• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רשומות הרפתקה חדשות בקמפיין 'ויקום המלפפון'

ההרפתקה של הסיירת בירזגראן ואבירת הכפור טאלרי (טאהלראלין) ממשיכה,
עם רשומות הרפתקה חדשות שעלו לאתר הבוקר 😊

הזנחה ומים שחדרו מאגם סמוך, הפכו את מנהרת המילוט שחפורה עמוק מתחת לאחוזה אנ'מירית למדמנה תת-קרקעית, שורצת חרקי-ענק זוהרים ושרצים אחרים - ועשויות לחשוף, אולי, פרק בתולדות שושלת אנ-מיריקריל, שבני המשפחה היו שמחים מאד לשכוח. האם יתכן שהדמויות אינן היחידות שתרות אחרי הסודות של אדון מפוקפק מלפני ההתנפצות הגדולה, ומישהו, או משהו, היה כאן שעות ספורות לפניהן?

התמונה יוצרה על-ידי בתוכנת מידג'רני

* * *

לינק ישיר לרשומות ההרפתקה החדשות

לינק לאינדקס של הקמפיין

עולם המערכה מלסטרה
 

קבצים מצורפים

  • ויקום המלפפון 4ב - באנר2.jpg
    ויקום המלפפון 4ב - באנר2.jpg
    115.1 KB · צפיות: 2
פרק מעניין. אנ'סילטיר נשמעת כמו מפקדת צבאית קשוחה. אני מניח שאחיה של אנ'סיגלין עשה עוד דברים גרועים יותר פרט מלנסות לזכות בחסד היהלום הכחול.

האם זה רק הרושם שלי או שהדודה לא שמה לב שאנ'סיגלין חולה?

האם הצעיר בצריף הירוק הוא גרסת מלסטרה של מלוויל פנדרהורן? הוא נשמע מהתיאור כזה מהתיאור.

איך בדיוק מלאכים משתלבים במיתולוגיה האנ'מירית? וסתם מתוך סקרנות האם המלאכים במלסטרה הם בעלי צמד כנפיים או שיש להם יותר כנפיים לפי הסוג שלהם?

סתם מתוך סקרנות, מתי טאלרי ראתה אנורנים?

האם היה קרס עלילה כלשהו שהיה קשור לננסים הפטרייתיים? הדבורים הנוצצות נשמעות כמו היתקלות מעניינת - מפלצות 'מתורבתות' שלא בוחלות לשלוח את ילדיהן לשדה הקרב - למרות שהשילוב בין דבורים למתקפות כפור נשמע מעט משונה כשחושבים על זה.
 
אחיה של אנ'סילטיר הסתובב בסתר עם שמלות שהיו שייכות לאמא/סבתא שלו, שעל זה לבד הוא היה חוטף, אבל כנראה זה לא היה מגיע כל-כך מהר לנידוי ומחיקה מעץ המשפחה.
החטא הבל-יכופר שלו הוא שטען שהוא כוהן כחול - מבחינת החוק האנ'מירית זה חטא שעונשו מוות (וראה ההשפעה של זה על המתנגדים של עוצרת הורד האפור).

הדודה לא שמה לב שאנ'סיגלין חולה - כי רגע זה משהו קל שלא קל לראות אותו אם לא רואים את שרידי הפגיעה, ומחוץ לקרב.

יש ישויות שמוכרות בתיאולוגיה של מלכת האור שקצת מקבילות למלאכים. את חלקם כוהנים בעלי עוצמה של מלכת האור יכולים לזמן.

טאלרי ראתה אנורנים כאשר הזדמן לה לראות את בית האוצר של טירת נימראנסיר, שם היא אומנה.

הננסים הפטרייתים אלו פשוט יצורים מהעולם התחתי שנמשכו לפטריות הגדולות שהחלו לגדול באיזור.

לדבורים לא היו מתקפות כפור - היה להן ארס שגורם להזיות וטירוף. ל'מלכה' המעוותת היתה גם נשיפת אבקנים רעילה.
 
לדבורים לא היו מתקפות כפור - היה להן ארס שגורם להזיות וטירוף. ל'מלכה' המעוותת היתה גם נשיפת אבקנים רעילה.
הזכרת שמנקודת המבט של טאלרי הנזק שנעשה לאנ'סיגלין הוא נזק כפור. אני מניח שהתבלבלתי וזה הנזק שנעשה מנשיכת הצל ולא מעקיצת הדבורה.
יש ישויות שמוכרות בתיאולוגיה של מלכת האור שקצת מקבילות למלאכים. את חלקם כוהנים בעלי עוצמה של מלכת האור יכולים לזמן.
ובכן, הדלת עם מילת הצופן 'שמיימי' הייתה קשורה לבית אן-מירקל, בית אצולה שאין לו קשרים כלשהם שנרמזו עד כה לאורגי הערפל.
אחיה של אנ'סילטיר הסתובב בסתר עם שמלות שהיו שייכות לאמא/סבתא שלו, שעל זה לבד הוא היה חוטף, אבל כנראה זה לא היה מגיע כל-כך מהר לנידוי ומחיקה מעץ המשפחה.
החטא הבל-יכופר שלו הוא שטען שהוא כוהן כחול - מבחינת החוק האנ'מירית זה חטא שעונשו מוות (וראה ההשפעה של זה על המתנגדים של עוצרת הורד האפור).
מעניין שלאנ'סילטיר אין בעיה לקבל את האפשרות של דם פארילי בשושלתה אבל יש לה בעיה עם כהנים כחולים...
 
הזכרת שמנקודת המבט של טאלרי הנזק שנעשה לאנ'סיגלין הוא נזק כפור. אני מניח שהתבלבלתי וזה הנזק שנעשה מנשיכת הצל ולא מעקיצת הדבורה.
אכן
מה שהסב את תשומת ליבה של טאלרי והדאיג אותה זו העובדה שזו פציעה "נגועה בכפור" שנגרמה מאל מת


ובכן, הדלת עם מילת הצופן 'שמיימי' הייתה קשורה לבית אן-מירקל, בית אצולה שאין לו קשרים כלשהם שנרמזו עד כה לאורגי הערפל.
אולי אין להם קשר עם אורגי הערפל אבל בהחלט האף של השושלת הזו תקוע בשמיים עם ה"יחוס המרומם של שושלת עתיקה שאחד מאבותיה המהוללים חישל להשתקפויות תכשיט ממתכת שמימית"


מעניין שלאנ'סילטיר אין בעיה לקבל את האפשרות של דם פארילי בשושלתה אבל יש לה בעיה עם כהנים כחולים...
פה נראה לי שפיספסת אלמנטים תרבותיים פנים משחקיים
שכחלק מהם במחוז ספר אפשר להגיד "לא תמיד שתי הקבוצות האתניות שפה היו מובחנות באופן מוחלט והייתה מתיחות בינהם [מעבר לאלמנט של פער מעמדי ברוב המקרים] אלא הם חיו בשכנות טובה שאולי כללה מפעם לפעם גם נישואים ועירוב קווי דם"

אבל אי אפשר להגיד "סבבה" על משהו שמהווה כפירה דתית
ובמערכת הדתית האנ'מרית רק נשים יכולות להחזיק בכוחות כהונה או לטעון להם
 
פה נראה לי שפיספסת אלמנטים תרבותיים פנים משחקיים
שכחלק מהם במחוז ספר אפשר להגיד "לא תמיד שתי הקבוצות האתניות שפה היו מובחנות באופן מוחלט והייתה מתיחות בינהם [מעבר לאלמנט של פער מעמדי ברוב המקרים] אלא הם חיו בשכנות טובה שאולי כללה מפעם לפעם גם נישואים ועירוב קווי דם"

אבל אי אפשר להגיד "סבבה" על משהו שמהווה כפירה דתית
ובמערכת הדתית האנ'מרית רק נשים יכולות להחזיק בכוחות כהונה או לטעון להם
החברה האנ'מירית בבקעת קיירן מוצגת לאורך הקמפיינים כחברה פטריארכלית נטו שבה לנשים יש תפקידי הנהגה מכוחו של חסד שנוטים להן מתקופה קדומה יותר, מטריארכלית. מוצג שיש פחות כבוד לנשים בחברה המודרנית כמו באורח דיבורו של לאנת'וריון הבן בקמפיין "אחרי עלותם לגרדום". התגובה של אנ'סילטיר היא קיצונית לאחר שהיא דיברה בחוסר כבוד הן על אחיה והן על הלורד מארבוז שהם, ככל הנראה, בדיוק כפי שהיא תיארה (החברה האנ'מירית המסורתית, לפי הבנתי, כן רוחשת כבוד רב לדמויות סמכותיות) . בדרך כלל, כשדמויות אצל גדעון מדברות בכזו קיצוניות, אני נוטה לחשוב שיש להם חשבון אישי נגד הדמות ומכאן חשבתי שהאח הזה של אנ'סיגלין עשה לה עוול באופן אישי.
 
כל מה שנאמר בידי קסאי נכון.

יש התרופפות מסויימת בכבוד לנורמות האנ'מיריות, כמו שאן מיוצג בידי לאנתוריון הבן ואחרים, אבל אני לא רואה שום תימוכין לאמירה מרחיקת הלכת שהחברה האנ'מירית בבקעת קיירן הפכה לפטריארכלית דווקא. בחוק האנ'מירי היבש אין שום איסור להנשא מאדם ממוצא פארילי (יש הגבלות לגבי נישואין של מעמדות גבוהים שמשתמשים במוסד הנישואין למאמינים בדת אחרת שלא קיבלו את הדת האנ'מירית) - אלא פשוט בוז מושרש בחברה כלפי הפארליל. לעומת זאת, טענה שהכוח של האנ'מיירי התגלם בגבר הוא כפירה מהסוג הגרוע ביותר, שעונשה הרשמי הוא מוות.

אביה של אנ'סיגלין הוא לא אחיה של אנ'סילטיר - אנ'סילטיר היא אחותה של אמה של אנ'סיגלין. אביה של אנ'סיגלין בא בכלל ממשפחת אצולה זוטרה מאיזור האגם השוקע, וזה הוזכר לפחות פעמיים בתקציר. יש שם חשבון אישי מול השליט הנוכחי של האחוזה, שנראה לאנ'סילטיר רכרוכי ולא ראוי, שבתקופתו האחוזה יורדת לשפל המדרגה (וכנראה הוא גם לא מתייחס אליה בכבוד - אם כי נראה שהוא לא היחיד).
אולי גם בסתר ליבה היא חושבת שהיא היתה מתאימה יותר לנהל דברים (הגם שעל פני השטח היא לא הראתה עניין בזה).
כך או אחרת, אנ'סיגלין היא היורשת האמיתית של תארי המשפחה והרכוש שלה, והיא הועדפה מגיל צעיר בעניין הזה על אחיה - עוד לפני שחסדו סר לגמרי והוא גורש.
 
עכשיו לאחר שקראתי את הפרק שעוסק בפגישה עם האב שוב, אני מבין יותר מה פשר הסמל המשונה על הדלת. על כל פנים, נאמר שמדובר בכנפיים אבל לא מצוין שמדובר ספציפית בכנפי מלאך - מדובר ביותר ממתכת שמיימית אלא אם כן האנ'מירים מאמינים בתפיסה התלמאית של השמיים.
לגבי האבא, איפה זה מוזכר? הרושם שקיבלתי מהפגישה עם הדמויות הוא שהאבא הוא מבית אן-מירקריל לפי דרך התבטאותו. אני כן מודה שלא שמתי לב לדינמיקה בינו לבין בתו בקריאות קודמות.
 
לגבי האבא, איפה זה מוזכר? הרושם שקיבלתי מהפגישה עם הדמויות הוא שהאבא הוא מבית אן-מירקריל לפי דרך התבטאותו. אני כן מודה שלא שמתי לב לדינמיקה בינו לבין בתו בקריאות קודמות.

שמעת פעם על הקונספט שנקרא החלפת שם משפחה אחרי נישואין?
כיום הוא אן מירקריל אחרי שהוא התחתן לתוך המשפחה
אבל נאמר בבירור יותר מפעם אחת שהוא משושלת זוטרה יותר מהאגם השוקע
 
למען האמת, גם יצא לי לקרוא על היוצא דופן בשיטה האריסטוקרטית בה גבר מבטל את שם משפחתו ותקף פה - ייחוסה של האישה עולה על שלו - אבל זה בעולמנו.

לאחר שמצאתי את האזכור למוצאו של האב וכן, שמבחינת אנ'סיגלין, הם חולקים את השליטה באחוזה, זה רק מחזק בי שאלה אחרת: מה בדיוק גיל המינימום בו אנ'סיגלין יכולה לתבוע חוקית את האדמות והתארים? בהתחשב בתוחלת החיים הארוכה שהאנ'מירים מתברכים בה, היא בטח לא חולמת מבחינה חוקית לתבוע את אדמותיה ותאריה עד גיל שלושים.
 
הגיל משתנה ממקום למקום. אצל הפאר'ליל (אם זה היה בן כמובן), היא היתה יכולה לתבוע את האחוזה כבר בגיל 15.
אצל האנ'מירים זה תלוי מאד במקום ובמעמד - כנראה אחרי שהיא היתה מסיימת את לימודיה בחצר הכחולה, ומוסמכת ככוהנת זוטרה להבדיל מחניכה.
 
חזרה
Top