אשר גורם, בדרך כלל, להוצאתו להורג של עובד השטן.
קלשונו של השטן: בסופו של פולחן הפנטגרם מקבל עובד השטן קלשון קסום. לקלשון יש תוסף תגבור להתקפה ולנזק השווה למחצית מדרגתו של עובד השטן (מעוגל כלפי מטה, מינימום 1+). בנוסף, בדרגה חמש מקבל הקלשון את היכולת בוער, בדרגה שבע את היכולת התפרצות אש ובדרגה 9 את היכולת סדר.
לקלשונו של השטן יש יכולת נוספת: הקלשון הוא מתנתו של השטן למשרתו, והוא שונה מאד מנשקים רגילים- לא ניתן לפרוק את עובד השטן מנשקו כשהוא אוחז בקלשון, לנפץ את הקלשון, לגנוב אתו או בכלל להפריד בינו לבין עובד השטן. יצור כלשהו, אפילו עובד שטן אחר, שמנסה להשתמש בקלשון שלא שלו מקבל 3 דרגות שליליות, והקלשון מתפקד בידיו כמו קלשון רגיל.
הקלשון משמש כמוקד של עובד השטן להטלת לחשים.
אש הגיהינום: במהלך שריפת הקורבן בפולחן הפנטגרם מקבל עובד השטן את היכולת ליצור אש קטלנית ולשגר אותה כנגד אויביו. אש הגיהינום היא קרן בעלת טווח 18 מ'. הקרן היא התקפת מגע מטווח רחוק המשפיעה על מטרה יחידה ואינה מאפשרת זריקת הצלה. אש הגיהינום גורמת 1ק6 נזק אש בדרגה ראשונה. הנזק גדל בק6 כל שתי דרגות (2ק6 בדרגה שלישית, 3ק6 בדרגה חמישית...). עובד השטן יכול להשתמש באש הגיהינום כרצונו.
עיניו של השטן: בדרגה שלישית עיניו של עובד השטן הופכות לאדומות או שחורות (לבחירת השחקן) והוא זוכה בראיית חושך לטווח 18 מ'. אם לדמות יש כבר ראיית חושך הטווח שלה מוכפל.
הילת פחד: בדרגה חמישית מקבל עובד השטן את היכולת הילת פחד. הוא יכול, כפעולה חופשית, להקרין הילת פחד בטווח 6 מ'. יצורים באזור ההשפעה חייבים להצליח בהצלת קשיחות (ד"ק 10+ דרגת עובד שטן) או להיות מושפעים בדומה ללחש פחד (דרגת מטיל שווה לדרגת מטיל לחשי קודש של עובד השטן+ דרגתו כעובד שטן).
עובד שטן יכול להשתמש ביכולת זו 3 פעמים ביום.
עמידות לאש: בדרגה שישית מקבל עובד השטן התנגדות לאש 10.
משרתו הנאמן של השטן: בדרגה שביעית מקבל עובד השטן, בתור פרס על נאמנותו לשטן אימפ שישרת אותו. לאימפ יש חצי מהנק"פ של עובד השטן. בכל מה שקשור לקוביות פגיעה, התקפות, הצלות ומיומנויות השתמשו בתוסף הבסיסי של עובד השטן אם הוא טוב יותר מהתוסף של האימפ.
האימפ מציית לכל דבריו של עובד השטן.
עמידות משופרת לאש: בדרגה שמינית גודלת העמידות לאש של עובד השטן ל 20.
שליחו של השטן: בדרגה עשירית זוכה סוף סוף עובד השטן בכוח האדיר שיש ביכולתו של השטן להעניק למשרתיו. הוא מקבל את התבנית בן-אופל וסוג עובד השטן הופך לחוצן. שלא כמו חוצנים אחרים , אפשר להשיב אותו מהמתים או להחיותו.
 
שכחתי לפרסם את השטן...
השטן(אל פחות)
לפני אלפי שנים השטן היה מלאך חמה בשירות פיילור, אבל הוא בגד בפיילור ועזר לבני השטן שהתקיפו את פיילור ומלאכיו. ההתקפה נכשלה, והשטן גורש לגיהינום, שם הוא עבר טקס אפל וטמא שבמהלכו הוא הפך לשטן תהום עוצמתי במיוחד. במשל מאות שנים הוא המשיך להתחזק עד שהפך לשליט הבלתי מעורער של הגיהינום. ארית'נול, שראה את הפוטנציאל של השטן, העלה אותו לדרגת אל פחות.
נטייה: סדר-רע
סמל: פנטגרם הפוך בתוך מעגל.
נשק מועדף: קלשון.
תחומי השפעה: סדר, רוע, מוות, השמדה ואש.
כוהניו של השטן מתפללים ללחשיהם בחצות הלילה- השעה האפלה ביותר.
 
מקצוע יוקרה נחמד, אם כי קצת חזק לטעמי :bones: .
והשטן הוא יישות חזקה ועוצמתית, אני חושב שהוא צריך להיות אל בינוני.

עריכה:
לאחר שארית'נול הפך אותו לאל פחות, הוא התחזק מאוד והפך להיות אל בינוני, כמו גם מפקד צבאות ענק בגיהנום.
 
המקצוע באמת חזק מדי...
הורדתי את מספר הפעמים שהוא יכול להשתמש בהילת פחד ל- 3 ביום. חוץ מזה, הוא מאד חלש מבחינת לחשים. תחשוב שהוא יכול להטיל רק חמישה לחשים מכל דרג...
 
נראה לי נחמד, אבל יש קטע שממש מפריע לי, והוא הפנטוגרם, אז הנה קצת חומר רקע על הסמל:

שמו של הסמ הוא אכן פנטוגרם, ובעבר האמינו שמכשפות משתמשות בו כסמל בלחשיהם, עובדה שעד היום העוסקים במאגיה אינם מכחישים. הסמל הוא סמל כוכב שבין נקודות החיבור הפנימיות של צלעותיו יש קווים שיוצרים מחומש. במקור הסמל הזה נחשב כסמל של נשים ואהבה והיה מקושר לאפרודיטה, אלת היופי והאהבה במיתולוגיה היוונית. מאז הוא עבר מעט תלאות היסטוריות, והיום הוא גם משויך לכוחות הטבע והאיזון. האמריקאים האמינו בגלל המיתוס של המכשפות שמדובר בסמלו של השטן, ולכן היום הוא ידוע בתור סמלה של כת-השטן.
הסמל הוא התגלמות PI, לפי המתמתיקאים, שמספרו הוא 1.618, ומשמש כגורם האקראי הלא אקראי של הטבע. בכל כוורת, מספר הנקבות חלקי מספר הזכרים יהיה 1.618, היחס בין גובה העלים, ובלי סוף אפשרויות, ולכן הוא סמל של טבע.

שורה תחתונה:תעשה טובה, קרא את צופן דה וינצ'י
 
המקצוע מיותר לטעמי ולא מתאר היטב את המקצוע.
נתחיל בזה שעובד השטן לא חייב להיות רשע, ובטח שבטח שלא נוטה לסדר [כל עוד אין כפייה כזאת על כהן רגיל].
וקורבן אדם לא חייב להיות הכרחי.
וגם הצורך הזה בקלשון הוא מגוחך. אפשר לומר שזה כלי הנשק המועדף על האלוהות, אבל לא שחייבים לדעת להשתמש בו.
לדעתי מספיק לשחק מכשף עם בחירת לחשים ספציפית [או אולי במקום זה לשחק אמגוש שזה מקצוע נפלא] כדי לייצג עובד שטן, או לחילופין לשחק כהן של השטן. זה לא צריך להיות מקצוע מיוחד.
אגב, גם לוחם יכול להיות עובד של השטן.
ואגב, עובד של השטן יכול להיות כל אדם שנתן את נשמתו בתמורה לטובה כלשהי.
זה, אגב, משהו שכן הייתי מציע להכניס - את העניין של עיסקה עם השטן. איזה כוח זה נותן ומה המחיר. אבל הייתי נותן את זה כחוק אפשרי פתוח או לחילופין ככשרון "עסקה עם השטן".

פיזבן, מישהו רוצה לעבוד על זה?, בע"N
 
פיזבן- עובד שטן זה גם שם כלל לאנשים כמו שתיארת. המקצוע שלי מייצג את המשרתים הנאמנים והמסוכנים ביותר של השטן. פשוט לא מצאתי שם טוב יותר ומגניב יותר למקצוע. אם יש לך רעיו אני ישמח לשמוע אותו.
 
אני די מסכים עם פיזבן.

אני גם חושב שזה רעיון לא ממש מקורי (מה רע במקצוע יוקרה קיים, או באמגוש\כהן, עם פלאפ שונה?).

לבסוף, מפריע לי שאתה יוצר אלוהות שנוגדת את הקיים בקוסמולוגיות של עולמות המערכה הקיימים, אבל בכל זאת מקשר את העלילה עליו לאלוהויות גרייהוק.
 
ועכשיו לירידות: משעמם, לא מקורי, מטופש.

יותר מדי התמקדות על דברים שוליים כגון פנטגרמים וקלשונות. קרבי מדי. מה קשור סדר לכל הבלאגן הזה? מאיפה הקרצת את השטן הזה? תומך בהערות של פיזבן ונרוביאן. וורלוק הרבה יותר מתאים לזה. מלבד זאת, אתה יכול להתסכל על מקצוע יוקרה מגניב בהרבה מהמדריך השלם למאגיה בשם aculyte of the skin (בעברית זה משהו עם גלד; מצטער על שגיעות קטיב), שממלא את המטרה של "סוגד לשטן ובסופו של דבר הופך לבן-אופל" הרבה הרבה יותר טוב.

ופנג, הידע שלך על פנטגרמים פגום. אין קשר לאמריקאים - בימי ציד המכשפות, הכנסיה טענה שהסמל הזה הוא סמלו של השטן, עקב העובדה שהוא דומה לעז בעלת שתי קרניים (אחת מצורותיו הידועות של השטן). הטענה הזאת בלתי מבוססת לחלוטין, ולגמרי המצאה של הנוצרים.

אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים בצופן דה וינצ'י.
 
פלאפי- קודם כל, תודה על הביקורת הנחמדה :twisted:
בקשר לסדר- בני-שטן הם סדר רע. זה רק הגיוני שהשטן בעצמו, וכך גם משרתיו, יהיו גם סדר רע.
בקשר למשרת הגלד (או איך שלא קוראים לו)- מכיר, לא אהבתי כל-כך את המקצוע. בגלל זה בניתי את עובד השטן.
ולבסוף- בקשר לפנטגרמים ולקלשון- הרעיון של המקצוע הוא מישהו שמשרת את השטן ה"קלאסי" מסרטי האימה. שד עם קרניים וקלשון וכל הקטע של פנטגרמים הפוכים, 666 וכל זה.
 
לדעתי תמציא סמל מיוחד לשטן, אחרת המקצוע יראה "חוץ משחקי" מדי
בקשר ל"שטן מהסרטים" אני ממליץ לך לראות את "23", סרט שמסביר מהו מספרו האמיתי של השטן, ראיתי את הפרומו, ממש טוב
אולי תתן לעובד שטן להפוך לאט לאט לשטן בעצמו-קרניים, שימוש מוגבר בקלשון, זנב, חסינות לאש, וכל זה במקום היכולות של המקצוע, שאין בניהם כל קשר.
 
אז אני מבין שבכלל לא קראת משהו שקשור לשטנים במו"ד בחייך.

אז אני אסביר בקצרה - "בני-שטן" לא אומר שכולם הבנים של השטן. באנגלית קוראים להם devils. וזה גם לא אומר שכל אחד מהם בפני עצמו הוא השטן. שטן זה שם כללי ליצורים המתועבים הללו. בספרי הFC מתוארים המון שדים ולורדים של היצורים האלו, כל אחד יותר מרושע ושטני מהשני. יש אומנם שליטים חזקים, אך אין שום דבר שממש נקרא "שטן". זה פשוט מקבץ רחב של הרבה מאוד יצורים מרושעים ועוצמתיים.
וגם אף אחד מהם אינו אל.

ומה שרציתי להגיד בהודעה הקודמת ושכחתי - לא יכולת פשוט להקדיש את המקצוע הזה לנרול/ארית'נול/הקסטור או אל מרושע אחר?
 
פלאפי, אני יודע את כל מה שאמרת. פשוט יצרתי אל שקוראים לו השטן. זכותי :D
אפשר לשנות את המקצוע למשרת של איזה אל מרושע אחר, אבל זה הרבה פחות מגניב.

(נא להתעלם מהמשפט האחרון. הוא לא באמת כתוב. סתם דמיינתם אותו.)
 
חזרה
Top