• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 רובי לייזר בהרפתקת מו"ד רשמית? מה?

ספויילר להרפתקה רשמית, אל תקראו אם אתם מתכננים להשתמש בהרפתקאות רשמיות.

קראתי איזו סקירה על RIME OF THE FROST MAIDEN והבנתי שאחד מ"חפצי הקסם" שם הוא רובי לייזר שהדמויות מוצאות בחללית מרוסקת. חוץ מההומאז' הברור להרפתקה EXPEDITION TO THE BARRIER PEAKS מימי מוד"מ1, התגובה הראשונה שלי הייתה "מה?"

מישהו שיחק בהרפתקה ויכול להרחיב יותר? מה ההגיון מאחורי זה והאם מו"ד5 חוזרת למסורת של שנות השבעים של טשטוש ההפרדה בין פנטזייה למד"ב?
 
לא קראתי את ההרפתקה המדוברת, אבל על סמך ביקורות ופרסומים רשמיים אני מבין שיש שם מספר משימות צד עם אופי מד"בי מובהק -

יש משימה שכוללת התקפה על מצודה של דרואגר, שם הם בונים דרקון מכאני שתוקף לאחר מכן את אחת מעשר העיירות. זה פשוט דרקון-רובוט לכל דבר.

יש משימה אחרת שכוללת חללית עתיקה שהתרסקה ובתוכה חיים אילית'ידים-ננסים (אילית'ידים נאלצו להתרבות באמצעות ננסים והתוצאה היא מפלץ עם ראש תמנוני גדול מאוד וגוף קטן בואכה chibbi בצורה לא פורפורציונלית) שגם נלחמים באמצעות אקדחי לייזר. הקונספט ליצורים הללו החל בתור בדיחה בטוויטר, איך ייראה ננס שעבר סרמורפוזה (עד מהדורה 5, קאנונית, ראשן של אילית'יד שמוחדר לתוך יצור בגודל ננס פשוט מת מבלי להפוך למצליף מוחות בוגר).
 
אם אני זוכר נכון מטרת ההרפתקאה המקורית של גייגקס הייתה לגרות שחקני פנטזיה לכיוון משחק מד״ב ש- TSR רצתה לשווק.
והייתה עוד הרפתקאה עם רובוטים ורובי לייזר שלא תורגמה לעברית, לדעתי לערכה למתקדם (אולי למומחה?)
 
במייסטרה (העולם התקני של מו"ד בקופסאות) היו הבלחות מד"ב קלות, כמו "מקים" בערכה לאשף שהיו בעצם רובוטים ענקיים. כל קו העלילה של בלאקמור/האדמות המבוקעות/כישוף הקרינה של גלאנטרי כלל שואה גרעינית מתישהו בעבר הרחוק. אם אני זוכר נכון הייתה גם הרפתקה בשם "עיר האלים" שכללה עיר עתידנית לגמרי.
 
גיוון זה טוב, גם לשבור את גבולות הפנטזיה הקלאסית.
אז אני בעד.
אזכיר בהזדמנות זו שזה לא ייחודי - יש טכנומאגים באיי הסערה, ננסים ממציאים ברומח הדרקון וכמובן בגולריון יש את נומריה שזו מדינה עם כל הטכנולוגיות והחייזרים שהתרסקו שאתה מחפש.
 
חזרה
Top