אני כבר כמה שנים חולם בהקיץ על להכין קמפיין בעולם המערכה של veins of the earth. כבר יש לי מכאניקה (ואריאציה משלי של glog, שזה סך הכל מאוד דומה למו"ד), יש לי כמה הרפתקאות מוכנות שכנראה ארצה לשלב פנימה בחלקן או במלואן, אפילו קראתי מאמרים על ג'נרוט רנדומלי של מערות נטיפים בתקווה שזה יעזור לי לייצר מפות למרות היכולת האמנותית הירודה שלי (עוד לא עובד, אבל מבטיח לפרסם תמונות אם אצליח).
אחד הדברים שעדיין חסרים לי זה.. אוצר.
הפרמיס של "עורקי האדמה" הוא שהעולם התת קרקעי מסוכן ממבוכים "רגילים", ומשנה ומעוות את כל מי שנמצא בו יותר מידי זמן. משהו כמו "כשהזהב שאתה סוחב שווה פחות מכמות דומה של אוכל, אתה יודע שאתה בעורקי האדמה". והסיבה שאנשים, אפילו הרפתקנים, יסכימו ללכת למקום כזה היא שעם סיכון גדול מגיע אוצר גדול. אז איך נראה האוצר הזה?
זהב ויהלומים, בסדר. במשחקים שבהם זהב=XP כמו מהדורות ישנות של מבוכים ודרקונים (ואני שוקל לאמץ את השיטה הזו), יש תמריץ לשחקנים תמיד לרצות לאסוף עוד זהב. זאת הדרך העיקרית להתקדם!
אבל מהר מאוד, מגיעים לסיטואציה שאין לשחקנים מה לעשות עם כל הכסף הזה. זאת בעיה שאני נתקל בה באופן כללי במבוכים ודרקונים, ואני ממש לא יודע איך לפתור, ואני חושש שמתחת לאדמה הבעיה רק תחמיר.
נקודת ההמשך הטבעית היא חפצי קסם, וכאן נכנסת לתמונה גם הכותרת של השרשור הזה. אספתי בינתיים 30 חפצי קסם שנראו לי מגניבים בתור אוצר (אידיאלית, בתור אוצר רנדומלי שניתן למצוא במהלך ההרפתקה ואולייי גם לקנות, עם רמות נדירות משתנות). אני אומר אספתי, כי רובם המוחלט גנובים מבלוגים ואתרים שונים (בעיקר goblin punch ו- bastionland לדעתי), חלקם (כמעט) מילה במילה. אני מחפש עוד, אז אשמח ממש לשמוע רעיונות. בגדול בגלל זה פתחתי את השרשור.
כללי האצבע שלי כלפי החפצים הם (ויכול להיות שלא עקבתי אחריהם מספיק טוב כשאספתי את החפצים האלו) -
- שום דבר שמעניק גישה אינסופית לאוכל, אור או טיפוס על קירות. אלו שלושה אתגרים שהופכים את העולם התת קרקעי למסוכן כל כך, וברגע שהדמויות יכולות לפתור את הבעיות האלו נאבד חלק מהעניין
- זה חייב להיות משהו ששחקן היפותטי ישמח למצוא. לא חפצים מקוללים (אולי יהיו כאלו, אבל הם לא אוצר), לא חפצים רגילים עם שינוי קוסמטי, לא חפצים קסומים שהחסרונות שלהם גדולים על היתרונות
- when in doubt, שתהיה כמות מוגבלת של שימושים. במילא המשקל של חפצים מונע מהדמויות לאסוף כמות בלתי מוגבלת של חפצי קסם, אני מעדיף ששחקנים ישתמשו בחפצים עד שהם נגמרים במקום שיחליטו שההחרב 1+ מספר 20 שוקלת יותר מידי וישאירו אותה במבוך
ואחרי ההקדמה הלא נחוצה הזו, לחפצים עצמם
1. מגילות תאומות. כל מה שנרשם על אחת משתי המגילות האלו, מופיע גם על השנייה. ניתן לשחקנים כדף נייר\פתק פיזיים שעליו הם יכולים לרשום, כשנגמר המקום נגמר המקום
2. 1ק4 סיגרים שחורים. כשמעשנים אחד, יוצר ענן עשן גדול ומסריח ומאפשר למעשן לראות כרגיל דרך עשן מכל סוג (הוא עדיין זקוק למקור אור). ניתן לעשן את הסיגר למשך דקה
3. מטפחת משי כסופה. עם מילת פקודה, המטפחת הופכת לקשיחה כמו פלדה. עם מילה נוספת, היא חוזרת להיות מטפחת רגילה
4. חבל משי כסוף. כמו המטפחת, אבל חבל באורך 10 מטר
5. טבעת בשר לאבן. מי ששם את הטבעת הופך לעשוי אבן, ורק הטבעת נשארת רגילה. אם מישהו אחר מוריד את הטבעת, הלובש חוזר לצורתו הרגילה
6. אבן שכאשר משליכים אותה תמיד פוגעת במטרה. היא לא מסוגלת לעשות שום דבר שאבן רגילה לא הייתה יכולה לעשות עם גלגול 20 טבעי בקוביה
7. טבעת הגנה. בפעם הבאה שהלובש נכשל בהצלה, הטבעת נשברת וההצלה מצליחה
8. צנצנת משמרת. כל דבר שמכניסים לצנצנת קופא במקום. לא ניתן להכניס אליה שום דבר גדול יותר מקרפדה. כרגע מכילה קרפדה
9. 1ק4 בקבוקוני שמן פרומונים. בכל אחת מהבקבוקונים מנה אחת של שמן שגורם למשיכה, זעם או פחד אצל חיות
10. 1ק4 מנות של ג'ין משאלות. כאשר שותים את הג'ין הזה, ניתן לבקש משאלה. מה שביקשו עבורו נעלם לאחר 1ק6 סיבובים
11. 1ק4 טבליות חימר בצורת חיות. כאשר מושלכות למים, הופכות לחיות בגודל מלא אשר משרתות את מי שהשליך את הטבלית למשך 10 דקות
12. פסלון מלך מאבן. כאשר מרסקים את הפסלון, מתחילה רעידת אדמה באזור
13. נר דם. כל פציעה שנגרמת לאור הנר (טווח 3 מטר) גורמת פי 2 נזק
14. 1ק3 מנות של טוניק זמן. כאשר שותים את מי הטוניק האלו, השותה מאבד סינכרון עם הזמן למשך 1ק6 סיבובים. כל דבר שקורה במהלך הזמן הזה מתבטל, מלבד הזכרון של מי ששתה.
15. מזרק נשיאה. מזרק קטנטן זה יכול להכיל עד מאה ליטר של מים (שקול לבערך אמבט מלא)
16. מגן צומח. אם המגן הזה נשבר, הוא יצמח מחדש למחרת. הוא יהרס לחלוטין אם הוא יישרף
17. טבעת קפאון. אחת ליום, ניתן לשים את הטבעת ולקפוא למשך סיבוב אחד. בזמן שהלובש קפוא, הוא אינו יכול לבצע פעולות אך גם לא מושפע משום דבר
18. גרזן קרח. כאשר מישהו נפגע מהגרזן הזה, הוא מואט לסיבוב אחד (יכול לבצע רק פעולה אחת)
19. 1ק10 קליעי החלפה. כאשר יצור חי נפגע מקליעים אלו שנורים מרובה קשת, הוא מחליף מיקום עם היורה
20. מראת יד. מראה בגודל 10X10 ס"מ, מקשרת לכל מראה אחרת בטווח ראייה. ניתן להעביר דרכה כל דבר קטן מספיק (פגיון או כף יד, אבל לא אדם שלם)
21. חבל בלתי נראה באורך 20 מ'
22. 1ק4 מנות גריז. חפץ שמכוסה מאבד חיכוך כמעט לחלוטין למשך 1ק20 שעות
23. פצצה. ניתן לסובב ידית כדי להוסיף 1ק6 לנזק שלה. כאשר הנזק מגיע ל13, היא מתפוצצת מיידית
24. חרס פיראנות. אם נשבר, מזמן נחיל פיראנות שיתקפו כל דבר שנקרא בדרכן, אם אין שום דבר חי במים הן יתחילו לתקוף אחת את השנייה. לא אפקטיבי מחוץ למים
25. ידי גיראלון. 6 ידיים מתכתיות ללא כפות ידיים שניתן להרכיב על הגוף. מסייעות לטיפוס ומסוגלות לעשות 1ק10 נזק. מאוד שבירות
26. חרב בוערת. בכל סיבוב בקרב לאחר הראשון, הלהב של החרב מתחמם יותר וגורם 1+ לנזק, ועשוי להבעיר חומרים דליקים. האוחז בחרב סופג בכל סיבוב נזק השווה לתוסף של החרב לנזק מהחום, או חצי מזה אם הוא לובש כפפות עבות
27. חרב זכוכית. קוביות נזק מתפוצצות - בגלגול מקסימלי של נזק, מגלגלים שוב ומחברים את התוצאה. אם מפעילים על הלהב יותר מידי מאמץ, סיכוי של 1 ל6 שהוא יתנפץ
28. חרב המוציא להורג. בגלגול של 20 טבעי, החרב הדו ידנית הזו עורפת את ראשה של המטרה כל עוד יש לה פחות מפי 2 קוביות פגיעה מהדרגה של האוחז
29. קעקועים קסומים. מעניקים הגנה מסוג נזק ספציפי, מאפשרים להדליק אש בעזרת שפשוף כפות הידיים, או מכילים לחש שניתן לשחרר פעם אחת כמו מגילה. לא שוקלים כלום! כמות מוגבלת על הגוף
30. מטה ברק. יכול לשחרר מכת ברק שעושה 7ק6 נזק בקו ישר. בכל פעם לאחר הראשונה שמשתמשים במטה, מכת הברק עושה 1ק6 נזק פחות
אחד הדברים שעדיין חסרים לי זה.. אוצר.
הפרמיס של "עורקי האדמה" הוא שהעולם התת קרקעי מסוכן ממבוכים "רגילים", ומשנה ומעוות את כל מי שנמצא בו יותר מידי זמן. משהו כמו "כשהזהב שאתה סוחב שווה פחות מכמות דומה של אוכל, אתה יודע שאתה בעורקי האדמה". והסיבה שאנשים, אפילו הרפתקנים, יסכימו ללכת למקום כזה היא שעם סיכון גדול מגיע אוצר גדול. אז איך נראה האוצר הזה?
זהב ויהלומים, בסדר. במשחקים שבהם זהב=XP כמו מהדורות ישנות של מבוכים ודרקונים (ואני שוקל לאמץ את השיטה הזו), יש תמריץ לשחקנים תמיד לרצות לאסוף עוד זהב. זאת הדרך העיקרית להתקדם!
אבל מהר מאוד, מגיעים לסיטואציה שאין לשחקנים מה לעשות עם כל הכסף הזה. זאת בעיה שאני נתקל בה באופן כללי במבוכים ודרקונים, ואני ממש לא יודע איך לפתור, ואני חושש שמתחת לאדמה הבעיה רק תחמיר.
נקודת ההמשך הטבעית היא חפצי קסם, וכאן נכנסת לתמונה גם הכותרת של השרשור הזה. אספתי בינתיים 30 חפצי קסם שנראו לי מגניבים בתור אוצר (אידיאלית, בתור אוצר רנדומלי שניתן למצוא במהלך ההרפתקה ואולייי גם לקנות, עם רמות נדירות משתנות). אני אומר אספתי, כי רובם המוחלט גנובים מבלוגים ואתרים שונים (בעיקר goblin punch ו- bastionland לדעתי), חלקם (כמעט) מילה במילה. אני מחפש עוד, אז אשמח ממש לשמוע רעיונות. בגדול בגלל זה פתחתי את השרשור.
כללי האצבע שלי כלפי החפצים הם (ויכול להיות שלא עקבתי אחריהם מספיק טוב כשאספתי את החפצים האלו) -
- שום דבר שמעניק גישה אינסופית לאוכל, אור או טיפוס על קירות. אלו שלושה אתגרים שהופכים את העולם התת קרקעי למסוכן כל כך, וברגע שהדמויות יכולות לפתור את הבעיות האלו נאבד חלק מהעניין
- זה חייב להיות משהו ששחקן היפותטי ישמח למצוא. לא חפצים מקוללים (אולי יהיו כאלו, אבל הם לא אוצר), לא חפצים רגילים עם שינוי קוסמטי, לא חפצים קסומים שהחסרונות שלהם גדולים על היתרונות
- when in doubt, שתהיה כמות מוגבלת של שימושים. במילא המשקל של חפצים מונע מהדמויות לאסוף כמות בלתי מוגבלת של חפצי קסם, אני מעדיף ששחקנים ישתמשו בחפצים עד שהם נגמרים במקום שיחליטו שההחרב 1+ מספר 20 שוקלת יותר מידי וישאירו אותה במבוך
ואחרי ההקדמה הלא נחוצה הזו, לחפצים עצמם
1. מגילות תאומות. כל מה שנרשם על אחת משתי המגילות האלו, מופיע גם על השנייה. ניתן לשחקנים כדף נייר\פתק פיזיים שעליו הם יכולים לרשום, כשנגמר המקום נגמר המקום
2. 1ק4 סיגרים שחורים. כשמעשנים אחד, יוצר ענן עשן גדול ומסריח ומאפשר למעשן לראות כרגיל דרך עשן מכל סוג (הוא עדיין זקוק למקור אור). ניתן לעשן את הסיגר למשך דקה
3. מטפחת משי כסופה. עם מילת פקודה, המטפחת הופכת לקשיחה כמו פלדה. עם מילה נוספת, היא חוזרת להיות מטפחת רגילה
4. חבל משי כסוף. כמו המטפחת, אבל חבל באורך 10 מטר
5. טבעת בשר לאבן. מי ששם את הטבעת הופך לעשוי אבן, ורק הטבעת נשארת רגילה. אם מישהו אחר מוריד את הטבעת, הלובש חוזר לצורתו הרגילה
6. אבן שכאשר משליכים אותה תמיד פוגעת במטרה. היא לא מסוגלת לעשות שום דבר שאבן רגילה לא הייתה יכולה לעשות עם גלגול 20 טבעי בקוביה
7. טבעת הגנה. בפעם הבאה שהלובש נכשל בהצלה, הטבעת נשברת וההצלה מצליחה
8. צנצנת משמרת. כל דבר שמכניסים לצנצנת קופא במקום. לא ניתן להכניס אליה שום דבר גדול יותר מקרפדה. כרגע מכילה קרפדה
9. 1ק4 בקבוקוני שמן פרומונים. בכל אחת מהבקבוקונים מנה אחת של שמן שגורם למשיכה, זעם או פחד אצל חיות
10. 1ק4 מנות של ג'ין משאלות. כאשר שותים את הג'ין הזה, ניתן לבקש משאלה. מה שביקשו עבורו נעלם לאחר 1ק6 סיבובים
11. 1ק4 טבליות חימר בצורת חיות. כאשר מושלכות למים, הופכות לחיות בגודל מלא אשר משרתות את מי שהשליך את הטבלית למשך 10 דקות
12. פסלון מלך מאבן. כאשר מרסקים את הפסלון, מתחילה רעידת אדמה באזור
13. נר דם. כל פציעה שנגרמת לאור הנר (טווח 3 מטר) גורמת פי 2 נזק
14. 1ק3 מנות של טוניק זמן. כאשר שותים את מי הטוניק האלו, השותה מאבד סינכרון עם הזמן למשך 1ק6 סיבובים. כל דבר שקורה במהלך הזמן הזה מתבטל, מלבד הזכרון של מי ששתה.
15. מזרק נשיאה. מזרק קטנטן זה יכול להכיל עד מאה ליטר של מים (שקול לבערך אמבט מלא)
16. מגן צומח. אם המגן הזה נשבר, הוא יצמח מחדש למחרת. הוא יהרס לחלוטין אם הוא יישרף
17. טבעת קפאון. אחת ליום, ניתן לשים את הטבעת ולקפוא למשך סיבוב אחד. בזמן שהלובש קפוא, הוא אינו יכול לבצע פעולות אך גם לא מושפע משום דבר
18. גרזן קרח. כאשר מישהו נפגע מהגרזן הזה, הוא מואט לסיבוב אחד (יכול לבצע רק פעולה אחת)
19. 1ק10 קליעי החלפה. כאשר יצור חי נפגע מקליעים אלו שנורים מרובה קשת, הוא מחליף מיקום עם היורה
20. מראת יד. מראה בגודל 10X10 ס"מ, מקשרת לכל מראה אחרת בטווח ראייה. ניתן להעביר דרכה כל דבר קטן מספיק (פגיון או כף יד, אבל לא אדם שלם)
21. חבל בלתי נראה באורך 20 מ'
22. 1ק4 מנות גריז. חפץ שמכוסה מאבד חיכוך כמעט לחלוטין למשך 1ק20 שעות
23. פצצה. ניתן לסובב ידית כדי להוסיף 1ק6 לנזק שלה. כאשר הנזק מגיע ל13, היא מתפוצצת מיידית
24. חרס פיראנות. אם נשבר, מזמן נחיל פיראנות שיתקפו כל דבר שנקרא בדרכן, אם אין שום דבר חי במים הן יתחילו לתקוף אחת את השנייה. לא אפקטיבי מחוץ למים
25. ידי גיראלון. 6 ידיים מתכתיות ללא כפות ידיים שניתן להרכיב על הגוף. מסייעות לטיפוס ומסוגלות לעשות 1ק10 נזק. מאוד שבירות
26. חרב בוערת. בכל סיבוב בקרב לאחר הראשון, הלהב של החרב מתחמם יותר וגורם 1+ לנזק, ועשוי להבעיר חומרים דליקים. האוחז בחרב סופג בכל סיבוב נזק השווה לתוסף של החרב לנזק מהחום, או חצי מזה אם הוא לובש כפפות עבות
27. חרב זכוכית. קוביות נזק מתפוצצות - בגלגול מקסימלי של נזק, מגלגלים שוב ומחברים את התוצאה. אם מפעילים על הלהב יותר מידי מאמץ, סיכוי של 1 ל6 שהוא יתנפץ
28. חרב המוציא להורג. בגלגול של 20 טבעי, החרב הדו ידנית הזו עורפת את ראשה של המטרה כל עוד יש לה פחות מפי 2 קוביות פגיעה מהדרגה של האוחז
29. קעקועים קסומים. מעניקים הגנה מסוג נזק ספציפי, מאפשרים להדליק אש בעזרת שפשוף כפות הידיים, או מכילים לחש שניתן לשחרר פעם אחת כמו מגילה. לא שוקלים כלום! כמות מוגבלת על הגוף
30. מטה ברק. יכול לשחרר מכת ברק שעושה 7ק6 נזק בקו ישר. בכל פעם לאחר הראשונה שמשתמשים במטה, מכת הברק עושה 1ק6 נזק פחות
עריכה אחרונה: