Silverhand
פונדקאי ותיק
ובכן, זה מקצוע יוקרה לכוהנים שחשבתי עליו, אבל משום שאני לא טוב במכניקה והספר Complete Psionic לא נמצא בקרבתי, אני משאיר את המכניקה לטובים ממני, ואציג פה רק את הרקע ואתר קווי המתאר-
מרוסק
רקע: המרוסקים, כשמם, שבורים מבחינה רוחנית.
הם לרוב, הם אנשים משולי החברה המאמינים באמונות תפלות וחלשים בנפשם, שכוהנים אימצו כילדים, גידלו, והראו להם עתיד טוב שבו יוכלו להצליח.
אולם, לאחר שהגיעו לבגרות, הכוהנים הראו להם את אכזריות העולם, וסיפרו להם סיפורי זוועות, ובעזרת אשליות הצליחו להגביר את השפעת התיאורים על זוועות העולם בעשרות מונים. הילדים, שהיו קרובים לאובדן כתינוקות, ראו עולם ועתיד טוב יותר, עד שזה נחטף מהם והשאיר אותם במצב מעורר רחמים, הגרוע יותר מתחילת חייהם.
כעת, משכל התנגדות רוחנית ששכנה בקרב האנשים רוסקה, הם היו כלים מצויינים עבור הכוהנים.
דרכם, קסם האלים יכול לעבור ללא מעצור או מגבלה רוחניים, ומבלי לפגוע בגוף עצמו.
זאת משום שלאחר שפגעו בהם כה קשה, הנערים מדמיינים עולם טוב יותר, בו הם מצליחים וזוכים לעתיד טוב יותר, כמו שראו לרגע בילדותם.
לכן, לא משנה להם מה קורה, והם לא יודעים מה הם מבצעים, כך שהכח לא יכול להטריף אותם או לפגוע בשפיותם, משום שהם לא מנסים כלל לתפוס את המשמעות של כח כזה.
כמו כן, אנשים הנמצאים בקרבם זמן מה מתחילים לראות זוועות ולחוות את מה שהמרוסקים עברו כילדים, משום שבמהלך תהליך הפגיעה ברוחם, הם מקבלים כוח ליצור אשליות ולטמון אותם באחר, לשליטת הכוהנים.
כאשר הכוהן לא מפקח על המרוסק, וכאשר המרוסק שוקע בחלומותיו, אין שום הגבלה למחשבותיו, ואשליות של זוועות צצות במוחותיהם של הסובבים אותו תוך זמן מה.
גזע: במרוסקים יכולים להיות מכל גזע או מין, אולם לרוב הם הגזעים הפחות נבונים, שקלים יותר להשפעה. הם כמעט ולעולם לא יהיו ננס או כל גזע אחר בעל התנגדות לאשליות, ואם כן, כל מן מסויים יתרחש מאבק בראשו של הננס, ויתכן ויוכל לצאת משליטת הכוהן, ואולי אף להשתקם.
הרפתקאות: למורסקים אין עניין בעולם הזה - הם יכולים לשבת כל חייהם במקום בו הניחו אותם, ולדמיין, אולם הם מסיירים בעולם תחת מצוות והשפעת הכוהנים.
נטייה: המרוסקים מנותקים מהעולם, ואין להם השקפות, ולכן הם לא מתייחסים לחוקים, ולרוב יהיו ניטרלי-תוהו. אולם, הם יכולים להיו אך ורק ניטרלי תוהו, ניטרלי סדר, או ניטרלי.
דת: כמו עם הנטיה, הם מנותקים, ואין להם אמונה, אולם, הכוחות העוברים דרכם הם מתחומי ההשפעה והאלוהות של הכוהן המצווה עליהם.
קוביית פגיעה: ק6 - הם שבורים נפשית, ולכן לא שומרים על בריאותם, על כושרם ועל הגוף שלהם. אולם, הכוהנים לרוב מכריחים אותם להתאמן, ולכן הםם בקושר מסויים.
בערך מכאן אני לא מתמצא מספיק במכניקה, אולם אני רוצה להבהיר כמה דברים, כדי שתוכלו לעזור לי לבנות את המקצוע -
- זה מקצוע יוקרה היכול להיות כמקצוע יוקרה לכל המקצועות, לפי אימון הכוהנים, אולם לרוב הם יהיו כוהנים, כך שיוכלו להשתמש בכל קסמי האל.
- צריכה להיות דרישת מקסימום של תבונה או חכמה (אני לא בטוח מה מתאים) כדי שהדמות תוכל להיות מרוסק, כך שלדמות תהיה קלה להשפעה ולאשליות.
- צריכה להיות דרישת מינימום לכריזמה, משום שלולא כן לא היו מושכים את עין הכוהנים, ומשום שזה משפיע על חוזק קסמי האל.
- דמות הגבוהה מדרגה אחת לא יכולה להיות מרוסק.
- לרוב, מרוסקים יהיו דב"שים, ושחקנים יהיו הכוהנים, אולם יכול להיות מאוד מעניין ומאתגר להשחק אחד.
- הכוחות האלוהיים שעוברים דרכם חזקים הרבה יותר מכל לחשי הקודש האחרים, משום שהם צורה טהורה של כוח האל
- יש למרוסקים כוחות מחשבה כלשהם (כפי שאמרתי, אין לי את הספר, ולכן אני מבקש שאת החלק של כוחות המחשבה יעשה רק אדם שיש ברשותו את הספר)
- לאחר כמות מסוימת של לחשיים אלוהיים העוברים דרכם, גופם נשחק, והם מתים, כשבמוחם הם עדיין מדמיינים את העתיד הטוב שלהם.
- מכיוון שהם לא חשים בדבר ומנותקים מהעולם, כאשר מוטל לחש דרכם הם לא צריכים לבצע בדיקת ריכוז.
- הם לא יכולים לקחת מיומנויות או יכולות, מלבד אלו שהם צריכים למקצוע שלהם, וזאת רק בדרגה הראשונה.
- כדי להשפיע על מרוסק ולצוות עליו, צריך כוחות מחשבה מסוימים
ולמקצוע השני , הכוהנים -
שובר
רקע: השוברים, כשמם, שוברים את האדם רוחנית.
במסעותיהם בעולם הם אוספים ילדים נטושים ופגועים, מטפחים אותם, ואז, בטקס אכזרי, משתמשים באשליות לשבור את רוח הילדים.
לאחר הטקס, הם משתמשים בילדים כבבובות, למטרותיהם ולמטרות האל שלהם.
כמו המרוסקים, גם הם מפיצים אשליות של זוועה, אולם לעומת, המרוסקים, זה בשליטתם.
גזע: כל גזע ומין, אולם לרוב הם גזעים אם התנגדות לאשליות, ללוא כן לאחר זמן מה הם עלולים להאמין באשליות של עצמם, ולהפוך למרוסקים בעצמם.
הרפתקאות: הם יוצאים למסעות מסיבות שונות ורבות, בין אם למצוא מאמינים או מרוסקים חדשים, או כדי לבצע את מטרות האל שלהם. לרוב כאשר הם יוצאים למסעות, מתלווה אליהם מרוסק שנמצא תחת שליטתם.
נטייה: אך ורק כל סוג של רוע, מלבד רוע-ניטרלי.
דת: כל אל מרושע, בעל תחומי השפעה הכוללים טירוף ואשליה (אתם מוזמנים ליצור אל כזה)
קוביית פגיעה: ק8, כמו כוהן רגיל.
דברים שרציתי להבהיר לגביו -
- דרישות למקצוע הן כוהן רוע כלשהו ברמה 5 ומעלה, בעל כריזמה גבוהה, וחוכמה ותבונה גבוהים.
- הם יוצרי אשליות מוכשרים באופן מיוחד, כך שאפילו הם מאמינים במה שהם יוצרים.
- הם בעלי כוחות מחשבה חזקים למדי
- כמות מסוימת של פעמים ליום, הם יכולים להטיל לחשים דרך המרוסק, בנתאי שזה מספיק קרוב אלים, כך שלחשים אלו מקבלים +2 לכאשר הם מוטלים דרך המרוסק, אך ביצוע מהלך זה מחליש אותם.
- כאשר שובר הופך למרוסק, הוא פגוע הרבה יותר מהמרוסקים, ולכן הכריזמה שלו יורדת בהרבה, וכך כל תכונותיו.
הארות, הערות ומכניקה יתקבלו בברכה
דרך אגב, זה הניסיון הראשון שלי ליצור משהו חדש לD&D, אנא, תתיחסו בסלחנות
מרוסק
רקע: המרוסקים, כשמם, שבורים מבחינה רוחנית.
הם לרוב, הם אנשים משולי החברה המאמינים באמונות תפלות וחלשים בנפשם, שכוהנים אימצו כילדים, גידלו, והראו להם עתיד טוב שבו יוכלו להצליח.
אולם, לאחר שהגיעו לבגרות, הכוהנים הראו להם את אכזריות העולם, וסיפרו להם סיפורי זוועות, ובעזרת אשליות הצליחו להגביר את השפעת התיאורים על זוועות העולם בעשרות מונים. הילדים, שהיו קרובים לאובדן כתינוקות, ראו עולם ועתיד טוב יותר, עד שזה נחטף מהם והשאיר אותם במצב מעורר רחמים, הגרוע יותר מתחילת חייהם.
כעת, משכל התנגדות רוחנית ששכנה בקרב האנשים רוסקה, הם היו כלים מצויינים עבור הכוהנים.
דרכם, קסם האלים יכול לעבור ללא מעצור או מגבלה רוחניים, ומבלי לפגוע בגוף עצמו.
זאת משום שלאחר שפגעו בהם כה קשה, הנערים מדמיינים עולם טוב יותר, בו הם מצליחים וזוכים לעתיד טוב יותר, כמו שראו לרגע בילדותם.
לכן, לא משנה להם מה קורה, והם לא יודעים מה הם מבצעים, כך שהכח לא יכול להטריף אותם או לפגוע בשפיותם, משום שהם לא מנסים כלל לתפוס את המשמעות של כח כזה.
כמו כן, אנשים הנמצאים בקרבם זמן מה מתחילים לראות זוועות ולחוות את מה שהמרוסקים עברו כילדים, משום שבמהלך תהליך הפגיעה ברוחם, הם מקבלים כוח ליצור אשליות ולטמון אותם באחר, לשליטת הכוהנים.
כאשר הכוהן לא מפקח על המרוסק, וכאשר המרוסק שוקע בחלומותיו, אין שום הגבלה למחשבותיו, ואשליות של זוועות צצות במוחותיהם של הסובבים אותו תוך זמן מה.
גזע: במרוסקים יכולים להיות מכל גזע או מין, אולם לרוב הם הגזעים הפחות נבונים, שקלים יותר להשפעה. הם כמעט ולעולם לא יהיו ננס או כל גזע אחר בעל התנגדות לאשליות, ואם כן, כל מן מסויים יתרחש מאבק בראשו של הננס, ויתכן ויוכל לצאת משליטת הכוהן, ואולי אף להשתקם.
הרפתקאות: למורסקים אין עניין בעולם הזה - הם יכולים לשבת כל חייהם במקום בו הניחו אותם, ולדמיין, אולם הם מסיירים בעולם תחת מצוות והשפעת הכוהנים.
נטייה: המרוסקים מנותקים מהעולם, ואין להם השקפות, ולכן הם לא מתייחסים לחוקים, ולרוב יהיו ניטרלי-תוהו. אולם, הם יכולים להיו אך ורק ניטרלי תוהו, ניטרלי סדר, או ניטרלי.
דת: כמו עם הנטיה, הם מנותקים, ואין להם אמונה, אולם, הכוחות העוברים דרכם הם מתחומי ההשפעה והאלוהות של הכוהן המצווה עליהם.
קוביית פגיעה: ק6 - הם שבורים נפשית, ולכן לא שומרים על בריאותם, על כושרם ועל הגוף שלהם. אולם, הכוהנים לרוב מכריחים אותם להתאמן, ולכן הםם בקושר מסויים.
בערך מכאן אני לא מתמצא מספיק במכניקה, אולם אני רוצה להבהיר כמה דברים, כדי שתוכלו לעזור לי לבנות את המקצוע -
- זה מקצוע יוקרה היכול להיות כמקצוע יוקרה לכל המקצועות, לפי אימון הכוהנים, אולם לרוב הם יהיו כוהנים, כך שיוכלו להשתמש בכל קסמי האל.
- צריכה להיות דרישת מקסימום של תבונה או חכמה (אני לא בטוח מה מתאים) כדי שהדמות תוכל להיות מרוסק, כך שלדמות תהיה קלה להשפעה ולאשליות.
- צריכה להיות דרישת מינימום לכריזמה, משום שלולא כן לא היו מושכים את עין הכוהנים, ומשום שזה משפיע על חוזק קסמי האל.
- דמות הגבוהה מדרגה אחת לא יכולה להיות מרוסק.
- לרוב, מרוסקים יהיו דב"שים, ושחקנים יהיו הכוהנים, אולם יכול להיות מאוד מעניין ומאתגר להשחק אחד.
- הכוחות האלוהיים שעוברים דרכם חזקים הרבה יותר מכל לחשי הקודש האחרים, משום שהם צורה טהורה של כוח האל
- יש למרוסקים כוחות מחשבה כלשהם (כפי שאמרתי, אין לי את הספר, ולכן אני מבקש שאת החלק של כוחות המחשבה יעשה רק אדם שיש ברשותו את הספר)
- לאחר כמות מסוימת של לחשיים אלוהיים העוברים דרכם, גופם נשחק, והם מתים, כשבמוחם הם עדיין מדמיינים את העתיד הטוב שלהם.
- מכיוון שהם לא חשים בדבר ומנותקים מהעולם, כאשר מוטל לחש דרכם הם לא צריכים לבצע בדיקת ריכוז.
- הם לא יכולים לקחת מיומנויות או יכולות, מלבד אלו שהם צריכים למקצוע שלהם, וזאת רק בדרגה הראשונה.
- כדי להשפיע על מרוסק ולצוות עליו, צריך כוחות מחשבה מסוימים
ולמקצוע השני , הכוהנים -
שובר
רקע: השוברים, כשמם, שוברים את האדם רוחנית.
במסעותיהם בעולם הם אוספים ילדים נטושים ופגועים, מטפחים אותם, ואז, בטקס אכזרי, משתמשים באשליות לשבור את רוח הילדים.
לאחר הטקס, הם משתמשים בילדים כבבובות, למטרותיהם ולמטרות האל שלהם.
כמו המרוסקים, גם הם מפיצים אשליות של זוועה, אולם לעומת, המרוסקים, זה בשליטתם.
גזע: כל גזע ומין, אולם לרוב הם גזעים אם התנגדות לאשליות, ללוא כן לאחר זמן מה הם עלולים להאמין באשליות של עצמם, ולהפוך למרוסקים בעצמם.
הרפתקאות: הם יוצאים למסעות מסיבות שונות ורבות, בין אם למצוא מאמינים או מרוסקים חדשים, או כדי לבצע את מטרות האל שלהם. לרוב כאשר הם יוצאים למסעות, מתלווה אליהם מרוסק שנמצא תחת שליטתם.
נטייה: אך ורק כל סוג של רוע, מלבד רוע-ניטרלי.
דת: כל אל מרושע, בעל תחומי השפעה הכוללים טירוף ואשליה (אתם מוזמנים ליצור אל כזה)
קוביית פגיעה: ק8, כמו כוהן רגיל.
דברים שרציתי להבהיר לגביו -
- דרישות למקצוע הן כוהן רוע כלשהו ברמה 5 ומעלה, בעל כריזמה גבוהה, וחוכמה ותבונה גבוהים.
- הם יוצרי אשליות מוכשרים באופן מיוחד, כך שאפילו הם מאמינים במה שהם יוצרים.
- הם בעלי כוחות מחשבה חזקים למדי
- כמות מסוימת של פעמים ליום, הם יכולים להטיל לחשים דרך המרוסק, בנתאי שזה מספיק קרוב אלים, כך שלחשים אלו מקבלים +2 לכאשר הם מוטלים דרך המרוסק, אך ביצוע מהלך זה מחליש אותם.
- כאשר שובר הופך למרוסק, הוא פגוע הרבה יותר מהמרוסקים, ולכן הכריזמה שלו יורדת בהרבה, וכך כל תכונותיו.
הארות, הערות ומכניקה יתקבלו בברכה
דרך אגב, זה הניסיון הראשון שלי ליצור משהו חדש לD&D, אנא, תתיחסו בסלחנות