• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 תכונה חדשה שחבתי עליה בשביל מו"ד 3 ו-3 וחצי- אומץ

-ELF-

פונדקאי ותיק
אני חושב שצריך להוסיף 'אומץ' כאחת התכונות של הדמויות במו"ד 3 ו-3.5.

תיאור:
אומץ (אמצ)

האומץ מראה את התעוזה של הדמות, את רף הפחד שלה, ואת הדברים שהיא מסגולת להתמודד מולם. האומץ משפיע על התקיפה, שכן צריך אומץ בשביל לתקוף עוג זועם וגועש.

זה כל מה שיש לי בינתיים, אשמח עם תביעו את דעתכם ותגידו אם אתם חושבים שזה רלוונטי או לא, והאם זה רעיון טוב. כמבון שאני גם צריך שורות נוספות להשלמת התיאור, אז אמרו מה שיש לכם לאמר.
 
אבל אני בכלל חושב שאחד מהחוקים הטיפשיים של מו"ד הוא הצלת הרצון ובעיקר תכונת המפתח שלה (החכמה). אני חושב שבכלל צריך להוריד את הדבר הזה, ובמקומו לשים את התכונה שהמצאתי. דמות שהיא חכמה לא אומר שהיא אמיצה... לעומת זאת אפשר להפוך את האומץ לתכונת המפתח של הצלת הרצון, והכל יפעל בדיוק כמו שזה פעול בהצלות הרגילות.
אחרי הכל, כוהן שפועל למען האל שלו ולוחם אכזרי (תורדק) שפועל רק בשביל להרוג עוד ועוד- לא אמיצים באותה מידה.....
 
לפי דעתי זה לא טוב אומץ ותכונה מכל מיני סיבות:
1. זה לא תכונה. תכונה זה היכולת של הדמות באותו נושא. אומץ אתה יכול להוסיף בנפרד אבל לא כתכונה.
2. קשה לשלב את זה: לדוגמא הדוגמא שננתה שזה מפחיד לתקוף עוג, ומה אם אני תוקף סתם יצור קטן?
 
-ELF- אמר/ה:
אבל אני בכלל חושב שאחד מהחוקים הטיפשיים של מו"ד הוא הצלת הרצון ובעיקר תכונת המפתח שלה (החכמה). אני חושב שבכלל צריך להוריד את הדבר הזה, ובמקומו לשים את התכונה שהמצאתי. דמות שהיא חכמה לא אומר שהיא אמיצה... לעומת זאת אפשר להפוך את האומץ לתכונת המפתח של הצלת הרצון, והכל יפעל בדיוק כמו שזה פעול בהצלות הרגילות

אך אומץ הוא חלק מאישיות הדמות, אתה יכול לומר כי הדמות שלך פחדנית או אמיצה, כיוון שזו אישיותה בלבד. הדמות שלך יכולה לפחד מקסם, אך לעמוד ללא כל פחד מול דרקון אדום.
 
asaf אמר/ה:
לפי דעתי זה לא טוב אומץ ותכונה מכל מיני סיבות:
1. זה לא תכונה. תכונה זה היכולת של הדמות באותו נושא. אומץ אתה יכול להוסיף בנפרד אבל לא כתכונה.
2. קשה לשלב את זה: לדוגמא הדוגמא שננתה שזה מפחיד לתקוף עוג, ומה אם אני תוקף סתם יצור קטן?
התכוונתי שבשביל לתקוף דברים גדולים ואימתניים צריך לשלב גם אומץ.

לא כל כך הבנתי את הטענה הראשונה שלך
 
מגניב.
אני חושב שאומץ לא צריך להיות תכונה (אין לי רעיון אחר).
שאלה: אומץ בתור תכונה או משהו דומה יגרום לזה שיהיו צריכים לקבוע לכל מפלצת את דרגת האומץ נגדה. נכון?
 
יואו , כתבתי הודעה ארוכה , בטעות עשיתי רענן והכל נמחק :cry:


אז כך ( והפעם אפרט בקצרה )

1.פחד ( יכולים להתנגד רק מי שיש לו אומץ 12 ומעלה )

2. ( יוצא דופן ) פחד מדברים די רגילים או לא מעוררי פחד , אנשים עם סיבולת נמוכה , או רגשניים מאוד פוחדים מהם ( הסיבות לפחד הם חרקים גדולים , גופות מושלכות , ועוד כיד הדמיון )

3.צימרור . רמה יותר חזקה של פחד ( לא משפיע מאומץ 15 ומעלה )

4.אימה . הרבה יותר חזק מפחד , רמה מאוד גבוהה של פחד ( ואת האימה מייצרים בדרך כלל שדים , אורקים גדולים ואימתניים , ענקים ועוד ).

נעצר רק מאומץ 17 ומעלה

5.טרור. רמה חזקה ורצחנית במיוחד של פחד ( אותה מייצרים באלרוגים ולגיונות מפחידים מאוד [וכו' ] ).
אותה עוצר רק אומץ 21 ומעלה...

נו איך נראה ( זה רק ניסיוני )
 
אני חושב שהרעיון שפחד ילך לפי נקודות הוא לא מדהים.
אם כבר אז שיהיה איזה שהיא הצלה, כמו רצון.
איזה תכונה יכולה להתאים להיות המתאם של ההצלה?
 
קוולנה אמר/ה:
אני חושב שהרעיון שפחד ילך לפי נקודות הוא לא מדהים.
אם כבר אז שיהיה איזה שהיא הצלה, כמו רצון.
איזה תכונה יכולה להתאים להיות המתאם של ההצלה?

רצון היא היא ההצלה הדרושה להתמודד מול פחדיך.. תכונת המפתח של גלגול ההצלה רצון היא חוכמה.
 
קוולנה אמר/ה:
אני מתכוון שתהיה הצלת פחד.
חכמה לא גורמת לך לא לפחד!!
מאוד תלוי במצב:
אם אתה נמצא בסביבה חשוכה ומפחד מרעשים מסויימים אז מין הסתם שאם אתה חכם אתה תדע שזה סתם הדימיון.
אם אתה מול דרקון אדום אז זה לא יעזור לך כי אתה באמת צריך לפחד ומין הסתם גם לברוח.
 
מדליק!!
אני חושב שתכונת אומץ זה מצוין,אבל אני גם מסכים עם קוולנה,לדעתי כדי שתהיה זריקת הצלה חדשה עליה יצרפו את מתאם האומץ,לדעתי אביר-קודש,נזיר אלוף-תקווה וקורא-תיגר("הנמוכים והעמיצים")צריכים לקבל תוספי בסיס לגלגולים אלו.
 
asaf אמר/ה:
קוולנה אמר/ה:
אני מתכוון שתהיה הצלת פחד.
חכמה לא גורמת לך לא לפחד!!
מאוד תלוי במצב:
אם אתה נמצא בסביבה חשוכה ומפחד מרעשים מסויימים אז מין הסתם שאם אתה חכם אתה תדע שזה סתם הדימיון.
אם אתה מול דרקון אדום אז זה לא יעזור לך כי אתה באמת צריך לפחד ומין הסתם גם לברוח.
זו בדיוק הנקודה, וזה גם אחת הסיבות שחכמה לא אמורה להיות המדד לפחד. בדיוק בגלל שהיא מכסה רק על חלק מהדברים. נכון- אם הולכים במבוך חשוך אז אתה מספיק חכם כדי להבין שזה רק בדמיון שלך, אבל לעומת זאת כשאתה נלחם מול דרקון ירוק עתיק- מה תעזור לך החכמה כדי לא לפחד?
אמרתי את זה כבר בעבר ואני אומר את זה שוב- אני לא חושב שהחכמה היא תכנה רלוונטית כל כך למשחק.
 
-ELF- אמר/ה:
asaf אמר/ה:
קוולנה אמר/ה:
אני מתכוון שתהיה הצלת פחד.
חכמה לא גורמת לך לא לפחד!!
מאוד תלוי במצב:
אם אתה נמצא בסביבה חשוכה ומפחד מרעשים מסויימים אז מין הסתם שאם אתה חכם אתה תדע שזה סתם הדימיון.
אם אתה מול דרקון אדום אז זה לא יעזור לך כי אתה באמת צריך לפחד ומין הסתם גם לברוח.
זו בדיוק הנקודה, וזה גם אחת הסיבות שחכמה לא אמורה להיות המדד לפחד. בדיוק בגלל שהיא מכסה רק על חלק מהדברים. נכון- אם הולכים במבוך חשוך אז אתה מספיק חכם כדי להבין שזה רק בדמיון שלך, אבל לעומת זאת כשאתה נלחם מול דרקון ירוק עתיק- מה תעזור לך החכמה כדי לא לפחד?
אמרתי את זה כבר בעבר ואני אומר את זה שוב- אני לא חושב שהחכמה היא תכנה רלוונטית כל כך למשחק.

כאן נכנסת אישיות הדמות. כריזמה, שהיא חלק מאישיות הדמות, נחשבת כתכונה כיוון שלא הדמות תחליט אם היא משכנעת, אלה אחרים. לעומת זאת אומץ הוא חלק מאישיות הדמות אשר לא נקבע על ידי אחרים, אלא על ידי הדמות עצמה.

אגב דרקונים, לדרקונים אמורה להיות יכולת לזרוע פחד ביצורים אחרים, לא?
 
לא שבגלל שאתה חכם יותר אז אתה לא תפחד... הרעיון הוא שאם אתה יותר חכם (והכוונה פה היא לא לאינטיליגנט אלא לחוכמת חיים ונסיון) אז אתה תדע יותר טוב להתגבר על הפחד שלך ולהדחיק אותו בינתיים...
וסרומן, השלבים האלה די דומים לשלבים שמפורטים לגבי פחד רגיל, רק ההצלה שלך משתנה...
 
יש לי רעיון קצת מחתרתי לטפל בכל סוגיית הפחדים הטבעיים של הדמות (תגידו לי אם אני נסחף): "משחק תפקידים".
אולי במקום להכניס כל דבר למספרים וגלגולים, תשחקו את הדמות שלכם? כאשר שחקן נמצא באמת בתוך המשחק ובאמת מתחבר לדמות, הוא לא צריך מספרים וקוביות שיגידו לו שהוא מפחד מהדרקון הירוק העתיק - הוא יפחד מהדרקון הירוק העתיק! בכל נפשו ובכל לבבו.
כבר קרה לי ששחקן הודיע לי שדמותו משותקת מפחד בזמן שדרך עיניו שלו ניבט אלי אותו מבט אימה ששה"מים מסוימים יכולים רק לגלוש לאתרים עם הגבלת גיל בשביל לחזות בהם.

מפריע לכם החוכמה כמתאם להצלת רצון? לדעתי צודקים. הרבה יותר מתאים כריזמה (כתכונה המאפיינת את כוח הרצון והנחישות של הדמות). תחליפו.
באותה מידה שלא תתנו מספר למידת הרגישות של הדמות, חוש ההומור שלה או כל דבר אחר שאתם נוהגים פשוט לשחק אותו, גם לאומץ אין מקום על הדף כערך מספרי.
 
חזרה
Top