• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הקלע הקורן

נסיון שני אחרי שהנושא הקודם הדרדר (באשמתי) לויכוחים מיותרים.
להלן גרסה ערוכה ומשופצרת של מקצוע היוקרה.

קלע קורן (Radiant Marksman)
הרעיון שמאחורי המקצוע: ההשראה שלי היא העולם של וורקראפט וכוחות האור הקדוש. כיוון שבWC הפלאדינים מניפים את האור הקדוש ועושים בו שימוש הן על מנת להכות באויביהם והן על מנת לרפא את בני בריתם, ראיתי בעיני רוחי- ובהשפעה קלה של אנימה- פלאדין בעל קשת שיורה חצי אור שעושים דבר דבר. כמובן שבתור מקצוע יוקרה לא רק פלאדינים יוכלו לקחת אותו אך הכוונה המקורית הייתה אליהם.

דרישות על מנת לקחת דרגות כקלע קורן על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
תוסף התקפה בסיסי: +6
נטייה: סדרי טוב או סדרי ניטרלי.
מיומנויות: ידע (דת) 9 רמות.
כשרונות:ירי מטווח אפס, ירי מהיר, ירי מדוייק, מיומנות בקשת (כלשהי).
יכולת להטיל לחשי קודש מדרג 1 לפחות.

מאפייני מקצוע
תה"ב: טוב.
קב"פ: ק8.
גלגולי הצלה: קשיחות ורצון טוב.
מיומנויות: 4+ תבונה לדרגה.

יכולות
[1] לוחם קודש (Holy Warrior): חצי מדרגות הדמות כקלע קורן מצטברות עם דרגות המקצוע המטיל לחשי קודש הקודם של הדמות במטרה לקבוע התקדמות הטבלת הלחשים של הדמות.
[1] יד הצדק (Hand of Righteousness): הדמות יכולה להשתמש ביכולת הכאת רוע או הנחת ידיים, או לחלופין לחש ריפוי ספונטני (בלבד) דרך קשתה. הפעלת היכולת וירייה בקשת היא פעולה רגילה, והטווח שלה שווה לטווח הקשת. הקלע הקורן עדיין צריך לפגוע במטרתו עם התקפת מגע להנחת ידיים או ריפוי, או התקפה רגילה להכאת רוע (כולל מחסרי מרחק).
[2] חץ קורן (Radiant Arrow): הקלע הקורן מסוגל להשתמש באנרגית החיים הקדושה ולהפוך אותה לחצים. הוא יכול להשתמש ביכולת זו מספר פעמיים ביום השווה ל-3+ מתאם הכריזמה שלו. חצים קורנים אינם משתמשים בתחמושת של הקלע.
- חץ קורן גורם 1ק8 + דרגת הקלע הקורן נזק לאויב בהתקפה מוצלחת, או מרפא את אותו הנזק לבעל ברית בהתקפת מגע לטווח מוצלחת. החץ נחשב לבעל התכונה "קדוש" ולכן גורם 2ק6 נזק נוסף לאויבים מנטייה רעה. אי אפשר להשתמש בחץ קורן על מנת לרפא אל-מתים.
[5] חץ הצלבן (Crusader's Arrow): הקלע הקורן תוקף בקנאות את אויביו. הוא מבצע מתקפת ירי מהיר, כל חץ נוסף על הראשון שפוגע במטרתו מוסיף את מתאם הכריזמה של הקלע לנזק, אשר מצטבר עם כל התקפה נוספת. לדוגמה, חץ הצלבן של קלע קורן בעל כריזמה 18 יגרום +4 נזק בחץ השני, +8 בשלישי, +12 ברביעי וכן הלאה. שימוש בחץ הצלבן דורש הקרבה של שימוש יומי אחד של חץ קורן.
[8] חץ חרון קדוש (Arrow of Holy Wrath): חצים קורנים מסוגלים לפגוע כרגיל גם באויבים שאינם גשמיים.
[10] חץ נידוי (Exorcise Arrow): הקלע הקורן מקריב שימוש יומי אחד של חץ קורן על מנת לירות באויביו בעלי נטייה רעה חץ כאשר יגרש אותם ממישור הקיום הזה, כמו השפעת הלחש גירוש.

חסר קצת פלאף ביכולות האחרונות וכמובן שעוד צריך לכתוב אותו למקצוע בכלל, אבל זאת המסגרת בגדול.
דעות יתקבלו בברכה (והפעם אני מתכוון לזה :p ); רעיונות לפלאף בנוגע ליכולות האחרונות במיוחד.
 
נראה טוב, אם כי לא יזיקו עוד כמה יכולות משניות לקישוט.

צריך גם רשימת מיומנויות. רשימת המיומנויות צריכה לכלול מספר מיומנויות ממקצועות הכהן והפלדין, ואולי גם הלוחם והסייר.

אני גם חייב לציין שהמקצוע הזה יכול להיכנס בצורה מצויינת לעולם המערכה אברון- הנשק המועדף של דת הלהבה הכסופה (The Silver Flame) היא הקשת הארוכה, וזאת בנוסף לגישת הדת התוקפנית בנוגע למלחמה ברוע העל טבעי (חוצנים מרושעים, ליקאנטרופים, שרצי קייבר).
 
Nerubian אחלה רעיון.

אמממ, נראה לי לא יזיק למקצוע הזה גם התקדמות בגירוש אל מתים כפלאדין.
וגם למה רק חצי מדרגות הפלאדין לחישוב הלחשים? גם ככה לפלאדין יש בקושי ארבע רמות קסם.

אלו רק הצעות, לא שאני יודע לעשות מקצועות חדשים. :X
 
Dragonmarked אמר/ה:
וגם למה רק חצי מדרגות הפלאדין לחישוב הלחשים? גם ככה לפלאדין יש בקושי ארבע רמות קסם.
גם כהנים יכולים לקחת את המקצוע, ובמקרים קיצוניים- גם סיירים. גם חוק בית שמאפשר לדרואידים להשתמש בקשתות, גם הם יכולים לקחת דרגות במקצוע הזה.
מאחר וחצי מדרגות המקצוע נחשבות, פירוש הדבר הוא שפלדין בדרגה 6\קלע קורן 1 יטיל לחשים כמו פלדין בדרגה 6.
פלדין 6\קלע קורן 2 יטיל לחשים כמו פלדין 7.
וכו' וכו'.
 
צודק פיספסתי את העובדה שזה מקצוע לא רק לפאלדינים.
אבל מאיך שאני מבין זה די יפחית את יכולות הקסם של המקצוע וישאב את כל הכשרונות לכיוון ההתמחות בקשת.
מה שכן גם חץ הגירוש ברמה 10 לא כל כך שימושי, כשכוהן בדרגה 11 כבר יכול להטיל אותו.
מאיך שאני רואה, לא שווה לכוהן לקחת את מקצוע היוקרה הזה. :X
 
the Nerubian אמר/ה:
דורש הקרבה אחת, ללא קשר למספר החיצים.
עם זאת, שים לב שיכולת חץ הצלבן אינה יוצר חיצים, ולכן אתה מבזבז תחמושת בעבורה.
האמת שהתכוונתי שאלו יהיו חיצים של אור, ולא תחמושת. מה אתה חושב?

הסיבה שרק חצי מדרגות המקצוע נחשבות לצורך הטלת לחשים היא כפלאפי העיר שאם כל הדרגות יחשבו זה יהפוך כהן/קלע קורן לחזק מידי.

איזה עוד יכולות משניות אתה חושב שאפשר לשים?
 
Icel אמר/ה:
נסיון שני אחרי שהנושא הקודם הדרדר (באשמתי) לויכוחים מיותרים.
להלן גרסה ערוכה ומשופצרת של מקצוע היוקרה.

טוב, אני אהיה בסדר ואודה שגם אני אשם קצת במה שהלך שם :confused: .

ועכשיו לעניין - טוב, קודם כל, תודה שלקחת את השכתוב שלי של יכולת החץ הקורן, והתחשבת בהערות שלי לגבי הלחשים. עם זאת, עדיין יש במקצוע הזה הרבה תאקלים טכניים. אבל אני אתחיל לפרט רק אם אתה מסכים לשמוע, כי ראינו לאן זה הגיע בפעם הקודמת.
חוץ מזה, מקצוע סבבה בריבוע. :mrgreen:
 
תתכונן -

טוב דבר ראשון, הדרישות למקצוע אינן מחושבות עד הסוף. כאשר אתה עושה מקצוע, לא כדאי להיות גזעני או בעל העדפה לגזע מסויים. 4 כשרונות בדרישות, אומר שפלאדין שאינו בן אדם וחסר דרגות כלוחם לא יוכל לקחת את המקצוע בהגיעו לדרגה 6, מכיוון שעד אז הוא יצבור רק 3 כשרונות, ולא 4. עכשיו, יכול להיות שזה דווקא רעיון טוב, אם אתה רוצה שכל אלו שייקחו את המקצוע יהיו בעל דרגות כלוחם, ואז זו דרישה טובה. תחליט בעצמך אם אתה רוצה שגם פלאדינים טהורים (6 דרגות פלאדין נטו) יוכלו לקבל את המקצוע הזה בדרגה 6, ותגיד לי.
אני לא יודע למה החלטת לשים סדר ניטראלי או סדר טוב בדרישות, אבל אין לזה בעיות טכניות. אני דווקא חשבתי שמהגדרתו הוא "טוב" לוא דווקא "שומר חוק", ולכן נראה לי בזמנו לנכון לשים בדרישות "טוב כלשהו". אם אפשר להבהיר לי את העניינים, זה יהיה נחמד.
מיומנויות - למה הוא צריך 4 רמות בכל דרגה? האם הוא "משתמש כבד" במיומנויות? לדוגמא, ברברים הם גם בעלי תה"ב גבוה, גם ק12 בק"פ וגם עם 4 רמות לדרגה, כי הם חיים בטבע וצריכים מיומנויות רבות כדי לשרוד. לוחם פחות מוגדר מהבחינה הזאת, וממוקד בקרב, ולכן לא צריך הרבה מיומנויות. וכך גם פלאדין, ממוקד באזורים אחרים שאינם מיומנויות. אם המקצוע הזה מתאפיין בכך שהוא מסתובב בסביבה הדורשת ידע רב בתחומים שונים, אפשר להשאיר את ה4 רמות, אך לאזן בתחומים אחרים, כגון לחשים (ואליהם אגיע מייד).
לחשים (יכולת לוחם קודש) - כמו שאמרתי קודם לכן, יש פה בעייה עם המקצוע, בזה שגם כוהנים וגם אבירי קודש יכולים לקחת אותו ולהתקדם בלחשים שלהם. זה מכיוון שההתקמדות שלהם בלחשים היא אינה אחידה, ויש הבדל משמעותי בין העוצמה של כוהן בלחשיו ובין העוצמה של אק"ד. אומנם לתת למקצוע להתקדם בחצי מהמהירות הרגילה מאזן את המצב אצל כוהן, אך כך הוא גם יעשה לאק"ד שייקח דרגות במקצוע, ולכן המצב עדיין נשאר בעייתי. כמו שהצעתי בעץ הקודם, הדרך הכי טובה בעיניי לפתור את המצב זה לתת למקצוע רשימת לחשים נפרדת, כפי שעשו באביר גביע במדריך השלם ללוחמה - גם הוא מקצוע שיכול להילקח על ידי כוהנים, סיירים ואק"דים כאחד, ושם עשו רשימת לחשים נפרדת. או לחלופין, לבטל את הקטע עם הלחשים; במקרה הזה, אני חושב שזה מתאזן די טוב עם המיומנויות, ואם אתה רוצה אפשר לחזק קצת בתחומים אחרים (קצת יותר שימושים בחץ קורן או משהו). למרות שלדעתי אפשר להוריד בכלל את הלחשים בלי לפגוע בכוחו של המקצוע.
חץ קורן - אני מציע שבמקום 3+מתאם כאריזמה, להפוך את זה לדרגת מקצוע+מתאם כאריזמה. כך, ככל שהוא עולה בכוחו, גם מספר השימושים ליום גדל. בנוסף לכך, עליי להדגיש נקודה - בעץ המקורי (לפני כמה עצים זה היה כבר? :eek:rcteeth: ) דיברנו על כך שהקלע יכול לרפות דרך חציו. לתכונה הזאת יש כבר ביטוי ביכולת "יד הצדק", בכך שהקלע יכול להשתמש בהנחת ידיים דרך החצים. ובחץ קורן ישנה עוד פעם את אותה יכולת, באדרת קצת שונה. לשים את אותה יכולת בצורה קצת אחרת פעמיים, לא ממש עוזר הרבה לדמות. בנוסף לכך, 1ק8+דרגת הקלע זה לא בהכרח יותר נזק מאשר חציה הרגילים של הדמות (ששם מוסיפים גם תוספים קסומים ותוספי כוח). אז אני מציע שהנזק נהפוך לנזק הרגיל של חציו של הקלע, ולנזק זה הוא מוסיף +1 לדרגה. ובנוסף לכך, כנגד יצורים רשעים, החץ נחשב לקדוש (נטיית טוב, +2ק6, הפרוצדורה הרגילה).
חץ הצלבן - כל החצים צריכים לפגוע באותה מטרה? האם אפשר לשלב את היכולת הזאת עם יכולת החץ הקורן, ולהעצים כל חץ שנורה עוד יותר, בתמורה לשימוש יומי?
והצעה נוספת: לא זוכר אם היה רעיון כזה קודם, אבל מה לגבי חצים שעשויים מאנרגייה זוהרת? משהו כמו - לבזבז שימוש של חץ קורן, ואתה עושה חץ שעשוי מאנרגייה זוהרת שחודר שריונות, או משהו בסגנון. רק הצעה.

טוב, פלאף אין לי כרגע, ואתה בטח תחשוב על פלאף קצת יותר טוב משלי. אני פה בשביל לשפר טכנית את המקצוע. מה לעשות, זה המומחיות שלי.
 
פלאפי אמר/ה:
טוב דבר ראשון, הדרישות למקצוע אינן מחושבות עד הסוף. כאשר אתה עושה מקצוע, לא כדאי להיות גזעני או בעל העדפה לגזע מסויים. 4 כשרונות בדרישות, אומר שפלאדין שאינו בן אדם וחסר דרגות כלוחם לא יוכל לקחת את המקצוע בהגיעו לדרגה 6, מכיוון שעד אז הוא יצבור רק 3 כשרונות, ולא 4. עכשיו, יכול להיות שזה דווקא רעיון טוב, אם אתה רוצה שכל אלו שייקחו את המקצוע יהיו בעל דרגות כלוחם, ואז זו דרישה טובה. תחליט בעצמך אם אתה רוצה שגם פלאדינים טהורים (6 דרגות פלאדין נטו) יוכלו לקבל את המקצוע הזה בדרגה 6, ותגיד לי.
פלאדין יודע להשתמש בקשתות מלכתחילה ולכן הוא צריך רק 3 כשרונות- שים לב שהחזרתי את "מיקוד בקשת" ל"מיומנות בקשת".
פלאפי אמר/ה:
אני לא יודע למה החלטת לשים סדר ניטראלי או סדר טוב בדרישות, אבל אין לזה בעיות טכניות. אני דווקא חשבתי שמהגדרתו הוא "טוב" לוא דווקא "שומר חוק", ולכן נראה לי בזמנו לנכון לשים בדרישות "טוב כלשהו". אם אפשר להבהיר לי את העניינים, זה יהיה נחמד.
סיבות פלאפיות לחלוטין. אני לא רואה את המקצוע כלאו דווקא נוטה לטוב, אלא נוטה לשמירה על החוק. רע הוא בכל מקרה לא יכול להיות.
פלאפי אמר/ה:
מיומנויות - למה הוא צריך 4 רמות בכל דרגה? האם הוא "משתמש כבד" במיומנויות? לדוגמא, ברברים הם גם בעלי תה"ב גבוה, גם ק12 בק"פ וגם עם 4 רמות לדרגה, כי הם חיים בטבע וצריכים מיומנויות רבות כדי לשרוד. לוחם פחות מוגדר מהבחינה הזאת, וממוקד בקרב, ולכן לא צריך הרבה מיומנויות. וכך גם פלאדין, ממוקד באזורים אחרים שאינם מיומנויות. אם המקצוע הזה מתאפיין בכך שהוא מסתובב בסביבה הדורשת ידע רב בתחומים שונים, אפשר להשאיר את ה4 רמות, אך לאזן בתחומים אחרים, כגון לחשים (ואליהם אגיע מייד).
לחשים (יכולת לוחם קודש) - כמו שאמרתי קודם לכן, יש פה בעייה עם המקצוע, בזה שגם כוהנים וגם אבירי קודש יכולים לקחת אותו ולהתקדם בלחשים שלהם. זה מכיוון שההתקמדות שלהם בלחשים היא אינה אחידה, ויש הבדל משמעותי בין העוצמה של כוהן בלחשיו ובין העוצמה של אק"ד. אומנם לתת למקצוע להתקדם בחצי מהמהירות הרגילה מאזן את המצב אצל כוהן, אך כך הוא גם יעשה לאק"ד שייקח דרגות במקצוע, ולכן המצב עדיין נשאר בעייתי. כמו שהצעתי בעץ הקודם, הדרך הכי טובה בעיניי לפתור את המצב זה לתת למקצוע רשימת לחשים נפרדת, כפי שעשו באביר גביע במדריך השלם ללוחמה - גם הוא מקצוע שיכול להילקח על ידי כוהנים, סיירים ואק"דים כאחד, ושם עשו רשימת לחשים נפרדת. או לחלופין, לבטל את הקטע עם הלחשים; במקרה הזה, אני חושב שזה מתאזן די טוב עם המיומנויות, ואם אתה רוצה אפשר לחזק קצת בתחומים אחרים (קצת יותר שימושים בחץ קורן או משהו). למרות שלדעתי אפשר להוריד בכלל את הלחשים בלי לפגוע בכוחו של המקצוע.
אז פתרנו את הבעיות של המיומנויות בכך שנוריד התקדמות בהטלת לחשים?
פלאפי אמר/ה:
חץ קורן - אני מציע שבמקום 3+מתאם כאריזמה, להפוך את זה לדרגת מקצוע+מתאם כאריזמה. כך, ככל שהוא עולה בכוחו, גם מספר השימושים ליום גדל.
מקבל.
פלאפי אמר/ה:
בנוסף לכך, עליי להדגיש נקודה - בעץ המקורי (לפני כמה עצים זה היה כבר? :eek:rcteeth: ) דיברנו על כך שהקלע יכול לרפות דרך חציו. לתכונה הזאת יש כבר ביטוי ביכולת "יד הצדק", בכך שהקלע יכול להשתמש בהנחת ידיים דרך החצים. ובחץ קורן ישנה עוד פעם את אותה יכולת, באדרת קצת שונה. לשים את אותה יכולת בצורה קצת אחרת פעמיים, לא ממש עוזר הרבה לדמות.
אממ... אם עושים את זה ככה צריך שדרגות הקלע הקורן יצטברו עם דרגות הפלאדין לצורך חישוב הריפוי של הנחת ידיים. ואז אנחנו מגיעיםפ לעובדה שריפוי של כהנים לא ישתפר כי אנחנו לא נותנים להם לחשי ריפוי חזקים יותר אם הם מתקדמים רק כקלע קורן.
פלאפי אמר/ה:
בנוסף לכך, 1ק8+דרגת הקלע זה לא בהכרח יותר נזק מאשר חציה הרגילים של הדמות (ששם מוסיפים גם תוספים קסומים ותוספי כוח). אז אני מציע שהנזק נהפוך לנזק הרגיל של חציו של הקלע, ולנזק זה הוא מוסיף +1 לדרגה. ובנוסף לכך, כנגד יצורים רשעים, החץ נחשב לקדוש (נטיית טוב, +2ק6, הפרוצדורה הרגילה).
מקבל. אבל האם זה לא סותר את הנקודה שחץ קורן אינו מבזבז תחמושת?
פלאפי אמר/ה:
חץ הצלבן - כל החצים צריכים לפגוע באותה מטרה? האם אפשר לשלב את היכולת הזאת עם יכולת החץ הקורן, ולהעצים כל חץ שנורה עוד יותר, בתמורה לשימוש יומי?
לא, למעשה הכוונה המקורית היא לפגוע במטרות שונות.
לא הבנתי למה הכוונה בשילוב עם החץ הקורן.
פלאפי אמר/ה:
והצעה נוספת: לא זוכר אם היה רעיון כזה קודם, אבל מה לגבי חצים שעשויים מאנרגייה זוהרת? משהו כמו - לבזבז שימוש של חץ קורן, ואתה עושה חץ שעשוי מאנרגייה זוהרת שחודר שריונות, או משהו בסגנון. רק הצעה.
מהיא אנרגיה זוהרת?
 
אני לא חושב שיש בעיה עם התקדמות הטלת הלחשים- הפלדין מתקדם לאט יותר בלחשים, אבל יכולת יד הצדק די מחפה על זה.

אנרגיה זוהרת היא תכונה של נשק קסום, המאפשרת להפוך את החלק הפוגע בנשק (להב, ראש חץ, וכו') לעשוי אנרגיה שעוברת ללא פגע דרך חומר חסר חיים.
 
אוקי, אני לא יודע לעשות ציטוט מתוחכם עד כדי כך, אז כרגיל, אני אענה לפי הסדר:

אוקי.

סבבה.

כן. אין התקדמות בלחשים, ויש 4 + תבנ רמות לדרגה. אבל עדיין צריך להסביר קצת בצורה פלאפית למה הוא צריך הרבה מיומנויות - רק בשביל ההבנה.

מגניב.

אוקי, כאן באמת יש בעייה. אם כך, אני מציע לשנות די הרבה, ולהוריד את יכולת יד הצדק. החץ הקורן, אם כך, מתקבל בדרגה ראשונה, וכל שאר היכולות מקבלים הורדה בדרגה שבה הם מתקבלות (או שאפשר להשאיר את שאר היכולות ככה, אם אתה רוצה). בנוסף, להחזיר את החוק הקודם שהיה, שאומר שאפשר לרפות עם החצים של יכולת חץ קורן - היכולת מרפאת 1ק8+דרגת מקצוע לידיד, אם הקלע מצליח לפגוע בו בהתקפת מגע.

גם בנושא הזה בשבילוב עם הנושא הקודם - אז בוא פשוט נוסיף הארת תיאור קטנה, שהקלע אינו שולף חץ, אלא שהחץ פשוט נוצר בידו מכוח קסום וקורן (חץ קורן, לא?). ואז, זה מתפקד כחץ רגיל, המועצם על ידי קשת קסומה, אם יש, ובעל התכונה "קדוש" הנובעת מעצמו. אם הקלע מנסה לרפא ידיד באמצעות החץ, אז החץ הופך בזמן מעופו למסה דחוסה של אנרגיה חיובית, שכאשר היא פוגעת בידיד, הוא מתרפא ולא ניזוק.

"בשילוב עם חץ קורן", אומר ש: 1. אתה מבזבז שימוש יומי כדי להתשמש ביכולת הזאת. 2. על כל חץ שאתה יורה (או חלק מהם) אתה מבזבז שימוש יומי נוסף, ונפרד, כדי להפוך אותו לחץ קורן, שגורם נזק נוסף ובעל תכונת הקדושה. האם זה אפשרי? והאם גם אפשר לעשות זאת בשילוב עם יכולת "חץ נידוי"?

אני לא בטוח שצדקתי במינוח, אבל התכוונתי לתכונה הקסומה שבמש"מ, שגורמת ללהב של נשק (או ראש חץ, או החלק המתכתי של גרזן וכו') להפוך לעשוי אנרגיה, כך שהוא עובר דרל עצמים שאינם חיים, כגון שריון (וגם אינו פוגע באלמתים, כתוצאה מכך). אם זה עוזר לך, התכונה הקסומה הזאת מוסיפה +4 לערך הקסום של הנשק.
אז את התכונה הנ"ל חשבתי להוסיף כיכולת מקצוע נוספת, שניתנת להטמעה בתוך החצים של הקלע הקורן. רק הצעה.
 
סורי על הדאבל פוסט, אבל לערוך את ההודעה הקודמת ייקח לי קצת זמן לשלוח.
פספסתי את ההודעה של נירוביאן, אבל הוא בהחלט מעלה פיתרון מעניין - ההתקדמות בלחשים נשארת, והיא מתאזנת בכך שהפלדין ממשיך להתקדם בהכאת רוע והנחת ידיים. האמת שאני לא בטוח שזה מאזן מספיק, כי לחשים הם קצת יותר חזקים ושימושיים מהנחת ידיים והכאת רוע, אבל זה בדרך לפתרון. במקרה ובחרת לקבל את ההצעה הזאת, נשקול מחדש מה אפשר לעשות עם יד הצדק ויכולת הריפוי של חץ קורן.

איזה בלבול :eek:rc?:
 
טוב, הינה גרסה ערוכה עם דברים שדיברנו עליהם.

=====

קלע קורן (Radiant Marksman)
הרעיון שמאחורי המקצוע: ההשראה שלי היא העולם של וורקראפט וכוחות האור הקדוש. כיוון שבWC הפלאדינים מניפים את האור הקדוש ועושים בו שימוש הן על מנת להכות באויביהם והן על מנת לרפא את בני בריתם, ראיתי בעיני רוחי- ובהשפעה קלה של אנימה- פלאדין בעל קשת שיורה חצי אור שעושים דבר דבר. כמובן שבתור מקצוע יוקרה לא רק פלאדינים יוכלו לקחת אותו אך הכוונה המקורית הייתה אליהם.

דרישות על מנת לקחת דרגות כקלע קורן על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
תוסף התקפה בסיסי: +6
נטייה: סדרי טוב או סדרי ניטרלי.
מיומנויות: ידע (דת) 9 רמות.
כשרונות:ירי מטווח אפס, ירי מהיר, ירי מדוייק, מיומנות בקשת (כלשהי).
יכולת להטיל לחשי קודש מדרג 1 לפחות.

מאפייני מקצוע
תה"ב: טוב.
קב"פ: ק8.
גלגולי הצלה: קשיחות ורצון טוב.
מיומנויות: 4+ תבונה לדרגה.
מיומנויות מקצוע: ריכוז, מלאכה, דיפלומטיה, heal (לא זוכר תרגום), ידע (דת), משלוח יד, זיהוי מניע, איסוף מידע.

יכולות
[1] חץ קורן (Radiant Arrow): הקלע הקורן מסוגל להשתמש באנרגית החיים הקדושה ולהפוך אותה לחצים. יכולת זאת שמישה מספר פעמיים ביום השווה למתאם הכריזמה של הדמות + דרגת המקצוע שלה כקלע קורן, כך שדמות פלאדין6/קלע קורן 2 בעלת כריזמה 16 יכולה להשתמש ביכולת החץ הקורן 5 פעמים ביום. חצים קורנים אינם משתמשים בתחמושת של הקלע.
- חץ קורן גורם 1ק8 + דרגת הקלע הקורן נזק לאויב בהתקפה מוצלחת, או מרפא את אותו הנזק לבעל ברית בהתקפת מגע לטווח מוצלחת. הוא מקבל את היכולות אותן מקנה קשת קסומה ובנוסף נחשב לבעל התכונה "קדוש" ולכן גורם 2ק6 נזק נוסף לאויבים מנטייה רעה. אי אפשר להשתמש בחץ קורן על מנת לרפא אל-מתים.
[2] חץ הצלבן (Crusader's Arrow): הקלע הקורן תוקף בקנאות את אויביו. הוא מבצע מתקפת ירי מהיר, כל חץ נוסף על הראשון שפוגע במטרתו מוסיף את מתאם הכריזמה של הקלע לנזק, אשר מצטבר עם כל התקפה נוספת. לדוגמה, חץ הצלבן של קלע קורן בעל כריזמה 18 יגרום +4 נזק בחץ השני, +8 בשלישי, +12 ברביעי וכן הלאה. החצים הנורים במתקפת חץ הצלבן הינם חצים קורנים ונהנים מכל היכולות של חץ זה, אולם השימוש בחץ הצלבן דורש הקרבה של שימוש יומי אחד של חץ קורן בלבד.
[4] חץ נידוי (Exorcise Arrow): הקלע הקורן מקריב שימוש יומי אחד של חץ קורן על מנת לירות באויביו בעלי נטייה רעה חץ כאשר יגרש אותם ממישור הקיום הזה, כמו השפעת הלחש גירוש. חץ נידוי אינו זוכה ליתרונות של חץ קורן והוא חץ רגיל לכל דבר.
[6](כשרון נוסף: ירי מרוחק/ ירי מדויק משופר/ ירי רב. איזה לדעתכם אם בכלל?)
[8] חץ בוהק (Arrow of Brilliance): הקלע מקריב שימוש של החץ הקורן על מנת לירות חץ העשוי מאנרגיה זוהרת, זהה לתכונה הקסומה אנרגיה זוהרת. חץ בוהק אינו זוכה ליתרונות של חץ קורן והוא חץ רגיל לכל דבר.
[10] חץ חרון קדוש (Arrow of Holy Wrath): חצים קורנים מסוגלים לפגוע כרגיל גם באויבים שאינם גשמיים.

=====

אם שכחתי משהו, אנא העירו את תשומת ליבי.
 
חזרה
Top