• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שחקנים שנעלמים - גם אצלכם?

שחקנים נעלמים - גם אצלכם?

  • כמו שקרה ב''מסתורין באולדסטון''

    הצבעות: 0 0.0%
  • כמו שקרה ב''מבצע חורשחור''

    הצבעות: 0 0.0%
  • כמו שקורה בקמפיין החדש (''אבדון השממות")

    הצבעות: 0 0.0%
  • אחר - איך לכם זה קורה

    הצבעות: 0 0.0%
  • לא קורה בכלל

    הצבעות: 0 0.0%

  • סה"כ מצביעים
    1
אני חושב שאני מקולל. בכל משחק שאי-פעם הנחתי באינטרנט, היה שחקן אחד לפחות שנעלם.
ב''שגעון בגו'נאמור'', שחקנים נעלמו לזמן מה ואז פרשו.
ב''מסתורין באולדסטון'', שחקנים נעלמו ואני החלטתי לסגור (וגם שחקן אחד רציני התלונן, ובכל מקרה רצה לפרוש...).
במערכת ''מבצע חורשחור'' שהרצתי בדיסקורד, שני שחקנים פרשו (אחד ממש נעלם ולא הגיב לאף הודעה למשך חודשיים, גם לא בפרטי כשביררתי מה קורה. זה לא שהוא קיבל אותן אחרי - פשוט הפסקתי לשלוח אותן).
במערכה החדשה שאני מנחה בדיסקורד, רק התחלנו וכבר שחקנים מתעכבים מאוד בתגובות שלהם.
והמכנה המשותף - בכולם כתבתי כבר בדרישות, תגובה פעם בשלושה ימים, מי שלא יכול להרשות את זה לעצמו - עדיף שלא ירשם.
זה קורה גם לכם? או שאני באמת מקולל?
 
כן זו קללה כזו שמוטלת על אנשים שמשחקים משחקי תפקידים בכלל, באינטרנט זו גרסא קצת שונה, נתייחס אליה
בגדול, אם תסתכל פה על כל משחק פורום שמכיל חדשים, יש איזה שחקן או שניים שנעלמים באמצע עם תירוצים טובים או מפגרים או בלי בכלל.
זה שכתבת בדרישות תגובה פעם בשלושה ימים זה נהדר, אבל או שמראש לא היה אכפת להם או שהיה להם אכפת אבל הם לא חשבו על זה עד הסוף/נמאס להם וכו'.
אם אתה רוצה באמת תגובה פעם בשלושה ימים תבקש מהם להפקיד צ'ק מראש למקרה שהם ייעלמו, אבל יותר סיכוי שתיכנס לרשימת מאה האנשים העשירים בעולם.
משחקים מקוונים שנגמרים עד הסוף, לפחות פה בפורום, הם דבר לא ממש נפוץ.
כמובן, גם מנחים יכולים להיעלם, זה מאכזב כשזה קורה.
אגב, אחת לכמה זמן מגיע לפה לפורום איזה מישהו קבוע שפותח משחק או נרשם לכמה ואז נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.
 
אה וואו. במקרים של היעלמות מוחלטת אני כבר חושד שמשהו באמת נורא קרה.
הבעיה, ראיתי רק 2 תירוצים טובים אי פעם, חוץ ממי שביטל (למה התיקון האוטומטי כתב ''שהיטלר''?) לפני תחילת המשחק. לעומת זאת, מצאתי את התירוצים הבאים ממש מפגרים (לא בפורום).
אז הנה שאלה נוספת, גם לכם יש תירוצים כאלה מפגרים?:
My girlfriend doesn't allow me to continue playing.
I died.
I lost both hands.
I lost my character sheet. (שיחקנו בדי-אנד-די ביאונד)
 
אני הנחתי רק שני משחקים באנטרנט, שניהם כאן בפורום.
בפליי טסט לשיטת גנזך השחקן היחיד שלי נעלם לחודשיים ואז כתב שהוא החליט לפרוש.
במשחק בנפילת הממלכות אחד השחקנים כתב לי שלא יהיה לו זמן לשחק בגלל בחינות בגרות, ודווקא היה נראה די אמין (הוא אמר את זה מראש, והיה נראה רציני במשחק עצמו). המשחק עדיין ממשיך לרוץ, עם שחקן אחד.
כרגע בליגת קמפיינים של משחקי הכס (שכרגע אני המנחה היחיד שלה, מישהו רוצה להצטרף?) שחקן אמר לי שהוא פורש לשבועיים כי הוא מתאמן לתיפוף בתהלוכות ל"ג בעומר. למעשה, אני די בטוח שזה אמיתי (השחקן השני באותו המשחק לומד איתו באותו בית-ספר, קצת קשה לשקר במצבים האלה) אבל זה לא מפחית מהעיכוב שהוא גורם לכל הליגה (המשחק שלו הוא אחד הקטרים המרכזיים, שמשפיע די משמעותית על האחרים).
 
זו בעיה ידועה, גם בקמפיינים שולחניים ועוד יותר מזה בקמפיינים בהתכתבות - שמטיבם הם גם איטיים וגם אינטנסיביים יחסית מבחינת מעורבות.
שחקנים (ולפעמים מנחים) מאבדים עניין בהדרגה.
זה קרה לי בזמנו - בראשית ימי פורום משחקים מקוונים - אחרי שהחזקתי במשך כמה חודשים קמפיין בעולם של 'שיר של אש ושל קרח'; שחקנים התחילו להתפזר, חלק מהם אחרי שהדמויות שלהם נהרגו והיה צורך בתחליף, ובסוף השחקנית הכי טובה של הקמפיין איבדה עניין ועזבה (וגם אני עשיתי כמה טעויות מבחינת כתיבת העלילה שאומנם לא גרמו לזה, אבל תרמו לבעיה).

בקמפיינים שולחניים, לפחות, אני מצליח בד"כ למצוא תחליף לשחקנים לא רציניים שנעלמים - אבל גם כן לא תמיד.
 
משחקי תפקידים הם תחביב שדורש הרבה התחייבות, ביחס לתחביבים אחרים. ובמשחק מקוון, כשלא רואים את האדם השני (או כשלא מכירים אותו אישית), קל לוותר על ההתחייבות הזו בשביל התחייבויות אחרות. במיוחד כשלא מדובר בדבר קבוע בלו"ז.

לכולם בסופו של דבר יש חיים מחוץ לפורום, ומחוץ לתחביב, וכל אחד עושה את החשבון שלו אם שווה לו להתמיד במשחק שהוא התחייב אליו, או לנצל את הזמן בשביל דברים אחרים- בין אם תחביבים אחרים שהוא נהנה מהם יותר, או פשוט בשביל עיסוקי החיים. וזה לא חשבון שעושים פעם אחת, אלא כל יום מחדש. אז קורה הרבה שאנשים מחליטים בשלב מסוים שהם מעדיפים להקצות את הזמן שלהם לדבר אחר.

זה בולט בעיקר במשחקים מקוונים מכמה סיבות. גם, כמו שאמרתי, בגלל שבדרך כלל לא רואים את האדם השני, או שלא מכירים אותו מעבר למסך, מה שמקל על ההתנתקות, אבל גם בגלל שמשחקים מקוונים הם איטיים יותר, הם לא אירוע חברתי (ביחס לסשנים פיזיים, שהם מפגש חברתי באותה המידה שהם מפגש משחקי), והם לא קבועים בלו"ז, מה שאומר שהם תלויים באילוצי לו"ז חיצוניים, נבנים סביבם ונדחקים הצידה בגללם.

כמו שבאמת אביעד הזכיר, משחקי פורום שמגיעים לסיום ראוי הם דבר נדיר- ונדיר עוד יותר שכל השחקנים נותרים מההתחלה ועד הסוף. ההוספה של היכל התהילה עזרה מאוד, לשמחתי הרבה, וכן נותנת מוטיבציה למנחים להשקיע ולסיים את המשחק שלהם, אבל עדיין לא מצאנו פתרון להעלאת מוטיבציה לשחקנים להשאר במשחק. אני מניח שאפשר להכניס תג כזה, נראה, אבל הוא יהיה מאוד נדיר- כנראה התג הנדיר ביותר בפורום.
רק תסתכל על ממלכות שבורות, המשחק הכי "מפורסם" פה בפורום, השתתפו בו מעל עשרה שחקנים, בסופו היו 3- ורק אחד מהם היה מהארבעה שהתחילו את המשחק.

שחקנים שיעזבו זה דבר שתמיד יקרה, השאלה האמיתית היא איך מתמודדים עם זה, וזו שאלה מעניינת.
 
מניח שאפשר להכניס תג כזה, נראה, אבל הוא יהיה מאוד נדיר- כנראה התג הנדיר ביותר בפורום.
איך זה יעבוד?
עד כמה שהבנתי, את התגים המשתמש מוסיף לעצמו, מלבד התג של צוות הפורום או משגיח בדימוס. זה יעבוד כמו התגים של צוות הפורום? אם כן, זה יכול להיות קצת בעייתי כי זה יכול לגרום להצפה של משחקים שיעבדו באותו הרעיון של חד"פים, ואז יהיה הצפה על הצוות להוסיף את התגים האלה (וגם יצור אינפלציה בערך התג, מה שבתורו יוריד את היעילות של הוספת התג).
אם באמת יוסיפו תגים כאלה, לדעתי כדאי לציין בתג כמה משחקים הושלמו (כדי למנוע מצב שבו שחקן השלים משחק אחד ונמלט מ8, ועדיין ייחשב לשחקן מבוקש כי הוא השלים משחק), וכן לאפס את התגים כל כמה שנים או ליישן אותם (למשל - שלכל עשור יהיה תג נפרד).
 
אז הנה שאלה נוספת, גם לכם יש תירוצים כאלה מפגרים?:
יותר משלך? לא. אבל בחיי שיש תירוצים ממש מפגרים. היה לי גם שחקן שנעלם לפני שהמשחק (שהרצתי פה בפורום) התחיל, והבנתי שהוא יעשה את זה אז קיבלתי מראש שחקן נוסף מעבר למה שתכננתי לקבל, ונשארתי עם הכמות הרצויה. נראה לי מתוך החמישה שהתחילו נשאר אחד, והצטרפו בדרך 3.

אני מניח שאפשר להכניס תג כזה, נראה, אבל הוא יהיה מאוד נדיר- כנראה התג הנדיר ביותר בפורום.
אני מתנגד עדיין לרעיון התגים (שמרן מהסוג המאובן) אבל אם יהיה לי תג כזה אני הולך לשים אותו מרוב שזה רעיון מדהים.


שחקנים שיעזבו זה דבר שתמיד יקרה, השאלה האמיתית היא איך מתמודדים עם זה, וזו שאלה מעניינת.
יש כמה דרכים, הן כמובן קווים מנחים ולא מבטיחות וודאות, אבל הן עדיין טובות יותר מכלום
לנסות להיצמד למוכר ולקבל שחקנים שאתה כבר מכיר. יש להם פחות סיכוי לפרוש, ואז גם אם החדשים יפרשו יותר קל להחליף אותם.
לא לקבל שחקנים עם היסטוריה של פרישות.
להיות יוזם. כלומר לבוא ולהגיב במהירות לשחקנים שלך. אם שחקן צריך לחכות שבוע לתגובה שלך, הוא לא יטרח להיכנס כל יום לפלטפורמה כדי לבדוק אם יש על מה להגיב, ואז תוכלו בכיף לחכות שבועיים בין תגובות מה שישתק את המשחק.
להיות יוזם זה גם אומר שאם שחקנים מדברים ביניהם או משהו תשאל אותם אם להריץ לא אחרי שהם לא יודעים מה להגיב שבוע.
 
לא הרמתי הנחייה באינטרנט. הקבוצה ששיחקתי בה שהכי החזיקה מעמד לא הייתה וירטואלית, אלא התגבשנו בתקופה שכולנו למדנו תואר ראשון באותו טכניון, וגרנו במעונות, או לחילופין באחת השכונות הסמוכות. יש משהו פחות מחייב כשזה מתגבש וירטואלית על בסיס היכרות קונקרטית רופפת אם בכלל.
 
יש כמה דרכים, הן כמובן קווים מנחים ולא מבטיחות וודאות, אבל הן עדיין טובות יותר מכלום
לנסות להיצמד למוכר ולקבל שחקנים שאתה כבר מכיר. יש להם פחות סיכוי לפרוש, ואז גם אם החדשים יפרשו יותר קל להחליף אותם.
לא לקבל שחקנים עם היסטוריה של פרישות.
להיות יוזם. כלומר לבוא ולהגיב במהירות לשחקנים שלך. אם שחקן צריך לחכות שבוע לתגובה שלך, הוא לא יטרח להיכנס כל יום לפלטפורמה כדי לבדוק אם יש על מה להגיב, ואז תוכלו בכיף לחכות שבועיים בין תגובות מה שישתק את המשחק.
להיות יוזם זה גם אומר שאם שחקנים מדברים ביניהם או משהו תשאל אותם אם להריץ לא אחרי שהם לא יודעים מה להגיב שבוע.
כל אלה הן לא דרכי התמודדות עם פרישת שחקנים, אלא דרכים שונות לנסות ולמנוע את העזיבה הזו במעוד מועד. ובעוד שאלו בהחלט דרכים נכונות (עם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהן), הן פחות מה שאני מדבר עליו.

מניסיוני, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם פרישת שחקנים, היא מציאת שחקנים חדשים במהירות. אל תתנו לפרישת שחקן לייאש אותכם או את שאר השחקנים, אלא תפעלו כמה שיותר מהר כדי למצוא תחליף. אני לא אומר שזה קל, אבל פרישה של שחקן אחד פוגעת במוטיבציה של כל הקבוצה להמשיך במשחק, והוספת שחקן חדש מהר יכולה למנוע את זה.

עכשיו, איך למצוא שחקנים, ומהר? הדרך הקלה ביותר היא מתוך רשימה של שחקני ספסל. אני רואה בפורום שהרבה מנחים, לאחר שהם מקבלים את השחקנים למשחק הפורום שלהם, מציעים כ"פשרה" לאלו שלא התקבלו שיוסיפו אותם כשחקני ספסל.
אני לא חושב שראיתי פעם אחת שבה מנחה השתמש ברשימה הזו.

דרך אחרת היא לפנות לשחקנים פוטנציאליים בעצמך, ולהציע להם להצטרף. אני לא מדבר על להספים את תיבת ההודעות של משתמשים בבקשות להצטרף למשחק שלך, אלא לפנות למישהו שאתה מכיר, או מישהו שאתה יודע שיתעניין במשחק (לדוגמה, שחקן שמשתתף במשחקים מקוונים אחרים, וגם משתתף בדיונים על השיטה שאתה מריץ).

החסרון בשתי הדרכים הללו הוא שהן דורשות ביקוש. היצע תמיד יש בפורום, הרבה משתמשים פותחים משחקים מקוונים ומגלים שכמעט אף אחד לא רוצה להשתתף בהם. אז, איך יוצרים ביקוש למשחק?
ובכן, זה קשה. ודורש הרבה עבודה.

הדרך הפשוטה ביותר היא באמצעות מותג. יהיה ביקוש גבוה יותר למשחק בשיטה מוכרת או בעולם מוכר מאשר בשיטת הבית של המנחה. זה לא אומר שחייבים להריץ משחקים במבוכים ודרקונים, לאחרונה יש הרבה משחקים שנפתחים בשיטות פחות מוכרות, אבל מספיק מוכרות כדי שאנשים ישמחו על ההזדמנות ללמוד אותן או לשחק בהן.

צורה אחרת של מותג, היא המותג של המנחה. יהיה ביקוש גדול יותר למשחק של מנחה שמוכר כאן לטובה, שמתנסח בצורה נעימה, וכמובן- שהריץ כאן משחקים מוצלחים בעבר.

דרך נוספת היא השקעה, שזה דבר שאני ו-rui מדברים עליו בעץ החוקים של פורום מ"ת מקוונים, שכולל גם טיפים לפתיחת משחק והפניות לכתבות באתר. הדרך הקלה ביותר למשוך שחקנים היא באמצעות עץ הרשמה מושקע- ולאחר מכן, באמצעות השקעה בתגובות. לא רק שמדובר בדברים נוצצים, ההשקעה בעץ ההרשמה היא הדרך הקלה היותר לאמוד כמה המנחה מוכן להשקיע במשחק, וההשקעה בתגובות במשחק עצמו תגרום לשחקנים לא רק לרצות להשאר, אלא גם למשתמשים אחרים לרצות להצטרף או להתבאס שהם פספסו את ההזדמנות שלהם להצטרף- מה שיגרום להם להגיש מועמדות למשחק הבא של המנחה.

השקעה היא לא מלל, אנחנו לא מדברים פה על לכתוב הרבה, אלא על להשקיע. בעץ ההרשמה, תנגישו את העולם והשיטה לשחקנים ככל שניתן, אל תשלחו אותם לעצים אחרים או אתרים חיצוניים אלא תשקיעו את המאמץ הנוסף כדי לתקצר את המידע או לרשום אותו מחדש.
במשחק עצמו, נסו לשלב את רקע הדמויות בעלילה, תקיימו תיאום ציפיות במקרה הצורך, אל תכתבו רצף של תגובות מהירות של שורה, אלא תשקיעו בתיאורים. שוב, אל תחפרו שלא לצורך, אבל אל תזרקו זין- כי זה מאוד מורגש. במקרה של שיטות קראנצ'יות, תרשמו באופן ברור את הקראנץ' שבתגובה ובצורה שנפרדת מהתיאור הסיפורי. בקרבות במיוחד, זה יקל על השחקנים לעקוב אחריהם.
וכמובן, תעשו טובה ותעברו על הטקסט לפני שתשלחו אותו כדי לבדוק אם יש שגיאות כתיב. שגיאות כתיב הן דבר מעצבן, במיוחד במשחק שאמור להיות אימרסיבי.
 
פעם אח של חבר הקים (בסוף התיכון בערך) קבוצה שבין היתר כללה בחור מהכיתה מעליו (י"ב) שמאוד אהב מו"ד ומשחקי תפקידים ושיחק בדבקות בכל מיני קבוצות מאז שהיה בן 13 לפחות.
שבוע אחרי שהם התחילו לשחק, הבחור הזה הכיר מישהי שבמסגרת שיחה בה עלה התחביב לעגה לכל התחום ולמשתתפים בו וזה גרם לו להיעלם מהקבוצה שלו ולהכחיש שהוא שיחק משחקי תפקידים אי פעם.
 
יצא לי לשחק במשחק אחד בהתכתבות. זה היה סוג של "הגב מתי שאתה רוצה", ללא באמת שעה שבה מתחייבים לשחק. יכולתי לראות בבירור את תדירות ההודעות יורדת עם הזמן. באותו המשחק הבחנתי בהתנהגות שלדעתי התקיימה גם אצל השחקנים האחרים.
זה קשור לעובדה בה לא דורשים מהשחקנים שום התחייבות למשחק. כאשר מאפשרים לכתוב תגובה אחת מתי שהם רוצים, אנשים יתחילו להתייחס למשחק כמין תעסוקת ביניים, כמשהו שאתה מקדיש לו דקה אחת בהפסקת הקפה, אם אתה בכלל זוכר שהוא קיים. זה גורם לאנשים לספק חשיבות כל כך נמוכה למשחק הזה, עד שהם אף עלולים לשכוח מקיומו. לדעתי, אילו היה נדרש מהם להקדיש כמות זמן מסוימת אחת לשבוע בשעה וביום קבועים, זה היה נראה אחרת. במקום למשהו שמתקיים ברקע, זה היה הופך לחלק קבוע בלוח הזמנים שלהם.
 
כל אלה הן לא דרכי התמודדות עם פרישת שחקנים, אלא דרכים שונות לנסות ולמנוע את העזיבה הזו במעוד מועד. ובעוד שאלו בהחלט דרכים נכונות (עם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהן), הן פחות מה שאני מדבר עליו.
זו התמודדות מונעת :)
ודרכי ההתמודדות שציינת בהודעה שלך מעולות לגמרי
אבל עדיין, חסרה לי ההתמודדות לא עם המחזור בשחקנים, אלא עם זה שתחלופה של שחקנים גם היא פוגעת בזרימה של המשחק. מה עושים כדי לצמצם את הפגיעה הזו?
 
מנסיוני, הדרך הקלה ביותר למנוע פגיעה בזרימת המשחק היא להתייחס לזה ולא להשאיר דברים לא ברורים. אחד השחקנים נעלם? תקבע שאם הוא לא מגיב בX זמן הקרוב, הוא מוחלף. דבר עם השחקנים על מה שאתה מתכוון לעשות הלאה- לחפש שחקן חדש, לדב"ש את הד"ש הקיים (ולכמה זמן?), או לא להתייחס אליו בכלל. אם יש לך שחקני ספסל, אתה יכול גם להתייעץ עם השחקנים שלך על איזו דמות של שחקני הספסל הכי מתאימה לדעתם לקבוצה הקיימת.
וכמו שאמרתי בתגובה הקודמת, תנסה להחליף את השחקן שנעלם כמה שיותר מהר. אם קבעת שתוך X זמן שהוא לא מגיב, הוא מוחלף, נצל את הזמן הזה כדי למצוא שחקן ספסל.
 
חזרה
Top