• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יצירי כפיים תבוניים

ניסיתי ליצור גלמים חדשים ומעניינים אבל הם יצאו יותר מדי מתוחכמים ליצירי כפיים חסרי תבונה, לכן החלטתי להעניק להם אינטיליגנציה ולכן יצרתי את התבנית הזאת. לפי דעתי יצירי כפיים תבוניים צריכים להיות יצורים שקשרו את נשמתם מרצונם לתוך מכונה ענקית.

מה דעתכם על הרעיון עצמו (גלמים תבוניים)?
מה דעתכם על התבנית?
האם יש לכם רעיון יותר טוב/פשוט ליצירת גלמים תבוניים?

יצירת גולם תבוני – נתוני דמות:
גודל: משתנה בהתאם לגוף החדש.
ק"פ: הדמות מאבדת את ק"פ הגזע שלה אך זוכה לק"פ נוסף בשל גופה החדש. דרגות מקצוע נשארות ללא שינוי.
יוזמה: משתנה בהתאם לערך הזריזות החדש של הדמות.
מהירות: הדמות מקבלת את מהירות התנועה של הגוף החדש, יכולות תעופה והתחפרות נעלמות או משתנות (בהתאם לגולם).
דרג"ש: גודלה של הדמות משתנה (בדרך כלל), ערך הזריזות של הדמות משתנה (בדרך כלל) והשריון הטבעי של הגולם מחליף את השריון הטבעי הקודם של הדמות.
תוסף התקפה: הדמות מקבלת ק"פ נוסף כיציר כפיים וכתוצאה מכך גם תוסף התקפה נוסף, כמו כן גודלה של הדמות משתנה ובעקבות זאת גם המחסרים להתקפה.
הישג/תפוסה: משתנה בהתאם לגודל החדש של הדמות.
התקפות מיוחדות: הדמות מאבדת את רוב התקפותיה המיוחדות, בעיקר את אלה אשר קשורות לתכונות הפיזיות הקודמות של הדמות. הדמות זוכה להתקפות המיוחדות של הגולם.
תכונות מיוחדות: הדמות מאבדת את רוב תכונותיה המיוחדות, בעיקר את אלה אשר קשורות לתכונות הפיזיות הקודמות של הדמות. הדמות זוכה לתכונות המיוחדות של הגולם.
הצלות: הצלותיה של הדמות משתפרות בשל הק"פ הנוסף לו היא זוכה. כמו כן חלק מתכונותיה של הדמות משתנות ובעקבות זאת גם הצלותיה.
תכונות: הדמות מאבדת את ערך החוסן שלה. הזריזות של הדמות משתנה בעקבות המעבר לגופו הגדול והמגושם יותר של הגולם וכוחה של הדמות עולה (גם בעקבות שינוי הגודל וגם בשל המעבר לגוף חזק יותר). ערך הכריזמה של הדמות לא משתנה וכך גם ערך התבונה שלה אך ערך החוכמה (Int) נפגע בעקבות המעבר בין הגופים (תנאי הטקס משפיעים על מידת הפגיעה בערך החוכמה של הדמות).
דירוג אתגר: דירוג האתגר של הגולם + דירוג האתגר הקודם של הדמות - דירוג האתגר הנובע מק"פ הגזע הקודם של הדמות.
נטייה: ברוב המקרים הנטייה אינה משתנה.
התקדמות: לפי מקצוע ולפי ק"פ.

יצירת גולם תבוני – מכאניקה:
כדי ליצור גולם תבוני יש ליצור שני יצורים במלואם, האחד דמ"ש כלשהו והשני גולם ייחודי, לאחר מכן יש לאחד את שני היצורים לפי הנתונים המצויינים למעלה.

יצירת גולם תבוני – רקע:
הגולם התבוני הוא יצור ייחודי, יש להצדיק את קיומו. בדרך כלל רוב הגלמים התבוניים הם אנשים אשר חיפשו דרך קלה להשיג חיי נצח או כוח רב במהירות גבוהה אבל חלקם באים עם סיפור רקע עשיר ומפורט שמסביר מדוע בחרו בצורה זו של קיום.

גולם לדוגמא:
אתכד-נך' לכיאטרא ("אתכד אשר מגונן"):
יציר כפיים ענק (לשעבר בן אנוש לוחם דרגה 13).
ק"פ: 33ק73+10 (259).
יוזמה: 3+.
מהירות: 15 מטר, טיפוס 6 מטר.
דרג"ש: 29 (2- גודל, 3+ זריזות, 18+ טבעי).
תה"ב/האבקות: 28+/46+.
התקפה: טופר קפא"פ 36+ (2ק10+6 נזק מוחץ וחותך).
התקפה מלאה: 6 טפרים קפא"פ 36+ (2ק10+6 נזק מוחץ וחותך).
הישג/תפוסה: 4.5 מ'/4.5 מ'.
התקפות מיוחדות: תפיסה משופרת, כלוב מכאני.
תכונות מיוחדות: הפחתת נזק 15/קסום, תכונות יציר כפיים, חסינות לקסם, ראיית חושך 18 מטר, תיקון עצמי.
הצלות: ק: 16+ ת: 15+, ר: 12+.
תכונות: כוח 30, זרז 16, חסן -, תבנ 13, חכמ 11, כרז 9.
כשרונות: התקפת עוצמה, ביקוע, ביקוע עצום, עמידות משופרת, תגובת בזק, קשיחות רבה, רצון ברזל, יד נגדית, חמיקה, מומחיות קרבית, פריקה מנשק משופרת, ניפוץ משופר, התנפלות משופרת.
מיומנויות: איום 15+, מלאכה (חרשות שריון) 17+, האזנה 16+, זיהוי 16+.
דירוג אתגר: 25.
נטייה: סדר רע.

הגולם המכאני הוא מפלצת מתכת ענקית, המצויידת בשש זרועות פלדה גדולות (בנוסף לזוג הידיים הרגיל של ענק ממוצע, לגולם חוברו שני זוגות נוספים של זרועות- או ליתר דיוק, זוג אחד שחולק לארבע ידיים על ידי החלפת חלקים חסרים בחלקי פלדה), זרועות הפלדה מזכירות בצורתן את זרועותיו של של עצום אך הן מצופות בשכבה עבה של פלדה. מבט מקרוב על הגולם מגלה כי מדובר בשלד עצום שכוסה בלוחות שריון וחלק מהעצמותיו הוחלפו בחלקי מתכת. כלוב הצלועות שלו הוחלף במנגנון של זרועות מתכת עכבישיות, אשר מצויידות בסדרה של להבים חדים כתער. נראה כי הילה של רוע בוקעת מערובות עיניו הריקות של השלד, מהן מביט זוג כדורי קריסטל, שבתוכם בוהק אור סגול כהה.


קרב:
אתכד נוטה לתקוף בהפתעה, מתוך מסתור, לשם כך הוא נעזר ביכולות הטיפוס ובראיית החושך שמקנה לו גוף הגולם שלו. אתכד מעדיף תמיד מנסה לפצל את קבוצת התוקפים, חוטף אחד מהם ונעלם באפלה, שם הוא מחסל את קורבנו ללא כל בעיה (בדרך כלל על ידי שימוש ביכולת התפיסה המשופרת שלו ובכלוב הצלעות המכאני שלו).
תפיסה משופרת: במידה והגולם המכאני הצליח לפגוע ביריב אחד בארבע התקפות טפרים לפחות, הוא יכול לנסות מידי להכניס את יריבו לתוך כלוב הצלעות המכאני שלו. הוא זוכה בבדיקת האבקות חופשי.
כלוב מכאני: כלוב הצלעות של הגולם הוא מכאני לגמרי, כלוב הצלעות שלו מורכב ממנגנון של צירים ולהבים חדים כתער. במידה ויריב נכשל בשתי בדיקות האבקות רצופות הוא מושלח לתוך כלוב הצלעות של הגולם, שם הוא נמחץ ונחתך למוות (8ק8 נקודות נזק כח סיבובו). יצורים מסיווג גודל גדול ומעלה חסינים ליכולת זאת.
חסינות לקסם: גולם השלד המכאני חסין לקסמים פרט למה שמצויין להלן:
לחשי הנפשת מתים מאטים את הגולם כמו הלחש האטה לסיבוב אחד/דרגת מטיל. לחשי אש מרפאים את הגולם ביחס של 1:3. לחשי קור וחשמל לא גורמים כל נזק לגולם, והוא סופג מחצית הנזק מהתקפות מבוססות קול.
תיקון עצמי: בפעולה של שמונה שעות, רשאי הגולם לתקן את עצמו. אתכד מבצע בדיקת מלאכה (חרשות שריון) ומרפא לעצמו סך נק"פ השווה לתוצאת הבדיקה פחות 10 (הוא רשאי לקחת 10).

רקע:
אתכד נולד בעיירה קטנה ומבודדת בארצות השוממות, שם שירת במיליציה העירונית. לאחר 5 שנים של שירות מאס אתכד בחייו המשעממים ועבר לעיר, שם התקבל לשירותיו של סוחר עשיר. הזמן שבילה אתכד באחד משומריו של הסוחר היה רווי בפעילות, כמעט ולא היה יום בו ניסה גנב להסתנן לכספת האוצר או ניסיון התנקשות בסוחר עצמו. לילה אחד, בלילה הראשון לשנתו השלישית הותקפה אחוזתו של הסוחר על ידי ערפדים; אתכד ששמר על כספת האוצר היה השורד האחרון, נאמר לו כי הוא הושאר בחיים אך ורק משום שאדונם של הערפדים רואה בו משהו, מאוחר יותר כאשר הובא בפני האדון (ערפד רב עוצמה) ניתנה לו הבחירה: נאמנות תמורת כוח ועוצמה או מוות.

אתכד נשלח על ידי אדונו לכל אותן משימות שהוא וערפדיו לא יכלו לבצע (משימות לאור היום), ככל שהזמן עבר תחושת החשש לחייו התחלף בנאמנות עזה לאדונו הערפד, עד מהרה הפך אתכד לאחד ממשרתיו הנאמנים ביותר (למרות שלא היה אחד החזקים). אתכד שירת את אדונו במשך שנים רבות, ממלא את פקודותיו בציות עיוור, ללא שמץ של ספק או פיקפוק, כך עברו השנים.

במהלך השנים אתכד היה עד לסכסוכים רבים שפרצו בין אדונו למגוון גורמים רבי עוצמה אחרים, בכל אחד מהמקרים אדונו של אתכד יצא מנצח, בכל אחד מהמקרים פרט לאחד. אדונו של אתכד נקלע לסכסוך עם כת של בעלי אוב רבי עוצמה. בקרב הסופי בין אנשי הכת לבין אדונו של אתכד נטבחו כל חברי הכת, פרט לאחד.
אחד מראשי הכת, שהתמחה באנרגיה חיובית בדיוק כמו שהתמחה בשלילית, יצר פיצוץ אדיר של אנרגיה חיובית- אנרגיה שמזיקה מאוד לאל מתים... אתכד ואדונו היו היחידים ששרדו, אתכד לא הושפע מהאנרגיה החיובית אך אדונו נפצע קשות. בשארית כוחותיו יצר אדונו של אתכד גולם ענק של עצמות ומתכת שנלקחו משדה הקרב (מעונם של בעלי האוב) וקשר את נשמתו של אתכד לתוך הגולם. האדון הפקיד על אתכד האחריות לשמור עליו בעת שהוא מחלים מפצעיו. אדונו של אתכד נכנס למצב של תרדמת ואתכד נשאר לשמור עליו.
מאה וארבעים שנים עברו, ואדונו של אתכד הספיק לרפא רק פצע אחד.... לפי הערכתו של אתכד השלמת הריפוי תערך לפחות 2000 שנה נוספות.
 
הגולם המכאני הוא מפלצת מתכת ענקית, המצויידת בשש זרועות פלדה גדולות. מבט מקרוב על הגולם מגלה כי מדובר בשלד עצום שכוסה בלוחות שריון וחלק מהעצמותיו הוחלפו בחלקי מתכת. כלוב הצלועות שלו הוחלף במנגנון של זרועות מתכת עכבישיות, אשר מצויידות בסדרה של להבים חדים כתער. נראה כי הילה של רוע בוקעת מערובות עיניו הריקות של השלד, מהן מביט זוג כדורי קריסטל, שבתוכם בוהק אור סגול כהה.
בנוסף לזוג הידיים הרגיל של ענק ממוצע, לגולם חוברו שני זוגות נוספים של זרועות- או ליתר דיוק, זוג אחד שחולק לארבע ידיים על ידי החלפת חלקים חסרים בחלקי פלדה.

לפי הספירה שלי זה הרבה יותר מ-6 התקפות עם עשיתה לכל זרוע התקפה
 
(לפי הטקסט המודגש)
6 זרועות = 6 התקפות
כלוב צלעות = התקפה מיוחדת (בדיקת היאבקות)
פירוט נוסף לאיך 6 הזרועות נראות
 
darknes אמר/ה:
למה? הסיבה היחידה שגולם לא מקבל כשרונות היא שהוא חסר ערך תבונה...

הדמות מאוחדת עם גולם חסר תבונה, עם הדמות מקבלת ק"פ גזע נוסף היא מקבלת אותו כיציר כפיים תבוני ולא כיציר כפיים רגיל. להלן התכונות שלו:

יציר כפיים תבוני:
ק"פ: ק10.
תוסף התקפה: ק"פ כפול 3/4 (כמו כוהן).
הצלות: הצלה טובה: רצון.
מיומנויות: 2+ מתאם התבונה.

כך שעם אתכד יזכה ב-3 ק"פ גזע נוספים כיציר כפיים הוא יקבל כשרון נוסף ועוד נקודות מיומנות.

מסכים גלמים מקבלים כישרונות אבל בגלל שאין להם ערך תבונה הם לא יכולים להשתמש בהם לכן כותבים כאילו אין להם

לא הם לא, גלמים לא מודעים לעצמם לכן הם לא מתפתחים כלל.

בקשר לגולם ללא הלוחם:

גולם מכאני:
יציר כפיים ענק.
ק"פ: 20ק40+10 (150).
יוזמה: 3+.
מהירות: 15 מטר, טיפוס 6 מטר.
דרג"ש: 29 (2- גודל, 3+ זריזות, 18+ טבעי).
תה"ב/האבקות: 15+/33+.
התקפה: טופר קפא"פ 23+ (2ק10+6 נזק מוחץ וחותך).
התקפה מלאה: 6 טפרים קפא"פ 23+ (2ק10+6 נזק מוחץ וחותך).
הישג/תפוסה: 4.5 מ'/4.5 מ'.
התקפות מיוחדות: תפיסה משופרת, כלוב מכאני.
תכונות מיוחדות: הפחתת נזק 15/קסום, תכונות יציר כפיים, חסינות לקסם, ראיית חושך 18 מטר.
הצלות: ק: 6+ ת: 9+, ר: 6+.
תכונות: כוח 30, זרז 16, חסן -, תבנ 10, חכמ -, כרז 1.
דירוג אתגר: 12.
נטייה: נטרלי.

הגולם המכאני הוא מפלצת מתכת ענקית, המצויידת בשש זרועות פלדה גדולות. מבט מקרוב על הגולם מגלה כי מדובר בשלד עצום שכוסה בלוחות שריון וחלק מהעצמותיו הוחלפו בחלקי מתכת. כלוב הצלועות שלו הוחלף במנגנון של זרועות מתכת עכבישיות, אשר מצויידות בסדרה של להבים חדים כתער. נראה כי הילה של רוע בוקעת מערובות עיניו הריקות של השלד, מהן מביט זוג כדורי קריסטל, שבתוכם בוהק אור סגול כהה.
בנוסף לזוג הידיים הרגיל של ענק ממוצע, לגולם חוברו שני זוגות נוספים של זרועות- או ליתר דיוק, זוג אחד שחולק לארבע ידיים על ידי החלפת חלקים חסרים בחלקי פלדה.
 
חזרה
Top