• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מיומנויות וכישרונות אקזוטיות ומוזרות!

תשנה את השם ל"מיומנויות אקזוטיות ומוזרות", זה מנהג בפורום לקרוא לעצים X אקזוטיים ומוזרים.
קשה להמציא מיומנויות חדשות... כי כבר יש את הכל כמעט (לא תמצא ספר הרחבה עם מיומנויות שאינן מתבססות על מיומנויות קודמות או שאינן קששורות ישירות לעולם מערכה)....
 
חח איזה מנהג מעניין.
תודה, ערכתי.
חשבתי פעם על מימנות שתעסוק באומנות הלחימה, וכמו רכיבה יהיו כישרונות העוסקות בנושא.
אני הערוך בקרוב כשאני יכין את כל המימנות השלמה וכישרונות...
ביינתיים תגידו לי מה אתם חושבים על הרעיון של מימנות כזאת...תודה ;)
 
הבעיה עם מיומנויות חדשות, היא שיש כבר הרבה מיומנויות גם כך. למה לי ליצור לעצמי אפילו יותר סיבוך כשאי רוצה לבחור מיומנויות לדמות שלי, שכמה חבל, היא לא נוכל עם 18 תבונה ו- 8 נקודות מיומנות לדרגה?
כמובן, תמיד אפשר ליצור שימושים חדשים למיומנויות קיימות.


בקשר למיומנות של אומנויות לחימה- מערכת הכשרונות של לחימה משופרת ללא נשק עושה טוב מאוד את העבודה. בנוסף, מאחר ואין גם מיומנויות ללחימה עם רומח, שימוש בקשת, או סיוף, קשה לי להאמין בצורך להשתמש במיומנות לאומנויות לחימה...
אולי, "ידע (אומנויות לחימה)" שווה משהו, אבל די זהו...
 
שם המימונות: אומנויות הלחימה
תכונת מפתח: זריזות
תלוי שיריון: ברור!
ללא אימון: לא

הדמות מאומנת באומנויות לחימה, ויודעת להתשמש במכות לא חמושות ביעילות רבה.
תועלת: הדמות יודעת להשתמש בידיה ורגליה (ואף באיברים אחרים), כדי להלחם ביעילות ובשיטות קרב שונות ומגוונות.
הדמות יודעת איך להשתמש בהתקפות מיוחדות ותרגילים מיוחדים כדי לנצח בקרבות.
קרבות המגע הלא חמושות יהיו הרבה יותר קלים ככה, ואם לשני המתאבקים יש את מימנות זו, נוצר קרב מעניין ביותר.
מיוחד:אם לדמות 3 רמות או יותר במיומנות זו, היא הופכת כל התקפה לא חמושה שלה מזנק הכנעה לנזק רגיל לפי בקשתה.
אם לדמות 5 רמות או יותר בלולינות, היא מקבלת תוסף מצב +2 לבדיקות אומניות הלחימה.
 
לא... החוקים לא ברורים... מה זזה "היאבקות קלה יותר" קרב יותר מענין" וכו', i mean' זה הרבה רולפלי אבל אין חוקים יבישים... אם כבר תעשה בדיקת ד"ק של 10+מתאם שיריון לנזק הרגיל... הינה תיקון (קרבי מידי וקצת מאנצ'קיני, אבל אין מה לעשות)
ד"ק: 10+ מתאמי הדרג"ש של היריב
ניתן להשתמש במיומנות זו רק בהאבקות והתנפלות, וכל נקודה מעל לד"ק שנזרקה נוספת לבדיקות של המשתמש. כנ"ל לגבי תוסף התקפה להתקפות לא חמושות. מיוחד: כאשר למישהו יש יותר מ8 רמות במיומנות זו, הוא יכול לעשות נזק רגיל במקום נזק הכנעה בהתקפות לא חמושות.
 
שם המיומנות: הימור (gumble)
תכונת מפתח: תבונה
תלוי שיריון: לא
ללא אימון: כן
ניסיון חוזר: כן

תיאור המיומנות: הדמות התאמנה כראוי בכל סוגי משחקי ההימורים בעת ביקוריה במסבאות, פונדקים וכיוצא באלה. כאשר הדמות בוחרת להשתתף במשחק הימורים יש בהתחלה לשים את הסכום עליו תרצה להמר, כך עושה גם היריב. לאחר מכן, כל אחד מהמשתתפים במשחק בוחן את מיומות ההימור שלו כנגד מיומנות ההימור של היריב, ומקבל או מאבד כסף בהתאם לתוצאה:

15 נקודות או יותר מתחת ליריב היריב מקבל את כל סכום ההימור של השחקן
10 נקודות או יותר מתחת יריב היריב זוכה בשלושה רבעים מסכום ההימור של השחקן
7 נקודות פחות מהיריב היריב זוכה בחצי מסכום ההימור
5 נקודות פחות מהיריב היריב זוכה ברבע סכום ההימור
שוויון איש לא זוכה
5 נקודות יותר מהיריב השחקן זוכה ברבע הסכום
7 נקודות יותר מהיריב השחקן זוכה בחצי הסכום
10 נקודות יותר מהיריב השחקן זוכה בשלושת רבעי הסכום
15 נקודות או יותר מעל היריב השחקן זוכה בכל

הערה: מיומנות זו לא משחקת תפקיד במשחקים של מזל טהור, כגון משחקי קוביה ומכונות מזל.
 
כישרון הקשור למימנות: אומניות הלחימה.

שם: מכה משתקת
דרישות: 15 זריזות+ (חשבתי על כח או אפילו תבונה, הסבר בהמשך), 7 רמות במיומנות אומנויות הלחימה.
תועלת: הדמות יכולה לבצע כהתקפת קפא"פ מלאה לבצע התקפת משתקת על היריב ע"י שימוש במיומנות אומניות הלחימה (ד"ק 15+מגנים שונים לצוואר (כגון קולר וכדומה)).
ניתן להשתמש בכישרון זה 1/יום.

שם: מכה משתקת דגולה
דרישות: מכה משתקת, 18+ זריזות, 10 רמות במיומנות אומנויות הלחימה.
תועלת: כמו השימוש במכה משתקת רגילה, אך ניתן להתשמש בכישרון זה כמה פעמים שרוצים ליום.

שם: גמישות-על
דרישות: 16+ זריזות, 3 רמות בלוליינות או 3 רמות באומניות הלחימה
תועלת:הדמות נחלצת ממצבים שדמות אחרת תיחץ ממנה במאמץ קשה, בהרבה זמן או אם בכלל.
בעזרת כישרון זה הדמות נחלצת ממצבים אלו ע"י פעולה מיידית, בגמישות רבה.
לדוגמא ולידה (הנוכלת בת-המחצית) נופל על הרצפה ע"י שלושה 2 אורקים גדולים, היא יכולה לקום על רגליה כפעולה מיידית.
רגיל:על הדמות לקחת פעולת סיבוב חלקי או מלא (אין לי מושג בזה)...אבל קיצר זה הרבה יותר לאט.


אני פתוח להצעות.....תודה
 
מיומנות ההימור מטופשת להחריד צר לי לומר.. כל משחקי ההימור מסתמכים על מזל כלשהו ולכן להטיל בשבילם בדיקת מיומנות כלשהי. ההצעה שלי (שד"א כבר מיושמת בהצלחה רבה בהאקמאסטר ומשחקים אחרים) היא שמיומנות ההימור היא בעצם מיומנות של רמאות במשחקי מזל למיניהם
 
אז מהיום אני צריך להקריב 3 נקודות מיומנות וכשרון אחד, ולזכות ב- 3 כשרונות שונים?
כשרון ההתקפה המשופרת ללא נשק מספק בהחלט לגבי גרימת נזק רגיל במקום נזק הכנעה.
ישנם כבר כשרונות לליחמה שרועה, קימה מהירה משכיבה, מכות משתקות, ואפילו חמיקה מגניבה ממכות.

מיומנות לרמאות בהימורים- זו יכולה להיות אפשרות חדשה למיומנות הזיוף, שהיא די מוזנחת כרגע, ומכסה רק זיוף חפצי ערך וזיהוי חפצי ערך מזוייפים.
 
שם: הפלת כבש
דרישות: הלחש התמרת אחר, חכמה 14+,זריזות 13+, חמיקה.
תועלת: פועל כמו חמיקה, רק שאם החמיקה פועלת יש מידית התקפה מזדמנת, גם אם השתמשתם כבר בהתקפה מזדמנת, ואם אתם פוגעים המטרה הופכת אוטומטית לכבש/כבשה/עגל/עגל נקבה(אני לא יודע איך קוראים לזה, וזה לא עגלה)(לבחירה).

אנא הגיבו ותנו ציון מ-1 עד 10.
תודה! :mrgreen:
 
חזרה
Top