ואו חא'ן, אני מאוד מוטרד ממה שאתה אומר, בלב שלם הייתי ממליץ לך לעזוב את הבית ספר שבו אתה לומד אם זו המסגרת שאתה נמצא בה, כי המצב שונה לחלוטין בחוץ.
ישראל היא מדינה פתוחה ברוב היישובים בה, הייתי בהרבה מסגרות, ברובן היו אנשים מהקהילה הגאה, בחיי שלא פעם אחת אפילו נתקלתי בהתנקלות לכאלה.
בזמנו שעוד הייתי בבר אילן, חבר טוב מהתואר היה (ואני מתנצל מראש אם אני פוגע, עם יש מילה מתאימה יותר, אשמח לתיקון) הומו, (ולפני שמישהו קם ואומר שהחברה הדתית דוחה אותם, הוא היה אדם דתי מאמין). אם "בר-אירן" קיבלה אותו כמו שהוא (ואני מתכוון לאנשים שם, וזה לא שהוא הסתיר את זה) אז הרבה מקמות מקבלים אותו ככה, למעשה. הדבר הכי "חריג" שקרא היה דיונים תיאולגים על הנושא, והאמת שהוא די נהנה בהם, והיה מעניין לשמוע.
בצבא היו איתי במשרד לאורך השירות שנים מהקהילה, אחת מהן בכלל הייתה "בי" ושוב הכל התקבל יפה, לא שמעתי ולו פעם אחת על בעיות שהיה להם בנושא (ואם היה מישהו שהיה צריך לשמוע על זה בזמנו , זה היה אני, מתקוף תפקיד), למעשה גם יצא לי לשמור עם אחד נוסף מהיחידה, גם אצלו לא היה בעייה.
מעבר לזה, אני היום בתואר במרכז הבין תחומי, החברה הכי טובה שלי בתואר היא בי שמנהלת מערכת יחסים עם מישהי אחרת, יש לנו הרבה חברה טובים שממש לא "מסתתרים בארון" חלק נכבד ממועד הדיבייט שאני חבר בו הם כאלה, ולמעשה היה דיבייט מאוד מעניין על הנושא לפני פחות משבוע. הקהילה בישראל ממש אבל ממש לא מתנכלת לאולכסוייה הגאה, (כמובן שיש חריגים) וזה ממש אבל ממש לא כמו מה שאתה מצייר ומתאר. במקרה הטוב מה שאתה מספר עליו הוא חבורת ילדים מפגרים שמחפשים קצת ביטחון עצמי על חשבון הביטחון של אחרים, והחליטו ש"הומו" זה קללה. במקרה הרע מדובר בחברה שמקבלים חינוך רע מהבית, ואני מציע להתחרק מהם, שכן "טוב לצדיק וטוב לשכנו, אוי לרשע ואוי לשכנו".
בנימה זו אני גם נזכר שבמהלך תגלית יצא לנו לנהל דיון על הנושא עם הרב של "חב"ד" שהגיע יחד עם האמריקאים, לצערי התשובות שלו לא היו נעימות כמו שקיוותי, אבל הן לא כללו "הם חוטאים" או "כופרים" או "לטהר אותם באש". בסך הכל אמר שלדעתו הם מבולבלים וצריכים עזרה, וזה התפקיד שלנו כאוכלוסייה יהודית לעזור להם, ולסייע להם להגיע מצב הנכון. אז אפילו זה, שבסופו של דבר מציג את המצב הזה כפסול, ממש לא טוען שצריך להתנקל להם ולפגוע בהם. אז בוא נעצור את הנושא של "אבל חרדים" ו"אבל דתיים" לפני שהייה פה דיון דתי, ונראה שלכל כלל יש יוצא מהכלל, ולא צריך לתת למיעוט ללמד על הרוב.