• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Heroes of the Streets - גיבורי הרחובות

וואו תודה רבה, נשמע מעניין.
העיר היא נושא שהרבה שליטי מבוך ושחקנים מפספסים במו"ד\פאת'פיינדר.
אם הייתי צריך להצביע על סיבה לכך אז זה היא הייתה אך ורק מכיוון שאנחנו בעצמנו נמצאים בעיר, בעולם מפותח. ראינו ערים, זה לא חדש.
בני אדם מטבעם דווקא מעדיפים את מה שאין להם כגון יערות, ביצות, טירות, מקומות שעומדים בהם על התקרה (טוב הבנתם).

מגניב. אהבתי למרות שאני לא חובב פאת'פיינדר, הייתי שמח לשחק בזה בשיטה יותר גמישה ויותר סיפורית. זה נשמע טוב!
 
יש בלחשים משהו מיוחד או טוב במיוחד? נשמע כמו החמצה די גדולה.
אבל חוץ מזה הספר נשמע ממש טוב, אולי אחפש אותו לאיזו מערכה עירונית עתידית.
 
את הלחשים אהבתי מאוד, פרק חזק בספרון הזה. כמעט כולם היו יעילים במיוחד וכל אחד מהם הרגיש שונה. אני זוכר שהיה לחש שמאפשר לך להביט במנעול ולקבוע אם הוא נעול, פתוח או הרוס מבפנים שזה יכול להיות מגניב מאוד לחקירות פשע.
 
נשמע מגניב.
האם אפשר רק מבחירת לחשים ובלי ארכטיפ ליצור סגנון עירוני לדמות? (יותר שאלה כללית על פאת'פיינדר, אבל גם באופן ספיצפי על הספר הזה- האם הלחשים מספיקים לתת למקצוע כלשהו אווירה עירונית או שהיה צריך ארכטיפ/רקע).
 
לא, בעיקר כי בעולם שלהם (וברוב עולמות הפנטזיה הג'נרים) הערים האלפיות הן לא מקומות מסחר ידועים והערים הגמדיות, אף על פי שמקדמות מסחר, הן הרבה פחות מרכזיות מערים אנושיות. יש יותר התמקדות באווירה של העיר - בועטת, חיה, עם מלא ארגונים מסביב והמוני בעלי אינטרסים. אם את מרגישה שזה מתאים גם לעיר אלפית בעולם שלך אז אין בעיה עם כך, אבל מצד שני אין הדרכות או עצות מצד הספר איך ליישם את ההעברה הזאת.
 
בעולם דמוי ימי הביניים, ערים לא יהיו נפוצות במיוחד.
בעולמות פנטזיה, עירוניות ומסחר הם בעיקרם מאפיינים אנושיים. הגמדים אולי מייצרים דברים, מוכרים אותם וקונים דברים שהם לא יכולים לייצר, אבל רק בני האדם מתעסקים בלקנות ולמכור ולהסיע ממקום למקום מוצרים של אחרים.
 
לא בהכרח, גם בעולמות ג'נריים יש ערי גמדים שמהוות מקומות מסחר שוקקים (אמנם בעיקר מסחר באבני חן ומתכות, אבל עדיין), וגם שיירות של חוקרים-סוחרים אלפים זה לא רעיון כל כך יוצא דופן בעולמות פנטזיה קלאסיים.
 
rui אמר/ה:
לא, בעיקר כי בעולם שלהם (וברוב עולמות הפנטזיה הג'נרים) הערים האלפיות הן לא מקומות מסחר ידועים והערים הגמדיות, אף על פי שמקדמות מסחר, הן הרבה פחות מרכזיות מערים אנושיות. יש יותר התמקדות באווירה של העיר - בועטת, חיה, עם מלא ארגונים מסביב והמוני בעלי אינטרסים. אם את מרגישה שזה מתאים גם לעיר אלפית בעולם שלך אז אין בעיה עם כך, אבל מצד שני אין הדרכות או עצות מצד הספר איך ליישם את ההעברה הזאת.

אני לא מתווכחת לגבי זה, השאלה הייתה האם יש איזשהם דגשים ל"איך נגרום לעיר גמדית/ אלפית להיות חיה ובועטת כמו עיר אנושית, ועדיין להרגיש לגמרי שונה ?"

זה בכל זאת נשמע כמו ספר מאוד מעניין, מזכיר לי את חולשחור.
 
אם נחזור להשוואה בין עיר אנושית לגמדית, אז העיר הגמדית היא יותר מקור לחומרי גלם ומוצרים. היא מייצרת דברים ומוכרת אותם, ואת מה שחסר לה היא קונה - בכסף שמרוויחים בה או בצורת ברטר.

העיר האנושית לא מייצרת משהו בדרך כלל, אבל קונה ומוכרת - היא קודם כל מקום מסחרי, והסיבה שהיא כזו היא שהיא יושבת במקום שמאפשר שינוע יעיל של סחורות - צומת דרכים, מפגש נהרות או מפרץ שאפשר להקים בו נמל.

בהקצנה, העיר הגמדית היא כמו קיבוץ בצפון שיש לו מפעל, והעיר האנושית היא כמו תל אביב או חיפה.

כל זה כמובן מאוד בהכללה, ומתייחס לפנטזיה גנרית - אין שום סיבה שזה תמיד יהיה ככה.
 
rui אמר/ה:
מה זה חולשחור?

חולשחור ( blacksand ) היה הספר השביעי שתורגם בסדרת כישוף של אופוס אי שם בשנות התשעים, הוא נתן דגש על איך אתה בונה עיר עם אופי מצד אחד בשיטה המאוד בסיסית של כישוף ( הספר השישי, במבוך, היה מוקדש להרפתקאות של .... זחילה במבוכים). זה בא עם דוגמא והרפתקאה של עיר מאוד מרושעת שנתנה לספר את השם.
אבל היא הייתה אחת הערים עם אופי.

ולהבדיל מהמפקד, אני ממש לא תופסת את ההבדל בין ערים ( אנושית וגמדית ) ככזו : עיר, מעצם היותה עיר, היא מקום מסחר שאינו מפרנס את עצמו. אבל בזמן שעיר אנושית בנוייה בעיקר לגובה ולרוחב בדלתא של נהר, או במקום שהוא בעיקרו מישורי אחר, עיר גמדית תהיה תת קרקעית , תבנה במערה ( טיבעית? מלאכותית ? מה עוד יאפיין אותה ?) , עיר אנושית תפעל במחזורים של יום ולילה ( ועיר גמדית ? משמרות ? זרימת לבה ? איך יראו הביובים של עיר כזו ? האם הם יהיה מאוכלסים בצורה שונה ?

ועוד לא הגענו לאלפים.
 
חשוב לזכור שגיבורי הרחובות הוא מסדרת הספרים לשחקנים- לא למנחה. הוא נועד לפרט על אפשרויות לדמויות הממוקדות באזורים אורבניים, לא לפרט איך לבנות ערים או משהו דומה. למרות שזה היה נחמד אם היה מפורט על ההבדלים בין סוגי ערים, זה לא מה שהוא בא לעשות, וזה ספר די קטן אז אין בו הרבה מקום להכניס ״מידע נוסף״ שכזה.
 
לא חושב שנחוץ מידע נוסף, מספיק הערת שוליים על הבדלים בין ערים של גזעים שונים וכמה נקודות למחשבה בנושא הזה- כמו שאמרה האבירה- מחזור יום ולילה, האם המסחר פועל בצורה שונה, איזו גילדות יש יותר סיכוי שיהיו בעיר גמדית מאשר עיר בני אדם, קצת על פשיעה בגזעים שונים וסוגי תשלום (סחר חליפין? אבני חן?עבדים?), ואולי אפילו נספח על ערים שהן לא של בני תמותה/דמויי אדם (החל מתפלצים פסיוניים תבוניים אבל ממש לא דומים לבני אדם וכלה בשדים, אפריטים, ומלאכים).
 
חזרה
Top