• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תהיה פילוסופית: האם קידמה בהכרח גוררת אושר, ואם לא-מה הטעם בה?

חובב מוד אמר/ה:
[post]696141[/post] חה, להיות רגשני ולא גס וקר אומר "להתנהג כמו אישה"?
ראשית כל: אל תדחוף לי מילים לפה, ואל תגחך בלעג.
חוץ מזה, אני כבר אמרתי שהתכוונתי לעבר. בימינו לא מתאבדים בגלל הפסד בקרב.
ואני לא אמרתי בשום מקום שלהיות רגשני ולא גס וקר זה להיות כמו אישה. אני אמרתי, שהחברה המודרנית לא מקבלת אליה-בניגוד למה שאתה משלה את עצמך-אנשים שלהגדרתה ''מתנהגים כמו אישה''. במקרה הטוב הם יחשבו מוזרים ומאחורי הגב ירכלו על ה''הומו קוקסינל'', במקרה הפחות טוב הוא יחטוף מכות שיגרמו לו לא לצאת לרחוב, מרצון כמו גם מחוסר יכולת פיזית.
 
ואו חא'ן, אני מאוד מוטרד ממה שאתה אומר, בלב שלם הייתי ממליץ לך לעזוב את הבית ספר שבו אתה לומד אם זו המסגרת שאתה נמצא בה, כי המצב שונה לחלוטין בחוץ.
ישראל היא מדינה פתוחה ברוב היישובים בה, הייתי בהרבה מסגרות, ברובן היו אנשים מהקהילה הגאה, בחיי שלא פעם אחת אפילו נתקלתי בהתנקלות לכאלה.

בזמנו שעוד הייתי בבר אילן, חבר טוב מהתואר היה (ואני מתנצל מראש אם אני פוגע, עם יש מילה מתאימה יותר, אשמח לתיקון) הומו, (ולפני שמישהו קם ואומר שהחברה הדתית דוחה אותם, הוא היה אדם דתי מאמין). אם "בר-אירן" קיבלה אותו כמו שהוא (ואני מתכוון לאנשים שם, וזה לא שהוא הסתיר את זה) אז הרבה מקמות מקבלים אותו ככה, למעשה. הדבר הכי "חריג" שקרא היה דיונים תיאולגים על הנושא, והאמת שהוא די נהנה בהם, והיה מעניין לשמוע.

בצבא היו איתי במשרד לאורך השירות שנים מהקהילה, אחת מהן בכלל הייתה "בי" ושוב הכל התקבל יפה, לא שמעתי ולו פעם אחת על בעיות שהיה להם בנושא (ואם היה מישהו שהיה צריך לשמוע על זה בזמנו , זה היה אני, מתקוף תפקיד), למעשה גם יצא לי לשמור עם אחד נוסף מהיחידה, גם אצלו לא היה בעייה.

מעבר לזה, אני היום בתואר במרכז הבין תחומי, החברה הכי טובה שלי בתואר היא בי שמנהלת מערכת יחסים עם מישהי אחרת, יש לנו הרבה חברה טובים שממש לא "מסתתרים בארון" חלק נכבד ממועד הדיבייט שאני חבר בו הם כאלה, ולמעשה היה דיבייט מאוד מעניין על הנושא לפני פחות משבוע. הקהילה בישראל ממש אבל ממש לא מתנכלת לאולכסוייה הגאה, (כמובן שיש חריגים) וזה ממש אבל ממש לא כמו מה שאתה מצייר ומתאר. במקרה הטוב מה שאתה מספר עליו הוא חבורת ילדים מפגרים שמחפשים קצת ביטחון עצמי על חשבון הביטחון של אחרים, והחליטו ש"הומו" זה קללה. במקרה הרע מדובר בחברה שמקבלים חינוך רע מהבית, ואני מציע להתחרק מהם, שכן "טוב לצדיק וטוב לשכנו, אוי לרשע ואוי לשכנו".


בנימה זו אני גם נזכר שבמהלך תגלית יצא לנו לנהל דיון על הנושא עם הרב של "חב"ד" שהגיע יחד עם האמריקאים, לצערי התשובות שלו לא היו נעימות כמו שקיוותי, אבל הן לא כללו "הם חוטאים" או "כופרים" או "לטהר אותם באש". בסך הכל אמר שלדעתו הם מבולבלים וצריכים עזרה, וזה התפקיד שלנו כאוכלוסייה יהודית לעזור להם, ולסייע להם להגיע מצב הנכון. אז אפילו זה, שבסופו של דבר מציג את המצב הזה כפסול, ממש לא טוען שצריך להתנקל להם ולפגוע בהם. אז בוא נעצור את הנושא של "אבל חרדים" ו"אבל דתיים" לפני שהייה פה דיון דתי, ונראה שלכל כלל יש יוצא מהכלל, ולא צריך לתת למיעוט ללמד על הרוב.
 
אני רק אציין שבתוך צה"ל גיליתי משיחות שונות שאחד מהשיעורים האהובים על מש"קיות אקראיות שמבקשים מהם להעביר שיעורי חינוך זה שיעור על קבלת הקהילה הלהט"בית וקבלת השונה.

בנוסף, לפני כמה שנים, ראיתי שיחה עם אחד מהרבנים של מכון מאיר על הנושא, על אדם הומו שמאמין, והשיחה הרבה פחות התמקדה בעברה שלו אלא כמו שהרב ניסח את זה- "כיצד אנחנו מתמודדים דתית עם אדם שמבצע עברה, אבל מתנהג לכול שאר הדברים כאדם דתי ומאמין". זה לא היה ממקום של פגיעה, אלא ממקום של ניסיון למצוא דרך שאפשר גם עם המצב שיש איסור על משכב זכר בתורה עדיין לאפשר לו להיות איש דתי.
 
יחס ללהט"ב וקידמה חברתית לא תמיד קשורים זה לזה. איראן למשל היא מדינה מאוד שמרנית שאף אוסרת על הומוסקסואליות, אבל לעומת זאת מאוד טולרנטית כלפי ניתוחים לשינוי מין. במזרח אסיה היחס השתנה ממקום למקום ומזמן לזמן אבל בגדול אפשר לומר שהיה מכיל למדי, טורקיה מפרנסת המון בדיחות על גברים ששוכבים עם גברים אבל העמדה הרשמית בה די עויינת כלפי הקהילה, וברוסיה כל הומוסקסואל נחשב לפדופיל בפוטנציה (בסלנג הרוסי הומו מכונה "פידרס" - שיבוש של "פדראסט") ואף מתנגדים שם ל"תעמולה הומוסקסואלית" שעשויה לכאורה לבלבל בני נוער ולגרום להם לגייזיות.

הומוסקסואלים גם לא נחשבו תמיד לנשיים - בשנים עברו זו נתפסה כהתנהגות של פיראטים ושודדים שנתפסו כגבריים למדי בכל מובן אחר (אם כי שימו לב לדמותו של קפטן הוק ב"פיטר פן" שעליו נכתב במפורש ש"בדומה להרבה נבלים היה צד נשי באישיותו") ואם היום הומואים נחשבים אוטומטית כחלק מהמחנה הליברלי-שמאלי הדואג לזכויותיהם, במחצית הראשונה של המאה העשרים הומוסקסואלים אירופיים נתפסו כבעלי ברית טבעיים של הפאשיזם, על החיבה שלו לגברים שריריים במגפי עור ומדים - ארנסט רוהם ראש הSA היה הומוסקסואל גלוי ופעיל ולא מעטים מביריוני הארגון הגיעו ממועדונים של הומואים חובבי ספורט.

בישראל - גם כאן זה מאוד תלוי מתי, מי ואיפה. בעבר מזרחיים נחשבו לנשיים ונוטים להומוסקסואליות וגילוי עריות, בעוד שהיום זו תדמית שמודבקת בעיקר ל"אשכנזים תלאביבים". הגישה היהודית-דתית הקלאסית לא ממש מתעניינת ברגשות או בזהות מינית (מושג די חדש, אגב) אלא פשוט אוסרת על הפרקטיקה - רש"י אף טרח וירד לפרטים הגרפיים של מה אסור בדיוק לעשות, אבל אני לא רואה סיבה לצטט את זה בפורום שפונה גם לקטינים.

פורום של משחקי תפקידים הוא כנראה מקום שבו תמצא פחות ביטויי עוינות להומוסקסואלים.

ונקודה למחשבה - בשיח הישראלי שלנו, גם הסובלני, שימו לב מי ההומוסקסואלים שבדרך כלל מוצגים כדוגמא חיובית - האחד הוא ההומו שהוא "אחלה גבר, ממש כמו סטרייט", ששירת בצבא (רצוי בתפקיד קרבי, מסווג, כקצין או כל הנ"ל) שעובד בעבודה מסודרת ומקיים זוגיות מונוגמית עם גבר דומה + ילדים מאומצים + כלב לברדור + חתול. הומו-הפוסטר השני הוא גבר מטופח עם גינונים נשיים אבל עם המון מודעות והומור עצמי - תוכלו לראות אותו בדרך כלל מוקף בידידות, משתתף בתוכניות בידור או מחלק עצות בנוגע לאופנה ועיצוב. הוא חמוד ולא מזיק וקל לסמפט אותו.

אבל קהילת הלהט"ב מורכבת ומגוונת ביותר ומה לעשות, לפעמים גם מאתגרת אנשים טולרנטיים מאוד - גם אם רובנו נרגיש סבבה לגמרי עם ההומו הגבר-גבר או האוחץ' המצחיק, אני יכול לשער שרובנו נזוע בכסא באי-נוחות בנוכחות ברנש מאופר שיש לו גם שמלה וציצים וגם זקן מדובלל. זה גם סוג האנשים שבדרך כלל הצבא לא יקח (כן, יש טרנסג'נדרים בצה"ל) שיתקשו לעבור ראיון עבודה ושעשויים להידחק לחיים די אומללים בשולי החברה.

*מנהלי - ההודעה נערכה כדי למחוק העלבות של אוכלוסיות כאלו ואחרות.

** תגובה - אני לא מבין למה לערוך אמירה כמו "פורום משחקי תפקידים יהיה כנראה טולרנטי יותר מ"רוטר", ושהאנשים ברוטר שמשפריצים שנאה לנשים, הומוסקסואלים, איכות הסביבה, מיעוטים וכו' בעיקר מעתיקים אמירות של שמרנים אמריקאים מהסוג שנתפס מידי פעם עוסק בדיוק בנורמות המיניות אליהן הוא מתנגד. אלה עובדות שאפשר לאמת בחמש דקות של גלישה ברוטר, לא השמצות ולא פוגענות כלפי אף אחד חוץ מהצבת מראה בפני אנשים פוגעניים.
 
חזרה
Top