• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצועות יוקרה לכהן- מרוסק ושובר

Silverhand

פונדקאי ותיק
ובכן, זה מקצוע יוקרה לכוהנים שחשבתי עליו, אבל משום שאני לא טוב במכניקה והספר Complete Psionic לא נמצא בקרבתי, אני משאיר את המכניקה לטובים ממני, ואציג פה רק את הרקע ואתר קווי המתאר-



מרוסק

רקע: המרוסקים, כשמם, שבורים מבחינה רוחנית.
הם לרוב, הם אנשים משולי החברה המאמינים באמונות תפלות וחלשים בנפשם, שכוהנים אימצו כילדים, גידלו, והראו להם עתיד טוב שבו יוכלו להצליח.
אולם, לאחר שהגיעו לבגרות, הכוהנים הראו להם את אכזריות העולם, וסיפרו להם סיפורי זוועות, ובעזרת אשליות הצליחו להגביר את השפעת התיאורים על זוועות העולם בעשרות מונים. הילדים, שהיו קרובים לאובדן כתינוקות, ראו עולם ועתיד טוב יותר, עד שזה נחטף מהם והשאיר אותם במצב מעורר רחמים, הגרוע יותר מתחילת חייהם.

כעת, משכל התנגדות רוחנית ששכנה בקרב האנשים רוסקה, הם היו כלים מצויינים עבור הכוהנים.
דרכם, קסם האלים יכול לעבור ללא מעצור או מגבלה רוחניים, ומבלי לפגוע בגוף עצמו.
זאת משום שלאחר שפגעו בהם כה קשה, הנערים מדמיינים עולם טוב יותר, בו הם מצליחים וזוכים לעתיד טוב יותר, כמו שראו לרגע בילדותם.
לכן, לא משנה להם מה קורה, והם לא יודעים מה הם מבצעים, כך שהכח לא יכול להטריף אותם או לפגוע בשפיותם, משום שהם לא מנסים כלל לתפוס את המשמעות של כח כזה.

כמו כן, אנשים הנמצאים בקרבם זמן מה מתחילים לראות זוועות ולחוות את מה שהמרוסקים עברו כילדים, משום שבמהלך תהליך הפגיעה ברוחם, הם מקבלים כוח ליצור אשליות ולטמון אותם באחר, לשליטת הכוהנים.
כאשר הכוהן לא מפקח על המרוסק, וכאשר המרוסק שוקע בחלומותיו, אין שום הגבלה למחשבותיו, ואשליות של זוועות צצות במוחותיהם של הסובבים אותו תוך זמן מה.

גזע: במרוסקים יכולים להיות מכל גזע או מין, אולם לרוב הם הגזעים הפחות נבונים, שקלים יותר להשפעה. הם כמעט ולעולם לא יהיו ננס או כל גזע אחר בעל התנגדות לאשליות, ואם כן, כל מן מסויים יתרחש מאבק בראשו של הננס, ויתכן ויוכל לצאת משליטת הכוהן, ואולי אף להשתקם.

הרפתקאות: למורסקים אין עניין בעולם הזה - הם יכולים לשבת כל חייהם במקום בו הניחו אותם, ולדמיין, אולם הם מסיירים בעולם תחת מצוות והשפעת הכוהנים.

נטייה: המרוסקים מנותקים מהעולם, ואין להם השקפות, ולכן הם לא מתייחסים לחוקים, ולרוב יהיו ניטרלי-תוהו. אולם, הם יכולים להיו אך ורק ניטרלי תוהו, ניטרלי סדר, או ניטרלי.

דת: כמו עם הנטיה, הם מנותקים, ואין להם אמונה, אולם, הכוחות העוברים דרכם הם מתחומי ההשפעה והאלוהות של הכוהן המצווה עליהם.


קוביית פגיעה: ק6 - הם שבורים נפשית, ולכן לא שומרים על בריאותם, על כושרם ועל הגוף שלהם. אולם, הכוהנים לרוב מכריחים אותם להתאמן, ולכן הםם בקושר מסויים.

בערך מכאן אני לא מתמצא מספיק במכניקה, אולם אני רוצה להבהיר כמה דברים, כדי שתוכלו לעזור לי לבנות את המקצוע -

- זה מקצוע יוקרה היכול להיות כמקצוע יוקרה לכל המקצועות, לפי אימון הכוהנים, אולם לרוב הם יהיו כוהנים, כך שיוכלו להשתמש בכל קסמי האל.

- צריכה להיות דרישת מקסימום של תבונה או חכמה (אני לא בטוח מה מתאים) כדי שהדמות תוכל להיות מרוסק, כך שלדמות תהיה קלה להשפעה ולאשליות.

- צריכה להיות דרישת מינימום לכריזמה, משום שלולא כן לא היו מושכים את עין הכוהנים, ומשום שזה משפיע על חוזק קסמי האל.

- דמות הגבוהה מדרגה אחת לא יכולה להיות מרוסק.

- לרוב, מרוסקים יהיו דב"שים, ושחקנים יהיו הכוהנים, אולם יכול להיות מאוד מעניין ומאתגר להשחק אחד.

- הכוחות האלוהיים שעוברים דרכם חזקים הרבה יותר מכל לחשי הקודש האחרים, משום שהם צורה טהורה של כוח האל

- יש למרוסקים כוחות מחשבה כלשהם (כפי שאמרתי, אין לי את הספר, ולכן אני מבקש שאת החלק של כוחות המחשבה יעשה רק אדם שיש ברשותו את הספר)

- לאחר כמות מסוימת של לחשיים אלוהיים העוברים דרכם, גופם נשחק, והם מתים, כשבמוחם הם עדיין מדמיינים את העתיד הטוב שלהם.

- מכיוון שהם לא חשים בדבר ומנותקים מהעולם, כאשר מוטל לחש דרכם הם לא צריכים לבצע בדיקת ריכוז.

- הם לא יכולים לקחת מיומנויות או יכולות, מלבד אלו שהם צריכים למקצוע שלהם, וזאת רק בדרגה הראשונה.

- כדי להשפיע על מרוסק ולצוות עליו, צריך כוחות מחשבה מסוימים

ולמקצוע השני , הכוהנים -

שובר

רקע: השוברים, כשמם, שוברים את האדם רוחנית.
במסעותיהם בעולם הם אוספים ילדים נטושים ופגועים, מטפחים אותם, ואז, בטקס אכזרי, משתמשים באשליות לשבור את רוח הילדים.

לאחר הטקס, הם משתמשים בילדים כבבובות, למטרותיהם ולמטרות האל שלהם.

כמו המרוסקים, גם הם מפיצים אשליות של זוועה, אולם לעומת, המרוסקים, זה בשליטתם.

גזע: כל גזע ומין, אולם לרוב הם גזעים אם התנגדות לאשליות, ללוא כן לאחר זמן מה הם עלולים להאמין באשליות של עצמם, ולהפוך למרוסקים בעצמם.

הרפתקאות: הם יוצאים למסעות מסיבות שונות ורבות, בין אם למצוא מאמינים או מרוסקים חדשים, או כדי לבצע את מטרות האל שלהם. לרוב כאשר הם יוצאים למסעות, מתלווה אליהם מרוסק שנמצא תחת שליטתם.

נטייה: אך ורק כל סוג של רוע, מלבד רוע-ניטרלי.

דת: כל אל מרושע, בעל תחומי השפעה הכוללים טירוף ואשליה (אתם מוזמנים ליצור אל כזה)

קוביית פגיעה: ק8, כמו כוהן רגיל.

דברים שרציתי להבהיר לגביו -

- דרישות למקצוע הן כוהן רוע כלשהו ברמה 5 ומעלה, בעל כריזמה גבוהה, וחוכמה ותבונה גבוהים.

- הם יוצרי אשליות מוכשרים באופן מיוחד, כך שאפילו הם מאמינים במה שהם יוצרים.

- הם בעלי כוחות מחשבה חזקים למדי

- כמות מסוימת של פעמים ליום, הם יכולים להטיל לחשים דרך המרוסק, בנתאי שזה מספיק קרוב אלים, כך שלחשים אלו מקבלים +2 לכאשר הם מוטלים דרך המרוסק, אך ביצוע מהלך זה מחליש אותם.

- כאשר שובר הופך למרוסק, הוא פגוע הרבה יותר מהמרוסקים, ולכן הכריזמה שלו יורדת בהרבה, וכך כל תכונותיו.


הארות, הערות ומכניקה יתקבלו בברכה


דרך אגב, זה הניסיון הראשון שלי ליצור משהו חדש לD&D, אנא, תתיחסו בסלחנות
 
הכוונה היא, דרגה אחת במקצוע כלשהו, בין ברברי לכוהן, ובדרגה הבאה (דרגה שנייה) להפוך למרוסק.

כמובן שהרקע שלך צריך להיות קשור - לפני שנהפכת למרוסק עדיין היית בשירות הכוהנים, אולם לאחר הלימוד הבסיסי למקצוע מסויים הושלם, פגעו בך.
 
הדרישות חלשות מדיי בדרך כלל מקצועות יוקרה השחקנים צריכים להיות לפחות בדרגה 5 אם המקצוע יהיה חזק כמו מקצועות היוקרה האחרים אז כל שחקן יבחר אותו כי למה לחכות למקצוע יוקרה בדרגה 6 שאפשר לקחת מקצוע בדרגה 2?
 
idansh אמר/ה:
הדרישות חלשות מדיי בדרך כלל מקצועות יוקרה השחקנים צריכים להיות לפחות בדרגה 5 אם המקצוע יהיה חזק כמו מקצועות היוקרה האחרים אז כל שחקן יבחר אותו כי למה לחכות למקצוע יוקרה בדרגה 6 שאפשר לקחת מקצוע בדרגה 2?

אתה מדבר על המרוסק?

אם כן, הוא לא חזק לבד. אולי עם עוד כוהן הוא יכול להיות חזק, אבל גם אז הוא יכול לקחת מיומנויות וכשרונות רק בדרגה הראשונה, אין לו רצון חופשי ולא יכולת לשלוט על היכולות שלו.

כאשר הוא לבד ללא שום פקודה, הוא ישאר במקום וידמיין, ואלא אם כן תתעקש לשבת לידו כל הזמן ולספוג אשליות, הוא לא יעשה לך כלום
 
רועי צודק. המרוסק זה מאין מפגר שעושה מה שאומרים לו, ולא נראה לי שאפשר ללמוד לעשות את זה. ואני לא רואה למה רע-ניטרלי או ניטרלי לא יכול לעשות את זה. אם הוא מאין קדוש או נביא, שעושה את מצוות האל (גם אם בדרכיל לא כשרות) בכל מחיר? אולי (וזה נושא לדיון מעמיק, אם מישהו רוצה שיפתח אותו) אפילו כוהן של פילור יכול לרסק נשמה של מישהו למען עזרה לעניים או גירוש אלמתים מרושעים? הרי "המטרה מקדשת את האמצעים"...
 
מקצוע יוקרה שאפשר לקחת בדרגה 2, מעניין מאוד, ואני חשבתי שהשיא זה הforsaker מהספר masters of the wild, שכבר בדרגה 3 ניתן להפוך אליו אם אתה בן אנוש (מקום שני הbloodhound מmasters of the wild שניתן להפוך אליו בדרגה 4, ואילולא דרישות הת"ב סיירים או בני אנוש (או סיירים אנושיים) יכלו לענות על הדרישות כבר בדרגה הראשונה)
 
חצי אלף נצחי: זה שניתן להפוך אליו בדרגה 2 זה לא הנקודה הנקודה היא שהרעיון במיקצוע יוקרה הוא שאתה לומד\מיתמקד משהו\במשהו חדש\מסוים שמחזק אותך (גם עם עלול להגביל אותך), ה"מיקצוע יוקרה" הזה הופך אותך לשבר כלי ומקצר לך את החיים בשביל שכוהן יוכל הישתמש בך בתור כלי להגברת כוחו

darknes:במושגים של DND מי שמאמץ ילד רק כדי לרסק לו את הנשמה לא יכול להיות מנטיית טוב ובטח לא כוהן של פיילור
 
אני חושב שרובכם לא הבנתם את הנקודה.
רועי צודק, המקצוע הזה הוא לא מקצוע שנותן או פותח בפניך אפשרויות, אלא סוגר ומגביל. כל הנקודה היא שלאחר שאתה מקבל הכשרה כלשהי, לפי רצון הכוהן שפרש עליך את חסותו, ולאחר שאתה לומד את הבסיס ומתבגר, רק אז פוגעים בך.

הם לא מחכים שתהיה אשף מומחה עם התמקדות באשליות ורק אז מפעילים עליו לחצים, אלא בוחרים אנשים לא מנוסים, שיש להם ידע בסיסי.

בקשר לעניין התבנית, כמו שאמרתי, אני לא מתמצא מבכניקה, נתתי רק את הרקע, עם אתם רוצים להפוך אותו לתבנית, אדרבא.

darknes, נראה לי שפספסת משהו, כשקראת -
משולי החברה המאמינים באמונות תפלות וחלשים בנפשם

מי אתה חושב שאלו? העשירים ואלו שמבוססים? כאשר אתה אומר עזרה לעניים, אלו העניים. כאשר אתה אומר גירוש אל מתים, אלו בערך אל מתים, אם תחשוב על זה כך.

וגם אם לא נלך לפי דוגמאות פרטיות, יכול להיות שהכהן יחשוב שהוא משרת את פיילור או את מי שזה לא יהיה, אבל בעצם זה מעשה של רוע, ואני בספק אם אל טוב יאמץ לחיקו כוהנים כאלו.

עוד נקודה שאני חושב שלא הבנתם, השחקן בוחר שהדמות שלא תיהיה 'מרוסק', אבל לדמות אין מושג מה זה, והיא לא בוחרת את זה, זה נכפה עליה.
 
דמות רעה יכולה ליהיות "שובר" אבל אני אומר שעדיף ש"מרוסק" יהייה תבנית מאחר והרעיון במיקצוע יוקרה הוא שאתה לומד\מיתמקד משהו\במשהו חדש\מסוים שמחזק אותך (גם עם עלול להגביל אותך), ה"מיקצוע יוקרה" הזה הופך אותך לשבר כלי ומקצר לך את החיים בשביל שכוהן יוכל הישתמש בך בתור כלי להגברת כוחו!!!
 
Silverhand אמר/ה:
אני חושב שרובכם לא הבנתם את הנקודה.
רועי צודק, המקצוע הזה הוא לא מקצוע שנותן או פותח בפניך אפשרויות, אלא סוגר ומגביל. כל הנקודה היא שלאחר שאתה מקבל הכשרה כלשהי, לפי רצון הכוהן שפרש עליך את חסותו, ולאחר שאתה לומד את הבסיס ומתבגר, רק אז פוגעים בך.

הם לא מחכים שתהיה אשף מומחה עם התמקדות באשליות ורק אז מפעילים עליו לחצים, אלא בוחרים אנשים לא מנוסים, שיש להם ידע בסיסי.

בקשר לעניין התבנית, כמו שאמרתי, אני לא מתמצא מבכניקה, נתתי רק את הרקע, עם אתם רוצים להפוך אותו לתבנית, אדרבא.

darknes, נראה לי שפספסת משהו, כשקראת -
משולי החברה המאמינים באמונות תפלות וחלשים בנפשם

מי אתה חושב שאלו? העשירים ואלו שמבוססים? כאשר אתה אומר עזרה לעניים, אלו העניים. כאשר אתה אומר גירוש אל מתים, אלו בערך אל מתים, אם תחשוב על זה כך.

וגם אם לא נלך לפי דוגמאות פרטיות, יכול להיות שהכהן יחשוב שהוא משרת את פיילור או את מי שזה לא יהיה, אבל בעצם זה מעשה של רוע, ואני בספק אם אל טוב יאמץ לחיקו כוהנים כאלו.

עוד נקודה שאני חושב שלא הבנתם, השחקן בוחר שהדמות שלא תיהיה 'מרוסק', אבל לדמות אין מושג מה זה, והיא לא בוחרת את זה, זה נכפה עליה.

אני דיברתי על השוברים, לא על המרוסקים. ותקראו שוב את ההודעה שלי, כולם. זה כמו שאברהם יכול היה להקריב את הבן שלו מאמונה טהורה- השוברים יכולים "להקריב" את בנם המאומץ מתוך רצון לשלמות האמונה וקידום רצון האל *!\=בכל מחיר=/!*.
ומה שאמרת בקשר לבחירה של השחקן- זה מוציא את השחקן לגמרי מהמשחק. הוא לא יכול לעשות כלום חוץ מלציית, למעשה, לשחקן או לשה"ם שמשחקים את הכוהן ששולט בו.
 
לא הבנתי משהו,מה מחוזק בלחשים שהכוהן מטיל דרכו זה נותן יותר לחשים?מה זה עושה?
אפשר לעשות הרפתקאה נגד כוהן מרושע וחבורה ענקית של מרוסקים שאסור להרוג דבר שעושה את המשחק להרבה יותר מעניין
 
הרעיון יפה ומוצא חן בעיני מאוד, אבל דורש הרבה עבודה על הפרטים הקטנים. הנקודה המטרידה אותי ביותר כרגע היא שהגדרת את המרוסק כמקצוע יוקרה, כאשר לפי האופי שלו ואפילו לפי "תנאי הדרגה הראשונה" שהצבת, הוא כלל אינו מתאים ככזה. אני לא חושב שהוא צריך להיות תבנית (תבניות, בגדול, מיועדות למפלצות ולא לדמויות שחקן), כך שנשאר רק מקצוע בסיס.

כדי לעשותו מקצוע בסיס יהיה צורך לעדן כמה מהמאפיינים היותר דרסטיים שלו, אבל תחילה צריך להבהיר: מה זה "לחשים אלוהיים העוברים דרכם"? למה הם לא יכולים לקחת מיומנויות או יכולות בדרגות גבוהות יותר מ-1?
האם אתה מתכוון ליצור מצב שבו המרוסק שימושי כמעט אך ורק בתור צינור עבור מטילי לחשים אחרים? אם כך, הוא פשוט לא מתאים כמקצוע לדמות שחקן, לפחות לא באף מערכה שאפילו מתקרבת לממוצעת. רק במערכה שמתמקדת סביב האתגר יוצא הדופן שבלשחק דמויות מוגבלות כל כך, יהיה לו מקום. דמות שכזו לא יכולה להשתוות אפילו במעט לדמויות ממקצועות אחרים, כך שהיא תמיד תהיה מאחוריהם מבחינת העוצמה, אך חשוב מכך אין לה כמעט שיקול דעת - היא בעצם הכלי, לא המשתמש. אז או שלא ממש כיף לשחק אותה, או שזה כיף גדול אבל רק לאנשים שאוהבים מאוד אתגרים שכאלו. כאלה יש מעטים.
לדעתי, חבל בכלל ליצור עבורו מקצוע - יצור שכזה מתאים להיחשב מבחינה טכנית כמפלצת, הרבה יותר קל לנו ליצור כאלו, ולשה"מ להכניס אותן למערכה. מקצועות ודרגות הם סיבוך מיותר כאן.
 
אני לא מסכים איתך,אל כוהן שונא את האלים וגונב את הכוחות שהם נותנים למאמינים ולעומת זאת האל נותן לשובר רשות וכוח לעשות את מעשיו
 
darknes:למען מטרה טהורה או למען כוח, ההגדרה בDND של טוב היא (ואני מצוטט)"נכונות לתת לאחרים ללא תמורה(אלטרואיזם), כבוד לחיים, ודאגה לכבודם של יצורים תבוניים. דמויות טובות נכונות לקורבן אישי כדי לסייע לאחרים." ואפילו עם אתה מגמיש אותה בצורה הקיצונית ביותר היא עדין לא עונה על ההגדרה של מישהוא שמאמץ ילד בישביל לרסק לו את הנשמה!!!! :bones:
 
הוא אשר אמרתי, אם המרוסק מתאים להיות תבנית, אני אשמח אם מישהו ישנה אותו לכך, או לאיך שירצה.

אבל, בקשר לרעיון של מקצוע יוקרה, אני מצטט את מה שכתבתי -

- לרוב, מרוסקים יהיו דב"שים, ושחקנים יהיו הכוהנים, אולם יכול להיות מאוד מעניין ומאתגר להשחק אחד.

לא התכוונתי והנחתי שהוא יהיה מקצוע יוקרה לשחקנים, אבל השארתי את האפשרות פתוחה, למי שרוצה משחק מעניין למדי (לדוגמא כוהן ומרוסק, שהם שני שחקנים באותה קבוצה.

darknes, אם אני לא טועה, האל ציווה על אברהם ללעשות זאת.
בכל מקרה, אם האל מצווה על כך, זה משהו אחר, וזה מעיד על האל ועל התכונות שלו, ולעומת זאת, אם המאמין עושה זאת, זה מעיד עליו.
אם הוא עושה זאת, בעייני לפחות הוא מתוייג כרע. יכול להיות שבעיניו הוא טוב, ובעייני האל הוא משהו אחר. אבל, בסוף מי שיקבע הוא האל שלו, ולדעתי, אל טוב לא ירצה מאמין שכזה.

idansh, כתבתי, כמה פעמים ליום, הלחשים שמוטלים על ידי הכוהן (בתנאי שהוא יכול לשלוט על המרוסק), מקבלים תוספים.

ננסק, כן, הוא בדיוק צינור להטלת לחשים, וגם בשר תותחים, כלומר הוא גם עושה את העבודה השחורה עבור הכוהן - בדיוק בגלל זה הוא מקבל הכשרה איזושהי, בין ברברי לאשף, כך שלאחר שהוא יהיה שבור הוא יוכל לשמש למטרות מסוימות.
בקשר למיומנויות וכשרונות, רק לפני שהוא הופך למרוסק, בדרגה ראשונה (נתיחס אליו כאל מקצוע יוקרה, בינתיים), הוא יכול ללמוד. כלומר, לאחר שהוא מתחיל להזות ולשקוע בתוך עצמו, הוא רק גוף, לא ניתן ללמד אותו משהו, והמיומנויות והכשרונות היחדים שישארו לו יהיו כאלו שהגוף ידע לבצע, לא מיומנויות הדורשות שימוש בראשו של המרוסק, משום שזה כבר לא פועל.
כלומר, אם הוא יודע את המיומנות 'קפיצה', הוא יוכל לבצע זאת לאחר שישברו אותו, אולם אם יודע 'פיענוח כתבים' הוא לא יוכל לבצע זאת אחרי כן.

אמרתי, אני כתבתי את הרקע, אבל כל אחד יכול להתאים אותו לעצמו, אם בכלל, בין אם הוא יהיה בסוף תבנית, מפלצת או מה שיבחרו.

Secrets gurad, אין לי את המדריך לקדושה, אבל לפי התיאור של idansh, אין שום דמיון.

תודה על התגובות וההתעניינות,

Silverhand
 
חזרה
Top