אז הקבוצה הביתית שלי התחילה (אחרי הרבה הצקות ממני) לשחק בשיטה של מלחמת הכוכבים, ובפרט sw saga, שיטה קצת ישנה (אני זוכר שהיא יצאה ועוד שיחקתי עם קבוצה אחרת בשיטה הקודמת של SW, וזה היה כמה שנים לפני ש4 יצאה) שקצת הצליחה להפתיע אותי ב"חדשנות" שהייתה לה בתקופתו, הרבה עקרונות שאחרי זה הגיעו ב4, היו בשיטה הזו עוד קודם (הגנות בתור הצלות, תוסף הכשרה למיומנות, "כוחות" שאתה בוחר בכל דרגה [פחות או יותר])
אחד הדברים שהשיטה הזו מציגה, והוא כן קצת חדשני ביחס לשיטה הקודמת, הוא מיומנות שנקראת "שימוש בכוח (use the force) זו מיומנות לכל דבר, שרק מי שלוקח כישרון ספציפי יכול לקחת בה הכשרה, אבל מה היא בעצם מיומנות המפתח לכל השימוש ב"כוח"- כל גלגול שאתה תגלגל בניסיון להפעיל את ה"כוח" יעשה עם המיומנות הזו (לדוגמה, אתה מנסה להשתמש בכוח כדי להזיז חפץ- גלגל את המיומנות ובהתאם לתוצאה תדע כמה אתה יכול להזיז).
אבל, המיומנות הזו מאפשר מס' יכולת "קטונת" של הכוח, שבעצם כל מי שלוקח את המיומנות הזו מסוגל להפעיל, חלקם אפילו ללא אימון [בלי לקחת הכשרה במיומנות.] - מדיטציה כתחלופה לשינה, טלפתיה "קלילה" , ראיית עתיד חלשה, חישה במקורות כוח אחרים, גילוי יצורים חבויים... בעצם "לחשונים" בעולם חסר קסם מסודר כמו במו"ד.
התהייה שעלתה לי, היא האם ניתן להעביר את זה לשיטת מו"ד (אני מסתכל בעיקר על 3.5 וPF) ובעצם ליצור מיומנות דומה "שימוש בקסם/כל דבר אחר" שבעצם מייצגת דמות שיש לה קשר לכוח קסם בעולם, היא לא חזקה כמו אשף/מכשף בדרגה גבווה, וממש לא קרובה למה שכוהן עושה, אבל היא כן מחוברת לקסם יותר מדמות אחרת, וכן מסוגלת לבצע פעולות "פשוטות" באמצעות החיבור הזה.
כפועל יוצא מכך, אני גם חושב שצריך לאפשר למיומנות כזו להשפיע על הטלת לחשים רגילה (במחשבה ראשונית שיש לי, היא בעצם לשנות את העלת דרג הלחש בעקבות על-קסם, ולהחליף אותו בהצלחה בבדיקת המיומנות הזו- ככה שבעצם החיבור שלך לקסם מאפשר לך להפוך קסמים רגילים לחזקים יותר) אבל זה עדיין בוסרי ואני לא סגור על זה.
לפני שאני מתחיל לכתוב מכאניקה לכל הסיפור, הייתי רוצה לדעת אם לדעתכם זה א' מתאים לשיטה בכלל, וב' בר השמה?
כאמור, ידובר במיומנות שניתן לקחת בה רמות רק לאחר שאתה לוקח כישרון שמיועד "לפתוח" לך את המיומנות הזו, אולי יהיה מקום לתת לכל מקצוע מטיל לחשים את הכישרון הזה כבר בדרגה 1, אבל המטרה העיקרית שלי היא לתת לדמוית שהן לא מטיליות לחשים, קצת אופציה ל"מעבר" ולחסל את הרעיון שיש קסם בעולם, אבל הוא לא משפיע עליך.
אשמח לשמוע דעתכם
אחד הדברים שהשיטה הזו מציגה, והוא כן קצת חדשני ביחס לשיטה הקודמת, הוא מיומנות שנקראת "שימוש בכוח (use the force) זו מיומנות לכל דבר, שרק מי שלוקח כישרון ספציפי יכול לקחת בה הכשרה, אבל מה היא בעצם מיומנות המפתח לכל השימוש ב"כוח"- כל גלגול שאתה תגלגל בניסיון להפעיל את ה"כוח" יעשה עם המיומנות הזו (לדוגמה, אתה מנסה להשתמש בכוח כדי להזיז חפץ- גלגל את המיומנות ובהתאם לתוצאה תדע כמה אתה יכול להזיז).
אבל, המיומנות הזו מאפשר מס' יכולת "קטונת" של הכוח, שבעצם כל מי שלוקח את המיומנות הזו מסוגל להפעיל, חלקם אפילו ללא אימון [בלי לקחת הכשרה במיומנות.] - מדיטציה כתחלופה לשינה, טלפתיה "קלילה" , ראיית עתיד חלשה, חישה במקורות כוח אחרים, גילוי יצורים חבויים... בעצם "לחשונים" בעולם חסר קסם מסודר כמו במו"ד.
התהייה שעלתה לי, היא האם ניתן להעביר את זה לשיטת מו"ד (אני מסתכל בעיקר על 3.5 וPF) ובעצם ליצור מיומנות דומה "שימוש בקסם/כל דבר אחר" שבעצם מייצגת דמות שיש לה קשר לכוח קסם בעולם, היא לא חזקה כמו אשף/מכשף בדרגה גבווה, וממש לא קרובה למה שכוהן עושה, אבל היא כן מחוברת לקסם יותר מדמות אחרת, וכן מסוגלת לבצע פעולות "פשוטות" באמצעות החיבור הזה.
כפועל יוצא מכך, אני גם חושב שצריך לאפשר למיומנות כזו להשפיע על הטלת לחשים רגילה (במחשבה ראשונית שיש לי, היא בעצם לשנות את העלת דרג הלחש בעקבות על-קסם, ולהחליף אותו בהצלחה בבדיקת המיומנות הזו- ככה שבעצם החיבור שלך לקסם מאפשר לך להפוך קסמים רגילים לחזקים יותר) אבל זה עדיין בוסרי ואני לא סגור על זה.
לפני שאני מתחיל לכתוב מכאניקה לכל הסיפור, הייתי רוצה לדעת אם לדעתכם זה א' מתאים לשיטה בכלל, וב' בר השמה?
כאמור, ידובר במיומנות שניתן לקחת בה רמות רק לאחר שאתה לוקח כישרון שמיועד "לפתוח" לך את המיומנות הזו, אולי יהיה מקום לתת לכל מקצוע מטיל לחשים את הכישרון הזה כבר בדרגה 1, אבל המטרה העיקרית שלי היא לתת לדמוית שהן לא מטיליות לחשים, קצת אופציה ל"מעבר" ולחסל את הרעיון שיש קסם בעולם, אבל הוא לא משפיע עליך.
אשמח לשמוע דעתכם